abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 3 september 2012 @ 21:28:51 #201
862 Arcee
Look closer
pi_116362702
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 21:27 schreef Tomatenboer het volgende:
Ja vooral door onwil van Rutte om een breed gedragen, gedegen coalitie te vormen. Hij wilde perse een kabinet "waar rechts Nederland z'n vingers bij zou aflikken". :')
Blijft jammer idd dat hij Paars+ niet zag zitten.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_116362746
quote:
3s.gif Op maandag 3 september 2012 20:34 schreef remlof het volgende:
[i]Politieke Barometer:PvdA voorbij SP
Goed nieuws dus, ik heb liever PvdA dan SP, zijn economisch gezien toch net wat realistischer. Overigens had ik dit wel verwacht omdat de SP wel vaker hoog heeft gestaan als er nog geen echte campagne was gevoerd.
pi_116362813
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 21:28 schreef Arcee het volgende:
Blijft jammer idd dat hij Paars+ niet zag zitten.
Maar de PVV heeft wel zijn eerste blauwe plek opgelopen.
pi_116362903
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 21:24 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Volgens mij heeft hij dat niet geopperd.

Al valt Cohen inderdaad ook eea te verwijten, waaronder dat hij onvoldoende adequaat heeft gehandeld bij de formatie. Wat mij betreft had hij wat meer op z'n strepen mogen staan destijds, evenals andere partijen overigens (zo verwijt ik het CDA ook een hypocriete houding destijds en hadden zij daar ook niet in mee moeten gaan).
Het piketpaaltjesverhaal van de PvdA en het CDA dat volgens Verhagen gepast bescheiden moest zijn na die enorme nederlaag, ja.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_116364601
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 20:46 schreef Ferdo het volgende:
Niet geheel onverwacht gezien het veel sterkere optreden van Samsom t.o.v. Roemer in de campagne.
Het gaat wel heel snel, verschillen per week zijn groot, SP is aan een vrije val bezig en de kiezers lijken allemaal naar de PVDA (terug?) te gaan.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
  maandag 3 september 2012 @ 22:16:51 #206
165633 eriksd
The grand facade...
pi_116365441
quote:
3s.gif Op maandag 3 september 2012 20:34 schreef remlof het volgende:
Politieke Barometer:PvdA voorbij SP

Update: maandag 3 sep 2012, 19:59
In de Politieke Barometer van Ipsos Synovate is de PvdA groter dan de SP. Ten opzichte van eind vorige week wint de PvdA 4 zetels en verliest de SP er 3. De PvdA zou daarmee op 30 komen en de SP op 24. De rest van de peiling wordt vanavond gepubliceerd in Nieuwsuur.

In de nieuwe Peilingwijzer, het gewogen gemiddelde van vier peilingen, is de SP nog wel groter dan de PvdA, maar de voorsprong slinkt. De SP staat op 27 tot 31 zetels, de PvdA op 22 tot 26.

De VVD blijft in de Peilingwijzer met 32 tot 36 zetels de grootste partij. De nieuwste Politieke Barometer is in deze Peilingwijzer nog niet verwerkt.

http://nos.nl/tekst/41425(...)pvda-voorbij-sp.html
Groenlinks op 3. Hahaha.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_116365450
Goed nieuws! Nog een dikke week en het verschil is (in de Politieke Barometer) nog maar vijf zetels tussen VVD en PvdA *O*
pi_116365566
Paars, zonder de plus, lijkt nu ook weer realistisch te worden. Volgens de Politieke barometer komt deze coalitie nu uit op 79 zetels.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_116365587
quote:
10s.gif Op maandag 3 september 2012 22:16 schreef eriksd het volgende:

[..]

Groenlinks op 3. Hahaha.
pi_116365827
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 22:19 schreef Felagund het volgende:
Paars, zonder de plus, lijkt nu ook weer realistisch te worden. Volgens de Politieke barometer komt deze coalitie nu uit op 79 zetels.
eindelijk weer een coalitie zonder christenen _O_
pi_116365947
quote:
Het plusje is ook eigenlijk nauwelijks meer substantieel te noemen.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 3 september 2012 @ 22:26:45 #212
862 Arcee
Look closer
pi_116365967
quote:
:Y

Paars. _O_

Zo'n gekke coalitie is dat toch ook niet? Pechtold als bindende factor. ^O^
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_116366022
En bij De Hond zien we hetzelfde: SP verliest zes zetels, PvdA wint er zeven. VVD wint daar trouwens 3

quote:
VVD de grootste en PvdA nadert SP
AMSTERDAM - De VVD is veruit de grootste partij, nu de SP fors zetels verliest in de peilingen. Volgens Maurice de Hond verliest de SP ten opzichte van vorige week zes zetels en komt uit op 29. De VVD wint er vier en komt terecht op 35 zetels. De PvdA nadert de SP en klimt van 18 naar 25.

In de politieke barometer van onderzoeksbureau Ipsos Synovate is de PvdA de SP zelfs voorbij gegaan. Als er nu verkiezingen zouden zijn, zou de PvdA volgens de peiling uitkomen op 30 zetels, de SP op 24. Afgelopen vrijdag was het verschil nog een zetel in het voordeel van de SP. Dat meldt de NOS maandagavond.

In de maandag verschenen peiling van De Hond verliest het CDA twee zetels en komt op twaalf uit. De PVV blijft op achttien staan en D66 verliest een zetel en houdt er dertien over. GroenLinks blijft op vijf staan en de ChristenUnie daalt van zeven naar zes.

De partij voor de Dieren wint een zetel en stijgt naar drie, de SGP blijft stabiel op twee. 50Plus houdt de twee zetels die de ouderenpartij vorige week ook had, de Piratenpartij verliest de ene zetel die De Hond vorige week peilde.
http://www.nu.nl/nieuws/2(...)-pvda-nadert-sp.html

SP :W
pi_116366163
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 22:26 schreef Arcee het volgende:
Paars. _O_

Zo'n gekke coalitie is dat toch ook niet? Pechtold als bindende factor. ^O^
Meh, ik ben nog steeds niet enthousiast. Ik vind D66 ook steeds linkser geworden dus met de PvdA er bij zit de VVD al met al in een vrij linksig kabinet. Met een dergelijk kabinet is een substantiële liberalisering van de economie niet mogelijk en dus loop ik er totaal niet warm voor.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 3 september 2012 @ 22:30:52 #215
862 Arcee
Look closer
pi_116366216
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 22:29 schreef Kowloon het volgende:
Meh, ik ben nog steeds niet enthousiast. Ik vind D66 ook steeds linkser geworden dus met de PvdA er bij zit de VVD al met al in een vrij linksig kabinet. Met een dergelijk kabinet is een substantiële liberalisering van de economie niet mogelijk en dus loop ik er totaal niet warm voor.
Pechtold wil graag hervormen.
pi_116366293
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 22:30 schreef Arcee het volgende:

[..]

Pechtold wil graag hervormen.
Maar niet in een liberale richting, althans die indruk krijg ik niet. Een substantieel kleinere overheid zal er niet in zitten vrees ik.
  maandag 3 september 2012 @ 22:32:25 #217
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_116366303
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 20:27 schreef eriksd het volgende:
[ afbeelding ]

Met de verkiezingen op enig moment in het verschiet zullen ook de peilingen toenemen. Peilingen zijn toch maar peilingen? Dat klopt! Maar wel leuk om bij te houden.

Recente van De Hond:

[ afbeelding ]

Brand los!

[ afbeelding ]

OP wordt uitgebreid.
Deels wel, deels niet..

Maar ondanks wat iedereen denkt: de PvdA staat er florissanter voor dan de VVD, want een kabinet lijkt (vooralsnog) amper mogelijk :P

[ Bericht 0% gewijzigd door Whiskers2009 op 03-09-2012 22:44:56 ]
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  maandag 3 september 2012 @ 22:35:32 #218
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_116366468
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 22:27 schreef MrBadGuy het volgende:
En bij De Hond zien we hetzelfde: SP verliest zes zetels, PvdA wint er zeven. VVD wint daar trouwens 3

[..]

http://www.nu.nl/nieuws/2(...)-pvda-nadert-sp.html

[ afbeelding ]

SP :W
Die grafiek O+
pi_116366731
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 22:35 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Die grafiek O+
VVD die met kop en schouders bovenaan staat, met slechts iets meer dan een week te gaan O+
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 3 september 2012 @ 22:45:07 #220
862 Arcee
Look closer
pi_116366927
pi_116366946
Ik zie het nog wel hard gaan nu, partijen die stijgen trekken altijd nog extra kiezers die bij de winnaars willen horen.
know'm sayin?
word? word.
pi_116372196
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 22:45 schreef alors het volgende:
Ik zie het nog wel hard gaan nu, partijen die stijgen trekken altijd nog extra kiezers die bij de winnaars willen horen.
Nog een dag of 8 a 9 te gaan, ik zie de PvdA ook nog wel een zetel of 5 stijgen inderdaad. :)
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_116427999
Peiling EenVandaag:

SP 26 (-4)
VVD 34 (+1)
PvdA 30 (+9)
PVV 17 (-1)
CDA 12 (-1)
GL 4
D66 12 (-2)
CU 7
SGP 3
PvdD 2 (-1)
50Plus 3 (-1)

http://verkiezingen.eenva(...)a_streeft_sp_voorbij

Opvallend dat de winst van de PvdA maar voor de helft bij de SP lijkt weg te komen en de andere helft van diverse partijen. Verder hebben zowel Paars als VVD-PvdA-CDA een meerderheid.
pi_116428174
Het gat VVD - PvdA wordt steeds kleiner. ^O^

Wel onbegrijpelijk dat de VVD nog één zetel stijgt in deze peiling na het debat gisteren, maar ik voorspel eind deze week dat het verschil tussen de VVD en de PvdA nog maar 1 a 2 zetels zal zijn.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  woensdag 5 september 2012 @ 17:50:01 #225
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_116428298
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 17:47 schreef Tomatenboer het volgende:

Wel onbegrijpelijk dat de VVD nog één zetel stijgt in deze peiling na het debat gisteren, maar ik voorspel eind deze week dat het verschil tussen de VVD en de PvdA nog maar 1 a 2 zetels zal zijn.
Mooie basis voor paars.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  woensdag 5 september 2012 @ 17:51:32 #226
104871 remlof
Europees federalist
pi_116428345
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 17:47 schreef Tomatenboer het volgende:

Net als in 2010. Ik hoop dat deze keer de PvdA uiteindelijk de grootste wordt, Rutte heeft zijn kans gehad en enorm verprutst.
pi_116428446
Ik denk dat het heel close gaat worden. VVD heeft CDA en PVV wel zo'n beetje leeggegeten dus die zullen ws rond de 35 blijven, terwijl PvdA nog wel 10 a 15 zetels bij de SP weg kan halen. Ben al met al optimistisch over de kans dat Samsom mp wordt.
"I can accept failure. I can not accept not trying."
pi_116428990
in 2010 scheelde het ook maar 1 zetel
pi_116429031
en mensen niet vergeten peilingen zijn palingen!
pi_116429325
Ongelofelijk dat de PvdA zo sterk stijgt in de peilingen. Wie had zich dat 1-2 weken geleden nog voor kunnen stellen? Op naar PaarsPlus (want qua zetelaantal is de VVD ongetwijfeld noodzakelijk)!
pi_116429410
Was dat bij de vorige verkiezingen niet ook zo, maar dan met de PVV die tot de campagnestart torenhoog stond maar daarna enorm veel kiezers aan de VVD kwijtraakte?
pi_116429416
De ontwikkeling van het aantal zetels van het CDA (blauw is KVP+ARP+CHU):

En zometeen dus zeer waarschijnlijk dik onder de 20 :o

Ze hebben tijdens Lubbers en tijdens Balkenende een opleving meegemaakt, maar de trend is wel duidelijk. Heeft deze partij nog wel toekomst?
pi_116429445
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 18:19 schreef HeavenSmiles het volgende:
Ongelofelijk dat de PvdA zo sterk stijgt in de peilingen. Wie had zich dat 1-2 weken geleden nog voor kunnen stellen? Op naar PaarsPlus (want qua zetelaantal is de VVD ongetwijfeld noodzakelijk)!
Laat dan iig die plus lekker in de oppositie :Y
pi_116429566
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 18:23 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Laat dan iig die plus lekker in de oppositie :Y
Een ruime meerderheid in de Tweede Kamer lijkt me wenselijk. Daarvoor is de aanwezigheid van GL wenselijk. Zeker als je de situatie in de Eerste Kamer meeneemt.

quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 18:22 schreef Igen het volgende:
Was dat bij de vorige verkiezingen niet ook zo, maar dan met de PVV die tot de campagnestart torenhoog stond maar daarna enorm veel kiezers aan de VVD kwijtraakte?
Volgens mij was het zo - maar ik weet het niet zeker! - dat de PVV altijd een beter resultaat boekte dan in de peilingen. Die stemmen zijn dan grotendeels afkomstig van de VVD en de SP. Mocht dat deze keer weer het geval zijn, dan worden zowel VVD als SP iets kleiner in de peilingen.
pi_116429595
Kans is groot dat potentiële SP'ers nu op de PvdA gaan stemmen om Rutte uit het torentje te houden.
pi_116429644
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 18:22 schreef MrBadGuy het volgende:
De ontwikkeling van het aantal zetels van het CDA (blauw is KVP+ARP+CHU):

[ afbeelding ]

En zometeen dus zeer waarschijnlijk dik onder de 20 :o

Ze hebben tijdens Lubbers en tijdens Balkenende een opleving meegemaakt, maar de trend is wel duidelijk. Heeft deze partij nog wel toekomst?
Dat is mijn favoriete politieke grafiek. Een duidelijkere trend is moeilijk denkbaar.
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
pi_116429668
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 18:27 schreef HeavenSmiles het volgende:

[..]

Een ruime meerderheid in de Tweede Kamer lijkt me wenselijk. Daarvoor is de aanwezigheid van GL wenselijk. Zeker als je de situatie in de Eerste Kamer meeneemt.

Ach, dat vind ik zo'n onzin. Waarom een vierde partij erbij als je met drie partijen ook voldoende zetels hebt. Dat gezwam over een 'breed gedragen coalitie' altijd. Ze stemmen maar voor als ze het er mee eens zijn en anders niet. Als drie partijen voldoende zijn voor een meerderheid moet je niet met een vierde partij onderhandelen, daarmee maak je de zaken alleen maar moeilijker.
pi_116429719
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 18:30 schreef SportmanNR1 het volgende:

[..]

Ach, dat vind ik zo'n onzin. Waarom een vierde partij erbij als je met drie partijen ook voldoende zetels hebt. Dat gezwam over een 'breed gedragen coalitie' altijd. Ze stemmen maar voor als ze het er mee eens zijn en anders niet. Als drie partijen voldoende zijn voor een meerderheid moet je niet met een vierde partij onderhandelen, daarmee maak je de zaken alleen maar moeilijker.
Minder partijen is natuurlijk ook beter voor de stabiliteit. Maar we hebben gezien waar een krappe meerderheid van 76 zetels toe heeft geleid - zowel in de Tweede als Eerste Kamer.
Als een Paarse coalitie na 12 september ook zo'n krappe meerderheid zou hebben, vind ik het wenselijk om een breder gedragen coalitie te formeren (wederom: zeker w.b. de situatie in de Eerste Kamer). Natuurlijk vind ik het ook partijpolitiek wenselijk, dat moet ik ruiterlijk toegeven ;)
pi_116429763
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 18:31 schreef HeavenSmiles het volgende:

[..]

Minder partijen is natuurlijk ook beter voor de stabiliteit. Maar we hebben gezien waar een krappe meerderheid van 76 zetels toe heeft geleid - zowel in de Tweede als Eerste Kamer.
Als een Paarse coalitie na 12 september ook zo'n krappe meerderheid zou hebben, vind ik het wenselijk om een breder gedragen coalitie te formeren (wederom: zeker w.b. de situatie in de Eerste Kamer). Natuurlijk vind ik het ook partijpolitiek wenselijk, dat moet ik ruiterlijk toegeven ;)
Enige probleem waar je tegenaan zou kunnen lopen is inderdaad dat er een minderheid gaat ontstaan in de Eerste Kamer. In de tweede kamer verwacht ik met PvdA, VVD en D66 geen problemen om een behaalde meerderheid vast te houden. We hebben het hier over serieuze, normaliter betrouwbare en normale partijen. Geen PVV o.i.d.
pi_116429854
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 18:33 schreef SportmanNR1 het volgende:

[..]

Enige probleem waar je tegenaan zou kunnen lopen is inderdaad dat er een minderheid gaat ontstaan in de Eerste Kamer. In de tweede kamer verwacht ik met PvdA, VVD en D66 geen problemen om een behaalde meerderheid vast te houden. We hebben het hier over serieuze, normaliter betrouwbare en normale partijen. Geen PVV o.i.d.
Met GroenLinks heb je wel meerderheid in de Eerste Kamer, zonder GroenLinks niet. Maakt de keuze een stuk gemakkelijker.
pi_116429903
Een minderheid in de Eerste Kamer is niet echt een ramp, zeker niet voor een centrumkabinet. Het is niet zo dat de oppositie in de Eerste Kamer met grote regelmaat wetten blokkeert.
pi_116430002
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 18:28 schreef SportmanNR1 het volgende:
Kans is groot dat potentiële SP'ers nu op de PvdA gaan stemmen om Rutte uit het torentje te houden.
De SP heeft al lange tijd op meer dan 25 zetels gestaan. Er is een consistent grote steun die echt niet zo weg is om opportunistische redenen. Bovendien is een grote SP een voorwaarde voor echt links beleid, wat een aantal kiezers ook aan zal spreken.
pi_116430012
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 18:38 schreef MrBadGuy het volgende:
Een minderheid in de Eerste Kamer is niet echt een ramp, zeker niet voor een centrumkabinet. Het is niet zo dat de oppositie in de Eerste Kamer met grote regelmaat wetten blokkeert.
Dat is waar, de eerste Kamer is minder politiek gekleurd. Desondanks kan ik me voorstellen dat omwille van stabiliteit voor PaarsPlus wordt gekozen i.p.v. Paars, ook al is voor de laatste een Tweede Kamermeerderheid na de verkiezingen.
  woensdag 5 september 2012 @ 18:41:50 #244
78918 SeLang
Black swans matter
pi_116430023
De koude rillingen lopen over je rug bij de gedachte dat Samsom premier zou worden. Dat is die kerel die zei dat hij spaarrekeningen van burgers gaat afromen om "de economie aan te slingeren"

:{
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_116430036
De CU stemt toch bijna altijd wel mee, geen GL voor nodig dus in de 1e kamer.
pi_116430119
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 18:42 schreef AlexanderDeGrote het volgende:
De CU stemt toch bijna altijd wel mee, geen GL voor nodig dus in de 1e kamer.
Ook met CU is geen meerderheid in de Eerste Kamer voor een Paarse coalitie...
  woensdag 5 september 2012 @ 18:45:21 #247
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_116430136
quote:
15s.gif Op woensdag 5 september 2012 18:41 schreef SeLang het volgende:
De koude rillingen lopen over je rug bij de gedachte dat Samsom premier zou worden. Dat is die kerel die zei dat hij spaarrekeningen van burgers gaat afromen om "de economie aan te slingeren"

:{
Of dat Mariette Hamer straks minister wordt :P
pi_116430265
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 18:40 schreef AlexanderDeGrote het volgende:

[..]

De SP heeft al lange tijd op meer dan 25 zetels gestaan. Er is een consistent grote steun die echt niet zo weg is om opportunistische redenen. Bovendien is een grote SP een voorwaarde voor echt links beleid, wat een aantal kiezers ook aan zal spreken.
De SP gaat niet regeren. Mensen zien dat in en kiezen dan voor de 'zekerheid' maar PvdA, want stel je voor dat de VVD weer de grootste gaat worden.. blabla. Je weet wel wat ik bedoel ;)
pi_116430587
quote:
14s.gif Op woensdag 5 september 2012 18:36 schreef HeavenSmiles het volgende:

[..]

Met GroenLinks heb je wel meerderheid in de Eerste Kamer, zonder GroenLinks niet. Maakt de keuze een stuk gemakkelijker.
Dat kan wel zijn, en Paars+ zou perfect zijn, maar GroenLinks is met deze peilingen niet bepaald eerste keus. Als Paars (alleen) het niet redt, dan zie ik eerder een CDA in een "breed gedragen coalitie" waardoor we weer niet écht vooruit kunnen.
pi_116432417
Nu is de PvdA ook bij Maurice de Hond groter dan de SP:

woensdag 5 september 2012 @ 19:59:28 #251
104871 remlof
Europees federalist
pi_116434369
Ik denk dat PvdA nu de beste papieren heeft, niet in de laatste plaats omdat er nog steeds veel te halen valt bij de SP. Wat mij betreft zegt dit ook veel over de SP-stemmers, die blijkbaar vrij gemakkelijk overstappen naar een partij die op belangrijke onderwerpen echt een wereld van verschil is met de SP. Maar goed, mij hoor je niet klagen.

Zal het echt uitmaken of PvdA of VVD de grootste wordt? Ze zullen hoe dan met elkaar in een kabinet moeten.
pi_116435013
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 20:35 schreef Yuhina het volgende:
Zal het echt uitmaken of PvdA of VVD de grootste wordt? Ze zullen hoe dan met elkaar in een kabinet moeten.
Hangt er van af of je liever een kernfysicus of een puberale corpsbal als premier hebt...
"I can accept failure. I can not accept not trying."
  woensdag 5 september 2012 @ 20:56:54 #254
383747 hdsupercarsnl
Bezoek ook eens:
pi_116436713
Ach laat die Samsom het dat maar worden. Het kan me eigenlijk al niet veel meer schelen sinds de afgelopen debatten. De ene leugen na de andere.
pi_116437625
Hebben alle mensen die nu naar de PvdA switchen het programma niet gelezen? :')
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  woensdag 5 september 2012 @ 21:50:56 #257
295615 the_ring
Klaar voor de strijd
pi_116438208
Mooi, als Samsom premier wordt hebben we iemand die alles heeft:

* Ervaring op de straat
* Zwak voor milieu en duurzaamheid (niet te onderschatten!)
* Verbaal sterk
* Goed inlevingsvermogen
* SLIM

:)

Genoeg kwaliteiten voor een premier lijkt mij zo, aangezien Rutte het 1e,2e,4e en 5e ontbreekt :')
pi_116438361
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 21:41 schreef TheVulture het volgende:
Hebben alle mensen die nu naar de PvdA switchen het programma niet gelezen? :')
Vat m eens samen voor die mensen dan...
Movistar oh Movistar!
Team Movistar Topic
  woensdag 5 september 2012 @ 21:54:21 #259
306109 francoisdublanc
Urgent en At your service
pi_116438415
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 21:50 schreef the_ring het volgende:

* Ervaring op de straat
* Verbaal sterk
* Goed inlevingsvermogen
* SLIM

Genoeg kwaliteiten voor een premier lijkt mij zo, aangezien Rutte het 1e,2e,4e en 5e ontbreekt :')
Crimineel verleden :). Heeft Rutte inderdaad ook niet!
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 5 september 2012 @ 21:54:35 #260
862 Arcee
Look closer
pi_116438429
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 21:50 schreef the_ring het volgende:

* Ervaring op de straat
* Verbaal sterk
* Goed inlevingsvermogen
* SLIM

Een onsympathieke betweter als premier. Tsja, als dat je eisen zijn heb je met Samsom iemand die alles heeft idd. :{
pi_116438480
Als het er echt op aankomt, zal er nog enorm veel strategisch gestemd kunnen worden op de PvdA. Ook op de VVD trouwens, maar ik vermoed in iets mindere mate, omdat CDA nog wel IETS van een vaste achterban heeft en PVV toch ook wel weer een ander soort kiezer trekt. Maar het zou me niet verbazen wanneer PvdA en VVD samen nog in de buurt komen van de 76 zetels.
  woensdag 5 september 2012 @ 22:05:10 #262
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_116439088
Ongelofelijk: de PvdA trekt ook stemmers weg bij VVD en PVV!!!

"De PvdA wint ook (red. naast 4 zetels van de SP) van CDA, 50+, de PPV, GroenLinks, D'66 en zelfs de VVD"

http://destemming.eenvandaag.nl/
pi_116439305
Bij de peiling van Synovate staat de PvdA nu op 32 zetels en de VVD op 34 zetels.
pi_116439443
quote:
1s.gif Op woensdag 5 september 2012 20:50 schreef Schadenfreude het volgende:

[..]

Hangt er van af of je liever een kernfysicus of een puberale corpsbal als premier hebt...
Of je liever een Greepeace activist of een ervaren premier als premier wilt...
pi_116439505
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 22:08 schreef Tomatenboer het volgende:
Bij de peiling van Synovate staat de PvdA nu op 32 zetels en de VVD op 34 zetels.
*O* ~O>
  woensdag 5 september 2012 @ 22:12:42 #266
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_116439515
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 22:08 schreef Tomatenboer het volgende:
Ja, de Politieke Barometer :Y
Maar we weten pas in/na Nieuwsuur welke zetelaantallen de anderen hebben

Maar ik denk iig niet dat de VVD DAT had verwacht, en gezien mijn vorige post (PvdA snoept zelfs zetels van de VVD en PVV) zullen een stuk minder gerust zijn dan twee weken geleden :D
pi_116439529
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 22:11 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

know'm sayin?
word? word.
  woensdag 5 september 2012 @ 22:13:57 #268
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_116439592
quote:

[..]

ERVAREN premier? Poeh, poeh anderhalf jaar is lang ja.. En wat mij betreft was Rutte zelfs nog slechter dan Balkenende, en dat zegt veel!!
pi_116439619
Dit zegt wel veel over de kwaliteit van de peilingen, zulke extreme schommelingen :')
pi_116439648
quote:
10s.gif Op woensdag 5 september 2012 22:14 schreef 99.999 het volgende:
Dit zegt wel veel over de kwaliteit van de peilingen, zulke extreme schommelingen :')
Of de kwaliteit van de kiezers.....
Movistar oh Movistar!
Team Movistar Topic
  woensdag 5 september 2012 @ 22:15:33 #271
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_116439670
quote:

[..]

Ga je nou maar gewoon zorgen maken: de PvdA loopt hard in op de VVD en snoept zelfs zetels van de VVD en de PVV af..
pi_116439690
quote:

[..]

Als bestuurder zal het allemaal niet veel uitmaken. Rutte heeft ook vooral geprobeerd partijleider te spelen. Premier zijn lijkt niet waar echt z'n roeping of kwaliteit ligt.
pi_116439728
quote:
12s.gif Op woensdag 5 september 2012 22:15 schreef RemcoW23 het volgende:

[..]

Of de kwaliteit van de kiezers.....
Heb meer vertrouwen in de kiezers dan in De Hond en consorten :P
pi_116439731
quote:
Alle peilingen laten dezelfde verschuiving zien (is wat anders dan een schommeling), daarnaast laten ze zien wat de uitslag zou zijn als er vandaag verkiezingen zouden zijn, niet wat de uitslag over 1 week gaat worden. Dat er grote verschuivingen zijn is geen bewijs dat de kwaliteit van de peilingen slecht is.
  woensdag 5 september 2012 @ 22:17:12 #275
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_116439754
quote:
Leg die eens uit...
pi_116439825
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 22:15 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ga je nou maar gewoon zorgen maken: de PvdA loopt hard in op de VVD en snoept zelfs zetels van de VVD en de PVV af..
Ik merk er in mijn dagelijks leven niet veel van wie in het torentje zit, zorgen ga ik me dus ook niet maken. Dat de PvdA ook wat wint van de VVD geloof ik best, aan de andere kant wint de VVD in die peiling ook een zetel, die moet ook ergens vandaan komen.
pi_116439877
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 22:16 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Alle peilingen laten dezelfde verschuiving zien (is wat anders dan een schommeling), daarnaast laten ze zien wat de uitslag zou zijn als er vandaag verkiezingen zouden zijn, niet wat de uitslag over 1 week gaat worden. Dat er grote verschuivingen zijn is geen bewijs dat de kwaliteit van de peilingen slecht is.
^ Dit.
pi_116439901
Is er ergens een overzicht van de laatste peilingen (voordat men naar de stembus gaat) en de daadwerkelijke uitslag tijdens de TK-verkiezingen van de afgelopen jaren?

Van wie je de peiling pakt maakt me eigenlijk niet zo veel uit.

Ik dacht altijd dat ze er vrij goed in de buurt zaten, behalve de PVV. Die mist doorgaans wat zetels in de peiling :').
Movistar oh Movistar!
Team Movistar Topic
pi_116439981
Afgelopen keer zat Maurice de Hond er volgens mij vrij nauwkeurig bij.
know'm sayin?
word? word.
  woensdag 5 september 2012 @ 22:24:13 #280
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_116440123
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 22:18 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Ik merk er in mijn dagelijks leven niet veel van wie in het torentje zit, zorgen ga ik me dus ook niet maken. Dat de PvdA ook wat wint van de VVD geloof ik best, aan de andere kant wint de VVD in die peiling ook een zetel, die moet ook ergens vandaan komen.
Klopt. Maar ik was ECHT stomverbaasd dat de PvdA ook een zetel van de VVD en de PVV had gepakt..

PS Wat zal dat Wilders pijn doen :P
  woensdag 5 september 2012 @ 22:24:52 #281
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_116440157
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 22:16 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

:Y
pi_116440199
Volgens mij heb je hier wel wat aan.
http://nos.nl/dossier/141(...)10/tab/19/peilingen/
pi_116440295
TNS/Nipo schatte dus de VVD te hoog en de PVV te laag; voor de rest een zeer nauwkeurige peiling.
Maurice de Hond zat er iets verder vanaf.
pi_116440358
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 22:25 schreef ItaloDancer het volgende:
Bedankt. Veel VVD overgestapt naar PVV dus in het stemhokje.

Wel opvallend dat de PvdA ineens naar 32 schiet. We gaan het zien.
Movistar oh Movistar!
Team Movistar Topic
pi_116440401
Ook wel interessant dat het verschil tussen VVD en PvdA werd geschat op 7 (TNS/Nipo), 6 (Synovate) en 4 zetels (De Hond), en dat in de verkiezingsuitslag het verschil slechts 1 zetel bleek.
pi_116440405
Zou PVV stemmen nog zo'n taboe zijn nu? Ben ik ook wel benieuwd naar.
know'm sayin?
word? word.
  woensdag 5 september 2012 @ 22:30:24 #287
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_116440412
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 22:25 schreef ItaloDancer het volgende:
Als ik dit zo zie, dan was Ipsos Synovate het nauwkeurigst.. Da's mooi aangezien de VVD en de PvdA volgens hen nog maar 2 zetels schelen ^O^
pi_116440459
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 22:30 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Als ik dit zo zie, dan was Ipsos Synovate het nauwkeurigst.. Da's mooi aangezien de VVD en de PvdA volgens hen nog maar 2 zetels schelen ^O^
9 juni was de exitpoll he, die telt niet mee ;)
  woensdag 5 september 2012 @ 22:34:31 #289
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_116440625
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 22:31 schreef ItaloDancer het volgende:

[..]

9 juni was de exitpoll he, die telt niet mee ;)
-O-
pi_116440652
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 22:30 schreef alors het volgende:
De Hond hanteert wel de methode, waarbij virtuele zetels worden berekend door het bekijken van verschuivingen ten opzichte van wat men daadwerkelijk heeft gestemd bij de vorige verkiezingen. Als je bij De Hond aangeeft in 2010 PVV te hebben gestemd, en nu aangeeft VVD te willen gaan stemmen, zal dat logischerwijs (vanwege deze methode) niet leiden tot een onderschatting van het zetelaantal van de PVV.
pi_116440722
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 22:34 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

-O-
Wat ik wel zie, is een overschatting van de VVD in de peilingen van toen :6
Maar dat hoeft nu niet weer het geval te zijn ;)
  woensdag 5 september 2012 @ 22:39:59 #292
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_116440925
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 22:30 schreef alors het volgende:
Eerlijk gezegd ken ik niemand die aangeeft PVV te stemmen. Ook bij ons op het werk stemt blijkbaar niemand op die club. Denk dat het er mee te maken heeft dat het niet sociaal wenselijk is daar op te stemmen.
pi_116441081
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 22:39 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Eerlijk gezegd ken ik niemand die aangeeft PVV te stemmen. Ook bij ons op het werk stemt blijkbaar niemand op die club. Denk dat het er mee te maken heeft dat het niet sociaal wenselijk is daar op te stemmen.
Eigenlijk wel vreemd. Ik vind het nou niet echt zo dat het de laatste jaren beter is gegaan onder leiding van de "sociaal wenselijke" partijen. Als je nu zegt SP te stemmen laten mensen je op zich met rust, omdat het maatschappelijk wel geaccepteerd is. De SP kan er zomaar voor zorgen dat de rekening over 8 jaar 3x zo hard op je bordje komt. Is dat dan wel een normale "club"? (Even als voorbeeld natuurlijk..)

Buiten het feit dat hij zich ook soms gedraagt als een clown, is Wilders ook door de media niet echt lekker neergezet. Als je zegt PVV te stemmen kijken mensen je aan alsof je zojuist voor Hitler zelf hebt gekozen.
Movistar oh Movistar!
Team Movistar Topic
pi_116441250
Volledige peiling:
VVD 34 (-1)
PvdA 32 (+2)
PVV 20 (+2)
CDA 12 (-2)
SP 22 (-2)
D66 13 (-1)
GL 4 (+1)
CU 6 (+2)
SGP 2
PvdD 3 (-1)
50plus 2
  woensdag 5 september 2012 @ 22:50:37 #295
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_116441470
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 22:46 schreef ItaloDancer het volgende:
Volledige peiling:
VVD 34 (-1)
PvdA 32 (+2)
PVV 20 (+2)
CDA 12 (-2)
SP 22 (-2)
D66 13 (-1)
GL 4 (+1)
CU 6 (+2)
SGP 2
PvdD 3 (-1)
50plus 2
Thanks! ^O^
pi_116441531
Wow SP. Gaan ook hard naar beneden.
Movistar oh Movistar!
Team Movistar Topic
  woensdag 5 september 2012 @ 22:52:05 #297
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_116441546
quote:
12s.gif Op woensdag 5 september 2012 22:43 schreef RemcoW23 het volgende:

[..]

Eigenlijk wel vreemd. Ik vind het nou niet echt zo dat het de laatste jaren beter is gegaan onder leiding van de "sociaal wenselijke" partijen. Als je nu zegt SP te stemmen laten mensen je op zich met rust, omdat het maatschappelijk wel geaccepteerd is. De SP kan er zomaar voor zorgen dat de rekening over 8 jaar 3x zo hard op je bordje komt. Is dat dan wel een normale "club"? (Even als voorbeeld natuurlijk..)

Buiten het feit dat hij zich ook soms gedraagt als een clown, is Wilders ook door de media niet echt lekker neergezet. Als je zegt PVV te stemmen kijken mensen je aan alsof je zojuist voor Hitler zelf hebt gekozen.
Ik ben het met Roemer ook niet eens, maar bij hem heb je tenminste nog het idee dat hij het "goed" bedoeld. Wilders heeft wat betreft de "kopvoddentax", etnisch registreren, en het Polen-meldpunt niet al te frisse ideeën. Hoe hij bepaalde bevolkingsgroepen wegzet als 2e-rangsburgers is gewoon onfatsoenlijk. Ik kan me best voortellen dat mensen zich schamen dat ze op zo'n partij stemmen.
  woensdag 5 september 2012 @ 22:53:29 #298
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_116441623
quote:
12s.gif Op woensdag 5 september 2012 22:51 schreef RemcoW23 het volgende:
Ja, PvdA 32 SP 22
pi_116441747
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 22:52 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Ik ben het met Roemer ook niet eens, maar bij hem heb je tenminste nog het idee dat hij het "goed" bedoeld. Wilders heeft wat betreft de "kopvoddentax", etnisch registreren, en het Polen-meldpunt niet al te frisse ideeën. Hoe hij bepaalde bevolkingsgroepen wegzet als 2e-rangsburgers is gewoon onfatsoenlijk. Ik kan me best voortellen dat mensen zich schamen dat ze op zo'n partij stemmen.
Is ook zo. Ik weet ook niet of ik die punten serieus moet nemen, of dat ie het weer eens voor de aandacht in het programma zet / op TV roept. Maar die extremen worden wel weggehaald mocht ie ooit weer meeregeren. Het is idd zonde dat ie dat soort ongein uithaalt, want op zich vind ik bepaalde punten ook prima. Zijn programma kwam (aldus CPB) dacht ik qua werkgelegenheid en economie het beste uit de bus. Weet alleen niet meer of dat ook voor lange termijn was eigenlijk :?
Movistar oh Movistar!
Team Movistar Topic
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 5 september 2012 @ 22:56:34 #300
862 Arcee
Look closer
pi_116441821
quote:
12s.gif Op woensdag 5 september 2012 22:51 schreef RemcoW23 het volgende:
15 in de Kamer, 22 in de peilingen.

Naar beneden? :+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')