Ik merk er in mijn dagelijks leven niet veel van wie in het torentje zit, zorgen ga ik me dus ook niet maken. Dat de PvdA ook wat wint van de VVD geloof ik best, aan de andere kant wint de VVD in die peiling ook een zetel, die moet ook ergens vandaan komen.quote:Op woensdag 5 september 2012 22:15 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ga je nou maar gewoon zorgen maken: de PvdA loopt hard in op de VVD en snoept zelfs zetels van de VVD en de PVV af..
^ Dit.quote:Op woensdag 5 september 2012 22:16 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Alle peilingen laten dezelfde verschuiving zien (is wat anders dan een schommeling), daarnaast laten ze zien wat de uitslag zou zijn als er vandaag verkiezingen zouden zijn, niet wat de uitslag over 1 week gaat worden. Dat er grote verschuivingen zijn is geen bewijs dat de kwaliteit van de peilingen slecht is.
Klopt. Maar ik was ECHT stomverbaasd dat de PvdA ook een zetel van de VVD en de PVV had gepakt..quote:Op woensdag 5 september 2012 22:18 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Ik merk er in mijn dagelijks leven niet veel van wie in het torentje zit, zorgen ga ik me dus ook niet maken. Dat de PvdA ook wat wint van de VVD geloof ik best, aan de andere kant wint de VVD in die peiling ook een zetel, die moet ook ergens vandaan komen.
quote:Op woensdag 5 september 2012 22:16 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Alle peilingen laten dezelfde verschuiving zien (is wat anders dan een schommeling), daarnaast laten ze zien wat de uitslag zou zijn als er vandaag verkiezingen zouden zijn, niet wat de uitslag over 1 week gaat worden. Dat er grote verschuivingen zijn is geen bewijs dat de kwaliteit van de peilingen slecht is.
Bedankt. Veel VVD overgestapt naar PVV dus in het stemhokje.quote:Op woensdag 5 september 2012 22:25 schreef ItaloDancer het volgende:
Volgens mij heb je hier wel wat aan.
http://nos.nl/dossier/141(...)10/tab/19/peilingen/
Als ik dit zo zie, dan was Ipsos Synovate het nauwkeurigst.. Da's mooi aangezien de VVD en de PvdA volgens hen nog maar 2 zetels schelenquote:Op woensdag 5 september 2012 22:25 schreef ItaloDancer het volgende:
Volgens mij heb je hier wel wat aan.
http://nos.nl/dossier/141(...)10/tab/19/peilingen/
9 juni was de exitpoll he, die telt niet meequote:Op woensdag 5 september 2012 22:30 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Als ik dit zo zie, dan was Ipsos Synovate het nauwkeurigst.. Da's mooi aangezien de VVD en de PvdA volgens hen nog maar 2 zetels schelen
quote:Op woensdag 5 september 2012 22:31 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
9 juni was de exitpoll he, die telt niet mee
De Hond hanteert wel de methode, waarbij virtuele zetels worden berekend door het bekijken van verschuivingen ten opzichte van wat men daadwerkelijk heeft gestemd bij de vorige verkiezingen. Als je bij De Hond aangeeft in 2010 PVV te hebben gestemd, en nu aangeeft VVD te willen gaan stemmen, zal dat logischerwijs (vanwege deze methode) niet leiden tot een onderschatting van het zetelaantal van de PVV.quote:Op woensdag 5 september 2012 22:30 schreef alors het volgende:
Zou PVV stemmen nog zo'n taboe zijn nu? Ben ik ook wel benieuwd naar.
Wat ik wel zie, is een overschatting van de VVD in de peilingen van toenquote:
Eerlijk gezegd ken ik niemand die aangeeft PVV te stemmen. Ook bij ons op het werk stemt blijkbaar niemand op die club. Denk dat het er mee te maken heeft dat het niet sociaal wenselijk is daar op te stemmen.quote:Op woensdag 5 september 2012 22:30 schreef alors het volgende:
Zou PVV stemmen nog zo'n taboe zijn nu? Ben ik ook wel benieuwd naar.
Eigenlijk wel vreemd. Ik vind het nou niet echt zo dat het de laatste jaren beter is gegaan onder leiding van de "sociaal wenselijke" partijen. Als je nu zegt SP te stemmen laten mensen je op zich met rust, omdat het maatschappelijk wel geaccepteerd is. De SP kan er zomaar voor zorgen dat de rekening over 8 jaar 3x zo hard op je bordje komt. Is dat dan wel een normale "club"? (Even als voorbeeld natuurlijk..)quote:Op woensdag 5 september 2012 22:39 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd ken ik niemand die aangeeft PVV te stemmen. Ook bij ons op het werk stemt blijkbaar niemand op die club. Denk dat het er mee te maken heeft dat het niet sociaal wenselijk is daar op te stemmen.
Thanks!quote:Op woensdag 5 september 2012 22:46 schreef ItaloDancer het volgende:
Volledige peiling:
VVD 34 (-1)
PvdA 32 (+2)
PVV 20 (+2)
CDA 12 (-2)
SP 22 (-2)
D66 13 (-1)
GL 4 (+1)
CU 6 (+2)
SGP 2
PvdD 3 (-1)
50plus 2
Ik ben het met Roemer ook niet eens, maar bij hem heb je tenminste nog het idee dat hij het "goed" bedoeld. Wilders heeft wat betreft de "kopvoddentax", etnisch registreren, en het Polen-meldpunt niet al te frisse ideeën. Hoe hij bepaalde bevolkingsgroepen wegzet als 2e-rangsburgers is gewoon onfatsoenlijk. Ik kan me best voortellen dat mensen zich schamen dat ze op zo'n partij stemmen.quote:Op woensdag 5 september 2012 22:43 schreef RemcoW23 het volgende:
[..]
Eigenlijk wel vreemd. Ik vind het nou niet echt zo dat het de laatste jaren beter is gegaan onder leiding van de "sociaal wenselijke" partijen. Als je nu zegt SP te stemmen laten mensen je op zich met rust, omdat het maatschappelijk wel geaccepteerd is. De SP kan er zomaar voor zorgen dat de rekening over 8 jaar 3x zo hard op je bordje komt. Is dat dan wel een normale "club"? (Even als voorbeeld natuurlijk..)
Buiten het feit dat hij zich ook soms gedraagt als een clown, is Wilders ook door de media niet echt lekker neergezet. Als je zegt PVV te stemmen kijken mensen je aan alsof je zojuist voor Hitler zelf hebt gekozen.
Ja, PvdA 32 SP 22quote:Op woensdag 5 september 2012 22:51 schreef RemcoW23 het volgende:
Wow SP. Gaan ook hard naar beneden.
Is ook zo. Ik weet ook niet of ik die punten serieus moet nemen, of dat ie het weer eens voor de aandacht in het programma zet / op TV roept. Maar die extremen worden wel weggehaald mocht ie ooit weer meeregeren. Het is idd zonde dat ie dat soort ongein uithaalt, want op zich vind ik bepaalde punten ook prima. Zijn programma kwam (aldus CPB) dacht ik qua werkgelegenheid en economie het beste uit de bus. Weet alleen niet meer of dat ook voor lange termijn was eigenlijkquote:Op woensdag 5 september 2012 22:52 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Ik ben het met Roemer ook niet eens, maar bij hem heb je tenminste nog het idee dat hij het "goed" bedoeld. Wilders heeft wat betreft de "kopvoddentax", etnisch registreren, en het Polen-meldpunt niet al te frisse ideeën. Hoe hij bepaalde bevolkingsgroepen wegzet als 2e-rangsburgers is gewoon onfatsoenlijk. Ik kan me best voortellen dat mensen zich schamen dat ze op zo'n partij stemmen.
15 in de Kamer, 22 in de peilingen.quote:Op woensdag 5 september 2012 22:51 schreef RemcoW23 het volgende:
Wow SP. Gaan ook hard naar beneden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |