abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_110617151
quote:
48 gewonden door treinbotsing in Amsterdam

Laatste update: 21 april 2012 20:00 info Bekijk op de kaart

AMSTERDAM - In Amsterdam zijn zaterdagavond twee passagierstreinen op elkaar gebotst. Daarbij zijn 48 gewonden gevallen.

Treinbotsing Amsterdam Fotoserie
Dat meldde een woordvoerster van de Nederlandse Spoorwegen. Volgens haar is onder meer sprake van botbreuken en kneuzingen. Naast de politie en brandweer zijn er veel ambulances en een traumahelikopter aangwezig.
Volgens RTL Nieuws vielen passagiers uit hun stoel, sommigen werden hard tegen de glazen tussenwanden in de trein geklapt.

Het ongeval is gebeurd op de Singelgrachtbrug ter hoogte van het Westerpark tussen station Amsterdam-Sloterdijk en Amsterdam-Centraal. Het zou gaan om een intercity en een stoptrein. De stoptrein is aan de voorkant flink beschadigt. Volgens een ooggetuige reden de treinen niet op volle snelheid.
Van de gewonden zaten er 40 in een stoptrein die volgens de NS onderweg was van Amsterdam naar Uitgeest. De anderen zaten in de sneltrein van Den Helder naar Nijmegen. Het ongeluk gebeurde tussen de stations Amsterdam-Sloterdijk en Amsterdam-Centraal.
Locatie treinspoor nabij Westerpark, Amsterdam:

Door de aanrijding rijden er aan de westkant van Amsterdam geen treinen. Dat betekent onder meer dat tussen Amsterdam-Centraal en luchthaven Schiphol geen treinen rijden. Spoorbeheerder ProRail verwacht dat de stremmingen de rest van de dag duren.
Onderzoek

De twee passagierstreinen zijn frontaal op elkaar gebotst. Dat heeft een woordvoerster van de Inspectie Leefomgeving en Transport zaterdagavond gezegd.
De inspectie begint volgens haar een groot onderzoek naar de oorzaak van de aanrijding. De materiële schade is op het eerste gezicht groot, zo heeft de woordvoerster gehoord van de inspecteur die al ter plaatse is. Twee andere inspecteurs zijn nog onderweg naar de plaats van het ongeval.

Nieuwe telling:

UPDATE 22:46 UUR Door de treinbotsing in Amsterdam zijn 136 gewonden gevallen. Onder hen zijn 56 zwaargewonden: 13 zijn zeer ernstig gewond en 43 ernstig. Nog eens 80 passagiers zijn lichtgewond geraakt. Alle gewonden zijn inmiddels uit de treinen gehaald.
Bron:http://www.nu.nl/binnenla(...)ng-in-amsterdam.html

Eerste beelden:

Op maandag 8 oktober 2012 22:34 schreef LompeHork het volgende:
:W trusten baas!
Op dinsdag 13 augustus 2013 21:29 schreef smegmanus het volgende:
Kudo's voor deze TS +1 positieve note.
pi_110617164
De oefening gaat ook niet door :

http://www.noordhollandsd(...)unnel-gaat-niet-door
pi_110617187
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 23:49 schreef ddx het volgende:

nou dat is een mooie besparing. die is alvast in th pocket O+
pi_110617226
Werk dan ook de OP even bij. :')
pi_110617265
quote:
2s.gif Op zaterdag 21 april 2012 23:51 schreef braddofiel het volgende:
Werk dan ook de OP even bij. :')
Soort van gedaan, maar op mijn mobiel is dat niet echt makkelijk :@

OT:

Laatste comment:

quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 23:46 schreef MaryMouse het volgende:

[..]

Ben ik het mee eens hoor. Maar dat weten de Amsterdamse Hulpdiensten maar wat te goed, na de Casa Rossa brand en de Bijlmerramp hoor.
Casa Rossa brand? :@
  † In Memoriam † zaterdag 21 april 2012 @ 23:52:30 #6
337566 MaryMouse
Lucky's Mouse
pi_110617274
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 23:49 schreef ddx het volgende:

Terecht niet lijkt mij.
You better lose yourself in the music
The moment, you own it, you better never let it go
pi_110617298
Vliegtuigen hebben een zwarte doos, waarom hebben touringcars (zoals in Zwitserland) en treinen dat niet ?
"You can call me Susan if it makes you happy"
  † In Memoriam † zaterdag 21 april 2012 @ 23:53:24 #8
337566 MaryMouse
Lucky's Mouse
pi_110617306
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 april 2012 23:52 schreef plopkweker het volgende:

[..]

Soort van gedaan, maar op mijn mobiel is dat niet echt makkelijk :@

OT:

Laatste comment:

[..]

Casa Rossa brand? :@
Sorry Casa Rosso....
Maar dat is voor hier heel niet relevant ;)
pi_110617340
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 23:53 schreef TLC het volgende:
Vliegtuigen hebben een zwarte doos, waarom hebben touringcars (zoals in Zwitserland) en treinen dat niet ?
Stuur een email naar de minister van veiligheid en infrastructuur (dacht dat die bij elkaar hoorden)
pi_110617360
Het gebeurt wel laatste vaak dat er iets mis met trein, spoor, slechte onderhouden of kwaliteit.

Ennog NS laat trein ook gewoon bomvol door rijden, wat eigenlijk niet zo kan.

Er is gewoon van alles mis bij NS, Pro-rail en andere maatschappij.
Wiens precies schuld doet er niet toe.
Want hen allen samen dragen gewoon verantwoordelijk over veiligheid en kwaliteit op spoor, daarin zijn ze gewoon samen gefaald in afgelopen jaren en nu toe.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_110617372
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 23:53 schreef MaryMouse het volgende:

[..]

Sorry Casa Rosso....
Maar dat is voor hier heel niet relevant ;)
Nee klopt, maar ik wist het niet :@

Nu ff linkje bekijken :7
pi_110617373
Ik moet zeggen dat de hele discussie interessant is die op gang is gebracht in het vorige topic.
In hoeverre kun je je hier op voorbereiden als nietsvermoedende passagier zijnde?

Ik zit altijd in de voorste coupe, gewoonte zal ik maar zeggen. Maar daar moet de klap het hardst aankomen, omdat je het dichtst bij de punt van impact bevind.

In het midden van de trein-coupes heb je de beste kans om de minste schade op te lopen?
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
pi_110617458
Ik zou me er niet op voorbereiden, kans op ongeluk is zo klein dat er niet echt beste plek is.
Bij het ICE ongeluk in duitsland zat je bijvoorbeeld juist voorin beter.
pi_110617464
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 23:46 schreef plopkweker het volgende:
Een insider zegt nu dat de trein wel begon te sputteren na sloterdijk.

Is dat het automatisch rem systeem bij gevaar? :o
Lijkt me niet. Als er automatisch geremd wordt, dan is dat niet halfslachtig maar gewoon vol in de ankers.
quote:
En een van de machinisten is zwaar gewond, de andere zodanig dat ze daar nog niks over kunnen zeggen. De eerste onbevestigde (toekomstig) dode van het ongeluk? :o
Wil je zo graag dat er doden vallen?
pi_110617493
3,5 uur over gedaan om van Amsterdam naar Castricum te komen, normaal 25 minuten :'( moest eerst naar Duivendrecht, daarna naar Leiden en van Leiden weer naar Haarlem, allemaal stoptreinen en op Duivendrecht ben ik genaaid door een conducteur die zei dat ik via schiphol moest wat niet zo was waardoor ik ook nog een uur verneukt heb.

Verder vreselijk voor de mensen die in die treinen zaten, want dat is natuurlijk 100x erger dan een paar uurtjes extra reistijd.
Hier schreef Roypsv het volgende:
beter 10 euro naar unibet dan die vieze moeder van je nog een keer volduwen
Hier schreef Maver24 het volgende:
En weet je wat het waren. Tyfes negers.
pi_110617506
Ik zit vaak achterin de trein, gewoon vanwege gemaktzucht(trap is vlakbij het in- en uitstappen van de trein).

Volgens mij maakt het geen donder uit waar je zit. Er kan net zo goed een vrachtwagen bij een overgang door de trein denderen.
Sowieso gebeurt een ongeluk als deze zelden... :D
  † In Memoriam † zaterdag 21 april 2012 @ 23:59:34 #17
337566 MaryMouse
Lucky's Mouse
pi_110617520
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 23:57 schreef ddx het volgende:
Ik zou me er niet op voorbereiden, kans op ongeluk is zo klein dat er niet echt beste plek is.
Bij het ICE ongeluk in duitsland zat je bijvoorbeeld juist voorin beter.
Denk dat je het over deze hebt Treinramp bij Eschede die was ik juist al aan het zoeken.
Denk dat er niet echt een goede of slechte plaats is, maar ik persoonlijk zit dan liever midden in, en op een achteruitzitplaats :)
pi_110617571
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 23:55 schreef Asskicker14 het volgende:
Ik moet zeggen dat de hele discussie interessant is die op gang is gebracht in het vorige topic.
In hoeverre kun je je hier op voorbereiden als nietsvermoedende passagier zijnde?

Ik zit altijd in de voorste coupe, gewoonte zal ik maar zeggen. Maar daar moet de klap het hardst aankomen, omdat je het dichtst bij de punt van impact bevind.

In het midden van de trein-coupes heb je de beste kans om de minste schade op te lopen?
De klap is het meest neutraal, of je nu van voor of achteren word geraakt, denk ik
pi_110617584
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 23:55 schreef Asskicker14 het volgende:

Een paar aanbevelingen op de site van Nico Spilt.
  zondag 22 april 2012 @ 00:01:31 #20
59896 Asskicker14
Suk a dog dik
pi_110617607
De kans is net zo groot als een vliegtuig ongeluk en daar kiezen heel veel mensen uit bijgeloof toch een plekje bij de nooduitgang.
pi_110617631
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 23:59 schreef MaryMouse het volgende:

[..]

Denk dat je het over deze hebt Treinramp bij Eschede die was ik juist al aan het zoeken.
Denk dat er niet echt een goede of slechte plaats is, maar ik persoonlijk zit dan liever midden in, en op een achteruitzitplaats :)
Die bedoelde ik idd.
pi_110617634
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 23:58 schreef Light het volgende:

[..]

Lijkt me niet. Als er automatisch geremd wordt, dan is dat niet halfslachtig maar gewoon vol in de ankers.

[..]

Wil je zo graag dat er doden vallen?
Daar ga ik niet eens op reageren :{
pi_110617698
quote:
3s.gif Op zondag 22 april 2012 00:00 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Ik kan alleen maar lachen om zulke bangmakerij :')
pi_110617759
Jaja, lekker laat. Kijk eens aan:

UPDATE 23:30 UUR Door de treinbotsing in Amsterdam zijn 136 gewonden gevallen. Onder hen zijn 56 zwaargewonden: 13 zijn zeer ernstig gewond en 43 ernstig. Nog eens 80 passagiers zijn lichtgewond geraakt. Alle gewonden zijn inmiddels uit de treinen gehaald.

En dit:

AMSTERDAM - Buurtbewoners die een gigantische knal hoorden, waren compleet verrast dat er twee treinen voor hun deur in Amsterdam tegen elkaar waren gebotst.

“Ik voelde de grond trillen en hoorde een knal en daarna gegil. Het was eind van de middag, ik dacht dat het een overval was. Pas toen de traumaheli’s en de ambulances aankwamen, realiseerde ik mij dat er iets op het spoor was. Dit had ik nooit verwacht”, vertelt een bewoonster van de Zaanstraat. De woonhuizen daar liggen pal aan het spoor. Herman Vormer, die op twee hoog woont, dacht zelfs aan een gasexplosie in de buurt. De passagiers die in de sprinter en de dubbeldekker zaten, hoorden piepende remmen gevolgd door een enorme knal, “waarna bijna iedereen door de coupé vloog”, vertelt Marije de Wit die van Amsterdam op weg was naar haar werk. “Ik gelukkig niet, want ik heb een keertje een deskundige op TV horen vertellen dat het veiliger is om tegen de rijrichting in te zitten. En dat doe ik sindsdien altijd. Bizar, nu ik het zo vertel.” 'Helemaal onder het bloed' “Na de klap, zag ik gebroken glas en een paar mensen helemaal onder het bloed. Eén iemand zat te schreeuwen en anderen huilden. Ik dacht ‘Oh jee, is er brand? Dan moet ik wegwezen’. Maar dat bleek gelukkig niet het geval. Ik ben de machinist gaan zoeken, maar ik hoorde dat die nog leefde. Er werd niets omgeroepen in de trein, maar de hulpdiensten waren er wel supersnel ter plaatse. Ikzelf ben gelukkig niet gewond. Wel heb ik pijn in mijn kuiten. Van de klap, gok ik.” Bij de botsing, die rond half zeven plaatsvond ter hoogte van het Amsterdamse Westerpark, raakten 136 mensen gewond, van wie 56 zwaargewond en 13 zeer ernstig gewond. De tientallen lichtgewonden werden gisteravond opgevangen op straat, op de hoek van de Adrichem- en Zaanstraat. Ene Karlijn liep verdwaasd rond met een hoofdwond die nog moest worden gehecht. "Ik heb mezelf achtergelaten in de trein," stamelde ze. 'Geen duidelijkheid' Een andere passagier, ook met een nog niet gehechte hoofdwond: “Ik heb een gat in mijn hoofd en wil naar huis. Maar het moet gehecht worden en ik mag niet weg, maar niemand weet iets of geeft duidelijkheid. Ik zit hier al twee uur en heb het stervenskoud”, vertelde ze geïrriteerd. Later werden en dekens en folie aan de lichtgewonden treinpassagiers uitgedeeld. Voor enkele familieleden was het tot laat op de avond onduidelijk wat er met hun geliefden was gebeurd omdat zij geen telefonisch contact konden krijgen en het vermoeden bestond dat zij zich in een van de ramptreinen bevonden.

Bericht van de burgermeester:

AMSTERDAM - Burgemeester Eberhard van der Laan van Amsterdam is zaterdagavond op de plek waar twee passagierstreinen op elkaar botsten. Dat meldde een woordvoerder van de gemeente.

Hij bezoekt daar de locaties die zijn ingericht om passagiers uit de treinen op te vangen. Volgens de woordvoerder spreekt Van der Laan daar met de slachtoffers. De burgemeester geeft later een verklaring, aldus de woordvoerder. De gemeente Amsterdam heeft een telefoonnummer geopend voor mensen die vragen over het ongeval hebben: 020 - 25 39 200. De spoorwegpolitie doet momenteel onderzoek naar de oorzaak van de treinbotsing. Ook onderzoekers van twee andere instanties zijn ter plaatse. Als de eerste onderzoeken klaar zijn, kunnen de treinen worden weggehaald.

Bron: telegraaf
  zondag 22 april 2012 @ 00:05:36 #25
189430 Anonymousz
Bedankt Voor Het Nieuwtje Hans
pi_110617771
quote:
10s.gif Op zaterdag 21 april 2012 23:59 schreef iBenny het volgende:
Ik zit vaak achterin de trein, gewoon vanwege gemaktzucht(trap is vlakbij het in- en uitstappen van de trein).

Volgens mij maakt het geen donder uit waar je zit. Er kan net zo goed een vrachtwagen bij een overgang door de trein denderen.
Sowieso gebeurt een ongeluk als deze zelden... :D
ik meestal voorin of in het midden
Een Fokker Tijdens Oud & Nieuw: http://nl.tinypic.com/m/jsyaom/4
Een Fokker Tijdens Een Meteorod: http://nl.tinypic.com/m/fy3nth/4
Een Fokker Tijdens Het Warme Weer: http://nl.tinypic.com/m/ioiw5e/4
pi_110617809
quote:
3s.gif Op zondag 22 april 2012 00:00 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Zo te lezen heeft Nico al heel wat ongelukken gehad.
  zondag 22 april 2012 @ 00:07:13 #27
59896 Asskicker14
Suk a dog dik
pi_110617833
Heeft Socios zich al in dit topicreeks gemengd?
  † In Memoriam † zondag 22 april 2012 @ 00:07:16 #28
337566 MaryMouse
Lucky's Mouse
pi_110617835
quote:
2s.gif Op zondag 22 april 2012 00:04 schreef iBenny het volgende:

[..]

Ach, de punten 1 en 2 van die bangmakerij hanteer ik dus omdat mijn ouders die aannamen naar aanleiding van de treinramp bij Harmelen.
Maar ik ga tegenwoordig liever met de auto dan met de trein ;)
pi_110617914
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 00:07 schreef Asskicker14 het volgende:
Heeft Socios zich al in dit topicreeks gemengd?
Neuhj
pi_110618010
Ik denk dat het topic is gestorven totdat er meer nieuws is :P
pi_110618045
quote:
2s.gif Op zondag 22 april 2012 00:04 schreef iBenny het volgende:

[..]

De vraag was of je jezelf kon voorbereiden. Nou dat kan dus, maar je hoeft er natuurlijk niets mee te doen.
  † In Memoriam † zondag 22 april 2012 @ 00:13:25 #32
337566 MaryMouse
Lucky's Mouse
pi_110618050
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 00:12 schreef plopkweker het volgende:
Ik denk dat het topic is gestorven totdat er meer nieuws is :P
slaapt
  zondag 22 april 2012 @ 00:13:51 #33
189430 Anonymousz
pi_110618068
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 00:13 schreef MaryMouse het volgende:

[..]

slaapt
coma
pi_110618174
Gefractuurd
pi_110618202
Mooie samenvatting:

AMSTERDAM - Door de treinbotsing in Amsterdam zijn zaterdagavond 136 gewonden gevallen. Onder hen zijn 56 zwaargewonden: 13 zijn zeer ernstig gewond en 43 ernstig. Nog eens 80 passagiers zijn lichtgewond geraakt.

Treinramp in A'dam

Dat heeft een woordvoerder van het Korps landelijke politiediensten (KLPD) gemeld. Volgens getuigenissen van mensen in de trein is het aantal zo hoog, omdat veel mensen niet in hun stoel zaten. De stoptrein van Amsterdam naar Uitgeest was net vertrokken, terwijl de intercity van Den Helder naar Nijmegen het station naderde. Passagiers stonden daarom net op, of waren nog op zoek naar een zitplaats, toen de treinen elkaar frontaal raakten. Onderzoek Een van de twee machinisten is volgens de NS gewond geraakt. Het onderzoek naar de oorzaak van het ongeluk gaat in de nacht van zaterdag op zondag door. Er is op dit moment nog geen enkel zicht op de oorzaak van de botsing tussen de twee NS-treinen. Dat meldde een woordvoerster van de Nederlandse Spoorwegen zaterdagavond laat. Er is inmiddels een crisisteam opgericht met NS-directeur Meerstadt en de Amsterdamse burgemeester Eberhard van der Laan. Geen treinen Op het baanvak waar het ongeluk gebeurde rijden de komende nacht nog geen treinen. Alle inzittenden hebben inmiddels de plek van het ongeval verlaten. De lichtgewonden zijn ter plaatse door ambulancepersoneel behandeld en zijn opgevangen in een verzorgingshuis in de buurt. De meeste zwaargewonden zijn naar het VU medisch centrum gebracht. Anderen zijn met bussen naar andere NS-stations gebracht of met de taxi naar huis gegaan. Nu de treinen leeg zijn, kan het KLPD beginnen met het technisch onderzoek. Beide treinen staan nog op de rails. Door de aanrijding rijden er aan de westkant van Amsterdam geen treinen. Dat betekent onder meer dat tussen Amsterdam-Centraal en luchthaven Schiphol geen treinen rijden. Of het treinverkeer op het baanvak zondag wordt hervat, wordt in de loop van de nacht en zondagochtend bekeken. Honderden passagiers In de twee treinen die frontaal op elkaar zijn gebotst, zaten honderden passagiers. Het gaat om de sprinter van Amsterdam naar Uitgeest en de intercity van Den Helder naar Nijmegen. Het ongeval gebeurde kort na zes uur op de Singelgrachtbrug ter hoogte van het Westerpark tussen station Amsterdam-Sloterdijk en Amsterdam-Centraal. De vele hulpverleners waren drie uur lang met man en macht bezig om alle gewonden uit de trein te halen. Vrijwillige hulpverleners van het Nederlandse Rode Kruis ondersteunden het ambulancepersoneel. Het zijn 12 vrijwilligers van de zogeheten Sigma-groep. De spoorwegpolitie, de Inspectie Leefomgeving en Transport en de Onderzoeksraad voor Veiligheid onderzoeken de treinbotsing. Voorzitter Tjibbe Joustra van de onderzoeksraad heeft de plaats van het ongeval bezocht om te zien en te horen wat er precies is gebeurd.

Bron: Telegraaf
  zondag 22 april 2012 @ 00:58:57 #36
189430 Anonymousz
pi_110619725
117 gewonden
volgens nu.nl en nos
pi_110620361
Het zal vast fijn zijn geweest in die efficint ingerichte NS dubbeldekkers. Met hun steile trappetjes en mooie glazen tussenwanden.

Ik schat dat in een normale trein de helft minder slachtoffers was gevallen.

[ Bericht 6% gewijzigd door Mercer op 22-04-2012 01:29:44 ]
pi_110620408
quote:
10s.gif Op zondag 22 april 2012 00:58 schreef Anonymousz het volgende:
117 gewonden
volgens nu.nl en nos
Bijzondere PI-keuze.
pi_110620502
quote:
10s.gif Op zondag 22 april 2012 00:58 schreef Anonymousz het volgende:
117 gewonden
volgens nu.nl en nos
10.gif

Dat zijn er al een stuk minder.
  zondag 22 april 2012 @ 01:35:49 #40
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_110620644
Treinramp..dat lijkt me wat overdreven vooralsnog?
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
  zondag 22 april 2012 @ 01:38:16 #41
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_110620697
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 01:35 schreef Strani het volgende:
136 gewonden, 56 zwaargewonden?
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
pi_110620712
quote:
Het is een zwarte dag voor de mensheid.
  zondag 22 april 2012 @ 01:39:29 #43
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_110620727
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 01:38 schreef Madame_Paon het volgende:

[..]

136 gewonden, 56 zwaargewonden?
Bij ramp denk ik toch echt aan doden, eigenlijk. Voor nu zou ik het een zwaar ongeluk noemen.
pi_110620738
pi_110620778
quote:
Mwah, bij de hulpdiensten is dit toch echt een rampscenario hoor. Crisisteam, ziekenhuizen op topcapaciteit enz. En het aantal gewonden is niet zuinig. Bij zoveel zwaargewonden gaan er helaas ook nog een paar doden vallen, maar dat zal je niet zo snel horen omdat dat niet direct gebeurt.
  zondag 22 april 2012 @ 01:43:05 #46
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_110620816
quote:
3s.gif Op zondag 22 april 2012 01:41 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Mwah, bij de hulpdiensten is dit toch echt een rampscenario hoor. Crisisteam, ziekenhuizen op topcapaciteit enz. En het aantal gewonden is niet zuinig. Bij zoveel zwaargewonden gaan er helaas ook nog een paar doden vallen, maar dat zal je niet zo snel horen omdat dat niet direct gebeurt.
Ja, als zwaargewonden komen te overlijden dan mag je het inderdaad een ramp noemen, vandaar dat ik 'vooralsnog' gebruik.
  zondag 22 april 2012 @ 01:43:07 #47
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_110620817
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 01:39 schreef Strani het volgende:

[..]

Bij ramp denk ik toch echt aan doden, eigenlijk. Voor nu zou ik het een zwaar ongeluk noemen.
Het is nog maar net gebeurd. 13 mensen zeer ernstig gewond.
Die gaan het vast niet allemaal overleven.
pi_110620847
quote:
3s.gif Op zondag 22 april 2012 01:41 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Volgens een woordvoerder van de Nederlandse Spoorwegen is er onder meer sprake van botbreuken en kneuzingen. "Alle zwaargewonden zijn inmiddels naar het ziekenhuis gebracht", meldt een voorlichter van het KLPD aan NU.nl. "Alle lichtgewonden zijn ter plekke behandeld door ambulancepersoneel."

bron: nu.nl

dus als je naar het ziekenhuis moest word je onder de zwaargewonden gerekend lijkt het. dat is wel een erg grove definitie van zwaargewond denk ik?
pi_110620900
Nee want zwaargewond wordt al gebruikt bij een botbreuk.
pi_110620919
Dus zijn er 12 (zeer) zwaar gewonden.
pi_110620942
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 01:47 schreef Mercer het volgende:
Dus zijn er 12 (zeer) zwaar gewonden.
wat valt daar dan weer onder?
pi_110620955
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 01:44 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

Volgens een woordvoerder van de Nederlandse Spoorwegen is er onder meer sprake van botbreuken en kneuzingen. "Alle zwaargewonden zijn inmiddels naar het ziekenhuis gebracht", meldt een voorlichter van het KLPD aan NU.nl. "Alle lichtgewonden zijn ter plekke behandeld door ambulancepersoneel."

bron: nu.nl

dus als je naar het ziekenhuis moest word je onder de zwaargewonden gerekend lijkt het. dat is wel een erg grove definitie van zwaargewond denk ik?
edit: verkeerd gelezen, heb er al een feestje op zitten.

Maar niet gek dat alleen zwaargewonden naar het ziekenhuis zijn. Triage enzo, om het ziekenhuis te ontlasten.

Daarnaast kan een flinke bekkenbreuk al leiden tot doodbloeden. Niet te snel conclusies trekken.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 22-04-2012 01:51:55 ]
  zondag 22 april 2012 @ 01:49:48 #53
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_110620964
quote:
9s.gif Op zondag 22 april 2012 01:46 schreef Specularium het volgende:
Vreemd ...
Ik ken iemand die een auto-ongeluk heeft gehad en daardoor nog lang last had van incontinentie (terwijl hij nog geen 20 was) en dat werd dan weer lichtgewond genoemd. :{
pi_110620968
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 01:48 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

Hersenletsel o.a.
pi_110620978
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 01:48 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Zoals ik het lees: 42 zwaargewonden(botbreuken etc) en 12 daarvan met zeer ernstig letsel.
pi_110620981
quote:
3s.gif Op zondag 22 april 2012 01:49 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Er staat dat alle zwaargewonden naar het ziekenhuis zijn, niet dat iedereen die naar het ziekenhuis is zwaargewond is. Alle bananen zijn geel, maar niet alles wat geel is is een banaan.

Daarnaast kan een flinke bekkenbreuk al leiden tot doodbloeden. Niet te snel conclusies trekken.
"Alle lichtgewonden zijn ter plekke behandeld door ambulancepersoneel."
  zondag 22 april 2012 @ 01:50:51 #57
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_110620987
quote:
3s.gif Op zondag 22 april 2012 01:49 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Er staat dat alle zwaargewonden naar het ziekenhuis zijn, niet dat iedereen die naar het ziekenhuis is zwaargewond is. Alle bananen zijn geel, maar niet alles wat geel is is een banaan.

Als wordt gesteld dat alle lichtgewonden ter plekke zijn behandeld, kan je wel degelijk stellen dat alle gewonden die naar het ziekenhuis zijn gebracht zwaargewond zijn en dat het onderscheid, in elk geval nu, op die manier wordt gemaakt.
pi_110621013
Jaja, had al gedit.
  zondag 22 april 2012 @ 01:53:20 #59
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_110621028
quote:
10s.gif Op zondag 22 april 2012 01:52 schreef clumsy_clown het volgende:
Jaja, had al gedit.
Oeeeeee dronken en vrouw!

* Strani denkt na over hoe hij z'n slag moet slaan.
pi_110621060
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 01:53 schreef Strani het volgende:

[..]

Oeeeeee dronken en vrouw!

* Strani denkt na over hoe hij z'n slag moet slaan.
Met een pets voor dr kanus.
  zondag 22 april 2012 @ 01:56:41 #61
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_110621068
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 01:56 schreef KoningStoma het volgende:

[..]

Nee, dat werkt niet. Ik kan het weten.
pi_110621076
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 01:56 schreef KoningStoma het volgende:
[..]
Dat ook weer opgelost. ^O^
pi_110621085
quote:
10s.gif Op zondag 22 april 2012 01:52 schreef clumsy_clown het volgende:
Jaja, had al gedit.
het is dat je lekker bent :(
  zondag 22 april 2012 @ 01:59:03 #64
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_110621106
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 01:57 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

het is dat je lekker bent :(
Is dat zo? Vertel?
  zondag 22 april 2012 @ 02:00:16 #65
189430 Anonymousz
pi_110621116
quote:
15s.gif Op zondag 22 april 2012 01:26 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Bijzondere PI-keuze.
staat ingesteld als standaard
pi_110621136
Het is de schuld van nick en simon

pi_110621147
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 01:59 schreef Strani het volgende:

[..]

Is dat zo? Vertel?
ja. kapot lekker. dat dus.
pi_110621148
:P
pi_110621152
nou ja ik overdrijf. maar voor een fokchick is ze niet verkeerd.
pi_110621170
Guttennacht schöne leuten :W
  zondag 22 april 2012 @ 02:04:02 #71
11766 eymey
koning n-oog
pi_110621172
Wel heel apart om het verschil te zien tussen hoe de VIRM er aan toe is en de SLT.

De SLT lijkt veel minder 'schade' te hebben, terwijl de VIRM, ook verderop in de trein, z'n kreukelzones aardig benut heeft.

Zal er wellicht mee te maken hebben dat de SLT lichter is en dus eerder stil staat, terwijl de VIRM nogal wat massa heeft die door wil terwijl het eigenlijk niet kan.....
You may be right, I may be crazy. But it just might be a lunatic you're looking for... -- Billy Joel
pi_110621178
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 02:02 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Als ze in de trein had gezeten, dan had ik haar kunnen reddden. :@
pi_110621192
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 02:04 schreef eymey het volgende:
Wel heel apart om het verschil te zien tussen hoe de VIRM er aan toe is en de SLT.

De SLT lijkt veel minder 'schade' te hebben, terwijl de VIRM, ook verderop in de trein, z'n kreukelzones aardig benut heeft.

Zal er wellicht mee te maken hebben dat de SLT lichter is en dus eerder stil staat, terwijl de VIRM nogal wat massa heeft die door wil terwijl het eigenlijk niet kan.....
massa is juist profit in een tweezijdige aanrijding.
pi_110621210
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 02:02 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Wut?

Anyway. Mijn trein rijdt gelukkig heelhuids het station in, dat scheelt.
pi_110621296
quote:
10s.gif Op zondag 22 april 2012 02:06 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Wut?

Anyway. Mijn trein rijdt gelukkig heelhuids het station in, dat scheelt.
dingen niet willen begrijpen. :7 vrouwenlogica ;(
pi_110621368

Da's nog een beste klap geweest :-o
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
  zondag 22 april 2012 @ 02:33:28 #77
189430 Anonymousz
pi_110621476
nog een aantal plaatjes

https://twitter.com/#!/se(...)twitpic.com%2F9chkvs

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_110621486
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 02:22 schreef Ener-G het volgende:
[ afbeelding ]

Da's nog een beste klap geweest :-o
gelukkig is de oud ijzer prijs best goed tegenwoordig O+
  zondag 22 april 2012 @ 03:00:25 #79
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_110621670
Is het erg sneu om over wiebelende treinen te beginnen?
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_110621679
quote:
11s.gif Op zondag 22 april 2012 03:00 schreef Ringo het volgende:
Is het erg sneu om over wiebelende treinen te beginnen?
Nee hoor, we hebben tenslotte ook al een ontspoord Catshuis gehad vandaag.
Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen.
Wat denk je dan dat een belasting op inkomen zou moeten doen?
  zondag 22 april 2012 @ 06:48:12 #81
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_110622616
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 22:58 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Dat blijkt ;(
Nee, dat blijkt uit het feit dat er al twintig jaar geen reiziger meer is omgekomen door een treinongeluk. ;)
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_110622617
zouden al die mensen nu een boete krijgen omdat ze niet uitgelogged hebben :@
pi_110622621
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 06:48 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Nee, dat blijkt uit het feit dat er al twintig jaar geen reiziger meer is omgekomen door een treinongeluk. ;)
indirecte schade opgelopen door treinreizigers mag je ook wel ff incalculeren; mensen die aan de griep zijn overleden opgelopen in de trein, mensen die zijn overvallen in de trein, mensen die zijn doodgeschopt in de trein, mensen die depressief zijn geworden door de trein en zelfmoord hebben gepleegd, etc etc.
  Moderator zondag 22 april 2012 @ 08:11:46 #84
42184 crew  DaMart
pi_110622809
Mijn voorspelling van gisterenavond was beter dan die van nu.nl, die toen dachten dat het vanochtend weer normaal zou rijden :').

quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 21:50 schreef DaMart het volgende:

[..]

Het lijkt me dat er zeker morgenochtend daar ook nog geen treinen zullen rijden. Eerst moeten de treinen worden vrijgegeven door de onderzoekers, dan moeten ze nog kijken of en hoe ze kunnen worden weggehaald en dan zullen ze ook de infrastructuur ter plaatse nog controleren. Dat kan nog wel even duren, lijkt me.
Treinen rond Amsterdam nog hele ochtend vertraagd
pi_110623024
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 08:11 schreef DaMart het volgende:
Mijn voorspelling van gisterenavond was beter dan die van nu.nl, die toen dachten dat het vanochtend weer normaal zou rijden :').

[..]

Treinen rond Amsterdam nog hele ochtend vertraagd
Ook niet een heel moeilijke voorspelling h.
sig verwijderd door FA
  Moderator zondag 22 april 2012 @ 09:12:15 #86
42184 crew  DaMart
pi_110623087
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 09:02 schreef Ambrosius het volgende:

[..]

Ook niet een heel moeilijke voorspelling h.
Klopt :P.
Maar de meningen waren een beetje verdeeld gisterenavond dus ;).
  zondag 22 april 2012 @ 09:24:59 #87
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_110623166
Was dit geintje nou eigenlijk om de aandacht af te leiden van het mislukte politieke overleg?
censuur :O
  zondag 22 april 2012 @ 09:30:45 #88
45532 ziggyziggyziggy
pi_110623217
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 09:24 schreef RemcoDelft het volgende:
Was dit geintje nou eigenlijk om de aandacht af te leiden van het mislukte politieke overleg?
Ja, dat doen we wel vaker als Geert slecht in het nieuws dreigt te komen. :')
pi_110624238
Wilders>>Treinongeluk.Toeval of niet??
pi_110624409
42 zwaargewonden volgens NOS teletekst :|W
pi_110625791
Nog wat plaatjes van het wegslepen :P?
Als jij al je vrienden mee neemt kom ik ook alleen
pi_110625874
Om 14 uur Nederland1 persconferentie.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_110626265
http://www.at5.nl/live wordt nu ook de andere trein weggehaald.
pi_110626340
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 06:48 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
zouden al die mensen nu een boete krijgen omdat ze niet uitgelogged hebben :@
Tuurlijk niet uitchekken is gewoon keihard betalen o|O
[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Soort mix tussen Hawkwind, Immortal en een Nespresso reclame.[/quote]
pi_110626410
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 02:05 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

massa is juist profit in een tweezijdige aanrijding.
Misschien reed de dubbeldekker harder en ligt hij daarom meer in de kreukels? Ik weet te weinig van natuurkunde om er iets over te kunnen zeggen, maar wie weet.

Of het ligt toch aan de constructie van zo'n dubbeldekker. Al die trappetjes na elke coup maken de trein als geheel misschien onsamenhangender en zorgen voor een onsamenhangend transport van krachten door de trein heen naar achteren, in het geval van een frontale aanrijding?
Stop the world, I want to get out.
  zondag 22 april 2012 @ 12:34:21 #96
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_110626554
Zit me hier af te vragen of het in zo'n dubbeldekkergeval veiliger is om boven of onderin te zitten.
Hallon!
  zondag 22 april 2012 @ 12:42:00 #97
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_110626779
quote:
5s.gif Op zondag 22 april 2012 12:34 schreef BlueMage het volgende:
Zit me hier af te vragen of het in zo'n dubbeldekkergeval veiliger is om boven of onderin te zitten.
Bij een botsing zoals nu maakt het niet uit. De klap geeft een lancering in voorwaartse richting, door de 1ste wet van Newton.

Bij brand kun je beter onderin zitten. Ben je er sneller uit, en de vlammen en rook walmt naar boven. Hoe lager je bij de grond bent hoe beter, in dat geval.
How can I make this topic about me?
pi_110627168
Zie 'm gaan dan.
pi_110627239
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 12:42 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Bij een botsing zoals nu maakt het niet uit. De klap geeft een lancering in voorwaartse richting, door de 1ste wet van Newton.
Je wordt eigenlijk niet gelanceerd. De trein stopt, maar jij blijft met 50 km/u in die richting bewegen.
  zondag 22 april 2012 @ 13:22:59 #100
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_110628042
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 12:57 schreef KoningStoma het volgende:

[..]

Je wordt eigenlijk niet gelanceerd. De trein stopt, maar jij blijft met 50 km/u in die richting bewegen.
Ja, klopt. Da's een betere uitleg.
How can I make this topic about me?
  zondag 22 april 2012 @ 13:34:52 #101
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_110628389
Kan dit allemaal gebeuren door n menselijke fout?
Wie dit leest is gek
  Overall beste user 2022 zondag 22 april 2012 @ 13:47:16 #102
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_110628839
quote:
9s.gif Op zondag 22 april 2012 01:46 schreef Specularium het volgende:
vuistregel is ongeveer:

Lichtgewond: Schrammen, kneuzingen, lichte breuken (gebroken vinger, etc.) dingen die men eventueel zelf kan behandelen, soms EHBO bezoek nodig.
Ernstig gewond: Zwaardere botbreuken, met moet vrijwel altijd naar de EHBO Post, eventueel ziekenhuisopname.
Zwaargewond: Meerdere breuken, zware bloedingen, etc. altijd naar het ziekenhuis voor opname
Levensgevaarlijk gewond: spreekt voor zich.

Het is uiteraard een indicatie. Het hangt ook af van het soort trauma dat men oploopt. Een dubbele beenbreuk is minder ernstig dan n gebroken nekwervel bijvoorbeeld.

[ Bericht 1% gewijzigd door Ulx op 22-04-2012 13:55:24 ]
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 zondag 22 april 2012 @ 13:54:40 #103
3928 Ulx
pi_110629134
quote:
99s.gif Op zondag 22 april 2012 13:34 schreef Nieuwschierig het volgende:
Mij lijkt dat er toch wel iets als ATB had moeten inkicken als treinen op hetzelfde baanvak komen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_110629226
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 13:54 schreef Ulx het volgende:

[..]

Mij lijkt dat er toch wel iets als ATB had moeten inkicken als treinen op hetzelfde baanvak komen.
Niet als ze onder de minimumsnelheid zaten.
  Overall beste user 2022 zondag 22 april 2012 @ 13:59:22 #105
3928 Ulx
pi_110629344
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 13:56 schreef Aether het volgende:

[..]

Niet als ze onder de minimumsnelheid zaten.
Bij de ATB-Nieuwe Generatie is dat toch 10 km/u of zo? Bij de oude variant was het 40 km/u. Maar volgens mij zijn beide treinen voorzien van de ATB-NG.
pi_110629592
Geen personf?
Even a broken clock is right twice a day.
pi_110629609
Ow 14:15 zie ik..
Even a broken clock is right twice a day.
pi_110629840
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 14:05 schreef danos het volgende:
Ow 14:15 zie ik..
Ah, zat ook al te wachten :)
[b]Op vrijdag 27 april 2012 23:21 schreef AldoTheApache het volgende:[/b]
_O_ jij bent de grootste baas op FOK!
Aller tijden :D _O_ _O_
pi_110630002
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 13:59 schreef Ulx het volgende:

[..]

Bij de ATB-Nieuwe Generatie is dat toch 10 km/u of zo? Bij de oude variant was het 40 km/u. Maar volgens mij zijn beide treinen voorzien van de ATB-NG.
Dat traject is nog 1e generatie?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Automatische_treinbeinvloeding

pi_110630364
Niet veel nieuws?
pi_110630415
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 14:21 schreef Markeerstift het volgende:
Niet veel nieuws?
Tot nu toe alleen maar dankwoorden etc... Volgens mij hebben ze nog steeds geen idee wat er nu eigenlijk gebeurd is.
  zondag 22 april 2012 @ 14:23:07 #112
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_110630472
Dramatisch.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 22 april 2012 @ 14:23:16 #113
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_110630484
quote:
Ja.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_110630527
Wat een bullshit dit.... *tv uitgezet*
pi_110630630
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 14:24 schreef Wootism het volgende:
Wat een bullshit dit.... *tv uitgezet*
omdat?
  Overall beste user 2022 zondag 22 april 2012 @ 14:26:25 #116
3928 Ulx
pi_110630638
quote:
Dan zullen ze beiden met 39 km/u hebben gereden.
pi_110630657
Wat een stom wijf is dat zeg.
pi_110630701
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 14:26 schreef Evertjan het volgende:

[..]

omdat?
Omdat ze een extra uitzending inlassen, en vervolgens met NIKS komen.
Terwijl ze het zelf al dondersgoed weten wat er mis is gegaan.
  Overall beste user 2022 zondag 22 april 2012 @ 14:27:40 #119
3928 Ulx
pi_110630703
Of kwamen ze vlak voor de botsing op hetzelfde spoor terecht.
  zondag 22 april 2012 @ 14:28:04 #120
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_110630726
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 14:27 schreef Wootism het volgende:

[..]

Wat dan?
Wie dit leest is gek
  Overall beste user 2022 zondag 22 april 2012 @ 14:28:48 #121
3928 Ulx
pi_110630764
quote:

[..]

Ze zullen een vermoeden hebben, maar of ze alle mogelijkheden al hebben bekeken betwijfel ik. Dan moet je namelijk ook met machinisten praten.
pi_110630803
quote:
99s.gif Op zondag 22 april 2012 13:34 schreef Nieuwschierig het volgende:
elk ongeluk betreft een menselijke fout.
pi_110630816
quote:
99s.gif Op zondag 22 april 2012 14:28 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Wat dan?
Dat zeggen ze niet.
pi_110630829
geen doden. wel een betere score dan ik had verwacht c_/
  zondag 22 april 2012 @ 14:30:09 #125
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_110630840
Als er door een sein gereden is kan de machinist het rood niet gezien hebben of is het toch groen geweest. Dat weet je niet
Wie dit leest is gek
pi_110630842
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 14:29 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

Hoezo dat dan :')
pi_110630844
quote:

[..]

nou vertel het maar wat is er mis gegaan?
  zondag 22 april 2012 @ 14:30:48 #128
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_110630873
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 14:29 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

dat snap ik niet :?
Wie dit leest is gek
pi_110630874
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 14:30 schreef Evertjan het volgende:

[..]

nou vertel het maar wat is er mis gegaan?
Zeg ik dat ik het weet?
  zondag 22 april 2012 @ 14:31:45 #130
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_110630917
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 14:30 schreef Wootism het volgende:

[..]

Zeg ik dat ik het weet?
Ok jij lult dus k maar uit je nek
Wie dit leest is gek
  Overall beste user 2022 zondag 22 april 2012 @ 14:34:00 #131
3928 Ulx
pi_110631022
quote:
99s.gif Op zondag 22 april 2012 14:30 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

dat snap ik niet :?
Als je maar lang genoeg gaat zoeken, kom je op een gegeven moment bij een persoon die ooit een keer een foute beslissing nam waardoor er misschien decennia later een ongeluk kon gebeuren. Als het bijvoorbeeld de ATB was, en beide treinen reden net geen 40, dan is de fout gemaakt door degene die in 1950 dat systeem ontwierp.
pi_110631075
quote:
99s.gif Op zondag 22 april 2012 14:31 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Ok jij lult dus k maar uit je nek
Een infrastructuur zoals het spoor wordt constant gemonitord door een centrale. Elke meter die een trein rijdt wordt in de gaten gehouden. Dan kan je mij niet vertellen dat ze niet weten wat er nu is misgegaan.
pi_110631135
Ik zie een ICE op de achtergrond bij de persconferentie?
pi_110631164
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 14:34 schreef Ulx het volgende:

[..]

Als je maar lang genoeg gaat zoeken, kom je op een gegeven moment bij een persoon die ooit een keer een foute beslissing nam waardoor er misschien decennia later een ongeluk kon gebeuren. Als het bijvoorbeeld de ATB was, en beide treinen reden net geen 40, dan is de fout gemaakt door degene die in 1950 dat systeem ontwierp.
Oh wist ik niet! Dan begin ik meteen met zoeken naar die klootzak die een boom op mijn auto heeft geblazen!
  zondag 22 april 2012 @ 14:37:34 #135
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_110631168
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 14:34 schreef Ulx het volgende:

[..]

Als destijds een risico-afweging gemaakt is met betrekking tot het aantal treinen dat een stoptonend sein zou passeren, en dit aanvaardbaar is geacht met de toenmalige treindichtheid e.d., dan valt diegene weinig te verwijten. En reken maar dat die afweging gemaakt is.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Overall beste user 2022 zondag 22 april 2012 @ 14:39:18 #136
3928 Ulx
pi_110631234
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 14:35 schreef Wootism het volgende:

[..]

Een infrastructuur zoals het spoor wordt constant gemonitord door een centrale. Elke meter die een trein rijdt wordt in de gaten gehouden. Dan kan je mij niet vertellen dat ze niet weten wat er nu is misgegaan.
Wat ze weten is dat twee treinen op hetzelfde baanvak terecht kwamen, en dat de treinen niet vanzelf stopten. Hoe en waardoor dat kwam onderzoeken ze nog. Dat kan van alles zijn. Defecte sensor op een wissel, fout van een machinist, fout in de centrale, iets anders.
  Overall beste user 2022 zondag 22 april 2012 @ 14:40:13 #137
3928 Ulx
pi_110631293
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 14:37 schreef Wootism het volgende:

[..]

Oh wist ik niet! Dan begin ik meteen met zoeken naar die klootzak die een boom op mijn auto heeft geblazen!
Dat ben je zelf. Had je auto ergens anders neergezet.
pi_110631364
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 14:39 schreef Ulx het volgende:

[..]

Wat ze weten is dat twee treinen op hetzelfde baanvak terecht kwamen, en dat de treinen niet vanzelf stopten. Hoe en waardoor dat kwam onderzoeken ze nog. Dat kan van alles zijn. Defecte sensor op een wissel, fout van een machinist, fout in de centrale, iets anders.
Waarom zeggen ze dat dan niet?
pi_110631430
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 14:41 schreef Wootism het volgende:

[..]

Waarom zeggen ze dat dan niet?
Omdat ze het nog niet weten.
Als ze wel mogelijkheden noemen krijg je direct speculaties.
  zondag 22 april 2012 @ 14:43:01 #140
45532 ziggyziggyziggy
pi_110631455
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 14:35 schreef Wootism het volgende:

[..]

Een infrastructuur zoals het spoor wordt constant gemonitord door een centrale. Elke meter die een trein rijdt wordt in de gaten gehouden.
Nee hoor.
pi_110631478
quote:
99s.gif Op zondag 22 april 2012 14:30 schreef Nieuwschierig het volgende:
Als er door een sein gereden is kan de machinist het rood niet gezien hebben of is het toch groen geweest. Dat weet je niet
Dat valt te achterhalen.
Er zijn wel van die seinen die nauwelijks te zien zijn door begroeiing.

Daar kan de machinist niks aan doen.
  Overall beste user 2022 zondag 22 april 2012 @ 14:44:31 #142
3928 Ulx
pi_110631539
Misschien was de machinist verblind door laagstaande zon. Kan ook zo maar. Shit happens.
  zondag 22 april 2012 @ 14:44:57 #143
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_110631564
quote:
9s.gif Op zondag 22 april 2012 14:43 schreef Specularium het volgende:

[..]

Dat valt te achterhalen.
Er zijn wel van die seinen die nauwelijks te zien zijn door begroeiing.

Daar kan de machinist niks aan doen.
Bij twijfel niet inhalen
Wie dit leest is gek
  zondag 22 april 2012 @ 16:57:14 #144
175369 Studiotje
Kleuterjuf
pi_110637276
En de eerste dode is een feit, helaas.
pi_110637334
quote:
99s.gif Op zondag 22 april 2012 16:57 schreef Studiotje het volgende:
quote:
Slachtoffer treinongeluk overleden
Een van de slachtoffers van het treinongeluk in Amsterdam is overleden. Dat meldt de gemeente Amsterdam.

Het is een vrouw van 68 uit het oosten van het land. Ze is in het ziekenhuis aan haar verwondingen bezweken.

Zestien mensen met zware verwondingen liggen nog in het ziekenhuis. In totaal raakten 117 treinreizigers gewond door de botsing van een Sprinter met een intercity.

Van hen hebben 42 mensen ernstig letsel opgelopen.

[ Bericht 21% gewijzigd door Aether op 22-04-2012 17:04:23 ]
  zondag 22 april 2012 @ 17:00:56 #146
197057 Blistering
Gooner Pride
pi_110637401
In en in triest :(
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_110637506
quote:
hmm -O-
  zondag 22 april 2012 @ 17:10:16 #148
59896 Asskicker14
Suk a dog dik
pi_110637701
Wat ik inderdaad al vermoedde, ouderen zijn gewoon risicogevallen bij dit soort ongelukken.
  zondag 22 april 2012 @ 17:30:05 #149
104871 remlof
Europees federalist
pi_110638480
Dit treinongeluk krijgt meer aandacht in de internationale pers dan de kabinetscrisis :')
pi_110638519
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 17:10 schreef Asskicker14 het volgende:
Wat ik inderdaad al vermoedde, ouderen zijn gewoon risicogevallen bij dit soort ongelukken.
Ouderen hebben dan ook al een brozere gezondheid. Een klap doet bij hen meer kwaad dan bij een jongere.
  zondag 22 april 2012 @ 17:31:47 #151
371113 plopkweker
poolkwarker
pi_110638532
quote:
-O-
pi_110638622
quote:
11s.gif Op zondag 22 april 2012 17:30 schreef remlof het volgende:
Dit treinongeluk krijgt meer aandacht in de internationale pers dan de kabinetscrisis :')
Op zich wel logisch :P
pi_110638649
Die treinen hadden nooit op hetzelfde spoor mogen rijden, daardoor ging het mis.
Ze hadden gordels of airbags in de treinen moeten installeren, dan zou het aantal gewonden veel kleiner zijn geweest. Meer zitplaatsen zou ook geholpen hebben.
pi_110638685
Hehe.
  zondag 22 april 2012 @ 17:41:24 #155
45532 ziggyziggyziggy
pi_110638854
quote:
11s.gif Op zondag 22 april 2012 17:30 schreef remlof het volgende:
"If it bleeds, it leads."
  zondag 22 april 2012 @ 18:18:54 #156
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_110640365
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 20:53 schreef Stiemie het volgende:
50 zwaargewonden volgens at5
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 20:54 schreef Nuchterheid het volgende:

[..]

Ja hoor :')

Die treinen zijn amper beschadigd.
Op Fok! wisten sommigen het gisteren al weer :N
Wie dit leest is gek
pi_110640568
Dit mag toch wel als ramp betiteld worden, veel gewonden en inmiddels 1 dode. Laatste keer dat een passagier van een trein is overleden door een treinongeluk was op 30 november 1992, toen vielen bij een treinongeval in Hoofddorp 5 doden en 33 gewonden, dus das alweer 20 jaar geleden. Sterkte aan de nabestaanden
  zondag 22 april 2012 @ 18:25:27 #158
59896 Asskicker14
Suk a dog dik
pi_110640600
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 17:35 schreef Captain_Hindsight het volgende:
Die treinen hadden nooit op hetzelfde spoor mogen rijden, daardoor ging het mis.
Ze hadden gordels of airbags in de treinen moeten installeren, dan zou het aantal gewonden veel kleiner zijn geweest. Meer zitplaatsen zou ook geholpen hebben.
Gordels in het openbaar vervoer? Ben je serieus of aan het trollen?
pi_110640655
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 18:25 schreef Asskicker14 het volgende:

[..]

De Belgen zijn ons voor :P
  zondag 22 april 2012 @ 18:32:24 #160
19242 yavanna
Results may vary.
pi_110640805
Heel erg triest voor alle betrokkennen en dan bedoel ik niet de falers van de NS en het kabinet.
~Cheer up, the worst is yet to come.~
pi_110640858
quote:

[..]

captainhindsight.jpg
pi_110641084
Heb vandaag het nieuws niet gevolgd..
1 dode? :'(
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_110641302
quote:
2s.gif Op zondag 22 april 2012 17:34 schreef iBenny het volgende:

[..]

Op zich wel logisch :P
Kabinets...wat????
pi_110641641
quote:

[..]

Waarom niet?
En iirc is het verplicht een gordel te dragen in de bus als deze harder dan 50km p/u gaat
pi_110641699
quote:
1s.gif Op zondag 22 april 2012 18:54 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Waarom niet?
En iirc is het verplicht een gordel te dragen in de bus als deze harder dan 50km p/u gaat
Dan mogen veel regiobussen wel dringend aangepast worden...
pi_110641759
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 18:32 schreef yavanna het volgende:
Heel erg triest voor alle betrokkennen en dan bedoel ik niet de falers van de NS en het kabinet.
Wat heeft het kabinet hier mee te maken? De fout moet gezocht worden bij een foute wissel of een andere fout op het spoor. Zulke dingen gebeuren nu eenmaal, zoiets is niet meteen de fout van de overheid.
pi_110641911
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 18:57 schreef Wesleybrabant het volgende:

[..]

Wat heeft het kabinet hier mee te maken? De fout moet gezocht worden bij een foute wissel of een andere fout op het spoor. Zulke dingen gebeuren nu eenmaal, zoiets is niet meteen de fout van de overheid.
Als het blijkt dat kwaliteit van zulke apparaten ondermaats of door bezuining uitgesteld vernieuwingen op spoor.
Dan is terecht dat zij een schuld krijgt.

Omdat ze eigenaar is.

We moeten gewoon op onderzoeks rapport wachten. Dan mag we daarin oordelen.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
  zondag 22 april 2012 @ 20:06:57 #168
123170 alors
zlata1234
pi_110644552
Nou nare verhalen hoor op het journaal nu :{

Van der Laan zei dat er dus nog meer mensen zijn die er ernstig aan toe zijn en bv teveel zwellingen hebben om geopereerd te kunnen worden. En een man die de machinist die beklemd zat en buiten bewustzijn was eruit had gehaald...
know'm sayin?

word? word.
  zondag 22 april 2012 @ 20:11:50 #169
58560 Oksel
Gezellig.
pi_110644852
Vind sowieso dat er weinig nieuws over is.
pi_110645199
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 20:06 schreef alors het volgende:
Nou nare verhalen hoor op het journaal nu :{

Van der Laan zei dat er dus nog meer mensen zijn die er ernstig aan toe zijn en bv teveel zwellingen hebben om geopereerd te kunnen worden. En een man die de machinist die beklemd zat en buiten bewustzijn was eruit had gehaald...
http://nos.nl/video/36505(...)dam-weggesleept.html

Die?
  zondag 22 april 2012 @ 20:23:04 #171
123170 alors
zlata1234
pi_110645405
quote:
oa deze http://nos.nl/video/36518(...)ek-treinongeluk.html

het hele item was ongeveer 5-10 minuten, er zaten meer van die filmpjes daaruit tussen maar misschien ook wel actuelere stukken.
know'm sayin?

word? word.
pi_110645899
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 20:23 schreef alors het volgende:

[..]

oa deze http://nos.nl/video/36518(...)ek-treinongeluk.html

het hele item was ongeveer 5-10 minuten, er zaten meer van die filmpjes daaruit tussen maar misschien ook wel actuelere stukken.
Oh, die bedoelde ik. :@
pi_110651499
-

[ Bericht 100% gewijzigd door sp3c op 22-04-2012 22:50:02 ]
Suikoden heerst
pi_110654855
quote:
1s.gif Op zondag 22 april 2012 18:54 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Waarom niet?
Om een bus goedgekeurd te krijgen voor meer dan 80 km/u, moeten er gordels aanwezig zijn. En die moeten dan ook gebruikt worden. Dat zijn de bussen met een 100-sticker achterop. Bussen die niet harder kunnen / mogen dan 80km/u, hoeven niet te worden voorzien van gordels.
  zondag 22 april 2012 @ 22:46:38 #175
371113 plopkweker
poolkwarker
pi_110655063
quote:
99s.gif Op zondag 22 april 2012 18:18 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

[..]

Op Fok! wisten sommigen het gisteren al weer :N
Wat bedoel je?
  zondag 22 april 2012 @ 22:51:56 #176
371113 plopkweker
poolkwarker
pi_110655365
Ik denk toch wel dat dit aanleiding is om het OV met gordels oid te verbeteren. Ik weet alleen niet als je met 40km/u tegen een muur rijd en/of abrupt tot stoppen word gebracht nog helpt -O-
pi_110655530
Er moeten dus echt geen gordels in treinen komen vanwege 1 ongeluk.
pi_110656036
quote:
9s.gif Op zondag 22 april 2012 22:55 schreef Specularium het volgende:
Er moeten dus echt geen gordels in treinen komen vanwege 1 ongeluk.
Ook goed, plaatsen we 400 airbags in elke wagon :P
Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen.
Wat denk je dan dat een belasting op inkomen zou moeten doen?
pi_110656137
Ook niet. Doe maar gewoon de wc's terug in de sprinter.
pi_110656180
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 22:51 schreef plopkweker het volgende:
Ik denk toch wel dat dit aanleiding is om het OV met gordels oid te verbeteren. Ik weet alleen niet als je met 40km/u tegen een muur rijd en/of abrupt tot stoppen word gebracht nog helpt -O-
Gordels in de trein, dat gaat alleen werken als iedere reiziger een zitplaats met gordel heeft. Dat is er nu niet. Dan moeten er kaartjes worden verkocht met een stoelnummer enzo, voor een specifieke trein. Daar is het treinverkeer in Nederland helemaal niet op ingericht, laat staan dat er dan nog genoeg capaciteit zou zijn.
pi_110657906
Wat en gelul over die gordels :') Ga toch weg mafkezen die dat opperen.
pi_110657990
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 23:40 schreef kurk_droog het volgende:
Waarom is het eigenlijk te debiel tot overwegen waard?
pi_110658105
Omdat je ook niet met een helmpje op gaat fietsen.
pi_110658191
Ook leuk voor de mensen die staan.
pi_110658697
Als de systemen failsafe gemaakt worden, dat er dus nooit 2 treinen op 1 baanvak kunnen zijn, dan is die onzin van gordels niet nodig.
Zoals Light al zei: met gordels moet iedereen een stoel hebben. Dus niemand mag staan, wat dus meer, veel meer, treinen betekent, vooral in de spits. En daar is de infrastructuur helemaal niet op berekend.
Dat er een dode en meerdere zwaargewonden zijn, is heel erg triest, en mag zeker niet gebagatelliseerd worden, maar om gordels verplicht te stellen (en dus meer treinen).. de voordelen wegen niet tegen de nadelen op. Een dode in 20 jaar is onacceptabel, maar de kosten die met gordels gepaard gaan zijn mi.i. nog onacceptabeler.
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  maandag 23 april 2012 @ 00:12:43 #186
371113 plopkweker
poolkwarker
pi_110659113
quote:
Waar heb jij last van?
  maandag 23 april 2012 @ 00:14:45 #187
371113 plopkweker
poolkwarker
pi_110659186
quote:
En ik opper dat niet. Ik zeg wat er evt. zou kunnen gebeuren.
pi_110659275
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 00:00 schreef spijkerbroek het volgende:
Als de systemen failsafe gemaakt worden, dat er dus nooit 2 treinen op 1 baanvak kunnen zijn, dan is die onzin van gordels niet nodig.
Zoals Light al zei: met gordels moet iedereen een stoel hebben. Dus niemand mag staan, wat dus meer, veel meer, treinen betekent, vooral in de spits. En daar is de infrastructuur helemaal niet op berekend.
Dat er een dode en meerdere zwaargewonden zijn, is heel erg triest, en mag zeker niet gebagatelliseerd worden, maar om gordels verplicht te stellen (en dus meer treinen).. de voordelen wegen niet tegen de nadelen op. Een dode in 20 jaar is onacceptabel, maar de kosten die met gordels gepaard gaan zijn mi.i. nog onacceptabeler.
Misschien kan men met trein waar je speciale staanplaats waar je staande gordel kan gebruiken.
scheelt de ruimte ook.
kortom er zijn zat mensen die zeker zin een nieuwe ideeen kan brengen zodat goedkopere veiliger kan reizen in trein.

Trouwens trein kan ook van spoor ontsporen, dan vliegen men door de trein heen.
Daarin zouden je wel wensen dat je gordel om heeft.
zelfde effect als in een auto, waar tegenwoordig elke stoel verplicht 1 heeft.

Zoals ik al eerder zei, we moeten namelijk eerst op de onderzoek resultaten wachten.
want een frontaal botsing met 2 trein zouden met huidige systeem onmogelijk zijn.

trein is tegenwoordig veiliger dan auto, alleen kan het gewoon nog beter.

[ Bericht 0% gewijzigd door Captain_Ghost op 23-04-2012 00:33:38 ]
pi_110659567
Ok we zijn inmiddels ruim een dag verder, het jachtseizoen is geopend.

quote:
'Machinist sprinter reed door rood'

Een van de machinisten die zaterdag betrokken waren bij het treinongeluk in Amsterdam reed door rood. Dat meldt de Telegraaf. Volgens de krant hebben bronnen binnen ProRail en de NS gezegd dat het gaat om de machinist van de sprinter.

Een woordvoerder van ProRail wil het bericht in de Telegraaf niet bevestigen. De spoorbeheerder wil niet reageren zolang de onderzoeken naar de oorzaak nog niet zijn afgerond. Ook de NS wil niet reageren.

Bij de frontale botsing tussen twee treinen viel een dode. Meer dan 100 mensen raakten gewond, van wie er nog 16 in het ziekenhuis liggen.
pi_110660035
quote:
9s.gif Op maandag 23 april 2012 00:26 schreef Specularium het volgende:

[..]

En verschillende nieuwssites nemen het over deze geruchten...
pi_110660039
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 00:17 schreef Captain_Ghost het volgende:
Misschien kan men met trein waar je speciale staanplaats waar je staande gordel kan gebruiken.
scheelt de ruimte ook.
Ik probeer me dat in de parktijk voor te stellen.
Hoe bevestig je die gordels? Aan de muur? Het plafond? De zijkant van de stoelen in het gangpad?
Aan de muur: beperkte ruimte.
Het plafond: soort harnas waarin mensen zich hijsen? Waarin ze bij een ongeluk rond zweven? Lijkt me ook niet ongevaarlijk.
Zijkant van de stoelen: Tenzij je de gordels aan weerszijden van het gangpad aan 1 persoon vastmaakt, zal die persoon bij een ongeluk ook in het rond worden geslingerd.
Daarbij is het moeilijker in en uit te stappen als iedereen in het gangpad en op het balkon met gordels om staat. Die moeten zich eerst losmaken, dan aan de kant gaan zodat jij erlangs kunt en zich daarna weer vastmaken.

Uiteraard leveren deze gordels, als ze niet gebruikt worden, ook een gevaar op: mensen struikelen erover of krijgen ze tegen hun hoofd.
En daarbij: welke passagier accepteert staand vastgeketend te zijn in een trein?
Gordels lossen het probleem van rondvliegende bagage ook niet op, maar wellicht kan men daarvoor bagagerekken gebruiken zoals in een vliegtuig. Al past daar lang niet alle bagage in.
quote:
Zoals ik al eerder zei, we moeten namelijk eerst op de onderzoek resultaten wachten.
want een frontaal botsing met 2 trein zouden met huidige systeem onmogelijk zijn.

trein is tegenwoordig veiliger dan auto, alleen kan het gewoon nog beter.
Mee eens.
pi_110660324
Je zou keuzemogelijkheid moeten krijgen : als je inchecked wanneer de zitplaatsen uitverkocht zijn,
lees dat bij je evt.incheck.
en dan kun je dus kiezen of je toch inchecked als de zitplaatsen [met gordel] uitverkocht zijn,
dus je boekt op dat moment automatisch in voor n goedkopre staanplaats,
of je neemt de volgende.

[ Bericht 4% gewijzigd door eigendeegcookie op 23-04-2012 00:54:33 ]
uiteindelijk lukt altijd alles
pi_110660653
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 00:48 schreef eigendeegcookie het volgende:
Je zou keuzemogelijkheid moeten krijgen : als je inchecked wanneer de zitplaatsen uitverkocht zijn,
en dan kun je dus kiezen of je toch inchecked als de zitplaatsen [met gordel] uitverkocht zijn,
of je neemt de volgende.
Met als gevolg dat iedereen een goedkopere staanplaats kiest en dan toch gewoon gaat zitten. Ik voorzie rellen met mensen die wel betaald hebben voor een zitplaats.
Tevens zouden gordels het reizen voor iedereen veiliger moeten maken he, niet alleen voor een beperkt aantal mensen.
  maandag 23 april 2012 @ 01:03:26 #194
371113 plopkweker
poolkwarker
pi_110660707
quote:
9s.gif Op maandag 23 april 2012 00:26 schreef Specularium het volgende:

[..]

Eerst maar zien of het bevestigd word... Als het zo is, dood door schuld en wie weet wat nog meer
  maandag 23 april 2012 @ 01:14:36 #195
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_110660965
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 00:48 schreef eigendeegcookie het volgende:
of je neemt de volgende.
Ik check uberhaupt niet in en betaal ook niets, dus aan een goedkopere staanplaats heb ik ook weinig.

Daarnaast hebben gordels 0,0 zin want geen enkel persoon in Nederland draagt ze, dat zie je in de interregionale bussen (100 km/u) ook.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_110661020
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 00:39 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Ik probeer me dat in de parktijk voor te stellen.
Hoe bevestig je die gordels? Aan de muur? Het plafond? De zijkant van de stoelen in het gangpad?
Aan de muur: beperkte ruimte.
Het plafond: soort harnas waarin mensen zich hijsen? Waarin ze bij een ongeluk rond zweven? Lijkt me ook niet ongevaarlijk.
Zijkant van de stoelen: Tenzij je de gordels aan weerszijden van het gangpad aan 1 persoon vastmaakt, zal die persoon bij een ongeluk ook in het rond worden geslingerd.
Daarbij is het moeilijker in en uit te stappen als iedereen in het gangpad en op het balkon met gordels om staat. Die moeten zich eerst losmaken, dan aan de kant gaan zodat jij erlangs kunt en zich daarna weer vastmaken.

Uiteraard leveren deze gordels, als ze niet gebruikt worden, ook een gevaar op: mensen struikelen erover of krijgen ze tegen hun hoofd.
En daarbij: welke passagier accepteert staand vastgeketend te zijn in een trein?
Gordels lossen het probleem van rondvliegende bagage ook niet op, maar wellicht kan men daarvoor bagagerekken gebruiken zoals in een vliegtuig. Al past daar lang niet alle bagage in.

[..]

Mee eens.
Je zou in een 1 treinstel met "staan coupe" introduceren voor de korte afstanden, een twee gang naast elkaar plaatsen. aan elke kant kan er een plaatje in wand zoals ze ook in heren wc staat.
per plek kan 2 personen tegelijk staan.
In de begin, midden en eind van de wagon kan je van gang wisselen.

wellicht kan er ook een handvat aan de plaat plaatsen zodat men ook op gang kan staan, eventueel ook in zitplaatsen

hopelijk snap je wat ik bedoel.
anders moet ik keer een paint maken.

quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 01:01 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Met als gevolg dat iedereen een goedkopere staanplaats kiest en dan toch gewoon gaat zitten. Ik voorzie rellen met mensen die wel betaald hebben voor een zitplaats.
Tevens zouden gordels het reizen voor iedereen veiliger moeten maken he, niet alleen voor een beperkt aantal mensen.
misschien valt het toch mee, staan coupe zouden goed bij de korte afstand te doen vooral in randsteden.
pi_110661089
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 01:17 schreef Captain_Ghost het volgende:

[..]

Je zou in een 1 treinstel met "staan coupe" introduceren voor de korte afstanden, een twee gang naast elkaar plaatsen. aan elke kant kan er een plaatje in wand zoals ze ook in heren wc staat.
per plek kan 2 personen tegelijk staan.
In de begin, midden en eind van de wagon kan je van gang wisselen.

wellicht kan er ook een handvat aan de plaat plaatsen zodat men ook op gang kan staan, eventueel ook in zitplaatsen

hopelijk snap je wat ik bedoel.
anders moet ik keer een paint maken.

[..]

misschien valt het toch mee, staan coupe zouden goed bij de korte afstand te doen vooral in randsteden.
Ik snap wat je bedoelt.
De vraag is natuurlijk of er zelfs maar 1 iemand hiervan gebruik zou maken, als het er al zou komen. Ik denk het niet.
  maandag 23 april 2012 @ 01:22:53 #198
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_110661140
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 01:17 schreef Captain_Ghost het volgende:
De 1e klas zit nu al vol met negers, waar niemand wat van durft te zeggen, ook de conducteur niet. En gezien de uitermate agressieve houding van bovenstaande bevolkingsgroep kan ik ze dat ook helemaal niet kwalijk nemen.

Gaat in de praktijk zeker niet werken. Mensen houden zich niet eens aan stiltecoupes en dan hebben ze al het comfort van een zitplek..
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
pi_110661273
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 01:22 schreef twiFight het volgende:

[..]

De 1e klas zit nu al vol met negers, waar niemand wat van durft te zeggen, ook de conducteur niet. En gezien de uitermate agressieve houding van bovenstaande bevolkingsgroep kan ik ze dat ook helemaal niet kwalijk nemen.
Ik lach hier serieus om. :') Omdat het te achterlijk voor woorden is.
  maandag 23 april 2012 @ 01:46:42 #200
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_110661550
quote:
14s.gif Op maandag 23 april 2012 01:30 schreef Ziba het volgende:

[..]

Ik lach hier serieus om. :') Omdat het te achterlijk voor woorden is.
Dan kom jij niet vaak in Almere :P
  maandag 23 april 2012 @ 01:47:22 #201
371113 plopkweker
poolkwarker
pi_110661558
Het is volgens mij allemaal onbevestigd *er is geen nieuws dan maken we nieuws* van het verhaal over dat de machinist door het rood reed.

AT5:

quote:
Van de twee treinen die afgelopen zaterdag betrokken waren bij het grote treinongeluk in Amsterdam zou er een door rood zijn gereden.

Dit meldt de NOS op basis van berichtgeving in de Telegraaf. Volgens de krant hebben bronnen binnen ProRail en de NS gezegd dat het gaat om de machinist van de sprinter.

Een woordvoerder van ProRail wilde het bericht nog niet bevestigen. De spoorbeheerder wil niet reageren zolang de onderzoeken naar de oorzaak nog niet zijn afgerond. Ook de NS wil niet reageren.

Bij de frontale botsing kwam een vrouw om het leven. Ook vielen er meer dan honderd gewonden, waarvan er zondag nog zestien in het ziekenhuis lagen.

Nu.nl meldde eerder op zondag al dat één van de 'cruciale spoorseinen' die zaterdag werd gepasseerd door de sprinter zou zijn verouderd.
Ga ik op de website van de telegraaf kijken, kan ik heel geen artikel over dat door rood rijden vinden? :?
  maandag 23 april 2012 @ 01:50:11 #202
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_110661596
Plus eerst zou het aan de machinist liggen, om het daarna te 'beargumenteren' door een sein dat verouderd zou zijn. Topjournalistiek! In die zin geloof ik wel weer dat de Telegraaf er mee aan kwam zetten.
  maandag 23 april 2012 @ 01:55:01 #203
371113 plopkweker
poolkwarker
pi_110661663
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 01:50 schreef twiFight het volgende:
Plus eerst zou het aan de machinist liggen, om het daarna te 'beargumenteren' door een sein dat verouderd zou zijn. Topjournalistiek! In die zin geloof ik wel weer dat de Telegraaf er mee aan kwam zetten.
Idd :')

Dit staat er op AT5 over dat sein:

quote:
Een cruciaal spoorsein dat werd gepasseerd door de sprinter die betrokken was bij de dramatische treinbotsing zaterdag, was niet uitgerust met het modernste veiligheidssysteem.

Dat meldt Nu.nl op basis van een bron uit de spoorsector. Omdat het sein niet uitgerust was met de nieuwe techniek kon de sprinter niet gedwongen worden om te stoppen. De intercity waarmee de sprinter frontaal botste passeerde wel een sein met het nieuwe veiligheidssysteem, maar daar werd niet ingegrepen omdat die trein niet door een rood sein reed.

'ATB of Automatische treinbeïnvloeding is bedoeld om ervoor te waken dat treinen te snel rijden of een machinist een rood sein negeert. Dat treinen door rood rijden gebeurt met enige regelmaat: van een piek van 287 incidenten is dat afgenomen tot 169 keer in 2010', meldt de nieuwswebsite.

Zowel de bron als ProRail benadrukken dat dit niet betekent dat het verouderde sein ook de oorzaak is van de botsing van zaterdag, waarbij een vrouw om het leven kwam.
  maandag 23 april 2012 @ 01:57:23 #204
371113 plopkweker
poolkwarker
pi_110661695
Ik ga slapen, zie morgen wel of er nog vorderingen zijn in het onderzoek, en hoe de ernstig zwaargewonden zich houden deze nacht.

Truste :W
  maandag 23 april 2012 @ 08:44:33 #205
3542 Gia
User under construction
pi_110663274
quote:
9s.gif Op zondag 22 april 2012 23:45 schreef Specularium het volgende:
Omdat je ook niet met een helmpje op gaat fietsen.
Boven bepaalde snelheden wordt met helm op gefietst. Wielrenners?

Ook kinderen dragen vaak een helmpje.

Ik zou geen bezwaar hebben tegen gordels op zitplaatsen in treinen.
Scheelt toch een heleboel gewonden.

En graag wat meer treinen, zodat de kans dat je een zitplaats hebt, groter is.

Uiteraard is het dragen van die gordels niet verplicht. Maar voor wie dat veiliger vindt voor zichzelf zou het optioneel aanwezig mogen zijn.
pi_110663344
Hoe groot is de kans op een ongeluk met de trein? Nihil dus, dus dat gordelverhaal vind ik maar een raar idee. Overal waar je bent zitten risico's aan. Zelfs als je in bed ligt te slapen kan er nog een F16 op je huis neerstorten. Ongelukken gebeuren nu eenmaal, om alle treinen met gordels aan te passen is in deze economische tijden veel te duur.
pi_110663947
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 08:50 schreef Wesleybrabant het volgende:
Hoe groot is de kans op een ongeluk met de trein? Nihil dus, dus dat gordelverhaal vind ik maar een raar idee. Overal waar je bent zitten risico's aan. Zelfs als je in bed ligt te slapen kan er nog een F16 op je huis neerstorten. Ongelukken gebeuren nu eenmaal, om alle treinen met gordels aan te passen is in deze economische tijden veel te duur.
Nou het duur argument is niet belangrijk, maar je hoeft inderdaad niet iedereen te bedisselen hier in Nederland, fietsers een helm op, in bussen en treinen in de gordels, straks in het vliegtuig ook een helm op en een parachute ?

Alle voetgangers ook maar een helm geven voor het geval ze kunnen struikelen ?
pi_110663976
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 08:44 schreef Gia het volgende:

[..]

Uiteraard is het dragen van die gordels niet verplicht. Maar voor wie dat veiliger vindt voor zichzelf zou het optioneel aanwezig mogen zijn.
hoeveel mensen stonden er in die treinen ? Niet veel waarschijnlijk ?

Maar als het in de spits gebeurt heb je ook niets aan die gordels, als een hoop mensen staan.
Trouwens het is onpraktisch ook, hoe lang gaat het allemaal wel niet duren.
  maandag 23 april 2012 @ 09:51:15 #209
45532 ziggyziggyziggy
pi_110664515
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 09:25 schreef macca728 het volgende:

[..]

hoeveel mensen stonden er in die treinen ? Niet veel waarschijnlijk
Vrij veel, zo las ik. Zeker omdat de IC bijna bij het station was en veel mensen al naar de balkons liepen.
pi_110664594
quote:
1s.gif Op maandag 23 april 2012 09:51 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Vrij veel, zo las ik. Zeker omdat de IC bijna bij het station was en veel mensen al naar de balkons liepen.
oh op zo'n manier, dan hadden gordels ook niets uitgemaakt.
pi_110664662
Volgens mij hebben gordels in een sprinter echt geen zin. Die zijn voornamelijk voor korte stukjes en hebben juist veel ruimte om te staan. Het is meer een soort tram.

En in de IC gebruikt niemand dat ding.

Trouwens, je zal maar net in die IC boven aan het trapje hebben gestaan, klaar om uit te stappen of omdat het druk was, terwijl die knal kwam. Dan ga je hard onderuit :X Heb zelf een keer een ongelukje met de trein meegemaakt, toen stond ik onder aan die trap vlak voor hij het station binnenreed, toen de trein ineens begon te horten en te stoten, toen lag ik al op m'n giegel (met een rij mensen boven op me :') ).
Tap tap tap
pi_110664842
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 09:57 schreef CherryLips het volgende:
Volgens mij hebben gordels in een sprinter echt geen zin. Die zijn voornamelijk voor korte stukjes en hebben juist veel ruimte om te staan. Het is meer een soort tram.

En in de IC gebruikt niemand dat ding.

Trouwens, je zal maar net in die IC boven aan het trapje hebben gestaan, klaar om uit te stappen of omdat het druk was, terwijl die knal kwam. Dan ga je hard onderuit :X Heb zelf een keer een ongelukje met de trein meegemaakt, toen stond ik onder aan die trap vlak voor hij het station binnenreed, toen de trein ineens begon te horten en te stoten, toen lag ik al op m'n giegel (met een rij mensen boven op me :') ).
Ik snap nooit waarom mensen tien minuten voor de tijd al van hun plaats opstaan eigenlijk voor een station. Treinen komen vaak hortend en stotend binnen.
pi_110664887
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 09:24 schreef macca728 het volgende:

[..]

Nou het duur argument is niet belangrijk, maar je hoeft inderdaad niet iedereen te bedisselen hier in Nederland, fietsers een helm op, in bussen en treinen in de gordels, straks in het vliegtuig ook een helm op en een parachute ?

Alle voetgangers ook maar een helm geven voor het geval ze kunnen struikelen ?
Nou geld is wel belangrijk als je ergens in gaat investeren wat volkomen nutteloos is, als er nu veel ongelukken gebeurden zoals in het wegverkeer oke, men kan het geld beter investeren in een nieuw spoorbeveiligingssysteem dan in deze gordels
pi_110664935
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 10:04 schreef macca728 het volgende:

[..]

Ik snap nooit waarom mensen tien minuten voor de tijd al van hun plaats opstaan eigenlijk voor een station. Treinen komen vaak hortend en stotend binnen.
Nou ja, hortend en stotend, een paar blagen hadden de wc opgeblazen net op het moment dat de trein het station binnenreed, hij ging dus al niet meer zo snel, maar de knal was hard genoeg om iedereen die stond bijna onderuit te laten gaan.

En als je wacht met opstaan dan kun je op sommige drukke stations zowat de trein niet meer uit omdat men tegenwoordig niet meer wacht tot iedereen is uitgestapt }:|
Tap tap tap
pi_110664947
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 10:06 schreef Wesleybrabant het volgende:

[..]

Nou geld is wel belangrijk als je ergens in gaat investeren wat volkomen nutteloos is, als er nu veel ongelukken gebeurden zoals in het wegverkeer oke, men kan het geld beter investeren in een nieuw spoorbeveiligingssysteem dan in deze gordels
Zeker dat bedoelde ik ook, geld mag geen rol spelen als de maatregel echt zou helpen, maar gordels helpen niet en betuttelen alleen maar.
pi_110665010
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 10:07 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Nou ja, hortend en stotend, een paar blagen hadden de wc opgeblazen net op het moment dat de trein het station binnenreed, hij ging dus al niet meer zo snel, maar de knal was hard genoeg om iedereen die stond bijna onderuit te laten gaan.

En als je wacht met opstaan dan kun je op sommige drukke stations zowat de trein niet meer uit omdat men tegenwoordig niet meer wacht tot iedereen is uitgestapt }:|
Oh is dat het, ik zie het in de bus anders ook steeds meer en daar kan je alleen uitstappen aan de achterkant. Ook levensgevaarlijk soms, gaan ze al voor gevaarlijke bochten bij de deur staan.
pi_110665034
Gordels, ja het zou veilig zijn maar niemand zou het gaan gebruiken. En na een week is het al uit de trein gesloopt.

Eigenlijk zouden alle stoelen met de rug naar de rijrichting moeten staan. Maar dat is ook niet bepaald haalbaar.
Als jij al je vrienden mee neemt kom ik ook alleen
pi_110665090
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 10:10 schreef macca728 het volgende:

[..]

Oh is dat het, ik zie het in de bus anders ook steeds meer en daar kan je alleen uitstappen aan de achterkant. Ook levensgevaarlijk soms, gaan ze al voor gevaarlijke bochten bij de deur staan.
En alvast uitchecken, al is dat wel fijn als je de trein moet halen en je geen zin hebt om eerst te wachten tot 60 studenten zijn uitgecheckt.
Tap tap tap
  Moderator maandag 23 april 2012 @ 10:15:09 #219
42184 crew  DaMart
pi_110665142
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 10:07 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ik sta ook altijd op als de trein net het station binnenrijdt. En die ongeduldige instappers zijn irritant ja. Maar net zo irritant vind ik mensen die te laat uitstappen. Dan is het balkon leeg, stap je in en komt er ineens nog iemand van de trap gerend die verontwaardigd is dat je al instapt :').
pi_110665147
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 10:11 schreef Ame_thyst het volgende:
Gordels, ja het zou veilig zijn maar niemand zou het gaan gebruiken. En na een week is het al uit de trein gesloopt.

Eigenlijk zouden alle stoelen met de rug naar de rijrichting moeten staan. Maar dat is ook niet bepaald haalbaar.
En bovendien zijn er mensen die ziek misselijk worden als ze achteruit rijden, nee het moet gewoon onderzocht worden, en waar verbeteringen mogelijk en haalbaar zijn doorvoeren, maar 100 % veilig bestaat niet, ook in de toekomst zullen treinongelukken in Nederland blijven plaatsvinden
pi_110666545
In de televaag anders nogal stevige verwijten dat de ministers van verkeer niet nog 150 miljoen extra hebben uitgetrokken om bij alle wissels het verbeterdr beveiligingssysteem aan te leggen. Die gaan er blijkbaar vanuit dat 100% veilig wel moet. Is een dode in 20 jaar ons zoveel geld waard?
  maandag 23 april 2012 @ 11:05:09 #222
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_110666704
quote:
1s.gif Op maandag 23 april 2012 10:59 schreef Fixers het volgende:
In de televaag anders nogal stevige verwijten dat de ministers van verkeer niet nog 150 miljoen extra hebben uitgetrokken om bij alle wissels het verbeterdr beveiligingssysteem aan te leggen. Die gaan er blijkbaar vanuit dat 100% veilig wel moet. Is een dode in 20 jaar ons zoveel geld waard?
Ik ging er vanuit dat Prorail/NS dit voornamelijk zouden aangrijpen om meer funding te krijgen: slecht presterende semi-overheidsbedrijven krijgen stomweg meer geld.
pi_110666755
quote:

[..]

Hoe vaak gebeurt dit nou? Jezus denk eens na mens. Over een week ben je het weer vergeten.

[ Bericht 0% gewijzigd door -Datdus- op 23-04-2012 11:27:34 ]
pi_110666867
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 10:13 schreef CherryLips het volgende:

[..]

En alvast uitchecken, al is dat wel fijn als je de trein moet halen en je geen zin hebt om eerst te wachten tot 60 studenten zijn uitgecheckt.
Ja en alvast uitchecken en zich daarna aan het apparaat vast moeten houden (Bij Qbuzz kan het niet anders) zodat iedereen er achter niet kan uitchecken en alsnog moet wachten :)
  maandag 23 april 2012 @ 11:11:45 #225
50237 dribbel79
My username for over a decade
pi_110666941
quote:
dit, liefst icm akoestisch signaal als er iemand zit maar geen gordel draagt, om een stuk (sociale) controle te krijgen...
"Het leven is te kort voor een slechte filmquote als signature"
pi_110667396
quote:
Overal wordt schijnveiligheid gecrerd, dus waarom geen gordels in treinen? Niet dat iemand ze ooit omdoet, maar het is een soort 'cover-your-ass' voor de NS.

Beter zou de oorzaak aangepakt moeten worden. Waarom wordt er door rood gereden? De baas van de NS zegt dat dit meerdere keren per jaar gebeurd (dat treinen op hetzelfde spoor elkaar tegemoet komen). Ik schrok daar best van. Ik ben niet bang aangelegd en ik reis iedere dag met de trein, maar deze woorden van de baas van de NS doen mij vermoeden dat zoiets dus nog een keer kan gebeuren met misschien slechtere afloop.
pi_110667522
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 11:25 schreef Freak188 het volgende:

[..]

Overal wordt schijnveiligheid gecrerd, dus waarom geen gordels in treinen? Niet dat iemand ze ooit omdoet, maar het is een soort 'cover-your-ass' voor de NS.

Beter zou de oorzaak aangepakt moeten worden. Waarom wordt er door rood gereden? De baas van de NS zegt dat dit meerdere keren per jaar gebeurd (dat treinen op hetzelfde spoor elkaar tegemoet komen). Ik schrok daar best van. Ik ben niet bang aangelegd en ik reis iedere dag met de trein, maar deze woorden van de baas van de NS doen mij vermoeden dat zoiets dus nog een keer kan gebeuren met misschien slechtere afloop.
Ja waarom heb je dan uberhaupt seinen op rood staan als ze blijkbaar genegeerd worden meerdere keren per jaar. Dan kan je wel miljarden investeren maar dan helpt het nog niets.
pi_110667540
quote:
Hoe groot is de kans op een ongeluk met de trein? Nihil dus
Heb je het nieuws gemist ofzo?
  Admin maandag 23 april 2012 @ 11:50:36 #229
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_110668258
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 11:25 schreef Freak188 het volgende:

[..]

quote:
De baas van de NS zegt dat dit meerdere keren per jaar gebeurd (
Dat zegt ie inderdaad, maar zei hij erbij dat Pieter van Vollenhove de NS ergens in de negentiger jaren, toen hij bij de Raad voor de Verkeersveiligheid en de Spoorweg Ongevallenraad werkte, al waarschuwde voor dit sterk verouderde systeem, en dat hij er op gewezen heeft dat hier ongelukken gaan gebeuren?

Nu zal iemand me heus corrigeren, maar in dit verouderde system zit geen extra waarschuwing of afremming voor als de machinist een rood licht mist om welke oorzaak dan ook. In de nieuewere systemen zit zo'n extra veiligheid.
Bron Radio 1

En bedenk dat bij vervoersbedrijven het aantal ongevallen met slechte afloop altijd zit ingecalculeerd.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_110668458
NS, ProRail, de overheid, etc. Dat wordt gewoon schuld afschuiven totdat het uit de media is, en dan op naar het volgende ongeluk.
pi_110668465
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 11:29 schreef macca728 het volgende:

[..]

Ja waarom heb je dan uberhaupt seinen op rood staan als ze blijkbaar genegeerd worden meerdere keren per jaar. Dan kan je wel miljarden investeren maar dan helpt het nog niets.
Ik kan op het werk niet aan de juiste foto komen maar soms is het heel lastig om te zien welk stoplicht er bij jouw spoor hoort. Dit klinkt heel dom maar het visuele beeld van een machinist, zeker als hij een groot station nadert met meerdere sporen naast elkaar is heel druk. Als er dan laten we zeggen 6 sporen naast elkaar lopen waarvan er ook nog een paar een soort van bocht maken is het moeilijk om snel te bepalen welk stoplicht bij welk spoor hoort. Als alles dan op rood staat heb je sowieso geen probleem, anders wellicht wel.

(Ik zal als ik thuis ben eens kijken of ik aan de foto kan komen)
pi_110668498
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 11:50 schreef yvonne het volgende:

[..]

[..]

Dat zegt ie inderdaad, maar zei hij erbij dat Pieter van Vollenhove de NS ergens in de negentiger jaren, toen hij bij de Raad voor de Verkeersveiligheid en de Spoorweg Ongevallenraad werkte, al waarschuwde voor dit sterk verouderde systeem, en dat hij er op gewezen heeft dat hier ongelukken gaan gebeuren?
Blauwe lijnen zijn het oude systeem.

maandag 23 april 2012 @ 12:03:31 #233
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_110668683
Is er al iets bekend waarom de machiniste niet zat op te letten? Een rood licht en een complete trein over het hoofd zien is nogal wat... Farmville op de GSM gok ik?
pi_110668733
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 12:03 schreef RemcoDelft het volgende:
Is er al iets bekend waarom de machiniste niet zat op te letten? Een rood licht en een complete trein over het hoofd zien is nogal wat... Farmville op de GSM gok ik?
Is het al bevestigd dat dat de oorzaak was?
  Admin maandag 23 april 2012 @ 12:07:47 #235
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_110668842
quote:
1s.gif Op maandag 23 april 2012 11:57 schreef Aether het volgende:

[..]

Blauwe lijnen zijn het oude systeem.

[ afbeelding ]
Dan staan er nog veel ongelukken ons te wachten.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_110668896
quote:
Een laagstaande zon eerder.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_110668946
quote:
1s.gif Op maandag 23 april 2012 12:04 schreef Aether het volgende:

[..]

Is het al bevestigd dat dat de oorzaak was?

Verklaring van minister Schultz

En hier een getuige verslag van een volkskrant redacteur in de sprinter zat en de machinist verklaarde dat die dacht misschien een rood sein gemist te hebben

Maar inderdaad nog niks officieel.
pi_110669005
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 12:11 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

En hier een getuige verslag van een volkskrant redacteur in de sprinter zat en de machinist verklaarde dat die dacht misschien een rood sein gemist te hebben

Ik vind het zo raar klinken he. Ongeluk, klap. Vrouw rent cabine uit. 'Ik heb een rood sein gemist!' en loopt dan weer weg. Whut?
Tap tap tap
pi_110670377
quote:
10s.gif Op maandag 23 april 2012 11:29 schreef Guus Muisarm het volgende:

[..]

Heb je het nieuws gemist ofzo?
Nee, maar dit ongeluk is uiterst zeldzaam, de laatste keer dat een passagier omkwam bij een treinongeluk in Nederland was in 1992, m.a.w zijn er 20 jaar lang geen treinpassagiers omgekomen. Wel zijn er bij een paar treinongelukken gewonden gevallen en er zijn ook tweemaal machinisten omgekomen door een ongeluk. Maar over het algemeen is de kans op een ongeluk dus nihil, althans met erge gevolgen.
  maandag 23 april 2012 @ 12:59:26 #240
321876 Cherna
Fuck the System
pi_110670833
quote:
Een vooroordeel? Tja ik had ook niet anders verwacht.Het is nog niet eens officieel ook.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  maandag 23 april 2012 @ 13:11:44 #241
321876 Cherna
Fuck the System
pi_110671357
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 12:11 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Tja wat denk je zelf als je een trein op je af ziet komen. Ook al was het een ander seinbeeld dan rood dan denk je misschien al gauw dat je een sein gemist hebt in de verwarring. Dat zal de machinist op de IC ook wel gedacht hebben toen hij de sprinter op zich af zag komen.
  maandag 23 april 2012 @ 14:35:48 #242
371113 plopkweker
poolkwarker
pi_110674650
Een samenvatting over wat er mogelijk en daadwerkelijk gebeurd is van meerdere nieuws-stations:

Nieuws v.d Telegraaf over het door rood rijden

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
AT5 berichtgeving over het snelle op gang komen van de hulpverlening

SPOILER
AT5:

Bevestiging van Minister Schulz van het door rood rijden van de sprinter

SPOILER
AT5:

Treinen rijden weer volgens het boekje.

SPOILER
AT5:

Journalist v.d Volkskrant zat in de eerste coupé en zag de machinist direct na het ongeluk de bestuurderscabine verliet.

SPOILER
AT5:

Eerste dode bevestigd.

SPOILER
Telegraaf:

Intercity weggesleept.

SPOILER
Telegraaf:

Kabinet leeft mee met de nabestaanden.

SPOILER
Telegraaf:

Nog 16 mensen in het ziekenhuis.

[quote]
SPOILER
Telegraaf:

Minister en burgermeester bezoeken gewonden.

SPOILER
Telegraaf:

NS: Ongeluk is nachtmerrie.

SPOILER
Nu.nl totale samenvatting van het door rood rijden.

SPOILER

SPOILER

SPOILER
AT5:

SPOILER
AT5:

SPOILER
AT5:

Journalist v.d Volkskrant zat in de eerste coupé en zag de machinist direct na het ongeluk de bestuurderscabine verliet.

SPOILER
AT5:

Eerste dode bevestigd.

SPOILER
Telegraaf:

Intercity weggesleept.

SPOILER
Telegraaf:

SPOILER
Telegraaf:

[quote]
SPOILER
Telegraaf:

SPOILER
Telegraaf:

SPOILER

SPOILER

SPOILER
[/quote]

[spoiler]
quote:
Minister Schultz van Haegen (Infrastructuur) heeft haar waardering uitgesproken voor de hulpverlening die afgelopen zaterdag op gang kwam na het treinongeluk in Amsterdam.

Dit heeft de minister maandag laten weten in een brief aan de Tweede Kamer. 'De hulpverlening in Amsterdam is op zaterdagavond snel en goed op gang gekomen. Vanuit verschillende kanten wordt waardering uitgesproken over het functioneren van deze hulpverlening. Ik sluit mij hier graag bij aan,' aldus minister Schultz van Haegen.

In dezelfde brief liet de minister weten dat het de botsing van twee treinen veroorzaakt lijkt te zijn doordat de machinist van de sprinter door een rood sein reed. De eerste bevindingen van het onderzoek van de Inspectie Leefomgeving en Transport wijzen erop dat de sprinter 'een stop tonend sein heeft gepasseerd'. Verder onderzoek moet uitwijzen of die voorlopige conclusie bevestigd kan worden, aldus de minister.

Diverse instanties doen onderzoek naar het ongeval van zaterdag, waardoor ruim 100 gewonden vielen en een vrouw overleed.
AT5:

SPOILER
AT5:

SPOILER
AT5:

SPOILER
AT5:

Eerste dode bevestigd.

SPOILER
Telegraaf:

Intercity weggesleept.

SPOILER
Telegraaf:

SPOILER
Telegraaf:

[quote]
SPOILER
Telegraaf:

SPOILER
Telegraaf:

SPOILER

SPOILER

[ Bericht 66% gewijzigd door plopkweker op 23-04-2012 14:48:25 ]
  maandag 23 april 2012 @ 14:50:24 #243
371113 plopkweker
poolkwarker
pi_110675198
Sorry dat sommige dingen er dubbel instaan, ik ga het ook niet aanpassen.... Heb dat ff met me mobiel gedaan.

Vind het wel mooi zo :P
  maandag 23 april 2012 @ 14:55:42 #244
232445 Specularium
pi_110675379
Linkjes plaatsen had ook gekund.

Ik ga dat echt niet allemaal lezen.
  maandag 23 april 2012 @ 14:57:36 #245
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_110675453
Al die spoilers :') Had dan ff de kernpunten van al die stukjes samen gevat.
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
  Overall beste user 2022 maandag 23 april 2012 @ 15:02:05 #246
3928 Ulx
pi_110675634
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 12:07 schreef yvonne het volgende:

[..]

Dan staan er nog veel ongelukken ons te wachten.
Valt wel mee. 40% of zo is over. Blauw valt alleen wat meer op dan dat groen.
  maandag 23 april 2012 @ 15:41:34 #247
371113 plopkweker
poolkwarker
pi_110677227
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 14:57 schreef MPC60 het volgende:
Al die spoilers :') Had dan ff de kernpunten van al die stukjes samen gevat.
Op m'n mobiel? Ik zie elke keer maar een klein stukje vd tekst ipv dat hele stuk.

:{
  maandag 23 april 2012 @ 16:14:01 #248
371113 plopkweker
poolkwarker
pi_110678670
AMSTERDAM - Tien slachtoffers van het treinongeluk in Amsterdam liggen nog in het ziekenhuis. Zondag aan het einde van de middag waren dat er nog 16. Zes van hen zijn sindsdien ontslagen uit het ziekenhuis.

Dat heeft de gemeente Amsterdam maandagmiddag bekendgemaakt. Een stoptrein en een intercity reden zaterdagavond frontaal op elkaar ter hoogte van het Westerpark. In totaal raakten 117 mensen gewond, van wie 42 ernstig. Een 68-jarige vrouw overleed zondag in het ziekenhuis aan haar verwondingen.
  maandag 23 april 2012 @ 23:25:53 #249
70081 Lkw
pi_110701373
quote:
14s.gif Op maandag 23 april 2012 01:55 schreef plopkweker het volgende:
Zowel de bron als ProRail benadrukken dat dit niet betekent dat het verouderde sein ook de oorzaak is van de botsing van zaterdag, waarbij een vrouw om het leven kwam.
Teringlijers. Altijd maar het eigen deerniswekkende bedrijf verdedigen en je met doorzichtig gelul indekken, zelfs als er doden vallen.

De directe oorzaak is waarschijnlijk een machinist die niet goed oplet, maar een juiste investering van ProRail had dit kunnen voorkomen. Waarmee ProRail medeschuldig wordt, hoeveel gladde praatjes ze ook verkopen. Dat ze zelf eens een dubbele dwarslaesie oplopen op een van hun krakkemikkige spoorbaantjes. De laakbare honden.

Ja, ik ben boos ja.
  maandag 23 april 2012 @ 23:44:41 #250
250345 lyolyrc
pi_110702340
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 23:25 schreef Lkw het volgende:

[..]

Teringlijers. Altijd maar het eigen deerniswekkende bedrijf verdedigen en je met doorzichtig gelul indekken, zelfs als er doden vallen.

De directe oorzaak is waarschijnlijk een machinist die niet goed oplet, maar een juiste investering van ProRail had dit kunnen voorkomen. Waarmee ProRail medeschuldig wordt, hoeveel gladde praatjes ze ook verkopen. Dat ze zelf eens een dubbele dwarslaesie oplopen op een van hun krakkemikkige spoorbaantjes. De laakbare honden.

Ja, ik ben boos ja.
Je kunt wel boos zijn op ProRail, maar je vergeet dat verschillende ministers van V&W blijkbaar niet bereid waren om geld uit te trekken voor modernisering van de treinbenvloeding. En aangezien het laatste ongeluk waarbij passagiers omkwamen al weer zo'n twintig jaar geleden is, had het blijkbaar onvoldoende prioriteit.
  Overall beste user 2022 maandag 23 april 2012 @ 23:45:58 #251
3928 Ulx
pi_110702409
Volgens mij heeft prorail aardig wat baanvakken aangepast de afgelopen jaren. In het noorden was er niet eens ATB.
  maandag 23 april 2012 @ 23:53:30 #252
70081 Lkw
pi_110702751
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 23:45 schreef Ulx het volgende:
Volgens mij heeft prorail aardig wat baanvakken aangepast de afgelopen jaren. In het noorden was er niet eens ATB.
Als een cruciaal sein op A'dam CS niet beveiligd is met de nieuwe ATB, hebben ze verkeerde keuzes gemaakt. Daar lijkt het vanuit mijn stoel althans sterk op.
  maandag 23 april 2012 @ 23:55:33 #253
70081 Lkw
pi_110702848
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 23:44 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Je kunt wel boos zijn op ProRail, maar je vergeet dat verschillende ministers van V&W blijkbaar niet bereid waren om geld uit te trekken voor modernisering van de treinbenvloeding. En aangezien het laatste ongeluk waarbij passagiers omkwamen al weer zo'n twintig jaar geleden is, had het blijkbaar onvoldoende prioriteit.
Je hebt gelijk dat ook de minister en NS partij zijn in dit verhaal. In de quote paste ProRail echter voor de zoveelste keer de tactiek der vermoorde onschuld toe en daar ben ik zo langzamerhand flink allergisch voor.
  dinsdag 24 april 2012 @ 00:02:14 #254
11802 Light
pi_110703197
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 23:53 schreef Lkw het volgende:

[..]

Als een cruciaal sein op A'dam CS niet beveiligd is met de nieuwe ATB, hebben ze verkeerde keuzes gemaakt. Daar lijkt het vanuit mijn stoel althans sterk op.
Alleen dat sein aanpassen, heeft niet veel zin. De treinen moeten ook worden aangepast.
  dinsdag 24 april 2012 @ 00:02:19 #255
125267 spijkerbroek
Bron-Yr-Aur
pi_110703202
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 23:55 schreef Lkw het volgende:
Je hebt gelijk dat ook de minister en NS partij zijn in dit verhaal. In de quote paste ProRail echter voor de zoveelste keer de tactiek der vermoorde onschuld toe en daar ben ik zo langzamerhand flink allergisch voor.
Maar het klopt toch wat ze zeggen.. heel objectief bekeken.
  dinsdag 24 april 2012 @ 00:09:21 #256
142553 Captain_Ghost
pi_110703568
Feit blijft dat seinen sinds jaren 70 verouderd is en er door decennia niks mee gedaan om verbeteren.

Er is al heel wat roodlichtseinendoorrijders geweest ruim 200 ofzo.
Toch is er niks mee gedaan. Zelfs ook bij minister, NS en Pro-rail.

Overheid is er om alles goed banen leiden en veiligheid van mensen waarborgen.
Alleen wilde ze niet verantwoordelijkheid nemen.

Misschien is dit nu uitgelezen kans om spoornetwerk verbeteren en nieuwe banen creren voor al werkloosheid die wij nu hebben.
zo bied we dat mensen nog zekerheid.
  dinsdag 24 april 2012 @ 00:15:22 #257
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_110703830
Wie betaalt het salaris van al die banen dan?
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 24 april 2012 @ 00:27:01 #258
110789 DrDentz
pi_110704285
Wat gebeurt er nu met zo'n machiniste die een rood seintje gemist heeft, dat wordt vast een pittig functioneringsgesprek?
  dinsdag 24 april 2012 @ 00:34:47 #259
70081 Lkw
pi_110704592
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 00:02 schreef Light het volgende:

[..]

Alleen dat sein aanpassen, heeft niet veel zin. De treinen moeten ook worden aangepast.
Natuurlijk, dat is inherent aan ATB. Maar het gaat nu over dat sein. De vernieuwde sprinter die het hier betreft had vast wel ATB aan boord.
  dinsdag 24 april 2012 @ 00:35:26 #260
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_110704618
Bijna alle treinen hebben ATB-Vv aan boord volgens mij
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 24 april 2012 @ 00:35:27 #261
11802 Light
pi_110704620
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 00:27 schreef DrDentz het volgende:
Wat gebeurt er nu met zo'n machiniste die een rood seintje gemist heeft, dat wordt vast een pittig functioneringsgesprek?
Het wordt vast geen makkelijk gesprek. Maar er moet ook uitgezocht worden waarom de machinist niet is gestopt. (En een rood sein missen gebeurt vaker, maar over het algemeen zijn de gevolgen minder groot.)
  dinsdag 24 april 2012 @ 00:37:00 #262
70081 Lkw
pi_110704667
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 00:02 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Maar het klopt toch wat ze zeggen.. heel objectief bekeken.
Ja tuurlijk, ze zeggen ook nooit iets dat feitelijk niet klopt. Het is juist die tactiek van om de hete brij heendraaien die me altijd zo stoort bij grote bedrijven.
  dinsdag 24 april 2012 @ 00:39:33 #263
70081 Lkw
pi_110704761
quote:
5s.gif Op dinsdag 24 april 2012 00:15 schreef Duvel het volgende:
Wie betaalt het salaris van al die banen dan?
De als gevolg van al die extra banen aantrekkende economie.
Of is dat teveel Esscher? :)
  dinsdag 24 april 2012 @ 00:41:41 #264
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_110704841
Uiteindelijk wil je een product. De kosten van dat product worden betaald door de staat. Per saldo lijkt het mij een minder goed idee. Het is inderdaad een dalende trap oplopen. Of een stijgende trap aflopen, of whatever.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 24 april 2012 @ 00:41:48 #265
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_110704846
Er was juist in het nieuws dat het ministerie geld had gegeven wat gewoon opgepot en niet gebruikt werd.
  dinsdag 24 april 2012 @ 00:43:34 #266
371113 plopkweker
poolkwarker
pi_110704909
Ff zoeken op wiki naar de winst van ProRail en NS afgelopen jaar/jaren :)
  dinsdag 24 april 2012 @ 00:45:10 #267
11802 Light
pi_110704956
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 00:43 schreef plopkweker het volgende:
Ff zoeken op wiki naar de winst van ProRail en NS afgelopen jaar/jaren :)
Hebben de aandeelhouders gezorgd voor te veel winst en te weinig investeringen?
  Overall beste user 2022 dinsdag 24 april 2012 @ 00:47:15 #268
3928 Ulx
pi_110705020
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 23:53 schreef Lkw het volgende:

[..]

Nou nee, in het noorden was tot 2006 of 2007 of zo helemaal geen ATB.
  dinsdag 24 april 2012 @ 00:50:30 #269
70081 Lkw
pi_110705118
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 00:47 schreef Ulx het volgende:

[..]

Nou nee, in het noorden was tot 2006 of 2007 of zo helemaal geen ATB.
Wat kan mij het noorden schelen. Of het zuiden of westen. Het gaat erom dat je zorgt dat alle cruciale seinen als eerste beveiligd worden, waar die ook staan. Bij spoorwegemplacementen dus.
  dinsdag 24 april 2012 @ 00:52:38 #270
371113 plopkweker
poolkwarker
pi_110705199
Jaarcijfers NS in 2010: ( in een spoiler gezet want het is erg lang :P )

SPOILER
Bron: Infranet.

Jaarcijfers NS 2011:

UTRECHT (ANP) – De Nederlandse Spoorwegen hebben de omzet en winst in de eerste zes maanden van dit jaar weten te verbeteren ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Dat is te danken aan meer reizigers, meer omzet in de winkels op de stations en een efficiëntere bedrijfsvoering.

Het resultaat ging van 141 miljoen euro naar 144 miljoen. Onder de streep blijft er 108 miljoen euro over, tegen 99 miljoen een jaar eerder. Dat is een stijging van 9 procent.

De omzet groeide met 3 procent naar 1,79 miljard euro en dat is vooral te danken aan meer verkochte treinkaartjes. De vastgoedtak NS Poort haalde meer uit de winkels, maar minder uit de verkoop van vastgoed.

De totale kosten liepen op tot 1,64 miljard, onder andere doordat door nieuwe cao-afspraken personeelskosten toenamen. „De verdere vernieuwing van de treinen heeft tot hogere afschrijvingskosten geleid”, aldus NS.

Na herwaardering van de exploitatie van de HSL-Zuid komt de NS tot de conclusie dat de negatieve invloed daarvan op de toekomstige inkomsten is afgenomen van 193 miljoen euro eind 2010 tot 173 miljoen euro eind juni.

Bron: Refdag.

Nu ff zoeken naar prorail

Het geld is er wel bij de NS zo te zien, dus geld te weinig kunnen ze iig bij de NS niet zeggen ;)
  dinsdag 24 april 2012 @ 01:00:55 #271
371113 plopkweker
poolkwarker
pi_110705444
Hmm, ik zit op m'n mobiel en kan alleen maar PDF bestanden vinden over de omzet van ProRail, die ik niet kan bekijken :{
  dinsdag 24 april 2012 @ 01:07:43 #272
70081 Lkw
pi_110705603
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 01:00 schreef plopkweker het volgende:
Hmm, ik zit op m'n mobiel en kan alleen maar PDF bestanden vinden over de omzet van ProRail, die ik niet kan bekijken :{
Ga er maar van uit dat ook daar flink winst is gemaakt. Maar de bonussen van managers zijn nu eenmaal belangrijker dan de veiligheid van klanten. Daarover maak ik me geen illusies.

In elk geval dank voor de zoektocht!
  dinsdag 24 april 2012 @ 01:18:07 #273
371113 plopkweker
poolkwarker
pi_110705865
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 01:07 schreef Lkw het volgende:

[..]

Ga er maar van uit dat ook daar flink winst is gemaakt. Maar de bonussen van managers zijn nu eenmaal belangrijker dan de veiligheid van klanten. Daarover maak ik me geen illusies.

In elk geval dank voor de zoektocht!
Geen dank :P

Ik kon wel allemaal berichten uit 2010/11 vinden dat de overheid het zat is van de achterlijk hoge salarissen/bonussen van de top van PR...
  dinsdag 24 april 2012 @ 07:09:21 #274
58822 Samson
pi_110707916
NS/Prorail zijn dus typisch bedrijven die geldelijk gewin voor het management boven de veiligheid van de reizigers stellen.....
Doe maar gek, de rest van Nederland doet al gewoon genoeg
  dinsdag 24 april 2012 @ 09:51:44 #275
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_110710187
Dus als je mensen wil vermoorden moet je machinist worden want die worden niet vervolgd....hmmm.....
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
  dinsdag 24 april 2012 @ 09:54:36 #276
45532 ziggyziggyziggy
pi_110710261
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 09:51 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Dus als je mensen wil vermoorden moet je machinist worden want die worden niet vervolgd....hmmm.....
Er is nogal een verschil tussen moord en dood door schuld.
  dinsdag 24 april 2012 @ 11:55:59 #277
371113 plopkweker
poolkwarker
pi_110714017
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 09:51 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
:o

Ff kijken...
  dinsdag 24 april 2012 @ 12:00:35 #278
371113 plopkweker
poolkwarker
pi_110714192
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 09:54 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Er is nogal een verschil tussen moord en dood door schuld.
Het is aardig moeilijk om te kijken bij wie je de schuld neerlegd, de machiniste ('t was een vrouw die door het rode sein reed) kon verblind zijn door de laagstaande zon. Dan moet de ATB zijn werk gaan doen, maar het oude beveiligings-systeem zat er nog op. Aangezien ProRail soms loopt te zeiken dat de NS mee moet betalen met sommige dingen, konden ze dat makkelijk doen. 149Miljoen euro winst in 2011, en 142miljoen in 2010... Wie houden ze nu voor de gek :{
  Overall beste user 2022 dinsdag 24 april 2012 @ 12:07:47 #279
3928 Ulx
pi_110714446
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 april 2012 12:00 schreef plopkweker het volgende:

[..]

Het is aardig moeilijk om te kijken bij wie je de schuld neerlegd, de machiniste ('t was een vrouw die door het rode sein reed) kon verblind zijn door de laagstaande zon. Dan moet de ATB zijn werk gaan doen, maar het oude beveiligings-systeem zat er nog op. Aangezien ProRail soms loopt te zeiken dat de NS mee moet betalen met sommige dingen, konden ze dat makkelijk doen. 149Miljoen euro winst in 2011, en 142miljoen in 2010... Wie houden ze nu voor de gek :{
Het is een zaak van Prorail. Nou weet ik niet wat Prorail doet om de oude systemen te vervangen door nieuwe, behalve dat ze op trajecten waar helemaal geen ATB was de nieuwe hebben ingevoerd. Logisch trouwens dat ze het daar eerst doen. Ik denk ook niet dat het vervangen van alle oude ATB systemen in Nederland een klusje is van n weekend stevig doorpoten. En ik kan me verder ook voorstellen dat men dat gewoon meepakt met het reguliere onderhoud, zodat je niet nog meer onderbrekingen in de dienstregeling veroorzaakt.
  dinsdag 24 april 2012 @ 12:44:34 #280
371113 plopkweker
poolkwarker
pi_110715608
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 12:07 schreef Ulx het volgende:

[..]

Het is een zaak van Prorail. Nou weet ik niet wat Prorail doet om de oude systemen te vervangen door nieuwe, behalve dat ze op trajecten waar helemaal geen ATB was de nieuwe hebben ingevoerd. Logisch trouwens dat ze het daar eerst doen. Ik denk ook niet dat het vervangen van alle oude ATB systemen in Nederland een klusje is van één weekend stevig doorpoten. En ik kan me verder ook voorstellen dat men dat gewoon meepakt met het reguliere onderhoud, zodat je niet nog meer onderbrekingen in de dienstregeling veroorzaakt.
Hmm...

De trein richting Den Helder en Amsterdam Centraal Station, die uit Nijmegen komt, rijden tot Station Duivendrecht op het zelfde spoor, daarna splitsen ze 2 kanten op. Als ze vanaf Duivendrecht bussen laten rijden richting Schiphol en Den Helder, en gewoon in het weekend (vrijdag avond 11 uur s'avonds beginnen en tot maandagochtend 5 uur) non-stop werken om de nieuwe ATB en evt. Onderhoud aan het spoor en/of bovenleiding te houden, heb je én een vernieuwd spoor én het vernieuwde ATB systeem. Dan kan je heel veel bussen vanaf a'dam centraal richting station duivendrecht af en aan laten rijden, en daar op het station alle treinen die normaal daar rijden gewoon laat komen, het je het probleem bij a'dam Centraal al verholpen, en je kan hetzelfde nog doen bij schiphol... Er is wel een tijdje voorbereiding bij nodig, maar je hebt wel het resultaat wat je al veel eerder moest hebben...
  dinsdag 24 april 2012 @ 12:46:45 #281
371113 plopkweker
poolkwarker
pi_110715687
Zie jij ook die rare tekens? Ik word er helemaal gek van... Me telefoon tript 'em een beetje zo te zien... :{
  Overall beste user 2022 dinsdag 24 april 2012 @ 12:48:47 #282
3928 Ulx
pi_110715755
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 april 2012 12:44 schreef plopkweker het volgende:

[..]

Hmm...

De trein richting Den Helder en Amsterdam Centraal Station, die uit Nijmegen komt, rijden tot Station Duivendrecht op het zelfde spoor, daarna splitsen ze 2 kanten op. Als ze vanaf Duivendrecht bussen laten rijden richting Schiphol en Den Helder, en gewoon in het weekend (vrijdag avond 11 uur s'avonds beginnen en tot maandagochtend 5 uur) non-stop werken om de nieuwe ATB en evt. Onderhoud aan het spoor en/of bovenleiding te houden, heb je én een vernieuwd spoor én het vernieuwde ATB systeem. Dan kan je heel veel bussen vanaf a'dam centraal richting station duivendrecht af en aan laten rijden, en daar op het station alle treinen die normaal daar rijden gewoon laat komen, het je het probleem bij a'da? Centraal al verholpen, en je kan hetzelfde nog doen bij schiphol... Er is wel een tijdje voorbereiding bij nodig, maar je hebt wel het resultaat wat je al veel eerder moest hebben...
Mar het punt is dat een groot deel van het spoor nog met verouderde ATB systemen is uitgerust. Dus dan is de vraag: Waar begin je? En dan kies je als eerste uiteraard de plekken waar helemaal geen ATB is. Vervolgens pak je de upgrade mee bij geplande werkzaamheden. Had Prorail het spoor rond Amsterdam als eerste gedaan enop een stuk waar helemaal geen ATB was waren treinen op elkaar geklapt had men ook vraagtekens gezet bij de prioriteiten die ProRail zet.
  dinsdag 24 april 2012 @ 12:53:38 #283
371113 plopkweker
poolkwarker
pi_110715909
Dat klopt ja... Ook meteen mooi meegenomen is dat je de mensen aan een (tijdelijk) baantje help :Y
  dinsdag 24 april 2012 @ 13:16:25 #284
53605 Leipo666
pi_110716743
dat typisch hollandse gelul ook altijd over hoe dit voorkomen had kunnen worden, maar oh wee als je treinkaartje duurder wordt :')

ongelukken gebeuren: deal with it!
(╯□)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
  dinsdag 24 april 2012 @ 13:24:46 #285
17493 HaverMoutKoekje
pi_110717126
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 april 2012 12:44 schreef plopkweker het volgende:

[..]
Dan kan je heel veel bussen vanaf a'dam centraal richting station duivendrecht af en aan laten rijden
volgens mij niet hoor. De omgeving van adam centraal heeft geen plaats voor zoveel extra busvervoer.
de metro wordt binnen adam meestal als alternatief aangedragen.
  dinsdag 24 april 2012 @ 13:25:36 #286
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_110717157
En dan faalt het nieuwe systeem een keer. Komen er uiteraard vragen waarom die megalomane managers dat gekke systeem hebben ingevoerd enkel om hun bonus te redden. Vroeger ging alles zo goed!!!
  Overall beste user 2022 dinsdag 24 april 2012 @ 14:11:33 #287
3928 Ulx
pi_110719052
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 13:25 schreef TweeGrolsch het volgende:
En dan faalt het nieuwe systeem een keer. Komen er uiteraard vragen waarom die megalomane managers dat gekke systeem hebben ingevoerd enkel om hun bonus te redden. Vroeger ging alles zo goed!!!
Uiteraard. Dan roept men dat het onzin was want de laatste keer dat een passagier omkwam bij een ongeluk was in 1992 dus waar maakt men zich druk over.
  dinsdag 24 april 2012 @ 14:19:45 #288
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_110719397
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 13:16 schreef Leipo666 het volgende:
dat typisch hollandse gelul ook altijd over hoe dit voorkomen had kunnen worden,

ongelukken gebeuren: deal with it!
Stel je voor dat de luchtvaart zo'n mentaliteit zou hebben :N :N
  dinsdag 24 april 2012 @ 15:20:53 #289
321876 Cherna
Fuck the System
pi_110722524
Dus vliegtuigen storten niet neer door menselijke fouten?

In welke branche ook worden menselijke fouten gemaakt. Zelfs een chirurg die goed gestudeerd heeft maakt fouten.
  dinsdag 24 april 2012 @ 15:24:41 #290
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_110722719
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 15:20 schreef Cherna het volgende:
Dus vliegtuigen storten niet neer door menselijke fouten?

In welke branche ook worden menselijke fouten gemaakt. Zelfs een chirurg die goed gestudeerd heeft maakt fouten.
Slecht voorbeeld, juist in ziekenhuizen met doofpot mentaliteit willen ze niets van fouten leren. En als je er niet van wil leren, kan hetzelfde weer gebeuren.
  Overall beste user 2022 dinsdag 24 april 2012 @ 16:54:16 #291
3928 Ulx
pi_110727296
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 14:19 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Stel je voor dat de luchtvaart zo'n mentaliteit zou hebben :N :N
Na een vliegtuigcrash is het volkomen normaal een paar weken/maanden te wachten tot het onderzoek is afgerond. Da's bij dit ongelukje wel anders.
  dinsdag 24 april 2012 @ 17:14:02 #292
45532 ziggyziggyziggy
pi_110728191
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 april 2012 12:00 schreef plopkweker het volgende:

[..]

Het is aardig moeilijk om te kijken bij wie je de schuld neerlegd, de machiniste ('t was een vrouw die door het rode sein reed) kon verblind zijn door de laagstaande zon. Dan moet de ATB zijn werk gaan doen, maar het oude beveiligings-systeem zat er nog op.
Schuld is wat anders dan opzet, natuurlijk. Geen enkele machinistt rijdt met opzet door rood. Maar het sein daarvoor heeft wel geel getoond, wat betekent "remmen en rekenen op rood".
  dinsdag 24 april 2012 @ 17:29:37 #293
142553 Captain_Ghost
pi_110728966
Als ik nu zo leest.
het is opstapelingen van fouten die leiden tot een ramp.

Ten eerste ABT faalde omdat er een kleine foutje onderwerp in zat. (bijv langzamer dan 40 werkt niet)
Dat werd gecompenseerd met lichten (seinen) via menselijke oog. Echter menselijke oog kan misleid worden.
ABT kan falen door slechte onderhoud of andere omstandigheid of uitsluiten van verbetering nieuwe systeem zoals ABT2.

Zo te horen is allemaal tegelijk misgegaan, waardoor tot dode gevallen.

Wat we in toekomst kan doen, is eerste domme minister ontslaan.
Er moet ook nieuwe budget komen waar Pro-rail dat bedrag mag gebruiken om aanleggen nieuwe veiligheidssysteem niet voor zichzelf of voor de winst.

NS moeten ook treinen laten aanpassen bijv GPS of via spoor volg systeem die waarschuwing dat er andere trein op spoor zit. (bij vliegtuigen hebben dat ook al)
En machinisten moet ook mogelijk om voorkomen dat misleid bijv laagzon via bijv seinen op afstand via monitor communiceren.
  dinsdag 24 april 2012 @ 17:43:43 #294
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_110729603
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 07:09 schreef Samson het volgende:
NS/Prorail zijn dus typisch bedrijven die geldelijk gewin voor het management boven de veiligheid van de reizigers stellen.....
Pro-Rail is gewoon een uitvoerend bedrijf die niets doet zonder opdrachten van de overheden.
Als de overheid een moderner systeem wil dan rekent Prorail uit wat het kost en de overheid mag beslissen.
Voor onderhoud van de bestaande apparatuur hebben ze een vast budget en als ze daar niet mee uitkomen hebben ze eventueel wat uit te leggen. Bijvoorbeeld dat er 25 cm sneeuw lag of dat de koperdiefstal elk jaar toeneemt.
Maar projecten als een modern ATB is : men vraagt en wij draaien.
Wie dit leest is gek
  Overall beste user 2022 dinsdag 24 april 2012 @ 17:47:51 #295
3928 Ulx
pi_110729804
En er was een tijd een flinke discussie omdat Nederland als enige land ATB gebruikt. Dus omzetten op hetzelfde als men in de ons omliggende landen is ook iets wat besproken is. Dat scheelt op zich namelijk een partij geld -ATB is duurder- en Nedrlands materieel kan ook in Duitsland en Belgie worden ingezet. Of buitenlands materieel kan in Nederland worden gebruikt.
  dinsdag 24 april 2012 @ 18:07:16 #296
45532 ziggyziggyziggy
pi_110730663
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 17:47 schreef Ulx het volgende:
En er was een tijd een flinke discussie omdat Nederland als enige land ATB gebruikt. Dus omzetten op hetzelfde als men in de ons omliggende landen is ook iets wat besproken is. Dat scheelt op zich namelijk een partij geld -ATB is duurder- en Nedrlands materieel kan ook in Duitsland en Belgie worden ingezet. Of buitenlands materieel kan in Nederland worden gebruikt.
Ieder land heeft zijn eigen systeem. Belgie heeft Menoir, Duitsland Indusi. Niemand is nog volledig over op de Europese standaard. Wij zijn dus geen uitzondering.
  dinsdag 24 april 2012 @ 18:12:40 #297
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_110730868
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 17:29 schreef Captain_Ghost het volgende:
Als ik nu zo leest.
het is opstapelingen van fouten die leiden tot een ramp.

Ten eerste ABT faalde omdat er een kleine foutje onderwerp in zat. (bijv langzamer dan 40 werkt niet)
Dat werd gecompenseerd met lichten (seinen) via menselijke oog. Echter menselijke oog kan misleid worden.
ABT kan falen door slechte onderhoud of andere omstandigheid of uitsluiten van verbetering nieuwe systeem zoals ABT2.

Zo te horen is allemaal tegelijk misgegaan, waardoor tot dode gevallen.

Wat we in toekomst kan doen, is eerste domme minister ontslaan.
Er moet ook nieuwe budget komen waar Pro-rail dat bedrag mag gebruiken om aanleggen nieuwe veiligheidssysteem niet voor zichzelf of voor de winst.

NS moeten ook treinen laten aanpassen bijv GPS of via spoor volg systeem die waarschuwing dat er andere trein op spoor zit. (bij vliegtuigen hebben dat ook al)
En machinisten moet ook mogelijk om voorkomen dat misleid bijv laagzon via bijv seinen op afstand via monitor communiceren.
Wat heeft de Duitse autotuner ABT met dit treinongeval te maken? Die had dit niet kunnen benvloeden hoor
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
  dinsdag 24 april 2012 @ 18:23:18 #298
142553 Captain_Ghost
pi_110731241
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 18:12 schreef Fiorano het volgende:

[..]

Wat heeft de Duitse autotuner ABT met dit treinongeval te maken? Die had dit niet kunnen benvloeden hoor
bedoel een ATB systeem voor treinen, niet auto.
  dinsdag 24 april 2012 @ 18:44:36 #299
45532 ziggyziggyziggy
pi_110732009
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 18:23 schreef Captain_Ghost het volgende:

[..]

bedoel een ATB systeem voor treinen, niet auto.
Je zit trouwens aardig verkeerd in je betoog. Seinen zijn geen aanvulling op ATB, maar andersom. Lichtseinen zijn leidend en geven verplichte instructies aan de machinist, ATB helpt om het opvolgen daarvan af te dwingen.

En een systeem om te zien of een trein zich op het spoor bevindt, bestaat al tientallen jaren, en betrouwbaarder dan bijvoorbeeld GPS. Lees je maar eens in op bijvoorbeeld treindetectie, stroomspoorlopen, assentellers en rijwegen.

[ Bericht 0% gewijzigd door ziggyziggyziggy op 24-04-2012 19:18:27 ]
  dinsdag 24 april 2012 @ 19:18:29 #300
142553 Captain_Ghost
pi_110733556
Wat ik bedoel, is dat er ondanks een veiligheidssysteem voor treinen toch een botsing plaatsvond.
Dat systeem had machinist(en) kunnen waarschuwen dat er al trein op spoor stond en of ingrepen.

Sterker nog er is al verbeterd versie in elders gebruikt, terwijl de drukste spoorlijn in A`dam, Den haag en Utrecht (regio) nog verouderd systeem.

Degene die verantwoordelijk voor eis en veiligheid toezicht faalde ook daarin.
Want er is immers in verleden al ruim 200 keren door rood lichten elders gereden, niet een keer werd er iets echt geist om dat veranderen.
  dinsdag 24 april 2012 @ 19:21:06 #301
45532 ziggyziggyziggy
pi_110733681
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 19:18 schreef Captain_Ghost het volgende:
Wat ik bedoel, is dat er ondanks een veiligheidssysteem voor treinen toch een botsing plaatsvond.
Dat systeem had machinist(en) kunnen waarschuwen dat er al trein op spoor stond en of ingrepen.

Sterker nog er is al verbeterd versie in elders gebruikt, terwijl de drukste spoorlijn in A`dam, Den haag en Utrecht (regio) nog verouderd systeem.

Degene die verantwoordelijk voor eis en veiligheid toezicht faalde ook daarin.
Want er is immers in verleden al ruim 200 keren door rood lichten elders gereden, niet een keer werd er iets geist om dat veranderen.
Dat systeem bestaat dus al, met seinen. Als een spoor bezet is, blijft het toeleidende sein rood.

En er wordt regelmatig iets gedaan met rode seinen die gepasseerd worden. Seinen waarbij dat gebeurt, krijgen vaak ATB-Vv geinstalleerd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')