Bron:http://www.nu.nl/binnenla(...)ng-in-amsterdam.htmlquote:48 gewonden door treinbotsing in Amsterdam
Laatste update: 21 april 2012 20:00 info Bekijk op de kaart
AMSTERDAM - In Amsterdam zijn zaterdagavond twee passagierstreinen op elkaar gebotst. Daarbij zijn 48 gewonden gevallen.
Treinbotsing Amsterdam Fotoserie
Dat meldde een woordvoerster van de Nederlandse Spoorwegen. Volgens haar is onder meer sprake van botbreuken en kneuzingen. Naast de politie en brandweer zijn er veel ambulances en een traumahelikopter aangwezig.
Volgens RTL Nieuws vielen passagiers uit hun stoel, sommigen werden hard tegen de glazen tussenwanden in de trein geklapt.
Het ongeval is gebeurd op de Singelgrachtbrug ter hoogte van het Westerpark tussen station Amsterdam-Sloterdijk en Amsterdam-Centraal. Het zou gaan om een intercity en een stoptrein. De stoptrein is aan de voorkant flink beschadigt. Volgens een ooggetuige reden de treinen niet op volle snelheid.
Van de gewonden zaten er 40 in een stoptrein die volgens de NS onderweg was van Amsterdam naar Uitgeest. De anderen zaten in de sneltrein van Den Helder naar Nijmegen. Het ongeluk gebeurde tussen de stations Amsterdam-Sloterdijk en Amsterdam-Centraal.
Locatie treinspoor nabij Westerpark, Amsterdam:
Door de aanrijding rijden er aan de westkant van Amsterdam geen treinen. Dat betekent onder meer dat tussen Amsterdam-Centraal en luchthaven Schiphol geen treinen rijden. Spoorbeheerder ProRail verwacht dat de stremmingen de rest van de dag duren.
Onderzoek
De twee passagierstreinen zijn frontaal op elkaar gebotst. Dat heeft een woordvoerster van de Inspectie Leefomgeving en Transport zaterdagavond gezegd.
De inspectie begint volgens haar een groot onderzoek naar de oorzaak van de aanrijding. De materiële schade is op het eerste gezicht groot, zo heeft de woordvoerster gehoord van de inspecteur die al ter plaatse is. Twee andere inspecteurs zijn nog onderweg naar de plaats van het ongeval.
Nieuwe telling:
UPDATE 22:46 UUR Door de treinbotsing in Amsterdam zijn 136 gewonden gevallen. Onder hen zijn 56 zwaargewonden: 13 zijn zeer ernstig gewond en 43 ernstig. Nog eens 80 passagiers zijn lichtgewond geraakt. Alle gewonden zijn inmiddels uit de treinen gehaald.
nou dat is een mooie besparing. die is alvast in th pocketquote:Op zaterdag 21 april 2012 23:49 schreef ddx het volgende:
De oefening gaat ook niet door :
http://www.noordhollandsd(...)unnel-gaat-niet-door
Soort van gedaan, maar op mijn mobiel is dat niet echt makkelijkquote:
Casa Rossa brand?quote:Op zaterdag 21 april 2012 23:46 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Ben ik het mee eens hoor. Maar dat weten de Amsterdamse Hulpdiensten maar wat te goed, na de Casa Rossa brand en de Bijlmerramp hoor.
Terecht niet lijkt mij.quote:Op zaterdag 21 april 2012 23:49 schreef ddx het volgende:
De oefening gaat ook niet door :
http://www.noordhollandsd(...)unnel-gaat-niet-door
Sorry Casa Rosso....quote:Op zaterdag 21 april 2012 23:52 schreef plopkweker het volgende:
[..]
Soort van gedaan, maar op mijn mobiel is dat niet echt makkelijk
OT:
Laatste comment:
[..]
Casa Rossa brand?
Stuur een email naar de minister van veiligheid en infrastructuur (dacht dat die bij elkaar hoorden)quote:Op zaterdag 21 april 2012 23:53 schreef TLC het volgende:
Vliegtuigen hebben een zwarte doos, waarom hebben touringcars (zoals in Zwitserland) en treinen dat niet ?
Nee klopt, maar ik wist het nietquote:Op zaterdag 21 april 2012 23:53 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Sorry Casa Rosso....
Maar dat is voor hier heel niet relevant
Lijkt me niet. Als er automatisch geremd wordt, dan is dat niet halfslachtig maar gewoon vol in de ankers.quote:Op zaterdag 21 april 2012 23:46 schreef plopkweker het volgende:
Een insider zegt nu dat de trein wel begon te sputteren na sloterdijk.
Is dat het automatisch rem systeem bij gevaar?
Wil je zo graag dat er doden vallen?quote:En een van de machinisten is zwaar gewond, de andere zodanig dat ze daar nog niks over kunnen zeggen. De eerste onbevestigde (toekomstig) dode van het ongeluk?
Denk dat je het over deze hebt Treinramp bij Eschede die was ik juist al aan het zoeken.quote:Op zaterdag 21 april 2012 23:57 schreef ddx het volgende:
Ik zou me er niet op voorbereiden, kans op ongeluk is zo klein dat er niet echt beste plek is.
Bij het ICE ongeluk in duitsland zat je bijvoorbeeld juist voorin beter.
De klap is het meest neutraal, of je nu van voor of achteren word geraakt, denk ikquote:Op zaterdag 21 april 2012 23:55 schreef Asskicker14 het volgende:
Ik moet zeggen dat de hele discussie interessant is die op gang is gebracht in het vorige topic.
In hoeverre kun je je hier op voorbereiden als nietsvermoedende passagier zijnde?
Ik zit altijd in de voorste coupe, gewoonte zal ik maar zeggen. Maar daar moet de klap het hardst aankomen, omdat je het dichtst bij de punt van impact bevind.
In het midden van de trein-coupes heb je de beste kans om de minste schade op te lopen?
Een paar aanbevelingen op de site van Nico Spilt.quote:Op zaterdag 21 april 2012 23:55 schreef Asskicker14 het volgende:
Ik moet zeggen dat de hele discussie interessant is die op gang is gebracht in het vorige topic.
In hoeverre kun je je hier op voorbereiden als nietsvermoedende passagier zijnde?
Ik zit altijd in de voorste coupe, gewoonte zal ik maar zeggen. Maar daar moet de klap het hardst aankomen, omdat je het dichtst bij de punt van impact bevind.
In het midden van de trein-coupes heb je de beste kans om de minste schade op te lopen?
Die bedoelde ik idd.quote:Op zaterdag 21 april 2012 23:59 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Denk dat je het over deze hebt Treinramp bij Eschede die was ik juist al aan het zoeken.
Denk dat er niet echt een goede of slechte plaats is, maar ik persoonlijk zit dan liever midden in, en op een achteruitzitplaats
Daar ga ik niet eens op reagerenquote:Op zaterdag 21 april 2012 23:58 schreef Light het volgende:
[..]
Lijkt me niet. Als er automatisch geremd wordt, dan is dat niet halfslachtig maar gewoon vol in de ankers.
[..]
Wil je zo graag dat er doden vallen?
Ik kan alleen maar lachen om zulke bangmakerijquote:Op zondag 22 april 2012 00:00 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Een paar aanbevelingen op de site van Nico Spilt.
ik meestal voorin of in het middenquote:Op zaterdag 21 april 2012 23:59 schreef iBenny het volgende:
Ik zit vaak achterin de trein, gewoon vanwege gemaktzucht(trap is vlakbij het in- en uitstappen van de trein).
Volgens mij maakt het geen donder uit waar je zit. Er kan net zo goed een vrachtwagen bij een overgang door de trein denderen.
Sowieso gebeurt een ongeluk als deze zelden...
Zo te lezen heeft Nico al heel wat ongelukken gehad.quote:Op zondag 22 april 2012 00:00 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Een paar aanbevelingen op de site van Nico Spilt.
Ach, de punten 1 en 2 van die bangmakerij hanteer ik dus omdat mijn ouders die aannamen naar aanleiding van de treinramp bij Harmelen.quote:Op zondag 22 april 2012 00:04 schreef iBenny het volgende:
[..]
Ik kan alleen maar lachen om zulke bangmakerij
Neuhjquote:Op zondag 22 april 2012 00:07 schreef Asskicker14 het volgende:
Heeft Socios zich al in dit topicreeks gemengd?
De vraag was of je jezelf kon voorbereiden. Nou dat kan dus, maar je hoeft er natuurlijk niets mee te doen.quote:Op zondag 22 april 2012 00:04 schreef iBenny het volgende:
[..]
Ik kan alleen maar lachen om zulke bangmakerij
slaaptquote:Op zondag 22 april 2012 00:12 schreef plopkweker het volgende:
Ik denk dat het topic is gestorven totdat er meer nieuws is
comaquote:
136 gewonden, 56 zwaargewonden?quote:Op zondag 22 april 2012 01:35 schreef Strani het volgende:
Treinramp..dat lijkt me wat overdreven vooralsnog?
Het is een zwarte dag voor de mensheid.quote:Op zondag 22 april 2012 01:35 schreef Strani het volgende:
Treinramp..dat lijkt me wat overdreven vooralsnog?
Mwah, bij de hulpdiensten is dit toch echt een rampscenario hoor. Crisisteam, ziekenhuizen op topcapaciteit enz. En het aantal gewonden is niet zuinig. Bij zoveel zwaargewonden gaan er helaas ook nog een paar doden vallen, maar dat zal je niet zo snel horen omdat dat niet direct gebeurt.quote:Op zondag 22 april 2012 01:35 schreef Strani het volgende:
Treinramp..dat lijkt me wat overdreven vooralsnog?
Ja, als zwaargewonden komen te overlijden dan mag je het inderdaad een ramp noemen, vandaar dat ik 'vooralsnog' gebruik.quote:Op zondag 22 april 2012 01:41 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Mwah, bij de hulpdiensten is dit toch echt een rampscenario hoor. Crisisteam, ziekenhuizen op topcapaciteit enz. En het aantal gewonden is niet zuinig. Bij zoveel zwaargewonden gaan er helaas ook nog een paar doden vallen, maar dat zal je niet zo snel horen omdat dat niet direct gebeurt.
Het is nog maar net gebeurd. 13 mensen zeer ernstig gewond.quote:Op zondag 22 april 2012 01:39 schreef Strani het volgende:
[..]
Bij ramp denk ik toch echt aan doden, eigenlijk. Voor nu zou ik het een zwaar ongeluk noemen.
Volgens een woordvoerder van de Nederlandse Spoorwegen is er onder meer sprake van botbreuken en kneuzingen. "Alle zwaargewonden zijn inmiddels naar het ziekenhuis gebracht", meldt een voorlichter van het KLPD aan NU.nl. "Alle lichtgewonden zijn ter plekke behandeld door ambulancepersoneel."quote:Op zondag 22 april 2012 01:41 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Mwah, bij de hulpdiensten is dit toch echt een rampscenario hoor. Crisisteam, ziekenhuizen op topcapaciteit enz. En het aantal gewonden is niet zuinig. Bij zoveel zwaargewonden gaan er helaas ook nog een paar doden vallen, maar dat zal je niet zo snel horen omdat dat niet direct gebeurt.
edit: verkeerd gelezen, heb er al een feestje op zitten.quote:Op zondag 22 april 2012 01:44 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Volgens een woordvoerder van de Nederlandse Spoorwegen is er onder meer sprake van botbreuken en kneuzingen. "Alle zwaargewonden zijn inmiddels naar het ziekenhuis gebracht", meldt een voorlichter van het KLPD aan NU.nl. "Alle lichtgewonden zijn ter plekke behandeld door ambulancepersoneel."
bron: nu.nl
dus als je naar het ziekenhuis moest word je onder de zwaargewonden gerekend lijkt het. dat is wel een erg grove definitie van zwaargewond denk ik?
Vreemd ...quote:Op zondag 22 april 2012 01:46 schreef Specularium het volgende:
Nee want zwaargewond wordt al gebruikt bij een botbreuk.
"Alle lichtgewonden zijn ter plekke behandeld door ambulancepersoneel."quote:Op zondag 22 april 2012 01:49 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Er staat dat alle zwaargewonden naar het ziekenhuis zijn, niet dat iedereen die naar het ziekenhuis is zwaargewond is. Alle bananen zijn geel, maar niet alles wat geel is is een banaan.
Daarnaast kan een flinke bekkenbreuk al leiden tot doodbloeden. Niet te snel conclusies trekken.
Als wordt gesteld dat alle lichtgewonden ter plekke zijn behandeld, kan je wel degelijk stellen dat alle gewonden die naar het ziekenhuis zijn gebracht zwaargewond zijn en dat het onderscheid, in elk geval nu, op die manier wordt gemaakt.quote:Op zondag 22 april 2012 01:49 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Er staat dat alle zwaargewonden naar het ziekenhuis zijn, niet dat iedereen die naar het ziekenhuis is zwaargewond is. Alle bananen zijn geel, maar niet alles wat geel is is een banaan.
Daarnaast kan een flinke bekkenbreuk al leiden tot doodbloeden. Niet te snel conclusies trekken.
Met een pets voor dr kanus.quote:Op zondag 22 april 2012 01:53 schreef Strani het volgende:
[..]
Oeeeeee dronken en vrouw!
* Strani denkt na over hoe hij z'n slag moet slaan.
staat ingesteld als standaardquote:
Als ze in de trein had gezeten, dan had ik haar kunnen reddden.quote:Op zondag 22 april 2012 02:02 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
nou ja ik overdrijf. maar voor een fokchick is ze niet verkeerd.
massa is juist profit in een tweezijdige aanrijding.quote:Op zondag 22 april 2012 02:04 schreef eymey het volgende:
Wel heel apart om het verschil te zien tussen hoe de VIRM er aan toe is en de SLT.
De SLT lijkt veel minder 'schade' te hebben, terwijl de VIRM, ook verderop in de trein, z'n kreukelzones aardig benut heeft.
Zal er wellicht mee te maken hebben dat de SLT lichter is en dus eerder stil staat, terwijl de VIRM nogal wat massa heeft die door wil terwijl het eigenlijk niet kan.....
Wut?quote:Op zondag 22 april 2012 02:02 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
nou ja ik overdrijf. maar voor een fokchick is ze niet verkeerd.
dingen niet willen begrijpen.quote:Op zondag 22 april 2012 02:06 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Wut?
Anyway. Mijn trein rijdt gelukkig heelhuids het station in, dat scheelt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Een Fokker Tijdens Oud & Nieuw: http://nl.tinypic.com/m/jsyaom/4
Een Fokker Tijdens Een Meteorod: http://nl.tinypic.com/m/fy3nth/4
Een Fokker Tijdens Het Warme Weer: http://nl.tinypic.com/m/ioiw5e/4
gelukkig is de oud ijzer prijs best goed tegenwoordigquote:Op zondag 22 april 2012 02:22 schreef Ener-G het volgende:
[ afbeelding ]
Da's nog een beste klap geweest :-o
Nee hoor, we hebben tenslotte ook al een ontspoord Catshuis gehad vandaag.quote:Op zondag 22 april 2012 03:00 schreef Ringo het volgende:
Is het erg sneu om over wiebelende treinen te beginnen?
Nee, dat blijkt uit het feit dat er al twintig jaar geen reiziger meer is omgekomen door een treinongeluk.quote:
indirecte schade opgelopen door treinreizigers mag je ook wel ff incalculeren; mensen die aan de griep zijn overleden opgelopen in de trein, mensen die zijn overvallen in de trein, mensen die zijn doodgeschopt in de trein, mensen die depressief zijn geworden door de trein en zelfmoord hebben gepleegd, etc etc.quote:Op zondag 22 april 2012 06:48 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Nee, dat blijkt uit het feit dat er al twintig jaar geen reiziger meer is omgekomen door een treinongeluk.
Treinen rond Amsterdam nog hele ochtend vertraagdquote:Op zaterdag 21 april 2012 21:50 schreef DaMart het volgende:
[..]
Het lijkt me dat er zeker morgenochtend daar ook nog geen treinen zullen rijden. Eerst moeten de treinen worden vrijgegeven door de onderzoekers, dan moeten ze nog kijken of en hoe ze kunnen worden weggehaald en dan zullen ze ook de infrastructuur ter plaatse nog controleren. Dat kan nog wel even duren, lijkt me.
Ook niet een heel moeilijke voorspelling h.quote:Op zondag 22 april 2012 08:11 schreef DaMart het volgende:
Mijn voorspelling van gisterenavond was beter dan die van nu.nl, die toen dachten dat het vanochtend weer normaal zou rijden.
[..]
Treinen rond Amsterdam nog hele ochtend vertraagd
Kloptquote:Op zondag 22 april 2012 09:02 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Ook niet een heel moeilijke voorspelling h.
Ja, dat doen we wel vaker als Geert slecht in het nieuws dreigt te komen.quote:Op zondag 22 april 2012 09:24 schreef RemcoDelft het volgende:
Was dit geintje nou eigenlijk om de aandacht af te leiden van het mislukte politieke overleg?
Tuurlijk niet uitchekken is gewoon keihard betalenquote:Op zondag 22 april 2012 06:48 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
zouden al die mensen nu een boete krijgen omdat ze niet uitgelogged hebben
Misschien reed de dubbeldekker harder en ligt hij daarom meer in de kreukels? Ik weet te weinig van natuurkunde om er iets over te kunnen zeggen, maar wie weet.quote:Op zondag 22 april 2012 02:05 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
massa is juist profit in een tweezijdige aanrijding.
Bij een botsing zoals nu maakt het niet uit. De klap geeft een lancering in voorwaartse richting, door de 1ste wet van Newton.quote:Op zondag 22 april 2012 12:34 schreef BlueMage het volgende:
Zit me hier af te vragen of het in zo'n dubbeldekkergeval veiliger is om boven of onderin te zitten.
Je wordt eigenlijk niet gelanceerd. De trein stopt, maar jij blijft met 50 km/u in die richting bewegen.quote:Op zondag 22 april 2012 12:42 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Bij een botsing zoals nu maakt het niet uit. De klap geeft een lancering in voorwaartse richting, door de 1ste wet van Newton.
Ja, klopt. Da's een betere uitleg.quote:Op zondag 22 april 2012 12:57 schreef KoningStoma het volgende:
[..]
Je wordt eigenlijk niet gelanceerd. De trein stopt, maar jij blijft met 50 km/u in die richting bewegen.
vuistregel is ongeveer:quote:Op zondag 22 april 2012 01:46 schreef Specularium het volgende:
Nee want zwaargewond wordt al gebruikt bij een botbreuk.
Mij lijkt dat er toch wel iets als ATB had moeten inkicken als treinen op hetzelfde baanvak komen.quote:Op zondag 22 april 2012 13:34 schreef Nieuwschierig het volgende:
Kan dit allemaal gebeuren door n menselijke fout?
Niet als ze onder de minimumsnelheid zaten.quote:Op zondag 22 april 2012 13:54 schreef Ulx het volgende:
[..]
Mij lijkt dat er toch wel iets als ATB had moeten inkicken als treinen op hetzelfde baanvak komen.
Bij de ATB-Nieuwe Generatie is dat toch 10 km/u of zo? Bij de oude variant was het 40 km/u. Maar volgens mij zijn beide treinen voorzien van de ATB-NG.quote:Op zondag 22 april 2012 13:56 schreef Aether het volgende:
[..]
Niet als ze onder de minimumsnelheid zaten.
Ah, zat ook al te wachtenquote:
Dat traject is nog 1e generatie?quote:Op zondag 22 april 2012 13:59 schreef Ulx het volgende:
[..]
Bij de ATB-Nieuwe Generatie is dat toch 10 km/u of zo? Bij de oude variant was het 40 km/u. Maar volgens mij zijn beide treinen voorzien van de ATB-NG.
Tot nu toe alleen maar dankwoorden etc... Volgens mij hebben ze nog steeds geen idee wat er nu eigenlijk gebeurd is.quote:
Ja.quote:Op zondag 22 april 2012 14:14 schreef Aether het volgende:
[..]
Dat traject is nog 1e generatie?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Automatische_treinbeinvloeding
[ afbeelding ]
Dan zullen ze beiden met 39 km/u hebben gereden.quote:Op zondag 22 april 2012 14:14 schreef Aether het volgende:
[..]
Dat traject is nog 1e generatie?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Automatische_treinbeinvloeding
[ afbeelding ]
Omdat ze een extra uitzending inlassen, en vervolgens met NIKS komen.quote:
Wat dan?quote:Op zondag 22 april 2012 14:27 schreef Wootism het volgende:
[..]
Omdat ze een extra uitzending inlassen, en vervolgens met NIKS komen.
Terwijl ze het zelf al dondersgoed weten wat er mis is gegaan.
Ze zullen een vermoeden hebben, maar of ze alle mogelijkheden al hebben bekeken betwijfel ik. Dan moet je namelijk ook met machinisten praten.quote:Op zondag 22 april 2012 14:27 schreef Wootism het volgende:
[..]
Omdat ze een extra uitzending inlassen, en vervolgens met NIKS komen.
Terwijl ze het zelf al dondersgoed weten wat er mis is gegaan.
elk ongeluk betreft een menselijke fout.quote:Op zondag 22 april 2012 13:34 schreef Nieuwschierig het volgende:
Kan dit allemaal gebeuren door n menselijke fout?
Dat zeggen ze niet.quote:
Hoezo dat danquote:Op zondag 22 april 2012 14:29 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
elk ongeluk betreft een menselijke fout.
nou vertel het maar wat is er mis gegaan?quote:Op zondag 22 april 2012 14:27 schreef Wootism het volgende:
[..]
Omdat ze een extra uitzending inlassen, en vervolgens met NIKS komen.
Terwijl ze het zelf al dondersgoed weten wat er mis is gegaan.
dat snap ik nietquote:Op zondag 22 april 2012 14:29 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
elk ongeluk betreft een menselijke fout.
Zeg ik dat ik het weet?quote:Op zondag 22 april 2012 14:30 schreef Evertjan het volgende:
[..]
nou vertel het maar wat is er mis gegaan?
Als je maar lang genoeg gaat zoeken, kom je op een gegeven moment bij een persoon die ooit een keer een foute beslissing nam waardoor er misschien decennia later een ongeluk kon gebeuren. Als het bijvoorbeeld de ATB was, en beide treinen reden net geen 40, dan is de fout gemaakt door degene die in 1950 dat systeem ontwierp.quote:
Een infrastructuur zoals het spoor wordt constant gemonitord door een centrale. Elke meter die een trein rijdt wordt in de gaten gehouden. Dan kan je mij niet vertellen dat ze niet weten wat er nu is misgegaan.quote:Op zondag 22 april 2012 14:31 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Ok jij lult dus k maar uit je nek
Oh wist ik niet! Dan begin ik meteen met zoeken naar die klootzak die een boom op mijn auto heeft geblazen!quote:Op zondag 22 april 2012 14:34 schreef Ulx het volgende:
[..]
Als je maar lang genoeg gaat zoeken, kom je op een gegeven moment bij een persoon die ooit een keer een foute beslissing nam waardoor er misschien decennia later een ongeluk kon gebeuren. Als het bijvoorbeeld de ATB was, en beide treinen reden net geen 40, dan is de fout gemaakt door degene die in 1950 dat systeem ontwierp.
Als destijds een risico-afweging gemaakt is met betrekking tot het aantal treinen dat een stoptonend sein zou passeren, en dit aanvaardbaar is geacht met de toenmalige treindichtheid e.d., dan valt diegene weinig te verwijten. En reken maar dat die afweging gemaakt is.quote:Op zondag 22 april 2012 14:34 schreef Ulx het volgende:
[..]
Als je maar lang genoeg gaat zoeken, kom je op een gegeven moment bij een persoon die ooit een keer een foute beslissing nam waardoor er misschien decennia later een ongeluk kon gebeuren. Als het bijvoorbeeld de ATB was, en beide treinen reden net geen 40, dan is de fout gemaakt door degene die in 1950 dat systeem ontwierp.
Wat ze weten is dat twee treinen op hetzelfde baanvak terecht kwamen, en dat de treinen niet vanzelf stopten. Hoe en waardoor dat kwam onderzoeken ze nog. Dat kan van alles zijn. Defecte sensor op een wissel, fout van een machinist, fout in de centrale, iets anders.quote:Op zondag 22 april 2012 14:35 schreef Wootism het volgende:
[..]
Een infrastructuur zoals het spoor wordt constant gemonitord door een centrale. Elke meter die een trein rijdt wordt in de gaten gehouden. Dan kan je mij niet vertellen dat ze niet weten wat er nu is misgegaan.
Dat ben je zelf. Had je auto ergens anders neergezet.quote:Op zondag 22 april 2012 14:37 schreef Wootism het volgende:
[..]
Oh wist ik niet! Dan begin ik meteen met zoeken naar die klootzak die een boom op mijn auto heeft geblazen!
Waarom zeggen ze dat dan niet?quote:Op zondag 22 april 2012 14:39 schreef Ulx het volgende:
[..]
Wat ze weten is dat twee treinen op hetzelfde baanvak terecht kwamen, en dat de treinen niet vanzelf stopten. Hoe en waardoor dat kwam onderzoeken ze nog. Dat kan van alles zijn. Defecte sensor op een wissel, fout van een machinist, fout in de centrale, iets anders.
Omdat ze het nog niet weten.quote:
Nee hoor.quote:Op zondag 22 april 2012 14:35 schreef Wootism het volgende:
[..]
Een infrastructuur zoals het spoor wordt constant gemonitord door een centrale. Elke meter die een trein rijdt wordt in de gaten gehouden.
Dat valt te achterhalen.quote:Op zondag 22 april 2012 14:30 schreef Nieuwschierig het volgende:
Als er door een sein gereden is kan de machinist het rood niet gezien hebben of is het toch groen geweest. Dat weet je niet
Bij twijfel niet inhalenquote:Op zondag 22 april 2012 14:43 schreef Specularium het volgende:
[..]
Dat valt te achterhalen.
Er zijn wel van die seinen die nauwelijks te zien zijn door begroeiing.
Daar kan de machinist niks aan doen.
quote:
quote:Slachtoffer treinongeluk overleden
Een van de slachtoffers van het treinongeluk in Amsterdam is overleden. Dat meldt de gemeente Amsterdam.
Het is een vrouw van 68 uit het oosten van het land. Ze is in het ziekenhuis aan haar verwondingen bezweken.
Zestien mensen met zware verwondingen liggen nog in het ziekenhuis. In totaal raakten 117 treinreizigers gewond door de botsing van een Sprinter met een intercity.
Van hen hebben 42 mensen ernstig letsel opgelopen.
Ouderen hebben dan ook al een brozere gezondheid. Een klap doet bij hen meer kwaad dan bij een jongere.quote:Op zondag 22 april 2012 17:10 schreef Asskicker14 het volgende:
Wat ik inderdaad al vermoedde, ouderen zijn gewoon risicogevallen bij dit soort ongelukken.
quote:
Op zich wel logischquote:Op zondag 22 april 2012 17:30 schreef remlof het volgende:
Dit treinongeluk krijgt meer aandacht in de internationale pers dan de kabinetscrisis
"If it bleeds, it leads."quote:Op zondag 22 april 2012 17:30 schreef remlof het volgende:
Dit treinongeluk krijgt meer aandacht in de internationale pers dan de kabinetscrisis
quote:
Op Fok! wisten sommigen het gisteren al weerquote:Op zaterdag 21 april 2012 20:54 schreef Nuchterheid het volgende:
[..]
Ja hoor![]()
Die treinen zijn amper beschadigd.
Gordels in het openbaar vervoer? Ben je serieus of aan het trollen?quote:Op zondag 22 april 2012 17:35 schreef Captain_Hindsight het volgende:
Die treinen hadden nooit op hetzelfde spoor mogen rijden, daardoor ging het mis.
Ze hadden gordels of airbags in de treinen moeten installeren, dan zou het aantal gewonden veel kleiner zijn geweest. Meer zitplaatsen zou ook geholpen hebben.
De Belgen zijn ons voorquote:Op zondag 22 april 2012 18:25 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
Gordels in het openbaar vervoer? Ben je serieus of aan het trollen?
quote:Op zondag 22 april 2012 18:25 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
Gordels in het openbaar vervoer? Ben je serieus of aan het trollen?
Waarom niet?quote:Op zondag 22 april 2012 18:25 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
Gordels in het openbaar vervoer? Ben je serieus of aan het trollen?
Dan mogen veel regiobussen wel dringend aangepast worden...quote:Op zondag 22 april 2012 18:54 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Waarom niet?
En iirc is het verplicht een gordel te dragen in de bus als deze harder dan 50km p/u gaat
Wat heeft het kabinet hier mee te maken? De fout moet gezocht worden bij een foute wissel of een andere fout op het spoor. Zulke dingen gebeuren nu eenmaal, zoiets is niet meteen de fout van de overheid.quote:Op zondag 22 april 2012 18:32 schreef yavanna het volgende:
Heel erg triest voor alle betrokkennen en dan bedoel ik niet de falers van de NS en het kabinet.
Als het blijkt dat kwaliteit van zulke apparaten ondermaats of door bezuining uitgesteld vernieuwingen op spoor.quote:Op zondag 22 april 2012 18:57 schreef Wesleybrabant het volgende:
[..]
Wat heeft het kabinet hier mee te maken? De fout moet gezocht worden bij een foute wissel of een andere fout op het spoor. Zulke dingen gebeuren nu eenmaal, zoiets is niet meteen de fout van de overheid.
http://nos.nl/video/36505(...)dam-weggesleept.htmlquote:Op zondag 22 april 2012 20:06 schreef alors het volgende:
Nou nare verhalen hoor op het journaal nu
Van der Laan zei dat er dus nog meer mensen zijn die er ernstig aan toe zijn en bv teveel zwellingen hebben om geopereerd te kunnen worden. En een man die de machinist die beklemd zat en buiten bewustzijn was eruit had gehaald...
oa deze http://nos.nl/video/36518(...)ek-treinongeluk.htmlquote:Op zondag 22 april 2012 20:19 schreef KoningStoma het volgende:
[..]
http://nos.nl/video/36505(...)dam-weggesleept.html
Die?
Oh, die bedoelde ik.quote:Op zondag 22 april 2012 20:23 schreef alors het volgende:
[..]
oa deze http://nos.nl/video/36518(...)ek-treinongeluk.html
het hele item was ongeveer 5-10 minuten, er zaten meer van die filmpjes daaruit tussen maar misschien ook wel actuelere stukken.
Om een bus goedgekeurd te krijgen voor meer dan 80 km/u, moeten er gordels aanwezig zijn. En die moeten dan ook gebruikt worden. Dat zijn de bussen met een 100-sticker achterop. Bussen die niet harder kunnen / mogen dan 80km/u, hoeven niet te worden voorzien van gordels.quote:Op zondag 22 april 2012 18:54 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Waarom niet?
En iirc is het verplicht een gordel te dragen in de bus als deze harder dan 50km p/u gaat
Wat bedoel je?quote:Op zondag 22 april 2012 18:18 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
[..]
Op Fok! wisten sommigen het gisteren al weer
Ook goed, plaatsen we 400 airbags in elke wagonquote:Op zondag 22 april 2012 22:55 schreef Specularium het volgende:
Er moeten dus echt geen gordels in treinen komen vanwege 1 ongeluk.
Gordels in de trein, dat gaat alleen werken als iedere reiziger een zitplaats met gordel heeft. Dat is er nu niet. Dan moeten er kaartjes worden verkocht met een stoelnummer enzo, voor een specifieke trein. Daar is het treinverkeer in Nederland helemaal niet op ingericht, laat staan dat er dan nog genoeg capaciteit zou zijn.quote:Op zondag 22 april 2012 22:51 schreef plopkweker het volgende:
Ik denk toch wel dat dit aanleiding is om het OV met gordels oid te verbeteren. Ik weet alleen niet als je met 40km/u tegen een muur rijd en/of abrupt tot stoppen word gebracht nog helpt
Waarom is het eigenlijk te debiel tot overwegen waard?quote:Op zondag 22 april 2012 23:40 schreef kurk_droog het volgende:
Wat en gelul over die gordelsGa toch weg mafkezen die dat opperen.
Waar heb jij last van?quote:Op zondag 22 april 2012 23:40 schreef kurk_droog het volgende:
Wat en gelul over die gordelsGa toch weg mafkezen die dat opperen.
En ik opper dat niet. Ik zeg wat er evt. zou kunnen gebeuren.quote:Op zondag 22 april 2012 23:40 schreef kurk_droog het volgende:
Wat en gelul over die gordelsGa toch weg mafkezen die dat opperen.
Misschien kan men met trein waar je speciale staanplaats waar je staande gordel kan gebruiken.quote:Op maandag 23 april 2012 00:00 schreef spijkerbroek het volgende:
Als de systemen failsafe gemaakt worden, dat er dus nooit 2 treinen op 1 baanvak kunnen zijn, dan is die onzin van gordels niet nodig.
Zoals Light al zei: met gordels moet iedereen een stoel hebben. Dus niemand mag staan, wat dus meer, veel meer, treinen betekent, vooral in de spits. En daar is de infrastructuur helemaal niet op berekend.
Dat er een dode en meerdere zwaargewonden zijn, is heel erg triest, en mag zeker niet gebagatelliseerd worden, maar om gordels verplicht te stellen (en dus meer treinen).. de voordelen wegen niet tegen de nadelen op. Een dode in 20 jaar is onacceptabel, maar de kosten die met gordels gepaard gaan zijn mi.i. nog onacceptabeler.
quote:'Machinist sprinter reed door rood'
Een van de machinisten die zaterdag betrokken waren bij het treinongeluk in Amsterdam reed door rood. Dat meldt de Telegraaf. Volgens de krant hebben bronnen binnen ProRail en de NS gezegd dat het gaat om de machinist van de sprinter.
Een woordvoerder van ProRail wil het bericht in de Telegraaf niet bevestigen. De spoorbeheerder wil niet reageren zolang de onderzoeken naar de oorzaak nog niet zijn afgerond. Ook de NS wil niet reageren.
Bij de frontale botsing tussen twee treinen viel een dode. Meer dan 100 mensen raakten gewond, van wie er nog 16 in het ziekenhuis liggen.
En verschillende nieuwssites nemen het over deze geruchten...quote:Op maandag 23 april 2012 00:26 schreef Specularium het volgende:
Ok we zijn inmiddels ruim een dag verder, het jachtseizoen is geopend.
[..]
Ik probeer me dat in de parktijk voor te stellen.quote:Op maandag 23 april 2012 00:17 schreef Captain_Ghost het volgende:
Misschien kan men met trein waar je speciale staanplaats waar je staande gordel kan gebruiken.
scheelt de ruimte ook.
Mee eens.quote:Zoals ik al eerder zei, we moeten namelijk eerst op de onderzoek resultaten wachten.
want een frontaal botsing met 2 trein zouden met huidige systeem onmogelijk zijn.
trein is tegenwoordig veiliger dan auto, alleen kan het gewoon nog beter.
Met als gevolg dat iedereen een goedkopere staanplaats kiest en dan toch gewoon gaat zitten. Ik voorzie rellen met mensen die wel betaald hebben voor een zitplaats.quote:Op maandag 23 april 2012 00:48 schreef eigendeegcookie het volgende:
Je zou keuzemogelijkheid moeten krijgen : als je inchecked wanneer de zitplaatsen uitverkocht zijn,
lees dat bij je evt.incheck.
en dan kun je dus kiezen of je toch inchecked als de zitplaatsen [met gordel] uitverkocht zijn,
dus je boekt op dat moment automatisch in voor n goedkopre staanplaats,
of je neemt de volgende.
Eerst maar zien of het bevestigd word... Als het zo is, dood door schuld en wie weet wat nog meerquote:Op maandag 23 april 2012 00:26 schreef Specularium het volgende:
Ok we zijn inmiddels ruim een dag verder, het jachtseizoen is geopend.
[..]
Ik check uberhaupt niet in en betaal ook niets, dus aan een goedkopere staanplaats heb ik ook weinig.quote:Op maandag 23 april 2012 00:48 schreef eigendeegcookie het volgende:
Je zou keuzemogelijkheid moeten krijgen : als je inchecked wanneer de zitplaatsen uitverkocht zijn,
lees dat bij je evt.incheck.
en dan kun je dus kiezen of je toch inchecked als de zitplaatsen [met gordel] uitverkocht zijn,
dus je boekt op dat moment automatisch in voor n goedkopre staanplaats,
of je neemt de volgende.
Je zou in een 1 treinstel met "staan coupe" introduceren voor de korte afstanden, een twee gang naast elkaar plaatsen. aan elke kant kan er een plaatje in wand zoals ze ook in heren wc staat.quote:Op maandag 23 april 2012 00:39 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Ik probeer me dat in de parktijk voor te stellen.
Hoe bevestig je die gordels? Aan de muur? Het plafond? De zijkant van de stoelen in het gangpad?
Aan de muur: beperkte ruimte.
Het plafond: soort harnas waarin mensen zich hijsen? Waarin ze bij een ongeluk rond zweven? Lijkt me ook niet ongevaarlijk.
Zijkant van de stoelen: Tenzij je de gordels aan weerszijden van het gangpad aan 1 persoon vastmaakt, zal die persoon bij een ongeluk ook in het rond worden geslingerd.
Daarbij is het moeilijker in en uit te stappen als iedereen in het gangpad en op het balkon met gordels om staat. Die moeten zich eerst losmaken, dan aan de kant gaan zodat jij erlangs kunt en zich daarna weer vastmaken.
Uiteraard leveren deze gordels, als ze niet gebruikt worden, ook een gevaar op: mensen struikelen erover of krijgen ze tegen hun hoofd.
En daarbij: welke passagier accepteert staand vastgeketend te zijn in een trein?
Gordels lossen het probleem van rondvliegende bagage ook niet op, maar wellicht kan men daarvoor bagagerekken gebruiken zoals in een vliegtuig. Al past daar lang niet alle bagage in.
[..]
Mee eens.
misschien valt het toch mee, staan coupe zouden goed bij de korte afstand te doen vooral in randsteden.quote:Op maandag 23 april 2012 01:01 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Met als gevolg dat iedereen een goedkopere staanplaats kiest en dan toch gewoon gaat zitten. Ik voorzie rellen met mensen die wel betaald hebben voor een zitplaats.
Tevens zouden gordels het reizen voor iedereen veiliger moeten maken he, niet alleen voor een beperkt aantal mensen.
Ik snap wat je bedoelt.quote:Op maandag 23 april 2012 01:17 schreef Captain_Ghost het volgende:
[..]
Je zou in een 1 treinstel met "staan coupe" introduceren voor de korte afstanden, een twee gang naast elkaar plaatsen. aan elke kant kan er een plaatje in wand zoals ze ook in heren wc staat.
per plek kan 2 personen tegelijk staan.
In de begin, midden en eind van de wagon kan je van gang wisselen.
wellicht kan er ook een handvat aan de plaat plaatsen zodat men ook op gang kan staan, eventueel ook in zitplaatsen
hopelijk snap je wat ik bedoel.
anders moet ik keer een paint maken.
[..]
misschien valt het toch mee, staan coupe zouden goed bij de korte afstand te doen vooral in randsteden.
De 1e klas zit nu al vol met negers, waar niemand wat van durft te zeggen, ook de conducteur niet. En gezien de uitermate agressieve houding van bovenstaande bevolkingsgroep kan ik ze dat ook helemaal niet kwalijk nemen.quote:Op maandag 23 april 2012 01:17 schreef Captain_Ghost het volgende:
misschien valt het toch mee, staan coupe zouden goed bij de korte afstand te doen vooral in randsteden.
Ik lach hier serieus om.quote:Op maandag 23 april 2012 01:22 schreef twiFight het volgende:
[..]
De 1e klas zit nu al vol met negers, waar niemand wat van durft te zeggen, ook de conducteur niet. En gezien de uitermate agressieve houding van bovenstaande bevolkingsgroep kan ik ze dat ook helemaal niet kwalijk nemen.
Dan kom jij niet vaak in Almerequote:Op maandag 23 april 2012 01:30 schreef Ziba het volgende:
[..]
Ik lach hier serieus om.Omdat het te achterlijk voor woorden is.
Ga ik op de website van de telegraaf kijken, kan ik heel geen artikel over dat door rood rijden vinden?quote:Van de twee treinen die afgelopen zaterdag betrokken waren bij het grote treinongeluk in Amsterdam zou er een door rood zijn gereden.
Dit meldt de NOS op basis van berichtgeving in de Telegraaf. Volgens de krant hebben bronnen binnen ProRail en de NS gezegd dat het gaat om de machinist van de sprinter.
Een woordvoerder van ProRail wilde het bericht nog niet bevestigen. De spoorbeheerder wil niet reageren zolang de onderzoeken naar de oorzaak nog niet zijn afgerond. Ook de NS wil niet reageren.
Bij de frontale botsing kwam een vrouw om het leven. Ook vielen er meer dan honderd gewonden, waarvan er zondag nog zestien in het ziekenhuis lagen.
Nu.nl meldde eerder op zondag al dat één van de 'cruciale spoorseinen' die zaterdag werd gepasseerd door de sprinter zou zijn verouderd.
Iddquote:Op maandag 23 april 2012 01:50 schreef twiFight het volgende:
Plus eerst zou het aan de machinist liggen, om het daarna te 'beargumenteren' door een sein dat verouderd zou zijn. Topjournalistiek! In die zin geloof ik wel weer dat de Telegraaf er mee aan kwam zetten.
quote:Een cruciaal spoorsein dat werd gepasseerd door de sprinter die betrokken was bij de dramatische treinbotsing zaterdag, was niet uitgerust met het modernste veiligheidssysteem.
Dat meldt Nu.nl op basis van een bron uit de spoorsector. Omdat het sein niet uitgerust was met de nieuwe techniek kon de sprinter niet gedwongen worden om te stoppen. De intercity waarmee de sprinter frontaal botste passeerde wel een sein met het nieuwe veiligheidssysteem, maar daar werd niet ingegrepen omdat die trein niet door een rood sein reed.
'ATB of Automatische treinbeïnvloeding is bedoeld om ervoor te waken dat treinen te snel rijden of een machinist een rood sein negeert. Dat treinen door rood rijden gebeurt met enige regelmaat: van een piek van 287 incidenten is dat afgenomen tot 169 keer in 2010', meldt de nieuwswebsite.
Zowel de bron als ProRail benadrukken dat dit niet betekent dat het verouderde sein ook de oorzaak is van de botsing van zaterdag, waarbij een vrouw om het leven kwam.
Boven bepaalde snelheden wordt met helm op gefietst. Wielrenners?quote:Op zondag 22 april 2012 23:45 schreef Specularium het volgende:
Omdat je ook niet met een helmpje op gaat fietsen.
Nou het duur argument is niet belangrijk, maar je hoeft inderdaad niet iedereen te bedisselen hier in Nederland, fietsers een helm op, in bussen en treinen in de gordels, straks in het vliegtuig ook een helm op en een parachute ?quote:Op maandag 23 april 2012 08:50 schreef Wesleybrabant het volgende:
Hoe groot is de kans op een ongeluk met de trein? Nihil dus, dus dat gordelverhaal vind ik maar een raar idee. Overal waar je bent zitten risico's aan. Zelfs als je in bed ligt te slapen kan er nog een F16 op je huis neerstorten. Ongelukken gebeuren nu eenmaal, om alle treinen met gordels aan te passen is in deze economische tijden veel te duur.
hoeveel mensen stonden er in die treinen ? Niet veel waarschijnlijk ?quote:Op maandag 23 april 2012 08:44 schreef Gia het volgende:
[..]
Boven bepaalde snelheden wordt met helm op gefietst. Wielrenners?
Ook kinderen dragen vaak een helmpje.
Ik zou geen bezwaar hebben tegen gordels op zitplaatsen in treinen.
Scheelt toch een heleboel gewonden.
En graag wat meer treinen, zodat de kans dat je een zitplaats hebt, groter is.
Uiteraard is het dragen van die gordels niet verplicht. Maar voor wie dat veiliger vindt voor zichzelf zou het optioneel aanwezig mogen zijn.
Vrij veel, zo las ik. Zeker omdat de IC bijna bij het station was en veel mensen al naar de balkons liepen.quote:Op maandag 23 april 2012 09:25 schreef macca728 het volgende:
[..]
hoeveel mensen stonden er in die treinen ? Niet veel waarschijnlijk
oh op zo'n manier, dan hadden gordels ook niets uitgemaakt.quote:Op maandag 23 april 2012 09:51 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Vrij veel, zo las ik. Zeker omdat de IC bijna bij het station was en veel mensen al naar de balkons liepen.
Ik snap nooit waarom mensen tien minuten voor de tijd al van hun plaats opstaan eigenlijk voor een station. Treinen komen vaak hortend en stotend binnen.quote:Op maandag 23 april 2012 09:57 schreef CherryLips het volgende:
Volgens mij hebben gordels in een sprinter echt geen zin. Die zijn voornamelijk voor korte stukjes en hebben juist veel ruimte om te staan. Het is meer een soort tram.
En in de IC gebruikt niemand dat ding.
Trouwens, je zal maar net in die IC boven aan het trapje hebben gestaan, klaar om uit te stappen of omdat het druk was, terwijl die knal kwam. Dan ga je hard onderuitHeb zelf een keer een ongelukje met de trein meegemaakt, toen stond ik onder aan die trap vlak voor hij het station binnenreed, toen de trein ineens begon te horten en te stoten, toen lag ik al op m'n giegel (met een rij mensen boven op me
).
Nou geld is wel belangrijk als je ergens in gaat investeren wat volkomen nutteloos is, als er nu veel ongelukken gebeurden zoals in het wegverkeer oke, men kan het geld beter investeren in een nieuw spoorbeveiligingssysteem dan in deze gordelsquote:Op maandag 23 april 2012 09:24 schreef macca728 het volgende:
[..]
Nou het duur argument is niet belangrijk, maar je hoeft inderdaad niet iedereen te bedisselen hier in Nederland, fietsers een helm op, in bussen en treinen in de gordels, straks in het vliegtuig ook een helm op en een parachute ?
Alle voetgangers ook maar een helm geven voor het geval ze kunnen struikelen ?
Nou ja, hortend en stotend, een paar blagen hadden de wc opgeblazen net op het moment dat de trein het station binnenreed, hij ging dus al niet meer zo snel, maar de knal was hard genoeg om iedereen die stond bijna onderuit te laten gaan.quote:Op maandag 23 april 2012 10:04 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ik snap nooit waarom mensen tien minuten voor de tijd al van hun plaats opstaan eigenlijk voor een station. Treinen komen vaak hortend en stotend binnen.
Zeker dat bedoelde ik ook, geld mag geen rol spelen als de maatregel echt zou helpen, maar gordels helpen niet en betuttelen alleen maar.quote:Op maandag 23 april 2012 10:06 schreef Wesleybrabant het volgende:
[..]
Nou geld is wel belangrijk als je ergens in gaat investeren wat volkomen nutteloos is, als er nu veel ongelukken gebeurden zoals in het wegverkeer oke, men kan het geld beter investeren in een nieuw spoorbeveiligingssysteem dan in deze gordels
Oh is dat het, ik zie het in de bus anders ook steeds meer en daar kan je alleen uitstappen aan de achterkant. Ook levensgevaarlijk soms, gaan ze al voor gevaarlijke bochten bij de deur staan.quote:Op maandag 23 april 2012 10:07 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Nou ja, hortend en stotend, een paar blagen hadden de wc opgeblazen net op het moment dat de trein het station binnenreed, hij ging dus al niet meer zo snel, maar de knal was hard genoeg om iedereen die stond bijna onderuit te laten gaan.
En als je wacht met opstaan dan kun je op sommige drukke stations zowat de trein niet meer uit omdat men tegenwoordig niet meer wacht tot iedereen is uitgestapt
En alvast uitchecken, al is dat wel fijn als je de trein moet halen en je geen zin hebt om eerst te wachten tot 60 studenten zijn uitgecheckt.quote:Op maandag 23 april 2012 10:10 schreef macca728 het volgende:
[..]
Oh is dat het, ik zie het in de bus anders ook steeds meer en daar kan je alleen uitstappen aan de achterkant. Ook levensgevaarlijk soms, gaan ze al voor gevaarlijke bochten bij de deur staan.
Ik sta ook altijd op als de trein net het station binnenrijdt. En die ongeduldige instappers zijn irritant ja. Maar net zo irritant vind ik mensen die te laat uitstappen. Dan is het balkon leeg, stap je in en komt er ineens nog iemand van de trap gerend die verontwaardigd is dat je al instaptquote:Op maandag 23 april 2012 10:07 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Nou ja, hortend en stotend, een paar blagen hadden de wc opgeblazen net op het moment dat de trein het station binnenreed, hij ging dus al niet meer zo snel, maar de knal was hard genoeg om iedereen die stond bijna onderuit te laten gaan.
En als je wacht met opstaan dan kun je op sommige drukke stations zowat de trein niet meer uit omdat men tegenwoordig niet meer wacht tot iedereen is uitgestapt
En bovendien zijn er mensen die ziek misselijk worden als ze achteruit rijden, nee het moet gewoon onderzocht worden, en waar verbeteringen mogelijk en haalbaar zijn doorvoeren, maar 100 % veilig bestaat niet, ook in de toekomst zullen treinongelukken in Nederland blijven plaatsvindenquote:Op maandag 23 april 2012 10:11 schreef Ame_thyst het volgende:
Gordels, ja het zou veilig zijn maar niemand zou het gaan gebruiken. En na een week is het al uit de trein gesloopt.
Eigenlijk zouden alle stoelen met de rug naar de rijrichting moeten staan. Maar dat is ook niet bepaald haalbaar.
Ik ging er vanuit dat Prorail/NS dit voornamelijk zouden aangrijpen om meer funding te krijgen: slecht presterende semi-overheidsbedrijven krijgen stomweg meer geld.quote:Op maandag 23 april 2012 10:59 schreef Fixers het volgende:
In de televaag anders nogal stevige verwijten dat de ministers van verkeer niet nog 150 miljoen extra hebben uitgetrokken om bij alle wissels het verbeterdr beveiligingssysteem aan te leggen. Die gaan er blijkbaar vanuit dat 100% veilig wel moet. Is een dode in 20 jaar ons zoveel geld waard?
Hoe vaak gebeurt dit nou? Jezus denk eens na mens. Over een week ben je het weer vergeten.quote:Op maandag 23 april 2012 08:44 schreef Gia het volgende:
[..]
Boven bepaalde snelheden wordt met helm op gefietst. Wielrenners?
Ook kinderen dragen vaak een helmpje.
Ik zou geen bezwaar hebben tegen gordels op zitplaatsen in treinen.
Scheelt toch een heleboel gewonden.
En graag wat meer treinen, zodat de kans dat je een zitplaats hebt, groter is.
Uiteraard is het dragen van die gordels niet verplicht. Maar voor wie dat veiliger vindt voor zichzelf zou het optioneel aanwezig mogen zijn.
Ja en alvast uitchecken en zich daarna aan het apparaat vast moeten houden (Bij Qbuzz kan het niet anders) zodat iedereen er achter niet kan uitchecken en alsnog moet wachtenquote:Op maandag 23 april 2012 10:13 schreef CherryLips het volgende:
[..]
En alvast uitchecken, al is dat wel fijn als je de trein moet halen en je geen zin hebt om eerst te wachten tot 60 studenten zijn uitgecheckt.
dit, liefst icm akoestisch signaal als er iemand zit maar geen gordel draagt, om een stuk (sociale) controle te krijgen...quote:Op maandag 23 april 2012 08:44 schreef Gia het volgende:
Ik zou geen bezwaar hebben tegen gordels op zitplaatsen in treinen.
Scheelt toch een heleboel gewonden.
Overal wordt schijnveiligheid gecrerd, dus waarom geen gordels in treinen? Niet dat iemand ze ooit omdoet, maar het is een soort 'cover-your-ass' voor de NS.quote:Op maandag 23 april 2012 08:50 schreef Wesleybrabant het volgende:
Hoe groot is de kans op een ongeluk met de trein? Nihil dus, dus dat gordelverhaal vind ik maar een raar idee. Overal waar je bent zitten risico's aan. Zelfs als je in bed ligt te slapen kan er nog een F16 op je huis neerstorten. Ongelukken gebeuren nu eenmaal, om alle treinen met gordels aan te passen is in deze economische tijden veel te duur.
Ja waarom heb je dan uberhaupt seinen op rood staan als ze blijkbaar genegeerd worden meerdere keren per jaar. Dan kan je wel miljarden investeren maar dan helpt het nog niets.quote:Op maandag 23 april 2012 11:25 schreef Freak188 het volgende:
[..]
Overal wordt schijnveiligheid gecrerd, dus waarom geen gordels in treinen? Niet dat iemand ze ooit omdoet, maar het is een soort 'cover-your-ass' voor de NS.
Beter zou de oorzaak aangepakt moeten worden. Waarom wordt er door rood gereden? De baas van de NS zegt dat dit meerdere keren per jaar gebeurd (dat treinen op hetzelfde spoor elkaar tegemoet komen). Ik schrok daar best van. Ik ben niet bang aangelegd en ik reis iedere dag met de trein, maar deze woorden van de baas van de NS doen mij vermoeden dat zoiets dus nog een keer kan gebeuren met misschien slechtere afloop.
Heb je het nieuws gemist ofzo?quote:Op maandag 23 april 2012 08:50 schreef Wesleybrabant het volgende:
Hoe groot is de kans op een ongeluk met de trein? Nihil dus
quote:Op maandag 23 april 2012 11:25 schreef Freak188 het volgende:
[..]
Overal wordt schijnveiligheid gecrerd, dus waarom geen gordels in treinen? Niet dat iemand ze ooit omdoet, maar het is een soort 'cover-your-ass' voor de NS.
Beter zou de oorzaak aangepakt moeten worden. Waarom wordt er door rood gereden? De baas van de NS zegt dat dit meerdere keren per jaar gebeurd (dat treinen op hetzelfde spoor elkaar tegemoet komen). Ik schrok daar best van. Ik ben niet bang aangelegd en ik reis iedere dag met de trein, maar deze woorden van de baas van de NS doen mij vermoeden dat zoiets dus nog een keer kan gebeuren met misschien slechtere afloop.
Dat zegt ie inderdaad, maar zei hij erbij dat Pieter van Vollenhove de NS ergens in de negentiger jaren, toen hij bij de Raad voor de Verkeersveiligheid en de Spoorweg Ongevallenraad werkte, al waarschuwde voor dit sterk verouderde systeem, en dat hij er op gewezen heeft dat hier ongelukken gaan gebeuren?quote:De baas van de NS zegt dat dit meerdere keren per jaar gebeurd (
Ik kan op het werk niet aan de juiste foto komen maar soms is het heel lastig om te zien welk stoplicht er bij jouw spoor hoort. Dit klinkt heel dom maar het visuele beeld van een machinist, zeker als hij een groot station nadert met meerdere sporen naast elkaar is heel druk. Als er dan laten we zeggen 6 sporen naast elkaar lopen waarvan er ook nog een paar een soort van bocht maken is het moeilijk om snel te bepalen welk stoplicht bij welk spoor hoort. Als alles dan op rood staat heb je sowieso geen probleem, anders wellicht wel.quote:Op maandag 23 april 2012 11:29 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ja waarom heb je dan uberhaupt seinen op rood staan als ze blijkbaar genegeerd worden meerdere keren per jaar. Dan kan je wel miljarden investeren maar dan helpt het nog niets.
Blauwe lijnen zijn het oude systeem.quote:Op maandag 23 april 2012 11:50 schreef yvonne het volgende:
[..]
[..]
Dat zegt ie inderdaad, maar zei hij erbij dat Pieter van Vollenhove de NS ergens in de negentiger jaren, toen hij bij de Raad voor de Verkeersveiligheid en de Spoorweg Ongevallenraad werkte, al waarschuwde voor dit sterk verouderde systeem, en dat hij er op gewezen heeft dat hier ongelukken gaan gebeuren?
Is het al bevestigd dat dat de oorzaak was?quote:Op maandag 23 april 2012 12:03 schreef RemcoDelft het volgende:
Is er al iets bekend waarom de machiniste niet zat op te letten? Een rood licht en een complete trein over het hoofd zien is nogal wat... Farmville op de GSM gok ik?
Dan staan er nog veel ongelukken ons te wachten.quote:Op maandag 23 april 2012 11:57 schreef Aether het volgende:
[..]
Blauwe lijnen zijn het oude systeem.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Automatische_treinbeinvloeding
[ afbeelding ]
Een laagstaande zon eerder.quote:Op maandag 23 april 2012 12:03 schreef RemcoDelft het volgende:
Is er al iets bekend waarom de machiniste niet zat op te letten? Een rood licht en een complete trein over het hoofd zien is nogal wat... Farmville op de GSM gok ik?
quote:Op maandag 23 april 2012 12:04 schreef Aether het volgende:
[..]
Is het al bevestigd dat dat de oorzaak was?
Ik vind het zo raar klinken he. Ongeluk, klap. Vrouw rent cabine uit. 'Ik heb een rood sein gemist!' en loopt dan weer weg. Whut?quote:Op maandag 23 april 2012 12:11 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Verklaring van minister Schultz
En hier een getuige verslag van een volkskrant redacteur in de sprinter zat en de machinist verklaarde dat die dacht misschien een rood sein gemist te hebben
Maar inderdaad nog niks officieel.
Nee, maar dit ongeluk is uiterst zeldzaam, de laatste keer dat een passagier omkwam bij een treinongeluk in Nederland was in 1992, m.a.w zijn er 20 jaar lang geen treinpassagiers omgekomen. Wel zijn er bij een paar treinongelukken gewonden gevallen en er zijn ook tweemaal machinisten omgekomen door een ongeluk. Maar over het algemeen is de kans op een ongeluk dus nihil, althans met erge gevolgen.quote:
Een vooroordeel? Tja ik had ook niet anders verwacht.Het is nog niet eens officieel ook.quote:Op maandag 23 april 2012 12:03 schreef RemcoDelft het volgende:
Is er al iets bekend waarom de machiniste niet zat op te letten? Een rood licht en een complete trein over het hoofd zien is nogal wat... Farmville op de GSM gok ik?
Tja wat denk je zelf als je een trein op je af ziet komen. Ook al was het een ander seinbeeld dan rood dan denk je misschien al gauw dat je een sein gemist hebt in de verwarring. Dat zal de machinist op de IC ook wel gedacht hebben toen hij de sprinter op zich af zag komen.quote:Op maandag 23 april 2012 12:11 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Verklaring van minister Schultz
En hier een getuige verslag van een volkskrant redacteur in de sprinter zat en de machinist verklaarde dat die dacht misschien een rood sein gemist te hebben
Maar inderdaad nog niks officieel.
AT5 berichtgeving over het snelle op gang komen van de hulpverleningSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
AT5:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
AT5:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
AT5:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
AT5:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Telegraaf:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Telegraaf:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Telegraaf:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Telegraaf:
Minister en burgermeester bezoeken gewonden.Telegraaf:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
NS: Ongeluk is nachtmerrie.Nu.nl totale samenvatting van het door rood rijden.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nieuws v.d Telegraaf over het door rood rijdenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.AT5 berichtgeving over het snelle op gang komen van de hulpverleningSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.AT5:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bevestiging van Minister Schulz van het door rood rijden van de sprinterAT5:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Treinen rijden weer volgens het boekje.AT5:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Journalist v.d Volkskrant zat in de eerste coupé en zag de machinist direct na het ongeluk de bestuurderscabine verliet.AT5:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Eerste dode bevestigd.Telegraaf:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Intercity weggesleept.Telegraaf:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kabinet leeft mee met de nabestaanden.Telegraaf:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nog 16 mensen in het ziekenhuis.
[quote]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Telegraaf:
Minister en burgermeester bezoeken gewonden.Telegraaf:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
NS: Ongeluk is nachtmerrie.Nu.nl totale samenvatting van het door rood rijden.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nieuws v.d Telegraaf over het door rood rijdenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.AT5:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[/quote]
AT5 berichtgeving over het snelle op gang komen van de hulpverlening
[spoiler]quote:Minister Schultz van Haegen (Infrastructuur) heeft haar waardering uitgesproken voor de hulpverlening die afgelopen zaterdag op gang kwam na het treinongeluk in Amsterdam.
Dit heeft de minister maandag laten weten in een brief aan de Tweede Kamer. 'De hulpverlening in Amsterdam is op zaterdagavond snel en goed op gang gekomen. Vanuit verschillende kanten wordt waardering uitgesproken over het functioneren van deze hulpverlening. Ik sluit mij hier graag bij aan,' aldus minister Schultz van Haegen.
In dezelfde brief liet de minister weten dat het de botsing van twee treinen veroorzaakt lijkt te zijn doordat de machinist van de sprinter door een rood sein reed. De eerste bevindingen van het onderzoek van de Inspectie Leefomgeving en Transport wijzen erop dat de sprinter 'een stop tonend sein heeft gepasseerd'. Verder onderzoek moet uitwijzen of die voorlopige conclusie bevestigd kan worden, aldus de minister.
Diverse instanties doen onderzoek naar het ongeval van zaterdag, waardoor ruim 100 gewonden vielen en een vrouw overleed.
Bevestiging van Minister Schulz van het door rood rijden van de sprinterAT5:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Treinen rijden weer volgens het boekje.AT5:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Journalist v.d Volkskrant zat in de eerste coupé en zag de machinist direct na het ongeluk de bestuurderscabine verliet.AT5:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Eerste dode bevestigd.Telegraaf:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Intercity weggesleept.Telegraaf:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kabinet leeft mee met de nabestaanden.Telegraaf:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nog 16 mensen in het ziekenhuis.
[quote]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Telegraaf:
Minister en burgermeester bezoeken gewonden.Telegraaf:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
NS: Ongeluk is nachtmerrie.Nu.nl totale samenvatting van het door rood rijden.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 66% gewijzigd door plopkweker op 23-04-2012 14:48:25 ]Op maandag 8 oktober 2012 22:34 schreef LompeHork het volgende:
:W trusten baas!
Op dinsdag 13 augustus 2013 21:29 schreef smegmanus het volgende:
Kudo's voor deze TS +1 positieve note.![]()
Sorry dat sommige dingen er dubbel instaan, ik ga het ook niet aanpassen.... Heb dat ff met me mobiel gedaan.
Vind het wel mooi zo
Op maandag 8 oktober 2012 22:34 schreef LompeHork het volgende:
:W trusten baas!
Op dinsdag 13 augustus 2013 21:29 schreef smegmanus het volgende:
Kudo's voor deze TS +1 positieve note.![]()
Al die spoilersHad dan ff de kernpunten van al die stukjes samen gevat.
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.![]()
Valt wel mee. 40% of zo is over. Blauw valt alleen wat meer op dan dat groen.quote:Op maandag 23 april 2012 12:07 schreef yvonne het volgende:
[..]
Dan staan er nog veel ongelukken ons te wachten.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Op m'n mobiel? Ik zie elke keer maar een klein stukje vd tekst ipv dat hele stuk.quote:Op maandag 23 april 2012 14:57 schreef MPC60 het volgende:
Al die spoilersHad dan ff de kernpunten van al die stukjes samen gevat.
Op maandag 8 oktober 2012 22:34 schreef LompeHork het volgende:
:W trusten baas!
Op dinsdag 13 augustus 2013 21:29 schreef smegmanus het volgende:
Kudo's voor deze TS +1 positieve note.![]()
AMSTERDAM - Tien slachtoffers van het treinongeluk in Amsterdam liggen nog in het ziekenhuis. Zondag aan het einde van de middag waren dat er nog 16. Zes van hen zijn sindsdien ontslagen uit het ziekenhuis.
Dat heeft de gemeente Amsterdam maandagmiddag bekendgemaakt. Een stoptrein en een intercity reden zaterdagavond frontaal op elkaar ter hoogte van het Westerpark. In totaal raakten 117 mensen gewond, van wie 42 ernstig. Een 68-jarige vrouw overleed zondag in het ziekenhuis aan haar verwondingen.Op maandag 8 oktober 2012 22:34 schreef LompeHork het volgende:
:W trusten baas!
Op dinsdag 13 augustus 2013 21:29 schreef smegmanus het volgende:
Kudo's voor deze TS +1 positieve note.![]()
Teringlijers. Altijd maar het eigen deerniswekkende bedrijf verdedigen en je met doorzichtig gelul indekken, zelfs als er doden vallen.quote:Op maandag 23 april 2012 01:55 schreef plopkweker het volgende:
Zowel de bron als ProRail benadrukken dat dit niet betekent dat het verouderde sein ook de oorzaak is van de botsing van zaterdag, waarbij een vrouw om het leven kwam.
De directe oorzaak is waarschijnlijk een machinist die niet goed oplet, maar een juiste investering van ProRail had dit kunnen voorkomen. Waarmee ProRail medeschuldig wordt, hoeveel gladde praatjes ze ook verkopen. Dat ze zelf eens een dubbele dwarslaesie oplopen op een van hun krakkemikkige spoorbaantjes. De laakbare honden.
Ja, ik ben boos ja.Stop the world, I want to get out.![]()
Je kunt wel boos zijn op ProRail, maar je vergeet dat verschillende ministers van V&W blijkbaar niet bereid waren om geld uit te trekken voor modernisering van de treinbenvloeding. En aangezien het laatste ongeluk waarbij passagiers omkwamen al weer zo'n twintig jaar geleden is, had het blijkbaar onvoldoende prioriteit.quote:Op maandag 23 april 2012 23:25 schreef Lkw het volgende:
[..]
Teringlijers. Altijd maar het eigen deerniswekkende bedrijf verdedigen en je met doorzichtig gelul indekken, zelfs als er doden vallen.
De directe oorzaak is waarschijnlijk een machinist die niet goed oplet, maar een juiste investering van ProRail had dit kunnen voorkomen. Waarmee ProRail medeschuldig wordt, hoeveel gladde praatjes ze ook verkopen. Dat ze zelf eens een dubbele dwarslaesie oplopen op een van hun krakkemikkige spoorbaantjes. De laakbare honden.
Ja, ik ben boos ja.![]()
Volgens mij heeft prorail aardig wat baanvakken aangepast de afgelopen jaren. In het noorden was er niet eens ATB.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Als een cruciaal sein op A'dam CS niet beveiligd is met de nieuwe ATB, hebben ze verkeerde keuzes gemaakt. Daar lijkt het vanuit mijn stoel althans sterk op.quote:Op maandag 23 april 2012 23:45 schreef Ulx het volgende:
Volgens mij heeft prorail aardig wat baanvakken aangepast de afgelopen jaren. In het noorden was er niet eens ATB.Stop the world, I want to get out.![]()
Je hebt gelijk dat ook de minister en NS partij zijn in dit verhaal. In de quote paste ProRail echter voor de zoveelste keer de tactiek der vermoorde onschuld toe en daar ben ik zo langzamerhand flink allergisch voor.quote:Op maandag 23 april 2012 23:44 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Je kunt wel boos zijn op ProRail, maar je vergeet dat verschillende ministers van V&W blijkbaar niet bereid waren om geld uit te trekken voor modernisering van de treinbenvloeding. En aangezien het laatste ongeluk waarbij passagiers omkwamen al weer zo'n twintig jaar geleden is, had het blijkbaar onvoldoende prioriteit.Stop the world, I want to get out.![]()
Alleen dat sein aanpassen, heeft niet veel zin. De treinen moeten ook worden aangepast.quote:Op maandag 23 april 2012 23:53 schreef Lkw het volgende:
[..]
Als een cruciaal sein op A'dam CS niet beveiligd is met de nieuwe ATB, hebben ze verkeerde keuzes gemaakt. Daar lijkt het vanuit mijn stoel althans sterk op.![]()
Maar het klopt toch wat ze zeggen.. heel objectief bekeken.quote:Op maandag 23 april 2012 23:55 schreef Lkw het volgende:
Je hebt gelijk dat ook de minister en NS partij zijn in dit verhaal. In de quote paste ProRail echter voor de zoveelste keer de tactiek der vermoorde onschuld toe en daar ben ik zo langzamerhand flink allergisch voor.Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.![]()
Feit blijft dat seinen sinds jaren 70 verouderd is en er door decennia niks mee gedaan om verbeteren.
Er is al heel wat roodlichtseinendoorrijders geweest ruim 200 ofzo.
Toch is er niks mee gedaan. Zelfs ook bij minister, NS en Pro-rail.
Overheid is er om alles goed banen leiden en veiligheid van mensen waarborgen.
Alleen wilde ze niet verantwoordelijkheid nemen.
Misschien is dit nu uitgelezen kans om spoornetwerk verbeteren en nieuwe banen creren voor al werkloosheid die wij nu hebben.
zo bied we dat mensen nog zekerheid.Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen![]()
Wie betaalt het salaris van al die banen dan?Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
Wat gebeurt er nu met zo'n machiniste die een rood seintje gemist heeft, dat wordt vast een pittig functioneringsgesprek?![]()
Natuurlijk, dat is inherent aan ATB. Maar het gaat nu over dat sein. De vernieuwde sprinter die het hier betreft had vast wel ATB aan boord.quote:Op dinsdag 24 april 2012 00:02 schreef Light het volgende:
[..]
Alleen dat sein aanpassen, heeft niet veel zin. De treinen moeten ook worden aangepast.Stop the world, I want to get out.![]()
Bijna alle treinen hebben ATB-Vv aan boord volgens mijNiet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
Het wordt vast geen makkelijk gesprek. Maar er moet ook uitgezocht worden waarom de machinist niet is gestopt. (En een rood sein missen gebeurt vaker, maar over het algemeen zijn de gevolgen minder groot.)quote:Op dinsdag 24 april 2012 00:27 schreef DrDentz het volgende:
Wat gebeurt er nu met zo'n machiniste die een rood seintje gemist heeft, dat wordt vast een pittig functioneringsgesprek?![]()
Ja tuurlijk, ze zeggen ook nooit iets dat feitelijk niet klopt. Het is juist die tactiek van om de hete brij heendraaien die me altijd zo stoort bij grote bedrijven.quote:Op dinsdag 24 april 2012 00:02 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Maar het klopt toch wat ze zeggen.. heel objectief bekeken.Stop the world, I want to get out.![]()
De als gevolg van al die extra banen aantrekkende economie.quote:Op dinsdag 24 april 2012 00:15 schreef Duvel het volgende:
Wie betaalt het salaris van al die banen dan?
Of is dat teveel Esscher?
Stop the world, I want to get out.![]()
Uiteindelijk wil je een product. De kosten van dat product worden betaald door de staat. Per saldo lijkt het mij een minder goed idee. Het is inderdaad een dalende trap oplopen. Of een stijgende trap aflopen, of whatever.Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
Er was juist in het nieuws dat het ministerie geld had gegeven wat gewoon opgepot en niet gebruikt werd.![]()
Ff zoeken op wiki naar de winst van ProRail en NS afgelopen jaar/jaren
Op maandag 8 oktober 2012 22:34 schreef LompeHork het volgende:
:W trusten baas!
Op dinsdag 13 augustus 2013 21:29 schreef smegmanus het volgende:
Kudo's voor deze TS +1 positieve note.![]()
Hebben de aandeelhouders gezorgd voor te veel winst en te weinig investeringen?quote:Op dinsdag 24 april 2012 00:43 schreef plopkweker het volgende:
Ff zoeken op wiki naar de winst van ProRail en NS afgelopen jaar/jaren![]()
Nou nee, in het noorden was tot 2006 of 2007 of zo helemaal geen ATB.quote:Op maandag 23 april 2012 23:53 schreef Lkw het volgende:
[..]
Als een cruciaal sein op A'dam CS niet beveiligd is met de nieuwe ATB, hebben ze verkeerde keuzes gemaakt. Daar lijkt het vanuit mijn stoel althans sterk op.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Wat kan mij het noorden schelen. Of het zuiden of westen. Het gaat erom dat je zorgt dat alle cruciale seinen als eerste beveiligd worden, waar die ook staan. Bij spoorwegemplacementen dus.quote:Op dinsdag 24 april 2012 00:47 schreef Ulx het volgende:
[..]
Nou nee, in het noorden was tot 2006 of 2007 of zo helemaal geen ATB.Stop the world, I want to get out.![]()
Jaarcijfers NS in 2010: ( in een spoiler gezet want het is erg lang)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bron: Infranet.
Jaarcijfers NS 2011:
UTRECHT (ANP) – De Nederlandse Spoorwegen hebben de omzet en winst in de eerste zes maanden van dit jaar weten te verbeteren ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Dat is te danken aan meer reizigers, meer omzet in de winkels op de stations en een efficiëntere bedrijfsvoering.
Het resultaat ging van 141 miljoen euro naar 144 miljoen. Onder de streep blijft er 108 miljoen euro over, tegen 99 miljoen een jaar eerder. Dat is een stijging van 9 procent.
De omzet groeide met 3 procent naar 1,79 miljard euro en dat is vooral te danken aan meer verkochte treinkaartjes. De vastgoedtak NS Poort haalde meer uit de winkels, maar minder uit de verkoop van vastgoed.
De totale kosten liepen op tot 1,64 miljard, onder andere doordat door nieuwe cao-afspraken personeelskosten toenamen. „De verdere vernieuwing van de treinen heeft tot hogere afschrijvingskosten geleid”, aldus NS.
Na herwaardering van de exploitatie van de HSL-Zuid komt de NS tot de conclusie dat de negatieve invloed daarvan op de toekomstige inkomsten is afgenomen van 193 miljoen euro eind 2010 tot 173 miljoen euro eind juni.
Bron: Refdag.
Nu ff zoeken naar prorail
Het geld is er wel bij de NS zo te zien, dus geld te weinig kunnen ze iig bij de NS niet zeggen
Op maandag 8 oktober 2012 22:34 schreef LompeHork het volgende:
:W trusten baas!
Op dinsdag 13 augustus 2013 21:29 schreef smegmanus het volgende:
Kudo's voor deze TS +1 positieve note.![]()
Hmm, ik zit op m'n mobiel en kan alleen maar PDF bestanden vinden over de omzet van ProRail, die ik niet kan bekijken
Op maandag 8 oktober 2012 22:34 schreef LompeHork het volgende:
:W trusten baas!
Op dinsdag 13 augustus 2013 21:29 schreef smegmanus het volgende:
Kudo's voor deze TS +1 positieve note.![]()
Ga er maar van uit dat ook daar flink winst is gemaakt. Maar de bonussen van managers zijn nu eenmaal belangrijker dan de veiligheid van klanten. Daarover maak ik me geen illusies.quote:Op dinsdag 24 april 2012 01:00 schreef plopkweker het volgende:
Hmm, ik zit op m'n mobiel en kan alleen maar PDF bestanden vinden over de omzet van ProRail, die ik niet kan bekijken
In elk geval dank voor de zoektocht!Stop the world, I want to get out.![]()
Geen dankquote:Op dinsdag 24 april 2012 01:07 schreef Lkw het volgende:
[..]
Ga er maar van uit dat ook daar flink winst is gemaakt. Maar de bonussen van managers zijn nu eenmaal belangrijker dan de veiligheid van klanten. Daarover maak ik me geen illusies.
In elk geval dank voor de zoektocht!
Ik kon wel allemaal berichten uit 2010/11 vinden dat de overheid het zat is van de achterlijk hoge salarissen/bonussen van de top van PR...Op maandag 8 oktober 2012 22:34 schreef LompeHork het volgende:
:W trusten baas!
Op dinsdag 13 augustus 2013 21:29 schreef smegmanus het volgende:
Kudo's voor deze TS +1 positieve note.![]()
NS/Prorail zijn dus typisch bedrijven die geldelijk gewin voor het management boven de veiligheid van de reizigers stellen.....Doe maar gek, de rest van Nederland doet al gewoon genoeg![]()
Dus als je mensen wil vermoorden moet je machinist worden want die worden niet vervolgd....hmmm.....Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?![]()
Er is nogal een verschil tussen moord en dood door schuld.quote:Op dinsdag 24 april 2012 09:51 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Dus als je mensen wil vermoorden moet je machinist worden want die worden niet vervolgd....hmmm.....Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.![]()
quote:Op dinsdag 24 april 2012 09:51 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Dus als je mensen wil vermoorden moet je machinist worden want die worden niet vervolgd....hmmm.....
Ff kijken...Op maandag 8 oktober 2012 22:34 schreef LompeHork het volgende:
:W trusten baas!
Op dinsdag 13 augustus 2013 21:29 schreef smegmanus het volgende:
Kudo's voor deze TS +1 positieve note.![]()
Het is aardig moeilijk om te kijken bij wie je de schuld neerlegd, de machiniste ('t was een vrouw die door het rode sein reed) kon verblind zijn door de laagstaande zon. Dan moet de ATB zijn werk gaan doen, maar het oude beveiligings-systeem zat er nog op. Aangezien ProRail soms loopt te zeiken dat de NS mee moet betalen met sommige dingen, konden ze dat makkelijk doen. 149Miljoen euro winst in 2011, en 142miljoen in 2010... Wie houden ze nu voor de gekquote:Op dinsdag 24 april 2012 09:54 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Er is nogal een verschil tussen moord en dood door schuld.
Op maandag 8 oktober 2012 22:34 schreef LompeHork het volgende:
:W trusten baas!
Op dinsdag 13 augustus 2013 21:29 schreef smegmanus het volgende:
Kudo's voor deze TS +1 positieve note.![]()
Het is een zaak van Prorail. Nou weet ik niet wat Prorail doet om de oude systemen te vervangen door nieuwe, behalve dat ze op trajecten waar helemaal geen ATB was de nieuwe hebben ingevoerd. Logisch trouwens dat ze het daar eerst doen. Ik denk ook niet dat het vervangen van alle oude ATB systemen in Nederland een klusje is van n weekend stevig doorpoten. En ik kan me verder ook voorstellen dat men dat gewoon meepakt met het reguliere onderhoud, zodat je niet nog meer onderbrekingen in de dienstregeling veroorzaakt.quote:Op dinsdag 24 april 2012 12:00 schreef plopkweker het volgende:
[..]
Het is aardig moeilijk om te kijken bij wie je de schuld neerlegd, de machiniste ('t was een vrouw die door het rode sein reed) kon verblind zijn door de laagstaande zon. Dan moet de ATB zijn werk gaan doen, maar het oude beveiligings-systeem zat er nog op. Aangezien ProRail soms loopt te zeiken dat de NS mee moet betalen met sommige dingen, konden ze dat makkelijk doen. 149Miljoen euro winst in 2011, en 142miljoen in 2010... Wie houden ze nu voor de gekI hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Hmm...quote:Op dinsdag 24 april 2012 12:07 schreef Ulx het volgende:
[..]
Het is een zaak van Prorail. Nou weet ik niet wat Prorail doet om de oude systemen te vervangen door nieuwe, behalve dat ze op trajecten waar helemaal geen ATB was de nieuwe hebben ingevoerd. Logisch trouwens dat ze het daar eerst doen. Ik denk ook niet dat het vervangen van alle oude ATB systemen in Nederland een klusje is van één weekend stevig doorpoten. En ik kan me verder ook voorstellen dat men dat gewoon meepakt met het reguliere onderhoud, zodat je niet nog meer onderbrekingen in de dienstregeling veroorzaakt.
De trein richting Den Helder en Amsterdam Centraal Station, die uit Nijmegen komt, rijden tot Station Duivendrecht op het zelfde spoor, daarna splitsen ze 2 kanten op. Als ze vanaf Duivendrecht bussen laten rijden richting Schiphol en Den Helder, en gewoon in het weekend (vrijdag avond 11 uur s'avonds beginnen en tot maandagochtend 5 uur) non-stop werken om de nieuwe ATB en evt. Onderhoud aan het spoor en/of bovenleiding te houden, heb je én een vernieuwd spoor én het vernieuwde ATB systeem. Dan kan je heel veel bussen vanaf a'dam centraal richting station duivendrecht af en aan laten rijden, en daar op het station alle treinen die normaal daar rijden gewoon laat komen, het je het probleem bij a'dam Centraal al verholpen, en je kan hetzelfde nog doen bij schiphol... Er is wel een tijdje voorbereiding bij nodig, maar je hebt wel het resultaat wat je al veel eerder moest hebben...Op maandag 8 oktober 2012 22:34 schreef LompeHork het volgende:
:W trusten baas!
Op dinsdag 13 augustus 2013 21:29 schreef smegmanus het volgende:
Kudo's voor deze TS +1 positieve note.![]()
Zie jij ook die rare tekens? Ik word er helemaal gek van... Me telefoon tript 'em een beetje zo te zien...
Op maandag 8 oktober 2012 22:34 schreef LompeHork het volgende:
:W trusten baas!
Op dinsdag 13 augustus 2013 21:29 schreef smegmanus het volgende:
Kudo's voor deze TS +1 positieve note.![]()
Mar het punt is dat een groot deel van het spoor nog met verouderde ATB systemen is uitgerust. Dus dan is de vraag: Waar begin je? En dan kies je als eerste uiteraard de plekken waar helemaal geen ATB is. Vervolgens pak je de upgrade mee bij geplande werkzaamheden. Had Prorail het spoor rond Amsterdam als eerste gedaan enop een stuk waar helemaal geen ATB was waren treinen op elkaar geklapt had men ook vraagtekens gezet bij de prioriteiten die ProRail zet.quote:Op dinsdag 24 april 2012 12:44 schreef plopkweker het volgende:
[..]
Hmm...
De trein richting Den Helder en Amsterdam Centraal Station, die uit Nijmegen komt, rijden tot Station Duivendrecht op het zelfde spoor, daarna splitsen ze 2 kanten op. Als ze vanaf Duivendrecht bussen laten rijden richting Schiphol en Den Helder, en gewoon in het weekend (vrijdag avond 11 uur s'avonds beginnen en tot maandagochtend 5 uur) non-stop werken om de nieuwe ATB en evt. Onderhoud aan het spoor en/of bovenleiding te houden, heb je én een vernieuwd spoor én het vernieuwde ATB systeem. Dan kan je heel veel bussen vanaf a'dam centraal richting station duivendrecht af en aan laten rijden, en daar op het station alle treinen die normaal daar rijden gewoon laat komen, het je het probleem bij a'da? Centraal al verholpen, en je kan hetzelfde nog doen bij schiphol... Er is wel een tijdje voorbereiding bij nodig, maar je hebt wel het resultaat wat je al veel eerder moest hebben...I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Dat klopt ja... Ook meteen mooi meegenomen is dat je de mensen aan een (tijdelijk) baantje help
Op maandag 8 oktober 2012 22:34 schreef LompeHork het volgende:
:W trusten baas!
Op dinsdag 13 augustus 2013 21:29 schreef smegmanus het volgende:
Kudo's voor deze TS +1 positieve note.![]()
dat typisch hollandse gelul ook altijd over hoe dit voorkomen had kunnen worden, maar oh wee als je treinkaartje duurder wordt
ongelukken gebeuren: deal with it!(╯□)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ![]()
volgens mij niet hoor. De omgeving van adam centraal heeft geen plaats voor zoveel extra busvervoer.quote:Op dinsdag 24 april 2012 12:44 schreef plopkweker het volgende:
[..]
Dan kan je heel veel bussen vanaf a'dam centraal richting station duivendrecht af en aan laten rijden
de metro wordt binnen adam meestal als alternatief aangedragen.![]()
En dan faalt het nieuwe systeem een keer. Komen er uiteraard vragen waarom die megalomane managers dat gekke systeem hebben ingevoerd enkel om hun bonus te redden. Vroeger ging alles zo goed!!!![]()
Uiteraard. Dan roept men dat het onzin was want de laatste keer dat een passagier omkwam bij een ongeluk was in 1992 dus waar maakt men zich druk over.quote:Op dinsdag 24 april 2012 13:25 schreef TweeGrolsch het volgende:
En dan faalt het nieuwe systeem een keer. Komen er uiteraard vragen waarom die megalomane managers dat gekke systeem hebben ingevoerd enkel om hun bonus te redden. Vroeger ging alles zo goed!!!I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Stel je voor dat de luchtvaart zo'n mentaliteit zou hebbenquote:Op dinsdag 24 april 2012 13:16 schreef Leipo666 het volgende:
dat typisch hollandse gelul ook altijd over hoe dit voorkomen had kunnen worden,
ongelukken gebeuren: deal with it!![]()
censuur :O![]()
Dus vliegtuigen storten niet neer door menselijke fouten?
In welke branche ook worden menselijke fouten gemaakt. Zelfs een chirurg die goed gestudeerd heeft maakt fouten.krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela![]()
Slecht voorbeeld, juist in ziekenhuizen met doofpot mentaliteit willen ze niets van fouten leren. En als je er niet van wil leren, kan hetzelfde weer gebeuren.quote:Op dinsdag 24 april 2012 15:20 schreef Cherna het volgende:
Dus vliegtuigen storten niet neer door menselijke fouten?
In welke branche ook worden menselijke fouten gemaakt. Zelfs een chirurg die goed gestudeerd heeft maakt fouten.censuur :O![]()
Na een vliegtuigcrash is het volkomen normaal een paar weken/maanden te wachten tot het onderzoek is afgerond. Da's bij dit ongelukje wel anders.quote:Op dinsdag 24 april 2012 14:19 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Stel je voor dat de luchtvaart zo'n mentaliteit zou hebben
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Schuld is wat anders dan opzet, natuurlijk. Geen enkele machinistt rijdt met opzet door rood. Maar het sein daarvoor heeft wel geel getoond, wat betekent "remmen en rekenen op rood".quote:Op dinsdag 24 april 2012 12:00 schreef plopkweker het volgende:
[..]
Het is aardig moeilijk om te kijken bij wie je de schuld neerlegd, de machiniste ('t was een vrouw die door het rode sein reed) kon verblind zijn door de laagstaande zon. Dan moet de ATB zijn werk gaan doen, maar het oude beveiligings-systeem zat er nog op.Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.![]()
Als ik nu zo leest.
het is opstapelingen van fouten die leiden tot een ramp.
Ten eerste ABT faalde omdat er een kleine foutje onderwerp in zat. (bijv langzamer dan 40 werkt niet)
Dat werd gecompenseerd met lichten (seinen) via menselijke oog. Echter menselijke oog kan misleid worden.
ABT kan falen door slechte onderhoud of andere omstandigheid of uitsluiten van verbetering nieuwe systeem zoals ABT2.
Zo te horen is allemaal tegelijk misgegaan, waardoor tot dode gevallen.
Wat we in toekomst kan doen, is eerste domme minister ontslaan.
Er moet ook nieuwe budget komen waar Pro-rail dat bedrag mag gebruiken om aanleggen nieuwe veiligheidssysteem niet voor zichzelf of voor de winst.
NS moeten ook treinen laten aanpassen bijv GPS of via spoor volg systeem die waarschuwing dat er andere trein op spoor zit. (bij vliegtuigen hebben dat ook al)
En machinisten moet ook mogelijk om voorkomen dat misleid bijv laagzon via bijv seinen op afstand via monitor communiceren.Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen![]()
Pro-Rail is gewoon een uitvoerend bedrijf die niets doet zonder opdrachten van de overheden.quote:Op dinsdag 24 april 2012 07:09 schreef Samson het volgende:
NS/Prorail zijn dus typisch bedrijven die geldelijk gewin voor het management boven de veiligheid van de reizigers stellen.....
Als de overheid een moderner systeem wil dan rekent Prorail uit wat het kost en de overheid mag beslissen.
Voor onderhoud van de bestaande apparatuur hebben ze een vast budget en als ze daar niet mee uitkomen hebben ze eventueel wat uit te leggen. Bijvoorbeeld dat er 25 cm sneeuw lag of dat de koperdiefstal elk jaar toeneemt.
Maar projecten als een modern ATB is : men vraagt en wij draaien.Wie dit leest is gek![]()
En er was een tijd een flinke discussie omdat Nederland als enige land ATB gebruikt. Dus omzetten op hetzelfde als men in de ons omliggende landen is ook iets wat besproken is. Dat scheelt op zich namelijk een partij geld -ATB is duurder- en Nedrlands materieel kan ook in Duitsland en Belgie worden ingezet. Of buitenlands materieel kan in Nederland worden gebruikt.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Ieder land heeft zijn eigen systeem. Belgie heeft Menoir, Duitsland Indusi. Niemand is nog volledig over op de Europese standaard. Wij zijn dus geen uitzondering.quote:Op dinsdag 24 april 2012 17:47 schreef Ulx het volgende:
En er was een tijd een flinke discussie omdat Nederland als enige land ATB gebruikt. Dus omzetten op hetzelfde als men in de ons omliggende landen is ook iets wat besproken is. Dat scheelt op zich namelijk een partij geld -ATB is duurder- en Nedrlands materieel kan ook in Duitsland en Belgie worden ingezet. Of buitenlands materieel kan in Nederland worden gebruikt.Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.![]()
Wat heeft de Duitse autotuner ABT met dit treinongeval te maken? Die had dit niet kunnen benvloeden hoorquote:Op dinsdag 24 april 2012 17:29 schreef Captain_Ghost het volgende:
Als ik nu zo leest.
het is opstapelingen van fouten die leiden tot een ramp.
Ten eerste ABT faalde omdat er een kleine foutje onderwerp in zat. (bijv langzamer dan 40 werkt niet)
Dat werd gecompenseerd met lichten (seinen) via menselijke oog. Echter menselijke oog kan misleid worden.
ABT kan falen door slechte onderhoud of andere omstandigheid of uitsluiten van verbetering nieuwe systeem zoals ABT2.
Zo te horen is allemaal tegelijk misgegaan, waardoor tot dode gevallen.
Wat we in toekomst kan doen, is eerste domme minister ontslaan.
Er moet ook nieuwe budget komen waar Pro-rail dat bedrag mag gebruiken om aanleggen nieuwe veiligheidssysteem niet voor zichzelf of voor de winst.
NS moeten ook treinen laten aanpassen bijv GPS of via spoor volg systeem die waarschuwing dat er andere trein op spoor zit. (bij vliegtuigen hebben dat ook al)
En machinisten moet ook mogelijk om voorkomen dat misleid bijv laagzon via bijv seinen op afstand via monitor communiceren.Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking![]()
bedoel een ATB systeem voor treinen, niet auto.quote:Op dinsdag 24 april 2012 18:12 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Wat heeft de Duitse autotuner ABT met dit treinongeval te maken? Die had dit niet kunnen benvloeden hoorAl die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen![]()
Je zit trouwens aardig verkeerd in je betoog. Seinen zijn geen aanvulling op ATB, maar andersom. Lichtseinen zijn leidend en geven verplichte instructies aan de machinist, ATB helpt om het opvolgen daarvan af te dwingen.quote:Op dinsdag 24 april 2012 18:23 schreef Captain_Ghost het volgende:
[..]
bedoel een ATB systeem voor treinen, niet auto.
En een systeem om te zien of een trein zich op het spoor bevindt, bestaat al tientallen jaren, en betrouwbaarder dan bijvoorbeeld GPS. Lees je maar eens in op bijvoorbeeld treindetectie, stroomspoorlopen, assentellers en rijwegen.
[ Bericht 0% gewijzigd door ziggyziggyziggy op 24-04-2012 19:18:27 ]Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.![]()
Wat ik bedoel, is dat er ondanks een veiligheidssysteem voor treinen toch een botsing plaatsvond.
Dat systeem had machinist(en) kunnen waarschuwen dat er al trein op spoor stond en of ingrepen.
Sterker nog er is al verbeterd versie in elders gebruikt, terwijl de drukste spoorlijn in A`dam, Den haag en Utrecht (regio) nog verouderd systeem.
Degene die verantwoordelijk voor eis en veiligheid toezicht faalde ook daarin.
Want er is immers in verleden al ruim 200 keren door rood lichten elders gereden, niet een keer werd er iets echt geist om dat veranderen.Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen![]()
Dat systeem bestaat dus al, met seinen. Als een spoor bezet is, blijft het toeleidende sein rood.quote:Op dinsdag 24 april 2012 19:18 schreef Captain_Ghost het volgende:
Wat ik bedoel, is dat er ondanks een veiligheidssysteem voor treinen toch een botsing plaatsvond.
Dat systeem had machinist(en) kunnen waarschuwen dat er al trein op spoor stond en of ingrepen.
Sterker nog er is al verbeterd versie in elders gebruikt, terwijl de drukste spoorlijn in A`dam, Den haag en Utrecht (regio) nog verouderd systeem.
Degene die verantwoordelijk voor eis en veiligheid toezicht faalde ook daarin.
Want er is immers in verleden al ruim 200 keren door rood lichten elders gereden, niet een keer werd er iets geist om dat veranderen.
En er wordt regelmatig iets gedaan met rode seinen die gepasseerd worden. Seinen waarbij dat gebeurt, krijgen vaak ATB-Vv geinstalleerd.Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: