Overal wordt schijnveiligheid gecreërd, dus waarom geen gordels in treinen? Niet dat iemand ze ooit omdoet, maar het is een soort 'cover-your-ass' voor de NS.quote:Op maandag 23 april 2012 08:50 schreef Wesleybrabant het volgende:
Hoe groot is de kans op een ongeluk met de trein? Nihil dus, dus dat gordelverhaal vind ik maar een raar idee. Overal waar je bent zitten risico's aan. Zelfs als je in bed ligt te slapen kan er nog een F16 op je huis neerstorten. Ongelukken gebeuren nu eenmaal, om alle treinen met gordels aan te passen is in deze economische tijden veel te duur.
Ja waarom heb je dan uberhaupt seinen op rood staan als ze blijkbaar genegeerd worden meerdere keren per jaar. Dan kan je wel miljarden investeren maar dan helpt het nog niets.quote:Op maandag 23 april 2012 11:25 schreef Freak188 het volgende:
[..]
Overal wordt schijnveiligheid gecreërd, dus waarom geen gordels in treinen? Niet dat iemand ze ooit omdoet, maar het is een soort 'cover-your-ass' voor de NS.
Beter zou de oorzaak aangepakt moeten worden. Waarom wordt er door rood gereden? De baas van de NS zegt dat dit meerdere keren per jaar gebeurd (dat treinen op hetzelfde spoor elkaar tegemoet komen). Ik schrok daar best van. Ik ben niet bang aangelegd en ik reis iedere dag met de trein, maar deze woorden van de baas van de NS doen mij vermoeden dat zoiets dus nog een keer kan gebeuren met misschien slechtere afloop.
Heb je het nieuws gemist ofzo?quote:Op maandag 23 april 2012 08:50 schreef Wesleybrabant het volgende:
Hoe groot is de kans op een ongeluk met de trein? Nihil dus
quote:Op maandag 23 april 2012 11:25 schreef Freak188 het volgende:
[..]
Overal wordt schijnveiligheid gecreërd, dus waarom geen gordels in treinen? Niet dat iemand ze ooit omdoet, maar het is een soort 'cover-your-ass' voor de NS.
Beter zou de oorzaak aangepakt moeten worden. Waarom wordt er door rood gereden? De baas van de NS zegt dat dit meerdere keren per jaar gebeurd (dat treinen op hetzelfde spoor elkaar tegemoet komen). Ik schrok daar best van. Ik ben niet bang aangelegd en ik reis iedere dag met de trein, maar deze woorden van de baas van de NS doen mij vermoeden dat zoiets dus nog een keer kan gebeuren met misschien slechtere afloop.
Dat zegt ie inderdaad, maar zei hij erbij dat Pieter van Vollenhove de NS ergens in de negentiger jaren, toen hij bij de Raad voor de Verkeersveiligheid en de Spoorweg Ongevallenraad werkte, al waarschuwde voor dit sterk verouderde systeem, en dat hij er op gewezen heeft dat hier ongelukken gaan gebeuren?quote:De baas van de NS zegt dat dit meerdere keren per jaar gebeurd (
Ik kan op het werk niet aan de juiste foto komen maar soms is het heel lastig om te zien welk stoplicht er bij jouw spoor hoort. Dit klinkt heel dom maar het visuele beeld van een machinist, zeker als hij een groot station nadert met meerdere sporen naast elkaar is heel druk. Als er dan laten we zeggen 6 sporen naast elkaar lopen waarvan er ook nog een paar een soort van bocht maken is het moeilijk om snel te bepalen welk stoplicht bij welk spoor hoort. Als alles dan op rood staat heb je sowieso geen probleem, anders wellicht wel.quote:Op maandag 23 april 2012 11:29 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ja waarom heb je dan uberhaupt seinen op rood staan als ze blijkbaar genegeerd worden meerdere keren per jaar. Dan kan je wel miljarden investeren maar dan helpt het nog niets.
Blauwe lijnen zijn het oude systeem.quote:Op maandag 23 april 2012 11:50 schreef yvonne het volgende:
[..]
[..]
Dat zegt ie inderdaad, maar zei hij erbij dat Pieter van Vollenhove de NS ergens in de negentiger jaren, toen hij bij de Raad voor de Verkeersveiligheid en de Spoorweg Ongevallenraad werkte, al waarschuwde voor dit sterk verouderde systeem, en dat hij er op gewezen heeft dat hier ongelukken gaan gebeuren?
Is het al bevestigd dat dat de oorzaak was?quote:Op maandag 23 april 2012 12:03 schreef RemcoDelft het volgende:
Is er al iets bekend waarom de machiniste niet zat op te letten? Een rood licht en een complete trein over het hoofd zien is nogal wat... Farmville op de GSM gok ik?
Dan staan er nog veel ongelukken ons te wachten.quote:Op maandag 23 april 2012 11:57 schreef Aether het volgende:
[..]
Blauwe lijnen zijn het oude systeem.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Automatische_treinbeinvloeding
[ afbeelding ]
Een laagstaande zon eerder.quote:Op maandag 23 april 2012 12:03 schreef RemcoDelft het volgende:
Is er al iets bekend waarom de machiniste niet zat op te letten? Een rood licht en een complete trein over het hoofd zien is nogal wat... Farmville op de GSM gok ik?
quote:Op maandag 23 april 2012 12:04 schreef Aether het volgende:
[..]
Is het al bevestigd dat dat de oorzaak was?
Ik vind het zo raar klinken he. Ongeluk, klap. Vrouw rent cabine uit. 'Ik heb een rood sein gemist!' en loopt dan weer weg. Whut?quote:Op maandag 23 april 2012 12:11 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Verklaring van minister Schultz
En hier een getuige verslag van een volkskrant redacteur in de sprinter zat en de machinist verklaarde dat die dacht misschien een rood sein gemist te hebben
Maar inderdaad nog niks officieel.
Nee, maar dit ongeluk is uiterst zeldzaam, de laatste keer dat een passagier omkwam bij een treinongeluk in Nederland was in 1992, m.a.w zijn er 20 jaar lang geen treinpassagiers omgekomen. Wel zijn er bij een paar treinongelukken gewonden gevallen en er zijn ook tweemaal machinisten omgekomen door een ongeluk. Maar over het algemeen is de kans op een ongeluk dus nihil, althans met erge gevolgen.quote:
Een vooroordeel? Tja ik had ook niet anders verwacht.Het is nog niet eens officieel ook.quote:Op maandag 23 april 2012 12:03 schreef RemcoDelft het volgende:
Is er al iets bekend waarom de machiniste niet zat op te letten? Een rood licht en een complete trein over het hoofd zien is nogal wat... Farmville op de GSM gok ik?
Tja wat denk je zelf als je een trein op je af ziet komen. Ook al was het een ander seinbeeld dan rood dan denk je misschien al gauw dat je een sein gemist hebt in de verwarring. Dat zal de machinist op de IC ook wel gedacht hebben toen hij de sprinter op zich af zag komen.quote:Op maandag 23 april 2012 12:11 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Verklaring van minister Schultz
En hier een getuige verslag van een volkskrant redacteur in de sprinter zat en de machinist verklaarde dat die dacht misschien een rood sein gemist te hebben
Maar inderdaad nog niks officieel.
AT5 berichtgeving over het snelle op gang komen van de hulpverleningSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
AT5:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
AT5:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
AT5:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
AT5:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Telegraaf:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Telegraaf:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Telegraaf:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Telegraaf:
Minister en burgermeester bezoeken gewonden.Telegraaf:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
NS: Ongeluk is nachtmerrie.Nu.nl totale samenvatting van het door rood rijden.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nieuws v.d Telegraaf over het door rood rijdenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.AT5 berichtgeving over het snelle op gang komen van de hulpverleningSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.AT5:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bevestiging van Minister Schulz van het door rood rijden van de sprinterAT5:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Treinen rijden weer volgens het boekje.AT5:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Journalist v.d Volkskrant zat in de eerste coupé en zag de machinist direct na het ongeluk de bestuurderscabine verliet.AT5:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Eerste dode bevestigd.Telegraaf:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Intercity weggesleept.Telegraaf:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kabinet leeft mee met de nabestaanden.Telegraaf:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nog 16 mensen in het ziekenhuis.
[quote]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Telegraaf:
Minister en burgermeester bezoeken gewonden.Telegraaf:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
NS: Ongeluk is nachtmerrie.Nu.nl totale samenvatting van het door rood rijden.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nieuws v.d Telegraaf over het door rood rijdenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.AT5:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[/quote]
AT5 berichtgeving over het snelle op gang komen van de hulpverlening
[spoiler]quote:Minister Schultz van Haegen (Infrastructuur) heeft haar waardering uitgesproken voor de hulpverlening die afgelopen zaterdag op gang kwam na het treinongeluk in Amsterdam.
Dit heeft de minister maandag laten weten in een brief aan de Tweede Kamer. 'De hulpverlening in Amsterdam is op zaterdagavond snel en goed op gang gekomen. Vanuit verschillende kanten wordt waardering uitgesproken over het functioneren van deze hulpverlening. Ik sluit mij hier graag bij aan,' aldus minister Schultz van Haegen.
In dezelfde brief liet de minister weten dat het de botsing van twee treinen veroorzaakt lijkt te zijn doordat de machinist van de sprinter door een rood sein reed. De eerste bevindingen van het onderzoek van de Inspectie Leefomgeving en Transport wijzen erop dat de sprinter 'een stop tonend sein heeft gepasseerd'. Verder onderzoek moet uitwijzen of die voorlopige conclusie bevestigd kan worden, aldus de minister.
Diverse instanties doen onderzoek naar het ongeval van zaterdag, waardoor ruim 100 gewonden vielen en een vrouw overleed.
Bevestiging van Minister Schulz van het door rood rijden van de sprinterAT5:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Treinen rijden weer volgens het boekje.AT5:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Journalist v.d Volkskrant zat in de eerste coupé en zag de machinist direct na het ongeluk de bestuurderscabine verliet.AT5:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Eerste dode bevestigd.Telegraaf:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Intercity weggesleept.Telegraaf:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kabinet leeft mee met de nabestaanden.Telegraaf:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nog 16 mensen in het ziekenhuis.
[quote]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Telegraaf:
Minister en burgermeester bezoeken gewonden.Telegraaf:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
NS: Ongeluk is nachtmerrie.Nu.nl totale samenvatting van het door rood rijden.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 66% gewijzigd door plopkweker op 23-04-2012 14:48:25 ]Op maandag 8 oktober 2012 22:34 schreef LompeHork het volgende:
:W trusten baas!
Op dinsdag 13 augustus 2013 21:29 schreef smegmanus het volgende:
Kudo's voor deze TS +1 positieve note.![]()
Sorry dat sommige dingen er dubbel instaan, ik ga het ook niet aanpassen.... Heb dat ff met me mobiel gedaan.
Vind het wel mooi zo
Op maandag 8 oktober 2012 22:34 schreef LompeHork het volgende:
:W trusten baas!
Op dinsdag 13 augustus 2013 21:29 schreef smegmanus het volgende:
Kudo's voor deze TS +1 positieve note.![]()
Al die spoilersHad dan ff de kernpunten van al die stukjes samen gevat.
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.![]()
Valt wel mee. 40% of zo is over. Blauw valt alleen wat meer op dan dat groen.quote:Op maandag 23 april 2012 12:07 schreef yvonne het volgende:
[..]
Dan staan er nog veel ongelukken ons te wachten.![]()
Op m'n mobiel? Ik zie elke keer maar een klein stukje vd tekst ipv dat hele stuk.quote:Op maandag 23 april 2012 14:57 schreef MPC60 het volgende:
Al die spoilersHad dan ff de kernpunten van al die stukjes samen gevat.
Op maandag 8 oktober 2012 22:34 schreef LompeHork het volgende:
:W trusten baas!
Op dinsdag 13 augustus 2013 21:29 schreef smegmanus het volgende:
Kudo's voor deze TS +1 positieve note.![]()
AMSTERDAM - Tien slachtoffers van het treinongeluk in Amsterdam liggen nog in het ziekenhuis. Zondag aan het einde van de middag waren dat er nog 16. Zes van hen zijn sindsdien ontslagen uit het ziekenhuis.
Dat heeft de gemeente Amsterdam maandagmiddag bekendgemaakt. Een stoptrein en een intercity reden zaterdagavond frontaal op elkaar ter hoogte van het Westerpark. In totaal raakten 117 mensen gewond, van wie 42 ernstig. Een 68-jarige vrouw overleed zondag in het ziekenhuis aan haar verwondingen.Op maandag 8 oktober 2012 22:34 schreef LompeHork het volgende:
:W trusten baas!
Op dinsdag 13 augustus 2013 21:29 schreef smegmanus het volgende:
Kudo's voor deze TS +1 positieve note.![]()
Teringlijers. Altijd maar het eigen deerniswekkende bedrijf verdedigen en je met doorzichtig gelul indekken, zelfs als er doden vallen.quote:Op maandag 23 april 2012 01:55 schreef plopkweker het volgende:
Zowel de bron als ProRail benadrukken dat dit niet betekent dat het verouderde sein ook de oorzaak is van de botsing van zaterdag, waarbij een vrouw om het leven kwam.
De directe oorzaak is waarschijnlijk een machinist die niet goed oplet, maar een juiste investering van ProRail had dit kunnen voorkomen. Waarmee ProRail medeschuldig wordt, hoeveel gladde praatjes ze ook verkopen. Dat ze zelf eens een dubbele dwarslaesie oplopen op een van hun krakkemikkige spoorbaantjes. De laakbare honden.
Ja, ik ben boos ja.Stop the world, I want to get out.![]()
Je kunt wel boos zijn op ProRail, maar je vergeet dat verschillende ministers van V&W blijkbaar niet bereid waren om geld uit te trekken voor modernisering van de treinbeïnvloeding. En aangezien het laatste ongeluk waarbij passagiers omkwamen al weer zo'n twintig jaar geleden is, had het blijkbaar onvoldoende prioriteit.quote:Op maandag 23 april 2012 23:25 schreef Lkw het volgende:
[..]
Teringlijers. Altijd maar het eigen deerniswekkende bedrijf verdedigen en je met doorzichtig gelul indekken, zelfs als er doden vallen.
De directe oorzaak is waarschijnlijk een machinist die niet goed oplet, maar een juiste investering van ProRail had dit kunnen voorkomen. Waarmee ProRail medeschuldig wordt, hoeveel gladde praatjes ze ook verkopen. Dat ze zelf eens een dubbele dwarslaesie oplopen op een van hun krakkemikkige spoorbaantjes. De laakbare honden.
Ja, ik ben boos ja.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |