Het is dat ik hetero ben man, het is dat ik hetero ben.quote:Op zaterdag 21 april 2012 23:35 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Ja, want met het grootste litteken kan ik ook plassen. Vertel ze dan vaak ook over die ritssluiting op m'n buik. Mooie verhalen.
ik zou zeggen onder, omdat het daar waarschijnlijk steviger is en bij een ernstig ongeluk je op het dak terecht zou kunnen komen waardoor je wat platter wordt.quote:Op zaterdag 21 april 2012 23:35 schreef plopkweker het volgende:
[..]
En dan (in geval van een dubbeldekker waar ik altijd inzit) boven of onder? Ik zou boven zeggen, omdat er bij een trein een stootblok oid uitsteekt, die aan de onderkant zit...
Ohw ja, op die fiets...quote:Op zaterdag 21 april 2012 23:34 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Een grotere ramp, waarbij echt alle diensten en 'slachtoffers' betrokken zijn bedoel ik
Laatste was begin deze maand in de Piet Heijn tunnel als ik mij goed herinner.
Ik heb vaak genoeg gezien dat de machinist en de condocteur (soms wel 2) gewoon slap lopen te ouwehoeren in de cockpit(weet niet hoe dat in een trein heetquote:Op zaterdag 21 april 2012 23:34 schreef Strani het volgende:
[..]
Jaaaa maar de machinist zit als het goed is aan de andere kant
je hebt veiligere en minder veilige plekken in een trein. true story.quote:Op zaterdag 21 april 2012 23:39 schreef Biogarde het volgende:
Er komen zoveel factoren bij kijken, dat is haast niet te 'berekenen'.
Hoe zwaar is een persoon, wat is de houding van die persoon? Voorwerpen? Snelheid en ik geloof dat er ook een beetje mazzel bij komt kijken. Vooral mazzel.
Je kan frontaal in een auto op een brugpijler klappen en het overleven, maar je kan ook overlijden. Niet door de klap, maar omdat er een stuk beton in je schedel klapt nadat je de airbag overleefde.
Uitproberenquote:Op zaterdag 21 april 2012 23:36 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
ik zou zeggen onder, omdat het daar waarschijnlijk steviger is en bij een ernstig ongeluk je op het dak terecht zou kunnen komen waardoor je wat platter wordt.
Ik denk dat je in dit geval (ondanks dat sommigen vinden dat aan de hand van de fotos de schade aan de treinen nog wel meevalt) best van een geluk mag spreken dat er (nog) geen dodelijke slachtoffers zijn gevallen.quote:Op zaterdag 21 april 2012 23:39 schreef Biogarde het volgende:
Er komen zoveel factoren bij kijken, dat is haast niet te 'berekenen'.
Hoe zwaar is een persoon, wat is de houding van die persoon? Voorwerpen? Snelheid en ik geloof dat er ook een beetje mazzel bij komt kijken. Vooral mazzel.
Je kan frontaal in een auto op een brugpijler klappen en het overleven, maar je kan ook overlijden. Niet door de klap, maar omdat er een stuk beton in je schedel klapt nadat je de airbag overleefde.
ik gok dat ze eerst de families willen inlichten. 13 zwaar gewond klinkt toch alsof er wel een paar doden moeten zijn imo.quote:Op zaterdag 21 april 2012 23:40 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Ik denk dat je in dit geval (ondanks dat sommigen vinden dat aan de hand van de fotos de schade aan de treinen nog wel meevalt) best van een geluk mag spreken dat er (nog) geen dodelijke slachtoffers zijn gevallen.
En ze hadden het plan om aankomende nacht te oefenen :quote:Op zaterdag 21 april 2012 23:32 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Ja, de hulpdiensten Amsterdam oefenen gemiddeld een keer per jaar.
Waar en wanneer is de eerstvolgende meet waar ik je aan kan raken en aanbidden?quote:Op zaterdag 21 april 2012 23:32 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Ik heb een keer een ongeluk gehad in een tourbus in Oostenrijk, jaren geleden. Ik zat achterin en plakte na de klap ongeveer tegen de voorruit.
Gelukkig heb ik de littekens nog.
gr gr
En dan nog. Je kan voorin zitten en een korte vliegweg hebben richting iets wat pijn gaat doen. Of achterin zitten en 30 meter superman spelen en je nek breken onderweg.quote:Op zaterdag 21 april 2012 23:40 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
je hebt veiligere en minder veilige plekken in een trein. true story.
Maar tot in hoeverre wil je dat gaan vergelijken? En is dat wel betrouwbaar na bijv. 1970?quote:Op zaterdag 21 april 2012 23:40 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
kan. of onderzoek doen naar ongevallen uit het verleden.
Oefening geslaagdquote:Op zaterdag 21 april 2012 23:42 schreef ddx het volgende:
[..]
En ze hadden het plan om aankomende nacht te oefenen :
http://www.dichtbij.nl/za(...)en-in-hemtunnel.aspx
treinen zijn treinen. zo heel veel spannends is er niet veranderd. misschien zijn ze wat minder stevig geworden maar echt structurele zaken als kreukelzones ed heb je nauwelijks mee van doen.quote:Op zaterdag 21 april 2012 23:42 schreef plopkweker het volgende:
[..]
Maar tot in hoeverre wil je dat gaan vergelijken? En is dat wel betrouwbaar na bijv. 1970?
Extra nos journaal op NL1 nu
Pffff.... treinongeluk was al opgeschaald naar GRID2 dus de hulpdiensten Zaanstreek-Waterland zullen ook wel naar de botsing zijn geroepen. Wrang als je ipv een oefening zo de realiteit mag 'oefenen'quote:Op zaterdag 21 april 2012 23:42 schreef ddx het volgende:
[..]
En ze hadden het plan om aankomende nacht te oefenen :
http://www.dichtbij.nl/za(...)en-in-hemtunnel.aspx
Maar hoe hard het ook klinkt...een betere 'oefening' is er nietquote:Op zaterdag 21 april 2012 23:44 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Pffff.... treinongeluk was al opgeschaald naar GRID2 dus de hulpdiensten Zaanstreek-Waterland zullen ook wel naar de botsing zijn geroepen. Wrang als je ipv een oefening zo de realiteit mag 'oefenen'
Prima zo toch? En ik moet zeggen dat het er op foto allemaal heel goed uitziet.quote:Op zaterdag 21 april 2012 23:45 schreef iBenny het volgende:
[..]
Maar hoe hard het ook klinkt...een betere 'oefening' is er niet
Ben ik het mee eens hoor. Maar dat weten de Amsterdamse Hulpdiensten maar wat te goed, na de Casa Rossa brand en de Bijlmerramp hoor.quote:Op zaterdag 21 april 2012 23:45 schreef iBenny het volgende:
[..]
Maar hoe hard het ook klinkt...een betere 'oefening' is er niet
niets wrang. mooi dat ze mensen kunnen helpen. klaar. tegelijk extra ervaring, of je dat nou bij een oefening op doet of in het echt boeit niet zoveel.quote:Op zaterdag 21 april 2012 23:44 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Pffff.... treinongeluk was al opgeschaald naar GRID2 dus de hulpdiensten Zaanstreek-Waterland zullen ook wel naar de botsing zijn geroepen. Wrang als je ipv een oefening zo de realiteit mag 'oefenen'
Helemaal waarquote:Op zaterdag 21 april 2012 23:44 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
treinen zijn treinen. zo heel veel spannends is er niet veranderd. misschien zijn ze wat minder stevig geworden maar echt structurele zaken als kreukelzones ed heb je nauwelijks mee van doen.
Wrang omdat je als hulpverlener donders goed weet dat je met een oefening bezig bent, en nu ipv een oefening de realiteit krijgt. Dat hakt er ook bij hulpverleners best in.quote:Op zaterdag 21 april 2012 23:47 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
niets wrang. mooi dat ze mensen kunnen helpen. klaar. tegelijk extra ervaring, of je dat nou bij een oefening op doet of in het echt boeit niet zoveel.
Een insiderquote:Op zaterdag 21 april 2012 23:46 schreef plopkweker het volgende:
Een insider zegt nu dat de trein wel begon te sputteren na sloterdijk.
Is dat het automatisch rem systeem bij gevaar?
En een van de machinisten is zwaar gewond, de andere zodanig dat ze daar nog niks over kunnen zeggen. De eerste onbevestigde (toekomstig) dode van het ongeluk?
Meer om 12 uur zometeen op NL1
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |