Als een cruciaal sein op A'dam CS niet beveiligd is met de nieuwe ATB, hebben ze verkeerde keuzes gemaakt. Daar lijkt het vanuit mijn stoel althans sterk op.quote:Op maandag 23 april 2012 23:45 schreef Ulx het volgende:
Volgens mij heeft prorail aardig wat baanvakken aangepast de afgelopen jaren. In het noorden was er niet eens ATB.
Je hebt gelijk dat ook de minister en NS partij zijn in dit verhaal. In de quote paste ProRail echter voor de zoveelste keer de tactiek der vermoorde onschuld toe en daar ben ik zo langzamerhand flink allergisch voor.quote:Op maandag 23 april 2012 23:44 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Je kunt wel boos zijn op ProRail, maar je vergeet dat verschillende ministers van V&W blijkbaar niet bereid waren om geld uit te trekken voor modernisering van de treinbe鮦vloeding. En aangezien het laatste ongeluk waarbij passagiers omkwamen al weer zo'n twintig jaar geleden is, had het blijkbaar onvoldoende prioriteit.
Alleen dat sein aanpassen, heeft niet veel zin. De treinen moeten ook worden aangepast.quote:Op maandag 23 april 2012 23:53 schreef Lkw het volgende:
[..]
Als een cruciaal sein op A'dam CS niet beveiligd is met de nieuwe ATB, hebben ze verkeerde keuzes gemaakt. Daar lijkt het vanuit mijn stoel althans sterk op.
Maar het klopt toch wat ze zeggen.. heel objectief bekeken.quote:Op maandag 23 april 2012 23:55 schreef Lkw het volgende:
Je hebt gelijk dat ook de minister en NS partij zijn in dit verhaal. In de quote paste ProRail echter voor de zoveelste keer de tactiek der vermoorde onschuld toe en daar ben ik zo langzamerhand flink allergisch voor.
Natuurlijk, dat is inherent aan ATB. Maar het gaat nu over dat sein. De vernieuwde sprinter die het hier betreft had vast wel ATB aan boord.quote:Op dinsdag 24 april 2012 00:02 schreef Light het volgende:
[..]
Alleen dat sein aanpassen, heeft niet veel zin. De treinen moeten ook worden aangepast.
Het wordt vast geen makkelijk gesprek. Maar er moet ook uitgezocht worden waarom de machinist niet is gestopt. (En een rood sein missen gebeurt vaker, maar over het algemeen zijn de gevolgen minder groot.)quote:Op dinsdag 24 april 2012 00:27 schreef DrDentz het volgende:
Wat gebeurt er nu met zo'n machiniste die een rood seintje gemist heeft, dat wordt vast een pittig functioneringsgesprek?
Ja tuurlijk, ze zeggen ook nooit iets dat feitelijk niet klopt. Het is juist die tactiek van om de hete brij heendraaien die me altijd zo stoort bij grote bedrijven.quote:Op dinsdag 24 april 2012 00:02 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Maar het klopt toch wat ze zeggen.. heel objectief bekeken.
De als gevolg van al die extra banen aantrekkende economie.quote:Op dinsdag 24 april 2012 00:15 schreef Duvel het volgende:
Wie betaalt het salaris van al die banen dan?
Hebben de aandeelhouders gezorgd voor te veel winst en te weinig investeringen?quote:Op dinsdag 24 april 2012 00:43 schreef plopkweker het volgende:
Ff zoeken op wiki naar de winst van ProRail en NS afgelopen jaar/jaren
Nou nee, in het noorden was tot 2006 of 2007 of zo helemaal geen ATB.quote:Op maandag 23 april 2012 23:53 schreef Lkw het volgende:
[..]
Als een cruciaal sein op A'dam CS niet beveiligd is met de nieuwe ATB, hebben ze verkeerde keuzes gemaakt. Daar lijkt het vanuit mijn stoel althans sterk op.
Wat kan mij het noorden schelen. Of het zuiden of westen. Het gaat erom dat je zorgt dat alle cruciale seinen als eerste beveiligd worden, waar die ook staan. Bij spoorwegemplacementen dus.quote:Op dinsdag 24 april 2012 00:47 schreef Ulx het volgende:
[..]
Nou nee, in het noorden was tot 2006 of 2007 of zo helemaal geen ATB.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bron: Infranet.
Jaarcijfers NS 2011:
UTRECHT (ANP) De Nederlandse Spoorwegen hebben de omzet en winst in de eerste zes maanden van dit jaar weten te verbeteren ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Dat is te danken aan meer reizigers, meer omzet in de winkels op de stations en een effici禱ntere bedrijfsvoering.
Het resultaat ging van 141 miljoen euro naar 144 miljoen. Onder de streep blijft er 108 miljoen euro over, tegen 99 miljoen een jaar eerder. Dat is een stijging van 9 procent.
De omzet groeide met 3 procent naar 1,79 miljard euro en dat is vooral te danken aan meer verkochte treinkaartjes. De vastgoedtak NS Poort haalde meer uit de winkels, maar minder uit de verkoop van vastgoed.
De totale kosten liepen op tot 1,64 miljard, onder andere doordat door nieuwe cao-afspraken personeelskosten toenamen. De verdere vernieuwing van de treinen heeft tot hogere afschrijvingskosten geleid, aldus NS.
Na herwaardering van de exploitatie van de HSL-Zuid komt de NS tot de conclusie dat de negatieve invloed daarvan op de toekomstige inkomsten is afgenomen van 193 miljoen euro eind 2010 tot 173 miljoen euro eind juni.
Bron: Refdag.
Nu ff zoeken naar prorail
Het geld is er wel bij de NS zo te zien, dus geld te weinig kunnen ze iig bij de NS niet zeggen
Op maandag 8 oktober 2012 22:34 schreef LompeHork het volgende:
:W trusten baas!
Op dinsdag 13 augustus 2013 21:29 schreef smegmanus het volgende:
Kudo's voor deze TS +1 positieve note.
Ga er maar van uit dat ook daar flink winst is gemaakt. Maar de bonussen van managers zijn nu eenmaal belangrijker dan de veiligheid van klanten. Daarover maak ik me geen illusies.quote:Op dinsdag 24 april 2012 01:00 schreef plopkweker het volgende:
Hmm, ik zit op m'n mobiel en kan alleen maar PDF bestanden vinden over de omzet van ProRail, die ik niet kan bekijken
Geen dankquote:Op dinsdag 24 april 2012 01:07 schreef Lkw het volgende:
[..]
Ga er maar van uit dat ook daar flink winst is gemaakt. Maar de bonussen van managers zijn nu eenmaal belangrijker dan de veiligheid van klanten. Daarover maak ik me geen illusies.
In elk geval dank voor de zoektocht!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |