abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_110702409
Volgens mij heeft prorail aardig wat baanvakken aangepast de afgelopen jaren. In het noorden was er niet eens ATB.
  maandag 23 april 2012 @ 23:53:30 #252
70081 Lkw
眾陶眾眾眾眾眾眾眷陴
pi_110702751
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 23:45 schreef Ulx het volgende:
Volgens mij heeft prorail aardig wat baanvakken aangepast de afgelopen jaren. In het noorden was er niet eens ATB.
Als een cruciaal sein op A'dam CS niet beveiligd is met de nieuwe ATB, hebben ze verkeerde keuzes gemaakt. Daar lijkt het vanuit mijn stoel althans sterk op.
Stop the world, I want to get out.
  maandag 23 april 2012 @ 23:55:33 #253
70081 Lkw
眾陶眾眾眾眾眾眾眷陴
pi_110702848
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 23:44 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Je kunt wel boos zijn op ProRail, maar je vergeet dat verschillende ministers van V&W blijkbaar niet bereid waren om geld uit te trekken voor modernisering van de treinbe鮦vloeding. En aangezien het laatste ongeluk waarbij passagiers omkwamen al weer zo'n twintig jaar geleden is, had het blijkbaar onvoldoende prioriteit.
Je hebt gelijk dat ook de minister en NS partij zijn in dit verhaal. In de quote paste ProRail echter voor de zoveelste keer de tactiek der vermoorde onschuld toe en daar ben ik zo langzamerhand flink allergisch voor.
Stop the world, I want to get out.
pi_110703197
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 23:53 schreef Lkw het volgende:

[..]

Als een cruciaal sein op A'dam CS niet beveiligd is met de nieuwe ATB, hebben ze verkeerde keuzes gemaakt. Daar lijkt het vanuit mijn stoel althans sterk op.
Alleen dat sein aanpassen, heeft niet veel zin. De treinen moeten ook worden aangepast.
pi_110703202
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 23:55 schreef Lkw het volgende:
Je hebt gelijk dat ook de minister en NS partij zijn in dit verhaal. In de quote paste ProRail echter voor de zoveelste keer de tactiek der vermoorde onschuld toe en daar ben ik zo langzamerhand flink allergisch voor.
Maar het klopt toch wat ze zeggen.. heel objectief bekeken.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_110703568
Feit blijft dat seinen sinds jaren 70 verouderd is en er door decennia niks mee gedaan om verbeteren.

Er is al heel wat roodlichtseinendoorrijders geweest ruim 200 ofzo.
Toch is er niks mee gedaan. Zelfs ook bij minister, NS en Pro-rail.

Overheid is er om alles goed banen leiden en veiligheid van mensen waarborgen.
Alleen wilde ze niet verantwoordelijkheid nemen.


Misschien is dit nu uitgelezen kans om spoornetwerk verbeteren en nieuwe banen cre褰en voor al werkloosheid die wij nu hebben.
zo bied we dat mensen nog zekerheid.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
  dinsdag 24 april 2012 @ 00:15:22 #257
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_110703830
Wie betaalt het salaris van al die banen dan?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_110704285
Wat gebeurt er nu met zo'n machiniste die een rood seintje gemist heeft, dat wordt vast een pittig functioneringsgesprek?
  dinsdag 24 april 2012 @ 00:34:47 #259
70081 Lkw
眾陶眾眾眾眾眾眾眷陴
pi_110704592
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 00:02 schreef Light het volgende:

[..]

Alleen dat sein aanpassen, heeft niet veel zin. De treinen moeten ook worden aangepast.
Natuurlijk, dat is inherent aan ATB. Maar het gaat nu over dat sein. De vernieuwde sprinter die het hier betreft had vast wel ATB aan boord.
Stop the world, I want to get out.
  dinsdag 24 april 2012 @ 00:35:26 #260
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_110704618
Bijna alle treinen hebben ATB-Vv aan boord volgens mij
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_110704620
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 00:27 schreef DrDentz het volgende:
Wat gebeurt er nu met zo'n machiniste die een rood seintje gemist heeft, dat wordt vast een pittig functioneringsgesprek?
Het wordt vast geen makkelijk gesprek. Maar er moet ook uitgezocht worden waarom de machinist niet is gestopt. (En een rood sein missen gebeurt vaker, maar over het algemeen zijn de gevolgen minder groot.)
  dinsdag 24 april 2012 @ 00:37:00 #262
70081 Lkw
眾陶眾眾眾眾眾眾眷陴
pi_110704667
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 00:02 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Maar het klopt toch wat ze zeggen.. heel objectief bekeken.
Ja tuurlijk, ze zeggen ook nooit iets dat feitelijk niet klopt. Het is juist die tactiek van om de hete brij heendraaien die me altijd zo stoort bij grote bedrijven.
Stop the world, I want to get out.
  dinsdag 24 april 2012 @ 00:39:33 #263
70081 Lkw
眾陶眾眾眾眾眾眾眷陴
pi_110704761
quote:
5s.gif Op dinsdag 24 april 2012 00:15 schreef Duvel het volgende:
Wie betaalt het salaris van al die banen dan?
De als gevolg van al die extra banen aantrekkende economie.
Of is dat teveel Esscher? :)
Stop the world, I want to get out.
  dinsdag 24 april 2012 @ 00:41:41 #264
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_110704841
Uiteindelijk wil je een product. De kosten van dat product worden betaald door de staat. Per saldo lijkt het mij een minder goed idee. Het is inderdaad een dalende trap oplopen. Of een stijgende trap aflopen, of whatever.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 24 april 2012 @ 00:41:48 #265
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_110704846
Er was juist in het nieuws dat het ministerie geld had gegeven wat gewoon opgepot en niet gebruikt werd.
  dinsdag 24 april 2012 @ 00:43:34 #266
371113 plopkweker
poolkwarker
pi_110704909
Ff zoeken op wiki naar de winst van ProRail en NS afgelopen jaar/jaren :)
Op maandag 8 oktober 2012 22:34 schreef LompeHork het volgende:
:W trusten baas!
Op dinsdag 13 augustus 2013 21:29 schreef smegmanus het volgende:
Kudo's voor deze TS +1 positieve note.
pi_110704956
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 00:43 schreef plopkweker het volgende:
Ff zoeken op wiki naar de winst van ProRail en NS afgelopen jaar/jaren :)
Hebben de aandeelhouders gezorgd voor te veel winst en te weinig investeringen?
pi_110705020
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 23:53 schreef Lkw het volgende:

[..]

Als een cruciaal sein op A'dam CS niet beveiligd is met de nieuwe ATB, hebben ze verkeerde keuzes gemaakt. Daar lijkt het vanuit mijn stoel althans sterk op.
Nou nee, in het noorden was tot 2006 of 2007 of zo helemaal geen ATB.
  dinsdag 24 april 2012 @ 00:50:30 #269
70081 Lkw
眾陶眾眾眾眾眾眾眷陴
pi_110705118
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 00:47 schreef Ulx het volgende:

[..]

Nou nee, in het noorden was tot 2006 of 2007 of zo helemaal geen ATB.
Wat kan mij het noorden schelen. Of het zuiden of westen. Het gaat erom dat je zorgt dat alle cruciale seinen als eerste beveiligd worden, waar die ook staan. Bij spoorwegemplacementen dus.
Stop the world, I want to get out.
  dinsdag 24 april 2012 @ 00:52:38 #270
371113 plopkweker
poolkwarker
pi_110705199
Jaarcijfers NS in 2010: ( in een spoiler gezet want het is erg lang :P )

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bron: Infranet.

Jaarcijfers NS 2011:

UTRECHT (ANP) De Nederlandse Spoorwegen hebben de omzet en winst in de eerste zes maanden van dit jaar weten te verbeteren ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Dat is te danken aan meer reizigers, meer omzet in de winkels op de stations en een effici禱ntere bedrijfsvoering.

Het resultaat ging van 141 miljoen euro naar 144 miljoen. Onder de streep blijft er 108 miljoen euro over, tegen 99 miljoen een jaar eerder. Dat is een stijging van 9 procent.

De omzet groeide met 3 procent naar 1,79 miljard euro en dat is vooral te danken aan meer verkochte treinkaartjes. De vastgoedtak NS Poort haalde meer uit de winkels, maar minder uit de verkoop van vastgoed.

De totale kosten liepen op tot 1,64 miljard, onder andere doordat door nieuwe cao-afspraken personeelskosten toenamen. De verdere vernieuwing van de treinen heeft tot hogere afschrijvingskosten geleid, aldus NS.

Na herwaardering van de exploitatie van de HSL-Zuid komt de NS tot de conclusie dat de negatieve invloed daarvan op de toekomstige inkomsten is afgenomen van 193 miljoen euro eind 2010 tot 173 miljoen euro eind juni.

Bron: Refdag.

Nu ff zoeken naar prorail

Het geld is er wel bij de NS zo te zien, dus geld te weinig kunnen ze iig bij de NS niet zeggen ;)
Op maandag 8 oktober 2012 22:34 schreef LompeHork het volgende:
:W trusten baas!
Op dinsdag 13 augustus 2013 21:29 schreef smegmanus het volgende:
Kudo's voor deze TS +1 positieve note.
  dinsdag 24 april 2012 @ 01:00:55 #271
371113 plopkweker
poolkwarker
pi_110705444
Hmm, ik zit op m'n mobiel en kan alleen maar PDF bestanden vinden over de omzet van ProRail, die ik niet kan bekijken :{
Op maandag 8 oktober 2012 22:34 schreef LompeHork het volgende:
:W trusten baas!
Op dinsdag 13 augustus 2013 21:29 schreef smegmanus het volgende:
Kudo's voor deze TS +1 positieve note.
  dinsdag 24 april 2012 @ 01:07:43 #272
70081 Lkw
眾陶眾眾眾眾眾眾眷陴
pi_110705603
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 01:00 schreef plopkweker het volgende:
Hmm, ik zit op m'n mobiel en kan alleen maar PDF bestanden vinden over de omzet van ProRail, die ik niet kan bekijken :{
Ga er maar van uit dat ook daar flink winst is gemaakt. Maar de bonussen van managers zijn nu eenmaal belangrijker dan de veiligheid van klanten. Daarover maak ik me geen illusies.

In elk geval dank voor de zoektocht!
Stop the world, I want to get out.
  dinsdag 24 april 2012 @ 01:18:07 #273
371113 plopkweker
poolkwarker
pi_110705865
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 01:07 schreef Lkw het volgende:

[..]

Ga er maar van uit dat ook daar flink winst is gemaakt. Maar de bonussen van managers zijn nu eenmaal belangrijker dan de veiligheid van klanten. Daarover maak ik me geen illusies.

In elk geval dank voor de zoektocht!
Geen dank :P

Ik kon wel allemaal berichten uit 2010/11 vinden dat de overheid het zat is van de achterlijk hoge salarissen/bonussen van de top van PR...
Op maandag 8 oktober 2012 22:34 schreef LompeHork het volgende:
:W trusten baas!
Op dinsdag 13 augustus 2013 21:29 schreef smegmanus het volgende:
Kudo's voor deze TS +1 positieve note.
pi_110707916
NS/Prorail zijn dus typisch bedrijven die geldelijk gewin voor het management boven de veiligheid van de reizigers stellen.....
Doe maar gek, de rest van Nederland doet al gewoon genoeg
  dinsdag 24 april 2012 @ 09:51:44 #275
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_110710187
Dus als je mensen wil vermoorden moet je machinist worden want die worden niet vervolgd....hmmm.....
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')