Bron:http://www.nu.nl/binnenla(...)ng-in-amsterdam.htmlquote:48 gewonden door treinbotsing in Amsterdam
Laatste update: 21 april 2012 20:00 info Bekijk op de kaart
AMSTERDAM - In Amsterdam zijn zaterdagavond twee passagierstreinen op elkaar gebotst. Daarbij zijn 48 gewonden gevallen.
Treinbotsing Amsterdam Fotoserie
Dat meldde een woordvoerster van de Nederlandse Spoorwegen. Volgens haar is onder meer sprake van botbreuken en kneuzingen. Naast de politie en brandweer zijn er veel ambulances en een traumahelikopter aangwezig.
Volgens RTL Nieuws vielen passagiers uit hun stoel, sommigen werden hard tegen de glazen tussenwanden in de trein geklapt.
Het ongeval is gebeurd op de Singelgrachtbrug ter hoogte van het Westerpark tussen station Amsterdam-Sloterdijk en Amsterdam-Centraal. Het zou gaan om een intercity en een stoptrein. De stoptrein is aan de voorkant flink beschadigt. Volgens een ooggetuige reden de treinen niet op volle snelheid.
Van de gewonden zaten er 40 in een stoptrein die volgens de NS onderweg was van Amsterdam naar Uitgeest. De anderen zaten in de sneltrein van Den Helder naar Nijmegen. Het ongeluk gebeurde tussen de stations Amsterdam-Sloterdijk en Amsterdam-Centraal.
Locatie treinspoor nabij Westerpark, Amsterdam:
Door de aanrijding rijden er aan de westkant van Amsterdam geen treinen. Dat betekent onder meer dat tussen Amsterdam-Centraal en luchthaven Schiphol geen treinen rijden. Spoorbeheerder ProRail verwacht dat de stremmingen de rest van de dag duren.
Onderzoek
De twee passagierstreinen zijn frontaal op elkaar gebotst. Dat heeft een woordvoerster van de Inspectie Leefomgeving en Transport zaterdagavond gezegd.
De inspectie begint volgens haar een groot onderzoek naar de oorzaak van de aanrijding. De materiële schade is op het eerste gezicht groot, zo heeft de woordvoerster gehoord van de inspecteur die al ter plaatse is. Twee andere inspecteurs zijn nog onderweg naar de plaats van het ongeval.
Nieuwe telling:
UPDATE 22:46 UUR Door de treinbotsing in Amsterdam zijn 136 gewonden gevallen. Onder hen zijn 56 zwaargewonden: 13 zijn zeer ernstig gewond en 43 ernstig. Nog eens 80 passagiers zijn lichtgewond geraakt. Alle gewonden zijn inmiddels uit de treinen gehaald.
nou dat is een mooie besparing. die is alvast in th pocketquote:Op zaterdag 21 april 2012 23:49 schreef ddx het volgende:
De oefening gaat ook niet door :
http://www.noordhollandsd(...)unnel-gaat-niet-door
Soort van gedaan, maar op mijn mobiel is dat niet echt makkelijkquote:
Casa Rossa brand?quote:Op zaterdag 21 april 2012 23:46 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Ben ik het mee eens hoor. Maar dat weten de Amsterdamse Hulpdiensten maar wat te goed, na de Casa Rossa brand en de Bijlmerramp hoor.
Terecht niet lijkt mij.quote:Op zaterdag 21 april 2012 23:49 schreef ddx het volgende:
De oefening gaat ook niet door :
http://www.noordhollandsd(...)unnel-gaat-niet-door
Sorry Casa Rosso....quote:Op zaterdag 21 april 2012 23:52 schreef plopkweker het volgende:
[..]
Soort van gedaan, maar op mijn mobiel is dat niet echt makkelijk
OT:
Laatste comment:
[..]
Casa Rossa brand?
Stuur een email naar de minister van veiligheid en infrastructuur (dacht dat die bij elkaar hoorden)quote:Op zaterdag 21 april 2012 23:53 schreef TLC het volgende:
Vliegtuigen hebben een zwarte doos, waarom hebben touringcars (zoals in Zwitserland) en treinen dat niet ?
Nee klopt, maar ik wist het nietquote:Op zaterdag 21 april 2012 23:53 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Sorry Casa Rosso....
Maar dat is voor hier heel niet relevant
Lijkt me niet. Als er automatisch geremd wordt, dan is dat niet halfslachtig maar gewoon vol in de ankers.quote:Op zaterdag 21 april 2012 23:46 schreef plopkweker het volgende:
Een insider zegt nu dat de trein wel begon te sputteren na sloterdijk.
Is dat het automatisch rem systeem bij gevaar?
Wil je zo graag dat er doden vallen?quote:En een van de machinisten is zwaar gewond, de andere zodanig dat ze daar nog niks over kunnen zeggen. De eerste onbevestigde (toekomstig) dode van het ongeluk?
Denk dat je het over deze hebt Treinramp bij Eschede die was ik juist al aan het zoeken.quote:Op zaterdag 21 april 2012 23:57 schreef ddx het volgende:
Ik zou me er niet op voorbereiden, kans op ongeluk is zo klein dat er niet echt beste plek is.
Bij het ICE ongeluk in duitsland zat je bijvoorbeeld juist voorin beter.
De klap is het meest neutraal, of je nu van voor of achteren word geraakt, denk ikquote:Op zaterdag 21 april 2012 23:55 schreef Asskicker14 het volgende:
Ik moet zeggen dat de hele discussie interessant is die op gang is gebracht in het vorige topic.
In hoeverre kun je je hier op voorbereiden als nietsvermoedende passagier zijnde?
Ik zit altijd in de voorste coupe, gewoonte zal ik maar zeggen. Maar daar moet de klap het hardst aankomen, omdat je het dichtst bij de punt van impact bevind.
In het midden van de trein-coupes heb je de beste kans om de minste schade op te lopen?
Een paar aanbevelingen op de site van Nico Spilt.quote:Op zaterdag 21 april 2012 23:55 schreef Asskicker14 het volgende:
Ik moet zeggen dat de hele discussie interessant is die op gang is gebracht in het vorige topic.
In hoeverre kun je je hier op voorbereiden als nietsvermoedende passagier zijnde?
Ik zit altijd in de voorste coupe, gewoonte zal ik maar zeggen. Maar daar moet de klap het hardst aankomen, omdat je het dichtst bij de punt van impact bevind.
In het midden van de trein-coupes heb je de beste kans om de minste schade op te lopen?
Die bedoelde ik idd.quote:Op zaterdag 21 april 2012 23:59 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Denk dat je het over deze hebt Treinramp bij Eschede die was ik juist al aan het zoeken.
Denk dat er niet echt een goede of slechte plaats is, maar ik persoonlijk zit dan liever midden in, en op een achteruitzitplaats
Daar ga ik niet eens op reagerenquote:Op zaterdag 21 april 2012 23:58 schreef Light het volgende:
[..]
Lijkt me niet. Als er automatisch geremd wordt, dan is dat niet halfslachtig maar gewoon vol in de ankers.
[..]
Wil je zo graag dat er doden vallen?
Ik kan alleen maar lachen om zulke bangmakerijquote:Op zondag 22 april 2012 00:00 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Een paar aanbevelingen op de site van Nico Spilt.
ik meestal voorin of in het middenquote:Op zaterdag 21 april 2012 23:59 schreef iBenny het volgende:
Ik zit vaak achterin de trein, gewoon vanwege gemaktzucht(trap is vlakbij het in- en uitstappen van de trein).
Volgens mij maakt het geen donder uit waar je zit. Er kan net zo goed een vrachtwagen bij een overgang door de trein denderen.
Sowieso gebeurt een ongeluk als deze zelden...
Zo te lezen heeft Nico al heel wat ongelukken gehad.quote:Op zondag 22 april 2012 00:00 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Een paar aanbevelingen op de site van Nico Spilt.
Ach, de punten 1 en 2 van die bangmakerij hanteer ik dus omdat mijn ouders die aannamen naar aanleiding van de treinramp bij Harmelen.quote:Op zondag 22 april 2012 00:04 schreef iBenny het volgende:
[..]
Ik kan alleen maar lachen om zulke bangmakerij
Neuhjquote:Op zondag 22 april 2012 00:07 schreef Asskicker14 het volgende:
Heeft Socios zich al in dit topicreeks gemengd?
De vraag was of je jezelf kon voorbereiden. Nou dat kan dus, maar je hoeft er natuurlijk niets mee te doen.quote:Op zondag 22 april 2012 00:04 schreef iBenny het volgende:
[..]
Ik kan alleen maar lachen om zulke bangmakerij
slaaptquote:Op zondag 22 april 2012 00:12 schreef plopkweker het volgende:
Ik denk dat het topic is gestorven totdat er meer nieuws is
comaquote:
136 gewonden, 56 zwaargewonden?quote:Op zondag 22 april 2012 01:35 schreef Strani het volgende:
Treinramp..dat lijkt me wat overdreven vooralsnog?
Het is een zwarte dag voor de mensheid.quote:Op zondag 22 april 2012 01:35 schreef Strani het volgende:
Mwah, bij de hulpdiensten is dit toch echt een rampscenario hoor. Crisisteam, ziekenhuizen op topcapaciteit enz. En het aantal gewonden is niet zuinig. Bij zoveel zwaargewonden gaan er helaas ook nog een paar doden vallen, maar dat zal je niet zo snel horen omdat dat niet direct gebeurt.quote:Op zondag 22 april 2012 01:35 schreef Strani het volgende:
Ja, als zwaargewonden komen te overlijden dan mag je het inderdaad een ramp noemen, vandaar dat ik 'vooralsnog' gebruik.quote:Op zondag 22 april 2012 01:41 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Mwah, bij de hulpdiensten is dit toch echt een rampscenario hoor. Crisisteam, ziekenhuizen op topcapaciteit enz. En het aantal gewonden is niet zuinig. Bij zoveel zwaargewonden gaan er helaas ook nog een paar doden vallen, maar dat zal je niet zo snel horen omdat dat niet direct gebeurt.
Het is nog maar net gebeurd. 13 mensen zeer ernstig gewond.quote:Op zondag 22 april 2012 01:39 schreef Strani het volgende:
[..]
Bij ramp denk ik toch echt aan doden, eigenlijk. Voor nu zou ik het een zwaar ongeluk noemen.
Volgens een woordvoerder van de Nederlandse Spoorwegen is er onder meer sprake van botbreuken en kneuzingen. "Alle zwaargewonden zijn inmiddels naar het ziekenhuis gebracht", meldt een voorlichter van het KLPD aan NU.nl. "Alle lichtgewonden zijn ter plekke behandeld door ambulancepersoneel."quote:Op zondag 22 april 2012 01:41 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Mwah, bij de hulpdiensten is dit toch echt een rampscenario hoor. Crisisteam, ziekenhuizen op topcapaciteit enz. En het aantal gewonden is niet zuinig. Bij zoveel zwaargewonden gaan er helaas ook nog een paar doden vallen, maar dat zal je niet zo snel horen omdat dat niet direct gebeurt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |