Ze zullen een vermoeden hebben, maar of ze alle mogelijkheden al hebben bekeken betwijfel ik. Dan moet je namelijk ook met machinisten praten.quote:Op zondag 22 april 2012 14:27 schreef Wootism het volgende:
[..]
Omdat ze een extra uitzending inlassen, en vervolgens met NIKS komen.
Terwijl ze het zelf al dondersgoed weten wat er mis is gegaan.
elk ongeluk betreft een menselijke fout.quote:Op zondag 22 april 2012 13:34 schreef Nieuwschierig het volgende:
Kan dit allemaal gebeuren door één menselijke fout?
Dat zeggen ze niet.quote:
Hoezo dat danquote:Op zondag 22 april 2012 14:29 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
elk ongeluk betreft een menselijke fout.
nou vertel het maar wat is er mis gegaan?quote:Op zondag 22 april 2012 14:27 schreef Wootism het volgende:
[..]
Omdat ze een extra uitzending inlassen, en vervolgens met NIKS komen.
Terwijl ze het zelf al dondersgoed weten wat er mis is gegaan.
dat snap ik nietquote:Op zondag 22 april 2012 14:29 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
elk ongeluk betreft een menselijke fout.
Zeg ik dat ik het weet?quote:Op zondag 22 april 2012 14:30 schreef Evertjan het volgende:
[..]
nou vertel het maar wat is er mis gegaan?
Als je maar lang genoeg gaat zoeken, kom je op een gegeven moment bij een persoon die ooit een keer een foute beslissing nam waardoor er misschien decennia later een ongeluk kon gebeuren. Als het bijvoorbeeld de ATB was, en beide treinen reden net geen 40, dan is de fout gemaakt door degene die in 1950 dat systeem ontwierp.quote:
Een infrastructuur zoals het spoor wordt constant gemonitord door een centrale. Elke meter die een trein rijdt wordt in de gaten gehouden. Dan kan je mij niet vertellen dat ze niet weten wat er nu is misgegaan.quote:Op zondag 22 april 2012 14:31 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Ok jij lult dus óók maar uit je nek
Oh wist ik niet! Dan begin ik meteen met zoeken naar die klootzak die een boom op mijn auto heeft geblazen!quote:Op zondag 22 april 2012 14:34 schreef Ulx het volgende:
[..]
Als je maar lang genoeg gaat zoeken, kom je op een gegeven moment bij een persoon die ooit een keer een foute beslissing nam waardoor er misschien decennia later een ongeluk kon gebeuren. Als het bijvoorbeeld de ATB was, en beide treinen reden net geen 40, dan is de fout gemaakt door degene die in 1950 dat systeem ontwierp.
Als destijds een risico-afweging gemaakt is met betrekking tot het aantal treinen dat een stoptonend sein zou passeren, en dit aanvaardbaar is geacht met de toenmalige treindichtheid e.d., dan valt diegene weinig te verwijten. En reken maar dat die afweging gemaakt is.quote:Op zondag 22 april 2012 14:34 schreef Ulx het volgende:
[..]
Als je maar lang genoeg gaat zoeken, kom je op een gegeven moment bij een persoon die ooit een keer een foute beslissing nam waardoor er misschien decennia later een ongeluk kon gebeuren. Als het bijvoorbeeld de ATB was, en beide treinen reden net geen 40, dan is de fout gemaakt door degene die in 1950 dat systeem ontwierp.
Wat ze weten is dat twee treinen op hetzelfde baanvak terecht kwamen, en dat de treinen niet vanzelf stopten. Hoe en waardoor dat kwam onderzoeken ze nog. Dat kan van alles zijn. Defecte sensor op een wissel, fout van een machinist, fout in de centrale, iets anders.quote:Op zondag 22 april 2012 14:35 schreef Wootism het volgende:
[..]
Een infrastructuur zoals het spoor wordt constant gemonitord door een centrale. Elke meter die een trein rijdt wordt in de gaten gehouden. Dan kan je mij niet vertellen dat ze niet weten wat er nu is misgegaan.
Dat ben je zelf. Had je auto ergens anders neergezet.quote:Op zondag 22 april 2012 14:37 schreef Wootism het volgende:
[..]
Oh wist ik niet! Dan begin ik meteen met zoeken naar die klootzak die een boom op mijn auto heeft geblazen!
Waarom zeggen ze dat dan niet?quote:Op zondag 22 april 2012 14:39 schreef Ulx het volgende:
[..]
Wat ze weten is dat twee treinen op hetzelfde baanvak terecht kwamen, en dat de treinen niet vanzelf stopten. Hoe en waardoor dat kwam onderzoeken ze nog. Dat kan van alles zijn. Defecte sensor op een wissel, fout van een machinist, fout in de centrale, iets anders.
Omdat ze het nog niet weten.quote:
Nee hoor.quote:Op zondag 22 april 2012 14:35 schreef Wootism het volgende:
[..]
Een infrastructuur zoals het spoor wordt constant gemonitord door een centrale. Elke meter die een trein rijdt wordt in de gaten gehouden.
Dat valt te achterhalen.quote:Op zondag 22 april 2012 14:30 schreef Nieuwschierig het volgende:
Als er door een sein gereden is kan de machinist het rood niet gezien hebben of is het toch groen geweest. Dat weet je niet
Bij twijfel niet inhalenquote:Op zondag 22 april 2012 14:43 schreef Specularium het volgende:
[..]
Dat valt te achterhalen.
Er zijn wel van die seinen die nauwelijks te zien zijn door begroeiing.
Daar kan de machinist niks aan doen.
quote:
quote:Slachtoffer treinongeluk overleden
Een van de slachtoffers van het treinongeluk in Amsterdam is overleden. Dat meldt de gemeente Amsterdam.
Het is een vrouw van 68 uit het oosten van het land. Ze is in het ziekenhuis aan haar verwondingen bezweken.
Zestien mensen met zware verwondingen liggen nog in het ziekenhuis. In totaal raakten 117 treinreizigers gewond door de botsing van een Sprinter met een intercity.
Van hen hebben 42 mensen ernstig letsel opgelopen.
Ouderen hebben dan ook al een brozere gezondheid. Een klap doet bij hen meer kwaad dan bij een jongere.quote:Op zondag 22 april 2012 17:10 schreef Asskicker14 het volgende:
Wat ik inderdaad al vermoedde, ouderen zijn gewoon risicogevallen bij dit soort ongelukken.
quote:
Op zich wel logischquote:Op zondag 22 april 2012 17:30 schreef remlof het volgende:
Dit treinongeluk krijgt meer aandacht in de internationale pers dan de kabinetscrisis
"If it bleeds, it leads."quote:Op zondag 22 april 2012 17:30 schreef remlof het volgende:
Dit treinongeluk krijgt meer aandacht in de internationale pers dan de kabinetscrisis
quote:
Op Fok! wisten sommigen het gisteren al weerquote:Op zaterdag 21 april 2012 20:54 schreef Nuchterheid het volgende:
[..]
Ja hoor![]()
Die treinen zijn amper beschadigd.
Gordels in het openbaar vervoer? Ben je serieus of aan het trollen?quote:Op zondag 22 april 2012 17:35 schreef Captain_Hindsight het volgende:
Die treinen hadden nooit op hetzelfde spoor mogen rijden, daardoor ging het mis.
Ze hadden gordels of airbags in de treinen moeten installeren, dan zou het aantal gewonden veel kleiner zijn geweest. Meer zitplaatsen zou ook geholpen hebben.
De Belgen zijn ons voorquote:Op zondag 22 april 2012 18:25 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
Gordels in het openbaar vervoer? Ben je serieus of aan het trollen?
quote:Op zondag 22 april 2012 18:25 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
Gordels in het openbaar vervoer? Ben je serieus of aan het trollen?
Waarom niet?quote:Op zondag 22 april 2012 18:25 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
Gordels in het openbaar vervoer? Ben je serieus of aan het trollen?
Dan mogen veel regiobussen wel dringend aangepast worden...quote:Op zondag 22 april 2012 18:54 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Waarom niet?
En iirc is het verplicht een gordel te dragen in de bus als deze harder dan 50km p/u gaat
Wat heeft het kabinet hier mee te maken? De fout moet gezocht worden bij een foute wissel of een andere fout op het spoor. Zulke dingen gebeuren nu eenmaal, zoiets is niet meteen de fout van de overheid.quote:Op zondag 22 april 2012 18:32 schreef yavanna het volgende:
Heel erg triest voor alle betrokkennen en dan bedoel ik niet de falers van de NS en het kabinet.
Als het blijkt dat kwaliteit van zulke apparaten ondermaats of door bezuining uitgesteld vernieuwingen op spoor.quote:Op zondag 22 april 2012 18:57 schreef Wesleybrabant het volgende:
[..]
Wat heeft het kabinet hier mee te maken? De fout moet gezocht worden bij een foute wissel of een andere fout op het spoor. Zulke dingen gebeuren nu eenmaal, zoiets is niet meteen de fout van de overheid.
http://nos.nl/video/36505(...)dam-weggesleept.htmlquote:Op zondag 22 april 2012 20:06 schreef alors het volgende:
Nou nare verhalen hoor op het journaal nu
Van der Laan zei dat er dus nog meer mensen zijn die er ernstig aan toe zijn en bv teveel zwellingen hebben om geopereerd te kunnen worden. En een man die de machinist die beklemd zat en buiten bewustzijn was eruit had gehaald...
oa deze http://nos.nl/video/36518(...)ek-treinongeluk.htmlquote:Op zondag 22 april 2012 20:19 schreef KoningStoma het volgende:
[..]
http://nos.nl/video/36505(...)dam-weggesleept.html
Die?
Oh, die bedoelde ik.quote:Op zondag 22 april 2012 20:23 schreef alors het volgende:
[..]
oa deze http://nos.nl/video/36518(...)ek-treinongeluk.html
het hele item was ongeveer 5-10 minuten, er zaten meer van die filmpjes daaruit tussen maar misschien ook wel actuelere stukken.
Om een bus goedgekeurd te krijgen voor meer dan 80 km/u, moeten er gordels aanwezig zijn. En die moeten dan ook gebruikt worden. Dat zijn de bussen met een 100-sticker achterop. Bussen die niet harder kunnen / mogen dan 80km/u, hoeven niet te worden voorzien van gordels.quote:Op zondag 22 april 2012 18:54 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Waarom niet?
En iirc is het verplicht een gordel te dragen in de bus als deze harder dan 50km p/u gaat
Wat bedoel je?quote:Op zondag 22 april 2012 18:18 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
[..]
Op Fok! wisten sommigen het gisteren al weer
Ook goed, plaatsen we 400 airbags in elke wagonquote:Op zondag 22 april 2012 22:55 schreef Specularium het volgende:
Er moeten dus echt geen gordels in treinen komen vanwege 1 ongeluk.
Gordels in de trein, dat gaat alleen werken als iedere reiziger een zitplaats met gordel heeft. Dat is er nu niet. Dan moeten er kaartjes worden verkocht met een stoelnummer enzo, voor een specifieke trein. Daar is het treinverkeer in Nederland helemaal niet op ingericht, laat staan dat er dan nog genoeg capaciteit zou zijn.quote:Op zondag 22 april 2012 22:51 schreef plopkweker het volgende:
Ik denk toch wel dat dit aanleiding is om het OV met gordels oid te verbeteren. Ik weet alleen niet als je met 40km/u tegen een muur rijd en/of abrupt tot stoppen word gebracht nog helpt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |