http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)aad-om-kritiek.dhtmlquote:De Limburgse PVV-fractieleider Laurence Stassen is kwaad op CDA-Europarlementariër Corien Wortmann. Die noemde Stassen eerder vandaag in het radioprogramma Tros Kamerbreed een 'starre tante', die zich als 'een kleine dictator'' zou gedragen en niet vaak aanwezig zou zijn in het Europarlement, waar Stassen voor de PVV ook in zit. Volgens Stassen raken deze opmerkingen kant noch wal.
'Als Wortmann met 'star' bedoelt dat ik sta voor mijn principes en bereid ben om me daar voor de volle 100 procent voor in te zetten, dan vat ik dat op als een compliment'', liet Stassen zaterdagavond weten.
Stassen kaatste de bal terug naar Wortmann: 'Ik ken haar voornamelijk als onderdeel van de Brusselse bureaucratie, als onderdeel van de elite die Nederland meer kost dan dat het oplevert''.
Stassen speelde vrijdag een belangrijke rol bij de val van de Limburgse coalitie van CDA, PVV en VVD. Het CDA trok de stekker er vrijdag uit. 'Het vertrouwen in de coalitie is weg'', zei voorzitter Martijn van Helvert van de CDA-Statenfractie na een stekelig debat, waarin harde woorden tussen CDA en PVV vielen.
Het CDA vindt dat de PVV koningin Beatrix en de Turkse president Abdullah Gül geschoffeerd en beledigd heeft en daarmee het coalitieakkoord geschonden heeft.
Op de normale, democratische manier (LPF) werkt het niet en op de autocratische manier van Wilders ook niet, blijkt nu.quote:Op zondag 22 april 2012 04:06 schreef OProg het volgende:
Probleem met die hele PVV is natuurlijk in de basis dat het complete zelfregulerende vermogen door het uitblijven van een normale partijstructuur gewoon helemaal niet aanwezig is. Daarom kunnen complete debielen zolang hun gang gaan als er niemand heel veel belang heeft om ze er uit te mikken.
Dat was niet een normale manier.quote:Op zondag 22 april 2012 04:10 schreef remlof het volgende:
[..]
Op de normale, democratische manier (LPF)
http://www.volkskrant.nl/(...)-Wilders-trouw.dhtmlquote:Ook na klappen Catshuis blijft PVV-kiezer Wilders trouw
Van de kiezers die in 2010 op de PVV stemden, blijft 70 procent die partij trouw, maar bij andere partijen wint ze nog maar amper. Dat blijkt uit een peiling van Maurice de Hond zondag, een dag nadat PVV-leider Geert Wilders zijn steun aan de gedoogcoalitie met VVD en CDA afbrak.
De PVV komt in die peiling uit op 19 zetels, 5 minder dan in 2010. De kiezers die de PVV verlaten gaan naar de VVD of de SP. Dat zouden als er nu verkiezingen waren de grootste partijen worden. De VVD zou 33 zetels halen, een winst van 2 en de SP zou verdubbelen naar 30.
Het CDA scoort bij De Hond 11 zetels (10 minder dan in 2010). PvdA haalt 24 zetels (min 6), D66 15 (plus 5), GroenLinks 5 (min 5), de ChristenUnie 6 (plus 1), de SGP en de Partij voor de Dieren ieder 3 (in beide gevallen plus 1) terwijl 50Plus met 1 zetel in de Tweede Kamer zou komen.
VVD en SP
Met de score van zondag is het alleen mogelijk een coalitie van drie partijen te vormen als daarin zowel VVD als SP zitten. In andere gevallen moeten er minimaal vier parttijen meedoen.
Volgens De Hond legt 49 procent van de kiezers het mislukken van het Catshuisberaad bij Wilders. CDA en VVD doen dat voor het grootste deel, terwijl de PVV-aanhang de schuld bij VVD en CDA legt of bij alle drie.
De peiling van De Hond is zaterdagavond en zondagochtend gehouden onder 4500 mensen.
http://www.volkskrant.nl/(...)-voor-zichzelf.dhtmlquote:Van Aartsen: 'Als zijn positie in het geding is, kiest Wilders voor zichzelf'
'Ik heb de VVD gewaarschuwd: op enig moment laat Geert Wilders jullie in de steek.' Dat zei burgemeester van Den Haag en oud-VVD minister Jozias van Aartsen vandaag in het programma Eva Jinek op Zondag.
'Wilders is loyaal, tot het moment waarop zijn eigen positie in het geding komt. Dan kiest hij uiteindelijk voor zichzelf', aldus Van Aartsen. 'Na de breuk in Limburg en het vertrek van Hero Brinkman gebeurde dat ook.'
Niet veel vertrouwen
De breuk in het Catshuis kwam voor Van Aartsen zelf niet echt als een verassing. 'Hoewel ik wel had gedacht dat als je er zeven weken lang mee bezig bent, dat je er dan wel uit zult komen. Maar vanaf het begin had ik er niet veel vertrouwen in.'
Volgens de VVD'er was de 'open houding' van het kabinet de laatste maanden een beetje verdwenen. 'Vooral toen er werd samengewerkt met de SGP. Het zijn allemaal lieve mensen hoor, maar hun ideeën liggen mijlenver van die van de VVD. We moeten weg van het PVV-trauma en nadenken hoe het met het land verder moet.'
Koningin
Op het moment dat het Catshuisoverleg klapte, was Van Aartsen net bij de heropening van Madurodam, samen met koningin Beatrix. 'Er kwamen op dat moment geruchten uit het Catshuis. Maar heb me eerst geconcentreerd op burgemeestersvak. En de koningin is zo'n vakvrouw. Ik weet niet of ze het al wist, maar ik heb haar niet zien bellen ofzo.'
Idd, het is Wilders schuld dat er geen andere partijen waren die met elkaar samen konden werken, zodat het gedoogkabinet de enige oplossing was.quote:Op zondag 22 april 2012 11:21 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Zo... wat een zaadlozingen hier zeg, wie gaat dat opruimen?
Benieuwd hoe de nieuwe regering eruit komt te zien... welke vier partijen kunnen samenwerken??
Ja, de PvdA is echt een splinterpartij met 25 zetelsquote:Op zondag 22 april 2012 11:43 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Straks na de verkiezingen hebben weer hetzelfde probleem dat er geen kabinet gevormd kan worden, want de VVD komt op 37 zetels en de SP op ruim 25, CDA 12 en PVV 18, de rest zijn splinterpartijen.
Er is een flinke kans dat 'Paars' een meerderheid aan zetels krijgt. Dat is gewoon werkbaar.quote:Op zondag 22 april 2012 11:43 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Idd, het is Wilders schuld dat er geen andere partijen waren die met elkaar samen konden werken, zodat het gedoogkabinet de enige oplossing was.
Straks na de verkiezingen hebben weer hetzelfde probleem dat er geen kabinet gevormd kan worden, want de VVD komt op 37 zetels en de SP op ruim 25, CDA 12 en PVV 18, de rest zijn splinterpartijen. Ik zie niet hoe je een kabinet moet vormen.
Wilders zal dan wel weer de schuld krijgen dat de formatie niet lukt, wat een geluk voor de gevestigde partijen dat de PVV bestaat
Exact.... ik ben geen fan van Wilders maar ik kan nog slechter tegen het gejank van de rest. Het is altijd Wilders zijn schuld en dat is laf. Wie weet ga ik de volgende keer juist wel PVV stemmen, immers een stem op de anderen is ook niets waard. De VVD had mijn stem maar die valt tegen, D66 kan nimmer, PvdA is geen Nederlandse partij, GL zijn terroristen dus dan blijft er weinig over....wellicht de Piratenpartij.quote:Op zondag 22 april 2012 11:43 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Idd, het is Wilders schuld dat er geen andere partijen waren die met elkaar samen konden werken, zodat het gedoogkabinet de enige oplossing was.
Straks na de verkiezingen hebben weer hetzelfde probleem dat er geen kabinet gevormd kan worden, want de VVD komt op 37 zetels en de SP op ruim 25, CDA 12 en PVV 18, de rest zijn splinterpartijen. Ik zie niet hoe je een kabinet moet vormen.
Wilders zal dan wel weer de schuld krijgen dat de formatie niet lukt, wat een geluk voor de gevestigde partijen dat de PVV bestaat
Ja mensen, deze jongen heeft er verstand van.quote:Op zondag 22 april 2012 11:43 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Nee, dat is niet Wilders' schuld, dat is de schuld van Mark Rutte. Er lag een stabiel, redelijk alternatief, maar Mark Rutte wilde zo graag zijn kabinet waar rechts de vingers bij af kon likken, die wilde met de PVV in zee. Mark Rutte heeft willens en wetens gekozen voor dit onstabiel gedrocht.quote:Op zondag 22 april 2012 11:43 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Laatst zag ik wel een artikel op de site van de Volkskrant waarin die lijst werd overgenomen.quote:Op zondag 22 april 2012 10:00 schreef Re het volgende:
zonde van al die tijd en moeite die het kostte om de afvallijst bij te houden
idd, het is triest maar waar, ik stem ook volgens het afstreepsysteem:quote:Op zondag 22 april 2012 11:46 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Exact.... ik ben geen fan van Wilders maar ik kan nog slechter tegen het gejank van de rest. Het is altijd Wilders zijn schuld en dat is laf. Wie weet ga ik de volgende keer juist wel PVV stemmen, immers een stem op de anderen is ook niets waard. De VVD had mijn stem maar die valt tegen, D66 kan nimmer, PvdA is geen Nederlandse partij, GL zijn terroristen dus dan blijft er weinig over....wellicht de Piratenpartij.
Jij bent geen fan van Wilders. Ja hoor, Ronniequote:Op zondag 22 april 2012 11:46 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Exact.... ik ben geen fan van Wilders maar ik kan nog slechter tegen het gejank van de rest. Het is altijd Wilders zijn schuld en dat is laf. Wie weet ga ik de volgende keer juist wel PVV stemmen, immers een stem op de anderen is ook niets waard. De VVD had mijn stem maar die valt tegen, D66 kan nimmer, PvdA is geen Nederlandse partij, GL zijn terroristen dus dan blijft er weinig over....wellicht de Piratenpartij.
Gezien het profiel dat je je hier aanmeet past de PVV ook prima bij je natuurlijk.quote:Op zondag 22 april 2012 11:46 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Toch wordt van links nar rechts inclusief de rat Verhagen de schuld aan Wilders gegevenquote:Op zondag 22 april 2012 11:48 schreef Monidique het volgende:
Nee, dat is niet Wilders' schuld, dat is de schuld van Mark Rutte. Er lag een stabiel, redelijk alternatief, maar Mark Rutte wilde zo graag zijn kabinet waar rechts de vingers bij af kon likken, die wilde met de PVV in zee. Mark Rutte heeft willens en wetens gekozen voor dit onstabiel gedrocht.
Uiteraard, als je een relatieve buitenstaander de schuld kan geven blijf je zelf buiten schot. Lijkt me standaard tactiek.quote:Op zondag 22 april 2012 11:51 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Toch wordt van links nar rechts inclusief de rat Verhagen de schuld aan Wilders gegeven
Wat kan ons het nou rotten wie er schuldig is man?quote:Op zondag 22 april 2012 11:51 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Toch wordt van links nar rechts inclusief de rat Verhagen de schuld aan Wilders gegeven
Ook daarmee kun je wel een kabinet zonder de PVV vormen. Het is een kwestie van willen.quote:Op zondag 22 april 2012 11:43 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Doe eens een voorstel o.b.v. de huidige peilingenquote:Op zondag 22 april 2012 11:54 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ook daarmee kun je wel een kabinet zonder de PVV vormen. Het is een kwestie van willen.
In 2010 wilde RUtte met alle geweld met de PVV regeren. En we zien nu het resultaat.
In dit specifieke geval is het Wilders geweest die de boel heeft lopen belazeren en na zeven weekje tegen het kabinet en het land zei: 'Grapje, ik doe toch niet mee...' Wilders is het inderdaad te verwijten dat het gegaan is zoals gegaan.quote:Op zondag 22 april 2012 11:51 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Paars 3quote:Op zondag 22 april 2012 11:55 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Doe eens een voorstel o.b.v. de huidige peilingen
PvdA-VVD-D66-GL = 77 zetels.quote:Op zondag 22 april 2012 11:55 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Hahahahahahaha. Na dit Kabinet verbaast niks me meer.quote:Op zondag 22 april 2012 11:57 schreef Monidique het volgende:
Eén positief gevolg van dit circus: niemand zal Wilders meer vertrouwen en die man komt niet meer in een kabinet.
VVD PvdA CDA D66 zou wel lukken denk ikquote:Op zondag 22 april 2012 11:55 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Wat hem wellicht ook niet slecht zal uitkomen. Zo kan hij in de oppositie blijven, oneliners blijven spuien en hij hoeft nooit iets waar te makenquote:Op zondag 22 april 2012 11:57 schreef Monidique het volgende:
Eén positief gevolg van dit circus: niemand zal Wilders meer vertrouwen en die man komt niet meer in een kabinet.
Prima toch? De aandacht verslapt vanzelf.quote:Op zondag 22 april 2012 12:00 schreef PierreTT het volgende:
[..]
Wat hem wellicht ook niet slecht zal uitkomen. Zo kan hij in de oppositie blijven, oneliners blijven spuien en hij hoeft nooit iets waar te maken
Ik denk dat je inderdaad gelijk hierin gaat krijgen. Dat zal weer een pure protestpartij worden (en daarmee sterft ze langzaam af).quote:Op zondag 22 april 2012 11:57 schreef Monidique het volgende:
Je hoort mij daar zeker niet over klagenquote:Op zondag 22 april 2012 12:01 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Prima toch? De aandacht verslapt vanzelf.
Die AOW'ers had hij ook al zo hoog zitten bij de aanvang van de formatie van het huidige kabinet toen hij plots een breekpunt liet vallen.quote:Op zondag 22 april 2012 12:01 schreef KoosVogels het volgende:
Maar goed, het is natuurlijk niet de schuld van Wilders. Die wilde gewoon opkomen voor de vader en moeder van Henk en Ingrid.
Iemand moet toch aan je moeder denken.quote:Op zondag 22 april 2012 12:01 schreef KoosVogels het volgende:
Maar goed, het is natuurlijk niet de schuld van Wilders. Die wilde gewoon opkomen voor de vader en moeder van Henk en Ingrid.
Nog effe en hij kan gaan fuseren met Jan Nagel.quote:Op zondag 22 april 2012 12:04 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Die AOW'ers had hij ook al zo hoog zitten bij de aanvang van de formatie van het huidige kabinet toen hij plots een breekpunt liet vallen.
We zien een patroon.
Als jij moeder-grappen maakt, is het niet grappig.quote:Op zondag 22 april 2012 12:04 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Iemand moet toch aan je moeder denken.
Ik kruip wel weer in m'n mod-hol.quote:Op zondag 22 april 2012 12:05 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Als jij moeder-grappen maakt, is het niet grappig.
Och, stel dat je werkloos bent. Dan is een goed betaald Kamerlidmaatschap helemaal geen slechte optie. Zelfs als de Kamer na 2 jaar of zo weer ontbonden wordt, heb je toch 2 jaar kunnen incasseren en het staat leuk op je CV.quote:Op zondag 22 april 2012 12:06 schreef Hexagon het volgende:
Ik schat dat het voor de PVV ook niet eenvoudig zal worden om nog enigzins gewichtige kandidaten te vinden. Geen enkel persoon met serieuze carriereplannen gaat zich nog met die partij associeren.
Ik denk dat hij voorlopig in zal blijven zetten op immigratie-issues, in alle soorten en maten. Daar lijkt nog steun te liggen van een deel van de kiezers.quote:Op zondag 22 april 2012 12:15 schreef Friek_ het volgende:
Wel sneu voor Hero Brinkman. Nu heeft hij maar heel kort gezellig in z'n uppie in de Kamer gezeten. Speelde ook natuurlijk mee in de afweging van Wilders.
Maar ja, ik ben zeer benieuwd welke kaarten Wilders nu gaat trekken. Wat kan hij sowieso nog bereiken? Dit lijkt me het cruciale breekpunt richting compleet verval.
Niets....als je maar kunt blijven wijzenquote:Op zondag 22 april 2012 11:53 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat kan ons het nou rotten wie er schuldig is man?
Neuh, als deze samenwerking maar ten einde is. Zal mij verder een worst wezen wie verantwoordelijk is.quote:Op zondag 22 april 2012 12:24 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Niets....als je maar kunt blijven wijzen
Ik vond dat gedoe met tsunami en islamisering beter bekken eigenlijk.twitter:geertwilderspvv twitterde op zondag 22-04-2012 om 12:40:37Blok kwebbelt over "dissidenten" en "terugfluiten". Grote onzin. Unanieme PVV-fractie tegen Brusselse diktaten en aanval op onze ouderen. reageer retweet
Ik hoop dat Henk en Ingrid weten wat diktaten zijn. Of iig de ouders van Henk en Ingrid. En gaan de moslims zich niet verwaarloosd voelen nu? Vragen, vragen...quote:Op zondag 22 april 2012 12:46 schreef Friek_ het volgende:
De 'Brusselse diktaten' zijn nu weer de grote boosdoeners.
Ik ben PVV-moe.quote:Op zondag 22 april 2012 12:46 schreef Friek_ het volgende:
De andere pol. partijen en de media niet, kijk maar naar buitenhof het is Wilders Wilders en nog maals Wilders.quote:
Daar is de partij dan wel weer goed voor, maar het constante gezanik over PVV beleid blijft me verbazen. Die partij is sinds de oprichting al zo achterlijk als een looien deur, en anno 2012 moeten we ons nog steeds verbazen over dit feit wanneer Wilders weer eens iets achterlijks doet?quote:Op zondag 22 april 2012 12:53 schreef Oud_student het volgende:
[..]
De andere pol. partijen en de media niet, kijk maar naar buitenhof het is Wilders Wilders en nog maals Wilders.
En waarom?
Je kunt de schuld aan hem geven, uitleggen dat hij ongelijk heeft, en dat zijn partij verwerpelijk is en dat zijn plannen fout zijn.
Zo camoufleer je het gebrek van je eigen partij, visie en plannen.
Wat een geluk voor de gevestigde partijen dat de PVV bestaat
En daarna nog een paar jaartjes wachtgeld.quote:Op zondag 22 april 2012 12:08 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Och, stel dat je werkloos bent. Dan is een goed betaald Kamerlidmaatschap helemaal geen slechte optie. Zelfs als de Kamer na 2 jaar of zo weer ontbonden wordt, heb je toch 2 jaar kunnen incasseren en het staat leuk op je CV.
Die zijn namelijk van 'allochtonen'.quote:Op zondag 22 april 2012 12:46 schreef Friek_ het volgende:
Wat een onzin, alsof z'n fractie ook maar iets te zeggen heeftquote:Op zondag 22 april 2012 12:44 schreef Jarno het volgende:
Ik vond dat gedoe met tsunami en islamisering beter bekken eigenlijk.twitter:geertwilderspvv twitterde op zondag 22-04-2012 om 12:40:37Blok kwebbelt over "dissidenten" en "terugfluiten". Grote onzin. Unanieme PVV-fractie tegen Brusselse diktaten en aanval op onze ouderen. reageer retweet
Ik bedoel dus ook mensen met gewicht. Stumperds zijn er inderdaad genoeg te vinden.quote:Op zondag 22 april 2012 12:08 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Och, stel dat je werkloos bent. Dan is een goed betaald Kamerlidmaatschap helemaal geen slechte optie. Zelfs als de Kamer na 2 jaar of zo weer ontbonden wordt, heb je toch 2 jaar kunnen incasseren en het staat leuk op je CV.
Mwa Brinkman was natuurlijk een prima voorbeeld voor de anderenquote:Op zondag 22 april 2012 13:34 schreef remlof het volgende:
[..]
Wat een onzin, alsof z'n fractie ook maar iets te zeggen heeft
Nouja ze hadden dus wel wat te zeggen in de zin dat er fractieleden waren die dreigden zich af te splitsen. Als je wilt weten wie moet je voor de verkiezingen kijken wie er onverwachts niet meer op de kandidatenlijst staan.quote:Op zondag 22 april 2012 13:34 schreef remlof het volgende:
[..]
Wat een onzin, alsof z'n fractie ook maar iets te zeggen heeft
Ik hoop dat die dan even een boekje opendoen over hoe het gaat in die dictatoriale fractie.quote:Op zondag 22 april 2012 13:36 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Nouja ze hadden dus wel wat te zeggen in de zin dat er fractieleden waren die dreigden zich af te splitsen. Als je wilt weten wie moet je voor de verkiezingen kijken wie er onverwachts niet meer op de kandidatenlijst staan.
Lekker geloofwaardig. Die man maakt zich met de dag belachelijker.quote:Op zondag 22 april 2012 12:44 schreef Jarno het volgende:
Ik denk dat het grootste deel van de CDA aanhang daar onderhand op teruggekomen is, als dat niet al het geval geweest was.quote:Op zondag 22 april 2012 12:53 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Wat een geluk voor de gevestigde partijen dat de PVV bestaat
Dat dus ja.quote:Op zondag 22 april 2012 13:55 schreef nikk het volgende:
Lekker geloofwaardig. Die man maakt zich met de dag belachelijker.![]()
De racist Wilders heeft zijn hand overspeelt, hij is gedoemd tot zijn dood alleen te lopen schelden in de oppositie. Hij zal nooit maar dan ook nooit regeringsmacht krijgen. De rol van die klootzak is eindelijk uitgespeeld.quote:Samsom bereid tot regeren met Rutte
telegraaf
DEN HAAG - PvdA-leider Diederik Samsom is bereid na de verkiezingen te regeren met de VVD van premier Mark Rutte, bijvoorbeeld in een paars-plusvariant. Samsom zei dat zondagavond in de tv-rubriek Brandpunt. „Ik ben tot alles bereid, als iedereen over zijn schaduw heen wil springen.”
Samsom wil dat na de verkiezingen snel een nieuw kabinet wordt gevormd, liefst in 14 dagen. Dan kan snel worden begonnen met een nieuwe begroting voor 2013. In de aanloop van de verkiezingen wil Samsom samenwerken met de andere partijen in de Tweede Kamer om Nederland uit de crisis te helpen. „Ik zal niet op mijn handen blijven zitten.”
Reageren niet mogelijk.
Nou, de ouderen in ieder geval ook niet zo meer, bij monde van de ANBO...quote:Op maandag 23 april 2012 07:47 schreef kossikvassik2 het volgende:
ZIjn er serieus nog mensen die de onzin praat van egoist WIlders nog geloven?
Lijkt erop dat Wilders dus alleen nog de Europakaart heeft straks.quote:Wilders maakt zich niet populair bij ouderenbond
AMSTERDAM - Met zijn besluit de stekker uit de coalitie te trekken heeft PVV-leider Geert Wilders zich niet populair gemaakt bij de ouderenbond ANBO.
Wilders stelde zaterdag dat hij uit het Catsoverleg was gestapt omdat de AOW'ers te hard werden getroffen. Directeur van de ANBO Liane den Haan denkt dat hij de ouderen heeft gebruikt als excuus om de stekker eruit te trekken.
"Er zijn ontzettend veel bezuinigingen ten nadele van ouderen waar hij wel aan heeft meegewerkt", zei Den Haan maandagochtend op Radio 1.
"Van mij had hij de stekker er eerder uit mogen trekken." Nu komt het volgens haar echter ongelegen. "Niemand zit te wachten op een politieke crisis. Op deze manier komt niemand verder." Ze wees erop dat ook andere groepen door de bezuinigingen worden getroffen.
Slechte dienst
VVD-fractieleider Stef Blok stelde zondag in Buitenhof dat Wilders de ouderen een slechte dienst heeft bewezen. Volgens hem gingen de ouderen er op langere termijn juist op vooruit. De pensioenfondsen zouden door de snellere verhoging van de AOW-leeftijd namelijk meer ruimte krijgen.
Den Haan denkt dat het nadeel voor ouderen op de langere termijn inderdaad kleiner zou worden. Toch ziet ze ook een lichtpuntje. "Nieuwe ronde, nieuwe kansen", zei ze over de grote kans dat nieuwe verkiezingen worden uitgeschreven.
Nouja, plus de standaard islamofoben dus.quote:Op maandag 23 april 2012 08:07 schreef Jarno het volgende:
Lijkt erop dat Wilders dus alleen nog de Europakaart heeft straks.
Ipv een edit dus.quote:Op maandag 23 april 2012 08:29 schreef Dr.Nikita het volgende:
Ah, Jarno is met zichzelf aan het chatten.
Uhm.... Paars( 8jaar!!!)? Balkenende IIquote:Op maandag 23 april 2012 08:28 schreef Dr.Nikita het volgende:
D66 heeft de respectabele 46 jaar pluche vullen bereikt door nooit te regeren of maar iets noemenswaardigs te presteren. Ook weggegooide stemmen?
Sterker nog, D66 is door de kiezer na Paars (al dan niet terecht, daar mag een ieder het zijne van vinden) hard afgestraft en bijna gedecimeerd. En nu weer aan het terugvechten. Dat ivm de inherent democratische structuur maakt elke vergelijking met de PVV wel een beetje eh, apart, zeg maar.quote:Op maandag 23 april 2012 08:32 schreef kossikvassik2 het volgende:
[..]
Uhm.... Paars( 8jaar!!!)? Balkenende II
En D66 is niet de partij van 1 man dat alleen bezig is met zieltjes winnen...
Je moet Nikita begrijpen, he? Haar ideaalbeeld van een Nederland dat medegeregeerd wordt door een partij die enge moslims en buitenlanders wil uitdrijven, ligt in puin. Dan ga je op zoek naar afleiding. Dus vooral proberen de pijn zo klein mogelijk te houden, door snel van onderwerp te veranderen als je de kans krijgt.quote:Op maandag 23 april 2012 08:37 schreef Jarno het volgende:
Maar misschien kunnen we het weer over de PVV hebben want dat is veel leuker op een ochtend als deze..
De gedachte dat we het over een tijdje wellicht zonder de Mos en Graus (en nog anderen PVV-sterren) moeten gaan doen maakt mij idd zeer vrolijk...quote:Op maandag 23 april 2012 08:37 schreef Jarno het volgende:
Maar misschien kunnen we het weer over de PVV hebben want dat is veel leuker op een ochtend als deze..
De amusementswaarde gaat wel omlaag, natuurlijk.quote:Op maandag 23 april 2012 08:42 schreef attila_de_hun het volgende:
[..]
De gedachte dat we het over een tijdje wellicht zonder de Mos en Graus (en nog anderen PVV-sterren) moeten gaan doen maakt mij idd zeer vrolijk...
Ik hoop alleen dat mensen door gaan hebben dat er geen winst zit in stemmen op dit soort populisten. En dat het het begin van het einde van een fenomeen is, wellicht. Maar dat is vrees ik wel enorm ijdele hoop...quote:Op maandag 23 april 2012 08:42 schreef attila_de_hun het volgende:
[..]
De gedachte dat we het over een tijdje wellicht zonder de Mos en Graus (en nog anderen PVV-sterren) moeten gaan doen maakt mij idd zeer vrolijk...
En het opleidingsniveau van de kamer gaat gelijk omhoog xdquote:Op maandag 23 april 2012 08:42 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
De amusementswaarde gaat wel omlaag, natuurlijk.
Wellicht zal het populisme niet verdwijnen, maar WIlders met zijn debiele vriendjes wel!quote:Op maandag 23 april 2012 08:46 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ik hoop alleen dat mensen door gaan hebben dat er geen winst zit in stemmen op dit soort populisten. En dat het het begin van het einde van een fenomeen is, wellicht. Maar dat is vrees ik wel enorm ijdele hoop...
Ik vind termen als racist en nazi-partij onnodig. Ze doen geen recht aan Wilders en zijn partij. En je verlaagt jezelf daarmee tot een soortgelijk niveau als de PVV. Moet je niet willen.quote:Op maandag 23 april 2012 05:22 schreef Oldie57 het volgende:
De racist Wilders heeft zijn hand overspeelt, hij is gedoemd tot zijn dood alleen te lopen schelden in de oppositie. Hij zal nooit maar dan ook nooit regeringsmacht krijgen. De rol van die klootzak is eindelijk uitgespeeld.
Dat eerste is inderdaad erg opmerkelijk. Wilders heeft de boel opgeblazen door een argument te hanteren dat Diederik Samsom eigenlijk ook hanteert: liever in 2013 wat minder fors bezuinigen en genoegen nemen met een wat hoger begrotingstekort.quote:Op maandag 23 april 2012 08:25 schreef kossikvassik2 het volgende:
Wilders heeft jarenlang links lopen afzeiken, maar wil zelf ook niet bezuinigen?
Dus alle mensen die op hem stemmen moeten zich realiseren dat ze hun stem gewoon weggooien, want hij zal nooit meer regeren
De tijd van het dictatoriaal electoraat is verdwenen. Het 'populisme' in zijn huidige vorm is here to stay. Kijk naar de wereldwijde ontwikkelingen van politieke stromingen. Nederland komt als 1 van de laatste landen aan in deze fase.quote:Op maandag 23 april 2012 08:46 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ik hoop alleen dat mensen door gaan hebben dat er geen winst zit in stemmen op dit soort populisten. En dat het het begin van het einde van een fenomeen is, wellicht. Maar dat is vrees ik wel enorm ijdele hoop...
Hier zit je gewoon te liegen dus het antwoord is neequote:Op maandag 23 april 2012 08:28 schreef Dr.Nikita het volgende:
D66 heeft de respectabele 46 jaar pluche vullen bereikt door nooit te regeren of maar iets noemenswaardigs te presteren. Ook weggegooide stemmen?
Ondanks verschil van mening sloeg ik je wel redelijk hoog aan, maar ik geloof dat ik daar nu toch grote vraagtekens bij moet zetten. Was je dronken?quote:Op maandag 23 april 2012 08:28 schreef Dr.Nikita het volgende:
Bron: http://www.powned.tv/nieu(...)lang_interessee.htmlquote:'Wilders: landsbelang interesseert me niet'
De PVV heeft Nederland in een diepe crisis gestort, zo schrijft de Telegraaf in de opening. Terwijl het immense overheidstekort schreeuwt om doortastend ingrijpen, wacht Nederland stilstand door het weglopen van Wilders uit het Catshuis.
Volgens de Telegraaf is 2012 een verloren jaar. Een nieuw kabinet kan mogelijk pas begin volgend jaar de draad weer oppakken. Veel plannen zullen dus op zijn vroegst pas in 2014 ingaan. In de krant staat een reconstructie van de gesprekken in het Catshuis. De gesprekken tussen de (gedoog)-coalitiepartners verliepen al tijden moeizaam.
Nederlands belang
Meteen in het begin ging het al mis. CDA'er Sybrand van Haersema Buma zei dat zijn fractie hecht aan hervormingen. Wilders zei daarop dat hij niets met de CDA-fractie te maken heeft. "En het Nederlands belang interesseert me geen bal. Het gaat om mijn kiezer." aldus Wilders. "Ik wil het tekort maar terugbrengen tot 4% en geen enkele hervorming". Later zou Fleur Agema in huilen zijn uitgebarsten tijdens het overleg omdat ze het besluit om een eigen bijdrage in de zorg in te voeren niet kon verkroppen.
Volgens enkele PVV-Kamerleden heeft Geert Wilders de beslissing om de stekker eruit te trekken alleen gemaakt. Hij zou de fractie pas enkele uren na zijn besluit hebben geïnformeerd.
Inderdaadquote:Op maandag 23 april 2012 10:50 schreef KoosVogels het volgende:
Wat een geweldig circus moet dat zijn geweest. Jammer dat er geen camera's hingen in het Catshuis.
twitter:geertwilderspvv twitterde op zondag 22-04-2012 om 12:40:37Blok kwebbelt over "dissidenten" en "terugfluiten". Grote onzin. Unanieme PVV-fractie tegen Brusselse diktaten en aanval op onze ouderen. reageer retweet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |