http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)aad-om-kritiek.dhtmlquote:De Limburgse PVV-fractieleider Laurence Stassen is kwaad op CDA-Europarlementariër Corien Wortmann. Die noemde Stassen eerder vandaag in het radioprogramma Tros Kamerbreed een 'starre tante', die zich als 'een kleine dictator'' zou gedragen en niet vaak aanwezig zou zijn in het Europarlement, waar Stassen voor de PVV ook in zit. Volgens Stassen raken deze opmerkingen kant noch wal.
'Als Wortmann met 'star' bedoelt dat ik sta voor mijn principes en bereid ben om me daar voor de volle 100 procent voor in te zetten, dan vat ik dat op als een compliment'', liet Stassen zaterdagavond weten.
Stassen kaatste de bal terug naar Wortmann: 'Ik ken haar voornamelijk als onderdeel van de Brusselse bureaucratie, als onderdeel van de elite die Nederland meer kost dan dat het oplevert''.
Stassen speelde vrijdag een belangrijke rol bij de val van de Limburgse coalitie van CDA, PVV en VVD. Het CDA trok de stekker er vrijdag uit. 'Het vertrouwen in de coalitie is weg'', zei voorzitter Martijn van Helvert van de CDA-Statenfractie na een stekelig debat, waarin harde woorden tussen CDA en PVV vielen.
Het CDA vindt dat de PVV koningin Beatrix en de Turkse president Abdullah Gül geschoffeerd en beledigd heeft en daarmee het coalitieakkoord geschonden heeft.
Op de normale, democratische manier (LPF) werkt het niet en op de autocratische manier van Wilders ook niet, blijkt nu.quote:Op zondag 22 april 2012 04:06 schreef OProg het volgende:
Probleem met die hele PVV is natuurlijk in de basis dat het complete zelfregulerende vermogen door het uitblijven van een normale partijstructuur gewoon helemaal niet aanwezig is. Daarom kunnen complete debielen zolang hun gang gaan als er niemand heel veel belang heeft om ze er uit te mikken.
Dat was niet een normale manier.quote:Op zondag 22 april 2012 04:10 schreef remlof het volgende:
[..]
Op de normale, democratische manier (LPF)
http://www.volkskrant.nl/(...)-Wilders-trouw.dhtmlquote:Ook na klappen Catshuis blijft PVV-kiezer Wilders trouw
Van de kiezers die in 2010 op de PVV stemden, blijft 70 procent die partij trouw, maar bij andere partijen wint ze nog maar amper. Dat blijkt uit een peiling van Maurice de Hond zondag, een dag nadat PVV-leider Geert Wilders zijn steun aan de gedoogcoalitie met VVD en CDA afbrak.
De PVV komt in die peiling uit op 19 zetels, 5 minder dan in 2010. De kiezers die de PVV verlaten gaan naar de VVD of de SP. Dat zouden als er nu verkiezingen waren de grootste partijen worden. De VVD zou 33 zetels halen, een winst van 2 en de SP zou verdubbelen naar 30.
Het CDA scoort bij De Hond 11 zetels (10 minder dan in 2010). PvdA haalt 24 zetels (min 6), D66 15 (plus 5), GroenLinks 5 (min 5), de ChristenUnie 6 (plus 1), de SGP en de Partij voor de Dieren ieder 3 (in beide gevallen plus 1) terwijl 50Plus met 1 zetel in de Tweede Kamer zou komen.
VVD en SP
Met de score van zondag is het alleen mogelijk een coalitie van drie partijen te vormen als daarin zowel VVD als SP zitten. In andere gevallen moeten er minimaal vier parttijen meedoen.
Volgens De Hond legt 49 procent van de kiezers het mislukken van het Catshuisberaad bij Wilders. CDA en VVD doen dat voor het grootste deel, terwijl de PVV-aanhang de schuld bij VVD en CDA legt of bij alle drie.
De peiling van De Hond is zaterdagavond en zondagochtend gehouden onder 4500 mensen.
http://www.volkskrant.nl/(...)-voor-zichzelf.dhtmlquote:Van Aartsen: 'Als zijn positie in het geding is, kiest Wilders voor zichzelf'
'Ik heb de VVD gewaarschuwd: op enig moment laat Geert Wilders jullie in de steek.' Dat zei burgemeester van Den Haag en oud-VVD minister Jozias van Aartsen vandaag in het programma Eva Jinek op Zondag.
'Wilders is loyaal, tot het moment waarop zijn eigen positie in het geding komt. Dan kiest hij uiteindelijk voor zichzelf', aldus Van Aartsen. 'Na de breuk in Limburg en het vertrek van Hero Brinkman gebeurde dat ook.'
Niet veel vertrouwen
De breuk in het Catshuis kwam voor Van Aartsen zelf niet echt als een verassing. 'Hoewel ik wel had gedacht dat als je er zeven weken lang mee bezig bent, dat je er dan wel uit zult komen. Maar vanaf het begin had ik er niet veel vertrouwen in.'
Volgens de VVD'er was de 'open houding' van het kabinet de laatste maanden een beetje verdwenen. 'Vooral toen er werd samengewerkt met de SGP. Het zijn allemaal lieve mensen hoor, maar hun ideeën liggen mijlenver van die van de VVD. We moeten weg van het PVV-trauma en nadenken hoe het met het land verder moet.'
Koningin
Op het moment dat het Catshuisoverleg klapte, was Van Aartsen net bij de heropening van Madurodam, samen met koningin Beatrix. 'Er kwamen op dat moment geruchten uit het Catshuis. Maar heb me eerst geconcentreerd op burgemeestersvak. En de koningin is zo'n vakvrouw. Ik weet niet of ze het al wist, maar ik heb haar niet zien bellen ofzo.'
Idd, het is Wilders schuld dat er geen andere partijen waren die met elkaar samen konden werken, zodat het gedoogkabinet de enige oplossing was.quote:Op zondag 22 april 2012 11:21 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Zo... wat een zaadlozingen hier zeg, wie gaat dat opruimen?
Benieuwd hoe de nieuwe regering eruit komt te zien... welke vier partijen kunnen samenwerken??
Ja, de PvdA is echt een splinterpartij met 25 zetelsquote:Op zondag 22 april 2012 11:43 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Straks na de verkiezingen hebben weer hetzelfde probleem dat er geen kabinet gevormd kan worden, want de VVD komt op 37 zetels en de SP op ruim 25, CDA 12 en PVV 18, de rest zijn splinterpartijen.
Er is een flinke kans dat 'Paars' een meerderheid aan zetels krijgt. Dat is gewoon werkbaar.quote:Op zondag 22 april 2012 11:43 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Idd, het is Wilders schuld dat er geen andere partijen waren die met elkaar samen konden werken, zodat het gedoogkabinet de enige oplossing was.
Straks na de verkiezingen hebben weer hetzelfde probleem dat er geen kabinet gevormd kan worden, want de VVD komt op 37 zetels en de SP op ruim 25, CDA 12 en PVV 18, de rest zijn splinterpartijen. Ik zie niet hoe je een kabinet moet vormen.
Wilders zal dan wel weer de schuld krijgen dat de formatie niet lukt, wat een geluk voor de gevestigde partijen dat de PVV bestaat
Exact.... ik ben geen fan van Wilders maar ik kan nog slechter tegen het gejank van de rest. Het is altijd Wilders zijn schuld en dat is laf. Wie weet ga ik de volgende keer juist wel PVV stemmen, immers een stem op de anderen is ook niets waard. De VVD had mijn stem maar die valt tegen, D66 kan nimmer, PvdA is geen Nederlandse partij, GL zijn terroristen dus dan blijft er weinig over....wellicht de Piratenpartij.quote:Op zondag 22 april 2012 11:43 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Idd, het is Wilders schuld dat er geen andere partijen waren die met elkaar samen konden werken, zodat het gedoogkabinet de enige oplossing was.
Straks na de verkiezingen hebben weer hetzelfde probleem dat er geen kabinet gevormd kan worden, want de VVD komt op 37 zetels en de SP op ruim 25, CDA 12 en PVV 18, de rest zijn splinterpartijen. Ik zie niet hoe je een kabinet moet vormen.
Wilders zal dan wel weer de schuld krijgen dat de formatie niet lukt, wat een geluk voor de gevestigde partijen dat de PVV bestaat
Ja mensen, deze jongen heeft er verstand van.quote:Op zondag 22 april 2012 11:43 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Nee, dat is niet Wilders' schuld, dat is de schuld van Mark Rutte. Er lag een stabiel, redelijk alternatief, maar Mark Rutte wilde zo graag zijn kabinet waar rechts de vingers bij af kon likken, die wilde met de PVV in zee. Mark Rutte heeft willens en wetens gekozen voor dit onstabiel gedrocht.quote:Op zondag 22 april 2012 11:43 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Laatst zag ik wel een artikel op de site van de Volkskrant waarin die lijst werd overgenomen.quote:Op zondag 22 april 2012 10:00 schreef Re het volgende:
zonde van al die tijd en moeite die het kostte om de afvallijst bij te houden
idd, het is triest maar waar, ik stem ook volgens het afstreepsysteem:quote:Op zondag 22 april 2012 11:46 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Exact.... ik ben geen fan van Wilders maar ik kan nog slechter tegen het gejank van de rest. Het is altijd Wilders zijn schuld en dat is laf. Wie weet ga ik de volgende keer juist wel PVV stemmen, immers een stem op de anderen is ook niets waard. De VVD had mijn stem maar die valt tegen, D66 kan nimmer, PvdA is geen Nederlandse partij, GL zijn terroristen dus dan blijft er weinig over....wellicht de Piratenpartij.
Jij bent geen fan van Wilders. Ja hoor, Ronniequote:Op zondag 22 april 2012 11:46 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Exact.... ik ben geen fan van Wilders maar ik kan nog slechter tegen het gejank van de rest. Het is altijd Wilders zijn schuld en dat is laf. Wie weet ga ik de volgende keer juist wel PVV stemmen, immers een stem op de anderen is ook niets waard. De VVD had mijn stem maar die valt tegen, D66 kan nimmer, PvdA is geen Nederlandse partij, GL zijn terroristen dus dan blijft er weinig over....wellicht de Piratenpartij.
Gezien het profiel dat je je hier aanmeet past de PVV ook prima bij je natuurlijk.quote:Op zondag 22 april 2012 11:46 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Toch wordt van links nar rechts inclusief de rat Verhagen de schuld aan Wilders gegevenquote:Op zondag 22 april 2012 11:48 schreef Monidique het volgende:
Nee, dat is niet Wilders' schuld, dat is de schuld van Mark Rutte. Er lag een stabiel, redelijk alternatief, maar Mark Rutte wilde zo graag zijn kabinet waar rechts de vingers bij af kon likken, die wilde met de PVV in zee. Mark Rutte heeft willens en wetens gekozen voor dit onstabiel gedrocht.
Uiteraard, als je een relatieve buitenstaander de schuld kan geven blijf je zelf buiten schot. Lijkt me standaard tactiek.quote:Op zondag 22 april 2012 11:51 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Toch wordt van links nar rechts inclusief de rat Verhagen de schuld aan Wilders gegeven
Wat kan ons het nou rotten wie er schuldig is man?quote:Op zondag 22 april 2012 11:51 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Toch wordt van links nar rechts inclusief de rat Verhagen de schuld aan Wilders gegeven
Ook daarmee kun je wel een kabinet zonder de PVV vormen. Het is een kwestie van willen.quote:Op zondag 22 april 2012 11:43 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |