quote:Op dinsdag 17 april 2012 23:04 schreef Panthera. het volgende:
[..]
Ik heb zelf nog nooit een boete gehad zelfs. Als je van te voren en onderweg de flitsers een beetje bijhoudt word je eigenlijk nooit verrast. Moet zeggen dat ik meestal ook wel de maximum snelheid aanhoudt, alleen spitsstroken waar je opeens maar 100 mag houd ik me niet aan (en daar staan ze eigenlijk nooit voor te flitsen ook) en als ik ergens op tijd moet zijn gaat het nog wel eens een stuk te hard (en nee, eerder weggaan is geen optie).
quote:Op dinsdag 17 april 2012 23:22 schreef H-D het volgende:
[..]
Ja dat heeft er idd echt mee te maken. In mijn vorige auto, die kleiner en minder 'ribuust' was, had ik veel meer last van mensen die kleven en/of je aan de kant willen duwen. Nu veel minderbijna nooit zelfs.
quote:Op dinsdag 17 april 2012 23:25 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
En dat kan dus ook de andere kant op werken. Zéker in dit land.
[..]
Post even gefixed. Wat jij schrijft is allemaal leuk en aardig (en de regering zal je ook nooit anders vertellen), maar naïef.
quote:Op woensdag 18 april 2012 06:24 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Goeie actieVolgens mij denken een hoop bestuurders van bedrijfsbusjes dat ze lekker anoniem zijn, alsof het logo van de baas ze verstopt ofzo. En dan vertellen ze zichzelf dat ze wel mogen jagen want de baas heeft natuurlijk altijd belang bij wat gewonnen tijd.
Wel irritatie, niet expres:quote:Op woensdag 18 april 2012 10:38 schreef MrKikker het volgende:
[..]
update de boetepot even
PTA Boetepot April
Asociaal idd.quote:Op woensdag 18 april 2012 10:47 schreef RolStaart-Beer het volgende:
Mensen die niet eens fatsoendelijk een handje kunnen opsteken als je ze voorrang geeft bij een versmalling.
daarom heb ik samen met m'n eigen claxons, een 'volwassenere' versie gemonteerd (luchthoorn).quote:Op dinsdag 17 april 2012 20:03 schreef Matty___ het volgende:
[..]
Nou ik denk dat als je vol in je toeter gaat hangen dat men dat wel opmerkt.
Doet me denken aan Seinfeld:quote:Op woensdag 18 april 2012 10:47 schreef RolStaart-Beer het volgende:
Mensen die niet eens fatsoendelijk een handje kunnen opsteken als je ze voorrang geeft bij een versmalling.
Een schijnwerper aan de achterkant?quote:Op woensdag 18 april 2012 10:48 schreef Netsplitter het volgende:
Ik moet trouwens nog ff m'n mistlampen vervangen voor een wat sterkere variant.
Eens kijken of klevers het dan nog steeds zo leuk vinden om te kleven.
Aan m'n partner geven want die zit meestal naast mijquote:Op woensdag 18 april 2012 12:13 schreef jitzzzze het volgende:
Wat ga je dan doen met die losse spiegel? Zo te lezen heb je het al dan al druk zat met op de weg blijven...
Ik krijg een visual van een stel in een auto en een losse spiegel...quote:Op woensdag 18 april 2012 12:20 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Aan m'n partner geven want die zit meestal naast mij
haha weet je hoe slecht... zorg dan gewoon voor een auto met automatisch dimmende binnenspiegel en buitenspiegels die ietsje gedimd zijn. Ik heb iig nooit meer ergens last vanquote:Op woensdag 18 april 2012 12:31 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Ik krijg een visual van een stel in een auto en een losse spiegel...
"Oh nee, d'r zit er weer eentje achter mij irritant te doen, pak jij de spiegel even, schat..."
gekantelde spiegel = gedimde spiegel. En dat helpt soms gewoon niet... En ik heb ook mensen achter me gehad die hun licht zo vreselijk verkeerd hadden staan dat ik ze niet in m'n binnenspiegel zag, maar wel in m'n rechter buiten spiegel. En een beetje gedimd werkt dan niet. Plus als het echt goed donker is (geen lichtkoepels, geen straat lantaars, een donkere natte nacht) dan is elk licht eigenlijk al teveel... (en als ik m'n eigen schaduw zie in m'n eigen lichtbundel....)quote:Op woensdag 18 april 2012 14:31 schreef resque het volgende:
[..]
haha weet je hoe slecht... zorg dan gewoon voor een auto met automatisch dimmende binnenspiegel en buitenspiegels die ietsje gedimd zijn. Ik heb iig nooit meer ergens last van
De belijning is dan ook zo lekker zichtbaar.quote:Op woensdag 18 april 2012 23:31 schreef Descendent het volgende:
Veel regenval en spoorvorming= af en toe machtig irritant; zeker wanneer je in t donker terugrijdt.
Als meteen na een harde bui de zon gaat schijnenquote:Op woensdag 18 april 2012 23:39 schreef Ferdo het volgende:
[..]
De belijning is dan ook zo lekker zichtbaar.
Ik had laatst een lul die boos op me werd. Ik had voorrang maar rolde nauwelijks meer en hij reed nog op normale snelheid en was al bijna bij de opening op de weg. Ik zet hem aan de kant en doe lampjeflits, hij kan zo doorrijden en komt scheldend en met laaiende ogen langsquote:Op woensdag 18 april 2012 10:47 schreef RolStaart-Beer het volgende:
Ondank is des werelds loon. Hij zal er wel niet op hebben gemogen van zijn wederhelft (m/v).quote:Op donderdag 19 april 2012 06:24 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ik had laatst een lul die boos op me werd. Ik had voorrang maar rolde nauwelijks meer en hij reed nog op normale snelheid en was al bijna bij de opening op de weg. Ik zet hem aan de kant en doe lampjeflits, hij kan zo doorrijden en komt scheldend en met laaiende ogen langs
Daar heb je wel gelijk inquote:Op woensdag 18 april 2012 14:35 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
gekantelde spiegel = gedimde spiegel. En dat helpt soms gewoon niet... En ik heb ook mensen achter me gehad die hun licht zo vreselijk verkeerd hadden staan dat ik ze niet in m'n binnenspiegel zag, maar wel in m'n rechter buiten spiegel. En een beetje gedimd werkt dan niet. Plus als het echt goed donker is (geen lichtkoepels, geen straat lantaars, een donkere natte nacht) dan is elk licht eigenlijk al teveel... (en als ik m'n eigen schaduw zie in m'n eigen lichtbundel....)
Je zet hem aan de kant?quote:Op donderdag 19 april 2012 06:24 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ik had laatst een lul die boos op me werd. Ik had voorrang maar rolde nauwelijks meer en hij reed nog op normale snelheid en was al bijna bij de opening op de weg. Ik zet hem aan de kant en doe lampjeflits, hij kan zo doorrijden en komt scheldend en met laaiende ogen langs
Zal zo'n wegversmalling zijn geweest?quote:
Eens!quote:Op vrijdag 20 april 2012 08:07 schreef SimtekF1 het volgende:
Waar ik me de laatste tijd vaak aan erger zijn meestal wat oudere bestuurders die bochten bijna stilstaand nemen.
Voorbeeld: Verkeerslicht op groen, auto voor me trekt op, ik ook, zet hem in z'n 2 en vervolgens gaat de auto voor me zooo langzaam de bocht door dat ik hem weer in z'n 1 moet zetten omdat ik hem anders aantik (en dat had ik laatst 3 keer met dezelfde bestuurder). :/
Door zoiets ben ik al 2x de berm ingedrukt door zo'n malloot.quote:Op vrijdag 20 april 2012 08:28 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Wat ook irritant is, als er bij zo'n voorbeeld twee banen naar links/rechts zijn en degene naast jou gaat opeens in de bocht naar jouw baan.
Mag je nog blij zijn dat er een berm is. Waar ik het vaak bijna zie gebeuren zit een verhoging met een hek naast de rijbaanquote:Op vrijdag 20 april 2012 09:45 schreef gebrokenglas het volgende:
Mensen die hun richtingaanwijzing niet gebruiken zijn de fietsers van vroeger.
[..]
Door zoiets ben ik al 2x de berm ingedrukt door zo'n malloot.
Door die auto voelen ze zich heel wat. Grote bak, maakt indruk, denken ze. En de anonimiteit.quote:Op vrijdag 20 april 2012 09:59 schreef DrDarwin het volgende:
De BMW X5 malloot die me gisteren twee keer bijna van de weg drukte, eerst bij het invoegen waarbij hij me bijna tegen een witte bestelbus wilde pletten omdat hij er blijkbaar vanuit gaat dat iedereen op de snelweg plaats maakt voor invoegende duitse proletenbakken, en vlak daarna dezelfde onbezonnen actie andersom om weer de weg af te gaan met wederom ondergetekende als bijna slachtoffer.
Wat is dat toch met die gasten!!!
nahja, de dubbele rotonde vlak bij mijn huis neem ik volgens het boekje. (als enige)quote:Op vrijdag 20 april 2012 10:16 schreef Revolution-NL het volgende:
Mensen die niet weten hoe ze (dubbele)rotondes moeten nemen en ook nog eens geen richting aan geven![]()
![]()
![]()
Ze komen ook wel in Frankrijk voor, of bedoel je die moderne turbo-turbo-rotondes met voor-, tussen- en uitvoegstroken?quote:Op vrijdag 20 april 2012 10:19 schreef Hyperdude het volgende:
Die dubbele dingen kom ik trouwens nergens tegen in Europa; behalve in overbevolkte tokkieprovincies in NL.
Ik dacht eigenlijk dat hij die turbo rotondes bedoelde met 'dubbele rotondes'. Maar na jouw bericht twijfel ikquote:Op vrijdag 20 april 2012 10:21 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Ze komen ook wel in Frankrijk voor, of bedoel je die moderne turbo-turbo-rotondes met voor-, tussen- en uitvoegstroken?
Welke overbevolkte tokkieprovincies bedoel je? Heel Nederland is overbevolkt volgens mij, maar de meeste tokkies zitten in het westen volgens mijquote:Op vrijdag 20 april 2012 10:19 schreef Hyperdude het volgende:
Dubbele rotondes zijn wel een uitvinding van de Duivel.
En dan nog zo'n fietspad er omheen waar de fietsers voorrang hebben.![]()
Hoeveel verkeersborden en afwijkende verkeerssituaties kan de gemiddeld bestuurder per seconde aan?
Die dubbele dingen kom ik trouwens nergens tegen in Europa; behalve in overbevolkte tokkieprovincies in NL.
Rij maar eens over de Route De Soleil gedurende het voorseisoen(dus als vrachtwagens er nog over mogen)... Ik ben eens, in ik denk zo'n 200-300 km 3-4 keer bijna geplet of afgesneden door inhalende vrachtwagens daar... Blijkbaar denken ze dat zodra ze de knipperlicht aanzetten, de baan links van hun opeens leeg is en dus gooien ze de vrachtwagen zo naar links...quote:Op vrijdag 20 april 2012 10:46 schreef SimtekF1 het volgende:
Ben ooit naar Zuid Frankrijk gereden en heb me eigenlijk weinig kunnen storen aan alles om me heen.
Mensen die inhalen gebruiken duidelijk hun knipperlicht en laten die aan totdat ze weer aan de kant gaan.
Hier in Nederland gunt niemand elkaar een stukkie weg.
Of dat mensen verkeerd voorsorteren voor een bocht en dan in de bocht besluiten dat ze toch echt die andere rijbaan willen pakken. Via jouw rijbaan. Dwars door jou heen. Zag vorige maand ineens een grote Mercedes-ster ineens heel groot worden door het raam aan de passagierskant omdat een vrachtwagen besloot de bocht rechtsaf gewoon rechtdoor te nemen hieromquote:Op vrijdag 20 april 2012 08:28 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Eens!
Wat ook irritant is, als er bij zo'n voorbeeld twee banen naar links/rechts zijn en degene naast jou gaat opeens in de bocht naar jouw baan. Omdat ze dan toch de binnen/buitenbocht willen nemen ofzo![]()
Ik zorg er nu dan eigenlijk altijd voor dat ik voor of achter diegene zit, gebeurd me te vaak dat iemand erg dichtbij komt
Als je in zo'n grote bak rijdt kom je nu eenmaal overal mee weg, dus waarom zouden ze het ook niet doen he?!quote:Op vrijdag 20 april 2012 11:02 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Of dat mensen verkeerd voorsorteren voor een bocht en dan in de bocht besluiten dat ze toch echt die andere rijbaan willen pakken. Via jouw rijbaan. Dwars door jou heen. Zag vorige maand ineens een grote Mercedes-ster ineens heel groot worden door het raam aan de passagierskant omdat een vrachtwagen besloot de bocht rechtsaf gewoon rechtdoor te nemen hierom
Dat klinkt dan idd wel wat minder leuk hehe.quote:Op vrijdag 20 april 2012 11:00 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Rij maar eens over de Route De Soleil gedurende het voorseisoen(dus als vrachtwagens er nog over mogen)... Ik ben eens, in ik denk zo'n 200-300 km 3-4 keer bijna geplet of afgesneden door inhalende vrachtwagens daar... Blijkbaar denken ze dat zodra ze de knipperlicht aanzetten, de baan links van hun opeens leeg is en dus gooien ze de vrachtwagen zo naar links...
Volgens mij hebben wij hier in de provincie trouwens maar 1 zo'n "turbo-rotonde".
Ja, heb ik ook wel gehad in Oostenrijk. Ik rijd netjes op de linkerbaan, 130. De weg gaat omhoog (mooi stukje autoweg daar bij Wenen!). Wil er zo'n mongool in z'n vrachtwagen ineens naar de linkerbaan terwijl ik dus al naast hem zit. Hij verwachte wel even dat ik zou afremmen (en dus niet meer op snelheid kon komen). Heb ik niet gedaan (het enige wat ik kon doen is of een noodstop maken en die auto achter me bij m'n neus ontmoeten of dezelfde snelheid doorrijden, versnellen was geen optie, want dat trok m'n auto niet), hij toeteren en weer terug naar z'n eigen baan waar hij dus die 1km/h minder hard kon rijden... En ik zat de komende 200km met knikkende knietjes achter het stuur....quote:Op vrijdag 20 april 2012 11:00 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Rij maar eens over de Route De Soleil gedurende het voorseisoen(dus als vrachtwagens er nog over mogen)... Ik ben eens, in ik denk zo'n 200-300 km 3-4 keer bijna geplet of afgesneden door inhalende vrachtwagens daar... Blijkbaar denken ze dat zodra ze de knipperlicht aanzetten, de baan links van hun opeens leeg is en dus gooien ze de vrachtwagen zo naar links...
Ergens ook wel idioot dat het nodig is zulke knipperinstallaties voor de zebra's te plaatsen...quote:Op vrijdag 20 april 2012 11:30 schreef resque het volgende:
Dan heb je hier nog niet over gereden zeker:
http://www.verkeerskunde.(...)mische.4.22530.lynkx
briljant! eerst altijd file daar, nu nooit meer!
Turbo rotondes zijn echt hatelijkquote:Op vrijdag 20 april 2012 11:00 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Volgens mij hebben wij hier in de provincie trouwens maar 1 zo'n "turbo-rotonde".
Juist het Keizer Karelplein is een drama omdat verkeer op de rotonde daar voorrang moet verlenen aan verkeer dat de rotonde op wil rijden.quote:Op vrijdag 20 april 2012 15:37 schreef JDude het volgende:
Turborotondes zijn baas. Van die krengen met twee rijstroken zonder scheiding zijn juist irritant. Tenzij ze zo groot zijn als het Keizer Karelplein in Nijmegen, dan vlieg je gewoon tussen alle verdwaasde toeristen door.
Vind ze gewoon niet 'fijn'. Plus dat mensen die ze niet kennen soms het overzicht kwijtraken, paniek raken en rare dingen gaan uithalen. Bij normale rotondes heb je meer tijd om de juiste afslag te kiezen als je ergens niet bekend bent.quote:Op vrijdag 20 april 2012 15:51 schreef Tijn het volgende:
[..]
Hoezo? Handig toch juist dat correct voorsorteren wordt afgedwongen.
Jawel hoor waarom zou ik dat niet begrijpen?quote:
Omdat 9 van de 10 die ze niet leuk vindt, niet snapt hoe ze er overheen moeten.quote:Op vrijdag 20 april 2012 17:20 schreef H-D het volgende:
[..]
Jawel hoor waarom zou ik dat niet begrijpen?
En waarom meteen mijn autorijvaardigheden in twijfel trekken?
quote:Op vrijdag 20 april 2012 10:55 schreef Kentekenplaat het volgende:
Die motorrijder afgelopen week![]()
Hij haalt mij in en gaat echt strak langs de voorkant van de vrachtwagen de afrit af. Blijf er dan achter, mafkees.
Mooi juist dat het kaf van het koren gescheiden wordtquote:Op vrijdag 20 april 2012 17:19 schreef H-D het volgende:
[..]
Vind ze gewoon niet 'fijn'. Plus dat mensen die ze niet kennen soms het overzicht kwijtraken, paniek raken en rare dingen gaan uithalen. Bij normale rotondes heb je meer tijd om de juiste afslag te kiezen als je ergens niet bekend bent.
Op een turborotonde kan je meestal ook een rondje rijden, tenzij je de buitenbaan neemt. Turbo rotondes zijn ook ideaal om eens een langzame voorganger in te halen als je een weg rijdt waar je verder niet kan inhalen. Sowieso bevorderen die dingen naar mijn mening de doorstroom, getuige de rotondes op de N57.quote:Op vrijdag 20 april 2012 17:19 schreef H-D het volgende:
[..]
Vind ze gewoon niet 'fijn'. Plus dat mensen die ze niet kennen soms het overzicht kwijtraken, paniek raken en rare dingen gaan uithalen. Bij normale rotondes heb je meer tijd om de juiste afslag te kiezen als je ergens niet bekend bent.
Inderdaad, zeker omdat mijn auto wat harder wil, en ik sowieso graag lekker doorrij ben ik het wel met je eens.. Ook als ik zie dat ik de snelheid van de achterop komende auto verkeerd heb ingeschat. Dan trap ik gewoon even het gas in, ben ik er sneller voorbij, en kan de ander ook direct weer door. Tenzij ze gigantisch op mijn bumper gaan hangen, dan ga ik op stand "kalm aan" en rij ik rustig 120. Maar goed, ik ga dan ook niet direct naar links na een invoegstrook als ik achter een vrachtwagen rij, en het ook redelijk druk is op de snelweg waar ik op wil..quote:Op vrijdag 20 april 2012 23:38 schreef Yreal het volgende:
Waarom ziet iedereen hier 140 toch als zo onwijs snel?![]()
Granted, ik kan niet harder dan 140, maar daar zit ik zonder dat ik er erg in heb. Even 2 auto's inhalen en voordat ik op de linkerbaan zit zit ik alweer op140
Ach, dat soort dingen deed ik in het begin ook wel eens, maar vaak heeft het helemaal geen zin omdat ze je toch niet zien.. En mochten ze het wel zien, doen ze het vaak alsnog niet...quote:Op zaterdag 21 april 2012 00:14 schreef Yreal het volgende:
heb er een sport van gemaakt om dan achter mensen te rijden en zo opzij te wijzen zodat ze dat zien in de binnenspiegel
Rechts rustig er voorbij met minder dan de max. snelheid en dan 10 auto's verder er weer tussen, leren ze het misschien ook wel van.quote:Op zaterdag 21 april 2012 00:14 schreef Yreal het volgende:
heb er een sport van gemaakt om dan achter mensen te rijden en zo opzij te wijzen zodat ze dat zien in de binnenspiegel
Niet op de snelweg...quote:Op zaterdag 21 april 2012 00:26 schreef Yreal het volgende:
sommige langzaamrijders kan ik wel waarderen trouwens.
Zat er laatst zo'n ouwe vent gewoon chil een sigaartje te roken, in zijn nette pak. Dan ben je wel een baas als je met 30km/u rolt![]()
Ik wel dus.quote:Op vrijdag 20 april 2012 17:26 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Omdat 9 van de 10 die ze niet leuk vindt, niet snapt hoe ze er overheen moeten.
Dat snap ik ook niet. 140 is heel vaak gewoon kruissnelheid voor mij.quote:Op vrijdag 20 april 2012 23:38 schreef Yreal het volgende:
Waarom ziet iedereen hier 140 toch als zo onwijs snel?![]()
Granted, ik kan niet harder dan 140, maar daar zit ik zonder dat ik er erg in heb. Even 2 auto's inhalen en voordat ik op de linkerbaan zit zit ik alweer op140
hier nietquote:Op zaterdag 21 april 2012 00:45 schreef Pizza_Boom het volgende:
@ Palomar: Je plaatje geeft een virusmelding hier.
Nu niet meer, net werd ie helemaal knettergek. Herkenbare situatie trouwens. Ken er nog een, 3 auto's voor een dubbelbaans stoplicht, 2 rechts en 1 (vaak een Atos, Charade ofzo) links. Licht op groen en kan je alsnog in de ankers omdat er een traag kuthok voor je staat waardoor rustig doorrollen er niet bij is, want reageert traag enzo.quote:
Haha dat is wel baas iddquote:Op zaterdag 21 april 2012 00:26 schreef Yreal het volgende:
sommige langzaamrijders kan ik wel waarderen trouwens.
Zat er laatst zo'n ouwe vent gewoon chil een sigaartje te roken, in zijn nette pak. Dan ben je wel een baas als je met 30km/u rolt![]()
Precies, auto´s zijn om in te rijdenquote:Op zaterdag 21 april 2012 01:09 schreef H-D het volgende:
[..]
Haha dat is wel baas idd
Tijdje terug reed ik op de snelweg 140 ofzo en toen werd ik met 160 ongev. ingehaald door een gozertje in een heeele fraaie oldtimer Jaguar XJ series III 4.2L, vond ik ook wek vet dat ie er gewoon flink mee doorrijd
Ook herkenbaar idd. Vooral bij het wegrijden. Dan denk je in de 'snelle' linker strook te staan, wordt je bij groen licht door alles in de rechter baan ingehaald omdat die atos/aygo/charade megatraag optrektquote:Op zaterdag 21 april 2012 01:05 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Nu niet meer, net werd ie helemaal knettergek. Herkenbare situatie trouwens. Ken er nog een, 3 auto's voor een dubbelbaans stoplicht, 2 rechts en 1 (vaak een Atos, Charade ofzo) links. Licht op groen en kan je alsnog in de ankers omdat er een traag kuthok voor je staat waardoor rustig doorrollen er niet bij is, want reageert traag enzo.
Kom maar opquote:Op zaterdag 21 april 2012 11:16 schreef Palomar het volgende:
[..]
Ook herkenbaar idd. Vooral bij het wegrijden. Dan denk je in de 'snelle' linker strook te staan, wordt je bij groen licht door alles in de rechter baan ingehaald omdat die atos/aygo/charade megatraag optrekt
Ik verander dan soms echt in een bumperklevende hufter. Zou het liefst ook nog met groot licht gaan seinen...
GROMquote:
Nou maar ik laat ook gaten vallen. Heb geen zin om mijn koppeling nodeloos te belasten omdat mijn voorganger elke 5 seconden 20cm naar voren opschuift.quote:Op zaterdag 21 april 2012 00:41 schreef Marco001 het volgende:
Oh ja, dat is inderdaad ook zo ergerlijk... Zie dat soort dingen ook vaak, van die mensen die enorme gaten laten vallen bij het verkeerslicht.. Soms heb ik dan de neiging om mijn auto in dat gat te parkeren, misschien dat diegene mijn hint dan begrijpt voor de volgende keer..
Heeft weinig te maken met aygo/charade of wat dan ook. Als ik een euro kreeg voor elke keer dat ik achter een trage chauffeur in een Volvo/BMW/Audi sta...quote:Op zaterdag 21 april 2012 11:16 schreef Palomar het volgende:
[..]
Ook herkenbaar idd. Vooral bij het wegrijden. Dan denk je in de 'snelle' linker strook te staan, wordt je bij groen licht door alles in de rechter baan ingehaald omdat die atos/aygo/charade megatraag optrekt
Ik verander dan soms echt in een bumperklevende hufter. Zou het liefst ook nog met groot licht gaan seinen...
Je gaat de doorstroming van het verkeer toch niet belemmeren omdat je niet wil dat je koppeling slijt?quote:Op zaterdag 21 april 2012 15:27 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Nou maar ik laat ook gaten vallen. Heb geen zin om mijn koppeling nodeloos te belasten omdat mijn voorganger elke 5 seconden 20cm naar voren opschuift.
Wat nou doorstroming? Als ik in de rij voor een stoplicht sta en mijn voorgangers kruipen langzaam tegen elkaar aan, dan rijd ik niet op nee. Laat ik wel degelijk het gat het gat.quote:Op zaterdag 21 april 2012 15:30 schreef Tijn het volgende:
[..]
Je gaat de doorstroming van het verkeer toch niet belemmeren omdat je niet wil dat je koppeling slijt?
Stap dan helemaal niet in de auto, hoef je ook nooit naar de garage.
Over dat laatste heb ik het natuurlijk, dat was ook het onderwerp.quote:Op zaterdag 21 april 2012 15:32 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Wat nou doorstroming? Als ik in de rij voor een stoplicht sta en mijn voorgangers kruipen langzaam tegen elkaar aan, dan rijd ik niet op nee. Laat ik wel degelijk het gat het gat.
Als er echter ruimte ontstaat en ik kan oprijden en de baan voor rechtsaf komt daardoor vrij, zoals in geval van Palomar, dan rijd ik wel op.
Als je die regels kent vind ik het altijd vrij makkelijk rijden daar.quote:Op vrijdag 20 april 2012 17:07 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Juist het Keizer Karelplein is een drama omdat verkeer op de rotonde daar voorrang moet verlenen aan verkeer dat de rotonde op wil rijden.
Dat is heel hatelijk iddquote:Op zaterdag 21 april 2012 11:16 schreef Palomar het volgende:
[..]
Ik had laatst ruzie met een mevrouw die een andere mevrouw zonder benen in een hele grote rolstoel over een rotonde duwde. Op het fietspad, over de rijbaan, ze liep overal behalve op de stoep en op het zebrapad. Toen ik haar -netjes- aansprak was ik een kutwijfquote:Op zaterdag 21 april 2012 16:59 schreef H-D het volgende:
Niet echt een irritatie maar zag tijdje terug iemand gewoon skeeleren op provinciale weg terwijl er gewoon een perfect fietspad naast liep...wat bezielt je dan
Inderdaad! Zo hatelijk. Net als veel bejaarden in de winkel/supermarkt enzo. Met zo'n attitude van rot op ik ben oud dus ik ga voor.quote:Op zaterdag 21 april 2012 17:31 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ik had laatst ruzie met een mevrouw die een andere mevrouw zonder benen in een hele grote rolstoel over een rotonde duwde. Op het fietspad, over de rijbaan, ze liep overal behalve op de stoep en op het zebrapad. Toen ik haar -netjes- aansprak was ik een kutwijf![]()
Met andere woorden: dat soort mensen denkt dat de regels niet voor hen gelden.
Moet je eens zeggen: "Pardon mevrouw, maar ik stond toch echt voor."quote:Op zaterdag 21 april 2012 17:47 schreef H-D het volgende:
[..]
Inderdaad! Zo hatelijk. Net als veel bejaarden in de winkel/supermarkt enzo. Met zo'n attitude van rot op ik ben oud dus ik ga voor.trieste figuren
Baas!quote:Op zaterdag 21 april 2012 19:09 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Moet je eens zeggen: "Pardon mevrouw, maar ik stond toch echt voor."
Ooit een keer gedaan, kreeg de volgende reactie: "Ach, jong, houd je mond, ik heb heel mijn leven gewerkt."
Daarop gereageerd: "En nu bent u met pensioen en heeft u alle tijd van de wereld terwijl ik naar mijn werk toe moet. Dank voor uw begrip."
Werd me niet in dank afgenomen.
Wel adrem.quote:Op zaterdag 21 april 2012 19:09 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Moet je eens zeggen: "Pardon mevrouw, maar ik stond toch echt voor."
Ooit een keer gedaan, kreeg de volgende reactie: "Ach, jong, houd je mond, ik heb heel mijn leven gewerkt."
Daarop gereageerd: "En nu bent u met pensioen en heeft u alle tijd van de wereld terwijl ik naar mijn werk toe moet. Dank voor uw begrip."
Werd me niet in dank afgenomen.
Dat is ook het probleem niet. Het probleem is dat ze het vanzelfsprekend vinden. Maar zo werkt het niet bij mijquote:Op zaterdag 21 april 2012 19:51 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Wel adrem.
Idd, dan krijg je "die jeugd van tegenwoordig" opmerkingen naar je hoofd gegooid.
En zij die koffieautomaat van de super maar leegzuipen...
En ach, als ze maar 1pakkie melk en een pak koekjes af te rekenen hebben mogen ze best voor.
Dit inderdaad.quote:Op zaterdag 21 april 2012 20:10 schreef H-D het volgende:
[..]
Dat is ook het probleem niet. Het probleem is dat ze het vanzelfsprekend vinden. Maar zo werkt het niet bij mij
Misschien zie je er gewoon heel lief uit?quote:Op zaterdag 21 april 2012 20:33 schreef Yreal het volgende:
Vind het altijd een beetje raar om te vragen, maar ik word min of meer gedwongen voor te gaan.
zelfs door mensen met 6 dingens, als ik 2 dingen heb
Wel een mooie Saab?quote:Op zaterdag 21 april 2012 22:56 schreef Kentekenplaat het volgende:
Bij de jaarlijkse rommelmarkt waarbij wat vrienden en ik helpen. Een trut in een Saab die zich lekker klem gezet had. Eerst schampt ze de bumper van de auto van een vriend, vervolgens knalt ze tegen een andere auto aan. En terwijl ze weer achteruit rijdt kijkt ze naar links omdat ze de aanwijzigingen die iemand roept wil horen.Ik heb haar toen maar eens gevraagd of ze nog een keer de goede kant op zou gaan kijken en of een opfriscursus geen goed idee zou zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |