abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_110580620
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 23:38 schreef Yreal het volgende:
Waarom ziet iedereen hier 140 toch als zo onwijs snel? :{

Granted, ik kan niet harder dan 140, maar daar zit ik zonder dat ik er erg in heb. Even 2 auto's inhalen en voordat ik op de linkerbaan zit zit ik alweer op140 :+
Inderdaad, zeker omdat mijn auto wat harder wil, en ik sowieso graag lekker doorrij ben ik het wel met je eens.. Ook als ik zie dat ik de snelheid van de achterop komende auto verkeerd heb ingeschat. Dan trap ik gewoon even het gas in, ben ik er sneller voorbij, en kan de ander ook direct weer door. Tenzij ze gigantisch op mijn bumper gaan hangen, dan ga ik op stand "kalm aan" en rij ik rustig 120. Maar goed, ik ga dan ook niet direct naar links na een invoegstrook als ik achter een vrachtwagen rij, en het ook redelijk druk is op de snelweg waar ik op wil..
Ik bedoel, hoe moeilijk is het om eventjes te wachten tot die snellere auto's voorbij zijn, je netjes 90 achter die vrachtwagen rijd, en dan pas die vrachtwagen in te halen. En mocht het dan toch druk zijn, trek dan op vanuit de 3e of 4e versnelling, des te sneller zit jij op de 120, en des te minder last hebben de andere weggebruikers van jou.
En ja, Mensen die zonder snelheid direct die vrachtwagen willen inhalen, terwijl ik er aan kom rijden met 130 op de cc, die kunnen even fijn genieten van mijn 2*2 H7 grootlicht, als ik door hun weer op de rem moet.

Trouwens moet ik zelf ook toegeven dat ik steeds makkelijker doe over rechts inhalen... Op de heenweg naar vakantie zeker 5 auto's rechts ingehaald, omdat ze op de linkerbaan niet doorreden(en dat in Duitsland!), terwijl rechts nog meer als voldoende ruimte was, en ook (regelmatig) gehad dat mensen naar links gingen omdat een meter of 500 verder op een vrachtwagen 80 rijd, en zij 100-110 rijden..
Erg fijn als je dan netjes aan komt rijden met 130km/h(op de teller, dus zeg 128 werkelijk(grotere banden..) op de rechterbaan.. Als ik zie dat ik er nog makkelijk voor langs kan, blijft de CC lekker aan, haal ik desbetreffende auto rechts in, en ga vervolgens rustig naar links op het moment waarop ik dat normaal ook altijd doe: c.a. 50-100 meter achter de vrachtwagen..
Mocht ik zien dat die actie niet gaat lukken, klik ik gewoon de CC op pauze, laat hem uitrollen(haal daarbij veelal bijna de andere auto al in..) en voeg netjes achter de andere auto in, op weer die 50-100 meter..
Tenzij het druk is, want als je dan netjes door wilt rijden tot je daadwerkelijk in de buurt van de vrachtwagen bent, laten je o zo collegiale mede-weggebruikers je er niet meer tussen, en zit ik soms al ruim 1 km achter de vrachtwagen al op links...

Ik lijk zo misschien niet echt de ideale chauffeur, en wellicht wel een beetje zo'n gefrusteerde type, maar is het nou zo moeilijk om even voor je in gaat halen netjes te spiegelen en even te wachten tot die andere auto, die een stuk sneller rijd, je voorbij is voor je gaat inhalen? Kost je hoogstens 30 sec extra, maar scheelt zo veel frustratie, en het zorgt voor een betere doorstroming, dus why not?
En als je gewoon goed spiegelt, is het helemaal niet moeilijk om in te schatten of die auto achter je nou sneller rijd of niet. En mocht je dan besluiten om naar links te gaan, zet dan op z'n minst van te voren even je knipperlicht naar links aan a.u.b...

[ Bericht 11% gewijzigd door Marco001 op 21-04-2012 00:17:03 ]
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_110581082
heb er een sport van gemaakt om dan achter mensen te rijden en zo opzij te wijzen zodat ze dat zien in de binnenspiegel :+
pi_110581149
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 00:14 schreef Yreal het volgende:
heb er een sport van gemaakt om dan achter mensen te rijden en zo opzij te wijzen zodat ze dat zien in de binnenspiegel :+
Ach, dat soort dingen deed ik in het begin ook wel eens, maar vaak heeft het helemaal geen zin omdat ze je toch niet zien.. En mochten ze het wel zien, doen ze het vaak alsnog niet...

Had bij 1 van mijn vorige banen wel hele fijne bussen om bumperklevers mee op afstand te krijgen..
Niet omdat ze snel waren, integendeel zelfs: 0-100 in 5 minuten ofzo.
Maar als je de koppeling intrapte, even flink gas gaf en de koppeling direct weer op liet komen(wel in neutraal tuurlijk..) kwam er toch een gigantische roetwolk uit de uitlaat.... Heb zo menig voorbumper voorzien van een extra laagje zwart..

[ Bericht 21% gewijzigd door Marco001 op 21-04-2012 00:22:21 ]
pi_110581442
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 00:14 schreef Yreal het volgende:
Rechts rustig er voorbij met minder dan de max. snelheid en dan 10 auto's verder er weer tussen, leren ze het misschien ook wel van.
sig verwijderd door FA
pi_110581541
sommige langzaamrijders kan ik wel waarderen trouwens.

Zat er laatst zo'n ouwe vent gewoon chil een sigaartje te roken, in zijn nette pak. Dan ben je wel een baas als je met 30km/u rolt _O_ _O_
pi_110581848
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 00:26 schreef Yreal het volgende:

Zat er laatst zo'n ouwe vent gewoon chil een sigaartje te roken, in zijn nette pak. Dan ben je wel een baas als je met 30km/u rolt _O_ _O_
Niet op de snelweg...

Zag laatst zelf ook zo'n koningscombinatie.. ouja, werd erdoor ingehaald. Prachtige oude Saab, dus ik geef wat gas bij om hem eens wat beter te kunnen bekijken, zat er een best wel knappe meid achter het stuur.. :9~
pi_110582002
Ook wel es irritant wat ik 's ochtends in de ochtendspits vaak meemaak. Drie rijstroken, waarvan 1 naar rechts. Echter heel vaak kan ik niet de rechter rijstrook pakken, omdat een of andere slome duikelaar deze strook blokkeert, terwijl ie nog best 2 of 3 meter naar voren kan rijden en ik er langs kan. Paint ter verduidelijking:

Ik ben de achterste auto ;) Probleem is dat het stoplicht naar rechts maar om de paar minuten even op groen gaat en het dus vervelend is als ik die om zo'n reden mis :P Rij soms ook wel es over de trottoirband/gras, om er langs te kunnen, maar dat is niet bevorderlijk voor mn banden ;)
pi_110582135
Oh ja, dat is inderdaad ook zo ergerlijk... Zie dat soort dingen ook vaak, van die mensen die enorme gaten laten vallen bij het verkeerslicht.. Soms heb ik dan de neiging om mijn auto in dat gat te parkeren, misschien dat diegene mijn hint dan begrijpt voor de volgende keer..
pi_110582153
En dan die bordjes

Oprijden tot de stopstreep :'( :'(
  FOK!fotograaf zaterdag 21 april 2012 @ 00:45:43 #70
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_110582291
@ Palomar: Je plaatje geeft een virusmelding hier.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_110582557
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 april 2012 17:26 schreef Ambrosius het volgende:

[..]

Omdat 9 van de 10 die ze niet leuk vindt, niet snapt hoe ze er overheen moeten.
Ik wel dus.
pi_110582615
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 23:38 schreef Yreal het volgende:
Waarom ziet iedereen hier 140 toch als zo onwijs snel? :{

Granted, ik kan niet harder dan 140, maar daar zit ik zonder dat ik er erg in heb. Even 2 auto's inhalen en voordat ik op de linkerbaan zit zit ik alweer op140 :+
Dat snap ik ook niet. 140 is heel vaak gewoon kruissnelheid voor mij.
En ja als er dan zo'n malloot met een snelheid van niks naar links komt is dat hatelijk.
pi_110582641
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 00:45 schreef Pizza_Boom het volgende:
@ Palomar: Je plaatje geeft een virusmelding hier.
hier niet :)
  FOK!fotograaf zaterdag 21 april 2012 @ 01:05:04 #74
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_110582897
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 00:57 schreef Palomar het volgende:

[..]

hier niet :)
Nu niet meer, net werd ie helemaal knettergek. Herkenbare situatie trouwens. Ken er nog een, 3 auto's voor een dubbelbaans stoplicht, 2 rechts en 1 (vaak een Atos, Charade ofzo) links. Licht op groen en kan je alsnog in de ankers omdat er een traag kuthok voor je staat waardoor rustig doorrollen er niet bij is, want reageert traag enzo.
The summer is magic!

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_110583055
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 00:26 schreef Yreal het volgende:

Haha dat is wel baas idd :D

Tijdje terug reed ik op de snelweg 140 ofzo en toen werd ik met 160 ongev. ingehaald door een gozertje in een heeele fraaie oldtimer Jaguar XJ series III 4.2L, vond ik ook wek vet dat ie er gewoon flink mee doorrijd :P
pi_110587778
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 april 2012 01:09 schreef H-D het volgende:

[..]

Haha dat is wel baas idd :D

Tijdje terug reed ik op de snelweg 140 ofzo en toen werd ik met 160 ongev. ingehaald door een gozertje in een heeele fraaie oldtimer Jaguar XJ series III 4.2L, vond ik ook wek vet dat ie er gewoon flink mee doorrijd :P
Precies, auto´s zijn om in te rijden _O_ _O_ niet om in de achtertuin te zetten als showoff :{w

Was trouwens ook nog op zondag, daarom was het extra baas. Met zijn vrouw erbij, alles :7
pi_110588016
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 01:05 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Nu niet meer, net werd ie helemaal knettergek. Herkenbare situatie trouwens. Ken er nog een, 3 auto's voor een dubbelbaans stoplicht, 2 rechts en 1 (vaak een Atos, Charade ofzo) links. Licht op groen en kan je alsnog in de ankers omdat er een traag kuthok voor je staat waardoor rustig doorrollen er niet bij is, want reageert traag enzo.
Ook herkenbaar idd. Vooral bij het wegrijden. Dan denk je in de 'snelle' linker strook te staan, wordt je bij groen licht door alles in de rechter baan ingehaald omdat die atos/aygo/charade megatraag optrekt :')
Ik verander dan soms echt in een bumperklevende hufter. Zou het liefst ook nog met groot licht gaan seinen... >:)
pi_110588223
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 11:16 schreef Palomar het volgende:

[..]

Ook herkenbaar idd. Vooral bij het wegrijden. Dan denk je in de 'snelle' linker strook te staan, wordt je bij groen licht door alles in de rechter baan ingehaald omdat die atos/aygo/charade megatraag optrekt :')
Ik verander dan soms echt in een bumperklevende hufter. Zou het liefst ook nog met groot licht gaan seinen... >:)
Kom maar op :{w
  FOK!fotograaf zaterdag 21 april 2012 @ 15:17:33 #79
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_110594569
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 april 2012 11:27 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Kom maar op :{w
[ afbeelding ]
GROM
The summer is magic!

zaterdag 21 april 2012 @ 15:27:15 #80
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_110594984
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 00:41 schreef Marco001 het volgende:
Oh ja, dat is inderdaad ook zo ergerlijk... Zie dat soort dingen ook vaak, van die mensen die enorme gaten laten vallen bij het verkeerslicht.. Soms heb ik dan de neiging om mijn auto in dat gat te parkeren, misschien dat diegene mijn hint dan begrijpt voor de volgende keer..
Nou maar ik laat ook gaten vallen. Heb geen zin om mijn koppeling nodeloos te belasten omdat mijn voorganger elke 5 seconden 20cm naar voren opschuift.
Lack of common cents
pi_110595057
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 11:16 schreef Palomar het volgende:

[..]

Heeft weinig te maken met aygo/charade of wat dan ook. Als ik een euro kreeg voor elke keer dat ik achter een trage chauffeur in een Volvo/BMW/Audi sta...

Moest laatst wel lachen. Op de linker rijbaan stonden 3 brommende autootjes klaar in versnelling. Ervoor een tuthola die het voor elkaar kreeg zichzelf en hen alledrie achter de hele rechter strook in te laten voegen door als een doodgetrapte slak op te trekken _O-
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_110595093
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 15:17 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

GROM
[ afbeelding ]
:9~
  zaterdag 21 april 2012 @ 15:30:27 #83
12221 Tijn