quote:
Op vrijdag 20 april 2012 23:38 schreef Yreal het volgende:Waarom ziet iedereen hier 140 toch als zo onwijs snel?
Granted, ik kan niet harder dan 140, maar daar zit ik zonder dat ik er erg in heb. Even 2 auto's inhalen en voordat ik op de linkerbaan zit zit ik alweer op140

Inderdaad, zeker omdat mijn auto wat harder wil, en ik sowieso graag lekker doorrij ben ik het wel met je eens.. Ook als ik zie dat ik de snelheid van de achterop komende auto verkeerd heb ingeschat. Dan trap ik gewoon even het gas in, ben ik er sneller voorbij, en kan de ander ook direct weer door. Tenzij ze gigantisch op mijn bumper gaan hangen, dan ga ik op stand "kalm aan" en rij ik rustig 120. Maar goed, ik ga dan ook niet direct naar links na een invoegstrook als ik achter een vrachtwagen rij, en het ook redelijk druk is op de snelweg waar ik op wil..
Ik bedoel, hoe moeilijk is het om eventjes te wachten tot die snellere auto's voorbij zijn, je netjes 90 achter die vrachtwagen rijd, en dan pas die vrachtwagen in te halen. En mocht het dan toch druk zijn, trek dan op vanuit de 3e of 4e versnelling, des te sneller zit jij op de 120, en des te minder last hebben de andere weggebruikers van jou.
En ja, Mensen die zonder snelheid direct die vrachtwagen willen inhalen, terwijl ik er aan kom rijden met 130 op de cc, die kunnen even fijn genieten van mijn 2*2 H7 grootlicht, als ik door hun weer op de rem moet.
Trouwens moet ik zelf ook toegeven dat ik steeds makkelijker doe over rechts inhalen... Op de heenweg naar vakantie zeker 5 auto's rechts ingehaald, omdat ze op de linkerbaan niet doorreden(en dat in Duitsland!), terwijl rechts nog meer als voldoende ruimte was, en ook (regelmatig) gehad dat mensen naar links gingen omdat een meter of 500 verder op een vrachtwagen 80 rijd, en zij 100-110 rijden..
Erg fijn als je dan netjes aan komt rijden met 130km/h(op de teller, dus zeg 128 werkelijk(grotere banden..) op de rechterbaan.. Als ik zie dat ik er nog makkelijk voor langs kan, blijft de CC lekker aan, haal ik desbetreffende auto rechts in, en ga vervolgens rustig naar links op het moment waarop ik dat normaal ook altijd doe: c.a. 50-100 meter achter de vrachtwagen..
Mocht ik zien dat die actie niet gaat lukken, klik ik gewoon de CC op pauze, laat hem uitrollen(haal daarbij veelal bijna de andere auto al in..) en voeg netjes achter de andere auto in, op weer die 50-100 meter..
Tenzij het druk is, want als je dan netjes door wilt rijden tot je daadwerkelijk in de buurt van de vrachtwagen bent, laten je o zo collegiale mede-weggebruikers je er niet meer tussen, en zit ik soms al ruim 1 km achter de vrachtwagen al op links...
Ik lijk zo misschien niet echt de ideale chauffeur, en wellicht wel een beetje zo'n gefrusteerde type, maar is het nou zo moeilijk om even voor je in gaat halen netjes te spiegelen en even te wachten tot die andere auto, die een stuk sneller rijd, je voorbij is voor je gaat inhalen? Kost je hoogstens 30 sec extra, maar scheelt zo veel frustratie, en het zorgt voor een betere doorstroming, dus why not?
En als je gewoon goed spiegelt, is het helemaal niet moeilijk om in te schatten of die auto achter je nou sneller rijd of niet. En mocht je dan besluiten om naar links te gaan, zet dan op z'n minst van te voren even je knipperlicht naar links aan a.u.b...
[ Bericht 11% gewijzigd door Marco001 op 21-04-2012 00:17:03 ]