Door zoiets ben ik al 2x de berm ingedrukt door zo'n malloot.quote:Op vrijdag 20 april 2012 08:28 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Wat ook irritant is, als er bij zo'n voorbeeld twee banen naar links/rechts zijn en degene naast jou gaat opeens in de bocht naar jouw baan.
Mag je nog blij zijn dat er een berm is. Waar ik het vaak bijna zie gebeuren zit een verhoging met een hek naast de rijbaanquote:Op vrijdag 20 april 2012 09:45 schreef gebrokenglas het volgende:
Mensen die hun richtingaanwijzing niet gebruiken zijn de fietsers van vroeger.
[..]
Door zoiets ben ik al 2x de berm ingedrukt door zo'n malloot.
Door die auto voelen ze zich heel wat. Grote bak, maakt indruk, denken ze. En de anonimiteit.quote:Op vrijdag 20 april 2012 09:59 schreef DrDarwin het volgende:
De BMW X5 malloot die me gisteren twee keer bijna van de weg drukte, eerst bij het invoegen waarbij hij me bijna tegen een witte bestelbus wilde pletten omdat hij er blijkbaar vanuit gaat dat iedereen op de snelweg plaats maakt voor invoegende duitse proletenbakken, en vlak daarna dezelfde onbezonnen actie andersom om weer de weg af te gaan met wederom ondergetekende als bijna slachtoffer.
Wat is dat toch met die gasten!!!
nahja, de dubbele rotonde vlak bij mijn huis neem ik volgens het boekje. (als enige)quote:Op vrijdag 20 april 2012 10:16 schreef Revolution-NL het volgende:
Mensen die niet weten hoe ze (dubbele)rotondes moeten nemen en ook nog eens geen richting aan geven![]()
![]()
![]()
Ze komen ook wel in Frankrijk voor, of bedoel je die moderne turbo-turbo-rotondes met voor-, tussen- en uitvoegstroken?quote:Op vrijdag 20 april 2012 10:19 schreef Hyperdude het volgende:
Die dubbele dingen kom ik trouwens nergens tegen in Europa; behalve in overbevolkte tokkieprovincies in NL.
Ik dacht eigenlijk dat hij die turbo rotondes bedoelde met 'dubbele rotondes'. Maar na jouw bericht twijfel ikquote:Op vrijdag 20 april 2012 10:21 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Ze komen ook wel in Frankrijk voor, of bedoel je die moderne turbo-turbo-rotondes met voor-, tussen- en uitvoegstroken?
Welke overbevolkte tokkieprovincies bedoel je? Heel Nederland is overbevolkt volgens mij, maar de meeste tokkies zitten in het westen volgens mijquote:Op vrijdag 20 april 2012 10:19 schreef Hyperdude het volgende:
Dubbele rotondes zijn wel een uitvinding van de Duivel.
En dan nog zo'n fietspad er omheen waar de fietsers voorrang hebben.![]()
Hoeveel verkeersborden en afwijkende verkeerssituaties kan de gemiddeld bestuurder per seconde aan?
Die dubbele dingen kom ik trouwens nergens tegen in Europa; behalve in overbevolkte tokkieprovincies in NL.
Rij maar eens over de Route De Soleil gedurende het voorseisoen(dus als vrachtwagens er nog over mogen)... Ik ben eens, in ik denk zo'n 200-300 km 3-4 keer bijna geplet of afgesneden door inhalende vrachtwagens daar... Blijkbaar denken ze dat zodra ze de knipperlicht aanzetten, de baan links van hun opeens leeg is en dus gooien ze de vrachtwagen zo naar links...quote:Op vrijdag 20 april 2012 10:46 schreef SimtekF1 het volgende:
Ben ooit naar Zuid Frankrijk gereden en heb me eigenlijk weinig kunnen storen aan alles om me heen.
Mensen die inhalen gebruiken duidelijk hun knipperlicht en laten die aan totdat ze weer aan de kant gaan.
Hier in Nederland gunt niemand elkaar een stukkie weg.
Of dat mensen verkeerd voorsorteren voor een bocht en dan in de bocht besluiten dat ze toch echt die andere rijbaan willen pakken. Via jouw rijbaan. Dwars door jou heen. Zag vorige maand ineens een grote Mercedes-ster ineens heel groot worden door het raam aan de passagierskant omdat een vrachtwagen besloot de bocht rechtsaf gewoon rechtdoor te nemen hieromquote:Op vrijdag 20 april 2012 08:28 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Eens!
Wat ook irritant is, als er bij zo'n voorbeeld twee banen naar links/rechts zijn en degene naast jou gaat opeens in de bocht naar jouw baan. Omdat ze dan toch de binnen/buitenbocht willen nemen ofzo![]()
Ik zorg er nu dan eigenlijk altijd voor dat ik voor of achter diegene zit, gebeurd me te vaak dat iemand erg dichtbij komt
Als je in zo'n grote bak rijdt kom je nu eenmaal overal mee weg, dus waarom zouden ze het ook niet doen he?!quote:Op vrijdag 20 april 2012 11:02 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Of dat mensen verkeerd voorsorteren voor een bocht en dan in de bocht besluiten dat ze toch echt die andere rijbaan willen pakken. Via jouw rijbaan. Dwars door jou heen. Zag vorige maand ineens een grote Mercedes-ster ineens heel groot worden door het raam aan de passagierskant omdat een vrachtwagen besloot de bocht rechtsaf gewoon rechtdoor te nemen hierom
Dat klinkt dan idd wel wat minder leuk hehe.quote:Op vrijdag 20 april 2012 11:00 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Rij maar eens over de Route De Soleil gedurende het voorseisoen(dus als vrachtwagens er nog over mogen)... Ik ben eens, in ik denk zo'n 200-300 km 3-4 keer bijna geplet of afgesneden door inhalende vrachtwagens daar... Blijkbaar denken ze dat zodra ze de knipperlicht aanzetten, de baan links van hun opeens leeg is en dus gooien ze de vrachtwagen zo naar links...
Volgens mij hebben wij hier in de provincie trouwens maar 1 zo'n "turbo-rotonde".
Ja, heb ik ook wel gehad in Oostenrijk. Ik rijd netjes op de linkerbaan, 130. De weg gaat omhoog (mooi stukje autoweg daar bij Wenen!). Wil er zo'n mongool in z'n vrachtwagen ineens naar de linkerbaan terwijl ik dus al naast hem zit. Hij verwachte wel even dat ik zou afremmen (en dus niet meer op snelheid kon komen). Heb ik niet gedaan (het enige wat ik kon doen is of een noodstop maken en die auto achter me bij m'n neus ontmoeten of dezelfde snelheid doorrijden, versnellen was geen optie, want dat trok m'n auto niet), hij toeteren en weer terug naar z'n eigen baan waar hij dus die 1km/h minder hard kon rijden... En ik zat de komende 200km met knikkende knietjes achter het stuur....quote:Op vrijdag 20 april 2012 11:00 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Rij maar eens over de Route De Soleil gedurende het voorseisoen(dus als vrachtwagens er nog over mogen)... Ik ben eens, in ik denk zo'n 200-300 km 3-4 keer bijna geplet of afgesneden door inhalende vrachtwagens daar... Blijkbaar denken ze dat zodra ze de knipperlicht aanzetten, de baan links van hun opeens leeg is en dus gooien ze de vrachtwagen zo naar links...
Ergens ook wel idioot dat het nodig is zulke knipperinstallaties voor de zebra's te plaatsen...quote:Op vrijdag 20 april 2012 11:30 schreef resque het volgende:
Dan heb je hier nog niet over gereden zeker:
http://www.verkeerskunde.(...)mische.4.22530.lynkx
briljant! eerst altijd file daar, nu nooit meer!
Turbo rotondes zijn echt hatelijkquote:Op vrijdag 20 april 2012 11:00 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Rij maar eens over de Route De Soleil gedurende het voorseisoen(dus als vrachtwagens er nog over mogen)... Ik ben eens, in ik denk zo'n 200-300 km 3-4 keer bijna geplet of afgesneden door inhalende vrachtwagens daar... Blijkbaar denken ze dat zodra ze de knipperlicht aanzetten, de baan links van hun opeens leeg is en dus gooien ze de vrachtwagen zo naar links...
Volgens mij hebben wij hier in de provincie trouwens maar 1 zo'n "turbo-rotonde".
Juist het Keizer Karelplein is een drama omdat verkeer op de rotonde daar voorrang moet verlenen aan verkeer dat de rotonde op wil rijden.quote:Op vrijdag 20 april 2012 15:37 schreef JDude het volgende:
Turborotondes zijn baas. Van die krengen met twee rijstroken zonder scheiding zijn juist irritant. Tenzij ze zo groot zijn als het Keizer Karelplein in Nijmegen, dan vlieg je gewoon tussen alle verdwaasde toeristen door.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |