abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 20 april 2012 @ 09:45:41 #26
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_110552210
Mensen die hun richtingaanwijzing niet gebruiken zijn de fietsers van vroeger.

quote:
6s.gif Op vrijdag 20 april 2012 08:28 schreef Tankiej het volgende:

[..]
Wat ook irritant is, als er bij zo'n voorbeeld twee banen naar links/rechts zijn en degene naast jou gaat opeens in de bocht naar jouw baan.
Door zoiets ben ik al 2x de berm ingedrukt door zo'n malloot.
Lack of common cents
pi_110552371
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 09:45 schreef gebrokenglas het volgende:
Mensen die hun richtingaanwijzing niet gebruiken zijn de fietsers van vroeger.

[..]

Door zoiets ben ik al 2x de berm ingedrukt door zo'n malloot.
Mag je nog blij zijn dat er een berm is. Waar ik het vaak bijna zie gebeuren zit een verhoging met een hek naast de rijbaan :')
  vrijdag 20 april 2012 @ 09:59:44 #28
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_110552569
De BMW X5 malloot die me gisteren twee keer bijna van de weg drukte, eerst bij het invoegen waarbij hij me bijna tegen een witte bestelbus wilde pletten omdat hij er blijkbaar vanuit gaat dat iedereen op de snelweg plaats maakt voor invoegende duitse proletenbakken, en vlak daarna dezelfde onbezonnen actie andersom om weer de weg af te gaan met wederom ondergetekende als bijna slachtoffer.

Wat is dat toch met die gasten!!!
  vrijdag 20 april 2012 @ 10:13:34 #29
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_110552921
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 09:59 schreef DrDarwin het volgende:
De BMW X5 malloot die me gisteren twee keer bijna van de weg drukte, eerst bij het invoegen waarbij hij me bijna tegen een witte bestelbus wilde pletten omdat hij er blijkbaar vanuit gaat dat iedereen op de snelweg plaats maakt voor invoegende duitse proletenbakken, en vlak daarna dezelfde onbezonnen actie andersom om weer de weg af te gaan met wederom ondergetekende als bijna slachtoffer.

Wat is dat toch met die gasten!!!
Door die auto voelen ze zich heel wat. Grote bak, maakt indruk, denken ze. En de anonimiteit.

Loop maar eens naar zo'n figuur toe en probeer een gesprek aan te gaan, dat gaat je niet lukken. Het deurknopje wordt panisch ingedrukt en ze proberen je te negeren.
Want eenmaal buiten is er van hun asociaal of bravour gedrag niets meer over.
Lack of common cents
  vrijdag 20 april 2012 @ 10:16:04 #30
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_110552985
Mensen die niet weten hoe ze (dubbele)rotondes moeten nemen en ook nog eens geen richting aan geven :( :( :( :(
pi_110553046
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 10:16 schreef Revolution-NL het volgende:
Mensen die niet weten hoe ze (dubbele)rotondes moeten nemen en ook nog eens geen richting aan geven :( :( :( :(
nahja, de dubbele rotonde vlak bij mijn huis neem ik volgens het boekje. (als enige)

Als ik ergens niet bekend ben neem ik 'm wel 's verkeerd omdat ik dan rustig op de rechterbaan naar de juiste afslag kan zoeken. :o
Handgemaakt | Doggerlandse klimaatvluchteling
  vrijdag 20 april 2012 @ 10:19:48 #32
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_110553078
Dubbele rotondes zijn wel een uitvinding van de Duivel.
En dan nog zo'n fietspad er omheen waar de fietsers voorrang hebben. 8)7
Hoeveel verkeersborden en afwijkende verkeerssituaties kan de gemiddeld bestuurder per seconde aan?

Die dubbele dingen kom ik trouwens nergens tegen in Europa; behalve in overbevolkte tokkieprovincies in NL. :')
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  vrijdag 20 april 2012 @ 10:21:51 #33
328434 MrKikker
Kansenjongere
pi_110553129
Gister-ochtend was ik er helemaal klaar mee. Overgang van de A10 naar de A1 begint vrij vroeg met één rijstrook, en aan het einde kan je vanaf de rechterbaan van de A10 over naar een 2e (linker)rijstrook van de A1. De linker en rechter rijstroken naar de A1 zijn gescheiden met een doorgetrokken streep zodat verkeer op de rechterbaan niet naar de linkerbaan kan.

Ik weet dus dat die ene rijstrook ramdruk is, dus ik rij door op de A10 om later op de tweede rijstrook in te voegen. Ik rij naast zo'n kantoorhomo in z'n peugeot leasebak, doe m'n richtingaanwijzer aan, wil opschuiven en...die FLIKKER rijdt gewoon rechtdoor over de doorgetrokken streep.

Ik had echter zin in een confrontatie dus ging gewoon dezelfde rijstrook op, toen we ongeveer spiegel aan spiegel reden kwam hij erachter dat ik niet aan de kant ging en rukte hij aan z'n stuur naar rechts. En vervolgens me dom aan zitten staren alsof ik hem dood wilde rijden.

hoe-ren-volk.
Wie is jouw favoriete fictieve personage?
- God
pi_110553135
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 10:19 schreef Hyperdude het volgende:

Die dubbele dingen kom ik trouwens nergens tegen in Europa; behalve in overbevolkte tokkieprovincies in NL. :')
Ze komen ook wel in Frankrijk voor, of bedoel je die moderne turbo-turbo-rotondes met voor-, tussen- en uitvoegstroken?
FOK! verstandig, lees een P.I.
  vrijdag 20 april 2012 @ 10:27:11 #35
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_110553292
Ik post niet zoveel in deze topicreeks omdat ik altijd met een grote boog om Frankrijk heen rij. :P

Péage is trouwens wel briljant indien leeg.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_110553860
Ben ooit naar Zuid Frankrijk gereden en heb me eigenlijk weinig kunnen storen aan alles om me heen.
Mensen die inhalen gebruiken duidelijk hun knipperlicht en laten die aan totdat ze weer aan de kant gaan.

Hier in Nederland gunt niemand elkaar een stukkie weg. :N
  vrijdag 20 april 2012 @ 10:55:11 #37
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_110554150
Die motorrijder afgelopen week :|W

Hij haalt mij in en gaat echt strak langs de voorkant van de vrachtwagen de afrit af. Blijf er dan achter, mafkees.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_110554243
quote:
11s.gif Op vrijdag 20 april 2012 10:21 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Ze komen ook wel in Frankrijk voor, of bedoel je die moderne turbo-turbo-rotondes met voor-, tussen- en uitvoegstroken?
Ik dacht eigenlijk dat hij die turbo rotondes bedoelde met 'dubbele rotondes'. Maar na jouw bericht twijfel ik :')

Die turbo rotondes komen namelijk redelijk veel voor..

quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 10:19 schreef Hyperdude het volgende:
Dubbele rotondes zijn wel een uitvinding van de Duivel.
En dan nog zo'n fietspad er omheen waar de fietsers voorrang hebben. 8)7
Hoeveel verkeersborden en afwijkende verkeerssituaties kan de gemiddeld bestuurder per seconde aan?

Welke overbevolkte tokkieprovincies bedoel je? Heel Nederland is overbevolkt volgens mij, maar de meeste tokkies zitten in het westen volgens mij :+
pi_110554352
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 10:46 schreef SimtekF1 het volgende:
Ben ooit naar Zuid Frankrijk gereden en heb me eigenlijk weinig kunnen storen aan alles om me heen.
Mensen die inhalen gebruiken duidelijk hun knipperlicht en laten die aan totdat ze weer aan de kant gaan.

Hier in Nederland gunt niemand elkaar een stukkie weg. :N
Rij maar eens over de Route De Soleil gedurende het voorseisoen(dus als vrachtwagens er nog over mogen)... Ik ben eens, in ik denk zo'n 200-300 km 3-4 keer bijna geplet of afgesneden door inhalende vrachtwagens daar... Blijkbaar denken ze dat zodra ze de knipperlicht aanzetten, de baan links van hun opeens leeg is en dus gooien ze de vrachtwagen zo naar links...

Volgens mij hebben wij hier in de provincie trouwens maar 1 zo'n "turbo-rotonde".
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_110554408
quote:
6s.gif Op vrijdag 20 april 2012 08:28 schreef Tankiej het volgende:

[..]

Eens!

Wat ook irritant is, als er bij zo'n voorbeeld twee banen naar links/rechts zijn en degene naast jou gaat opeens in de bocht naar jouw baan. Omdat ze dan toch de binnen/buitenbocht willen nemen ofzo }:|

Ik zorg er nu dan eigenlijk altijd voor dat ik voor of achter diegene zit, gebeurd me te vaak dat iemand erg dichtbij komt :{
Of dat mensen verkeerd voorsorteren voor een bocht en dan in de bocht besluiten dat ze toch echt die andere rijbaan willen pakken. Via jouw rijbaan. Dwars door jou heen. Zag vorige maand ineens een grote Mercedes-ster ineens heel groot worden door het raam aan de passagierskant omdat een vrachtwagen besloot de bocht rechtsaf gewoon rechtdoor te nemen hierom :X
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_110554519
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 april 2012 11:02 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Of dat mensen verkeerd voorsorteren voor een bocht en dan in de bocht besluiten dat ze toch echt die andere rijbaan willen pakken. Via jouw rijbaan. Dwars door jou heen. Zag vorige maand ineens een grote Mercedes-ster ineens heel groot worden door het raam aan de passagierskant omdat een vrachtwagen besloot de bocht rechtsaf gewoon rechtdoor te nemen hierom :X
Als je in zo'n grote bak rijdt kom je nu eenmaal overal mee weg, dus waarom zouden ze het ook niet doen he?! |:(
pi_110554753
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 11:00 schreef Marco001 het volgende:

[..]

Rij maar eens over de Route De Soleil gedurende het voorseisoen(dus als vrachtwagens er nog over mogen)... Ik ben eens, in ik denk zo'n 200-300 km 3-4 keer bijna geplet of afgesneden door inhalende vrachtwagens daar... Blijkbaar denken ze dat zodra ze de knipperlicht aanzetten, de baan links van hun opeens leeg is en dus gooien ze de vrachtwagen zo naar links...

Volgens mij hebben wij hier in de provincie trouwens maar 1 zo'n "turbo-rotonde".
Dat klinkt dan idd wel wat minder leuk hehe.
Vrachtwagens over het algemeen vind ik toch vaak best wel aso met dat inhalen etc.
pi_110555330
Dan heb je hier nog niet over gereden zeker:

http://www.verkeerskunde.(...)mische.4.22530.lynkx

briljant! eerst altijd file daar, nu nooit meer!
pi_110555385
quote:

[..]

Ja, heb ik ook wel gehad in Oostenrijk. Ik rijd netjes op de linkerbaan, 130. De weg gaat omhoog (mooi stukje autoweg daar bij Wenen!). Wil er zo'n mongool in z'n vrachtwagen ineens naar de linkerbaan terwijl ik dus al naast hem zit. Hij verwachte wel even dat ik zou afremmen (en dus niet meer op snelheid kon komen). Heb ik niet gedaan (het enige wat ik kon doen is of een noodstop maken en die auto achter me bij m'n neus ontmoeten of dezelfde snelheid doorrijden, versnellen was geen optie, want dat trok m'n auto niet), hij toeteren en weer terug naar z'n eigen baan waar hij dus die 1km/h minder hard kon rijden... En ik zat de komende 200km met knikkende knietjes achter het stuur....
pi_110555392
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 11:30 schreef resque het volgende:
Dan heb je hier nog niet over gereden zeker:

http://www.verkeerskunde.(...)mische.4.22530.lynkx

briljant! eerst altijd file daar, nu nooit meer!
Ergens ook wel idioot dat het nodig is zulke knipperinstallaties voor de zebra's te plaatsen... :N
pi_110555488
quote:

[..]

Turbo rotondes zijn echt hatelijk
  vrijdag 20 april 2012 @ 15:37:55 #47
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_110558871
Turborotondes zijn baas. Van die krengen met twee rijstroken zonder scheiding zijn juist irritant. Tenzij ze zo groot zijn als het Keizer Karelplein in Nijmegen, dan vlieg je gewoon tussen alle verdwaasde toeristen door.
  vrijdag 20 april 2012 @ 15:51:57 #48
12221 Tijn