abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Sport maandag 16 april 2012 @ 13:28:01 #101
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_110392952
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 12:43 schreef greavy het volgende:
Uit de mail: Het wissel dat gister defect raakte bij Amersfoort is nog steeds defect. Pas vanavond worden er herstelwerkzaamheden uitgevoerd. Als ze nu gaan herstellen, moet treinverkeer plat gelegd worden. Vanavond worden de NoordOost omgeleid via Hilversum; IC Rotterdam-Amersfoort(-Deventer) word opgeheven Utrecht-Amersfoort(en misschien ook -Deventer).
vreemd. De storing zat toch bij Utrecht Overvecht? Dan kun je namelijk via de lage sporen rijden. Of zit de storing meer bij Bilthoven?
Altijd onderweg naar het avontuur
  PR/Manusje van alles maandag 16 april 2012 @ 13:29:21 #102
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_110393019
Gisteren zou het om 21:45 uur verholpen zijn... :X Waarom zeggen ze dat terwijl ze weten dat dat helemaal niet kan. :{
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  maandag 16 april 2012 @ 13:35:13 #103
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_110393299
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 12:43 schreef greavy het volgende:
Uit de mail: Het wissel dat gister defect raakte bij Amersfoort is nog steeds defect. Pas vanavond worden er herstelwerkzaamheden uitgevoerd. Als ze nu gaan herstellen, moet treinverkeer plat gelegd worden. Vanavond worden de NoordOost omgeleid via Hilversum; IC Rotterdam-Amersfoort(-Deventer) word opgeheven Utrecht-Amersfoort(en misschien ook -Deventer).

Vanochtend was er ook een seinstoring bij Apeldoorn: Er was een lijmlas (iemand een idee wat dat is?) defect geraakt.

Verder bij Ede-Wageningen problemen; VolkerRail met werktrein is onderdelen verloren van oa de Beaver. Hierdoor beschadigingen aan de infrastructuur(oa bovenleiding en 6 seinen, xxx meter spoor). Hierdoor heeft de naastgelegen A12 ook hinder ondervonden: Er zijn oa stenen richting de A12 gevallen, gelukkig daar niet of nauwelijks schade.
Dit word zo snel mogelijk hersteld, en alle verloren onderdelen worden weer opgezocht. Hierdoor ook nog eens een overwegstoring, waardoor alle overwegen stapvoets bereden moeten worden. Treinverkeer voorlopig nog gestremd. Prognose intern zegt dat het pas in de avond hervat kan worden.
Huh, er vallen dingen van een werktrein (omlaag, met dasnk aan de heer Newton) en dus is de bovenleiding ook stuk?

Ik zit nu even stomverbaasd aan mijn stoel genageld.

Kan iemand mij dit uitleggen?

:?
pi_110393681
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 13:35 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Huh, er vallen dingen van een werktrein (omlaag, met dasnk aan de heer Newton) en dus is de bovenleiding ook stuk?

Ik zit nu even stomverbaasd aan mijn stoel genageld.

Kan iemand mij dit uitleggen?

:?
Als een trein met 130km per uur over de rails raast, en dan dingen verliest, dan kan Newton nog zo hard zeggen dat het naar beneden moet vallen, maar door de langs-stromende lucht kunnen die dingen werkelijk alle kanten op vliegen natuurlijk voordat ze omlaag komen...

Uitleg simpel genoeg? :)
  Redactie Frontpage / Sport maandag 16 april 2012 @ 13:47:00 #105
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_110393817
quote:
2s.gif Op maandag 16 april 2012 13:28 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

vreemd. De storing zat toch bij Utrecht Overvecht? Dan kun je namelijk via de lage sporen rijden. Of zit de storing meer bij Bilthoven?
even terugkomend hierop. Het betreft een gescheurd puntstuk aan de oostzijde van Blauwkapel waar het hoge spoor richting Amersfoort aantakt op het lage spoor
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 16 april 2012 @ 13:52:24 #106
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_110394056
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 13:35 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Huh, er vallen dingen van een werktrein (omlaag, met dasnk aan de heer Newton) en dus is de bovenleiding ook stuk?

Ik zit nu even stomverbaasd aan mijn stoel genageld.

Kan iemand mij dit uitleggen?

:?
De bovenleiding blijft niet boven zonder draagconstructie.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 16 april 2012 @ 13:57:51 #107
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_110394316
quote:
10s.gif Op maandag 16 april 2012 13:29 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Gisteren zou het om 21:45 uur verholpen zijn... :X Waarom zeggen ze dat terwijl ze weten dat dat helemaal niet kan. :{
21:45 verholpen klopte redelijk. Vanaf 21:45 rijdt er nergens meer een IC2800 Rotterdam-Amersfoort(-Deventer). Die valt alleen op dat stuk uit.

quote:
14s.gif Op maandag 16 april 2012 13:47 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

even terugkomend hierop. Het betreft een gescheurd puntstuk aan de oostzijde van Blauwkapel waar het hoge spoor richting Amersfoort aantakt op het lage spoor
Klopt, daar is het defect. En dat kan pas vanavond laat vervangen worden omdat de treindienst gestaakt moet worden, en de overlast voor de reiziger zo beperkt mogelijk te houden.
  maandag 16 april 2012 @ 13:58:56 #108
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_110394370
quote:
2s.gif Op maandag 16 april 2012 13:52 schreef Duvel het volgende:

[..]

De bovenleiding blijft niet boven zonder draagconstructie.
OA breuk in bovenleiding, schade aan portalen. ProRail Ongevallenbestrijding is druk bezig bij De Klomp, gezien de werktrein daar nog steeds staat.


quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 12:52 schreef Guppyfriend het volgende:
Lekker dan, dat bij ede. Ik hoop dat t vanavond weer over is, want ik MOET op tijd thuis zijn vanavond. En om nog nog eerder weg te gaan...
Ga er maar niet vanuit, prognose is dat het pas eind van de avond weer (beperkt) mogelijk is of morgen. Veel schade is er. Ministerie Infrastructuur & Milieu heeft het spoor nog niet vrijgegeven ivm nodige onderzoeken. Pas daarna mag herstel plaats vinden.

Edit over problemen rondom Ede/Veenendaal/Driebergen:
Maatregelen:
* ICE word omgeleid via Den Bosch-Nijmegen
* Bussen tussen Driebergen-Zeist en Ede-Wageningen
* IC serie 3100 Nijmegen-Schiphol vv rijdt niet tussen Schiphol en Driebergen-Zeist, rijdt wél tussen Ede-Wageningen en Nijmegen
* IC serie 3000 Den Helder-Nijmegen vv rijdt Den Helder-Driebergen-Zeist en Ede-Wageningen-Arnhem

[ Bericht 26% gewijzigd door greavy op 16-04-2012 14:08:29 ]
  PR/Manusje van alles maandag 16 april 2012 @ 14:05:52 #109
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_110394648
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 13:57 schreef greavy het volgende:

[..]

21:45 verholpen klopte redelijk. Vanaf 21:45 rijdt er nergens meer een IC2800 Rotterdam-Amersfoort(-Deventer). Die valt alleen op dat stuk uit.

Gisteravond he. :D
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  maandag 16 april 2012 @ 14:07:09 #110
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_110394703
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 14:05 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

Gisteravond he. :D
Dat klopt, gisteravond. Is welke dag als die IC rijdt. Omdat die enkel uitvalt op Utrecht-Amersfoort, lijkt het dat het opgelost is. Maar toen die weer ging rijden vanochtend, was de storing "ineens" terug.
  PR/Manusje van alles maandag 16 april 2012 @ 14:10:21 #111
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_110394840
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 14:07 schreef greavy het volgende:

[..]

Dat klopt, gisteravond. Is welke dag als die IC rijdt. Omdat die enkel uitvalt op Utrecht-Amersfoort, lijkt het dat het opgelost is. Maar toen die weer ging rijden vanochtend, was de storing "ineens" terug.
Die IC rijdt toch over precies hetzelfde spoor als alle andere IC's tussen amersfoort en utrecht?
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  Redactie Frontpage / Sport maandag 16 april 2012 @ 14:12:06 #112
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_110394907
quote:
14s.gif Op maandag 16 april 2012 14:10 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

Die IC rijdt toch over precies hetzelfde spoor als alle andere IC's tussen amersfoort en utrecht?
klopt, maar ze kunnen nu maar één van beide IC-sporen gebruiken. Normaal vindt er tussen Utrecht en Utrecht Overvecht een kruising van IC-treinen op die sporen plaats, maar dat kan nu door die storing niet. Daarom hebben ze één treinserie laten vervallen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 16 april 2012 @ 14:12:09 #113
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_110394909
quote:
14s.gif Op maandag 16 april 2012 14:10 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

Die IC rijdt toch over precies hetzelfde spoor als alle andere IC's tussen amersfoort en utrecht?
Ja, dat klopt. Maar die IC is opgeheven. De andere IC's van de NoordOost rijdt via de lage sporen(of rijden ze via één spoor op de hoge sporen?) bij Blauwkapel dacht ik, in de richting Amersfoort. Meer treinverkeer is er niet te verwerken ivm het vrij drukke baanvak tussen Utrecht en Blauwkapel.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 16 april 2012 @ 14:15:13 #114
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_110395030
IC richting Amersfoort over de lage sporen is verre van ideaal, omdat je dan de stopper Utrecht - Zwolle in de weg zit. En die zit qua rijtijden niet al te ruim in zijn jasje
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_110395044
De proefritten met ddz worden ook weer gemaakt, vertrekt om 14:19 een stel naar den haag c vanaf amsterdam c.
  maandag 16 april 2012 @ 14:16:20 #116
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_110395078
quote:
14s.gif Op maandag 16 april 2012 14:15 schreef Peterselieman het volgende:
IC richting Amersfoort over de lage sporen is verre van ideaal, omdat je dan de stopper Utrecht - Zwolle in de weg zit. En die zit qua rijtijden niet al te ruim in zijn jasje
Dan pakken ze één IC-spoor. Ik dacht ook al dat je met de stopper in de knoei gaat komen.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 16 april 2012 @ 14:20:33 #117
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_110395231
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 14:16 schreef greavy het volgende:

[..]

Dan pakken ze één IC-spoor. Ik dacht ook al dat je met de stopper in de knoei gaat komen.
de stopper vertrekt om .20 en .50 uit Utrecht, terwijl de IC pas om .21 en .51 weg gaat
Altijd onderweg naar het avontuur
  PR/Manusje van alles maandag 16 april 2012 @ 14:21:02 #118
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_110395252
quote:
14s.gif Op maandag 16 april 2012 14:12 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

klopt, maar ze kunnen nu maar één van beide IC-sporen gebruiken. Normaal vindt er tussen Utrecht en Utrecht Overvecht een kruising van IC-treinen op die sporen plaats, maar dat kan nu door die storing niet. Daarom hebben ze één treinserie laten vervallen.
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 14:12 schreef greavy het volgende:

[..]

Ja, dat klopt. Maar die IC is opgeheven. De andere IC's van de NoordOost rijdt via de lage sporen(of rijden ze via één spoor op de hoge sporen?) bij Blauwkapel dacht ik, in de richting Amersfoort. Meer treinverkeer is er niet te verwerken ivm het vrij drukke baanvak tussen Utrecht en Blauwkapel.
^O^ logisch.

Maar waarom zeggen ze dan dat de verstoring verholpen is terwijl ze niet eens begonnen zijn met het herstel. Dat het treinverkeer geen hinder meer ondervindt omdat ze volgens de dienstregeling niet meer rijden is natuurlijk onzin. _O-
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  Redactie Sport maandag 16 april 2012 @ 14:25:25 #119
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_110395414
Het zou gaan om wissel 1005, de hogesnelheidswissel om het hoge en lage spoor richting Amersfoort samen te voegen. Als dat wissel helemaal niet meer te gebruiken is moet alles voor een kort stukje over enkelspoor (tussen wissel 1007 en 1003, zie sporenplan. Dat houdt natuurlijk flink op.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  PR/Manusje van alles maandag 16 april 2012 @ 14:31:20 #120
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_110395629
Ja idd. :X
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  maandag 16 april 2012 @ 14:34:23 #121
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_110395744
Even iets anders: Ziet iemand het spoor? http://trainspo.com/photo/24551/#photo _O-
pi_110396139
Krijgen jullie wel eens het bericht 'de website bevat teveel serveromleidingen.'? Ik probeer met me tab in te loggen op de wifi in de trein, maar krijg die melding..
pi_110396370
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  maandag 16 april 2012 @ 15:06:31 #124
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_110396990
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 13:58 schreef greavy het volgende:

[..]

OA breuk in bovenleiding, schade aan portalen. ProRail Ongevallenbestrijding is druk bezig bij De Klomp, gezien de werktrein daar nog steeds staat.

[..]

Ga er maar niet vanuit, prognose is dat het pas eind van de avond weer (beperkt) mogelijk is of morgen. Veel schade is er. Ministerie Infrastructuur & Milieu heeft het spoor nog niet vrijgegeven ivm nodige onderzoeken. Pas daarna mag herstel plaats vinden.
ProRail zojuist in de mail. Ze verwachten dat het voor de middagspits weer rijdt.
  maandag 16 april 2012 @ 15:10:24 #125
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_110397127
Dan mogen ze wel opschieten ;)
Ongevallenbestrijding is er nog bezig.
pi_110397262
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 15:06 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

ProRail zojuist in de mail. Ze verwachten dat het voor de middagspits weer rijdt.
Waarbij "het" alleen de gestrande werktrein is zeker 8-)
Reizigerstreinen vast nog niet ;)
  maandag 16 april 2012 @ 15:15:58 #127
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_110397344
Iemand deze afbeelding al op prorail.nl bij werkzaamheden gezien?
pi_110397436
Ja regelmatig, zat vanochtend in de spits oa.
ProRail meldde zojuist dat de werktrein weggesleept wordt en daarna het reizigersvervoer weer opgestart wordt op ah - ut
  maandag 16 april 2012 @ 15:27:11 #129
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_110397758
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 15:18 schreef b2py het volgende:
Ja regelmatig, zat vanochtend in de spits oa.
ProRail meldde zojuist dat de werktrein weggesleept wordt en daarna het reizigersvervoer weer opgestart wordt op ah - ut
Inderdaad. Inspectie Leefomgeving en Transport (ILENT) heeft de werktrein vrijgegeven. Nu moet er nog weggesleept worden, reparatie plaats vinden waar nodig...
pi_110400101
Uit bronnen heb ik begrepen dat het wissel bij blauwkapel een speciaal puntstuk is, wat niet direct leverbaar is. Waardoor het pas aankomende avond/nacht vervangen wordt.

[ Bericht 95% gewijzigd door b2py op 16-04-2012 16:30:18 ]
  Redactie Frontpage / Sport maandag 16 april 2012 @ 16:29:57 #131
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_110400375
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 16:24 schreef b2py het volgende:
Uit bronnen heb ik begrepen dat het wissel bij blauwkapel een speciaal puntstuk is, wat niet direct leverbaar is. Waardoor het pas aankomende avond/nacht vervangen wordt.
het is iig een echt hogesnelheidswissel, want de IC raast er normaal op volle snelheid overheen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_110400456
En een 1:34,7 wissel heeft een giga punstuk, wat RailPro waarschijnlijk niet voorradig heeft ;)
  maandag 16 april 2012 @ 16:33:45 #133
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_110400540
De werktrein die gestrand is, is met 5 km/h thv De Klomp vertrokken om 15u naar Ede-Wageningen, om daar ruimte te maken voor de treinen.
  maandag 16 april 2012 @ 16:37:08 #134
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_110400692

Was ik ff vergeten, dat die nog op de geheugenkaart stond. Hierbij dus :)
  Redactie Frontpage / Sport maandag 16 april 2012 @ 16:47:28 #135
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_110401113
onze grote vrienden van OHIH zijn trouwens uit de lucht
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_110401324
IngridThijssen twitterde op maandag 16-04-2012 om 16:06:58 De komende uren de trein op, in gesprek met klanten. Ik heb er zin in! reageer retweet
Heeft iemand der wel eens gezien? In de trein dan he, als ze zoiets doet ;)
  Redactie Sport maandag 16 april 2012 @ 17:11:52 #137
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_110402025
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 16:32 schreef b2py het volgende:
En een 1:34,7 wissel heeft een giga punstuk, wat RailPro waarschijnlijk niet voorradig heeft ;)
1:34,7 is nou ook weer niet echt een afwijkende maat: daar liggen er heel wat van in Nederland.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_110402584
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 17:11 schreef dennistd het volgende:

[..]

1:34,7 is nou ook weer niet echt een afwijkende maat: daar liggen er heel wat van in Nederland.
15 ą 20? Vind ik niet veel hoor..
pi_110402742
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 16:52 schreef b2py het volgende:
IngridThijssen twitterde op maandag 16-04-2012 om 16:06:58 De komende uren de trein op, in gesprek met klanten. Ik heb er zin in! reageer retweet
Heeft iemand der wel eens gezien? In de trein dan he, als ze zoiets doet ;)
Ze maakte zojuist praatjes met reizigers in de Sprinter van Utrecht Centraal naar Den Haag Centraal van 16:35. Werd omgeroepen dat er drie leden van het management van NS aanwezig waren in de trein en met reizigers in gesprek gingen. Heb alleen Thijssen gezien en herkend.
pi_110402817
Ik hoop dan dat ze geklaagd hebben over het uitblijven van de kwartiersdienst..
pi_110403667
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 17:33 schreef b2py het volgende:
Ik hoop dan dat ze geklaagd hebben over het uitblijven van de kwartiersdienst..
bijna het hele land heeft dat nu toch wel zo'n beetje?
  maandag 16 april 2012 @ 17:53:58 #142
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_110403690
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 17:11 schreef dennistd het volgende:

[..]

1:34,7 is nou ook weer niet echt een afwijkende maat: daar liggen er heel wat van in Nederland.
Maar het is wel een beweegbaar puntstuk. En dat is toch iets aparts.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 16 april 2012 @ 17:59:29 #143
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_110403911
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 17:53 schreef Yreal het volgende:

[..]

bijna het hele land heeft dat nu toch wel zo'n beetje?
niet echt. Het meeste is halfuursdienst en op sommige trajecten rijdt er overdag zelfs nog een uursdienst.
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 16 april 2012 @ 18:25:03 #144
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_110404831
Een 1:34,7 heeft per definitie een beweegbaar puntstuk. Er zijn er overigens genoeg: Harmelen aansluiting, Amsterdam Bijlmer een paar, één van de twee intakkingen van de Utrechtboog op de Zuidtak, bij de Riekerpolderaansluiting liggen er vier, de Gaasperdammerwegaansluiting doet het niet met minder dan 8. Bij Amersfoort Schothorst in de buurt nog iets.. Kortom: Het zijn er genoeg om een reservevoorraad van te hebben. Zeker gezien de essentiėle punten waarop ze liggen.
  maandag 16 april 2012 @ 18:39:53 #145
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_110405365
Ohja, ik was de overdaad bij Hoofddorp nog vergeten.. Ook 8 stuks.
pi_110405504
Lage Zwaluwe ook nog een aantal en op de HSL-Zuid zelf ook.
Op Somda meldt user "Sik214" dit: "Een puntstuk van hoge snelheidswissels zijn verschrikkelijk duur en niet super courant, dus die zal gisterenavond niet leverbaar geweest zijn. Dat zou natuurlijk verklaren waarom herstel niet eerder geweest is...!"
  maandag 16 april 2012 @ 18:46:08 #147
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_110405594
Het is ook niet de eerste van de laatste tijd.
  maandag 16 april 2012 @ 18:47:09 #148
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_110405627
Kwam ik tegen in De Koppeling 1265.
  maandag 16 april 2012 @ 18:59:12 #149
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_110406052
En de score gaat door: drie dagen naar m'n werk en terug, vier keer gezeik met de trein.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 16 april 2012 @ 18:59:57 #150
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_110406079
quote:
15s.gif Op maandag 16 april 2012 18:59 schreef Dr_Flash het volgende:
En de score gaat door: drie dagen naar m'n werk en terug, vier keer gezeik met de trein.
Dat is balen -O- Je baas die nog moeilijk gaat doen nu?
Hopelijk gaat 't morgen beter...
  maandag 16 april 2012 @ 19:00:16 #151
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_110406096
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 18:46 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Het is ook niet de eerste van de laatste tijd.
Maar ook niet iets waarvan je het je maar kan permitteren om niks op voorraad te hebben liggen.

Wie had dat puntstuk kromgepist trouwens? Of wat de neuk er mee aan de hand was?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_110406259
Gescheurd ;)
  maandag 16 april 2012 @ 19:08:47 #153
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_110406486
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 19:03 schreef b2py het volgende:
Gescheurd ;)
Zomaar? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_110406590
Haarscheurtjes die langzaam groter worden. Als de haarscheurtjes optijd worden opgemerkt kan het in reguliere onderhoudsnachten worden vervangen. Als ze worden gemist bij inspecties kan het pas opgemerkt worden als het al te laat is en ze niet meer bereden mogen worden ;)
  maandag 16 april 2012 @ 19:12:26 #155
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_110406664
oh joepie wat fijn ;)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 16 april 2012 @ 19:15:01 #156
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_110406780
Morgen moet ik er weer langs. De werkzaamheden lopen natuurlijk uiteraard vanzelfsprekend uit. Wat zal ik doen?

a ) Omreizen via de Kippenlijn (doei geld, kwaaie brief Driek etc)
b ) Tegen mijn baas zeggen dat ie de pest kan krijgen
c ) Nu vast vertrekken om over een NS-Only omweg op tijd weer in Utrecht te zijn
d ) Verongelukken op een toch niet zo kundig verholpen en/of überhaupt opgemerkt mankement aan die wissel

Pak uw kastje en Stemmmm!
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_110406804
quote:
14s.gif Op maandag 16 april 2012 19:15 schreef Dr_Flash het volgende:
Morgen moet ik er weer langs. De werkzaamheden lopen natuurlijk uiteraard vanzelfsprekend uit. Wat zal ik doen?

a ) Omreizen via de Kippenlijn (doei geld, kwaaie brief Driek etc)
b ) Tegen mijn baas zeggen dat ie de pest kan krijgen
c ) Nu vast vertrekken om over een NS-Only omweg op tijd weer in Ut te zijn
d ) Verongelukken op een toch niet zo kundig verholpen en/of überhaupt opgemerkt mankement aan die wissel

Pak uw kastje en Stemmmm!
pi_110406966
Ik zou gewoon via Amersfoort naar Utrecht reizen met de Ic - Enschede - Schiphol of Enschede - Rotterdam/Den Haag ;)
  Redactie Frontpage / Sport maandag 16 april 2012 @ 19:30:13 #159
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_110407595
quote:
14s.gif Op maandag 16 april 2012 19:15 schreef Dr_Flash het volgende:
Morgen moet ik er weer langs. De werkzaamheden lopen natuurlijk uiteraard vanzelfsprekend uit. Wat zal ik doen?

a ) Omreizen via de Kippenlijn (doei geld, kwaaie brief Driek etc)
b ) Tegen mijn baas zeggen dat ie de pest kan krijgen
c ) Nu vast vertrekken om over een NS-Only omweg op tijd weer in Utrecht te zijn
d ) Verongelukken op een toch niet zo kundig verholpen en/of überhaupt opgemerkt mankement aan die wissel

Pak uw kastje en Stemmmm!
e) je eigen vervoersdienst opzetten
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 16 april 2012 @ 19:45:17 #160
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_110408455
quote:
14s.gif Op maandag 16 april 2012 19:30 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

e) je eigen vervoersdienst opzetten
Op het spoor ben je dan toch afhankelijk van de spullenboel van die toko uit Utrecht :s)
  maandag 16 april 2012 @ 19:45:48 #161
-1 #ANONIEM
Integere Lul
pi_110408489
quote:
14s.gif Op maandag 16 april 2012 19:30 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

e) je eigen vervoersdienst opzetten
Is dat zo makkelijk mogelijk ja? :o
Feyenoord Rotterdam
  PR/Manusje van alles maandag 16 april 2012 @ 19:46:29 #162
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_110408530
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 19:45 schreef o.us het volgende:

[..]

Is dat zo makkelijk mogelijk ja? :o
een stukje spoor bemachtigen om te mogen berijden is lastiger.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  Redactie Frontpage / Sport maandag 16 april 2012 @ 19:47:24 #163
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_110408588
quote:
1s.gif Op maandag 16 april 2012 19:45 schreef James1988 het volgende:

[..]

Op het spoor ben je dan toch afhankelijk van de spullenboel van die toko uit Utrecht :s)
wie had het over het spoor?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_110408598
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 19:45 schreef o.us het volgende:

[..]

Is dat zo makkelijk mogelijk ja? :o
http://prorail.nl/Vervoer(...)ngsovereenkomst.aspx
  maandag 16 april 2012 @ 20:00:57 #165
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_110409370
quote:
14s.gif Op maandag 16 april 2012 19:30 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

e) je eigen vervoersdienst opzetten
f ) je zwakteboden voor je houden :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_110409463
Zou er nou iemand continue bij NS Hispeed reisinfo twitter zitten of zou het een botje zijn?
  maandag 16 april 2012 @ 20:04:49 #167
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_110409604
Dat is een automatisch systeem. Haalt de info uit de systemen bij NSH.
  maandag 16 april 2012 @ 20:11:12 #168
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_110410008
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 20:04 schreef greavy het volgende:
Dat is een automatisch systeem. Haalt de info uit de systemen bij NSH.
Het wordt wel door een mens ingevoerd. Er zitten soms typ- danwel spelfouten in, er verschijnen lege tweets of dingen als "#ICE: #Fyra (v 9:27 Amsterdam) ...". Ook zijn tweets niet altijd begrijpbaar: informatie wordt soms verspreid over meerdere tweets waarvan de volgorde niet altijd klopt (zoals 2, 1, 3 i.p.v. 1, 2, 3) of zit er informatie van andere treinen tussen.

Dat is echt wel mensenwerk. De verspreiding naar website, Twitter en rijdend personeel gebeurt verder wel automatisch.

[ Bericht 14% gewijzigd door James1988 op 16-04-2012 20:21:53 ]
pi_110411015
Dus, ik zit in Berlijn. Is er iets dat ik absoluut moet bezoeken? Ik heb een kaart waarmee ik gratisch met de s bahn kan. (geloof ik; communicatie is hier niet t sterkste punt.)
pi_110411123
Lol de AV van Amersfoort is vrij leeg..
  maandag 16 april 2012 @ 20:31:09 #171
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_110411212
Wat voor kaart heb je? Berlin Visit?

Aanraders: Potsdamer Platz (Bahntower), Fernsehturm (tv-toren, Alexanderplatz), Under den Linden (Brandenburger Tor), een rondritje maken met de S5 (S-Bahn, ringlijn) kan leuk zijn als je even wilt zitten. Daarnaast nog Kurfürstendamm (winkelstraat), Checkpoint Charlie, en natuurlijk Berlin Hauptbahnhof :s)
  maandag 16 april 2012 @ 20:36:35 #172
-1 #ANONIEM
Integere Lul
pi_110411552
quote:
10s.gif Op maandag 16 april 2012 19:46 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

een stukje spoor bemachtigen om te mogen berijden is lastiger.
Het zou wel interessant zijn om een OV-bedrijf te beginnen. Maar ik vraag me af hoe de mensen van Qbuzz het deden want dat is volgens mij het enige OV-bedrijf waarvan de oprichting ervan niet door de overheid was gedaan.
Feyenoord Rotterdam
  Redactie Frontpage / Sport maandag 16 april 2012 @ 20:38:36 #173
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_110411666
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 20:36 schreef o.us het volgende:

[..]

Het zou wel interessant zijn om een OV-bedrijf te beginnen. Maar ik vraag me af hoe de mensen van Qbuzz het deden want dat is volgens mij het enige OV-bedrijf waarvan de oprichting ervan niet door de overheid was gedaan.
achter Kubus zit de voormalig topman van xx en hij heeft met de bonus die hij bij zijn vertrek ontving het bedrijf opgericht. NSH stond financieel garant voor het bedrijf. Hierdoor hebben ze al snel twee concessies binnen kunnen slepen. Bussen bezit het bedrijf niet, want alles wordt geleaset.
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 16 april 2012 @ 20:39:07 #174
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_110411714
EBS Nederland is ook "nieuw" maar dan vanuit het buitenland opgezet.
  maandag 16 april 2012 @ 20:41:46 #175
-1 #ANONIEM
Integere Lul
pi_110411846
Daar gaat mijn hoop. Volgens mij is het onmogelijk om als particulier een OV-bedrijf te beginnen, en dan heb ik het niet over een taxibedrijf of een veerpont maar een volledig bedrijf die meedoet met de strijd om concessies. In veel gebieden zijn de bussen niet van het OV-bedrijf maar bij de concessie inbegrepen.
Feyenoord Rotterdam
pi_110411868
Ik verveelde me net, als ik goed geteld heb zijn er 53 1:34,7 wissels in NL.
  maandag 16 april 2012 @ 20:43:38 #177
-1 #ANONIEM
Integere Lul
pi_110411966
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 20:39 schreef Mr_Klaasje het volgende:
EBS Nederland is ook "nieuw" maar dan vanuit het buitenland opgezet.
EBS is gewoon de Nederlandse tak van Egged, niets nieuws aan qua oprichting..
Feyenoord Rotterdam
  Redactie Frontpage / Sport maandag 16 april 2012 @ 20:44:24 #178
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_110412007
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 20:41 schreef o.us het volgende:
Daar gaat mijn hoop. Volgens mij is het onmogelijk om als particulier een OV-bedrijf te beginnen, en dan heb ik het niet over een taxibedrijf of een veerpont maar een volledig bedrijf die meedoet met de strijd om concessies. In veel gebieden zijn de bussen niet van het OV-bedrijf maar bij de concessie inbegrepen.
het kan wel, maar dan moet je voldoende kennis van de markt hebben en goede contacten, omdat je zelf niet financieel daadkrachtig genoeg bent om alles op poten te zetten.

Dit is misschien wel interessant leesvoer voor jou: http://pollarisrail.nl/Nederlands/index.html

Is van een Limburger die meestreed voor de concessie Vechtdallijnen die uiteindelijk door Arriva gewonnen werd.
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 16 april 2012 @ 20:51:13 #179
-1 #ANONIEM
Integere Lul
pi_110412453
quote:
14s.gif Op maandag 16 april 2012 20:44 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

het kan wel, maar dan moet je voldoende kennis van de markt hebben en goede contacten, omdat je zelf niet financieel daadkrachtig genoeg bent om alles op poten te zetten.

Dit is misschien wel interessant leesvoer voor jou: http://pollarisrail.nl/Nederlands/index.html

Is van een Limburger die meestreed voor de concessie Vechtdallijnen die uiteindelijk door Arriva gewonnen werd.
http://pollarisrail.nl/Pdf/DeLimburger.pdf
Interessant :o.

Ik heb er eigenlijk wel van gedroomd dat ik als ik ooit een bedrijf zou willen beginnen het een OV-bedrijf wordt maar mijn kennis daarvan is echt groot en het interesseert mij ook heel erg. Maarja, het geld dat er bij komt kijken is wat anders.. en ik ken weinig concessies waarbij de bussen en/of treinen inbegrepen zijn.

En ik heb ook voor de grap opgezocht op de site van de Stadsregio Rotterdam waar ik mij "kon inschrijven" voor de concessie Bus Rotterdam. En zocht ook naar een voorbeeld van zo'n offerte. Vond alleen het Plan van Aanpak en dergelijke. Kon het nergens vinden :').

[ Bericht 5% gewijzigd door o.us op 16-04-2012 20:54:11 ]
Feyenoord Rotterdam
  maandag 16 april 2012 @ 20:52:04 #180
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_110412519
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 20:39 schreef Mr_Klaasje het volgende:
EBS Nederland is ook "nieuw" maar dan vanuit het buitenland opgezet.
EBS is een dochter van een Israėlische maatschappij, Egged.
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 20:41 schreef o.us het volgende:
Daar gaat mijn hoop. Volgens mij is het onmogelijk om als particulier een OV-bedrijf te beginnen, en dan heb ik het niet over een taxibedrijf of een veerpont maar een volledig bedrijf die meedoet met de strijd om concessies. In veel gebieden zijn de bussen niet van het OV-bedrijf maar bij de concessie inbegrepen.
De Limburgse Wim Pollaert heeft het geprobeerd met Pollarisrail, hij heeft met zijn bedrijfje een bod gedaan op de concessie voor de Vechtdallijnen. Uiteindelijk sleepte Arriva die concessie in de wacht.

Het opzetten van een eigen vervoerder is niet onmogelijk, alleen is het in sommige landen en gebieden makkelijker dan in andere. Het makkelijkste is het opzetten van een open access-vervoerder: je biedt dan niet op een concessie, maar je legt naar eigen gevoel treinen tussen A en B in.

Enkele voorbeelden van open access-vervoerders: NTV in Italiė (hogesnelheidstrein Italo), HKX in Duitsland (3x per dag een IC Hamburg - Keulen v.v.), Thello tussen Frankrijk en Italiė (nachttreinen) en het voormalige Wrexham and Sropshire in Engeland.

In Nederland is het opzetten van een open access-vervoerder vrij lastig: de Wet Personenvervoer 2000 (WP2000) schrijft voor dat voor het uitvoeren van personenvervoer op het spoor een concessie vereist is. NS heeft de hoofdrailnetconcessie, de regionale vervoerders de rest. HSA heeft de HSL.

De vraag is of dit terecht is: het derde spoorwegpakket van de Europese Unie schrijft voor dat internationaal reizigersvervoer in open access mogelijk gemaakt moet worden. Echter, zolang dit niet in nationale wetgeving is omgezet kan het niet, je zult dus eerst een wetswijziging moeten hebben (of naar de rechter stappen) voor je internationaal vervoer kunt doen.

Voor nationaal vervoer is het helemaal lang wachten: de Europese Unie is voornemens om dezelfde regels ook op binnenlands verkeer toe te passen, maar dat hoeft voor 2017 niet verwacht te worden. Daarnaast krijg je dan nog dat lopende concessies uitgezonderd zijn, dus voor 2025 hoef je geen open access-concurrent op lijnen op het HRN te verwachten.

Uiteraard zit je daarnaast met een paar andere, belangrijke punten: je moet een spoorwegvergunning hebben, je moet voldoende gekwalificeerde mensen hebben (machinistenvergunning), je moet een veiligheidsstrategie hebben, verzekeringen, capaciteit aanvragen, enz. enz.

Rollend materieel kun je leasen bij o.a. Railpool, Alpha Trains, Akiem of MRCE Dispolok. Voor rijtuigen kun je aankloppen bij bijvoorbeeld Heros Rail die o.a. Ex-NS-rijtuigen ter lease aanbieden. Je moet een distributienetwerk hebben voor vervoerbewijzen en een manier zien te vinden om daarmee inkomsten te genereren.

Al met al nog een hele puzzel :Y

[ Bericht 10% gewijzigd door James1988 op 16-04-2012 21:03:07 ]
pi_110413189
Kan aan mij liggen hoor, maar als ze het puntstuk van wissel 1005b gaan vervangen, moet het dan dubbelsporig BD? Kan dat niet enkelsporig?
  maandag 16 april 2012 @ 21:03:46 #182
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_110413415
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 21:00 schreef b2py het volgende:
Kan aan mij liggen hoor, maar als ze het puntstuk van wissel 1005b gaan vervangen, moet het dan dubbelsporig BD? Kan dat niet enkelsporig?
Veiligheidseisen. 0 ongevallen op het spoor.
  maandag 16 april 2012 @ 21:05:06 #183
-1 #ANONIEM
Integere Lul
pi_110413492
quote:
1s.gif Op maandag 16 april 2012 20:52 schreef James1988 het volgende:

[..]

EBS is een dochter van een Israėlische maatschappij, Egged.

[..]

De Limburgse Wim Pollaert heeft het geprobeerd met Pollarisrail, hij heeft met zijn bedrijfje een bod gedaan op de concessie voor de Vechtdallijnen. Uiteindelijk sleepte Arriva die concessie in de wacht.

Het opzetten van een eigen vervoerder is niet onmogelijk, alleen is het in sommige landen en gebieden makkelijker dan in andere. Het makkelijkste is het opzetten van een open access-vervoerder: je biedt dan niet op een concessie, maar je legt naar eigen gevoel treinen tussen A en B in.

Enkele voorbeelden van open access-vervoerders: NTV in Italiė (hogesnelheidstrein Italo), HKX in Duitsland (3x per dag een IC Hamburg - Keulen v.v.), Thello tussen Frankrijk en Italiė (nachttreinen) en het voormalige Wrexham and Sropshire in Engeland.

In Nederland is het opzetten van een open access-vervoerder vrij lastig: de Wet Personenvervoer 2000 (WP2000) schrijft voor dat voor het uitvoeren van personenvervoer op het spoor een concessie vereist is. NS heeft de hoofdrailnetconcessie, de regionale vervoerders de rest. HSA heeft de HSL.

De vraag is of dit terecht is: het derde spoorwegpakket van de Europese Unie schrijft voor dat internationaal reizigersvervoer in open access mogelijk gemaakt moet worden. Echter, zolang dit niet in nationale wetgeving is omgezet kan het niet, je zult dus eerst een wetswijziging moeten hebben (of naar de rechter stappen) voor je internationaal vervoer kunt doen.

Voor nationaal vervoer is het helemaal lang wachten: de Europese Unie is voornemens om dezelfde regels ook op binnenlands verkeer toe te passen, maar dat hoeft voor 2017 niet verwacht te worden. Daarnaast krijg je dan nog dat lopende concessies uitgezonderd zijn, dus voor 2025 hoef je geen open access-concurrent op lijnen op het HRN te verwachten.

Uiteraard zit je daarnaast met een paar andere, belangrijke punten: je moet een spoorwegvergunning hebben, je moet voldoende gekwalificeerde mensen hebben (machinistenvergunning), je moet een veiligheidsstrategie hebben, verzekeringen, capaciteit aanvragen, enz. enz.

Rollend materieel kun je leasen bij o.a. Railpool, Alpha Trains, Akiem of MRCE Dispolok. Voor rijtuigen kun je aankloppen bij bijvoorbeeld Heros Rail die o.a. Ex-NS-rijtuigen ter lease aanbieden. Je moet een distributienetwerk hebben voor vervoerbewijzen en een manier zien te vinden om daarmee inkomsten te genereren.

Al met al nog een hele puzzel :Y
Interessant :). Thanks. Weet jij misschien nog het volgende?

Ik heb ook voor de grap opgezocht op de site van de Stadsregio Rotterdam waar ik mij "kon inschrijven" voor de concessie Bus Rotterdam. En zocht ook naar een voorbeeld van zo'n offerte. Vond alleen het Plan van Aanpak en dergelijke. Kon het nergens vinden.
Feyenoord Rotterdam
  maandag 16 april 2012 @ 21:05:15 #184
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_110413504
quote:
1s.gif Op maandag 16 april 2012 21:03 schreef James1988 het volgende:

[..]

Veiligheidseisen. 0 ongevallen op het spoor.
De veiligste trein is geen trein ^O^

Laten we dat dan maar doen :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_110413722
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 21:05 schreef o.us het volgende:

[..]

Interessant :). Thanks. Weet jij misschien nog het volgende?

Ik heb ook voor de grap opgezocht op de site van de Stadsregio Rotterdam waar ik mij "kon inschrijven" voor de concessie Bus Rotterdam. En zocht ook naar een voorbeeld van zo'n offerte. Vond alleen het Plan van Aanpak en dergelijke. Kon het nergens vinden.
Offerte's zijn niet bekend gemaakt, zijn geheim.
  maandag 16 april 2012 @ 21:11:22 #186
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_110413961
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 21:05 schreef o.us het volgende:

[..]

Interessant :). Thanks. Weet jij misschien nog het volgende?

Ik heb ook voor de grap opgezocht op de site van de Stadsregio Rotterdam waar ik mij "kon inschrijven" voor de concessie Bus Rotterdam. En zocht ook naar een voorbeeld van zo'n offerte. Vond alleen het Plan van Aanpak en dergelijke. Kon het nergens vinden.
Graag gedaan, ik vind het ook interessante materie en heb er al het nodige voor opgezocht. Wat dat betreft helpt de Europese Unie wel: een spoorwegvergunning is geldig in de hele EU (let op: het veiligheidscertificaat niet!) en de infrastructuurbeheerders werken samen. Zo hoef je slechts bij ProRail aan te kloppen voor een pad van Den Helder naar Lissabon, zij regelen de rest met Infrabel, RFF, ADIF, etc.

Over de busconcessie van de regio Rotterdam weet ik helaas niks, dat heb ik niet gevolgd :)

Offertes zijn meestal wel geheim ja, alleen inzichtelijk voor de gunnende partij. Dit om de concurrentie eerlijk te houden enzo.
quote:
14s.gif Op maandag 16 april 2012 21:05 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

De veiligste trein is geen trein ^O^

Laten we dat dan maar doen :Y
Klopt, dat is de gedachte erachter. En juist door dit soort maatregelen (baanvak buiten dienst, ernaastgelegen baanvak buiten dienst) zijn er al jaren amper doden gevallen op en rondom het Nederlandse spoorwegnetwerk (aanrijdingen met personen uitgesloten).
  maandag 16 april 2012 @ 21:31:51 #187
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_110415576
quote:
1s.gif Op maandag 16 april 2012 20:52 schreef James1988 het volgende:

[..]

EBS is een dochter van een Israėlische maatschappij, Egged.
Wel zeldzaam dat een buitenlands bedrijf hier een concessie wint. Anders doen altijd alleen Nederlandse bedrijven mee.
  maandag 16 april 2012 @ 21:32:20 #188
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_110415615
Hopelijk rijdt Arriva de laatste treinen vrijwel steevast. Ik moet morgen Dordrecht-Leerdam doen, en dan de laatste trein Leerdam-Dordrecht. Net als donderdag en vrijdagnacht. Heb weer even 3 daagjes werk *O*
Dan kijken wat ik dan mag doen :P
  Redactie Frontpage / Sport maandag 16 april 2012 @ 21:33:12 #189
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_110415669
quote:
1s.gif Op maandag 16 april 2012 20:52 schreef James1988 het volgende:

[..]

EBS is een dochter van een Israėlische maatschappij, Egged.
Het bedrijf dat in een aantal delen van Israėl toegeeft aan de ultraortodoxen en daar mannen gescheiden van de vrouwen laat reizen. Mannen voorin en vrouwen achterin.
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 16 april 2012 @ 21:33:18 #190
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_110415675
quote:
1s.gif Op maandag 16 april 2012 20:31 schreef James1988 het volgende:
Wat voor kaart heb je? Berlin Visit?

Aanraders: Potsdamer Platz (Bahntower), Fernsehturm (tv-toren, Alexanderplatz), Under den Linden (Brandenburger Tor), een rondritje maken met de S5 (S-Bahn, ringlijn) kan leuk zijn als je even wilt zitten. Daarnaast nog Kurfürstendamm (winkelstraat), Checkpoint Charlie, en natuurlijk Berlin Hauptbahnhof :s)
Het is maar net waar je van houdt. Ik zou Checkpoint Charlie overslaan, bijvoorbeeld. Het Soviet Ehemal in Treptower Park vond ik dan weer geweldig. En het beste wat ik de afgelopen jaren heb gedaan, was een fiets huren. Dan zie en beleef je zoveel meer.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  maandag 16 april 2012 @ 21:39:25 #191
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_110416086
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 21:31 schreef ReisT het volgende:

[..]

Wel zeldzaam dat een buitenlands bedrijf hier een concessie wint. Anders doen altijd alleen Nederlandse bedrijven mee.
Arriva is Brits (nu Duits), Veolia en Connexxion zijn Frans, er zit vrij weinig Nederlands tussen. Aan de andere kant, Veolia, Arriva en Connexxion hebben wel Nederlandse B.V.'s. Maar dat geldt ook voor Egged, EBS is een Nederlandse B.V. Er zit ook een hoop Nederlandse expertise in EBS.

quote:
2s.gif Op maandag 16 april 2012 21:33 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Het bedrijf dat in een aantal delen van Israėl toegeeft aan de ultraortodoxen en daar mannen gescheiden van de vrouwen laat reizen. Mannen voorin en vrouwen achterin.
Tsja, gebruiken verschillen overal in de wereld. Dat is 'cultuur'. Hoef je het niet altijd mee eens te zijn.

quote:
1s.gif Op maandag 16 april 2012 21:33 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Het is maar net waar je van houdt. Ik zou Checkpoint Charlie overslaan, bijvoorbeeld. Het Soviet Ehemal in Treptower Park vond ik dan weer geweldig. En het beste wat ik de afgelopen jaren heb gedaan, was een fiets huren. Dan zie en beleef je zoveel meer.
Agreed, er is zoveel te zien en te doen in Berlijn. Een random tram/bus/metro/s-bahn/trein pakken en op een willekeurige plek uitstappen kan ook leuk zijn.
  maandag 16 april 2012 @ 21:43:14 #192
-1 #ANONIEM
Integere Lul
pi_110416355
quote:
2s.gif Op maandag 16 april 2012 21:33 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Het bedrijf dat in een aantal delen van Israėl toegeeft aan de ultraortodoxen en daar mannen gescheiden van de vrouwen laat reizen. Mannen voorin en vrouwen achterin.
En Palestijnen die Israėlisch burger zijn niet toelaten in de bus.. Maarja, daar heeft de Nederlandse BV van Egged weinig mee te maken.
Feyenoord Rotterdam
  maandag 16 april 2012 @ 21:44:54 #193
-1 #ANONIEM
Integere Lul
pi_110416485
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 21:31 schreef ReisT het volgende:

[..]

Wel zeldzaam dat een buitenlands bedrijf hier een concessie wint. Anders doen altijd alleen Nederlandse bedrijven mee.
De enige OV-bedrijf die 100% Nederlands is is Qbuzz. Voor de overname van Transdev was xx ook 100% Nederlands.

[ Bericht 1% gewijzigd door o.us op 16-04-2012 21:45:41 ]
Feyenoord Rotterdam
  maandag 16 april 2012 @ 21:48:26 #194
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_110416739
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 april 2012 17:39 schreef Dr_Flash het volgende:

OHIH :r

Heb ik iets gemist?
  maandag 16 april 2012 @ 21:55:26 #195
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_110417263
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 21:44 schreef o.us het volgende:

[..]

De enige OV-bedrijf die 100% Nederlands is is Qbuzz. Voor de overname van Transdev was xx ook 100% Nederlands.
Als tweede komt Syntus: het bedrijf is volledig Achterhoeks, aandelen 50% NS, 50% Keolis (SNCF) als ik me niet vergis.
pi_110417269
Thanks, kijk wel een rond en idd random uitstappen is ook leuk.
pi_110417373
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 21:55 schreef Crientj het volgende:
Thanks, kijk wel een rond en idd random uitstappen is ook leuk.
Rij een rondje met bus 100 of 200, dan kom je langs veel bekende plekken zonder dat je een dure toeristenbus in stapt :Y
dag
  maandag 16 april 2012 @ 21:58:06 #198
318211 hemarookworst
Man bijt worst
pi_110417415
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 21:44 schreef o.us het volgende:

[..]

De enige OV-bedrijf die 100% Nederlands is is Qbuzz. Voor de overname van Transdev was xx ook 100% Nederlands.
Vervoerders van stadsregoi's als HTM/RET/GVB?
Uw ADH vitamine Worst
Met vriendelijke groenten
  maandag 16 april 2012 @ 21:58:07 #199
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_110417417
quote:
1s.gif Op maandag 16 april 2012 21:55 schreef James1988 het volgende:

[..]

Als tweede komt Syntus: het bedrijf is volledig Achterhoeks, aandelen 50% NS, 50% Keolis (SNCF) als ik me niet vergis.
Keolis rijd hier ook in Frankrijk, onder andere de shuttle bus naar Parc Asterix en de CDGVAL O+
  maandag 16 april 2012 @ 21:59:56 #200
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_110417518
quote:
1s.gif Op maandag 16 april 2012 21:39 schreef James1988 het volgende:

[..]

Arriva is Brits (nu Duits), Veolia en Connexxion zijn Frans, er zit vrij weinig Nederlands tussen. Aan de andere kant, Veolia, Arriva en Connexxion hebben wel Nederlandse B.V.'s.
Het ging mij on hoe ze begonnen zijn. Dit zijn allemaal van oorsprong Nederlandse bedrijven die hier al jaren actief waren en waarin een paar buitenlandse bedrijven een steeds groter aandeel hebben gekregen.
Is toch wat anders dan zomaar 'uit het niets' hier een concessie te winnen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')