vreemd. De storing zat toch bij Utrecht Overvecht? Dan kun je namelijk via de lage sporen rijden. Of zit de storing meer bij Bilthoven?quote:Op maandag 16 april 2012 12:43 schreef greavy het volgende:
Uit de mail: Het wissel dat gister defect raakte bij Amersfoort is nog steeds defect. Pas vanavond worden er herstelwerkzaamheden uitgevoerd. Als ze nu gaan herstellen, moet treinverkeer plat gelegd worden. Vanavond worden de NoordOost omgeleid via Hilversum; IC Rotterdam-Amersfoort(-Deventer) word opgeheven Utrecht-Amersfoort(en misschien ook -Deventer).
Huh, er vallen dingen van een werktrein (omlaag, met dasnk aan de heer Newton) en dus is de bovenleiding ook stuk?quote:Op maandag 16 april 2012 12:43 schreef greavy het volgende:
Uit de mail: Het wissel dat gister defect raakte bij Amersfoort is nog steeds defect. Pas vanavond worden er herstelwerkzaamheden uitgevoerd. Als ze nu gaan herstellen, moet treinverkeer plat gelegd worden. Vanavond worden de NoordOost omgeleid via Hilversum; IC Rotterdam-Amersfoort(-Deventer) word opgeheven Utrecht-Amersfoort(en misschien ook -Deventer).
Vanochtend was er ook een seinstoring bij Apeldoorn: Er was een lijmlas (iemand een idee wat dat is?) defect geraakt.
Verder bij Ede-Wageningen problemen; VolkerRail met werktrein is onderdelen verloren van oa de Beaver. Hierdoor beschadigingen aan de infrastructuur(oa bovenleiding en 6 seinen, xxx meter spoor). Hierdoor heeft de naastgelegen A12 ook hinder ondervonden: Er zijn oa stenen richting de A12 gevallen, gelukkig daar niet of nauwelijks schade.
Dit word zo snel mogelijk hersteld, en alle verloren onderdelen worden weer opgezocht. Hierdoor ook nog eens een overwegstoring, waardoor alle overwegen stapvoets bereden moeten worden. Treinverkeer voorlopig nog gestremd. Prognose intern zegt dat het pas in de avond hervat kan worden.
Als een trein met 130km per uur over de rails raast, en dan dingen verliest, dan kan Newton nog zo hard zeggen dat het naar beneden moet vallen, maar door de langs-stromende lucht kunnen die dingen werkelijk alle kanten op vliegen natuurlijk voordat ze omlaag komen...quote:Op maandag 16 april 2012 13:35 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Huh, er vallen dingen van een werktrein (omlaag, met dasnk aan de heer Newton) en dus is de bovenleiding ook stuk?
Ik zit nu even stomverbaasd aan mijn stoel genageld.
Kan iemand mij dit uitleggen?
even terugkomend hierop. Het betreft een gescheurd puntstuk aan de oostzijde van Blauwkapel waar het hoge spoor richting Amersfoort aantakt op het lage spoorquote:Op maandag 16 april 2012 13:28 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
vreemd. De storing zat toch bij Utrecht Overvecht? Dan kun je namelijk via de lage sporen rijden. Of zit de storing meer bij Bilthoven?
De bovenleiding blijft niet boven zonder draagconstructie.quote:Op maandag 16 april 2012 13:35 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Huh, er vallen dingen van een werktrein (omlaag, met dasnk aan de heer Newton) en dus is de bovenleiding ook stuk?
Ik zit nu even stomverbaasd aan mijn stoel genageld.
Kan iemand mij dit uitleggen?
21:45 verholpen klopte redelijk. Vanaf 21:45 rijdt er nergens meer een IC2800 Rotterdam-Amersfoort(-Deventer). Die valt alleen op dat stuk uit.quote:Op maandag 16 april 2012 13:29 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Gisteren zou het om 21:45 uur verholpen zijn...Waarom zeggen ze dat terwijl ze weten dat dat helemaal niet kan.
Klopt, daar is het defect. En dat kan pas vanavond laat vervangen worden omdat de treindienst gestaakt moet worden, en de overlast voor de reiziger zo beperkt mogelijk te houden.quote:Op maandag 16 april 2012 13:47 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
even terugkomend hierop. Het betreft een gescheurd puntstuk aan de oostzijde van Blauwkapel waar het hoge spoor richting Amersfoort aantakt op het lage spoor
OA breuk in bovenleiding, schade aan portalen. ProRail Ongevallenbestrijding is druk bezig bij De Klomp, gezien de werktrein daar nog steeds staat.quote:Op maandag 16 april 2012 13:52 schreef Duvel het volgende:
[..]
De bovenleiding blijft niet boven zonder draagconstructie.
Ga er maar niet vanuit, prognose is dat het pas eind van de avond weer (beperkt) mogelijk is of morgen. Veel schade is er. Ministerie Infrastructuur & Milieu heeft het spoor nog niet vrijgegeven ivm nodige onderzoeken. Pas daarna mag herstel plaats vinden.quote:Op maandag 16 april 2012 12:52 schreef Guppyfriend het volgende:
Lekker dan, dat bij ede. Ik hoop dat t vanavond weer over is, want ik MOET op tijd thuis zijn vanavond. En om nog nog eerder weg te gaan...
Gisteravond he.quote:Op maandag 16 april 2012 13:57 schreef greavy het volgende:
[..]
21:45 verholpen klopte redelijk. Vanaf 21:45 rijdt er nergens meer een IC2800 Rotterdam-Amersfoort(-Deventer). Die valt alleen op dat stuk uit.
Dat klopt, gisteravond. Is welke dag als die IC rijdt. Omdat die enkel uitvalt op Utrecht-Amersfoort, lijkt het dat het opgelost is. Maar toen die weer ging rijden vanochtend, was de storing "ineens" terug.quote:
Die IC rijdt toch over precies hetzelfde spoor als alle andere IC's tussen amersfoort en utrecht?quote:Op maandag 16 april 2012 14:07 schreef greavy het volgende:
[..]
Dat klopt, gisteravond. Is welke dag als die IC rijdt. Omdat die enkel uitvalt op Utrecht-Amersfoort, lijkt het dat het opgelost is. Maar toen die weer ging rijden vanochtend, was de storing "ineens" terug.
klopt, maar ze kunnen nu maar één van beide IC-sporen gebruiken. Normaal vindt er tussen Utrecht en Utrecht Overvecht een kruising van IC-treinen op die sporen plaats, maar dat kan nu door die storing niet. Daarom hebben ze één treinserie laten vervallen.quote:Op maandag 16 april 2012 14:10 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Die IC rijdt toch over precies hetzelfde spoor als alle andere IC's tussen amersfoort en utrecht?
Ja, dat klopt. Maar die IC is opgeheven. De andere IC's van de NoordOost rijdt via de lage sporen(of rijden ze via één spoor op de hoge sporen?) bij Blauwkapel dacht ik, in de richting Amersfoort. Meer treinverkeer is er niet te verwerken ivm het vrij drukke baanvak tussen Utrecht en Blauwkapel.quote:Op maandag 16 april 2012 14:10 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Die IC rijdt toch over precies hetzelfde spoor als alle andere IC's tussen amersfoort en utrecht?
Dan pakken ze één IC-spoor. Ik dacht ook al dat je met de stopper in de knoei gaat komen.quote:Op maandag 16 april 2012 14:15 schreef Peterselieman het volgende:
IC richting Amersfoort over de lage sporen is verre van ideaal, omdat je dan de stopper Utrecht - Zwolle in de weg zit. En die zit qua rijtijden niet al te ruim in zijn jasje
de stopper vertrekt om .20 en .50 uit Utrecht, terwijl de IC pas om .21 en .51 weg gaatquote:Op maandag 16 april 2012 14:16 schreef greavy het volgende:
[..]
Dan pakken ze één IC-spoor. Ik dacht ook al dat je met de stopper in de knoei gaat komen.
quote:Op maandag 16 april 2012 14:12 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
klopt, maar ze kunnen nu maar één van beide IC-sporen gebruiken. Normaal vindt er tussen Utrecht en Utrecht Overvecht een kruising van IC-treinen op die sporen plaats, maar dat kan nu door die storing niet. Daarom hebben ze één treinserie laten vervallen.
quote:Op maandag 16 april 2012 14:12 schreef greavy het volgende:
[..]
Ja, dat klopt. Maar die IC is opgeheven. De andere IC's van de NoordOost rijdt via de lage sporen(of rijden ze via één spoor op de hoge sporen?) bij Blauwkapel dacht ik, in de richting Amersfoort. Meer treinverkeer is er niet te verwerken ivm het vrij drukke baanvak tussen Utrecht en Blauwkapel.
ProRail zojuist in de mail. Ze verwachten dat het voor de middagspits weer rijdt.quote:Op maandag 16 april 2012 13:58 schreef greavy het volgende:
[..]
OA breuk in bovenleiding, schade aan portalen. ProRail Ongevallenbestrijding is druk bezig bij De Klomp, gezien de werktrein daar nog steeds staat.
[..]
Ga er maar niet vanuit, prognose is dat het pas eind van de avond weer (beperkt) mogelijk is of morgen. Veel schade is er. Ministerie Infrastructuur & Milieu heeft het spoor nog niet vrijgegeven ivm nodige onderzoeken. Pas daarna mag herstel plaats vinden.
Waarbij "het" alleen de gestrande werktrein is zekerquote:Op maandag 16 april 2012 15:06 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
ProRail zojuist in de mail. Ze verwachten dat het voor de middagspits weer rijdt.
Inderdaad. Inspectie Leefomgeving en Transport (ILENT) heeft de werktrein vrijgegeven. Nu moet er nog weggesleept worden, reparatie plaats vinden waar nodig...quote:Op maandag 16 april 2012 15:18 schreef b2py het volgende:
Ja regelmatig, zat vanochtend in de spits oa.
ProRail meldde zojuist dat de werktrein weggesleept wordt en daarna het reizigersvervoer weer opgestart wordt op ah - ut
het is iig een echt hogesnelheidswissel, want de IC raast er normaal op volle snelheid overheenquote:Op maandag 16 april 2012 16:24 schreef b2py het volgende:
Uit bronnen heb ik begrepen dat het wissel bij blauwkapel een speciaal puntstuk is, wat niet direct leverbaar is. Waardoor het pas aankomende avond/nacht vervangen wordt.
Heeft iemand der wel eens gezien? In de trein dan he, als ze zoiets doettwitter:IngridThijssen twitterde op maandag 16-04-2012 om 16:06:58De komende uren de trein op, in gesprek met klanten. Ik heb er zin in! reageer retweet
1:34,7 is nou ook weer niet echt een afwijkende maat: daar liggen er heel wat van in Nederland.quote:Op maandag 16 april 2012 16:32 schreef b2py het volgende:
En een 1:34,7 wissel heeft een giga punstuk, wat RailPro waarschijnlijk niet voorradig heeft
15 à 20? Vind ik niet veel hoor..quote:Op maandag 16 april 2012 17:11 schreef dennistd het volgende:
[..]
1:34,7 is nou ook weer niet echt een afwijkende maat: daar liggen er heel wat van in Nederland.
Ze maakte zojuist praatjes met reizigers in de Sprinter van Utrecht Centraal naar Den Haag Centraal van 16:35. Werd omgeroepen dat er drie leden van het management van NS aanwezig waren in de trein en met reizigers in gesprek gingen. Heb alleen Thijssen gezien en herkend.quote:Op maandag 16 april 2012 16:52 schreef b2py het volgende:
Heeft iemand der wel eens gezien? In de trein dan he, als ze zoiets doettwitter:IngridThijssen twitterde op maandag 16-04-2012 om 16:06:58De komende uren de trein op, in gesprek met klanten. Ik heb er zin in! reageer retweet
bijna het hele land heeft dat nu toch wel zo'n beetje?quote:Op maandag 16 april 2012 17:33 schreef b2py het volgende:
Ik hoop dan dat ze geklaagd hebben over het uitblijven van de kwartiersdienst..
Maar het is wel een beweegbaar puntstuk. En dat is toch iets aparts.quote:Op maandag 16 april 2012 17:11 schreef dennistd het volgende:
[..]
1:34,7 is nou ook weer niet echt een afwijkende maat: daar liggen er heel wat van in Nederland.
niet echt. Het meeste is halfuursdienst en op sommige trajecten rijdt er overdag zelfs nog een uursdienst.quote:Op maandag 16 april 2012 17:53 schreef Yreal het volgende:
[..]
bijna het hele land heeft dat nu toch wel zo'n beetje?
Dat is balenquote:Op maandag 16 april 2012 18:59 schreef Dr_Flash het volgende:
En de score gaat door: drie dagen naar m'n werk en terug, vier keer gezeik met de trein.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |