En natuurlijk; filmpjuh!quote:The bus was converted into a first class motorhome by Paul Gaboury, of Palo Cedro, California. The major conversion work was performed over a period of 2 years, working full time, between 1989 and 1991. Additional features and finishing touches were added over the next 7 years, as Paul and his wife spent about half of every year living in the bus. The amount and quality of the work performed by Paul on this bus are truly amazing.
All interior walls, cabinetry, and accessories were custom-made by hand from solid oak. The floor plan is a side aisle, nicely breaking the "tunnel" effect of a large bus. The floor is carpeted throughout, except in the galley where it is covered with Linoleum. The ceiling is white marine vinyl tensioned over stringers. Counter tops in the galley and the bathroom are white ceramic tile bordered in oak. The entire conversion was done with amazing skill (kudos to Paul) and is in excellent condition. Several pictures can be viewed by clicking on the floor plan at the bottom of this page.
All electrical systems are entirely automatic with monitors and controllers inside the bus. Solar panels installed on the roof provide all our electrical energy in the summer and a large fraction thereof in the winter.
We purchased the bus from Paul in September 2002, and drove it back to New Mexico. During the next year, we made two long climbing trips to get used to the bus life. One to the Needles and Tahquitz Rock, in Southern California, the other to Devils Tower, in North-Eastern Wyoming. Both trips were complete successes. We learned that we could "boondock" (camp without access to water or power) for as many as 7-8 days on a single water tank (100 gallons) and without using the generator at all during the summer (thanks to the solar panels). Mishaps included a blown rear tire (from running into a rock on a mountain road in the Needles), and a leaking cooling unit on the refrigerator (which we later replaced).
In preparation for our year and a half trip, we made a few modifications and repairs. One major item consisted of enclosing all water systems into wooden "boxes" to help insulate the circuits and pumps from freezing temperatures (since we were going to use the bus year round and at all latitudes). All water pipes were insulated with foam and wrapped with electrical heating tape. A network of temperature sensors connected to a central control unit inside the bus monitors the temperature of various points throughout the water system. If the temperature at any of those points drops to a preset "danger" level, the control unit sounds an alarm (typically in the middle of the night). The pipes can then be warmed up quickly by activating the heating tapes from a switch on the control unit, using power from the generator. We also added an electric block heater to warm up the engine before starting on cold mornings (essential with older diesels which do not have glow plugs). Finally, we made a few changes to the inside of the bus: new carpet and linoleum, new dining table and chairs, a new countertop and sink in the bathroom.
quote:Op vrijdag 2 september 2011 12:40 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
dangel , geile chicka, neuckuh?doe jij eens een goeie gooi naar wat het thema van alex zijn boek is.
Op vrijdag 2 september 2011 14:39 schreef Dangel het volgende:
[..]
jij bent de ontsteking van de blinde darm die PTA SC heet
quote:
quote:![]()
Op dinsdag 21 september 2010 18:39 schreef Anne het volgende:
Ik reed gisteren wel even door een tunnel. En toen ik eruit kwam, kwam ik.
quote:
quote:Op woensdag 12 mei 2010 21:54 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
sex en Lada in één zin![]()
*mompelt iets over anticonceptieOp woensdag 12 mei 2010 21:55 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
de enige auto waarin enigzins sexuele dingen zijn gebeurd met mij is anders mijn nivaOp woensdag 12 mei 2010 21:56 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Herinner me er aan dat ik niet in jouw Niva ga zitten
quote:@2cv:
Op maandag 28 juni 2010 17:17 schreef Paladijn het volgende:
Met de hoeveelheid onzin die je verkondigd is het geen wonder dat je geen PTA-mod meer bent
quote:
quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 21:19 schreef BaraCuda het volgende:
[..]
Je hebt nog gelijk ookm'n rechter tiet is verrekt
quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 22:09 schreef Anne het volgende:
[..]
Nou en. Niemand komt zomaar aan mijn boobjens.
vorige deeltjes, statistieken, wie post er het meest enz enzquote:Op woensdag 9 februari 2011 21:33 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Heb jij soms zin in aids tijdens je chemokuur?Op woensdag 9 februari 2011 21:37 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
nee,ik drink (vrijwel) geen alcohol.
Geen idee wat het bij mij is, er zit geen rode lijn op de teller. Dus in feite kan ik doorjakkeren naar 7000quote:Op dinsdag 10 april 2012 17:45 schreef Paladijn het volgende:
5000RPM is overigens niet volgas, > 6700 ftw
je mag niet klagen, ik zag net dit. maar dan in het roodquote:Op dinsdag 10 april 2012 18:59 schreef M5 het volgende:
Ik kwam net een Ferrari kitcar tegen...![]()
en lelijke mix van F-40/F355/Testarossa. Sneu.
Is inderdaad lelijk, maar een oude Toyota MR2 met een 'ik-denk-dat-ik-ferrari-rij' bodykit staat bij mij boven aan de lijst wat lelijkheid betreft.quote:Op dinsdag 10 april 2012 19:03 schreef densmee het volgende:
[..]
je mag niet klagen, ik zag net dit. maar dan in het rood
[ afbeelding ]
WTF is dit. Courier was niet leverbaar ofzo?quote:Op dinsdag 10 april 2012 19:03 schreef densmee het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
ik zag deze gisterenquote:Op dinsdag 10 april 2012 19:03 schreef densmee het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
is een mazda met tuperware opbouw van een of andere ombouwerquote:Op dinsdag 10 april 2012 19:21 schreef blup het volgende:
[..]
WTF is dit. Courier was niet leverbaar ofzo?
Ik zag deze gisteren dus ook. Bij een shoarmatentquote:Op dinsdag 10 april 2012 19:24 schreef densmee het volgende:
[..]
is een mazda met tuperware opbouw van een of andere ombouwer
En je bent d'r hondquote:Op dinsdag 10 april 2012 19:38 schreef blup het volgende:
Ik mag van m'n vriendin niet meer naar Steen luisteren.
Sjonge jonge wat een faalhazen rijden er toch tussen af en toequote:
ja, ik wil ook achterin een garage ofzoquote:Op dinsdag 10 april 2012 20:20 schreef Paladijn het volgende:
[ afbeelding ]
Zoiets? Passen zelfs twee golf II's in
Je moet eens wat vaker naar buitenquote:
laatst nog een grapjas die dacht dat ie hier wel ff z'n opleggen combinatie kon kerenquote:Op dinsdag 10 april 2012 21:30 schreef 2cv het volgende:
Doe ik dagelijks. Misschien dat men hier in het noorden wat beter rijdt ?
Right.. of je merkt het niet zo omdat mongolerig weggedrag daar 'normaler' wordt gevondenquote:Op dinsdag 10 april 2012 21:30 schreef 2cv het volgende:
of we zien hem in het volgende seizoenquote:Op dinsdag 10 april 2012 21:34 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Right.. of je merkt het niet zo omdat mongolerig weggedrag daar 'normaler' wordt gevonden
Nee, want de kandidaten rijden mongoleriger dan de mensen die ik tot nu toe tegen ben gekomen op de weg.quote:Op dinsdag 10 april 2012 21:34 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Right.. of je merkt het niet zo omdat mongolerig weggedrag daar 'normaler' wordt gevonden
niet bepaaldquote:Op dinsdag 10 april 2012 21:35 schreef 2cv het volgende:
Met een U-bocht kan je daar toch keren ?* )
* ) Disclaimer: ik ben GEEN vrachtwagenchauffeur ! ! !
Ga eens naar snelweg a7quote:Op dinsdag 10 april 2012 21:30 schreef 2cv het volgende:
Die rijd ik ± wekelijks. Ook daar valt het wel redelijk mee. Maar over het algemeen rijd ik daar weert niet in de spits. Misschien dat dat iets uitmaakt ?quote:
De A7 komt heul niet langs Weert.quote:Op dinsdag 10 april 2012 21:39 schreef 2cv het volgende:
[..]
Die rijd ik ± wekelijks. Ook daar valt het wel redelijk mee. Maar over het algemeen rijd ik daar weert niet in de spits. Misschien dat dat iets uitmaakt ?
quote:
jep een bx break zelfs, wij hadden er thuis ook een. nu heeft ons pap een C5.quote:Op dinsdag 10 april 2012 21:50 schreef 2cv het volgende:
Wat leuk om te horen dat jij ook rij-ervaring in een BX hebt
de eerste was een korte met een 1.4 benzine, toen een break met 1.9 diesel, xantia 1.9 turbo diesel en nu een C5 HDI met automaat.quote:
Noop, misschien op een lege kruising, met een citytrailertje als je de hele kruising kunt gebruiken om een flinke uithaal te maken, maar niet 'even' a la U-bocht, kun je shakenquote:Op dinsdag 10 april 2012 21:35 schreef 2cv het volgende:
Met een U-bocht kan je daar toch keren ?* )
* ) Disclaimer: ik ben GEEN vrachtwagenchauffeur ! ! !
Goedzo, dieselbreaks zonder turbo zijn echte racewagens !quote:Op dinsdag 10 april 2012 21:56 schreef densmee het volgende:
[..]
de eerste was een korte met een 1.4 benzine, toen een break met 1.9 diesel, xantia 1.9 turbo diesel en nu een C5 HDI met automaat.
en hij heeft het nog niet geleerd
nee het zijn ellendige hobbelbakkenquote:Op dinsdag 10 april 2012 21:59 schreef 2cv het volgende:
[..]
Goedzo, dieselbreaks zonder turbo zijn echte racewagens !
gelukkig ben je trots op je bak ellendequote:Op dinsdag 10 april 2012 22:03 schreef 2cv het volgende:
En zonet beweerde je nog in een BX gereden te hebben ... !
Het leven kan zo simpel zijn hequote:Op dinsdag 10 april 2012 22:06 schreef densmee het volgende:
[..]
gelukkig ben je trots op je bak ellende
oi!quote:
Je whatsapp doet het weer niet.quote:Op woensdag 11 april 2012 10:10 schreef Sounddragon het volgende:
Mogguh, vandaag eens kijken waarom de T-top van de ZX ineens lekt als een mongool![]()
En als hij lief is was ik hem misschien ook nog effe, da's dan voor het eerst sinds ik hem heb
Neh, het is sowieso alleen rechts, maar het spul was al die tijd perfect dicht, en van het ene op het andere moment lekt het spul.. er moet ergens iets niet goed zitten..quote:Op woensdag 11 april 2012 10:17 schreef Freezer het volgende:
tijd voor nieuwe raamrubbers? Dure hobby... likje vet zou met een beetje mazzel het ook kunnen verhelpen.
Reboot; nu welquote:
Bij mijn X10 flikkert het netwerk er af en toe uitquote:
Mijn vader is een keer aangereden in india met de motor, voorvork krom. Werd gewoon recht geslagen met een grote steenquote:Op woensdag 11 april 2012 11:21 schreef Sounddragon het volgende:
zie hier; 4 minuten film die je irl 10 jaar van je leven kosten (en als je pech hebt gewoon je leven)
Godverdomme wat is het nederlandse verkeer toch relaxed![]()
Ik heb ook een Xperia (mini). Nergens last vanquote:Op woensdag 11 april 2012 11:07 schreef Freezer het volgende:
Hoor ik wel meer van Xperia gebruikers...
Ik ook, maar ook met hun snelle reparatieservice.quote:Op woensdag 11 april 2012 15:17 schreef Anne het volgende:
Ik heb met HTC zowel goede als slechte ervaringen.
Een rubbertje wat de discussie roemloos gaat verliezenquote:
Hier alleen wat spetterbuien gehad vanmiddag, met hier en daar anderhalve hagelsteenquote:
vandaag nog over gehad op het werk toevallig, hoe geschikt die voor ons wel niet zouden zijnquote:Op woensdag 11 april 2012 15:28 schreef Alexxxxx het volgende:
Vandaag foto's vrijgegeven van de 'nieuwe'G-klasse, word echt met elke update lelijkerMaar hij blijft tof
quote:Op woensdag 11 april 2012 19:31 schreef Sounddragon het volgende:
Volgens mij is dit topic meer bedoeld als opsomtopic ipv discussietopicDe bedoeling is om eind van de maand de boetes bij elkaar op te tellen om een totaalstand te maken, dat wordt niks als er 10 boetes tussen 293 posts staan..
post hier :
[..]
Voor de rest zijn jullie van harte welkom in de [PTA SC] GM 4106 Passenger Coach SN 1707
zanik niet, de SC is er voor iedereen, net als het motorclub topicquote:
en dat oud zeer ook nog even oprakellen.quote:Op woensdag 11 april 2012 22:37 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
zanik niet, de SC is er voor iedereen, net als het motorclub topic
'Snappen' tot in zoverre dat ze er helemaal zelf voor hebben gekozen om voor een jodenfooi een beetje de action-hero uit te gaan lopen hangen. Vanaf dag 1 gaan die gasten op droog brood qua salaris, en dat weten ze bij voorbaat.quote:Op woensdag 11 april 2012 21:29 schreef Paladijn het volgende:
Op zich snap ik dat ze beter betaald willen worden, maar dit slaat allesAlsof je hiermee begrip gaat kweken bij burgertjes die toch niet over je salaris gaan en bij horden fanmail met rekening krijgen vanuit die twee fraaie gebouwen op de laatste foto
Raketten? Tetten?quote:Op woensdag 11 april 2012 22:40 schreef densmee het volgende:
[..]
en dat oud zeer ook nog even oprakellen.
du shet aftellen is begonnen..quote:Op donderdag 12 april 2012 07:09 schreef Anne het volgende:
Nou, dan heb je geluk; het is bijna weekend.
Fijn hè!quote:Op donderdag 12 april 2012 09:53 schreef Anne het volgende:
Hier idem. Pfff... Druk... Extra een uur eerder begonnen ook.
Ik ken er wel twee die daar heen gaan. Ik zelf heb een Italiaan, dus helaasquote:Op donderdag 12 april 2012 16:41 schreef Alexxxxx het volgende:
Ff de meme-maker getest
[ afbeelding ]
Nog mensen van hier die zondag naar de VAG meeting in drachten gaan?
Hehe, 12km hier vandaan voor mijquote:Op donderdag 12 april 2012 17:14 schreef Sounddragon het volgende:
Drachten is nét iets te ver rijden
Ik ga in de ZXquote:Op donderdag 12 april 2012 17:10 schreef .Neovo. het volgende:
[..]
Ik ken er wel twee die daar heen gaan. Ik zelf heb een Italiaan, dus helaas
Te snel weekend? Dat kan helemaal nietquote:Op donderdag 12 april 2012 09:53 schreef Anne het volgende:
Hier idem. Pfff... Druk... Extra een uur eerder begonnen ook.
Dat je dan nog alles doet voor de baasquote:Op donderdag 12 april 2012 18:51 schreef Anne het volgende:
Wat heeft dat met een vast contract te maken.
Ik heb gewoon graag mijn werk afquote:Op donderdag 12 april 2012 18:56 schreef BaraCuda het volgende:
[..]
Dat je dan nog alles doet voor de baas
ga je 2CV leren hoe ie moet rijden?quote:Op donderdag 12 april 2012 19:19 schreef GrunnigsTrots het volgende:
ik ga een andere Fok!ker vanaf volgende week rijles geven
Nog veul ergerquote:Op donderdag 12 april 2012 19:30 schreef lipje het volgende:
[..]
ga je 2CV leren hoe ie moet rijden?
Gecondoleerd
CX 8800, lief speeltjequote:Op donderdag 12 april 2012 18:40 schreef densmee het volgende:
Leuk werphengeltje wordt daar in elkaar gezet.
http://www.bouwmachinefor(...)174&t=28503&start=90
Rupsen die in 2 delen geleverd moeten worden
[ afbeelding ]
nee, een van die tripkippen uit UVTquote:
fotoboek oid?quote:Op donderdag 12 april 2012 19:37 schreef GrunnigsTrots het volgende:
[..]
nee, een van die tripkippen uit UVT
Want je bent rij-instrukteur?quote:Op donderdag 12 april 2012 19:19 schreef GrunnigsTrots het volgende:
ik ga een andere Fok!ker vanaf volgende week rijles geven
300 ton op 130 meter hoogte afleveren is wel netjesquote:Op donderdag 12 april 2012 19:37 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
CX 8800, lief speeltje![]()
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |