de weg is geen circuit hequote:Op dinsdag 10 april 2012 21:30 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Die hebben i.t.t. die onzekere en klunzige rijders wel de skills om goed te rijden.
Maar daar kijk ik niet voor..quote:Op dinsdag 10 april 2012 21:30 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Die hebben i.t.t. die onzekere en klunzige rijders wel de skills om goed te rijden.
Niet ?quote:
Ik vraag me nog steeds af hoe vaak die over de alcohollimiet achter het stuur heeft gezeten, kerel ziet er echt uit als 'n alcoholist, sorry dat ik 't zeg.quote:Op dinsdag 10 april 2012 21:36 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Klopt, daarom ben ik ook voor Opa Jean
Jij bent er zo een die zo hard rijdt dat hij regelmatig moet stoppen om onderdelen op te rapen?quote:
Wel bij zijn bumper (2cv).quote:Op dinsdag 10 april 2012 21:56 schreef Peterselieman het volgende:
dat gaat weinig helpen bij bumpers
Heb ik toch niet nodig ...quote:Op dinsdag 10 april 2012 21:56 schreef Peterselieman het volgende:
dat gaat weinig helpen bij bumpers
quote:Op dinsdag 10 april 2012 21:59 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, die staat nog steeds opgebokt als ik het goed heb
quote:Op dinsdag 10 april 2012 21:59 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, die staat nog steeds opgebokt als ik het goed heb
Die mening deel ik wel met je. Helaas mist er een stukje in de film om dit goed te kunnen beoordelen. Maar sowieso: Voorrang 'neem' je niet, dat moet je krijgenquote:Op dinsdag 10 april 2012 22:18 schreef Snowsquall het volgende:
En toch.....die vent met die Volvo.....Voorrang 'neem' je niet, dat moet je krijgen. Hij had ook moeten kijken wàt en hoe hard het er aan kwam rijden. Stel dat er een ambu met spoed aan kwam rijden? Dan hadden ze ook op elkaar gezeten....
Niet dat die griet niet fout is(ze reed immers veelste hard) en keek ook niet naar de weg van rechts. In geval van een aanrijding zijn er TWEE die niet uitkijken.(zoals hier het geval is)
Als er maar 1 niet uitkijkt dan gaat het(net) goed.
Die man zat al midden op de weg...je kunt niet eeuwig wachten of er iets aankomt wat als een idioot rijdt en niet oplet.quote:Op dinsdag 10 april 2012 22:18 schreef Snowsquall het volgende:
En toch.....die vent met die Volvo.....Voorrang 'neem' je niet, dat moet je krijgen. Hij had ook moeten kijken wàt en hoe hard het er aan kwam rijden. Stel dat er een ambu met spoed aan kwam rijden? Dan hadden ze ook op elkaar gezeten....
Niet dat die griet niet fout is(ze reed immers veelste hard) en keek ook niet naar de weg van rechts. In geval van een aanrijding zijn er TWEE die niet uitkijken.(zoals hier het geval is)
Ja dit, had meer 't idee dat die vent wel verwachtte dat ze 't zag en stopte of eromheen reed oid. Maar ja dat is echt teveel gevraagd voor die troela.quote:Op dinsdag 10 april 2012 22:23 schreef trovey het volgende:
[..]
Die man zat al midden op de weg...je kunt niet eeuwig wachten of er iets aankomt wat als een idioot rijdt en niet oplet.
Een ambulancebestuurder had absoluut niet op die Volvo ingereden.quote:Op dinsdag 10 april 2012 22:18 schreef Snowsquall het volgende:
Stel dat er een ambu met spoed aan kwam rijden? Dan hadden ze ook op elkaar gezeten....
Tja, als ik over een gelijkwaarige kruispunt rijd, dan kijk ik ook voornamelijk naar rechts. Als een idioot met 70 km/uur je ramt, dan kun je daar weinig aan doen...quote:Op dinsdag 10 april 2012 22:18 schreef Snowsquall het volgende:
Ik neem aan dat je ook afdoende naar links kijkt?quote:Op dinsdag 10 april 2012 22:25 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Tja, als ik over een gelijkwaarige kruispunt rijd, dan kijk ik ook voornamelijk naar rechts. Als een idioot met 70 km/uur je ramt, dan kun je daar weinig aan doen...
Ik zou geen motor gaan rijden, dat gaat niet lang goed.quote:Op dinsdag 10 april 2012 22:25 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Tja, als ik over een gelijkwaarige kruispunt rijd, dan kijk ik ook voornamelijk naar rechts. Als een idioot met 70 km/uur je ramt, dan kun je daar weinig aan doen...
Nee, en waarom niet? Omdat die eerst had gekeken(rekening mee gehouden) of er iemand van rechts kwam.quote:Op dinsdag 10 april 2012 22:25 schreef Tijn het volgende:
[..]
Een ambulancebestuurder had absoluut niet op die Volvo ingereden.
Helder, scherp. Niets meer aan toe te voegen. Hulde, wanneer zijn de verkiezingen? En stel je je al beschikbaar?quote:Op dinsdag 10 april 2012 23:55 schreef zoem het volgende:
Net eventjes teruggekeken. Dit zijn de beelden van de man op het kruispunt.
(dit is het allereerste beeld van de man, daarvoor zie je Iris in beeld)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Bij het eerste beeld maakt meneer de beslissing om over te steken. Op het tweede beeld kan Iris er hoogstwaarschijnlijk nog omheen rijden. Op het derde beeld is een botsing bijna onvermijdelijk.
Als iemand 70kmh rijdt ipv 30kmh dan valt dat redelijk op. Dus -ondanks dat het 100% de fout van Iris was (ik zal het nog maar een keer herhalen)- had meneer beter even kunnen wachten gezien de onoverzichtelijke kruising. Daarnaast had Iris nog geen voorrang verleend en néémt meneer hier voorrang ervan uitgaande dat de andere weggebruiker voorrang zal gaan verlenen (aanname). Dat gaat 9/10 keer goed, maar nu dus niet. 'Assumption is the mother of all fuckups.'
mwoah, die Indische vrouw en die wat oudere vrouw met die zwarte bril zijn zelf geen helden achter t stuur, maar hun vrouwelijke bijrijders stellen qua instructies geven ook niet veel voor. Vooral niet die oudere vrouw die moest kaartlezen...quote:Op dinsdag 10 april 2012 21:34 schreef johannes_vermeer het volgende:
Ze hebben dit jaar niet echt een type dat slecht is omdat hij/zij slechte instructies krijgt van de bijrijder of continu wordt afgeleid.
Jij neemt het serieus voor die doos op?quote:Op dinsdag 10 april 2012 23:55 schreef zoem het volgende:
Net eventjes teruggekeken. Dit zijn de beelden van de man op het kruispunt.
(dit is het allereerste beeld van de man, daarvoor zie je Iris in beeld)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Bij het eerste beeld maakt meneer de beslissing om over te steken. Op het tweede beeld kan Iris er hoogstwaarschijnlijk nog omheen rijden. Op het derde beeld is een botsing bijna onvermijdelijk.
Als iemand 70kmh rijdt ipv 30kmh dan valt dat redelijk op. Dus -ondanks dat het 100% de fout van Iris was (ik zal het nog maar een keer herhalen)- had meneer beter even kunnen wachten gezien de onoverzichtelijke kruising. Daarnaast had Iris nog geen voorrang verleend en néémt meneer hier voorrang ervan uitgaande dat de andere weggebruiker voorrang zal gaan verlenen (aanname). Dat gaat 9/10 keer goed, maar nu dus niet. 'Assumption is the mother of all fuckups.'
quote:Op woensdag 11 april 2012 08:19 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Jij neemt het serieus voor die doos op?Met die afstand mag je er zeker vanuit gaan dat je dat gaat halen, zeker op een stuk waar je maar 30 mag. Als hij was blijven wachten, had je zeker commentaar gegeven dat het een laffe eikel was die niet durft op te rijden? Bij die aanrijding reed dat wijf gewoon veel en veel te hard en lette ook totaal niet op. Voorrang moet je inderdaad niet nemen, maar hier was plaats genoeg om de weg op te draaien. Daarnaast is haar plaatsbepaling op de weg ook nog eens dramatisch, ze rijdt zo ongeveer midden op de weg.
Mooie start van het nieuwe seizoenquote:Op woensdag 11 april 2012 08:36 schreef Ronaldsen het volgende:
Wel een kijkcijfer hit dit: 4 ALLERSLECHTSTE CHAUFFEUR VAN NEDERLAND 1.510.000
Zozoquote:Op woensdag 11 april 2012 08:36 schreef Ronaldsen het volgende:
Wel een kijkcijfer hit dit: 4 ALLERSLECHTSTE CHAUFFEUR VAN NEDERLAND 1.510.000
Ik zal het nog eens haarfijn voor je uitleggen, want begrijpend lezen is blijkbaar niet je sterkste kant. Ik vind het ook niet erg tof van je dat je mij woorden in de mond legt, want een wachtend persoon vind ik geen 'laffe eikel'. Dat zijn je eigen woorden en klaarblijkelijk kijk jij zo tegen het verkeer aan.quote:Op woensdag 11 april 2012 08:19 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Jij neemt het serieus voor die doos op?Met die afstand mag je er zeker vanuit gaan dat je dat gaat halen, zeker op een stuk waar je maar 30 mag. Als hij was blijven wachten, had je zeker commentaar gegeven dat het een laffe eikel was die niet durft op te rijden? Bij die aanrijding reed dat wijf gewoon veel en veel te hard en lette ook totaal niet op. Voorrang moet je inderdaad niet nemen, maar hier was plaats genoeg om de weg op te draaien. Daarnaast is haar plaatsbepaling op de weg ook nog eens dramatisch, ze rijdt zo ongeveer midden op de weg.
De stelling nav de opmerking van Snowsquall is NIET "wie is de schuldige", maar "voorrang moet je krijgen, niet nemen". Zij is de schuldige, dat weet iedereen en dat interesseert me verder ook niet. Het gaat erom dat de man de aanname maakt dat zij voorrang aan hem zal gaan verlenen. Aannames komen vaak uit, maar niet altijd.quote:Dus -ondanks dat het 100% de fout van Iris was (ik zal het nog maar een keer herhalen)- had meneer beter even kunnen wachten gezien de onoverzichtelijke kruising.
Daar was het net om te doen, het verwachtingspatroon (=aanname)quote:Op woensdag 11 april 2012 08:34 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Er is ook nog een verwachtingspatroon. Die Volvorijder zal nooit hebben verwacht dat ze 70 reed, want dat doe je gewoon niet in een 30-zone. 40 misschien, maar meer dan twee maal de maximum snelheid niet. Ik vind het niet vreemd dat hij de weg opdraaide.
quote:Op woensdag 11 april 2012 09:02 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
LE-ZEN. Natuurlijk is het haar fout. Maar het ongeluk had door de man voorkomen kunnen worden. Ik maak 2000 kilometer per week, en kom wel 3x per week in zo'n situatie terecht, dat ik fouten van de iets minder talentvolle chauffeurs moet corrigeren.
Thank God kom ik volstrekte idioten zoals uit het programma nauwelijks tegen. Maar ik hou er wel altijd rekening mee.
In dit geval was het toch echt haar schuld en niet de zijne, zij reed veel te hard en keek amper voorruit. De examinator van het CBR moet moet haar wel een geweldige doorsmeerbeurt hebben gegeven, want hoe deze ooit een rijbewijs heeft gekregen is me een totaal raadselquote:Op woensdag 11 april 2012 11:47 schreef Tijn het volgende:
Een ongeluk wordt altijd door twee mensen veroorzaakt.
Ik heb het ook niet over schuld.quote:Op woensdag 11 april 2012 11:51 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
In dit geval was het toch echt haar schuld en niet de zijne
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |