abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_109555745
Voor de automobilisten en andere weggebruikers:

Als je je gewoon aan de regels houdt, neem je dan voorrang of vindt je dat je voorrang moet krijgen?

dus bijv. Je rijdt naar een kruispunt, ziet dat je voorrang hebt, laat je dan het gas los en benader je hem defensief of rijdt je gewoon met 50 door. Je hebt immers voorrang?

Zelf ben ik meer van dit 2e, kijk even of de automobilist van links mij heeft gezien en stamp hem dan gewoon door. Ken ook veel mensen die gewoon heel rustig dan het kruispunt benaderen.

Brand hier los! O-)
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_109555791
Ik houd, bij de benadering, elk kruispunt voor als een gelijkwaardig kruispunt. Daarbij rekening houdend met het algemene 'stel', in de trant van 'stel dat er een ambulance met sirenes en geluid aan komt racen' of 'stel dat er van degene die voor mij rechts komt, ook een auto van rechts komt, dan heb ik voorrang'. Je weet het maar nooit.
Google is your friend, abuse your friends
pi_109555824
Je kunt het beste voorrang nemen, aangezien mensen helaas niet altijd slim genoeg zijn om voorrang te geven.
  dinsdag 27 maart 2012 @ 01:30:48 #4
358881 Kamergezocht
O nee, toch niet.
pi_109555844
Standaard actie is defensief rijden, er kan altijd wat gebeuren wat je niet verwacht. Maar in een situatie waar je voorrang hebt, en iemand geeft dit niet of wil je dit niet geven, dan rijdt ik wel zó ver door dat er hoogstens 3 millimeter ruimte over is tussen onze bumpers. En dan natuurlijk het duimpje omhoog.
Buikpijn in m'n kaken van het lachen.
pi_109555862
Altijd in de gaten houden of die andere (wie nou voorrang moet verlenen of niet) jou ook in de gaten heeft. Wat heb je eraan als de ander voorrang moest verlenen, maar je auto wel in puin ligt (of erger).

Voorrang heb je nooit... voorrang met je verleend worden.

Maar soms als ik zie dat iemand half zit te slapen en de voorrang die ik verleen niet gebruikt ga ik gewoon ook door...

Ow en gasten die met 50km/u een kruising benaderen mogen ze wat mij betreft rijbewijs afnemen. Net als mafkezen die hard op een rotonde afrijden om daarmee anderen die ook de rotonde naderen af te schrikken niet eerder de rotonde op te gaan.
pi_109556071
volgens de verkeerswet ben je verplicht een ander voorrang te verlenen als de situatie (verkeerssituatie/verkeersregels) dit vereist
je hebt dus geen recht op voorrang
ook een ambulance/brandweer/politie met zwaailichten enz hebben geen voorrang, maar moet je voorrang verlenen (vooral politieagenten weten dit niet)
pi_109556585
Ik neem altijd voorrang natuurlijk. Maar iedereen wacht ook altijd voor mij, dus dat is erg handig. :{
pi_109556599
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 01:26 schreef Metalfrost het volgende:
Ik houd, bij de benadering, elk kruispunt voor als een gelijkwaardig kruispunt. Daarbij rekening houdend met het algemene 'stel', in de trant van 'stel dat er een ambulance met sirenes en geluid aan komt racen' of 'stel dat er van degene die voor mij rechts komt, ook een auto van rechts komt, dan heb ik voorrang'. Je weet het maar nooit.
Dit.
Brutal. Fucking. Metal.
pi_109557238
quote:
2s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 06:21 schreef Aliana het volgende:
Ik neem altijd voorrang natuurlijk. Maar iedereen wacht ook altijd voor mij, dus dat is erg handig. :{
Dan ben je mij gelukkig nog niet tegen gekomen.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_109557264
Zoals mijn rij-instructeur zei, het is een plicht van geven, geen recht van nemen. Je auto/fiets "ervoor" gooien omdat je recht op voorrang hebt, maar de andere bestuurder geeft je dat om wat voor reden dan ook niet, is volgens veel jurisprudentie een overtreding van artikel 5 uit de wegenverkeerswet, wat zegt

quote:
Het is een ieder verboden zich zodanig te gedragen dat gevaar op de weg wordt veroorzaakt of kan worden veroorzaakt of dat het verkeer op de weg wordt gehinderd of kan worden gehinderd.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_109557843
quote:
10s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 08:21 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Dan ben je mij gelukkig nog niet tegen gekomen.
Wacht maar tot je mij tegen komt! We zullen zien.. ik win, altijd.
  dinsdag 27 maart 2012 @ 09:46:45 #12
356028 Fopje
Het Stokbrood
pi_109558525
Bij een andere auto neem ik voorrang ( Ookal loopt dat uit op een botsing, heb toch een goedkoop autootje )

Bij fietsers e.d. krijg ik voorrang. Als het goed is dan...
"I tried to believe that there is a God, who created each of us in His own image and likeness, loves us very much, and keeps a close eye on things. I really tried to believe that, but I gotta tell you, the longer you live, the more you look around, the more you realize, something is fucked up." - George Carlin.
pi_109559351
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 08:24 schreef fruityloop het volgende:
Zoals mijn rij-instructeur zei, het is een plicht van geven, geen recht van nemen. Je auto/fiets "ervoor" gooien omdat je recht op voorrang hebt, maar de andere bestuurder geeft je dat om wat voor reden dan ook niet, is volgens veel jurisprudentie een overtreding van artikel 5 uit de wegenverkeerswet, wat zegt

[..]

Heb je hier voor mij een zaaknummer bij?
pi_109559369
Ik néém nooit voorrang, als men dat mij niet geeft, is het 9 van de 10x door een onschuldige reden, en geen kwade opzet. Aso's zoals hierboven gun ik hun lolletje.. :N
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_109560234
Ik neem voorrang. En als die gene die mij voorrang moet verlenen dan heeft die gene pech. Ik schat natuurlijk wel eerst in of er dan geen zwaargewonden of doden zullen vallen.
pi_109561710
Ik wacht tot ik voorrang krijg, echter probeer ik het wel een beetje af te dwingen. Want vooral bij drukte kom je er anders gewoon niet tussen. Beredeneer het zelf ook zo als ik voorrang moet geven. Ik hou wel even in, maar als die ander gaat twijfelen of niet doorrijdt dan heeft ie pech.
  dinsdag 27 maart 2012 @ 12:00:28 #17
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_109562176
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 11:43 schreef Palomar het volgende:
Ik wacht tot ik voorrang krijg, echter probeer ik het wel een beetje af te dwingen. Want vooral bij drukte kom je er anders gewoon niet tussen. Beredeneer het zelf ook zo als ik voorrang moet geven. Ik hou wel even in, maar als die ander gaat twijfelen of niet doorrijdt dan heeft ie pech.
Dit idd. :Y

Al doe ik t op mn scooter weer anders. Daar kan ik geen voorrang mee nemen. Ik ben dan veel te kwetsbaar. Maar ik probeer wel uit of ik voorrang krijg door te doen alsof ik gewoon wil door rijden. Zodra er dan 1 zit te slapen of aso is en gewoon door rijd kan ik nog tijdig stoppen. Dit heeft me al veel ongelukken bespaart.
zondag 24 juli 2011 18:23 schreef charmed_angel het volgende:
Outpost je bent een held _O_
pi_109563225
Ik gooi 'm er niet ervoor, maar ik kijk wel goed of de andere mij gezien heb en ik blijf wel redelijk doorrijden.. want als ik te veel rem/voorzichtig aankom ziet de ander dat als dat hij voorrang kan/gaat nemen. Dat veroorzaakt alleen maar verwarring en belemmert de doorstroming.
There are only 151 Pokémon.
  dinsdag 27 maart 2012 @ 14:12:26 #19
342418 VKV
Plausibel
pi_109566352
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 11:43 schreef Palomar het volgende:
Insgelijks.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')