Dat tapdansen valt echt wel mee hoorquote:Op maandag 9 april 2012 21:02 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
Nou ja, het wordt handiger om te hebben als je EN gebruik maakt van digitale effecten en schakelingen van kanalen op je amp (inclusief het in en uitschakelen van de FX loop). In plaats van op beide pedalen te gaan tapdansen heb je dan nog maar 1 pedaal voor je liggen die vervolgens alles aan kan sturen, dat is mijn idee er tenminste achter.
Alleen kom je in de praktijk vaak niet aan zoveel volume op het podium zonder de zaalmix op een irritante manier te beinvloeden en dat is weer jammerquote:Op maandag 9 april 2012 21:02 schreef stanizzy het volgende:
[..]
Haha maarja met mijn 100 watt Vintage Modern voel je de lucht in je rug prikken hoor. Heerlijk!
Fout.quote:Op maandag 9 april 2012 20:59 schreef stanizzy het volgende:
True that maar dat heeft iedereen zo min mogelijk is in mijn optiek het beste. Maar iederen moet hetzelf weten natuurlijk. The Edge heeft ook alles digitaal
Met hetgeen ik tot nu gedaan heb en opvolging heb van geluiden is het af en toe niet echt handig.quote:Op maandag 9 april 2012 21:04 schreef stanizzy het volgende:
[..]
Dat tapdansen valt echt wel mee hoorOf ik ben er na training gewoon erg goed in geworden.
Ben geen enorme the edge fan integendeel maar volgens mij is hij het voorbeeld van een digitale fx speler. Allicht zal hij analoge effecten hebben, allicht. MAar grootste deel van zijn sound wordt volgens mij nog veroorzaakt door die 2 meter toren server kasten achter zijn versterker.quote:Op maandag 9 april 2012 21:06 schreef Braddie het volgende:
[..]
Fout.
The Edge gebruikt ook zekerste weten nog wat *Analoge* pedaaltjes, een TS-9 TubeScreamer, Memoryman Deluxe, Korg A3, Boss SD1 behoren tot zijn vaste prik.
tegenwoordig doet hij inderdaad af en toe wat met Line-6 Pods en het befaamde Axe-FX rack en Line-6 Variax spul, maar 9 van de 10 x is het allemaal met oude pedaaltjes/rack effecten.
Racks zeggen niet zoveel over digitaal of analoog. Ik weet niet wat er allemaal in zit, maar het zou net zo goed allemaal analoog kunnen zijn maar dat daargelaten is het bijna belachelijk wat er allemaal achter hem staatquote:Op maandag 9 april 2012 21:08 schreef stanizzy het volgende:
[..]
Ben geen enorme the edge fan integendeel maar volgens mij is hij het voorbeeld van een digitale fx speler. Allicht zal hij analoge effecten hebben, allicht. MAar grootste deel van zijn sound wordt volgens mij nog veroorzaakt door die 2 meter toren server kasten achter zijn versterker.
Nee klopt nooit eigenlijk daarom is het zo naief te denken dat 100 watt buizen beter zou zijn als een 15 watt. Zoals ik al eerder zei komt mijn ac15 veel meer tot zijn recht in mijn huis. Welk leuk dat je geluidsmensen kan irriteren erdoor livequote:Op maandag 9 april 2012 21:05 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Alleen kom je in de praktijk vaak niet aan zoveel volume op het podium zonder de zaalmix op een irritante manier te beinvloeden en dat is weer jammer
Klopt, The Edge is het voorbeeld van een gitarist die niet speelt naar zijn kunnen, maar speelt naar zijn effecten, hij speelt ook niet met de effecten, maar de effecten spelen met hem, hij slaat wat aan op z`n gitaar, klooit met die racks en hij kijkt of er wat gaafs uitkomt en gaat zo zitten improviseren tot er een riff komt of iets anders gaafs.quote:Op maandag 9 april 2012 21:08 schreef stanizzy het volgende:
[..]
Ben geen enorme the edge fan integendeel maar volgens mij is hij het voorbeeld van een digitale fx speler. Allicht zal hij analoge effecten hebben, allicht. MAar grootste deel van zijn sound wordt volgens mij nog veroorzaakt door die 2 meter toren server kasten achter zijn versterker.
Racks zijn zowat altijd digitaal hoor. Want anders zou ik mijn soldeer werk wel anders in elkaar zetten.quote:Op maandag 9 april 2012 21:10 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Racks zeggen niet zoveel over digitaal of analoog. Ik weet niet wat er allemaal in zit, maar het zou net zo goed allemaal analoog kunnen zijn maar dat daargelaten is het bijna belachelijk wat er allemaal achter hem staat
Er zitten ènorm veel digitale dingen in, maar ook ènorm veel oude 80`s dingen(Zoals die Korg A3, de SPP-3000 en nog wat stuff)quote:Op maandag 9 april 2012 21:10 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Racks zeggen niet zoveel over digitaal of analoog. Ik weet niet wat er allemaal in zit, maar het zou net zo goed allemaal analoog kunnen zijn maar dat daargelaten is het bijna belachelijk wat er allemaal achter hem staat
Indeed het geweldige moment bij it might get loud dat hij zijn riffje speelt zonder effect en het maar 2 noten zijnquote:Op maandag 9 april 2012 21:11 schreef Braddie het volgende:
[..]
Klopt, The Edge is het voorbeeld van een gitarist die niet speelt naar zijn kunnen, maar speelt naar zijn effecten, hij speelt ook niet met de effecten, maar de effecten spelen met hem, hij slaat wat aan op z`n gitaar, klooit met die racks en hij kijkt of er wat gaafs uitkomt en gaat zo zitten improviseren tot er een riff komt of iets anders gaafs.
Z`n technicus(Dallas Schoo) bedenkt ook niet zijn geluiden, dat doet hij zelf, ook dat grote floorboard bedient hij (Grotendeels) zelf.
Toffe foto, die stikkerquote:Op maandag 9 april 2012 21:07 schreef Dribbel_ het volgende:
Blijft een gave foto, m'n pedaaltje in actie
[ afbeelding ]
Precies, of nog 1 tje... het intro van Where The Streets, 6 noten met dotted eight (3/16e) delay en een synthpad(welke basic akkoorden speelt) en je hebt een kippenvel intro(Althans, voor mijn gevoel dan)quote:Op maandag 9 april 2012 21:12 schreef stanizzy het volgende:
[..]
Indeed het geweldige moment bij it might get loud dat hij zijn riffje speelt zonder effect en het maar 2 noten zijn
Haha tja zoals mijn vader altijd zei goede muziek is simpel (hij was ook enorme ramones fan dat heeft ermee te maken denk ikquote:Op maandag 9 april 2012 21:16 schreef Braddie het volgende:
[..]
Precies, of nog 1 tje... het intro van Where The Streets, 6 noten met dotted eight (3/16e) delay en een synthpad(welke basic akkoorden speelt) en je hebt een kippenvel intro(Althans, voor mijn gevoel dan)
Veel van zijn intro`s, riffjes zijn ook gebasseert op bepaalde opeenvolgende omkeringen, of gewoon 3 opeenvolgende noten, welke hij verwerkt in een bepaald akkoord... (Sunday bloody sunday) basis noten zijn B..A..G (Voor de akkoorden B, D en G5)
Dat is zo, U2/ACDC, 3 akkoorden(Ok misschien 4-5) en super easy.quote:Op maandag 9 april 2012 21:23 schreef stanizzy het volgende:
H
[..]
Haha tja zoals mijn vader altijd zei goede muziek is simpel (hij was ook enorme ramones fan dat heeft ermee te maken denk ik).
ACDC is in mijn optiek altijd de band van 3 akkoorden geweest. U2 kan misschien iets meer. Maar vind Led Zeppelin of Pink Floyd ook geweldig om nog maar eens 2 klassieke bands te noemen. En die zochten creativiteit en complexiteit in hun spel wel verder. Dus ik geef mijn vader hierin eigenlijk ongelijkquote:Op maandag 9 april 2012 21:25 schreef Braddie het volgende:
[..]
Dat is zo, U2/ACDC, 3 akkoorden(Ok misschien 4-5) en super easy.
Intro vanElevation zijn 2 noten,
Intro van Back In Black Emin/D/A...
Ja, dit vraag ik me ook nogsteeds af, hetzelfde als buizen/transistor.quote:Op maandag 9 april 2012 21:36 schreef Dribbel_ het volgende:
Toch ben ik wel bneieuwd hoeveel mensen er in een blinde test het verschil tussen analoog en digitaal kunnen horen. Ik zou zelf keihard door de mand vallen
Transistor of buizen hoor je toch wel, vooral de overdrive/distortion die je er uit kan halen.quote:Op maandag 9 april 2012 21:40 schreef KaMo het volgende:
[..]
Ja, dit vraag ik me ook nogsteeds af, hetzelfde als buizen/transistor.
Of Gibson/Epiphone :$
Ja, maar met pedalen ervoor, hoor je het toch niet echt?quote:Op maandag 9 april 2012 21:50 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
Transistor of buizen hoor je toch wel, vooral de overdrive/distortion die je er uit kan halen.
Ik denk dat ik ènorm door de mand val.quote:Op maandag 9 april 2012 21:40 schreef KaMo het volgende:
[..]
Ja, dit vraag ik me ook nogsteeds af, hetzelfde als buizen/transistor.
Of Gibson/Epiphone :$
Ik zeker weten ook, maar toch speelt het anders als je weet waarover je speelt. Compleet placebo effectjequote:Op maandag 9 april 2012 21:36 schreef Dribbel_ het volgende:
Toch ben ik wel bneieuwd hoeveel mensen er in een blinde test het verschil tussen analoog en digitaal kunnen horen. Ik zou zelf keihard door de mand vallen
Idd...quote:Op maandag 9 april 2012 18:34 schreef guitarist het volgende:
[..]
Daar is dit topic niet voor hè, je mag een topic in V&A aanmaken, maar volgens mij had Bosbeetle je hier al op aangesproken.
Dat is zo, maar dat is ook zo met gitaren, je gaat anders spelen op een Fender dan dat je doet op een Gibson, je speelt ook anders op een Fender Rhodes dan op een Yamaha vleugel.quote:Op maandag 9 april 2012 22:10 schreef CoiLive het volgende:
[..]
Ik zeker weten ook, maar toch speelt het anders als je weet waarover je speelt. Compleet placebo effectje
Maar dat is logisch, want dat speelt letterlijk anders....quote:Op maandag 9 april 2012 22:12 schreef Braddie het volgende:
[..]
Dat is zo, maar dat is ook zo met gitaren, je gaat anders spelen op een Fender dan dat je doet op een Gibson, je speelt ook anders op een Fender Rhodes dan op een Yamaha vleugel.
Dat hoor je volgens mij inderdaad niet (kan me voorstellen dat je het misschien nog zou kunnen voelen tijdens het spelen). En in het totaalgeluid hoor je het al helemaal niet terug.quote:Op maandag 9 april 2012 21:36 schreef Dribbel_ het volgende:
Toch ben ik wel bneieuwd hoeveel mensen er in een blinde test het verschil tussen analoog en digitaal kunnen horen. Ik zou zelf keihard door de mand vallen
Nee, maar ik had zoiets van...hmm, ik ga eens proberen hoe het klinkt, en nu oefen ik al constant deze scale:quote:
moet je 'm in code zettenquote:Op maandag 9 april 2012 23:44 schreef Braddie het volgende:
[..]
Nee, maar ik had zoiets van...hmm, ik ga eens proberen hoe het klinkt, en nu oefen ik al constant deze scale:
Zoiets, heb hem bedacht net, en opgeschreven in Guitar Pro, vond het best tof klinken.
Nu maar hopen dat Fok hem fatsoenlijk laat zien, maar dat zal wel niet.
-7-10-7
-9 -9
-7-10 10-7
-6-9 - 9
Er zit een nootje te weinig in. Een diminished scale is oktatonisch.quote:Op maandag 9 april 2012 23:44 schreef Braddie het volgende:
[..]
Nee, maar ik had zoiets van...hmm, ik ga eens proberen hoe het klinkt, en nu oefen ik al constant deze scale:
Zoiets, heb hem bedacht net, en opgeschreven in Guitar Pro, vond het best tof klinken.
Nu maar hopen dat Fok hem fatsoenlijk laat zien, maar dat zal wel niet.
-7-10-7
-9 -9
-7-10 10-7
-6-9 - 9
Wat moet jij met sigaretten?quote:Op maandag 9 april 2012 23:42 schreef The_Dean het volgende:
Weer de tv gehaald
Was op een festival, en dit item zat ook in het nieuws van Omrop Fryslân.
Eerste paar seconden, vol met de bek voor de camera
Heb nog een Rivera Headmaster liggen Ares... Iets voor jou?quote:
Leeg pakje. Was verder de helm van mijn zwager waar ik toevallig een half uur mee rondliepquote:
Serieus?....quote:Op maandag 9 april 2012 23:49 schreef brother52 het volgende:
[..]
Er zit een nootje te weinig in. Een diminished scale is oktatonisch.
Code of geen code, je toonladder blijft uit 7 noten bestaan. En dan klopt hij dus nog steeds niet.quote:Op maandag 9 april 2012 23:52 schreef Braddie het volgende:
[..]
Serieus?....
hmm, ik had de scale fatsoenlijk in Code neergezet net, misschien lag het daar aan?, hij klopt overigens wel gewoon als ik hem in arppegio speel.
Hij begint na die laatste 9 weer bij 6 he, dus volgens mij klopt hij wel, althans, als ik hem meespeel met een 6/8e maat in m`n keyboard klinkt het prima.quote:Op maandag 9 april 2012 23:54 schreef brother52 het volgende:
[..]
Code of geen code, je toonladder blijft uit 7 noten bestaan. En dan klopt hij dus nog steeds niet.
Ja logisch, dat vormpje wat je daar neergezet hebt, bestaat uit 12 noten. Dan klopt het altijd wanneer je het meespeelt met een 6/8 maat. Dat zijn dan gewoon 2 maten.quote:Op maandag 9 april 2012 23:56 schreef Braddie het volgende:
[..]
Hij begint na die laatste 9 weer bij 6 he, dus volgens mij klopt hij wel, althans, als ik hem meespeel met een 6/8e maat in m`n keyboard klinkt het prima.
Ok... hmm, apart, nouja goed, ik vond het best een leuke scale, maar wàt is het? ik dacht Diminished vanwege het constant skippen van 2 frets...(dat is mij uitgelegd)quote:Op dinsdag 10 april 2012 00:02 schreef brother52 het volgende:
[..]
Ja logisch, dat vormpje wat je daar neergezet hebt, bestaat uit 12 noten. Dan klopt het altijd wanneer je het meespeelt met een 6/8 maat. Dat zijn dan gewoon 2 maten.
Alleen klopt de toonladder die je gebruikt niet want die bestaat nog steeds uit maar 7 tonen, terwijl een diminished uit 8 hoort te bestaan.
Dan is het je verkeerd uitgelegd. Een diminished (of oktatonische) toonladder bestaat altijd uit 8 tonen (hence octa) en is symmetrisch van vorm. Bijvoorbeeld: 1/2, 1/2, 1, 1/2, 1/2, 1, 1/2, 1/2.quote:Op dinsdag 10 april 2012 00:04 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ok... hmm, apart, nouja goed, ik vond het best een leuke scale, maar wàt is het? ik dacht Diminished vanwege het constant skippen van 2 frets...(dat is mij uitgelegd)
Ok, dus dit is dus eigenlijk helemaal niks?...quote:Op dinsdag 10 april 2012 00:19 schreef brother52 het volgende:
[..]
Dan is het je verkeerd uitgelegd. Een diminished (of oktatonische) toonladder bestaat altijd uit 8 tonen (hence octa) en is symmetrisch van vorm. Bijvoorbeeld: 1/2, 1/2, 1, 1/2, 1/2, 1, 1/2, 1/2.
Ik heb puur een analoge multi-effect omdat ik met dat digitale nooit onderweg kan en (ik denk) al helemaal niet bij optredentjes als je net even snel een tikkie van het geluid wilt veranderenquote:Op maandag 9 april 2012 21:36 schreef Dribbel_ het volgende:
Toch ben ik wel bneieuwd hoeveel mensen er in een blinde test het verschil tussen analoog en digitaal kunnen horen. Ik zou zelf keihard door de mand vallen
Dat wil ik nou ook weer niet zeggen. Als je het kunt gebruiken en je doet er ook wat mee, dan is het wat.quote:Op dinsdag 10 april 2012 00:26 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ok, dus dit is dus eigenlijk helemaal niks?...
Dat is de grootste reden waarom ik nog steeds mijn ME-50 heb. Alles gewoon instellen met draaiknopjes. Heerlijk simpel.quote:Op dinsdag 10 april 2012 00:31 schreef Niles-Crane het volgende:
[..]
Ik heb puur een analoge multi-effect omdat ik met dat digitale nooit onderweg kan en (ik denk) al helemaal niet bij optredentjes als je net even snel een tikkie van het geluid wilt veranderen
Misschien breid ik die scale wel wat uit... maar ik vind het allang prettig van mezelf dat ik opeens een scale die NIET majeur/mineur of pentatonisch is, bedacht hebquote:Op dinsdag 10 april 2012 00:34 schreef brother52 het volgende:
[..]
Dat wil ik nou ook weer niet zeggen. Als je het kunt gebruiken en je doet er ook wat mee, dan is het wat.
Maar het is in elk geval niet diminished. Tenzij je er nog een toon aan vastknoopt natuurlijk.
die heb ik ookquote:Op dinsdag 10 april 2012 00:37 schreef brother52 het volgende:
[..]
Dat is de grootste reden waarom ik nog steeds mijn ME-50 heb. Alles gewoon instellen met draaiknopjes. Heerlijk simpel.
Ja dat is wat je moet afwegen. Meer opties willen is meer mogelijkheden is meer gedoe met instellen.quote:Op dinsdag 10 april 2012 00:37 schreef brother52 het volgende:
[..]
Dat is de grootste reden waarom ik nog steeds mijn ME-50 heb. Alles gewoon instellen met draaiknopjes. Heerlijk simpel.
oh ik dacht analoog, haha. Maakt ook niet uit ging me meer om het draaiknopjes-principequote:Op dinsdag 10 april 2012 01:16 schreef Dribbel_ het volgende:
En zon me50 is gewoon een digitaal effect niet analoog
Klopt, voor de rammelpunk die ik speel heb ik ook niet zo heel erg veel nodig. Een beetje chorus, beetje delay, soms wat reverb en een goede distortion. Meer heb ik niet nodig.quote:Op dinsdag 10 april 2012 01:14 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ja dat is wat je moet afwegen. Meer opties willen is meer mogelijkheden is meer gedoe met instellen.
London City Camo of Orangequote:Op dinsdag 10 april 2012 07:48 schreef Ulx het volgende:
Ik krijg een dezer dagen ook een pedaaltje te leen. Geen idee wat voor een trouwens. Iets van fuzz/distortion of iets in die richting.
Maar los daarvan. Ik speel nu dus door mijn oude basversterker, maar dat niet echt de bedoeling zijn. Ergo, er moet iets van een gitaarversterkertje bijkomen. Mijn gitaar heeft een vrij helder geluid -ik lees veel vergelijkingen met de Telecaster- en ik wil zelf ergens tussen sixtiesgaragepunk en janglepop in gaan zitten qua geluid. Volgens mij is een marshall dan niet heel handig en moet ik meer richting Vox en zo gaan. Klopt dat? Heeft iemand nog andere tips van/voor merken en types die ik zou kunnen proberen als ik bij de gitaarboer zit?
Mijn eisen:
• Geen combi
• Buizen
• Versterker moet er cool uitzien zodat de chicks het ook diggen.
• Bruikbaar bij optredens
Hoeveel moet zoiets opbrengen? want het is inderdaad wel interessantquote:Op maandag 9 april 2012 23:50 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Heb nog een Rivera Headmaster liggen Ares... Iets voor jou?
daarom ben ik zo blij met die M13, ook mooi draaiknopjesquote:Op dinsdag 10 april 2012 00:37 schreef brother52 het volgende:
[..]
Dat is de grootste reden waarom ik nog steeds mijn ME-50 heb. Alles gewoon instellen met draaiknopjes. Heerlijk simpel.
Sterker nog: ik vind het gitaargeluid van Into Eternity erg vet. Laatst las ik dat ze in de studio geen versterkers gebruiken, maar het allemaal uit de computer rammenquote:Op maandag 9 april 2012 21:36 schreef Dribbel_ het volgende:
Toch ben ik wel bneieuwd hoeveel mensen er in een blinde test het verschil tussen analoog en digitaal kunnen horen. Ik zou zelf keihard door de mand vallen
Dude, je punkroots, wat doe je?quote:Op dinsdag 10 april 2012 00:19 schreef brother52 het volgende:
[..]
Dan is het je verkeerd uitgelegd. Een diminished (of oktatonische) toonladder bestaat altijd uit 8 tonen (hence octa) en is symmetrisch van vorm. Bijvoorbeeld: 1/2, 1/2, 1, 1/2, 1/2, 1, 1/2, 1/2.
Klinkt wel lekker inderdaad (het gitaar geluid that is). Volgens mij ook goed te halen uit guitar rig oid.quote:Op dinsdag 10 april 2012 09:33 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Sterker nog: ik vind het gitaargeluid van Into Eternity erg vet. Laatst las ik dat ze in de studio geen versterkers gebruiken, maar het allemaal uit de computer rammen.
En dat klinkt dan zo:
Die zijn er nog steeds hoor. Dat ik een stuk theorie ken, wil niet zeggen dat ik het ook gebruik.quote:
Wij hebben tot nu toe in de studio bij maar 1 nummer een versterker gebruikt. Voor de rest alles digitaal gedaan.quote:Op dinsdag 10 april 2012 09:33 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Sterker nog: ik vind het gitaargeluid van Into Eternity erg vet. Laatst las ik dat ze in de studio geen versterkers gebruiken, maar het allemaal uit de computer rammen.
En dat klinkt dan zo:
Een echt lekker distortion pedaal is wel te vinden, maar dan wel in combinatie met de goeie amp. Aangezien die zooi totaal anders reageert op verschillende versterkers ben je dan eigenlijk genoodzaakt ieder optreden over je eigen versterker te spelen. Dat was voor mij niet het geval dus daarom is zo'n pod ideaal die kan je over iedere verstker zo goed als helemaal hetzelfde laten klinken.quote:Op dinsdag 10 april 2012 01:24 schreef brother52 het volgende:
[..]
Klopt, voor de rammelpunk die ik speel heb ik ook niet zo heel erg veel nodig. Een beetje chorus, beetje delay, soms wat reverb en een goede distortion. Meer heb ik niet nodig.
Daarom zit ik er ook over te denken om toch maar losse pedaaltjes te gaan gebruiken maar een echt lekker distortionpedaal heb ik nog niet gevonden. En aan de andere kant, wil ik alles echt los hebben, ben ik net zo veel kwijt als voor een HD500 die 2546753 keer zoveel kan.
En dan zit je er ook nog mee dat een los pedaal ook weer anders reageert op verschillende gitaren.quote:Op dinsdag 10 april 2012 11:34 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Een echt lekker distortion pedaal is wel te vinden, maar dan wel in combinatie met de goeie amp. Aangezien die zooi totaal anders reageert op verschillende versterkers ben je dan eigenlijk genoodzaakt ieder optreden over je eigen versterker te spelen. Dat was voor mij niet het geval dus daarom is zo'n pod ideaal die kan je over iedere verstker zo goed als helemaal hetzelfde laten klinken.
Kun je de 500 ook op zo'n manier aan je versterker knopen dat hij de distortions en overdrives voor de preamp gooit en de rest in de loop? Dat zou namelijk wel ideaal zijn.quote:De 500 afwegen tegenover de 300 is voor mij ook altijd een twijfel punt geweest, in mijn ogen zijn er 2 belangrijke punten.
Bij de 500 kan je versterker modellen binnen 1 sound combineren om nóg meer geluidsopties te krijgen. De 300 heeft al dusdanig veel opties dat dit gewoon niet echt nodig is.
Wat ik wel fijn zou vinden is de optie dat je in de 500 ene effectsloop hebt.
Ik kan nu ook maximaal 3 effecten combineren. Het grootse nadeel van het pedaal wat ik nu heb is dat ik voor de solo's geen boost kan geven. Compressor, noisegate en reverb moet ik vooraf al instellen en kan dat tijdens het spelen niet aan- of uitzetten. En ik kan nu bijvoorbeeld geen phaser gebruiken in combinatie met chorus (geen idee waarom ik überhaupt een phaser zou willen gebruiken, eigenlijk wel weer een voordeel dus).quote:En dat je bij de 500 meer effecten kan combineren terwijl dat er bij de 300 maximaal 3 zijn (reverb/volumepedaal/wahwah/gate zitten hier niet bij geteld).
Onder effect 1 zitten bijvoorbeeld de drive pedaaltjes (hier kan je er dus 1 van kiezen) onder effect 2 heb je dan de phaser en chorus maar ook de compressors. Hier kan je er dus ook maar 1 van kiezen terwijl als je een solo geluid wil ik wel een voorstander ben van een compressor dus als je dat zou willen combineren met een flanger/phaser oid dan is dat bij de 300 niet haalbaar maar bij de 500 wel.
Klopt, een lange loop time is alleen handig wanneer je Brian May heet.quote:En daarnaast is het enige verschil nog dat de 500 een langere loop time heeft (voor mij compleet nutteloos) leuk om mee te spelen, maar in de praktijk bijna nooit bruikbaar
Ja dat kan dus, dan zit je wel met veel kabels te werken die tussen versterker en pod lopen maar dat kan wel jaquote:Kun je de 500 ook op zo'n manier aan je versterker knopen dat hij de distortions en overdrives voor de preamp gooit en de rest in de loop? Dat zou namelijk wel ideaal zijn.
Je kunt vanaf een pod toch ook rechtstreeks in de PA prikken? Als de simulaties goed genoeg zijn (en wat ik er van gehoord heb, zijn ze dat wel), geeft dat ook wel weer een voordeel.quote:Op dinsdag 10 april 2012 12:00 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ja dat kan dus, dan zit je wel met veel kabels te werken die tussen versterker en pod lopen maar dat kan wel ja
En dat probleem van die effecten samen heb ik ook nooit een probleem mee gehad. Maar bepaalde elementen in je effectsloop gooien zou wel een goed voordeel hebben. Maar dan eigenlijk ook weer als je steeds dezelfde versterker gebruikt.
Ik heb nu gewoon alles voor m'n versterker zitten (dus ook m'n delays). Die zitten in m'n pod dus wel ná de simulatie.
Dan kan je je gitaar toch gewoon op je monitor zetten ?quote:Op dinsdag 10 april 2012 12:15 schreef brother52 het volgende:
[..]
Je kunt vanaf een pod toch ook rechtstreeks in de PA prikken? Als de simulaties goed genoeg zijn (en wat ik er van gehoord heb, zijn ze dat wel), geeft dat ook wel weer een voordeel.
Dan maakt het niet uit welke versterker je achter je hebt staan het zaalgeluid is dan tenminste wel zoals jij het wilt hebben.
Of is het of in de PA, of naar een versterker en niet en/en?
Ja, in principe wel maar dan ben je afhankelijk van hoe goed de man achter de knoppen zijn werk doet en mijn ervaring is dat dat vaak dramatisch is.quote:Op dinsdag 10 april 2012 12:20 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Dan kan je je gitaar toch gewoon op je monitor zetten ?
Ipv een versterker kan je er dan ook voor kiezen een actieve monitor voor jezelf mee te nemen, puur alleen voor je gitaar. Dan klink je in ieder geval op het podium hetzelfde als in de zaal. Dat is ook iets wat ik aan het overwegen ben.quote:Op dinsdag 10 april 2012 12:27 schreef brother52 het volgende:
[..]
Ja, in principe wel maar dan ben je afhankelijk van hoe goed de man achter de knoppen zijn werk doet en mijn ervaring is dat dat vaak dramatisch is.
In de praktijk zou ik dat nooit aandurven. Hoe strak je band ook speelt, iedere fractie van een seconde dat jij die looper verkeerd intrapt gaat dan ook al falen natuurlijk.quote:Op dinsdag 10 april 2012 12:29 schreef Aresdreams het volgende:
De loop functie is handig bij solo's en je de eenigste gitarist in de band bent. dan voor de solo een stukje loopen, en daarna de solo spelen over de loop een. moet je wel een strak spelende band hebben...
Dat is inderdaad ook nog een optie.quote:Op dinsdag 10 april 2012 12:29 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ipv een versterker kan je er dan ook voor kiezen een actieve monitor voor jezelf mee te nemen, puur alleen voor je gitaar. Dan klink je in ieder geval op het podium hetzelfde als in de zaal. Dat is ook iets wat ik aan het overwegen ben.
Eerlijk gezegd geen ideequote:Op dinsdag 10 april 2012 09:31 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
Hoeveel moet zoiets opbrengen? want het is inderdaad wel interessant
[..]
daarom ben ik zo blij met die M13, ook mooi draaiknopjes
En wat is dat budget ?quote:Op dinsdag 10 april 2012 14:40 schreef Fruscayerdrix het volgende:
He peeps![]()
Ik wil graag wat gitaareffecten gaan aanschaffen, maar v.w.b. electrisch spelen ben ik echt nog n rookie. Kan ik beter rustig aan wat proberen en losse effecten aanschaffen of is zo'n multi-effect ding van Line6 bijv een goede optie?
Over n tijdje wil ik graag in n band gaan spelen, dus misschien moet dat nog meegenomen worden in de overweging
Oh en ik hoop nog altijd de loterij eens te winnen, maar zolang dat niet gebeurt zit ik wel aan n (studenten)budget gebonden
Thx
¤300 á 350 met eventueel een klein beetje rek.quote:
Zit er trouwens ook iets van een handleiding bij?quote:Op dinsdag 10 april 2012 12:37 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd geen idee
Kan er weinig over vinden, en al helemaal nergens tweedehands ofzo... Ook geen idee wat ze vroeger nieuw waren...
PM je adres even, dan stuur ik hem binnenkort eens op, kan je in ieder geval eens testen en kijken of het echt wat voor je is.
Kan ik ondertussen over een prijs nadenken. Of je doet een bod, ik had hem ook niet echt duur
Ik begin een beetje als een fanboy te klinken zo.quote:Op dinsdag 10 april 2012 14:45 schreef Fruscayerdrix het volgende:
[..]
¤300 á 350 met eventueel een klein beetje rek.
Ik zit ook al allemaal mensen te vertellen dat ze zo'n ding moeten kopen terwijl ik er zelf niet eens eentje heb.quote:Op dinsdag 10 april 2012 14:51 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ik begin een beetje als een fanboy te klinken zo.
Maar ik zou zeggen doe een Line 6 Pod HD300 (300¤)
Wannabe braddiequote:Op dinsdag 10 april 2012 15:31 schreef brother52 het volgende:
[..]
Ik zit ook al allemaal mensen te vertellen dat ze zo'n ding moeten kopen terwijl ik er zelf niet eens eentje heb.
quote:
Awesome, daar zit ook nog n looper in.quote:Op dinsdag 10 april 2012 14:51 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ik begin een beetje als een fanboy te klinken zo.
Maar ik zou zeggen doe een Line 6 Pod HD300 (300¤)
Omdat gitaristen stiekem oude rotten zijn die verkrampt vast blijven houden aan vervlogen tijden waarin er geen digitaal spul bestond.quote:Op dinsdag 10 april 2012 17:00 schreef Fruscayerdrix het volgende:
[..]
Awesome, daar zit ook nog n looper in.
Wat is de reden dat veel toch voor losse effecten kiezen? Omdat je dat iets meer kan finetunen o.i.d.? Of omdat ze 'n specifiek geluid willen?
Precies. Als het niet bromt en korter dan een half uur nodig heeft om op te warmen, kan het nooit goed zijn.quote:Op dinsdag 10 april 2012 17:04 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Omdat gitaristen stiekem oude rotten zijn die verkrampt vast blijven houden aan vervlogen tijden waarin er geen digitaal spul bestond.
Oud spul heeft ook z'n charme natuurlijkquote:Op dinsdag 10 april 2012 17:04 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Omdat gitaristen stiekem oude rotten zijn die verkrampt vast blijven houden aan vervlogen tijden waarin er geen digitaal spul bestond.
Zo'n setje van 10-60? Dat is een behoorlijk verschil met een setje exl 110 van d'addario.quote:Op dinsdag 10 april 2012 23:00 schreef The_Dean het volgende:
Zo'n setje Zakk Wylde snaren is wel erg lomp trouwens, maar snel weer een normaal setje er op.
Hier nog 1, was er eerst tegen, omdat ik eigenlijk alleen de Spider series maar kende, maar het zijn toch wel toffe bakken.quote:Op dinsdag 10 april 2012 23:44 schreef stefanhaan het volgende:
Ik begin ook wel een beetje een line6 fanboy te worden die pod hd500 is echt bruut
Ja die. En nogalquote:Op dinsdag 10 april 2012 23:11 schreef brother52 het volgende:
[..]
Zo'n setje van 10-60? Dat is een behoorlijk verschil met een setje exl 110 van d'addario.
Dat vond ik juist het fijnst aan die set. Dat in vergelijking met een normaal setje .011 in drop C vond ik het Zakk Wylde setje toch echt het fijnst klinken.quote:Op woensdag 11 april 2012 03:27 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Ja die. En nogal![]()
Goeie snaren, alleen die .060 is me te lomp.
Ja, voor drop C kan het inderdaad wel een leuk setje snaren zijn. Of voor B F# B G B e zoals Karnivool veel gebruikt.quote:Op woensdag 11 april 2012 14:11 schreef BurnaBoy het volgende:
[..]
Dat vond ik juist het fijnst aan die set. Dat in vergelijking met een normaal setje .011 in drop C vond ik het Zakk Wylde setje toch echt het fijnst klinken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |