Dat is de grootste reden waarom ik nog steeds mijn ME-50 heb. Alles gewoon instellen met draaiknopjes. Heerlijk simpel.quote:Op dinsdag 10 april 2012 00:31 schreef Niles-Crane het volgende:
[..]
Ik heb puur een analoge multi-effect omdat ik met dat digitale nooit onderweg kan en (ik denk) al helemaal niet bij optredentjes als je net even snel een tikkie van het geluid wilt veranderen
Misschien breid ik die scale wel wat uit... maar ik vind het allang prettig van mezelf dat ik opeens een scale die NIET majeur/mineur of pentatonisch is, bedacht hebquote:Op dinsdag 10 april 2012 00:34 schreef brother52 het volgende:
[..]
Dat wil ik nou ook weer niet zeggen. Als je het kunt gebruiken en je doet er ook wat mee, dan is het wat.
Maar het is in elk geval niet diminished. Tenzij je er nog een toon aan vastknoopt natuurlijk.
die heb ik ookquote:Op dinsdag 10 april 2012 00:37 schreef brother52 het volgende:
[..]
Dat is de grootste reden waarom ik nog steeds mijn ME-50 heb. Alles gewoon instellen met draaiknopjes. Heerlijk simpel.
Ja dat is wat je moet afwegen. Meer opties willen is meer mogelijkheden is meer gedoe met instellen.quote:Op dinsdag 10 april 2012 00:37 schreef brother52 het volgende:
[..]
Dat is de grootste reden waarom ik nog steeds mijn ME-50 heb. Alles gewoon instellen met draaiknopjes. Heerlijk simpel.
oh ik dacht analoog, haha. Maakt ook niet uit ging me meer om het draaiknopjes-principequote:Op dinsdag 10 april 2012 01:16 schreef Dribbel_ het volgende:
En zon me50 is gewoon een digitaal effect niet analoog
Klopt, voor de rammelpunk die ik speel heb ik ook niet zo heel erg veel nodig. Een beetje chorus, beetje delay, soms wat reverb en een goede distortion. Meer heb ik niet nodig.quote:Op dinsdag 10 april 2012 01:14 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ja dat is wat je moet afwegen. Meer opties willen is meer mogelijkheden is meer gedoe met instellen.
London City Camo of Orangequote:Op dinsdag 10 april 2012 07:48 schreef Ulx het volgende:
Ik krijg een dezer dagen ook een pedaaltje te leen. Geen idee wat voor een trouwens. Iets van fuzz/distortion of iets in die richting.
Maar los daarvan. Ik speel nu dus door mijn oude basversterker, maar dat niet echt de bedoeling zijn. Ergo, er moet iets van een gitaarversterkertje bijkomen. Mijn gitaar heeft een vrij helder geluid -ik lees veel vergelijkingen met de Telecaster- en ik wil zelf ergens tussen sixtiesgaragepunk en janglepop in gaan zitten qua geluid. Volgens mij is een marshall dan niet heel handig en moet ik meer richting Vox en zo gaan. Klopt dat? Heeft iemand nog andere tips van/voor merken en types die ik zou kunnen proberen als ik bij de gitaarboer zit?
Mijn eisen:
• Geen combi
• Buizen
• Versterker moet er cool uitzien zodat de chicks het ook diggen.
• Bruikbaar bij optredens
Hoeveel moet zoiets opbrengen? want het is inderdaad wel interessantquote:Op maandag 9 april 2012 23:50 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Heb nog een Rivera Headmaster liggen Ares... Iets voor jou?
daarom ben ik zo blij met die M13, ook mooi draaiknopjesquote:Op dinsdag 10 april 2012 00:37 schreef brother52 het volgende:
[..]
Sterker nog: ik vind het gitaargeluid van Into Eternity erg vet. Laatst las ik dat ze in de studio geen versterkers gebruiken, maar het allemaal uit de computer rammenquote:Op maandag 9 april 2012 21:36 schreef Dribbel_ het volgende:
Toch ben ik wel bneieuwd hoeveel mensen er in een blinde test het verschil tussen analoog en digitaal kunnen horen. Ik zou zelf keihard door de mand vallen
Dude, je punkroots, wat doe je?quote:Op dinsdag 10 april 2012 00:19 schreef brother52 het volgende:
[..]
Dan is het je verkeerd uitgelegd. Een diminished (of oktatonische) toonladder bestaat altijd uit 8 tonen (hence octa) en is symmetrisch van vorm. Bijvoorbeeld: 1/2, 1/2, 1, 1/2, 1/2, 1, 1/2, 1/2.
Klinkt wel lekker inderdaad (het gitaar geluid that is). Volgens mij ook goed te halen uit guitar rig oid.quote:Op dinsdag 10 april 2012 09:33 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Sterker nog: ik vind het gitaargeluid van Into Eternity erg vet. Laatst las ik dat ze in de studio geen versterkers gebruiken, maar het allemaal uit de computer rammen.
En dat klinkt dan zo:
Die zijn er nog steeds hoor. Dat ik een stuk theorie ken, wil niet zeggen dat ik het ook gebruik.quote:
Wij hebben tot nu toe in de studio bij maar 1 nummer een versterker gebruikt. Voor de rest alles digitaal gedaan.quote:Op dinsdag 10 april 2012 09:33 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Sterker nog: ik vind het gitaargeluid van Into Eternity erg vet. Laatst las ik dat ze in de studio geen versterkers gebruiken, maar het allemaal uit de computer rammen.
En dat klinkt dan zo:
Een echt lekker distortion pedaal is wel te vinden, maar dan wel in combinatie met de goeie amp. Aangezien die zooi totaal anders reageert op verschillende versterkers ben je dan eigenlijk genoodzaakt ieder optreden over je eigen versterker te spelen. Dat was voor mij niet het geval dus daarom is zo'n pod ideaal die kan je over iedere verstker zo goed als helemaal hetzelfde laten klinken.quote:Op dinsdag 10 april 2012 01:24 schreef brother52 het volgende:
[..]
Klopt, voor de rammelpunk die ik speel heb ik ook niet zo heel erg veel nodig. Een beetje chorus, beetje delay, soms wat reverb en een goede distortion. Meer heb ik niet nodig.
Daarom zit ik er ook over te denken om toch maar losse pedaaltjes te gaan gebruiken maar een echt lekker distortionpedaal heb ik nog niet gevonden. En aan de andere kant, wil ik alles echt los hebben, ben ik net zo veel kwijt als voor een HD500 die 2546753 keer zoveel kan.
En dan zit je er ook nog mee dat een los pedaal ook weer anders reageert op verschillende gitaren.quote:Op dinsdag 10 april 2012 11:34 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Een echt lekker distortion pedaal is wel te vinden, maar dan wel in combinatie met de goeie amp. Aangezien die zooi totaal anders reageert op verschillende versterkers ben je dan eigenlijk genoodzaakt ieder optreden over je eigen versterker te spelen. Dat was voor mij niet het geval dus daarom is zo'n pod ideaal die kan je over iedere verstker zo goed als helemaal hetzelfde laten klinken.
Kun je de 500 ook op zo'n manier aan je versterker knopen dat hij de distortions en overdrives voor de preamp gooit en de rest in de loop? Dat zou namelijk wel ideaal zijn.quote:De 500 afwegen tegenover de 300 is voor mij ook altijd een twijfel punt geweest, in mijn ogen zijn er 2 belangrijke punten.
Bij de 500 kan je versterker modellen binnen 1 sound combineren om nóg meer geluidsopties te krijgen. De 300 heeft al dusdanig veel opties dat dit gewoon niet echt nodig is.
Wat ik wel fijn zou vinden is de optie dat je in de 500 ene effectsloop hebt.
Ik kan nu ook maximaal 3 effecten combineren. Het grootse nadeel van het pedaal wat ik nu heb is dat ik voor de solo's geen boost kan geven. Compressor, noisegate en reverb moet ik vooraf al instellen en kan dat tijdens het spelen niet aan- of uitzetten. En ik kan nu bijvoorbeeld geen phaser gebruiken in combinatie met chorus (geen idee waarom ik überhaupt een phaser zou willen gebruiken, eigenlijk wel weer een voordeel dus).quote:En dat je bij de 500 meer effecten kan combineren terwijl dat er bij de 300 maximaal 3 zijn (reverb/volumepedaal/wahwah/gate zitten hier niet bij geteld).
Onder effect 1 zitten bijvoorbeeld de drive pedaaltjes (hier kan je er dus 1 van kiezen) onder effect 2 heb je dan de phaser en chorus maar ook de compressors. Hier kan je er dus ook maar 1 van kiezen terwijl als je een solo geluid wil ik wel een voorstander ben van een compressor dus als je dat zou willen combineren met een flanger/phaser oid dan is dat bij de 300 niet haalbaar maar bij de 500 wel.
Klopt, een lange loop time is alleen handig wanneer je Brian May heet.quote:En daarnaast is het enige verschil nog dat de 500 een langere loop time heeft (voor mij compleet nutteloos) leuk om mee te spelen, maar in de praktijk bijna nooit bruikbaar
Ja dat kan dus, dan zit je wel met veel kabels te werken die tussen versterker en pod lopen maar dat kan wel jaquote:Kun je de 500 ook op zo'n manier aan je versterker knopen dat hij de distortions en overdrives voor de preamp gooit en de rest in de loop? Dat zou namelijk wel ideaal zijn.
Je kunt vanaf een pod toch ook rechtstreeks in de PA prikken? Als de simulaties goed genoeg zijn (en wat ik er van gehoord heb, zijn ze dat wel), geeft dat ook wel weer een voordeel.quote:Op dinsdag 10 april 2012 12:00 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ja dat kan dus, dan zit je wel met veel kabels te werken die tussen versterker en pod lopen maar dat kan wel ja
En dat probleem van die effecten samen heb ik ook nooit een probleem mee gehad. Maar bepaalde elementen in je effectsloop gooien zou wel een goed voordeel hebben. Maar dan eigenlijk ook weer als je steeds dezelfde versterker gebruikt.
Ik heb nu gewoon alles voor m'n versterker zitten (dus ook m'n delays). Die zitten in m'n pod dus wel ná de simulatie.
Dan kan je je gitaar toch gewoon op je monitor zetten ?quote:Op dinsdag 10 april 2012 12:15 schreef brother52 het volgende:
[..]
Je kunt vanaf een pod toch ook rechtstreeks in de PA prikken? Als de simulaties goed genoeg zijn (en wat ik er van gehoord heb, zijn ze dat wel), geeft dat ook wel weer een voordeel.
Dan maakt het niet uit welke versterker je achter je hebt staan het zaalgeluid is dan tenminste wel zoals jij het wilt hebben.
Of is het of in de PA, of naar een versterker en niet en/en?
Ja, in principe wel maar dan ben je afhankelijk van hoe goed de man achter de knoppen zijn werk doet en mijn ervaring is dat dat vaak dramatisch is.quote:Op dinsdag 10 april 2012 12:20 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Dan kan je je gitaar toch gewoon op je monitor zetten ?
Ipv een versterker kan je er dan ook voor kiezen een actieve monitor voor jezelf mee te nemen, puur alleen voor je gitaar. Dan klink je in ieder geval op het podium hetzelfde als in de zaal. Dat is ook iets wat ik aan het overwegen ben.quote:Op dinsdag 10 april 2012 12:27 schreef brother52 het volgende:
[..]
Ja, in principe wel maar dan ben je afhankelijk van hoe goed de man achter de knoppen zijn werk doet en mijn ervaring is dat dat vaak dramatisch is.
In de praktijk zou ik dat nooit aandurven. Hoe strak je band ook speelt, iedere fractie van een seconde dat jij die looper verkeerd intrapt gaat dan ook al falen natuurlijk.quote:Op dinsdag 10 april 2012 12:29 schreef Aresdreams het volgende:
De loop functie is handig bij solo's en je de eenigste gitarist in de band bent. dan voor de solo een stukje loopen, en daarna de solo spelen over de loop een. moet je wel een strak spelende band hebben...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |