http://www.hughes-and-ket(...)1&prod=TriAmp%20MKIIquote:Op maandag 9 april 2012 20:48 schreef Dribbel_ het volgende:
|Er zijn versterkers met midi aansluitingen die dat kunnen maar niet zo gek veel nog.
Maar die hele discussie digitaal/analoog zal altijd een eindeloze discussie worden met ieder zo z'n voor en tegenstanders. Het heeft z'n voor en nadelen voor beide dus het blijft een persoonlijke keuze
Verschillende presets oproepen en schakelen tussen kanalen (wat ene normale footswitch natuurlijk ook kan) maar je bent er wat universeler mee.quote:Op maandag 9 april 2012 20:53 schreef stanizzy het volgende:
Ken alleen toepassingen via drums en interface bij opnemen en kan niet bedenken wat voor voordeel dat op een amp zou hebben.
Tie Rips iddquote:Op maandag 9 april 2012 20:29 schreef exile79 het volgende:
Heeft iemand enig idee hoe een camera aan de kop monteert zodat je je vingerwerk kan filmen? Zijn daar klemmen voor bijvoorbeeld?
Nou ja, het wordt handiger om te hebben als je EN gebruik maakt van digitale effecten en schakelingen van kanalen op je amp (inclusief het in en uitschakelen van de FX loop). In plaats van op beide pedalen te gaan tapdansen heb je dan nog maar 1 pedaal voor je liggen die vervolgens alles aan kan sturen, dat is mijn idee er tenminste achter.quote:Op maandag 9 april 2012 20:56 schreef stanizzy het volgende:
Aha oke nja pretty useless duszou er geen geld aan uitgeven. zag net deze amp leek me geweldig om mijn vox ac15 mee te vervangen
Haha maarja met mijn 100 watt Vintage Modern voel je de lucht in je rug prikken hoor. Heerlijk!quote:Op maandag 9 april 2012 21:00 schreef Dribbel_ het volgende:
Klopt het is net wat je wil. Een amp simulatie en speaker simulatie kan heel dik klinken, maar ik zou sowieso die blazende versterker achter me missen.
Dat tapdansen valt echt wel mee hoorquote:Op maandag 9 april 2012 21:02 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
Nou ja, het wordt handiger om te hebben als je EN gebruik maakt van digitale effecten en schakelingen van kanalen op je amp (inclusief het in en uitschakelen van de FX loop). In plaats van op beide pedalen te gaan tapdansen heb je dan nog maar 1 pedaal voor je liggen die vervolgens alles aan kan sturen, dat is mijn idee er tenminste achter.
Alleen kom je in de praktijk vaak niet aan zoveel volume op het podium zonder de zaalmix op een irritante manier te beinvloeden en dat is weer jammerquote:Op maandag 9 april 2012 21:02 schreef stanizzy het volgende:
[..]
Haha maarja met mijn 100 watt Vintage Modern voel je de lucht in je rug prikken hoor. Heerlijk!
Fout.quote:Op maandag 9 april 2012 20:59 schreef stanizzy het volgende:
True that maar dat heeft iedereen zo min mogelijk is in mijn optiek het beste. Maar iederen moet hetzelf weten natuurlijk. The Edge heeft ook alles digitaal
Met hetgeen ik tot nu gedaan heb en opvolging heb van geluiden is het af en toe niet echt handig.quote:Op maandag 9 april 2012 21:04 schreef stanizzy het volgende:
[..]
Dat tapdansen valt echt wel mee hoorOf ik ben er na training gewoon erg goed in geworden.
Ben geen enorme the edge fan integendeel maar volgens mij is hij het voorbeeld van een digitale fx speler. Allicht zal hij analoge effecten hebben, allicht. MAar grootste deel van zijn sound wordt volgens mij nog veroorzaakt door die 2 meter toren server kasten achter zijn versterker.quote:Op maandag 9 april 2012 21:06 schreef Braddie het volgende:
[..]
Fout.
The Edge gebruikt ook zekerste weten nog wat *Analoge* pedaaltjes, een TS-9 TubeScreamer, Memoryman Deluxe, Korg A3, Boss SD1 behoren tot zijn vaste prik.
tegenwoordig doet hij inderdaad af en toe wat met Line-6 Pods en het befaamde Axe-FX rack en Line-6 Variax spul, maar 9 van de 10 x is het allemaal met oude pedaaltjes/rack effecten.
Racks zeggen niet zoveel over digitaal of analoog. Ik weet niet wat er allemaal in zit, maar het zou net zo goed allemaal analoog kunnen zijn maar dat daargelaten is het bijna belachelijk wat er allemaal achter hem staatquote:Op maandag 9 april 2012 21:08 schreef stanizzy het volgende:
[..]
Ben geen enorme the edge fan integendeel maar volgens mij is hij het voorbeeld van een digitale fx speler. Allicht zal hij analoge effecten hebben, allicht. MAar grootste deel van zijn sound wordt volgens mij nog veroorzaakt door die 2 meter toren server kasten achter zijn versterker.
Nee klopt nooit eigenlijk daarom is het zo naief te denken dat 100 watt buizen beter zou zijn als een 15 watt. Zoals ik al eerder zei komt mijn ac15 veel meer tot zijn recht in mijn huis. Welk leuk dat je geluidsmensen kan irriteren erdoor livequote:Op maandag 9 april 2012 21:05 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Alleen kom je in de praktijk vaak niet aan zoveel volume op het podium zonder de zaalmix op een irritante manier te beinvloeden en dat is weer jammer
Klopt, The Edge is het voorbeeld van een gitarist die niet speelt naar zijn kunnen, maar speelt naar zijn effecten, hij speelt ook niet met de effecten, maar de effecten spelen met hem, hij slaat wat aan op z`n gitaar, klooit met die racks en hij kijkt of er wat gaafs uitkomt en gaat zo zitten improviseren tot er een riff komt of iets anders gaafs.quote:Op maandag 9 april 2012 21:08 schreef stanizzy het volgende:
[..]
Ben geen enorme the edge fan integendeel maar volgens mij is hij het voorbeeld van een digitale fx speler. Allicht zal hij analoge effecten hebben, allicht. MAar grootste deel van zijn sound wordt volgens mij nog veroorzaakt door die 2 meter toren server kasten achter zijn versterker.
Racks zijn zowat altijd digitaal hoor. Want anders zou ik mijn soldeer werk wel anders in elkaar zetten.quote:Op maandag 9 april 2012 21:10 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Racks zeggen niet zoveel over digitaal of analoog. Ik weet niet wat er allemaal in zit, maar het zou net zo goed allemaal analoog kunnen zijn maar dat daargelaten is het bijna belachelijk wat er allemaal achter hem staat
Er zitten čnorm veel digitale dingen in, maar ook čnorm veel oude 80`s dingen(Zoals die Korg A3, de SPP-3000 en nog wat stuff)quote:Op maandag 9 april 2012 21:10 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Racks zeggen niet zoveel over digitaal of analoog. Ik weet niet wat er allemaal in zit, maar het zou net zo goed allemaal analoog kunnen zijn maar dat daargelaten is het bijna belachelijk wat er allemaal achter hem staat
Indeed het geweldige moment bij it might get loud dat hij zijn riffje speelt zonder effect en het maar 2 noten zijnquote:Op maandag 9 april 2012 21:11 schreef Braddie het volgende:
[..]
Klopt, The Edge is het voorbeeld van een gitarist die niet speelt naar zijn kunnen, maar speelt naar zijn effecten, hij speelt ook niet met de effecten, maar de effecten spelen met hem, hij slaat wat aan op z`n gitaar, klooit met die racks en hij kijkt of er wat gaafs uitkomt en gaat zo zitten improviseren tot er een riff komt of iets anders gaafs.
Z`n technicus(Dallas Schoo) bedenkt ook niet zijn geluiden, dat doet hij zelf, ook dat grote floorboard bedient hij (Grotendeels) zelf.
Toffe foto, die stikkerquote:Op maandag 9 april 2012 21:07 schreef Dribbel_ het volgende:
Blijft een gave foto, m'n pedaaltje in actie
[ afbeelding ]
Precies, of nog 1 tje... het intro van Where The Streets, 6 noten met dotted eight (3/16e) delay en een synthpad(welke basic akkoorden speelt) en je hebt een kippenvel intro(Althans, voor mijn gevoel dan)quote:Op maandag 9 april 2012 21:12 schreef stanizzy het volgende:
[..]
Indeed het geweldige moment bij it might get loud dat hij zijn riffje speelt zonder effect en het maar 2 noten zijn
Haha tja zoals mijn vader altijd zei goede muziek is simpel (hij was ook enorme ramones fan dat heeft ermee te maken denk ikquote:Op maandag 9 april 2012 21:16 schreef Braddie het volgende:
[..]
Precies, of nog 1 tje... het intro van Where The Streets, 6 noten met dotted eight (3/16e) delay en een synthpad(welke basic akkoorden speelt) en je hebt een kippenvel intro(Althans, voor mijn gevoel dan)
Veel van zijn intro`s, riffjes zijn ook gebasseert op bepaalde opeenvolgende omkeringen, of gewoon 3 opeenvolgende noten, welke hij verwerkt in een bepaald akkoord... (Sunday bloody sunday) basis noten zijn B..A..G (Voor de akkoorden B, D en G5)
Dat is zo, U2/ACDC, 3 akkoorden(Ok misschien 4-5) en super easy.quote:Op maandag 9 april 2012 21:23 schreef stanizzy het volgende:
H
[..]
Haha tja zoals mijn vader altijd zei goede muziek is simpel (hij was ook enorme ramones fan dat heeft ermee te maken denk ik).
ACDC is in mijn optiek altijd de band van 3 akkoorden geweest. U2 kan misschien iets meer. Maar vind Led Zeppelin of Pink Floyd ook geweldig om nog maar eens 2 klassieke bands te noemen. En die zochten creativiteit en complexiteit in hun spel wel verder. Dus ik geef mijn vader hierin eigenlijk ongelijkquote:Op maandag 9 april 2012 21:25 schreef Braddie het volgende:
[..]
Dat is zo, U2/ACDC, 3 akkoorden(Ok misschien 4-5) en super easy.
Intro vanElevation zijn 2 noten,
Intro van Back In Black Emin/D/A...
Ja, dit vraag ik me ook nogsteeds af, hetzelfde als buizen/transistor.quote:Op maandag 9 april 2012 21:36 schreef Dribbel_ het volgende:
Toch ben ik wel bneieuwd hoeveel mensen er in een blinde test het verschil tussen analoog en digitaal kunnen horen. Ik zou zelf keihard door de mand vallen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |