abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 9 april 2012 @ 12:39:17 #1
154407 Rucky
Al prutsende wordt men wijs.
pi_110091406
Toen ik nog een tiener was, wilde ik al eens meelopen met de Marathon van Rotterdam. Toen kwam daar de zwangerschap en geboorte van m'n dochter tussen. (ik was toen 19). Vervolgens nog wat andere dingen, en op het moment dat ik me opnieuw wilde focussen op de marathon, overleed mijn moeder. Daarna ging mijn vader, en last but not least kreeg ik nog twee kinderen.

Ik weet gewoon, als ik 't nu niet doe, dan gebeurt het nooit meer. Mijn besluit staat vast: ik, volkomen leek op hardloop gebied, ga trainen voor de marathon van Rotterdam. Het ligt in eerste instantie in mijn bedoeling om deze volgend jaar al te lopen (dit jaar zou iets te gek zijn natuurlijk, op zo'n korte termijn).

Mijn doel van dit topic? geregeld die schop onder m'n hol krijgen van m'n mede-users om het door te zetten en vol te houden tot ik die 42,5 km gelopen en de eindstreep gehaald heb ^O^

-sidenote- ik weet dat ik heel optimischtisch ben, maar ik begin komende vrijdag met m'n eerste training :)

Vervolg OP:

M'n voorlopige loopschema:
3 x per week 30 tot 45 minuten wandeltraining, tenminste drie weken lang.
Hierna starten met mp3 trainingsschema van Renate Wennemars

Tussentijde afstanden waaraan ik mee wil doen:
4 mijl van Groingen (14 oktober)
De halve marathon in Hoorn (11 november)
Bruggenloop van Rotterdam (11 december)

quote:
14s.gif Op woensdag 28 maart 2012 14:38 schreef DJMO het volgende:
Op facebook zegt tot op heden het merendeel dat ik het ga halen. Tja, dan wil ik nu ook weten van FOK!kers er van denken natuurlijk :D
Poll: Ik wil de r'dam marathon lopen in 2013. haal ik het of niet?
Ja, dat haal je op je sloffen
Nee, je bent véél te ambitieus
Twijfel, misschien haal je net de helft
We schoppen je wel naar die eindstreep
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier

[ Bericht 2% gewijzigd door Rucky op 10-04-2012 09:08:40 ]
Op zaterdag 14 april 2012 23:50 schreef innepin het volgende: Rucky en Merlijn zijn tof.
Op donderdag 21 juni 2012 00:22 schreef Papabear het volgende: We kennen elkaar, daten elkaar, doen elkaar en helpen elkaar. FHF O+
Op vrijdag 17 december 2010 13:58 schreef smegmanus het volgende: FOK!kers, hard van buiten. Zacht van binnen 8-)
  maandag 9 april 2012 @ 12:42:38 #2
154407 Rucky
pi_110091521
* Rucky rotschop onder DJMO der hol geeft en een vervolg topic maakt. :D
Op zaterdag 14 april 2012 23:50 schreef innepin het volgende: Rucky en Merlijn zijn tof.
Op donderdag 21 juni 2012 00:22 schreef Papabear het volgende: We kennen elkaar, daten elkaar, doen elkaar en helpen elkaar. FHF O+
Op vrijdag 17 december 2010 13:58 schreef smegmanus het volgende: FOK!kers, hard van buiten. Zacht van binnen 8-)
  Moderator maandag 9 april 2012 @ 12:46:18 #3
155227 crew  Guppy
dus
pi_110091637
Tussentijdse lopen zou ik wel doen. Het is leuk om te doen, en het schept ook overzicht. Zo kun je steeds naar een sub-doel toewerken :Y
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 9 april 2012 @ 13:14:05 #4
147316 crew  DJMO
#trut
pi_110092402
Ik doe sowieso mee met de vier mijl van groningen en de bruggenloop in rotterdam . Ik wil ook nog kijken voor een hm ergens .
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  maandag 9 april 2012 @ 14:04:38 #5
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_110094033
HM kan volgend jaar in maart in Venlo (www.venloop.nl).
Die is echt aan te raden ^O^

[ Bericht 20% gewijzigd door Luxuria op 09-04-2012 14:12:02 ]
All she wants and needs is just a little taste..
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 9 april 2012 @ 19:06:04 #6
147316 crew  DJMO
#trut
pi_110104340
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 14:04 schreef Luxuria het volgende:
HM kan volgend jaar in maart in Venlo (www.venloop.nl).
Die is echt aan te raden ^O^
mss ben ik eigenwijs, maar ik wil niet zó kort voor de hele marathon een halve lopen. liever iets langer er tussen :@

'heb al 'n aardige gevonden denk ik: http://www.eenhoornloop.nl/

[ Bericht 7% gewijzigd door DJMO op 09-04-2012 19:26:10 ]
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 9 april 2012 @ 20:07:49 #7
147316 crew  DJMO
#trut
pi_110106908
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 10:40 schreef rechtsedirecte het volgende:
ts, ik heb dit topic vanaf het begin af aan gevolgd en moet af en toe lachen om je eigenwijsheid maar neem nog steeds mijn pet af voor je vastberadenheid.

Het lopen van een marathon is bij mij al een hele tijd een " stille wens", iets wat ik eigenlijk al wilde toen in 15 jaar geleden met lopen begon.

Je vastberadenheid, in combinatie met mijn toch al sluimerende verlangen om ooit een marathon te lopen, geeft mij het gevoel dat ik "met je mee moet lopen"...

enig probleempje... om het allemaal in een schema te passen qua werk etc. zal die van mij voor het eind van dit jaar moeten plaats vinden.
Jammer dat je geen vakantie kunt opnemen in April volgend jaar ;)

en natuurlijk bedankt voor dat schema, ET jij ook bedankt voor de linkjes.

Voor wat betreft trainen op gras of bos ivm demping etc. Het lijkt me onverstanding om op iets anders te trainen dan op het materiaal waar ook de marathon op plaatsvind :) aangezien ik me anders een enorm probleem bezorg doordat ik niet gewend ben om op asfalt te rennen.

maandag 9 april 2012 @ 20:12:48 #8
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_110107118
quote:
7s.gif Op maandag 9 april 2012 19:06 schreef DJMO het volgende:

[..]

mss ben ik eigenwijs, maar ik wil niet zó kort voor de hele marathon een halve lopen. liever iets langer er tussen :@

gewoon met Luxaria mee lopen en inplannen in je trainingsschema.
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 9 april 2012 @ 20:15:26 #9
147316 crew  DJMO
#trut
pi_110107244
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 20:12 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

gewoon met Luxaria mee lopen en inplannen in je trainingsschema.
't gaat mij erom dat die halve marathon te kort op de hele ligt. ik heb er liever wat meer tijd tussen om te herstellen en bij te komen. en niet met amper vier weken ertussen.

maandag 9 april 2012 @ 20:27:20 #10
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_110107818
Ik geloof trouwens dat er een aantal in deze reeks voorbij komen die onderschatten hoeveel je kunt bereiken met wilskracht, ik heb mensen de marathon van Rotterdam zien uitlopen op hun tandvlees, met de gedachten bij overledenen en een enkeling kruipend en half aan de boarding hangend die laatste kilometers.

Natuurlijk is een gedegen voorbereiding, veel training-kilometers en een meewerkend lichaam bijzonder fijn, evenals trainingsschema's, voedingsrichtlijnen, kledij, perfecte schoenen en allerlei statistieken maar het belangrijkste tijdens zo'n slopende tocht is toch echt de wilskracht en de mentaliteit en daarbij zit het wel goed heb ik de afgelopen jaren gemerkt. ^O^

Ik weet wel zeker dat ze aan die startstreep verschijnt en twijfel er ook niet aan dat ze uiteindelijk ook weer door een mensenmassa onthaalt wordt op de eindstreep bij die prachtige Coolsingel, of dat nou op haar tandvlees is en met blaren op de voeten of fris en fruitig.

Veel kilometers maken, rustig opbouwen en niet te gek doen qua lopen in de weken voor de marathon en zoveel mogelijk in extreme condities trainen qua weersomstandigheden en dan moet het zeker kunnen.
Zolang je jezelf op de korte termijn (eerste maanden) maar geen gekke doelen stelt die niet te halen zijn of zorgen voor blessures, dat werkt je motivatie ook alleen maar tegen natuurlijk.
  maandag 9 april 2012 @ 20:33:41 #11
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_110108144
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 20:27 schreef Lastpost het volgende:
Ik geloof trouwens dat er een aantal in deze reeks voorbij komen die onderschatten hoeveel je kunt bereiken met wilskracht, ik heb mensen de marathon van Rotterdam zien uitlopen op hun tandvlees, met de gedachten bij overledenen en een enkeling kruipend en half aan de boarding hangend die laatste kilometers.

Natuurlijk is een gedegen voorbereiding, veel training-kilometers en een meewerkend lichaam bijzonder fijn, evenals trainingsschema's, voedingsrichtlijnen, kledij, perfecte schoenen en allerlei statistieken maar het belangrijkste tijdens zo'n slopende tocht is toch echt de wilskracht en de mentaliteit en daarbij zit het wel goed heb ik de afgelopen jaren gemerkt. ^O^

Ik weet wel zeker dat ze aan die startstreep verschijnt en twijfel er ook niet aan dat ze uiteindelijk ook weer door een mensenmassa onthaalt wordt op de eindstreep bij die prachtige Coolsingel, of dat nou op haar tandvlees is en met blaren op de voeten of fris en fruitig.

Veel kilometers maken, rustig opbouwen en niet te gek doen qua lopen in de weken voor de marathon en zoveel mogelijk in extreme condities trainen qua weersomstandigheden en dan moet het zeker kunnen.
Zolang je jezelf op de korte termijn (eerste maanden) maar geen gekke doelen stelt die niet te halen zijn of zorgen voor blessures, dat werkt je motivatie ook alleen maar tegen natuurlijk.
zulke posts hebben we wat aan...opbouwende kritiek!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 9 april 2012 @ 20:36:04 #12
147316 crew  DJMO
#trut
pi_110108263
k krijg ineens zin om er een nieuwe poll aan te wagen :) 'k zou wel eens willen weten wie er allemaal naar de finish zouden komen om me in te halen :)

maandag 9 april 2012 @ 20:38:26 #13
154407 Rucky
pi_110108399
quote:
7s.gif Op maandag 9 april 2012 20:36 schreef DJMO het volgende:
k krijg ineens zin om er een nieuwe poll aan te wagen :) 'k zou wel eens willen weten wie er allemaal naar de finish zouden komen om me in te halen :)
:W
Mag het ook op de fiets? :@
pi_110110019
Ik weet het niet hoor maar tijdens je marathontraining zou die halve er makkelijk in moeten passen een maand van te voren. Je moet in je training nog wel langere afstanden lopen dan dat. Ik heb net vanmiddag de halve van utrecht gelopen. Kijk maar eens in het hardlooptopic in Lif. Wie weet volgend jaar ook eens aan de hele wagen, dan kom ik je wel over de finish schoppen vanaf de start af aan.
  maandag 9 april 2012 @ 21:07:56 #15
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_110110056
quote:
7s.gif Op maandag 9 april 2012 19:06 schreef DJMO het volgende:

[..]

Ik wist niet meer precies wanneer je de hele ging lopen. Ik dacht pas later in het jaar ;)
All she wants and needs is just a little taste..
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 9 april 2012 @ 21:10:40 #16
147316 crew  DJMO
#trut
pi_110110205
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 21:07 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
Ik weet het niet hoor maar tijdens je marathontraining zou die halve er makkelijk in moeten passen een maand van te voren. Je moet in je training nog wel langere afstanden lopen dan dat. Ik heb net vanmiddag de halve van utrecht gelopen. Kijk maar eens in het hardlooptopic in Lif. Wie weet volgend jaar ook eens aan de hele wagen, dan kom ik je wel over de finish schoppen vanaf de start af aan.
leuk samen lopen :Y
maar ik denk dat je me verkeerd begrijpt. Met het oog op herstel van het lopen van de halve wil ik er gewoon wat meer tijd tusssen hebben dan krap een maand. Ik wil mezelf niet in m'n vingers snijden door tijdens de halve marathon een blesure op te lopen, en ik omdat ik niet voldoende hersteltijd heb, de hele niet kan lopen.

maandag 9 april 2012 @ 21:16:00 #17
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_110110525
OP even aangepast.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 9 april 2012 @ 21:16:45 #18
147316 crew  DJMO
#trut
pi_110110574
quote:
14s.gif Op maandag 9 april 2012 21:16 schreef kanovinnie het volgende:
OP even aangepast.
de halve marathon in Hoorn op 11 november mag er ook in Kanovinne!

maandag 9 april 2012 @ 21:27:59 #19
154407 Rucky
pi_110111329
quote:
7s.gif Op maandag 9 april 2012 21:16 schreef DJMO het volgende:

[..]

de halve marathon in Hoorn op 11 november mag er ook in Kanovinne!
Alstu.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 9 april 2012 @ 21:29:18 #20
147316 crew  DJMO
#trut
pi_110111396
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 21:27 schreef Rucky het volgende:

[..]

Alstu.
:D ik dacht dat als hij door 'n mod gewijzigd was, je hem niet meer kon editten, blijkbaar wel dus. ^O^

maandag 9 april 2012 @ 21:31:35 #21
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_110111526
Zo'n halve marathon zou prima kunnen trouwens een maand voor de marathon, twee weken voor het echte werk zou ik niet veel verder gaan dan de 10 kilometer.

Als je maar zorgt dat je fris en energiek aan de start verschijnt, uiteindelijk (en dat klinkt nu nog als een hels karwei haha) dient het echte werk pas na een kilometer of 25/30 te beginnen voor je op mentaal en fysiek vlak.
Je kent jezelf het beste, hebt ook nog een huishouden te runnen en kunt nooit zo ideaal aan de start verschijnen als de atleten, maar een goede voorbereiding helpt natuurlijk wel.
Maar angst voor blessures dien je niet te hebben een maand voor die marathon, wanneer je na al die trainingskilometers in de benen nog een maand hebt voor de marathon en de nodige halve marathons en andere lange afstanden hebt gelopen moet een halve marathon nog prima te doen zijn en weet je ook wanneer je doseert en zodoende kun je risico's beperken tot een minimum.

Je test jezelf, je conditie en het is vooral voor het mentale "Yeah, ik kan het"-gevoel wanneer je nog voor een goede afstand gaat 'vlak' voor de marathon en fysiek moet dat geen problemen opleveren.
Maar eerst maar eens zonder moeite en lekker de 5 kilometer lopen, dan de 10 en rustig opbouwen en dan komen die langere afstanden ook wel hoor.
Mocht die halve marathon al een probleemafstand worden is het echt een gevalletje van overleven en doorbijten tijdens zo'n marathon, maar ook dan zijn ze te halen, al is je lichaam je dan niet dankbaar. :+
pi_110111745
quote:
7s.gif Op maandag 9 april 2012 20:07 schreef DJMO het volgende:

[..]
Het lijkt me onverstanding om op iets anders te trainen dan op het materiaal waar ook de marathon op plaatsvind :) aangezien ik me anders een enorm probleem bezorg doordat ik niet gewend ben om op asfalt te rennen.
Nou daar hoef je niet bang voor te zijn. Het is prima om regelmatig verhard te lopen, maar als je trainingsdoel bijvoorbeeld is om duurvermogen op te bouwen, zodat je uren achter elkaar kan rennen, dan is het nergens voor nodig om alleen maar op asfalt te lopen. Het kan wel, maar je loopt wat meer kans op blessures.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 9 april 2012 @ 21:37:14 #23
147316 crew  DJMO
#trut
pi_110111893
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 21:35 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Nou daar hoef je niet bang voor te zijn. Het is prima om regelmatig verhard te lopen, maar als je trainingsdoel bijvoorbeeld is om duurvermogen op te bouwen, zodat je uren achter elkaar kan rennen, dan is het nergens voor nodig om alleen maar op asfalt te lopen. Het kan wel, maar je loopt wat meer kans op blessures.
ik doelde er dan ook op dat ik niet alleen op bos of gras moest trainen. Ik had me al voorgenomen ook eens een training op het strand en in het bos te doen, maar hoe en wanneer, dat ligt ook aan de personen met wie ik afgsproken heb om die samen te doen. :)

maandag 9 april 2012 @ 21:55:22 #24
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_110113154
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 20:27 schreef Lastpost het volgende:

Doet me aan Julie Moss denken.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
pi_110115374
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 21:55 schreef No-P het volgende:

[..]

Of "the crawl": _O-

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 09-04-2012 22:27:50 ]
  maandag 9 april 2012 @ 22:30:04 #26
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_110115591
Die is hilarisch ja.

DJMO ik denk dat je het gaat halen, mits je goede begeleiding hebt.
Sei wachsam,
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 9 april 2012 @ 22:42:48 #27
147316 crew  DJMO
#trut
pi_110116302
No-P : ik heb begeleiding in de vorm van een paar mensen (oa uit dit topic) en ook het running center in alkmaar mag ik altijd bellen voor advies. Daarnaast heb ik m'n huisartsenpraktijd en twee dietisten die ik altijd vrijblijvend om advies mag vragen, en heb ik een aantal medisch geschoolde mensen in m'n familie en vriendenkring die ik om advies mag vragen indien nodig.

Verder zijn de adviezen in dit topic echt wel erg nuttig, al laat ik dat ik niet altijd blijken. Ik ben een koppige trut, maar onderhuids pik ik wel de tips op die voor mij werken ;)

heb je nog meer tips qua begeleiding dan bovenstaande? een personal trainer zal ik niet kunnen gaan betalen, maar andere tips zijn altijd welkom.

maandag 9 april 2012 @ 23:12:08 #28
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_110117829
Als diegenen wat verstand hebben van hoe op te bouwen voor een beginner, dan zal het wel goed komen met de begeleiding.
Heb het topic verder niet gevolgd maar het belangrijkste is (het zal vast vaker gezegd zijn) rustig op te bouwen, want je kent het gezegde: hardlopers zijn doodlopers en de meest gemaakte fout van beginnende lopers. Bijvoorbeeld als je zover bent dat je duurloopjes van 10km doet moet je niet opeens de weken erna 15km gaan lopen maar gewoon opbouwen van 11 naar 12.5 naar 14 en dan de week erna weer 10km. De weken erna weer uitbreiden en soms weer even een stapje terug. Ook bijvoorbeeld niet opeens van 2 naar 4 keer in de week trainen gaan. Zelfde geld voor snelheid, duurloop mag echt rustig, veel rustiger dan de meeste doen. Je hoeft niet kapot te zijn na een training, je moet opbouwen niet uitsloven. Af en toe een wedstrijdje waar je jezelf test en af en toe een tempoloop kan wel prima.
Te snel opbouwen gaat ook geregeld wel goed, dus laat je niet gek maken door succesverhalen van "in 2.5 maand naar de marathon" etc. Daardoor verhoog je de kans op een blessure exponentieel.
Een personal trainer is niet nodig. Trainingsmaatjes maakt het wat leuker, maar blijf dan wel in eigen tempo lopen, dat je aan kan. Qua begeleiding zou je nog eens naar een loopgroep kunnen kijken met looptrainer. Loopscholing bij een atletiekclub zou ook goed helpen en een pre als je echt door wil gaan met lopen. Voor 1 marathon is het handig maar kan het ook zonder.
En verder zelf wat inlezen in trainingsleer en marathonschema's.
Sei wachsam,
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 9 april 2012 @ 23:24:03 #29
147316 crew  DJMO
#trut
pi_110118392
Vooralsnog ligt m'n goal bij de marathon van rotterdam, en heb ik nu drie tussentijdese doelen gesteld, vooral om wedstrijd gevoel op te doen en te kijken of het allemaal realistisch blijft wat ik van mezelf eis. Als ik na de marathon de smaak te pakken heb, is het altijd nog mogelijk om te kijken naar een groep :)

dinsdag 10 april 2012 @ 07:51:05 #30
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_110124955
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 21:55 schreef No-P het volgende:

[..]

Brrr, daar kan ik echt nauwelijks naar kijken... :{
  Moderator dinsdag 10 april 2012 @ 07:51:21 #31
155227 crew  Guppy
dus
pi_110124956
Waarom kom je eigenlijk niet gezellig meeposten in het hardlooptopic in LIF?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 10 april 2012 @ 07:57:26 #32
147316 crew  DJMO
#trut
pi_110124986
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 07:51 schreef Guppyfriend het volgende:
Waarom kom je eigenlijk niet gezellig meeposten in het hardlooptopic in LIF?
ik weet niet goed of ik me daar wel 'thuisvoel' als totale beginner, en met mijn motivatie erachter. 't topic staat overigens wél in m'n MYaT, dus meelezen doe ik wel ;)

Moderator dinsdag 10 april 2012 @ 08:01:43 #33
155227 crew  Guppy
dus
pi_110125007
Volgens mij pas je er prima tussen hoor :Y er zijn meer totale beginners, en de al iets meer gevorderden weten nog heel goed hoe ze begonnen zijn
  dinsdag 10 april 2012 @ 10:42:35 #34
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_110127996
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 08:01 schreef Guppyfriend het volgende:
Volgens mij pas je er prima tussen hoor :Y er zijn meer totale beginners, en de al iets meer gevorderden weten nog heel goed hoe ze begonnen zijn
dit dus, gewoon langs komen
  dinsdag 10 april 2012 @ 18:15:04 #35
177580 maffemuts
Maf en mutsig
pi_110145239
*looptrainingsschop* in beweging blijven en niet verder forceren... vind de balans :+
Gewoon n stuiterballetje
http://youtu.be/JI-o25K6B-E
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 10 april 2012 @ 18:40:35 #36
147316 crew  DJMO
#trut
pi_110146162
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 18:15 schreef maffemuts het volgende:
*looptrainingsschop* in beweging blijven en niet verder forceren... vind de balans :+
aan beweging kom ik niets te kort tutje :*

dinsdag 10 april 2012 @ 20:29:48 #37
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_110152467
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 18:15 schreef maffemuts het volgende:
you tell her girl!!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 11 april 2012 @ 21:26:00 #38
147316 crew  DJMO
#trut
pi_110203233
pfff
had eigenlijk vandaag willen beginnen met wandeltraining, maar kwam er niet van omdat m'n man al had afgesproken om ergens anders feyenoord te gaan kijken. ( :') ) komende vrijdag heb ik een bowlingmeet, dus dan maandag maar starten met lopen.

Verder wel vandaag het boek voeding en sport binnen gekregen, (vanwege mijn slechte eetgewoonten) en even snel doorgebladerd. Daar staan hoeveelheden en dingen in die ik echt niet ga wegkrijgen :{ ik vraag me af hoe ik de tekorten zou kunnen aanvullen op een verantwoorde manier zonder mezelf te gaan overeten. Tijdens de lunch eet ik gerust vier bruine boterhammen weg, maar fruit lust ik bijvoorbeeld écht niet. Ontbijten deed ik ook al nooit .. heb daarvoor nu een ontbijtdrankje in de planning staan. Verder ben ik met optifit begonnen, als ook met magnesium, zink, calcium en vit d3. en vit b complex.

en dan heb ik nog een vraagje voor de vrouwelijke lopers :+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Moderator woensdag 11 april 2012 @ 21:27:28 #39
155227 crew  Guppy
dus
pi_110203363
quote:
7s.gif Op woensdag 11 april 2012 21:26 schreef DJMO het volgende:

en dan heb ik nog een vraagje voor de vrouwelijke lopers :+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
  woensdag 11 april 2012 @ 22:47:25 #40
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_110209287
Trouwens ijzer slikken tijdens je ongesteldheid. Als je intensief sport als vrouw heb je eerder kans op een tekort aan ijzer en tijdens de menstruatie al helemaal.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 12 april 2012 @ 00:14:45 #41
147316 crew  DJMO
#trut
pi_110213392
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 22:47 schreef slacker_nl het volgende:
Trouwens ijzer slikken tijdens je ongesteldheid. Als je intensief sport als vrouw heb je eerder kans op een tekort aan ijzer en tijdens de menstruatie al helemaal.
ik ben bloeddonor en daarvoor moet je ijzergehalte bovengemiddeld hoog zijn. De laatste keer dat ik getest werd, zat ik een halve punt boven het gemiddelde :)

pi_110217049
quote:
7s.gif Op donderdag 12 april 2012 00:14 schreef DJMO het volgende:

[..]

ik ben bloeddonor en daarvoor moet je ijzergehalte bovengemiddeld hoog zijn.

Bullshit van de bovenste plank , je moet een normale ijzerwaarde hebben. 7,5 of hoger bij vrouwen en 8,5 of hoger bij mannen. Als je daar onder zit mag je niet geven , want bloedarmoede....
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 12 april 2012 @ 06:55:01 #43
147316 crew  DJMO
#trut
pi_110217091
quote:
10s.gif Op donderdag 12 april 2012 06:43 schreef Joene het volgende:

[..]

Bullshit van de bovenste plank , je moet een normale ijzerwaarde hebben. 7,5 of hoger bij vrouwen en 8,5 of hoger bij mannen. Als je daar onder zit mag je niet geven , want bloedarmoede....
dat is NIET wat er tegen mij gezegd werd door sanquin op rotterdam zuid. Ze hanteren geloo 0,4 punten hoger dan de grens die gezond werd genoemd door hun.

donderdag 12 april 2012 @ 07:25:14 #44
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_110217225
Het minimum dat de bloedbanken in Den Haag+Delft bij mij heeft aangehouden was idd minstens 7,5. En dat weet ik nog dondersgoed, ze hebben het tenslotte een aantal keer 4 keer geprikt om er zeker van te zijn :X. Zat elke keer op 7,3 en 7,4..dus dan maar blijven proberen..

Editje: Maargoed, lekker boeiend allemaal. Er bestaat wel een pil wat een tijdelijke werking als pil heeft, maar niet continu hoeft worden ingenomen DJMO :). Even nadenken hoe het ook al weer heet..

Edit 2.0: Menstruatie uitstellen ivm vakantie Dat dus! :)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 12 april 2012 @ 07:33:02 #45
147316 crew  DJMO
#trut
pi_110217267
quote:
17s.gif Op donderdag 12 april 2012 07:25 schreef GotC het volgende:
Het minimum dat de bloedbanken in Den Haag+Delft bij mij heeft aangehouden was idd minstens 7,5. En dat weet ik nog dondersgoed, ze hebben het tenslotte een aantal keer 4 keer geprikt om er zeker van te zijn :X. Zat elke keer op 7,3 en 7,4..dus dan maar blijven proberen..

Editje: Maargoed, lekker boeiend allemaal. Er bestaat wel een pil wat een tijdelijke werking als pil heeft, maar niet continu hoeft worden ingenomen DJMO :). Even nadenken hoe het ook al weer heet..

Edit 2.0: Menstruatie uitstellen ivm vakantie Dat dus! :)
thnx!

pi_110217630
quote:
7s.gif Op donderdag 12 april 2012 06:55 schreef DJMO het volgende:

[..]

dat is NIET wat er tegen mij gezegd werd door sanquin op rotterdam zuid. Ze hanteren geloo 0,4 punten hoger dan de grens die gezond werd genoemd door hun.
Ze hanteren een grens boven het minimum, zodat je niet bij donatie gelijk risico loopt op bloedarmoede. Als je net op 7.8 zit zit je niet bovenmatig hoog maar nog steeds redelijk laag. Ruim boven de 8 is ideaal
  donderdag 12 april 2012 @ 20:21:10 #47
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_110245799
TS, al enige vooruitgang in het herstel van je knie?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 12 april 2012 @ 20:26:36 #48
147316 crew  DJMO
#trut
pi_110246167
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 20:21 schreef rechtsedirecte het volgende:
TS, al enige vooruitgang in het herstel van je knie?
vanmorgen heb ik met brace om m'n zoon weggebracht naar de peuterspeelzaal (precies een km lopen vanaf thuis), dat ging moeizaam. Eenmaal thuis, bijna drie kwartier m'n knie gemasseerd met traumazalf en warme spierbalsam. Vervolgens zoonlief weer opgehaald, ditmaal zonder brace en dat ging, hoewel wat langzaam in het begin (bang voor misstappen), prima. In de loop van de dag werd knie toch weer wat stijver, en zojuist weer flink gemasseerd. Heb het idee dat het gewoon door het touwtje springen kwam en niet door het lopen.

Gisterenavond moest ik er ook nog zo nodig even tussenuit, dat heeft me voornamelijk goed gedaan dat ik ondanks tegenwerking van m'n man (die perse voetbal wilde kijken bij vrienden) toch m'n rondje heb gemaakt, ook al was het later en al flink donker.

pi_110290164
Verassend. :')
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  vrijdag 13 april 2012 @ 20:42:34 #50
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_110291558
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 20:17 schreef Ticootje het volgende:
Verassend. :')
het was even stil hier....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo