Poll: Ik wil de r'dam marathon lopen in 2013. haal ik het of niet?quote:Op woensdag 28 maart 2012 14:38 schreef DJMO het volgende:
Op facebook zegt tot op heden het merendeel dat ik het ga halen. Tja, dan wil ik nu ook weten van FOK!kers er van denken natuurlijk![]()
mss ben ik eigenwijs, maar ik wil niet zó kort voor de hele marathon een halve lopen. liever iets langer er tussenquote:Op maandag 9 april 2012 14:04 schreef Luxuria het volgende:
HM kan volgend jaar in maart in Venlo (www.venloop.nl).
Die is echt aan te raden![]()
Jammer dat je geen vakantie kunt opnemen in April volgend jaarquote:Op maandag 9 april 2012 10:40 schreef rechtsedirecte het volgende:
ts, ik heb dit topic vanaf het begin af aan gevolgd en moet af en toe lachen om je eigenwijsheid maar neem nog steeds mijn pet af voor je vastberadenheid.
Het lopen van een marathon is bij mij al een hele tijd een " stille wens", iets wat ik eigenlijk al wilde toen in 15 jaar geleden met lopen begon.
Je vastberadenheid, in combinatie met mijn toch al sluimerende verlangen om ooit een marathon te lopen, geeft mij het gevoel dat ik "met je mee moet lopen"...
enig probleempje... om het allemaal in een schema te passen qua werk etc. zal die van mij voor het eind van dit jaar moeten plaats vinden.
gewoon met Luxaria mee lopen en inplannen in je trainingsschema.quote:Op maandag 9 april 2012 19:06 schreef DJMO het volgende:
[..]
mss ben ik eigenwijs, maar ik wil niet zó kort voor de hele marathon een halve lopen. liever iets langer er tussen
'heb al 'n aardige gevonden denk ik: http://www.eenhoornloop.nl/
't gaat mij erom dat die halve marathon te kort op de hele ligt. ik heb er liever wat meer tijd tussen om te herstellen en bij te komen. en niet met amper vier weken ertussen.quote:Op maandag 9 april 2012 20:12 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
gewoon met Luxaria mee lopen en inplannen in je trainingsschema.
zulke posts hebben we wat aan...opbouwende kritiek!quote:Op maandag 9 april 2012 20:27 schreef Lastpost het volgende:
Ik geloof trouwens dat er een aantal in deze reeks voorbij komen die onderschatten hoeveel je kunt bereiken met wilskracht, ik heb mensen de marathon van Rotterdam zien uitlopen op hun tandvlees, met de gedachten bij overledenen en een enkeling kruipend en half aan de boarding hangend die laatste kilometers.
Natuurlijk is een gedegen voorbereiding, veel training-kilometers en een meewerkend lichaam bijzonder fijn, evenals trainingsschema's, voedingsrichtlijnen, kledij, perfecte schoenen en allerlei statistieken maar het belangrijkste tijdens zo'n slopende tocht is toch echt de wilskracht en de mentaliteit en daarbij zit het wel goed heb ik de afgelopen jaren gemerkt.![]()
Ik weet wel zeker dat ze aan die startstreep verschijnt en twijfel er ook niet aan dat ze uiteindelijk ook weer door een mensenmassa onthaalt wordt op de eindstreep bij die prachtige Coolsingel, of dat nou op haar tandvlees is en met blaren op de voeten of fris en fruitig.
Veel kilometers maken, rustig opbouwen en niet te gek doen qua lopen in de weken voor de marathon en zoveel mogelijk in extreme condities trainen qua weersomstandigheden en dan moet het zeker kunnen.
Zolang je jezelf op de korte termijn (eerste maanden) maar geen gekke doelen stelt die niet te halen zijn of zorgen voor blessures, dat werkt je motivatie ook alleen maar tegen natuurlijk.
quote:Op maandag 9 april 2012 20:36 schreef DJMO het volgende:
k krijg ineens zin om er een nieuwe poll aan te wagen'k zou wel eens willen weten wie er allemaal naar de finish zouden komen om me in te halen
Ik wist niet meer precies wanneer je de hele ging lopen. Ik dacht pas later in het jaarquote:Op maandag 9 april 2012 19:06 schreef DJMO het volgende:
[..]
mss ben ik eigenwijs, maar ik wil niet zó kort voor de hele marathon een halve lopen. liever iets langer er tussen
'heb al 'n aardige gevonden denk ik: http://www.eenhoornloop.nl/
leuk samen lopenquote:Op maandag 9 april 2012 21:07 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
Ik weet het niet hoor maar tijdens je marathontraining zou die halve er makkelijk in moeten passen een maand van te voren. Je moet in je training nog wel langere afstanden lopen dan dat. Ik heb net vanmiddag de halve van utrecht gelopen. Kijk maar eens in het hardlooptopic in Lif. Wie weet volgend jaar ook eens aan de hele wagen, dan kom ik je wel over de finish schoppen vanaf de start af aan.
de halve marathon in Hoorn op 11 november mag er ook in Kanovinne!quote:
Alstu.quote:Op maandag 9 april 2012 21:16 schreef DJMO het volgende:
[..]
de halve marathon in Hoorn op 11 november mag er ook in Kanovinne!
quote:
Nou daar hoef je niet bang voor te zijn. Het is prima om regelmatig verhard te lopen, maar als je trainingsdoel bijvoorbeeld is om duurvermogen op te bouwen, zodat je uren achter elkaar kan rennen, dan is het nergens voor nodig om alleen maar op asfalt te lopen. Het kan wel, maar je loopt wat meer kans op blessures.quote:Op maandag 9 april 2012 20:07 schreef DJMO het volgende:
[..]
Het lijkt me onverstanding om op iets anders te trainen dan op het materiaal waar ook de marathon op plaatsvindaangezien ik me anders een enorm probleem bezorg doordat ik niet gewend ben om op asfalt te rennen.
ik doelde er dan ook op dat ik niet alleen op bos of gras moest trainen. Ik had me al voorgenomen ook eens een training op het strand en in het bos te doen, maar hoe en wanneer, dat ligt ook aan de personen met wie ik afgsproken heb om die samen te doen.quote:Op maandag 9 april 2012 21:35 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Nou daar hoef je niet bang voor te zijn. Het is prima om regelmatig verhard te lopen, maar als je trainingsdoel bijvoorbeeld is om duurvermogen op te bouwen, zodat je uren achter elkaar kan rennen, dan is het nergens voor nodig om alleen maar op asfalt te lopen. Het kan wel, maar je loopt wat meer kans op blessures.
Doet me aan Julie Moss denken.quote:Op maandag 9 april 2012 20:27 schreef Lastpost het volgende:
Ik geloof trouwens dat er een aantal in deze reeks voorbij komen die onderschatten hoeveel je kunt bereiken met wilskracht, ik heb mensen de marathon van Rotterdam zien uitlopen op hun tandvlees, met de gedachten bij overledenen en een enkeling kruipend en half aan de boarding hangend die laatste kilometers.
Natuurlijk is een gedegen voorbereiding, veel training-kilometers en een meewerkend lichaam bijzonder fijn, evenals trainingsschema's, voedingsrichtlijnen, kledij, perfecte schoenen en allerlei statistieken maar het belangrijkste tijdens zo'n slopende tocht is toch echt de wilskracht en de mentaliteit en daarbij zit het wel goed heb ik de afgelopen jaren gemerkt.![]()
Ik weet wel zeker dat ze aan die startstreep verschijnt en twijfel er ook niet aan dat ze uiteindelijk ook weer door een mensenmassa onthaalt wordt op de eindstreep bij die prachtige Coolsingel, of dat nou op haar tandvlees is en met blaren op de voeten of fris en fruitig.
Veel kilometers maken, rustig opbouwen en niet te gek doen qua lopen in de weken voor de marathon en zoveel mogelijk in extreme condities trainen qua weersomstandigheden en dan moet het zeker kunnen.
Zolang je jezelf op de korte termijn (eerste maanden) maar geen gekke doelen stelt die niet te halen zijn of zorgen voor blessures, dat werkt je motivatie ook alleen maar tegen natuurlijk.
Of "the crawl":quote:
Brrr, daar kan ik echt nauwelijks naar kijken...quote:
ik weet niet goed of ik me daar wel 'thuisvoel' als totale beginner, en met mijn motivatie erachter. 't topic staat overigens wél in m'n MYaT, dus meelezen doe ik welquote:Op dinsdag 10 april 2012 07:51 schreef Guppyfriend het volgende:
Waarom kom je eigenlijk niet gezellig meeposten in het hardlooptopic in LIF?
dit dus, gewoon langs komenquote:Op dinsdag 10 april 2012 08:01 schreef Guppyfriend het volgende:
Volgens mij pas je er prima tussen hoorer zijn meer totale beginners, en de al iets meer gevorderden weten nog heel goed hoe ze begonnen zijn
aan beweging kom ik niets te kort tutjequote:Op dinsdag 10 april 2012 18:15 schreef maffemuts het volgende:
*looptrainingsschop* in beweging blijven en niet verder forceren... vind de balans
you tell her girl!!quote:Op dinsdag 10 april 2012 18:15 schreef maffemuts het volgende:
*looptrainingsschop* in beweging blijven en niet verder forceren... vind de balans
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"
Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad - My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
quote:Op woensdag 11 april 2012 21:26 schreef DJMO het volgende:
en dan heb ik nog een vraagje voor de vrouwelijke lopers
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
ik ben bloeddonor en daarvoor moet je ijzergehalte bovengemiddeld hoog zijn. De laatste keer dat ik getest werd, zat ik een halve punt boven het gemiddeldequote:Op woensdag 11 april 2012 22:47 schreef slacker_nl het volgende:
Trouwens ijzer slikken tijdens je ongesteldheid. Als je intensief sport als vrouw heb je eerder kans op een tekort aan ijzer en tijdens de menstruatie al helemaal.
Bullshit van de bovenste plank , je moet een normale ijzerwaarde hebben. 7,5 of hoger bij vrouwen en 8,5 of hoger bij mannen. Als je daar onder zit mag je niet geven , want bloedarmoede....quote:Op donderdag 12 april 2012 00:14 schreef DJMO het volgende:
[..]
ik ben bloeddonor en daarvoor moet je ijzergehalte bovengemiddeld hoog zijn.
dat is NIET wat er tegen mij gezegd werd door sanquin op rotterdam zuid. Ze hanteren geloo 0,4 punten hoger dan de grens die gezond werd genoemd door hun.quote:Op donderdag 12 april 2012 06:43 schreef Joene het volgende:
[..]
Bullshit van de bovenste plank , je moet een normale ijzerwaarde hebben. 7,5 of hoger bij vrouwen en 8,5 of hoger bij mannen. Als je daar onder zit mag je niet geven , want bloedarmoede....
thnx!quote:Op donderdag 12 april 2012 07:25 schreef GotC het volgende:
Het minimum dat de bloedbanken in Den Haag+Delft bij mij heeft aangehouden was idd minstens 7,5. En dat weet ik nog dondersgoed, ze hebben het tenslotte een aantal keer 4 keer geprikt om er zeker van te zijn. Zat elke keer op 7,3 en 7,4..dus dan maar blijven proberen..
Editje: Maargoed, lekker boeiend allemaal. Er bestaat wel een pil wat een tijdelijke werking als pil heeft, maar niet continu hoeft worden ingenomen DJMO. Even nadenken hoe het ook al weer heet..
Edit 2.0: Menstruatie uitstellen ivm vakantie Dat dus!
Ze hanteren een grens boven het minimum, zodat je niet bij donatie gelijk risico loopt op bloedarmoede. Als je net op 7.8 zit zit je niet bovenmatig hoog maar nog steeds redelijk laag. Ruim boven de 8 is ideaalquote:Op donderdag 12 april 2012 06:55 schreef DJMO het volgende:
[..]
dat is NIET wat er tegen mij gezegd werd door sanquin op rotterdam zuid. Ze hanteren geloo 0,4 punten hoger dan de grens die gezond werd genoemd door hun.
vanmorgen heb ik met brace om m'n zoon weggebracht naar de peuterspeelzaal (precies een km lopen vanaf thuis), dat ging moeizaam. Eenmaal thuis, bijna drie kwartier m'n knie gemasseerd met traumazalf en warme spierbalsam. Vervolgens zoonlief weer opgehaald, ditmaal zonder brace en dat ging, hoewel wat langzaam in het begin (bang voor misstappen), prima. In de loop van de dag werd knie toch weer wat stijver, en zojuist weer flink gemasseerd. Heb het idee dat het gewoon door het touwtje springen kwam en niet door het lopen.quote:Op donderdag 12 april 2012 20:21 schreef rechtsedirecte het volgende:
TS, al enige vooruitgang in het herstel van je knie?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |