En waarom zou jij dan mensen die "het nog niet hebben begrepen" willen veranderen en hun geld gaan afnemen? Daar gaat dan toch een enorm verheven superioriteitsgevoel achter schuil? Een hoop Nederlanders hebben de meest bekrompen en zielige materialistische dromen, maar het enige waar jij iets over te zeggen hebt is je eigen consumptiepatroon en je eigen bestedingen. Ga vooral naar vingerverf-exposities, maar materialistische tokkies die liever een Ferrari rijden dan ooit een museum aan te doen, hoeven daar niet hun geld aan stuk te slaan. Net zoals jij niet gedwongen moet worden om een zeker westers bestedingspatroon over te nemen.quote:Op zondag 8 april 2012 15:30 schreef b4kl4p het volgende:
[..]
Als je het wel voor het geld doet heb je het gewoon nog niet begrepen, komt wel. Als ik mijn roeping kan uitvoeren kan doen wat ik wil, en daarbij die pinda wat vingerverf kan subsidiëren met als gevolg dat iedereen wat chiller in zijn vel zit zou ik daar helemaal blij mee zijn.
Gaat niet de goede kant op, nee. Maar dat ligt zeker niet aan de OP. Daar zo op reageren als mod. zijnde vind ik nogal matig.quote:Op zondag 8 april 2012 15:32 schreef remlof het volgende:
[..]
Lees de reacties hier dan. Er staat weinig zinnigs tussen.
Het ligt zeker wel aan de OP, daarin werd de toon al gezet.quote:Op zondag 8 april 2012 15:35 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Gaat niet de goede kant op, nee. Maar dat ligt zeker niet aan de OP. Daar zo op reageren als mod. zijnde vind ik nogal matig.
Alles moet hier efficiënt, en dat maakt het minder gezellig. In zuidelijke landen (in Zuid-Frankrijk al) gaat het een stuk langzamer. Maakt de caissière rustig een praatje, terwijl het uurloon er bijna net zo hoog is als in Nederland. Lekker hoorquote:Op zondag 8 april 2012 15:07 schreef LXIV het volgende:
Overigens is het een grove rechtse leugen dat mensen die meer verdienen daar ook harder voor zouden moeten werken.
Zelf verdien ik ook veel, maar niemand kijkt me op m'n vingers, wat ik produceer is onmeetbaar, ik mag grotendeels doen wat me zelf goeddunkt, hoef niet naar buiten als het slecht weer is et cetera. Dat geldt voor een groot deel van de 'veelverdieners'.
Op een dag kwam ik een oude vriend van me tegen die in ons kantoor bezig was met het aanleggen van internetverbindingen. Ik zo relaxed een praatje proberen te maken en vragen of hij zin had om een uurtje te gaan lunchen in de stad. Keek hij me vreemd aan en zij dat hij door moest werken omdat hij vandaag iets af moest hebben! Dat soort mensen krijgt maar een laag salaris.
Omdat die mensen die het nog niet begrepen hebben wel een hoop leed veroorzaken. Die twee miljoen extra op de rekening waar Diederik over kan patsen bij zijn yuppenvriendjes zouden wat minima al heel wat kunnen ontlasten.quote:Op zondag 8 april 2012 15:34 schreef GSbrder het volgende:
[..]
En waarom zou jij dan mensen die "het nog niet hebben begrepen" willen veranderen en hun geld gaan afnemen? Daar gaat dan toch een enorm verheven superioriteitsgevoel achter schuil? Een hoop Nederlanders hebben de meest bekrompen en zielige materialistische dromen, maar het enige waar jij iets over te zeggen hebt is je eigen consumptiepatroon en je eigen bestedingen. Ga vooral naar vingerverf-exposities, maar materialistische tokkies die liever een Ferrari rijden dan ooit een museum aan te doen, hoeven daar niet hun geld aan stuk te slaan. Net zoals jij niet gedwongen moet worden om een zeker westers bestedingspatroon over te nemen.
Nogal.quote:Op zondag 8 april 2012 15:36 schreef remlof het volgende:
[..]
Het ligt zeker wel aan de OP, daarin werd de toon al gezet.
Al paaseieren gezochtquote:
Het kan anders, maar dat is in een gecontroleerde staatseconomie niet eerlijker.quote:Op zondag 8 april 2012 15:36 schreef b4kl4p het volgende:
[..]
Omdat die mensen die het nog niet begrepen hebben wel een hoop leed veroorzaken. Die twee miljoen extra op de rekening waar Diederik over kan patsen bij zijn yuppenvriendjes zouden wat minima al heel wat kunnen ontlasten.
Natuurlijk zijn er heel wat bijstandspaupers die het niet eens verdienen om een uitkering te krijgen, maar er zijn er ook een heleboel die elke dag keihard moeten knokken om uberhaupt in leven te blijven. Dit kan anders.
Dat vinden de mensen die haar betalen niet.quote:Op zondag 8 april 2012 15:36 schreef horned_reaper het volgende:
De dagelijkse realiteit van mijn schoonmoeder:
'Om 3 uur 's nachts komt ze thuis nadat ze onverwachts 6 uur lang heeft moeten overwerken vanwege twee spoed operaties en een keizersnede (ze is gynaecologe). Nadat ze haar pyjama heeft aangetrokken en helemaal gesloopt op haar bed neervalt gaat om half 4 de telefoon, ze mag weer terugkomen... er is zojuist een 20 jarige vrouw binnengebracht met ernstige complicaties tijdens haar bevalling, ze moet met spoed geopereerd worden. Mijn schoonmoeder hijst zich weer in haar kleding en is net na 4 uur alweer in het ziekenhuis. De operatie duurt 4 uur en vereist opperste concentratie, samenwerking en kennis.... helaas kan ze niet meer naar huis om te slapen, om 9 uur beginnen haar spreekuren alweer en met de wachtlijsten en het tekort aan goede artsen is het onmogelijk om dit door te spelen aan iemand anders. Ze zal de nacht helaas moeten overslaan en laten voor wat het is.'
In dit wereldje bestaat geen CAO.
Als je dat als 60 jarige vrouw nog steeds dagelijks meemaakt moet je ook echt wel passie voor je vak hebben! En wat mij betreft verdienen deze mensen tot in het einde der tijden een stuk meer dan het gemiddelde inkomen.
Zei meneer van de werkgeversbondquote:Op zondag 8 april 2012 15:39 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Dat vinden de mensen die haar betalen niet.
Dus hoeven wij niet met het vingertje te gaan wijzen.
Dat gebeurd nu toch ook al?quote:Op zondag 8 april 2012 15:43 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Zei meneer van de werkgeversbond
Nee, laten we werknemers maar onderdrukken.
En hoe weet jij dat nou weer? Feit is gewoon dat Diederik er geen zak aan heeft aan die extra nulletjes op zijn rekening, feit is ook dat minima vaak gewoon te weinig geld hebben om te eten. Als we dat nou eerst even oplossen met een bovengrens kunnen we daarna wel verder discussiëren of de mens in de kern goed of fout is.quote:Op zondag 8 april 2012 15:38 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Het kan anders, maar dat is in een gecontroleerde staatseconomie niet eerlijker.
Die bijstandsgerechtigde kan beter bouwen aan de custom car van Diederik, een eerzaam beroep leren en overprized horloges in elkaar zetten of andere yuppenspeeltjes bouwen, dan dat de overheid met haar onkundige verdelingsbeleid het geld gaat rondstrooien bij wat subsidiepotjes. Daar wordt Diederik niet eerlijker van en de minima niet beter van.
Dan heeft ze een verkeerde beroepskeuze gemaakt, daar kan je de maatschappij niet (financieel) voor laten opdraaien.quote:Op zondag 8 april 2012 15:36 schreef horned_reaper het volgende:
'Om 3 uur 's nachts komt ze thuis nadat ze onverwachts 6 uur lang heeft moeten overwerken vanwege twee spoed operaties en een keizersnede (ze is gynaecologe). Nadat ze haar pyjama heeft aangetrokken en helemaal gesloopt op haar bed neervalt gaat om half 4 de telefoon, ze mag weer terugkomen... er is zojuist een 20 jarige vrouw binnengebracht met ernstige complicaties tijdens haar bevalling, ze moet met spoed geopereerd worden. Mijn schoonmoeder hijst zich weer in haar kleding en is net na 4 uur alweer in het ziekenhuis. De operatie duurt 4 uur en vereist opperste concentratie, samenwerking en kennis.... helaas kan ze niet meer naar huis om te slapen, om 9 uur beginnen haar spreekuren alweer en met de wachtlijsten en het tekort aan goede artsen is het onmogelijk om dit door te spelen aan iemand anders. Ze zal de nacht helaas moeten overslaan en laten voor wat het is.'
Als je dat als 60 jarige vrouw nog steeds dagelijks meemaakt moet je ook echt wel passie voor je vak hebben! En wat mij betreft verdienen deze mensen tot in het einde der tijden een stuk meer dan het gemiddelde inkomen.
Ik had een paashaas van 2800 gr. uit de AH meegenomen.quote:Op zondag 8 april 2012 15:41 schreef Ziba het volgende:
[..]
Niks gezocht maar wel gegeten. Alles komt mij aanwaaien. En jij?
Volgens mij ziet hij zijn bonus van enkele tonnen al aankomen.quote:
Alsof je dan goede werknemers krijgtquote:Op zondag 8 april 2012 15:43 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Zei meneer van de werkgeversbond
Nee, laten we werknemers maar onderdrukken, managers 1M euro en medewerkers minimumloon.
Pervers mannetje is het. Walgelijk.quote:Op zondag 8 april 2012 15:45 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Volgens mij ziet hij zijn bonus van enkele tonnen al aankomen.
Nou en.quote:Op zondag 8 april 2012 15:36 schreef horned_reaper het volgende:
Daarvoor is toch een betere oplossing te bedenken. Niet heel veel verdienen, maar het werk verdelen over meer mensen. Het lijkt mij niet goed voor patienten om behandeld te worden door een overwerkte veelverdiener.quote:Op zondag 8 april 2012 15:36 schreef horned_reaper het volgende:
De dagelijkse realtiteit van een gehandicapte:quote:Op zondag 8 april 2012 15:36 schreef horned_reaper het volgende:
Ergens klopt het ook niet.quote:Op zondag 8 april 2012 15:45 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Alsof je dan goede werknemers krijgt.
Die kijken wel uit, ze zijn zo vertrokken naar een andere baas, dat is het voordeel van de huidige arbeidsmobiliteit.
Dat eerste is geen feit, want Diederik zal het anders ervaren.quote:Op zondag 8 april 2012 15:43 schreef b4kl4p het volgende:
[..]
En hoe weet jij dat nou weer? Feit is gewoon dat Diederik er geen zak aan heeft aan die extra nulletjes op zijn rekening, feit is ook dat minima vaak gewoon te weinig geld hebben om te eten. Als we dat nou eerst even oplossen met een bovengrens kunnen we daarna wel verder discussiëren of de mens in de kern goed of fout is.
Zo voel ik me ook als ik iets teveel gedronken heb.quote:Op zondag 8 april 2012 15:47 schreef b4kl4p het volgende:
[..]
De dagelijkse realtiteit van een gehandicapte:
Om drie uur wordt ze schreeuwend van de pijn wakker, ze wil die rotmedicijnen niet want ze kan amper meer nadenken maar toch moet ze dit nemen. Ze gaat weer liggen maar de zorgen houden haar uit haar slaap. Om 7 uur staat ze maar op en begint haar dag, ze gaat vrijwilligerswerk doen omdat haar aandoening haar belemmerd een echte baan te nemen. Als ze thuis komt moet ze eten, schrale pasta met een beetje kaas. Meer liet haar portemonnee niet toe. Ze gaat maar op de bank zitten want alles in haar doet pijn, helaas heeft ze geen televisie want daar is niet genoeg geld voor.
Nog een paar uurtjes lijden, dan kan ze weer naar bed. Om morgen zonder slaap toch te vechten om iets van haar leven te maken bij haar vrijwilligers baantje.
Allereerst raad ik je een goed studieboek over de Nederlandse taal aan.quote:Op zondag 8 april 2012 15:47 schreef b4kl4p het volgende:
[..]
Om drie uur wordt ze schreeuwend van de pijn wakker, ze wil die rotmedicijnen niet want ze kan amper meer nadenken maar toch moet ze dit nemen. Ze gaat weer liggen maar de zorgen houden haar uit haar slaap. Om 7 uur staat ze maar op en begint haar dag, ze gaat vrijwilligerswerk doen omdat haar aandoening haar belemmerd een echte baan te nemen. Als ze thuis komt moet ze eten, schrale pasta met een beetje kaas. Meer liet haar portemonnee niet toe. Ze gaat maar op de bank zitten want alles in haar doet pijn, helaas heeft ze geen televisie want daar is niet genoeg geld voor.
Nog een paar uurtjes lijden, dan kan ze weer naar bed. Om morgen zonder slaap toch te vechten om iets van haar leven te maken bij haar vrijwilligers baantje.
Kijk, dit is nou een goed plan.quote:Op zondag 8 april 2012 15:51 schreef Aardappel2610 het volgende:
Minima maken inderdaad vaak verkeerde keuzes (weet ik uit ervaring).
Ergens zouden minima (lees: uitkeringstrekkers en zulks) gewoon voedselbonnen en zulks moeten krijgen, zodat ze hun geld niet kunnen verspillen.
quote:Op zondag 8 april 2012 15:50 schreef eriksd het volgende:
[..]
Allereerst raad ik je een goed studieboek over de Nederlandse taal aan.
Verder snap ik niet waarom je het dagelijks leven van een PvdA'er uiteen zet.
quote:
Je hebt de OP toch wel gelezen?quote:Op zondag 8 april 2012 15:46 schreef Friek_ het volgende:
En wat is nu de boodschap? Meer geld naar artsen en onderzoekers? De medische wetenschap krijgt in verhouding al véél meer geld toebedeeld van de overheid dan andere wetenschapstakken. De enige manier hoe jij je salaris omhoog ziet gaan (en wanneer er sowieso wat vrijer onderzoek mogelijk is) is wanneer je de zorg vergaand privatiseert.
De bijstand: mensen worden in sommige gemeenten gewoon voltijd tewerk gesteld met behoud van uitkering (ook al is het maar 100 euro wat iemand tekort komt). In mijn gemeente was het destijds 20 uur, en dan ook nog gericht op terugkeer naar de arbeidsmarkt. Het was een middel om iets beters te bereiken en geen doel.quote:Op zondag 8 april 2012 15:36 schreef b4kl4p het volgende:
[..]
Omdat die mensen die het nog niet begrepen hebben wel een hoop leed veroorzaken. Die twee miljoen extra op de rekening waar Diederik over kan patsen bij zijn yuppenvriendjes zouden wat minima al heel wat kunnen ontlasten.
Natuurlijk zijn er heel wat bijstandspaupers die het niet eens verdienen om een uitkering te krijgen, maar er zijn er ook een heleboel die elke dag keihard moeten knokken om uberhaupt in leven te blijven. Dit kan anders.
En ja, ik ken die levens maar al te goed. Dit is namelijk het voorbeeld van 90% van de patiënten van een gemiddelde arts.quote:Op zondag 8 april 2012 15:47 schreef b4kl4p het volgende:
[..]
Beetje zoals het huidige kabinet wil doen, bedoel je?quote:Op zondag 8 april 2012 15:21 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Je hoeft er niet meer voor te krijgen?
Wie moet dan de salarissen gaan vaststellen, een meneertje uit Den Haag van het Ministerie voor Eerlijke Verdeling?
De minima hebben het zeker niet slecht, maar het is een fabeltje dat sloebers allemaal een flatscreen en smartphone bezitten.quote:Op zondag 8 april 2012 15:22 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Heel sneu inderdaad.... op recht heel tragisch.
Toch moeten we onszelf afvragen tot in hoeverre de utopie mogelijk is?
Vergeet niet dat de afgelopen 30 jaar er een hoop voorzieningen bij zijn gekomen die wij als "essentieel" aanmerken. Volgens mij is er geen land ter wereld waar er zoveel mensen toegang hebben tot het internet, een mobiele telefoon en een auto hebben.
We zitten in een moeilijke tijd waarin er bezuinigd moet worden. Maar als de laagste inkomens nog steeds allemaal een flatscreen, smartphones, brommers, en internet eisen dan staat dit natuurlijk buiten proportie met 30 jaar geleden toen de laagste inkomens tevreden leken te zijn met hooguit een televisie in de woonkamer als enige elektronica.
Mensen klagen steeds meer want mensen willen steeds meer. Nu komt er een moment dat mensen niet meer kunnen waardoor ze moeten kiezen. "zoals vroeger een ijsje in het park of in het zwambad een paar keer per maand... of toch maar die mooie smartphone".
Je bent te laat Koos. Er zijn al tientallen posts weggehaald door VS.quote:Op zondag 8 april 2012 16:00 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Beetje zoals het huidige kabinet wil doen, bedoel je?
Tof joh. Eet smakelijk.quote:Op zondag 8 april 2012 15:45 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ik had een paashaas van 2800 gr. uit de AH meegenomen.
Hij is een beetje intimiderend.
Als je VWO hebt gedaan en je wilt zo'n vak leren en je weet dat de omstandigheden veel beter hadden gekund, dan zul je wel twee keer nadenken of het het allemaal waard is.quote:Op zondag 8 april 2012 15:32 schreef Aardappel2610 het volgende:
[..]
Ja want stel je voor dat je een vak leert uit ideologie...
Is dan ook gewoon een kuttopic. TS is de omgekeerde Arolsen.quote:Op zondag 8 april 2012 16:02 schreef eriksd het volgende:
[..]
Je bent te laat Koos. Er zijn al tientallen posts weggehaald door VS.
De anti-Arolsenquote:Op zondag 8 april 2012 16:03 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Is dan ook gewoon een kuttopic. TS is de omgekeerde Arolsen.
En terecht. Hoop dat hij ook nog een beetje van zijn dag kan genieten.quote:Op zondag 8 april 2012 16:02 schreef eriksd het volgende:
[..]
Je bent te laat Koos. Er zijn al tientallen posts weggehaald door VS.
Er is een bepaalde marge op de bijstandsuitkering, waardoor sommigen een platte televisie of een ordiphone bij elkaar gespaard hebben. Die marge is bedoeld voor onvoorziene uitgaven, zoals een kapotte wasmachine. Er is ook een bedrag voor sociale deelname in verwerkt.quote:Op zondag 8 april 2012 16:02 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De minima hebben het zeker niet slecht, maar het is een fabeltje dat sloebers allemaal een flatscreen en smartphone bezitten.
Je zult die mogelijkheid inderdaad hebben, maar ik verdenk de minima er niet van dat het geweldige spaarders zijn.quote:Op zondag 8 april 2012 16:04 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Er is een bepaalde marge op de bijstandsuitkering, waardoor sommigen een platte televisie of een ordiphone bij elkaar gespaard hebben. Die marge is bedoeld voor onvoorziene uitgaven, zoals een kapotte wasmachine. Er is ook een bedrag voor sociale deelname in verwerkt.
Dacht je nu echt dat generalistische uitspraken ooit volledig juist zijn.quote:Op zondag 8 april 2012 15:54 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Je hebt de OP toch wel gelezen?
Waar dit hele topic over gaat is het feit dat ik onder ieder nieuwsbericht hier op Fok! reacties voorbij zie komen van mensen die steen en been klagen over de "rijkere" mensen en dat ons huidige kabinet de rijken alleen maar rijker laat worden ten opzichte van de "armere".
Ik wil in dit topic graag duidelijk maken dat dergelijke uitspraken enkel op erg veel onwetendheid zijn gebaseerd.
Dan leef je ver van de realiteit KoosVogels.quote:Op zondag 8 april 2012 16:08 schreef KoosVogels het volgende:
Overigens begrijp ik TS niet goed. Wordt er gekort op hoge inkomens? Als dat het geval is, dan moet je dat uitvechten met je werkgever, niet een of ander jankverhaal afsteken en afgeven op Bijstandstrekkers.
Maar het lijkt mij vrij sterk dat de hoge inkomens hun salaris flink hebben zien dalen. Ondernemers hebben wellicht last van inkomensdaling, maar dat is nou eenmaal het risico van het vak.
De kosten van de zorg lopen uit de hand en er is een begrotingstekort.quote:Op zondag 8 april 2012 16:11 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Dan leef je ver van de realiteit KoosVogels.
Ik kan niet spreken voor bankiers, economen etc. omdat ik hier zelden mee te maken heb. Echter, artsen hebben hun inkomens met meer dan 25% zien dalen de afgelopen 5 jaar.
Ja, en wiens schuld is dat? Jij vindt dat de overheid meer geld door moet sluizen naar artsen?quote:Op zondag 8 april 2012 16:11 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Ik kan niet spreken voor bankiers, economen etc. omdat ik hier zelden mee te maken heb. Echter, artsen hebben hun inkomens met meer dan 25% zien dalen de afgelopen 5 jaar.
Dan zouden ze meer actie moeten voeren. Buitenlandse cijfers laten zien dat het echt enorm in het loon scheelt.quote:Op zondag 8 april 2012 16:11 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Nee zeker niet. De bezuinigingen zijn volledig terecht en over het korten op de salarissen zul je mij ook echt niet horen klagen. Mijn grote probleem ligt hem in het feit dat ik op Fok! iedereen hoor schreeuwen over het "alleen maar korten op jan modaal door de VVD etc. etc."quote:Op zondag 8 april 2012 16:12 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja, en wiens schuld is dat? Jij vindt dat de overheid meer geld door moet sluizen naar artsen?
De dagelijkse realiteit van een filosoof:quote:Op zondag 8 april 2012 15:36 schreef horned_reaper het volgende:
Met alle respect hoor, maar dit lijken me niet de juiste arbeidsomstandigheden.quote:Op zondag 8 april 2012 15:36 schreef horned_reaper het volgende:
Een passie die de maatschappij niets oplevert hoeft ook niet betaald te worden. Een passie die de maatschappij een grote dienst weet te verlenen mag ook een deugd terug verwachten. Zo werkt onze maatschappij nu eenmaal.quote:Op zondag 8 april 2012 16:20 schreef Friek_ het volgende:
[..]
De dagelijkse realiteit van een filosoof:
'Om 3 uur 's nachts kom ik in mijn slaapkamer nadat ik onverwachts 6 uur lang heb moeten nadenken vanwege enkele metafysische problemen en een existentiële crisis (ik denk graag na over het bestaan der dingen). Nadat ik mijn boxershort heb aangetrokken en mijn denkprocessen net tot rust zijn gekomen, gaan mijn gedachten om half 4 alweer tekeer. Er waren enkele kanttekeningen die ik niet had betrokken in mijn redenering, ik mag weer opnieuw beginnen.. ik heb zojuist mogen constateren dat bestaan mogelijk ook een predicaat kan zijn van het subject in een propositie, wat mijn complete Kantiaanse wereld op zijn kop zet. Ik hijs me weer in mijn uitgelubberde trui met geitenwollensokken en zit net na 4 uur alweer gereed met pen en papier achter mijn bureau. Met veel pijn en moeite probeer ik een denkstap te vinden die mijn redenering compleet maakt en mijn denksysteem onaangetast laat.. helaas lukt het die nacht niet meer om te slapen. Om 9 uur moet ik alweer op de groenvoorziening zijn om te schoffelen en met het tekort aan geschikte banen op niveau zal het onmogelijk zijn om nog enig carrièreperspectief op te bouwen.'
In dit wereldje bestaat geen CAO, zelfs een vast contract is een illusie.
Als je dat als 30-jarige heikneuter met toevallig een masterdiploma op zak nog steeds dagelijks meemaakt moet je ook echt wel passie voor je vak hebben! En wat mij betreft verdienen deze mensen tot in het einde der tijden evenveel als dat ze nu verdienen: geen drol.
Als wij in Nederland een flink overschot aan artsen opleiden dan is dat niet meer te garanderen.quote:Op zondag 8 april 2012 16:23 schreef horned_reaper het volgende:
Verantwoordelijkheid en verdienste voor de maatschappij zou wat mij betreft in evenredig verband mogen staan met het salaris.
In de medische wereld wordt gewerkt met bepaalde potjes. Indirect bepaald de overheid inderdaad het salaris van veel medisch personeel. Verplegend personeel of schoonmakers in een ziekenhuis hebben vaste CAO schalen waarin ze niet zomaar gekort kunnen worden, en zeker niet door de overheid. Bij veel artsen ligt dit anders.quote:Op zondag 8 april 2012 16:19 schreef KoosVogels het volgende:
Wacht effe, dus de overheid bepaalt het salaris van medisch personeel? En hoezo is er precies gekort op de hoge inkomens? Door wie, de overheid? Belastingverhogingen zijn er niet geweest, dus ik vraag me af wat je precies bedoelt.
Bedankt voor de uitleg.quote:Op zondag 8 april 2012 16:29 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
In de medische wereld wordt gewerkt met bepaalde potjes. Indirect bepaald de overheid inderdaad het salaris van veel medisch personeel. Verplegend personeel of schoonmakers in een ziekenhuis hebben vaste CAO schalen waarin ze niet zomaar gekort kunnen worden, en zeker niet door de overheid. Bij veel artsen ligt dit anders.
Veel artsen vormen een gezamelijke afdeling binnen een ziekenhuis en dit is als het ware hun eigen bedrijf. Het ziekenhuis krijg van verzekeringsmaatschappijen en de farmaceutische industrie bepaalde bedragen die het ziekenhuis mag verdelen over zijn personeel. Zo betalen verzekeringsmaatschappijen een bepaald bedrag aan een ziekenhuis dat voor een bepaalde afdeling van artsen is bedoeld.... dit potje wordt doorgespeeld naar de afdeling en de artsen moeten onderling met elkaar bepalen hoe een ieder uit dit potje wordt uitbetaald.
Wanneer de farmaceutische industrie en de verzekeringsmaatschappijen in zwaar weer verkeren door hogere lasten die worden ingezet door onze overheid worden de uitgekeerde potjes kleiner en gaat het salaris van de artsen automatisch achteruit. Dus ja, handelingen van de overheid zijn zeer bepalend voor het inkomen van een arts. Plus dat artsen altijd al in de hoogste belastingschalen zitten etc.
Nog even en je klaagt mee met de anti-VVD'ers. Dit is gewoon marktwerking (maar niet echt). Daar ben je voor (of je bent gek).quote:Op zondag 8 april 2012 16:29 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
In de medische wereld wordt gewerkt met bepaalde potjes. Indirect bepaald de overheid inderdaad het salaris van veel medisch personeel. Verplegend personeel of schoonmakers in een ziekenhuis hebben vaste CAO schalen waarin ze niet zomaar gekort kunnen worden, en zeker niet door de overheid. Bij veel artsen ligt dit anders.
Veel artsen vormen een gezamelijke afdeling binnen een ziekenhuis en dit is als het ware hun eigen bedrijf. Het ziekenhuis krijg van verzekeringsmaatschappijen en de farmaceutische industrie bepaalde bedragen die het ziekenhuis mag verdelen over zijn personeel. Zo betalen verzekeringsmaatschappijen een bepaald bedrag aan een ziekenhuis dat voor een bepaalde afdeling van artsen is bedoeld.... dit potje wordt doorgespeeld naar de afdeling en de artsen moeten onderling met elkaar bepalen hoe een ieder uit dit potje wordt uitbetaald.
Wanneer de farmaceutische industrie en de verzekeringsmaatschappijen in zwaar weer verkeren door hogere lasten die worden ingezet door onze overheid worden de uitgekeerde potjes kleiner en gaat het salaris van de artsen automatisch achteruit. Dus ja, handelingen van de overheid zijn zeer bepalend voor het inkomen van een arts. Plus dat artsen altijd al in de hoogste belastingschalen zitten etc.
Zou inderdaad niet rechtstreeks mogen nee.quote:Op zondag 8 april 2012 16:30 schreef dotKoen het volgende:
Maatschappen worden (als het goed is) niet door de farmacie betaald.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |