Als je een echte rechtse rakker bent dan lijkt dat zo.quote:Op zondag 8 april 2012 14:52 schreef horned_reaper het volgende:
Fok lijkt wel een bolwerk van klagende linkse minimuminkomens die een enorm zure smaak verspreiden in alle politiek gerelateerde nieuwsberichten op Fok!
Eén van de uitspraken waar ik mij het aller meeste aan erger is de uitspraak: "Onze huidige politiek maakt de armen alleen maar armer en de rijken alleen maar rijker".
Echt in hemelsnaam..... zijn dit robots ingezet door linkse politieke partijen om onwaarheden te verspreiden op het internet? Natuurlijk is dit niet waar, het probleem ligt veel gecompliceerder.
Ik vind het ook eerlijker wanneer mensen met een uitkering die kunnen werken ook gaan werken.quote:
Dat je wordt gekort, komt omdat veel hoger opgeleiden geen ondernemers zijn. Er zijn ook veel hogeropgeleiden die ver onder hun nivo werken en zelfs in de bijstand belanden.quote:Op zondag 8 april 2012 14:52 schreef horned_reaper het volgende:
5% tegen 50% is niet alleen procentueel al een factor 10 verschil, qua bedrag is het waarschijnlijk meer dan een factor 200 verschil! Ik leef in een wereld van artsen en onderzoekers.... een wereld waarin geld een minder essentiële rol speelt dan bij de meeste anderen, het is er immers altijd genoeg. Maar ik kan wel vertellen dat de bedragen die op artsen is bezuinigd de afgelopen paar jaar (door ons huidige kabinet) niet eens meer in proportie staan tot de lullige kleine (voor ons) bedragen die op minimuminkomens wordt bezuinigd.
En natuurlijk heeft dat "kleine" bedrag een veel grotere impact op de lage sociale klasse van deze maatschappij... maar wanneer is men hier tevreden over het korten van de rijken? Totdat artsen zelf ook in een flatje moeten wonen? Uitspraken zoals ik hier dagelijks op Fok! zie zijn te belachelijk voor woorden! Wij studeren 15 jaar na onze middelbare school totdat we gepromoveerd zijn.... we dragen een enorme last van verantwoordelijkheid op onze schouders en we dienen de maatschappij een enorme gunst die nog veel meer geld oplevert voor ons land. Vervolgens worden er bedragen op ons gekort die ruim 200 maal hoger liggen dan de gekorte bedragen op de minimuminkomens (terwijl ons salaris hooguit 10 maal hoger ligt) en vervolgens klaagt deze halve website steen en been dat de VVD alleen maar de rijken rijker aan het maken is en de armen steeds armer.
Snap nu eens wat voor enorme maatschappelijke onwrichting er plaats zou vinden als artsen, onderzoekers en andere hoog opgeleide mensen er simpelweg geen zin meer in hebben om 80 uur per week te werken op topniveau voor een bedrag dat nauwelijks hoger zal liggen dan het inkomen van een MBO of HBO geschoolde ondernemer. Hier is de grens! En als er nog meer bezuinigd moet worden doen ze dat wat mijn part maar lekker op mensen die het vertikken om hun verantwoordelijkheden te nemen binnen een maatschappij en de hele dag achter hun computer hangen. Op de rijken is nu wel genoeg bezuinigd en ik kan een ieder van jullie garanderen, wanneer er een kabinet aan de macht zou komen dat nog meer wil gaan bezuinigen op de rijkeren ten opzichte van de armere nederlanders.... dat dit Nederland meer schade toe zal brengen dan Rutte met zijn kabinet ooit voor elkaar zou kunnen krijgen.
Dat is iets wat de laatste tijd aan het veranderen is. Onze sociale verzorgingsstaat veranderd in een stelsel waar zelfredzaamheid belangrijker word.quote:Op zondag 8 april 2012 15:06 schreef Devz het volgende:
[..]
Ik vind het eerlijker wanneer mensen met een uitkering die kunnen werken ook gaan werken.
Die hele bonuscultuur daar mag wel wat aan gedaan worden wat mij betreft.
ja, dat rechtvaardigt hetquote:Op zondag 8 april 2012 15:08 schreef Aardappel2610 het volgende:
Ja want verantwoordelijkheden en een maatschappelijk belangrijke functie vervullen rechtvaardigd een salaris dat ruim 5 keer boven het minimuminkomen ligt...
Dat is zo'n typisch rechtse leugen. En typisch genoeg is juist rechts niet vies van een leugen op zijn tijd.
Die Chinezen kunnen er wat van inderdaad.quote:Op zondag 8 april 2012 15:14 schreef schaal_9 het volgende:
Het is in de meeste landen normaal dat de mensen met lagere inkomens klagen, zelfs in actie komen en terecht
Hier mogen mensen ook wel wat meer voor zichzelf opkomen. Het kan honderden euro's per jaar schelen.
Wat zijn "rechtsisten" ?quote:Op zondag 8 april 2012 15:13 schreef Aardappel2610 het volgende:
Sowieso is links of rechts niet zo zwart/wit...
Het punt is gewoon dat veel rechtse stemmers nooit tegenslag hebben gekend en alleen maar klagen dat ze worden gekort en dat er zoveel werklozen thuis zitten. Die mensen hebben natuurlijk ergens wel gelijk, maar zolang ze gewoon nog eten op tafel kunnen zetten, laat staan op vakantie kunnen dan moeten ze eigenlijk hun waffel houden.
Ik betrap rechtsisten er helaas vaak op over weinig inlevingsvermogen of vooruitziende blik te beschikken.
Ja, dat is een rechtvaardigheid ja....quote:Op zondag 8 april 2012 15:08 schreef Aardappel2610 het volgende:
Ja want verantwoordelijkheden en een maatschappelijk belangrijke functie vervullen rechtvaardigd een salaris dat ruim 5 keer boven het minimuminkomen ligt...
Dat is zo'n typisch rechtse leugen. En typisch genoeg is juist rechts niet vies van een leugen op zijn tijd.
TS komt met een serieus en genuanceerd verhaal en dit is jouw eerste reactie? Kom op Remlof, je kan beter.quote:
Ja een diegene met een bijstandsuitkering vecht zo hard als hij kan om in leven te blijven omdat hij nou eenmaal ziek is of gehandicapt. Verwend snotjoch, ik zou haast hopen dat je het zelf eens meemaakt.quote:Op zondag 8 april 2012 15:17 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Ja, dat is een rechtvaardigheid ja....
Ik dacht dat iedereen het daar wel over eens was inmiddels? Wat was jouw plan dan?
Ik studeer zo hard als ik kan zodat ik me later nooit meer druk hoef te maken over of ik wel genoeg geld heb. Ik ben nu eenmaal opgegroeid in een vrij royale situatie en hoop dat voor mezelf ook later door te kunnen zetten.
Sterker nog: we zijn een van de weinige landen waar mensen met een uitkering voltijd aan de slag moeten met behoud van uitkering. Maar het mag gezegd worden: de Franse droom (hoog minimumloon vanaf 18 jaar, korte werkweken en vroeg met pensioen) zal ook weleens omvallen.quote:Op zondag 8 april 2012 15:06 schreef Devz het volgende:
[..]
Ik vind het ook eerlijker wanneer mensen met een uitkering die kunnen werken ook gaan werken.
Die hele bonus- en graaicultuur daar mag wel wat aan gedaan worden wat mij betreft.
Je hoeft er niet meer voor te krijgen?quote:Op zondag 8 april 2012 15:17 schreef b4kl4p het volgende:
Rot op man, werk is werk. Doe wat je leuk vindt en je hoeft er geen tien keer meer voor te krijgen dan een ander.
Met je zeikverhaal, je moest eens weten wat die 5% met het leven van een laag betaald mens doet. Vastgeroest in de pauperflat omdat er geen geld is voor een ijsje bij het zwembad.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |