Op zondag 8 april 2012 14:52 schreef horned_reaper het volgende:Fok lijkt wel een bolwerk van klagende linkse minimuminkomens die een enorm zure smaak verspreiden in alle politiek gerelateerde nieuwsberichten op Fok!
Eén van de uitspraken waar ik mij het aller meeste aan erger is de uitspraak: "Onze huidige politiek maakt de armen alleen maar armer en de rijken alleen maar rijker".
Echt in hemelsnaam..... zijn dit robots ingezet door linkse politieke partijen om onwaarheden te verspreiden op het internet? Natuurlijk is dit niet waar, het probleem ligt veel gecompliceerder.
Hoge inkomens zijn er de afgelopen jaren vele malen meer op achteruit gegaan dan lage inkomens. Procentueel zijn ze er meer op achteruit gegaan en natuurlijk puur qua bedrag nog VEEL meer. Maar iedereen lijkt plotseling te vergeten dat hoge inkomens vaak in een wereld van totaal andere normen en waarden leven, die essentieel verbonden zijn met hun status.
Iemand die 1 miljoen per jaar verdiend en 50% wordt gekort op zijn loon kan natuurlijk nog steeds 4 keer per jaar op vakantie en kan nog steeds in een pracht van een huis wonen en alle rekeningen gemakkelijk betalen. Deze persoon zal enkel de nodige luxe concessies moeten doen om niet in de problemen te komen.
Iemand die op het absolute minimum leeft met 3 kinderen in een sociale huurwoning zal al enorm in de problemen komen wanneer het 5% zal worden gekort op zijn of haar loon. Die 5% is immers enorm hard nodig om de kinderen nog net op een voetbalclubje te zetten, net eens een keertje weg te gaan of überhaupt zelfs te kunnen eten.
5% tegen 50% is niet alleen procentueel al een factor 10 verschil, qua bedrag is het waarschijnlijk meer dan een factor 200 verschil! Ik leef in een wereld van artsen en onderzoekers.... een wereld waarin geld een minder essentiële rol speelt dan bij de meeste anderen, het is er immers altijd genoeg. Maar ik kan wel vertellen dat de bedragen die op artsen is bezuinigd de afgelopen paar jaar (door ons huidige kabinet) niet eens meer in proportie staan tot de lullige kleine (voor ons) bedragen die op minimuminkomens wordt bezuinigd.
En natuurlijk heeft dat "kleine" bedrag een veel grotere impact op de lage sociale klasse van deze maatschappij... maar wanneer is men hier tevreden over het korten van de rijken? Totdat artsen zelf ook in een flatje moeten wonen? Uitspraken zoals ik hier dagelijks op Fok! zie zijn te belachelijk voor woorden! Wij studeren 15 jaar na onze middelbare school totdat we gepromoveerd zijn.... we dragen een enorme last van verantwoordelijkheid op onze schouders en we dienen de maatschappij een enorme gunst die nog veel meer geld oplevert voor ons land. Vervolgens worden er bedragen op ons gekort die ruim 200 maal hoger liggen dan de gekorte bedragen op de minimuminkomens (terwijl ons salaris hooguit 10 maal hoger ligt) en vervolgens klaagt deze halve website steen en been dat de VVD alleen maar de rijken rijker aan het maken is en de armen steeds armer.
Snap nu eens wat voor enorme maatschappelijke onwrichting er plaats zou vinden als artsen, onderzoekers en andere hoog opgeleide mensen er simpelweg geen zin meer in hebben om 80 uur per week te werken op topniveau voor een bedrag dat nauwelijks hoger zal liggen dan het inkomen van een MBO of HBO geschoolde ondernemer. Hier is de grens! En als er nog meer bezuinigd moet worden doen ze dat wat mijn part maar lekker op mensen die het vertikken om hun verantwoordelijkheden te nemen binnen een maatschappij en de hele dag achter hun computer hangen. Op de rijken is nu wel genoeg bezuinigd en ik kan een ieder van jullie garanderen, wanneer er een kabinet aan de macht zou komen dat nog meer wil gaan bezuinigen op de rijkeren ten opzichte van de armere nederlanders.... dat dit Nederland meer schade toe zal brengen dan Rutte met zijn kabinet ooit voor elkaar zou kunnen krijgen.