Dit.quote:Op zondag 8 april 2012 15:20 schreef b4kl4p het volgende:
[..]
Ja een diegene met een bijstandsuitkering vecht zo hard als hij kan om in leven te blijven omdat hij nou eenmaal ziek is of gehandicapt. Verwend snotjoch, ik zou haast hopen dat je het zelf eens meemaakt.
Die beweging is 30 jaar aan de gang. Er zijn steeds meer mensen die zichzelf niet kunnen redden, maar tegenwoordig om ideologische gronden in die positie worden gedwongen. Probeer dat maar eens uit te leggen aan rechtse mensen. Die weten daar weer niets vanaf. De samenleving kent vele gezichten.quote:Op zondag 8 april 2012 15:12 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Dat is iets wat de laatste tijd aan het veranderen is. Onze sociale verzorgingsstaat veranderd in een stelsel waar zelfredzaamheid belangrijker word.
Heel sneu inderdaad.... op recht heel tragisch.quote:Op zondag 8 april 2012 15:17 schreef b4kl4p het volgende:
Rot op man, werk is werk. Doe wat je leuk vindt en je hoeft er geen tien keer meer voor te krijgen dan een ander.
Met je zeikverhaal, je moest eens weten wat die 5% met het leven van een laag betaald mens doet. Vastgeroest in de pauperflat omdat er geen geld is voor een ijsje bij het zwembad.
Ik studeer mij ook helemaal kapot. Niet omdat ik later veel geld wil verdienen, maar omdat ik weet hoe het is om te leven in een situatie waarin de hele maatschappij het beter heeft dan jou. Het leven heeft dan niets te bieden en wordt vrij snel uitzichtloos. Dat wil ik graag tegengaan door voor mezelf zo veel mogelijk mogelijkheden te creëren. Dat heeft niets met geld te maken, maar met vrijheid. Helaas is in deze maatschappij vrijheid en geld direct aan elkaar verbonden.quote:Op zondag 8 april 2012 15:17 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Ja, dat is een rechtvaardigheid ja....
Ik dacht dat iedereen het daar wel over eens was inmiddels? Wat was jouw plan dan?
Ik studeer zo hard als ik kan zodat ik me later nooit meer druk hoef te maken over of ik wel genoeg geld heb. Ik ben nu eenmaal opgegroeid in een vrij royale situatie en hoop dat voor mezelf ook later door te kunnen zetten.
Iedereen in de bijstand is ziek of gehandicapt?quote:Op zondag 8 april 2012 15:20 schreef b4kl4p het volgende:
[..]
Ja een diegene met een bijstandsuitkering vecht zo hard als hij kan om in leven te blijven omdat hij nou eenmaal ziek is of gehandicapt. Verwend snotjoch, ik zou haast hopen dat je het zelf eens meemaakt.
Bijvoorbeeld, trek het allemaal wat glad. Je gaat toch niet een richting op puur en alleen voor het geld, hoe ongelukkig wil je worden?quote:Op zondag 8 april 2012 15:21 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Je hoeft er niet meer voor te krijgen?
Wie moet dan de salarissen gaan vaststellen, een meneertje uit Den Haag van het Ministerie voor Eerlijke Verdeling?
Studeer je boeken Nederlands nog maar even kapot.quote:Op zondag 8 april 2012 15:23 schreef Aardappel2610 het volgende:
[..]
Ik studeer mij ook helemaal kapot. Niet omdat ik later veel geld wil verdienen, maar omdat ik weet hoe het is om te leven in een situatie waarin de hele maatschappij het beter heeft dan jou. Het leven heeft dan niets te bieden en wordt vrij snel uitzichtloos. Dat wil ik graag tegengaan door voor mezelf zo veel mogelijk mogelijkheden te creëren. Dat heeft niets met geld te maken, maar met vrijheid. Helaas is in deze maatschappij vrijheid en geld direct aan elkaar verbonden.
Ook steevast hetzelfde non - argument: ik hoop dat je het zelf een keer overkomtquote:
Welke mensen en welke ideologische redenen bedoel je daarmee?quote:Op zondag 8 april 2012 15:22 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Die beweging is 30 jaar aan de gang. Er zijn steeds meer mensen die zichzelf niet kunnen redden, maar tegenwoordig om ideologische gronden in die positie worden gedwongen. Probeer dat maar eens uit te leggen aan rechtse mensen. Die weten daar weer niets vanaf. De samenleving kent vele gezichten.
Er zijn genoeg mensen die met prachtige cijfers in 4 jaar afgestudeerd zijn aan een universiteit en geen baan hebben.quote:Op zondag 8 april 2012 15:17 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Ja, dat is een rechtvaardigheid ja....
Ik dacht dat iedereen het daar wel over eens was inmiddels? Wat was jouw plan dan?
Ik studeer zo hard als ik kan zodat ik me later nooit meer druk hoef te maken over of ik wel genoeg geld heb. Ik ben nu eenmaal opgegroeid in een vrij royale situatie en hoop dat voor mezelf ook later door te kunnen zetten.
Anders ga jij even ergens anders trollenquote:Op zondag 8 april 2012 15:24 schreef eriksd het volgende:
[..]
Studeer je boeken Nederlands nog maar even kapot.
wtfquote:Op zondag 8 april 2012 15:24 schreef Aardappel2610 het volgende:
Ergens is het ook raar dat vermogen geen bovengrens kent. Waarom
[..]
Anders ga jij even ergens anders trollen .
Het blijft een zinloze discussie. Ik verdien behoorlijk bovengemiddeld en stem toch PvdA omdat ik een rechtvaardiger samenleving wil. En nu?quote:Op zondag 8 april 2012 15:17 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
TS komt met een serieus en genuanceerd verhaal en dit is jouw eerste reactie? Kom op Remlof, je kan beter.
Klopt, vaak zijn dat mensen met hoogfunctionerend autisme. In deze tijd van crisis is daar een groep werklozen bijgekomen die sociaal wel voldoende onderlegd is.quote:Op zondag 8 april 2012 15:24 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Er zijn genoeg mensen die met prachtige cijfers in 4 jaar afgestudeerd zijn aan een universiteit en geen baan hebben.
Is je stem zinloos.quote:Op zondag 8 april 2012 15:25 schreef remlof het volgende:
[..]
Het blijft een zinloze discussie. Ik verdien behoorlijk bovengemiddeld en stem toch PvdA omdat ik een rechtvaardiger samenleving wil. En nu?
Hahahaquote:Op zondag 8 april 2012 15:24 schreef Aardappel2610 het volgende:
[..]
Anders ga jij even ergens anders trollen
Niemand gaat jou dan ook verplichten je leven in dienst te stellen van het geld, maar als anderen een studie volgen of risico's nemen om hun kansen op een lieve duit aan salaris te vergroten, ga je op de grond stampen terwijl je zegt te doen waar je van houdt, omdat het niet eerlijk is? En je doet het niet eens voor het geld, zei je net?quote:Op zondag 8 april 2012 15:23 schreef b4kl4p het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld, trek het allemaal wat glad. Je gaat toch niet een richting op puur en alleen voor het geld, hoe ongelukkig wil je worden?
Dit een zinloze discussie noemen! Er is genoeg bagger op Fok!, maar deze discussie lijkt me allerminst zinloos. Genoeg interesse voor ook, zo te zien.quote:Op zondag 8 april 2012 15:25 schreef remlof het volgende:
[..]
Het blijft een zinloze discussie. Ik verdien behoorlijk bovengemiddeld en stem toch PvdA omdat ik een rechtvaardiger samenleving wil. En nu?
Dergelijke haat is natuurlijk ook niet goed. Zoveel heeft de geschiedenis wel bewezen.quote:Op zondag 8 april 2012 15:25 schreef Aardappel2610 het volgende:
Ik heb zo'n hekel aan rechtse en overdreven rijke mensen.
Dan moet je ook geen culturele antropologie gaan doenquote:Op zondag 8 april 2012 15:24 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Er zijn genoeg mensen die met prachtige cijfers in 4 jaar afgestudeerd zijn aan een universiteit en geen baan hebben.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |