Dit is de in concert uitvoering dus daar wordt het een en ander mee gespeeld.quote:Op woensdag 4 juli 2012 21:16 schreef BarrieButsers het volgende:
Dat stuk van Darryl komt regelrecht uit een oud liedje van hem. Beetje jammer
Oh dacht alquote:Op woensdag 4 juli 2012 21:18 schreef chufi het volgende:
[..]
Dit is de in concert uitvoering dus daar wordt het een en ander mee gespeeld.
De nummers zijn ook niet direct de uitvoeringen van tv.quote:Op woensdag 4 juli 2012 21:16 schreef BarrieButsers het volgende:
Dat stuk van Darryl komt regelrecht uit een oud liedje van hem. Beetje jammer
Volgens mij had hij altijd een kleine auto ofzo.quote:Op woensdag 4 juli 2012 21:25 schreef chufi het volgende:
[..]
Alsof die ooit zuiver en clean heeft gezongen ...
Volgens mij heeft Armand geen geldig rijbewijs meerquote:Op woensdag 4 juli 2012 21:26 schreef Specularium het volgende:
[..]
Volgens mij had hij altijd een kleine auto ofzo.
Maar kleine Viezerik werd volgens mij wel heel goed met dit ...quote:Op woensdag 4 juli 2012 21:27 schreef Karina het volgende:
House for Sale is wel een mooi nummer. En Ali heeft mooi haar. En kleine viezerik heeft glimmende dingen op zijn tanden.
quote:Op woensdag 4 juli 2012 21:29 schreef chufi het volgende:
[..]
Maar kleine Viezerik werd volgens mij wel heel goed met dit ...
Een grill, wordt eroverheen gezet als een soort bitje.quote:Op woensdag 4 juli 2012 21:27 schreef Karina het volgende:
En kleine viezerik heeft glimmende dingen op zijn tanden.
Ja ik kwam even niet op de naam, soort beugel maar dan glimmender.quote:Op woensdag 4 juli 2012 21:31 schreef Specularium het volgende:
[..]
Een grill, wordt eroverheen gezet als een soort bitje.
Ja Kempiquote:
Zonder Brownie was dit geen succes geworden (de tv-serie)...quote:Op woensdag 4 juli 2012 21:42 schreef Karina het volgende:
Brownie Dutch vind ik ook altijd leuk met zijn gekke hoge stemmetje.
Deze gast was volgens mij ook goed.
Zijn castraatstem doet het soms wel aardig , mijn ideequote:Op woensdag 4 juli 2012 21:46 schreef Specularium het volgende:
Brownie is een goeie producer maar hij moet niet zingen.
Ik vind het wel wat hebben.quote:Op woensdag 4 juli 2012 21:46 schreef Specularium het volgende:
Brownie is een goeie producer maar hij moet niet zingen.
ik neem aan alleen henk en henk, die waren vorig jaar ook weer bij elkaar voor vrienden van amstel geloof ikquote:Op zaterdag 29 september 2012 14:44 schreef Karina het volgende:
Apart: Het Goede Doel, met zijn allen? Ik dacht dat ze uit elkaar waren.
Ik zag in de trailer dat ze vandaag naar Volendam gaan, dus ik denk dat Jan Keizer en Anny Schilder aan de beurt zijn.quote:Ali B en de rappers gaan de komende weken langs bij Jan Keizer & Anny Schilder, Koos Alberts, Ria Valk, Maggie MacNeal, Het Goede Doel, Peter Koelewijn, Astrid Nijgh en Danny de Munk.
Ik kijk hierna het laatste deel. Het oplezen gaat mij altijd veel te traag.quote:Op woensdag 12 december 2012 20:35 schreef Specularium het volgende:
Ik heb helemaal geen zin in dat dictee.
quote:Op woensdag 12 december 2012 20:38 schreef DeeBee het volgende:
'Even Volendam opsnuiven...'
Nice one.![]()
1 per jaarquote:Op woensdag 12 december 2012 20:43 schreef StephanL het volgende:
[..]
O. Niemand wil toch in Volendam wonen?
37 albums, WTF!, dat is echt veel.
Doen ze nog goed. Meeste artiesten redden dat niet eens.quote:
Zeker weten, ook één van de weinige die ik van ze ken.quote:Op woensdag 12 december 2012 20:46 schreef Karina het volgende:
Wel het leukste nummer vind ik. Mon Amour.
Geen idee, haar moeder schijnt ook haar tante te zijn.quote:Op woensdag 12 december 2012 21:01 schreef michiel_merk het volgende:
is Annie de moeder van Monique Smit ?
en de tante van Jan Smit zin vrouw/vriendinquote:Op woensdag 12 december 2012 21:02 schreef Specularium het volgende:
[..]
Geen idee, haar moeder schijnt ook haar tante te zijn.
Volgens mij doet hij altijd de stukjes die hetzelfde zijn als het origineel. En hij is voor de hoge notenquote:Op woensdag 12 december 2012 21:04 schreef StephanL het volgende:
Brownie Dutch moet altijd mee zingen, dat begrijp nooit helemaal.
Ja die knijp zn ballen altijd afquote:Op woensdag 12 december 2012 21:02 schreef Karina het volgende:
Dutchie zometeen met zijn hoge stemmetje.
Astrid Nijgh? Ik dacht dat die al dood wasquote:Op woensdag 12 december 2012 07:31 schreef Karina het volgende:
KickVanavond weer een nieuwe aflevering.
[..]
Ik zag in de trailer dat ze vandaag naar Volendam gaan, dus ik denk dat Jan Keizer en Anny Schilder aan de beurt zijn.
Lennart Nijgh is al een tijdje dood volgens mij, dat zal de verwarring zijnquote:Op woensdag 12 december 2012 21:06 schreef Karina het volgende:
Astrid Nijgh zat bij DWDD, onherkenbaar! Ja logisch natuurlijk, die is al in 30 jaar niet meer op tv geweest geloof ik.
Je moet gewoon effe wachten, staan de nummers los online.quote:Op woensdag 12 december 2012 21:08 schreef ddx het volgende:
Volgende afleveringen neem ik wel op, kan je snel doorspoelen op tussenstukjes.
Zijn wel paar stukje die leuk zijn, maar vandaag hoop slaapverwekkende stukjes.quote:Op woensdag 12 december 2012 21:10 schreef Specularium het volgende:
[..]
Je moet gewoon effe wachten, staan de nummers los online.
Zijn het je ogen!quote:
Deze niet? Pls, say no!quote:Op woensdag 19 december 2012 20:35 schreef Karina het volgende:
Begonnen en dit nummer ken ik dus niet.
Ah, tochquote:
Dat blauwe ding?quote:Op woensdag 19 december 2012 20:49 schreef Specularium het volgende:
Ik heb de Koosmobiel weleens op de snelweg zien rijden.
Hij bestaat echt, aangepast wagentje vol met stickers.
Ik dacht al, met dat ding net de snelweg op lijkt me niet zo handigquote:Op woensdag 19 december 2012 20:49 schreef Specularium het volgende:
Niet dat ding waar hij nu in rijdt, een dichte wagen was dat.
Oh. Jammerquote:Op woensdag 19 december 2012 20:49 schreef Specularium het volgende:
Niet dat ding waar hij nu in rijdt, een dichte wagen was dat.
Meestal lijkt het nog wel enigszins op het origineel. Maar nu dus niet. Rap zal denk ik wel meer op het origineel lijken.quote:Op woensdag 19 december 2012 21:01 schreef Pisces29 het volgende:
Maar heeft Koos nu dan de tekst in een nieuwe jas gegooid, en zelf een melodie verzonnen? Melodie blijft dus niet hetzelfde?
Vind ik ook, die stem blijft goedquote:Op woensdag 19 december 2012 21:04 schreef CarlosJacques het volgende:
Refrein is altijd het beste stuk in die nummers, Brownie.
quote:
quote:
Is ook cool. Iemand die vooroordelen weghaalt.quote:Op woensdag 19 december 2012 21:08 schreef CarlosJacques het volgende:
Oh shit, de tiende van Tijl.. snel zappen.
Hij heeft een vrije transferquote:Op woensdag 19 december 2012 21:10 schreef Pisces29 het volgende:
Is dit eigenlijk het tweede of derde seizoen van Ali?
Wellicht een prima programma, maar Kwijl Beckand staat me niet aan.quote:Op woensdag 19 december 2012 21:10 schreef tong80 het volgende:
[..]
Is ook cool. Iemand die vooroordelen weghaalt.
Kijk nou maar, die deugt ook. Qua vooroordelen.quote:Op woensdag 19 december 2012 21:13 schreef CarlosJacques het volgende:
[..]
Wellicht een prima programma, maar Kwijl Beckand staat me niet aan.
MUZ / De tiende van Tijl........quote:Op woensdag 19 december 2012 21:13 schreef CarlosJacques het volgende:
[..]
Wellicht een prima programma, maar Kwijl Beckand staat me niet aan.
Ik verscheurde je foto niet kennen Karina?quote:Op woensdag 19 december 2012 20:35 schreef Karina het volgende:
Begonnen en dit nummer ken ik dus niet.
Daarvoor lieten ze eerst nog een ander nummer horen, dat kende ik nietquote:Op zaterdag 22 december 2012 00:01 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Ik verscheurde je foto niet kennen Karina?
Die ken je toch wel?quote:Op woensdag 2 januari 2013 20:34 schreef StephanL het volgende:
O Peter Koelewijn. Het is dat ik het hier zie staan
Generatiekloofje denk ik, ik zong het zo meequote:Op woensdag 2 januari 2013 20:37 schreef StephanL het volgende:
[..]
Ja ken hem wel, maar dat nummer wat ze afspeelde totaal niet.
Laten we het daar op houdenquote:Op woensdag 2 januari 2013 20:38 schreef Karina het volgende:
[..]
Generatiekloofje denk ik, ik zong het zo mee
Zonder historisch besefquote:Op woensdag 2 januari 2013 20:43 schreef henkde_j het volgende:
Eindelijk een rapper met een beetje hersens en beschaving
Zo is ie altijd al geweest. Altijd chagrijnig en schoppend.quote:Op woensdag 2 januari 2013 20:44 schreef JaneDoe het volgende:
peter komt erg onaangenaam over zeg, jammer
denk zelfs waarom doet hij aan door programma mee?!
typhoon, één van de meest beschaafde rappersquote:Op woensdag 2 januari 2013 20:43 schreef henkde_j het volgende:
Eindelijk een rapper met een beetje hersens en beschaving
nogal ja, wat een kwalquote:Op woensdag 2 januari 2013 20:46 schreef Van_Poppel het volgende:
Koelwijn komt hier als een pedant mannetje over.
Die rapper toont tenminste wel respect voor die ouwe lullen muziek.quote:Op woensdag 2 januari 2013 20:46 schreef tong80 het volgende:
[..]
Zo is ie altijd al geweest. Altijd chagrijnig en schoppend.
Maar die neger is net zo erg.
Oneens. Peter is nogal onuitstaanbaar inderdaad, die rapper vind ik echt wel ok.quote:Op woensdag 2 januari 2013 20:46 schreef tong80 het volgende:
[..]
Zo is ie altijd al geweest. Altijd chagrijnig en schoppend.
Maar die neger is net zo erg.
Ik gok dat de Heezerweg van Peerke het ghetto is.quote:Op woensdag 2 januari 2013 20:48 schreef JaneDoe het volgende:
zet een zwarte jongen op straat en de buurt is gelijk een ghetto
of nog mooier; kempiquote:Op woensdag 2 januari 2013 20:50 schreef IPA het volgende:
Zo Niet Mij is 1 van de betere nummers als je het mij vraagt.. Gaat 'ie het afkraken. Wat had hij gezegd als hij met zo'n type als Keizer had moeten werken
Multi miljonair met kutmuziek.quote:
Hij begon disrespectvol.quote:Op woensdag 2 januari 2013 20:46 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Die rapper toont tenminste wel respect voor die ouwe lullen muziek.
tis een rijke klootzak iddquote:Op woensdag 2 januari 2013 20:53 schreef tong80 het volgende:
[..]
Multi miljonair met kutmuziek.
Voegde 'who the fuck is ? ' toe aan een bekend nummer en liep nogmaals binnen.
Ben ik met je eens de rapper kwam verkeerd binnen.quote:Op woensdag 2 januari 2013 20:49 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Oneens. Peter is nogal onuitstaanbaar inderdaad, die rapper vind ik echt wel ok.
Nee zak de behangerquote:
Lijkt Bob Dylan wel. Ouwe vent.quote:Op woensdag 2 januari 2013 20:57 schreef tong80 het volgende:
Hij kan ook niet zingen.
Hoor hem kraaien.
Dit is wel heel erg jaquote:Op woensdag 2 januari 2013 20:57 schreef tong80 het volgende:
Hij kan ook niet zingen.
Hoor hem kraaien.
Overrated die man. Zie liever een overenthousiaste Ronny Toberquote:Op woensdag 2 januari 2013 20:57 schreef tong80 het volgende:
Hij kan ook niet zingen.
Hoor hem kraaien.
wat en omslag tongetje, ik schrik ervanquote:Op woensdag 2 januari 2013 20:57 schreef tong80 het volgende:
Hij kan ook niet zingen.
Hoor hem kraaien.
quote:Op woensdag 2 januari 2013 20:57 schreef tong80 het volgende:
Hij kan ook niet zingen.
Hoor hem kraaien.
fantastische manquote:Op woensdag 2 januari 2013 20:58 schreef IPA het volgende:
[..]
Overrated die man. Zie liever een overenthousiaste Ronny Tober
Die zong mooier aan het kruis.quote:
Nee die is te netjes. Ali misschien wel, deed hij net al eigenlijk.quote:Op woensdag 2 januari 2013 20:59 schreef Van_Poppel het volgende:
Toch zal die rapper hem niet afbranden.
De neger had geen respect voor kom van het dak af. Daar refereerde ik aanquote:Op woensdag 2 januari 2013 20:58 schreef JaneDoe het volgende:
[..]
wat en omslag tongetje, ik schrik ervan
Monthy Pyton...quote:Op woensdag 2 januari 2013 20:59 schreef tong80 het volgende:
[..]
Die zong mooier aan het kruis.
Althans als je Monthy Pyton moet geloven.
hahaquote:Op woensdag 2 januari 2013 20:59 schreef Van_Poppel het volgende:
Wow, zoveel onwetendheid in 1 postquote:Op woensdag 2 januari 2013 21:00 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Monthy Pyton...
Is dat die matige B-film met de knights who sai NI?
Die scoort steeds meer punten van me. Net asl Ali B. met dit programmaquote:Op woensdag 2 januari 2013 20:59 schreef Van_Poppel het volgende:
Ja en André hazes was ook een kutbandquote:Op woensdag 2 januari 2013 21:00 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Monthy Pyton...
Is dat die matige B-film met de knights who sai NI?
Typhoon is één van de weinige Nederlandse hiphop artiesten die ik echt waardeer. Hij is geen type 'bitches, money' en dat soort grappen.quote:Op woensdag 2 januari 2013 21:00 schreef tong80 het volgende:
[..]
Die scoort steeds meer punten van me. Net asl Ali B. met dit programma
Hazesquote:Op woensdag 2 januari 2013 21:01 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ja en André hazes was ook een kutband
Als je denkt dat Monty Python één film is dan heb je wel een en ander gemist ja.quote:Op woensdag 2 januari 2013 21:01 schreef Paxcon het volgende:
[..]
oh wat een faal, bedoel natuurlijk 'say'.
Maar verder zit ik er ook naast dus?
Ditquote:Op woensdag 2 januari 2013 21:03 schreef Sunnythesun het volgende:
Die gasten zijn gewoon zo enorm creatief, heerlijk! Of het nou mijn smaak is of niet, doet er echt niet toe. Ik vind het tof!
Zonder dat refrein zou het best nog wel eens hitpotentie kunnen hebbenquote:Op woensdag 2 januari 2013 21:04 schreef JaneDoe het volgende:
waarschijnlijk vind peter t referein t beste
Jan Lenferink ging met taarten langs verjaardagen. Hells Angels is legendarisch.quote:
Heerlijk hoe ie door de mand vielquote:Op woensdag 2 januari 2013 21:09 schreef KwadeAfdronk het volgende:
heb wel gelachen vooral om dat faaloptrede van hem na die opmerkingen en dan die gezichten van die gasten
Jammer dat Peter afwijzend gedroeg!quote:Op donderdag 3 januari 2013 08:26 schreef Karina het volgende:
Ik denk dat Jacques wel wat sympathieker is dan die zuurpruim Peter Koelewijn
Meen je het? Het verbaast me niks, vreselijke vent!quote:Op woensdag 2 januari 2013 21:08 schreef tong80 het volgende:
[..]
Jan Lenferink ging met taarten langs verjaardagen. Hells Angels is legendarisch.
Bij Peter Koelewijn kwam ie niet binnen werd met GVDes enzo weggesnauwd.
quote:'Al vanaf de eerste ontmoeting bleek Peter Koelewijn een vreselijke naarling'
COLUMN Peter Koelewijn is alleen geïnteresseerd in Peter Koelewijn. Tenminste, dat viel columnist Martijn Simons op in Ali B. op volle toeren. Waarin 'maar weer eens bewezen werd dat Peter feilloos in staat is zelfs uit zinnen van drie woorden alle poëzie te knijpen.'
Het programma 'Ali B. Op Volle Toeren' is razend populair. En waarom ook niet? Hiphop is gaaf, en Holland al helemaal. Gouden combinatie, zeker met Ali B., die overal een sketch van kan maken.
Woensdagavond was Typhoon te gast. Ik heb een tijd veel naar zijn muziek geluisterd, zijn debuutalbum 'Tussen Licht en Lucht' vond ik toen heel goed, ik kende teksten. Ik kon me hem niet goed voorstellen in 'Op Volle Toeren'. Te serieus. Te pretentieus, misschien ook wel. Maar een lieve jongen. Een rapper uit 't Harde, een klein dorpje op de Veluwe, daar kan weinig mis mee zijn.
Het leek Ali een goed idee om Typhoon te koppelen aan Peter Koelewijn. Volgens Ali was Peter Koelewijn de beste producer van Nederland, een soort kruising tussen Phil Spector en Brian Eno.
Joviaal
Om de een of andere reden nam ik aan dat Peter Koelewijn een joviale, gezellige man was die het allemaal niet zo zwaar nam (anders bedenk je niet 'Kom van dat dak af!', en maak je met Johan Cruijff niet de meestersingle 'Oei, oei, oei, dat was me weer een loei'), maar dat was weer eens veel te naïef gedacht van mij.
Al vanaf de eerste ontmoeting bleek Peter Koelewijn een vreselijke naarling, een man die alleen maar interesse had in... Peter Koelewijn. In Peter Koelewijn en in Peter Koelewijn. Dat hele rapding vond hij maar onzin. Rappers hadden geen ritmegevoel, volgens Peter. Ja, hij had ooit, in 1989, een plaat gemaakt met Miker G. en DJ Sven en die vond hij nog wel aardig omdat hij 'het zelf had gedaan.' Maar verder 'was het helemaal niks'.
Tot zover de vorige generatie, dacht ik, of die daarvoor, of daarvoor, of daarvoor.
Terwijl ze de studio betraden (een omgebouwde schuur met plavuizen op de vloer), zei Ali dat hij fan was van Peter. Geen onaardige opmerking, maar niet voor Peter. Zelden iemand zo met een compliment zien omgaan. 'Hij bedoelt waarschijnlijk dat hij een paar liedjes van mij kent,' zei hij.
Peters ster bleek vele malen groter dan Ali's bevattingsvermogen. Toen moesten ze het nummer nog maken.
Ali en Typhoon bewerkten 'Kom van dat dak af!' en Peter moest het doen met 'Zo niet mij', een introspectief nummer waar de meesterproducer zichtbaar moeite mee had. Hij zat maar wat te hummen. 'Ik vond de tekst apart. Is het een hit geweest?' En: 'Ik zal mijn best doen om er iets van te brouwen.'
Dak
Een week later was het zover: de held was naar Almere afgereisd. Ali en Typhoon stonden op het dak van de studio te wachten op Peter. Toen hij de parkeerplaats op draaide en de jongens 'Hé! Hé!' naar hem riepen, weigerde hij te antwoorden met 'Kom van dat dak af!' Er zijn twee dingen die Peter nooit doet, en een daarvan is 'zomaar "Kom van dat dak af!" zingen.'
De keerzijde van de roem.
Toen de nummers. Eerst zong Peter. Nou ja, hij hijgde een nummer de ruimte in waarvan de grootste trouvaille de omkering van de titel 'Zo niet mij' tot 'Niet zo mij' was. Waarmee maar weer eens bewezen werd dat Peter feilloos in staat is zelfs uit zinnen van drie woorden alle poëzie te knijpen. Tot er niks meer van over is. Hij murmelde nog wat taalvondsten als 'het wassende water bij een zwakke dijk', 'een spiegel alleen die de waarheid ziet', 'tastbare vreugde' en toen vond de meesterdichter het wel mooi geweest.
Een wereldhit, dat hoorde je meteen.
Daarna deden de jongens hun bewerking van Peters nummer. Brownie Dutch, de producer, een groot, schattig jongetje in een te groot pak en een zonnebril die telkens naar het puntje van zijn neus dreigde te zakken, deed het refrein. Dat hadden ze 'intact' gelaten, waarschijnlijk uit angst voor represailles. De jongen zong zoals Peter nog nooit gezongen had.
Naderhand zei Peter dat ze moesten 'door blijven oefenen. Het Koelewijnmateriaal blijven zingen, dan gaat het echt een keer gebeuren met jullie.'
De rappers lachten, wat moesten ze anders?
Goed stuk, wat een lul die Koelewijn. Mooi ook dat Ali in het programma zei: 'Hij stond heel hoog op de ladder bij mij....ja hij is nu toch wel een paar treden gezakt!'. En terecht!quote:
quote:Knieval Peter Koelewijn voor Zwolse rapper Typhoon
ZWOLLE - De zanger Peter Koelewijn, bekend van het nummer 'Kom van dat dak af', heeft de Zwolse rapper Typhoon zijn excuses aangeboden voor zijn gedrag tijdens de uitzending van Ali B Op Volle Toeren dat vorige week werd uitgezonden. In die uitzending liet Koelewijn zich laatdunkend uit over de muziek van Typhoon. "Op 2 januari was ik gast in het programma van Ali B", laat Koelewijn via een mail weten. "Ik werd gekoppeld aan rapper Typhoon.
Eerlijk gezegd had ik nog nooit van hem gehoord, maar het bleek een aardige, bescheiden en beschaafde jongen te zijn. Alleen, toen ik zijn liedje 'Zo niet mij' had gehoord (en het was de bedoeling dat ik daarvan een eigen 'Koelewijn' versie zou maken), had ik geen idee wat ik daarvan zou moeten en kunnen maken. Nu ben ik al niet zo'n fan van rapmuziek maar meestal zijn de teksten wel te volgen. Maar hier kon echt geen chocolade van maken, zoals men in Brabant zegt. Eigenlijk vond ik het in het begin helemaal niks. Dat ik dat, met de camera op me gericht zo zei en zelfs meldde dat ik de rijm en ritme in het liedje waardeloos vond, ging veel te ver. Ook al ben ik iemand die voor zijn mening uitkomt, als daarom wordt gevraagd. Achteraf gezien, vind ik dat ik me respectloos naar Typhoon heb gedragen en dat heeft hij niet verdiend. Integendeel zelfs."
Koelewijn was onder de indruk van de versie die Typhoon en Ali B van zijn nummer Kom van dat dak af hadden gemaakt en daarom spijtte het hem nog meer dat hij zich zo 'arrogant en als een betweter' had gedragen. "We zullen nog veel goeds van Typhoon horen."
Je kunt veel zeggen maar zowel bij het bezoek van doe maar als bij stef bos en bonnie st clair zag je een gemeend respect en bewondering van de rappers jegens de gouw ouwe, dat was echt niet gespeeld.quote:Op maandag 7 januari 2013 02:42 schreef Metaan het volgende:
Vond het wel mooi dat Peter hard was voor die rappers, en zich daarmee buiten de slijmfactor van het programma plaatste.
Aangenaam eigenlijk.
Ik zit nu al meer dan 15 afleveringen te kijken naar kruiperige en slijmende rappers.
Wanneer komt dáár eens verandering in???
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |