SPOILER: Memleketler!Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Memleketler (coğrafi bölgeler)!Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.quote:- En iedere vatandaş die ik vergeten ben,.
Ja wel, want ze doen alsof de Ariërs het beginpunt warenquote:Op woensdag 4 april 2012 18:30 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Maar dat is helemaal niet rullevant zou Derksen zeggen.
Oh? Jij weet er meer van?quote:Op woensdag 4 april 2012 18:37 schreef Che_ het volgende:
[..]
Ja wel, want ze doen alsof de Ariërs het beginpunt waren
Hahaha.quote:Op woensdag 4 april 2012 18:36 schreef Eagle_99 het volgende:
http://en.akinator.com/
Almazbek Atambayev(President van Kirgizië) raadt hij nietEerst Abdullah Gül, daarna heb ik Turks achterwege gelaten, krijg ik Nursultan Nazarbayev(president Kazachtstan, dus hij is wel dichtbij
)
Ben echt blij dat ik niet in Engeland woon. Hun privacy-inperkende maatregelen spreken mij helemaal niet aan en door dat cameratoezicht (CCTV) kun je volgens mij niet eens rustig over straat lopen zonder opgenomen te worden.quote:Op woensdag 4 april 2012 18:51 schreef Gamesua het volgende:
[..]
Hahaha.
Op de derde gok raadde hij net naast, ik had Ed Milliband in gedachten en hij noemde eerst zijn broer. Pas de vierde gok was het wel Ed.
quote:Şampiyonun belirleneceği, Devler Ligi’ne giden takımların ve UEFA Avrupa Ligi vizesini elde edecek ekibin belirleneceği maçlar 6 hafta boyunca nefesleri kesecek. Futbol Federasyonu’nun bu sezon ilk kez denenecek olan “Süper Final”i önümüzdeki sezon da uygulaması kesinleşti. Bundan sonra play off’suz bir Süper Ligimiz olmayacak.
Bron: Mackolik.com.
quote:2-BU KEZ PLAY OUT DA OYNANACAK
Şampiyonu belirleyen sistem, yeni sezonda küme düşen takımları belirlemede de uygulanacak. Süper Lig’den düşecek ve Süper Lig’e gelecek yeni takımlar “Play out” maçları ile belirlenecek. Detaylar daha sonra şekillenecek.
quote:3-SÜPER FİNAL MAÇLARINA SÜPER FORMA
Süper Final’de boy gösterecek dört takım için özel formalar tasarlanacak. Galatasaray, Fenerbahçe, Beşiktaş ve Trabzonspor oynanacak 12 karşılaşmaya bu özel formalarla çıkacak. Yeni formalar storelarda da satışa sunulacak.
quote:6-YILDIZLAR REKLAMLARDA BOY GÖSTERECEK
Süper Final’in reklam filmlerinde 4 büyük takımın yıldızları boy gösterecek. Öncelikle Elmander, Alex, Fernandes ve Burak Yılmaz takımları adına reklam filmlerinde oynayacak. Billbaordları onların resimleri süsleyecek.
quote:7-HER KARŞILAŞMA EFSANELERE ADANACAK
12 dev karşılaşmaya sahne olacak Süper Final’deki maçlar her kulübün 4 efsane ismine adanacak. Karşılaşmalara evsahipliği yapacak statlarda bu efsane isimler adına hatıra eşyaları, tişört ve kupalar satılacak.
quote:8-SÜPER FİNAL’İN MVP’Sİ DE SEÇİLECEK
Şampiyonun belli olduğu karşılaşma sonrası oynanan tüm maçlar sonunda, en başarılı futbolcu seçilecek. Bu oyuncu “Süper Final MVP’si” ünvanının sahibi olacak. Kendisine para ödülünün yanı sıra çeşitli hediyeler verilecek.
Boh.quote:Bahar Kupası da renk katacak
Normal sezonun puan sıralamasını 9 ile 18. sırada bitiren takımlar, Bahar Kupası’nda mücadele edecekler. Tek devreli lig usulüne göre oynanacak maçlar sonunda ilk 3’e giren kulüplere para ödülü verilecek.
quote:Op dinsdag 3 april 2012 20:38 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ik heb een reactie ontvangen:
[..]
Het onderwerp van de reactie is "Geylerbeyi", terwijl ik "Naam gayparadeboot" als onderwerp heb ingevuld.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 4 april 2012 12:55 schreef Turquaz52 het volgende:
juu weettog met mijn swagg en me bb bold 1998 pingping BFC21381 Add me en R&R back!
Oh en wij dan ?quote:Op woensdag 4 april 2012 17:57 schreef Arcadia het volgende:
Ey Triggershot of Bilge, ik heb vragen omtrent gebed, als iemand mij even zou kunnen aanspreken in DM, zou echt geweldig zijn
vahh caniim.. balli sut ic..quote:
Objection !quote:Op woensdag 4 april 2012 23:26 schreef Bilge het volgende:
Als die technologie zich een beetje doorontwikkelt hebben we binnenkort geen vrouwen meer nodig.
Dat is wel 't laatste waar ik me zorgen over zal maken. De economie draait op vrouwen. En bijv een (nek)massage zou ik niet willen missen. Het gros van de mannen heeft daar te weinig finesse voor.quote:Op woensdag 4 april 2012 23:28 schreef JaleesaJoia het volgende:
En wie gaat er dan eten voor je maken?
Sinds wanneer ben je zo vrouwvriendelijk? Ik heb je wel eens anders zien typen ('horen praten')quote:Op woensdag 4 april 2012 23:34 schreef Weissman het volgende:
Ook zeer belangrijk maar wil niet suggereren dat vrouwen alleen daarom onmisbaar zijn.
Laten we duidelijk zijn; ik ben nog steeds vrouwonvriendelijk. Dat betekend niet dat er absurde aantijgingen gedaan kunnen worden. Het was enkel mijn mening over de post van Bilge.quote:Op woensdag 4 april 2012 23:38 schreef JaleesaJoia het volgende:
Sinds wanneer ben je zo vrouwvriendelijk? Ik heb je wel eens anders zien typen ('horen praten')
betekendquote:Op woensdag 4 april 2012 23:40 schreef Weissman het volgende:
[..]
Laten we duidelijk zijn; ik ben nog steeds vrouwonvriendelijk. Dat betekend niet dat er absurde aantijgingen gedaan kunnen worden. Het was enkel mijn mening over de post van Bilge.
Schokkend hoe ze bergen marihuana verbranden. Zo zonde...quote:Op woensdag 4 april 2012 23:59 schreef TheMagnificent het volgende:
Maffe Mexicanen1...
http://totallycoolpix.com/2010/10/drug-wars/
http://www.nrc.nl/inbeeld(...)icaanse-drugsoorlog/
Waarschuwing: Schokkende beelden!
Uit dit topic.
Ik denk dat ik een vakantie naar Mexico voor het komende millennium maar even uitstel.
Jezus, behoorlijk schokkende fotosquote:Op woensdag 4 april 2012 23:59 schreef TheMagnificent het volgende:
Maffe Mexicanen1...
Uit dit topic.
Ik denk dat ik een vakantie naar Mexico voor het komende millennium maar even uitstel.
Hele stad werd stoned ofzoquote:Op donderdag 5 april 2012 00:10 schreef Bilge het volgende:
[..]
Schokkend hoe ze bergen marihuana verbranden. Zo zonde...
Leuke fotosquote:Op woensdag 4 april 2012 23:59 schreef TheMagnificent het volgende:
Maffe Mexicanen1...
Uit dit topic.
Ik dacht dat je al geweest was.quote:Op donderdag 5 april 2012 00:13 schreef AryaMehr het volgende:
Istanbul is best wel een gruwelijke stad. Gauw bezoeken.
Kan je beter naar India gaan. Schijnt een stuk schoner te zijn:quote:Op woensdag 4 april 2012 23:59 schreef TheMagnificent het volgende:
Was nog een stuk jonger toen. Kan me opzicht niet best veel van herinneren en heb ook veel delen niet gezien.quote:Op donderdag 5 april 2012 00:19 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Ik dacht dat je al geweest was.
Tfooeeee wat een vies gebiedquote:Op donderdag 5 april 2012 00:20 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Kan je beter naar India gaan. Schijnt een stuk schoner te zijn:
http://www.chinasmack.com(...)tizen-reactions.html
Dat is één kant van de medaille. Aan de andere kant zwemmen ze in het geld.quote:Op donderdag 5 april 2012 00:22 schreef TheMagnificent het volgende:
De Mexicaanse drugskartels zijn echt ongekend bruut. Als ze een lid van een rivaliserende bende te pakken hebben, blijven er doorgaans geen ledematen of geslachtsdelen meer over. Dit nemen ze natuurlijk ook gezellig op met hun camera. Er circuleren hier nogal wat zieke foto's en video's van op het internet.
Inderdaad nogal ziek. Had ik een tijdje terug ook op FOK! langs zien komen.quote:Op donderdag 5 april 2012 00:20 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Kan je beter naar India gaan. Schijnt een stuk schoner te zijn:
http://www.chinasmack.com(...)tizen-reactions.html
deze koelie....quote:Op donderdag 5 april 2012 00:27 schreef Bilge het volgende:
[..]
Zo praat je niet over een heilige rivier.
Is cultuur. De voorvaders van die Mexicanen, Azteken en Maya's, hielden zich al bezig met zulke wrede moordpartijen en opofferingen voor allerlei belachelijke goden. Een mensenleven is daar echt veel minder waard.quote:Op donderdag 5 april 2012 00:22 schreef TheMagnificent het volgende:
De Mexicaanse drugskartels zijn echt ongekend bruut. Als ze een lid van een rivaliserende bende te pakken hebben, blijven er doorgaans geen ledematen of geslachtsdelen meer over. Dit nemen ze natuurlijk ook gezellig op met hun camera. Er circuleren hier nogal wat zieke foto's en video's van op het internet.
quote:Op donderdag 5 april 2012 00:22 schreef TheMagnificent het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.And remember, respect is everything!
Tja, hoeveel je daar nu van kan gaan genieten met het idee dat je ieder moment een kogel tussen je ogen kun krijgen, is ook maar de vraag.quote:Op donderdag 5 april 2012 00:29 schreef Bilge het volgende:
[..]
Dat is één kant van de medaille. Aan de andere kant zwemmen ze in het geld.
Zal er niet dood gevonden willen worden. En dan al die spirituele hippies die het land bijna als een soort bedevaartsoord zien en bezoeken.quote:
Nu je het zegt, ja. Dat waren ook niet bepaald de meest menslievende 'beschavingen'. Mel Gibson's film Apocalypto geeft wat dat betreft wel een mooie illustratie.quote:Op donderdag 5 april 2012 00:32 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Is cultuur. De voorvaders van die Mexicanen, Azteken en Maya's, hielden zich al bezig met zulke wrede moordpartijen en opofferingen voor allerlei belachelijke goden. Een mensenleven is daar echt veel minder waard.
Op één foto zie je ook gewoon een Chinese toerist die in het water heeft gezwommenquote:Op donderdag 5 april 2012 00:34 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Zal er niet dood gevonden willen worden. En dan al die spirituele hippies die het land bijna als een soort bedevaartsoord zien en bezoeken.
Hoe oud ben je nu eigenlijk?quote:Op donderdag 5 april 2012 00:21 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Was nog een stuk jonger toen. Kan me opzicht niet best veel van herinneren en heb ook veel delen niet gezien.
LAAAAAAAAAANquote:Op donderdag 5 april 2012 00:43 schreef TheMagnificent het volgende:
Kijk trouwens deze docu voor goede tips wat betreft restaurants en Turks voedsel in Istanbul...
Cool ff kijken. Istanbul is echt zoveel mooier dan Teheran.quote:Op donderdag 5 april 2012 00:43 schreef TheMagnificent het volgende:
Kijk trouwens deze docu voor goede tips wat betreft restaurants en Turks voedsel in Istanbul...
Ik ookquote:Op donderdag 5 april 2012 00:52 schreef TheMagnificent het volgende:
Shit, ik krijg hier nu honger van.
quote:Op donderdag 5 april 2012 04:48 schreef AryaMehr het volgende:
Even mijn landgenoten getrolled:
http://www.skyscrapercity(...)0131000#post90131000
Hehequote:Constantinople is indeed nice. considering that 80 % of the city was built by greeks and romans.
quote:Op woensdag 4 april 2012 23:59 schreef TheMagnificent het volgende:
Maffe Mexicanen1...
Uit dit topic.
quote:Op donderdag 5 april 2012 00:32 schreef killfrenzy het volgende:
[..]OMG.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit is echt verschrikkelijk. Ik kan echt niet tegen zulke dingen... krijg echt de neiging om de hele wereld in fik te steken.
Dat soort idioten zijn geen mensen, maar gewoon beesten. Ik heb die neiging ook, maar dan meer in de trant van gewoon een paar atoombommen op dat soort plekken gooien.quote:Op donderdag 5 april 2012 09:10 schreef Bortecinem het volgende:
OMG.
Dit is echt verschrikkelijk. Ik kan echt niet tegen zulke dingen... krijg echt de neiging om de hele wereld in fik te steken.
Woah, rustig vriend. De Ahmedinejad in je komt omhoog.quote:Op donderdag 5 april 2012 09:16 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Dat soort idioten zijn geen mensen, maar gewoon beesten. Ik heb die neiging ook, maar dan meer in de trant van gewoon een paar atoombommen op dat soort plekken gooien.
In elk mens zit een Ahmadinejad.quote:Op donderdag 5 april 2012 09:47 schreef zarGon het volgende:
[..]
Woah, rustig vriend. De Ahmedinejad in je komt omhoog.
lol, ik vraag me af in hoeverre deze reactie op dat forum waar is. 80% is natuurlijk onzin gezien het nu veel groter is maar toch...de beginselen.quote:Op donderdag 5 april 2012 04:48 schreef AryaMehr het volgende:
Even mijn landgenoten getrolled:
http://www.skyscrapercity(...)0131000#post90131000
quote:Constantinople is indeed nice. considering that 80 % of the city was built by greeks and romans.
Zoon van één van de Turkse Schindlers tijdens WO II.quote:Op donderdag 5 april 2012 11:49 schreef Blocko het volgende:
Wisten jullie dat de CEO van CocaCola company een Turk is?
Wtf?
Dat zal inderdaad ook wel een rol hebben gespeeld in zijn succes. Desalniettemin blijft het een prestatie die hij afgeleverd heeft. Hij mag dan wel zoon zijn van maar hij heeft zichzelf ook allang bewezen.quote:Op donderdag 5 april 2012 12:12 schreef zarGon het volgende:
[..]
Zoon van één van de Turkse Schindlers tijdens WO II.
Verbaast me niet dat hij het ver heeft geschopt.. Ik was verbaasder toen ik erachterkwam dat Orkut (van Google) ontwikkeld is door een Turk (genaamd Orkut).
In principe wel waar.quote:Op donderdag 5 april 2012 10:42 schreef Che_ het volgende:
[..]
lol, ik vraag me af in hoeverre deze reactie op dat forum waar is. 80% is natuurlijk onzin gezien het nu veel groter is maar toch...de beginselen.
[..]
Holy shit, dit had ik ooit gehoord, maar weet niet meer waarquote:Op donderdag 5 april 2012 10:21 schreef AryaMehr het volgende:
Ik kwam ook dit interessant weetje over mijn vredelievende voorouders tegen:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Scaphisme
quote:Op donderdag 5 april 2012 10:21 schreef AryaMehr het volgende:
Ik kwam ook dit interessant weetje over mijn vredelievende voorouders tegen:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Scaphisme
Niiice.quote:De veroordeelde werd naakt vastgebonden in een holle boomstam of in een afgedekte boot, waarbij hoofd en ledematen uitstaken. Vervolgens werd hij gedwongen grote hoeveelheden honing te eten zodat hij diarree ontwikkelde, en werden uitstekende lichaamsdelen met honing ingesmeerd. Ten slotte werd de boom of boot met de veroordeelde erin in de zon achtergelaten of een vijver opgevaren.
De uitwerpselen zouden zich in de boot ophopen, en de veroordeelde werd op deze manier gedwongen in zijn eigen vuil te liggen terwijl insecten op de honing en uitwerpselen afkwamen. Uiteindelijk zou de veroordeelde huidinfecties en gangreen ontwikkelen waardoor nog meer insecten op de rottingslucht afkwamen. Na enkele dagen was de veroordeelde doorgaans niet meer bij vol bewustzijn door de deliria. De veroordeelde overleed uiteindelijk aan een combinatie van ondervoeding, dehydratie en sepsis.
De executiemethode was zeer langdurig en pijnlijk. Door de veroordeelde iedere dag, al dan niet gedwongen, te eten en te drinken (en eventueel nog meer honing) te geven, kon het lijden van de veroordeelde nog langer worden opgerekt. Volgens Plutarchus duurde het 17 dagen voor de moordenaar van Cyrus de Jongere, veroordeeld tot deze straf, dood was.
Die Artaxerxes bleek gerelateerd te zijn aan Xerxes, bekend van de film 300. Wat een madness!quote:De moordenaar van Cyrus de Jongere is waarschijnlijk op deze manier geëxecuteerd op last van de Perzische koning Artaxerxes.
Dikke onzin natuurlijk. Buiten een paar aquaducten en een aantal kerken en andere gebouwen, is er nog maar weinig Grieks of Byzantijns over van Istanbul. Zelfs de Hagia Sophia is meerdere keren uitgebreid en gerestaureerd door de Ottomanen.quote:
quote:
Wie heeft hier gelijk?quote:Op donderdag 5 april 2012 13:50 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Dikke onzin natuurlijk. Buiten een paar aquaducten en een aantal kerken en andere gebouwen, is er nog maar weinig Grieks of Byzantijns over van Istanbul. Zelfs de Hagia Sophia is meerdere keren uitgebreid en gerestaureerd door de Ottomanen.
Ik wilde eerst iets zeggen dat het allemaal wel meevalt, omdat welvarende familie, status, omgeving etc etc, maar toen las ik het volgende:quote:Op donderdag 5 april 2012 12:35 schreef Blocko het volgende:
[..]
Dat zal inderdaad ook wel een rol hebben gespeeld in zijn succes. Desalniettemin blijft het een prestatie die hij afgeleverd heeft. Hij mag dan wel zoon zijn van maar hij heeft zichzelf ook allang bewezen.
Dat verhaal van zijn vader is ook intressant.
En vanaf die positie heeft hij zich omhooggewerkt. Kijk, dit is wel indrukwekkend (mocht het kloppen).quote:Muhtar Kent found a job at The Coca-Cola Company through a newspaper ad. He toured the country in trucks to sell Coca-Cola, and thereby learned its distribution, marketing and logistics systems.
Bron: Wikipedia.
De AVRO en TRT hadden een aantal jaar terug een gezamenlijke documentaire gemaakt over de nazaten van de Ottomaanse dynastie die in ballingschap leefden. De Nederlands ondertitelde versie heb ik destijds op TV gezien, maar kan ik nergens meer terugvinden, maar de uitzending van de TRT kun je nog wel bekijken...quote:Op donderdag 5 april 2012 12:35 schreef Blocko het volgende:
[..]
Dat zal inderdaad ook wel een rol hebben gespeeld in zijn succes. Desalniettemin blijft het een prestatie die hij afgeleverd heeft. Hij mag dan wel zoon zijn van maar hij heeft zichzelf ook allang bewezen.
Dat verhaal van zijn vader is ook intressant.
Laatst ging ik echter op zoek naar wat er is over gebleven van de ottomaanse familie (die osmanoglu enzo). Dat was voor mij eigenlijk veel schokkender dan dit. Het geeft me wel een vreemd gevoel dat de nazaten van het eens zo machtige ottomaanse rijk op de manier leven waarop ze dat nu doen. Vind dat toch best wel jammer.
Las ik inderdaad op de website van een Turkse krant. Zij is best wel oud geworden. Op de foto staat ze trouwens best goed voor haar leeftijd; kleurig en levendig.quote:Op donderdag 5 april 2012 14:09 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Een paar dagen terug is trouwens Neslişah Sultan, kleindochter van de laatste Ottomaanse kalief, Abdülmecid II (die geen sultan was), overleden. Ze was het laatste lid van de Ottomaanse dynastie die in de Ottomaanse tijd is geboren.
[ afbeelding ]
quote:Osman Bayezid Osmanoğlu (Osmanlı Türkçesi: بایزید عثمان) (d. 23 Haziran 1924, Paris, Fransa) 1281-1922 yılları arasında Osmanlı İmparatorluğunu yönetmiş olan Osmanlı Hanedanının günümüzdeki 44. hanedan reisidir.
Osman Bayezid Osmanoğlu, Sultan Abdülmecit'in torununun oğludur. Dedesi Abdülmecit'in tahta çıkmayan oğullarından Mehmet Burhanettin Efendi, babası Şehzade İbrahim Tevfik Efendi'ydi.
Ik zou Aishwarya Rai niet lelijk willen noemen.quote:Op donderdag 5 april 2012 15:46 schreef AryaMehr het volgende:
Heeft er iemand van jullie weleens een knappe Indiase vrouw/man gezien? Ik niet. Zou het de meest onaantrekkelijkste bevolking zijn?
Ja, je hebt een paar mooie Bollywood-figuren, maar in real life zie ik ze nooit.quote:Op donderdag 5 april 2012 16:00 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Ik zou Aishwarya Rai niet lelijk willen noemen.
Wat als je voorouders de Ottomanen hebben gevochten.quote:Op donderdag 5 april 2012 15:59 schreef TheMagnificent het volgende:
Dat zou betekenen dat je ook vrij weinig met Turkije als land hebt. Turkije is namelijk een directe voortzetting van het Ottomaanse Rijk. Voor bijna alles wat Turkije vandaag de dag Turkije maakt, is er haast wel een oorzaak, directe aanleiding of invloed uit de Ottomaanse tijd aan te wijzen. Als je niks met het Ottomaanse Rijk hebt, moet je Istanbul ook haast een verschrikkelijke stad vinden.
Als je bedoelt dat je niets met de Ottomaanse dynastie, die het rijk heeft bestuurd, hebt, dan kan ik je opmerking nog enigszins begrijpen, maar dan noch begrijp ik niet hoe een Turk niets met de geschiedenis van zijn/haar land (Turkije is ouder dan 90 jaar) kan hebben, om bovengenoemde redenen.
Dat is wel mooi ja.quote:Op donderdag 5 april 2012 16:03 schreef Bortecinem het volgende:
Een Indiase vrouw in mijn straat. Ze is niet echt super mooi ofzo maar haar ogen zijn zo fel groen en in contrast met haar bruine huid is het echt wow.
Ik doelde meer op de desinteresse die ik bij haar waarnam. En het Ottomaanse Rijk is natuurlijk breder dan alleen een dynastie; het is een cultuur waarvan de sporen nog te vinden zijn in de Balkan, Noord-Irak, etc. De Serven hebben de Ottomanen ook bevochten, maar hun cultuur bevat nog steeds Ottomaanse sporen.quote:Op donderdag 5 april 2012 16:04 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Wat als je voorouders de Ottomanen hebben gevochten.
En ik kan mij best voorstellen waarom Ayca als Azeriaat weinig heeft met de Ottomanen.
Jij hebt nooit bollywood films gekeken?quote:Op donderdag 5 april 2012 15:46 schreef AryaMehr het volgende:
Heeft er iemand van jullie weleens een knappe Indiase vrouw/man gezien? Ik niet. Zou het de meest onaantrekkelijkste bevolking zijn?
Ja als je je vrouw uit mag kiezen krijg je mooie kinderen jaquote:Op donderdag 5 april 2012 14:24 schreef TheMagnificent het volgende:
De dochter van Abdülmecid II, Dürrüşehvar Sultan, was trouwens een bijzonder mooie vrouw, moet ik zeggen...
[ afbeelding ]
Het Ottomaanse Rijk wás al aan het instorten. Atatürk was een Ottomaanse generaal in dienst van de sultan door wiens toedoen het instorten van het rijk juist iets werd uitgesteld.quote:Op donderdag 5 april 2012 17:05 schreef Che_ het volgende:
Ataturk heeft trouwens wel een grote rol gespeeld bij de val van het Ottomaanse Rijk.
Jij mag je vrouw toch ook uitkiezen? Of word je met dwang uitgehuwelijkt?quote:Op donderdag 5 april 2012 17:05 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Ja als je je vrouw uit mag kiezen krijg je mooie kinderen ja
Neuh.quote:Op donderdag 5 april 2012 17:19 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Het Ottomaanse Rijk wás al aan het instorten. Atatürk was een Ottomaanse generaal in dienst van de sultan door wiens toedoen het instorten van het rijk juist iets werd uitgesteld.
http://en.wikipedia.org/wiki/Gallipoli_Campaign
Als Atatürk en een aantal andere voormalig Ottomaanse generaals niet op tijd waren uitgeweken naar Anatolië, zou Turkije vandaag slechts bestaan uit de regio Ankara en delen van het huidige Noord-Turkije. Juist doordat Atatürk en zijn maten het Verdrag van Sevrès verwierpen, bestaat Turkije in haar huidige omvang, na het Verdrag van Lausanne.
[ afbeelding ]
Kiezen is eenzijdig.quote:Op donderdag 5 april 2012 17:22 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Jij mag je vrouw toch ook uitkiezen? Of word je met dwang uitgehuwelijkt?
Maar je bedoelt natuurlijk dat je geen harem tot je beschikking hebt.![]()
Hangt meer van je locatie af dan van je huis.quote:Op donderdag 5 april 2012 17:34 schreef AryaMehr het volgende:
Voor hoeveel cash hebben je eigen een mooie villaatje in Turkije?
Aan de Middellandse zee?quote:Op donderdag 5 april 2012 17:35 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Hangt meer van je locatie af dan van je huis.
Ouders van een vriend van me, hebben 3 zomers terug een villa aan kust van Izmir gekocht voor 500.000 YTL, momentje, reken het even uit.quote:
242.000, maar is echt een mega villa, met veel grond, zwembad etc.quote:Op donderdag 5 april 2012 17:39 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ouders van een vriend van me, hebben 3 zomers terug een villa aan kust van Izmir gekocht voor 500.000 YTL, momentje, reken het even uit.
Aha, dat zal idd vast een beste villa zijn geweest. Ja, dat dacht ik al. Ff rondkijken op het internet.quote:Op donderdag 5 april 2012 17:40 schreef Triggershot het volgende:
[..]
242.000, maar is echt een mega villa, met veel grond, zwembad etc.
Overigens zal dit geen standaard prijs zijn
Turkije, potentieel voor jou?quote:Op donderdag 5 april 2012 17:41 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Aha, dat zal idd vast een beste villa zijn geweest. Ja, dat dacht ik al. Ff rondkijken op het internet.
Tuurlijk, waarom niet. Als je dan toch een huis daar in de regio wilt kopen dan lijkt Turkije mij de beste optie.quote:
In de VS ook voor dat bedrag.quote:Op donderdag 5 april 2012 17:44 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Voor 300.000 euro heb je een mooi huissie.
Ik zou juist voor Cyprus gaanquote:Op donderdag 5 april 2012 17:46 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Tuurlijk, waarom niet. Als je dan toch een huis daar in de regio wilt kopen dan lijkt Turkije mij de beste optie.
Fethullah Gulen.quote:Op donderdag 5 april 2012 17:47 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Ja maar daar heb je geen Turken.
Istanbul lijkt me iets prijziger, of niet? Cyprus kan inderdaad ook.quote:Op donderdag 5 april 2012 17:47 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik zou juist voor Cyprus gaan, of istanbul
Niet perse, meer aanbodquote:Op donderdag 5 april 2012 17:48 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Istanbul lijkt me iets prijziger, of niet? Cyprus kan inderdaad ook.
Dat wel inderdaad, maar je zal in de meer welvarende deel van de stad hoogst waarschijnlijk net zoveel voor een huis betalen, misschien wel meer, als hier in NL.quote:
Schijnt dat als je zelf laat bouwen juist meer bespaart en geheel naar eigen wensen kunt laten maken, dus heeft voordelen.quote:Op donderdag 5 april 2012 17:53 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Dat wel inderdaad, maar je zal in de meer welvarende deel van de stad hoogst waarschijnlijk net zoveel voor een huis betalen, misschien wel meer, als hier in NL.
Aha, hmm, veel keuze ja. Wellicht dat het nu in Griekenland door die hele crisis daar ook redelijk aantrekkelijk is om een huis te kopen.quote:Op donderdag 5 april 2012 17:54 schreef Triggershot het volgende:
Schijnt dat als je zelf laat bouwen juist meer bespaart en geheel naar eigen wensen kunt laten maken, dus heeft voordelen.
Helemaal niets. Schijnt dat ze elkaar zelfs vermeden hebben in de geschiedenis.quote:Op donderdag 5 april 2012 17:56 schreef SpikedPsych het volgende:
AryaMehr is iraneeswat hebben iranezen en turken met elkar te maken
Als investering wel idd, maar meer dan dat voor later?quote:Op donderdag 5 april 2012 17:56 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Aha, hmm, veel keuze ja. Wellicht dat het nu in Griekenland door die hele crisis daar ook redelijk aantrekkelijk is om een huis te kopen.
Nee, gewoon als een soort vakantiehuis dan.quote:Op donderdag 5 april 2012 17:58 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Als investering wel idd, maar meer dan dat voor later?
Voor een paar ton?quote:Op donderdag 5 april 2012 17:58 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Nee, gewoon als een soort vakantiehuis dan.
Serieus zoveel? Wel jammer. Istanbul heeft volgens mij ook best last van binnenlandse migratie.quote:Op donderdag 5 april 2012 18:09 schreef TheMagnificent het volgende:
Wisten jullie trouwens dat 60% van Istanbul illegaal gebouwd is? Te gek voor woorden. Wanneer je buiten de bekende historische binnenstad en wat andere toeristische trekpleisters komt, is Istanbul niet om aan te zien: een en al schots en scheve betonnen blokken. Ruimtelijke ordening is de Turken totaal vreemd, helaas.
Helaas zijn bijna alle Turkse steden zo, Istanbul is de ergste natuurlijk.quote:Op donderdag 5 april 2012 18:09 schreef TheMagnificent het volgende:
Wisten jullie trouwens dat 60% van Istanbul illegaal gebouwd is? Te gek voor woorden. Wanneer je buiten de bekende historische binnenstad en wat andere toeristische trekpleisters komt, is Istanbul niet om aan te zien: een en al schots en scheve betonnen blokken. Ruimtelijke ordening en stadsplanning is de Turken totaal vreemd, helaas.
Inderdaad, voornamelijk door de grote binnenlandse migratiegolven in vooral de jaren '60-'80, maar Istanbul heeft ook veel migranten aangetrokken uit de Balkan.quote:Op donderdag 5 april 2012 18:12 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Serieus zoveel? Wel jammer. Istanbul heeft volgens mij ook best last van binnenlandse migratie.
Eskisehir kun je in dat opzicht inderdaad een redelijke uitzondering noemen waar er toch nog enigszins een vorm van stadsplanning aanwezig lijkt te zijn. Ik kom er zelf vandaan (althans, mijn ouders dan), en ik moet zeggen dat ik er later wel zou willen wonen. Redelijk dicht bij de grote steden (vooral met de nieuwe hoge snelheidslijnen naar Ankara en Istanbul), maar zonder die drukte en vervuiling. Het is ook een jonge stad, redelijk gericht op jongeren, door de aanwezigheid van twee universiteiten, dus je kunt er ook steeds meer doen.quote:Op donderdag 5 april 2012 18:13 schreef Eagle_99 het volgende:
[..]
Helaas zijn bijna alle Turkse steden zo, Istanbul is de ergste natuurlijk.
Ik heb het niet echt lang kunnen bezichtigen, maar Eskisehir vond ik heel mooi, totaal anders dan de gemiddelde Turkse stad.
Ja, de lot van een groeiende economie en grote stad. Jammer, maar vaak niets aan te doen.quote:Op donderdag 5 april 2012 18:20 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Inderdaad, voornamelijk door de grote binnenlandse migratiegolven in vooral de jaren '60-'80, maar Istanbul heeft ook veel migranten aangetrokken uit de Balkan.
Je zou even op emlak.net ed sites kunnen kijken om wat prijzen te vergelijken.quote:Op donderdag 5 april 2012 18:01 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Tussen de 100/200k ongeveer denk ik dan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat?quote:Op donderdag 5 april 2012 22:11 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Zonder Ataturk zou het Ottomaanse rijk niet instorten.
Pas maar op, voor veel Turken mag je Ataturk niet wegzetten als onislamitisch.quote:Op donderdag 5 april 2012 22:27 schreef AryaMehr het volgende:
Geprezen zijt Ataturk, wiens strijd tegen de mullahs Turkije gered heeft.
Onextremistisch. Dat zeker. De beslissing om die hele mullah-cultuur een kopje kleiner te maken in Turkije is de hele basis geweest voor de staat Turkije.quote:Op donderdag 5 april 2012 22:28 schreef Triggershot het volgende:
Pas maar op, voor veel Turken mag je Ataturk niet wegzetten als onislamitisch.
Als God het wil.quote:Op donderdag 5 april 2012 22:31 schreef LazQueen61 het volgende:
hoe moet je een topicc openen man sinir oldum pffs !!!
Niet echt mee eens eerlijk gezegd, Kemalisme is basis geweest voor de radicale hervormingen, niet voor de Turkse staat,quote:Op donderdag 5 april 2012 22:30 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Onextremistisch. Dat zeker. De beslissing om die hele mullah-cultuur een kopje kleiner te maken in Turkije is de hele basis geweest voor de staat Turkije.
Mensen uit Trabzon mogen geen topics openen.quote:Op donderdag 5 april 2012 22:31 schreef LazQueen61 het volgende:
hoe moet je een topicc openen man sinir oldum pffs !!!
nouwwquote:Op donderdag 5 april 2012 22:32 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Mensen uit Trabzon mogen geen topics openen.
Huh, hoe bedoel je?quote:Op donderdag 5 april 2012 22:32 schreef Triggershot het volgende:
Niet echt mee eens eerlijk gezegd, Kemalisme is basis geweest voor de radicale hervormingen, niet voor de Turkse staat,
Jij dacht dat in één dag het wiel werd uitgevonden?quote:Op donderdag 5 april 2012 22:35 schreef LazQueen61 het volgende:
HAHAHHA EN WAT DOET DIE POPPETJE NOG STEEDS BOVEN LINKS ALS IK SCHRIJF.
uff doeeeiii ! fijn avond allemaal.... k snap niks van dese rare site
Hoe oud ben jij?quote:Op donderdag 5 april 2012 22:34 schreef LazQueen61 het volgende:
[..]
nouww
ok. ben gidiyom o zaman pisliklerr.!
k vraag wel aan me vader ofso wat k wou vragen, simdi iki saat anlatirrr pffsss
Ik bedoel meer in geestelijke basis. Zijn strijd tegen die mullahs heeft Turkije gered.quote:Op donderdag 5 april 2012 22:36 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Dat secularisme niet echt de basis was voor de Turkse staat.
Wat versta je onder gered?quote:Op donderdag 5 april 2012 22:37 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Ik bedoel meer in geestelijke basis. Zijn strijd tegen die mullahs heeft Turkije gered.
Met het tekenen van het Verdrag van Sevrès, door de Ottomaanse Grootvizier, is het Ottomaanse Rijk inderdaad feitelijk niet opgeheven, maar bestond het louter uit een klein stukje Istanbul en een in zijn paleis opgesloten sultan (met kanonnen van geallieerde oorlogsschepen op hem gericht), zoals je ook wel weet. Voor de rest was heel Anatolië bezet. Het is dus maar de vraag hoe je het dan wilt noemen.quote:Op donderdag 5 april 2012 22:11 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Zonder Ataturk zou het Ottomaanse rijk niet instorten.
Kijk naar Iran. Waar Ataturk extreem optrad tegen die mullahs, was Reza Khan een stuk milder. Het verschil met de Turkije is die mullah-cultuur die in alle aspecten van de Iraanse samenleving geworteld is en in Turkije niet. Kijk nu eens naar Iran en naar Turkije.quote:
ooh ok.. dankjjequote:Op donderdag 5 april 2012 22:40 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Als je reactie post kan je zelf bovenin die poppetjes kiezen.
Niemand heeft Sevres serieus genomen, zelfs Engeland en Frankrijk heeft het niet getekend, ook niet voor Lausanne, Ataturk noemde Sevres een voorstel, een project, niet een verdrag. De Britten hebben het verdrag zelfs inhumaan genoemd, de enigen die het hebben getekend waren de Grieken, zelfs aan Turks kant heeft de Sultan het niet getekend, zelfs toen de oorlogschepen op zijn paleis waren gericht. hoe kom je er in godsnaam bij dat heel Anatolië bezet was?quote:Op donderdag 5 april 2012 22:38 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Met het tekenen van het Verdrag van Sevrès, door de Ottomaanse Grootvizier, is het Ottomaanse Rijk inderdaad feitelijk niet opgeheven, maar het bestond louter uit een klein stukje Istanbul en een in zijn paleis opgesloten sultan (met kanonnen van geallieerde oorlogsschepen op hem gericht), zoals je ook wel weet. Voor de rest was heel Anatolië bezet. Het is dus maar de vraag hoe je het dan wilt noemen.
Hield Reza juist niet stand door hulp van de geestelijken? Serieus het zou mij niet verbazen als over zo een 25 jaar Turkije het nieuwe Iran is en andersom.quote:Op donderdag 5 april 2012 22:40 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Kijk naar Iran. Waar Ataturk extreem optrad tegen die mullahs, was Reza Khan een stuk milder. Het verschil met de Turkije is die mullah-cultuur die in alle aspecten van de Iraanse samenleving geworteld is en in Turkije niet. Kijk nu eens naar Iran en naar Turkije.
Ja.quote:Op donderdag 5 april 2012 22:40 schreef LazQueen61 het volgende:
[..]
ben jij dat op die foto? hahahahahha
Volgens mij niet echt. Ja, dat laatste wordt weleens voorspeld door sommigen:quote:Op donderdag 5 april 2012 22:47 schreef Triggershot het volgende:
Hield Reza juist niet stand door hulp van de geestelijken? Serieus het zou mij niet verbazen als over zo een 25 jaar Turkije het nieuwe Iran is en andersom.
Even lezenquote:Op donderdag 5 april 2012 22:49 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Volgens mij niet echt. Ja, dat laatste wordt weleens voorspeld door sommigen:
http://www.danielpipes.org/9123/islamist-turkey-secular-iran
Verdrag van Sevrès niet getekend door Frankrijk en Engeland? Ben je serieus?quote:Op donderdag 5 april 2012 22:45 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Niemand heeft Sevres serieus genomen, zelfs Engeland en Frankrijk heeft het niet getekend, ook niet voor Lausanne, Ataturk noemde Sevres een voorstel, een project, niet een verdrag. De Britten hebben het verdrag zelfs inhumaan genoemd, de enigen die het hebben getekend waren de Grieken, zelfs aan Turks kant heeft de Sultan het niet getekend, zelfs toen de oorlogschepen op zijn paleis waren gericht. hoe kom je er in godsnaam bij dat heel Anatolië bezet was?
Ja ik ben serieus, het parlement heeft het verdrag afgewezen en de koning van Engeland weigerde het te tekenen, lees je anders even in. Alleen de afgezanten van beide landen hebben het getekend, net zoals Damat Ferid Pasha, tho dat is niet voldoende om het rechtsgeldig te maken, geen van de parlementen noch koningen / presidenten op Griekenland na hebben Sevres getekend.quote:Op donderdag 5 april 2012 22:59 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Verdrag van Sevrès niet getekend door Frankrijk en Engeland? Ben je serieus?Tuurlijk is ie getekend. En aan Ottomaanse kant dus door Sadrazam Damat Ferid Pasha, geen sultan voor nodig hoor.
En ja, bezet. Toen Mustafa Kemal aankwam in Samsun, liepen daar Britse soldaten rond.
quote:East meets West at their best
''The Turks are misunderstood by Westerners who have never set foot in this country. I do not believe there is a race of men more thoroughly good, loyal, kind. I must except, alas, some who have been brought up in our schools and gangrened in our boulevards: they become officials afterwards: I leave them aside. But the people, the real people, the petits bourgeois, the peasants -- what better men could you find ? Ask those of us who have lived in the East which they prefer: Turks, or Bulgarians, or Serbs, or any other Levantine Christians, and I know what the answer will be!''
-- Pierre Loti
Turkey has advanced in many ways in the last quarter century. Istanbul continues to be a city of amazing historic sites, Byzantine churches, Ottoman mosques, palaces and bathhouses, and splendid museums. But instead of the somewhat drab, downtrodden place that it used to be, it also has become a cosmopolitan city filled with color, life, and modern amenities, where restaurants and cafes serving great food and beer are overflowing until late at night, and where tourists from all over the world are made to feel welcome. On this last trip, I noticed how civilized people were. Nobody pushed anybody; no one cut in front of lines. Traffic was well organized. Nobody looked at you in a strange way. Going into mosques was a pleasure rather than an enterprise fraught with sartorial uncertainty >>> Photos
At the shrine of Eyüp, one of the Prophet Mohammad’s companions, and thus obviously sacred and sensitive, no one stopped women without a hejab from entering. Inside, various young women in jeans only had their hair covered. On the last day of my visit, the friendly warden sitting at the entrance of the Yeni Cami (New Mosque) near the bazaar, handed me a scarf matching the color of my blouse saying, “This one will suit you”! I felt at home in Turkey, especially as soon as people asked me where I was from. When I told them I was from Iran, they would be even friendlier.
Istanbul used to be heavily polluted. Its air was foul with car exhaust; the industry-lined waters of the Golden Horn served as an open sewer, and toxic fish alerts were not uncommon. Things have changed dramatically, the result of years of good municipal management that started in the 1990s when Turkey’s current Prime Minister Erdog?an served as mayor. The city now boast many parks along the water front, even where the ferries dock the water was limpid, there was no trash floating around anywhere, and at least when I was there, the air felt clean.
Istanbul’s transportation system is one of the best I have ever seen, even better than that of the capital of the United States. Ferries still take you everywhere along the Golden Horn and across the Bosphorus, between Europe and Asia, for a nominal charge. Buses run on time and all the time. The fast tram connecting the old city with the new across the new Galata Bridge is clean, efficient, and inexpensive at the equivalent of one dollar. Talking about clean, I noticed how clean the bathrooms were all over Istanbul and all the way towards the Aegean coast. Turks take great pride in their country, and while the political system is far from flawless, they enjoy basic freedom.
At dawn the echo of the call to prayer is heard from the mosques all over Istanbul and other towns. Though a bit annoying for waking you up, it also created an atmosphere, the unmistakable feeling of being in a place which, while modern, retains its traditional Islamic character. All over the city, men sell balal (corn) and other snacks from carts, all healthy food unlike what we see here in the US. Men and women mingle in cafes, stroll together in parks or sit together in the picnic ground. There are no guards to tell them to adjust their clothing or the stop enjoying themselves. During Friday prayer, hundreds of men sat on the grass in the garden outside a little mosque, near the famous Blue mosque and the magical Hagia Sophia in the Sultanahmet area, the inside obviously filled to capacity. They were visibly devout, though most of them were clean-shaven.
Taking the bus to the Mediterranean coast was another wonderful experience. Following excellent, well maintained roads free from lunatic drivers, the luxury coach passed through several historical cities. Along the way, it stopped at rest areas with excellent facilities -- clean bathrooms again! At Canakkale, the bus went on a ferry across the Dardanelles, allowing the passengers to sip tea or fresh orange juice while enjoying the breathtaking views. At night, we arrived at the town of Ayvalik, (quince orchard), situated across from the Greek island of Lesbos (Mytilini). Ayvalik itself was wholly Greek once, but since their expulsion in 1923, is now inhabited by Turks.
In this beautiful little port town people were even nicer than the big city. Everyone was helpful and the town seemed to be thriving and on the road to positive change. A frequent ferry connected the town with the island of Cunda, a few miles across, landing at a waterfront filled with laid-back cafes and restaurants. We went on an inexpensive all-day boat tour around the many little, uninhabited islands in the bay, allowing people to dive straight from the boat into the crystalline water. Lunch consisted of fried fish, salad, and water melon, all delicious and wholesome. The passengers, all Turks, young guys and women, most in bathing suits, a few in hijab, were enjoying the sun and the water. Like all young people I saw in Turkey, they seemed natural and relaxed. They danced to Turkish music, played backgammon and drank tea or beer. No one was rowdy; no one was dressed up and none of the women wore too much make-up.
And of course, in Ayvalik as elsewhere, there was Ataturk; he was everywhere, his statue gracing every park, his picture hanging on all walls, appearing on coffee mugs, on coins and bills, on mosaics and flags, on billboards -- Ataturk is the essence of life and history in Turkey, and Turks know that what they have today they owe to him. After reading more about the man and his accomplishments I realized that what he did for Turkey, Reza Shah did not do for Iran.
I was saddened to realize that Iran might have been where Turkey is today, as was the case in many ways thirty years ago. What the country has instead is an old man, the unsmiling “great leader,” ordering women to obey Islamic laws and to stay at home! The shameful and medieval act of public stoning is again practiced in Iran! More routinely these days, women are beaten because of their dress code or taken to jail, young men are assaulted and bloodied because of “criminal activities” in public, intellectuals living abroad are branded as spies and locked up without access to legal counsel when they visit their loved ones in Iran, and are forced to confess on TV and journalists are not allowed to use sensitive words such as “jonbesh,” “movement” because the Islamic regime is indeed afraid of movement, any movement. Those who want change either leave their country (243 Iranian journalists have left Iran in the last six years), or sit in prison waiting for a judge to hand down his ruling or for their families to come up with hefty bails.
Meanwhile, Mr. Ahmadi Nejad, Iran’s suave, well spoken but not so good looking President, hosts Mr. Chavez of Venezuela, and together they tour the country, spreading their unpopular populist ideas and coming up with ways to deal with the Great Satan, only to give the US more excuses to attack Iran. While one is busy destroying the last vestiges of freedom, the other closes the media in his country that is critical of him.
That is what we have become. And here are the photos of our neighbor Turkey as I experienced it. Maybe, Iran, with its 3000 year-old civilization, will pass through and surmount this terrible era as well. We can only hope.
Fariba Amini
Jaaa word alleen maar erger, voel me behoorlijk beroerdquote:
quote:
quote:Op donderdag 5 april 2012 22:27 schreef AryaMehr het volgende:
Geprezen zijt Ataturk, wiens strijd tegen de mullahs Turkije gered heeft.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Söylesem, tesiri yok; sussam gönül razı değil
Beterschapquote:Op donderdag 5 april 2012 23:15 schreef JaleesaJoia het volgende:
Jaaa word alleen maar erger, voel me behoorlijk beroerd
quote:
De relatie tussen Iran en Turkije lijkt te zijn verslechterd.quote:Venue change talks likely to lead to further strain between Iran-Turkey
Talks of a last-minute venue change for Iranian nuclear talks among official Iranian circles prove Iran’s growing distance from Turkey due to Turkey’s political stance on many issues, including Syria, and that the two will not be able to reconcile their differences, causing relations to be further strained, political observers have said. [...]
http://www.todayszaman.co(...)een-iran-turkey.html
Turkish President does not rule out military conflict due to Iran nuclear issue
Ankara. Turkish President Abdullah Gul does not rule out a military conflict due to the Iran nuclear issue, RIA Novosti reported, citing the Turkish President, who talked with the command of the academy of the Turkish armed forces.
Assessing the situation in the region, Abdullah Gul said that if military conflicts and civil wars break out, the region will be involved in a situation of “new uncertainty and chaos.”
“In such conditions Turkey cannot afford following the events from a distance; that’s why diplomatic activity and military preparedness are not a matter of choice to Turkey, but necessity,” said the Turkish President.
http://www.focus-fen.net/index.php?id=n275057
Thnx honquote:
De afgezanten waar je het over hebt waren gewoon ministers van beide staten. De Fransen stuurden zelfs hun premier, Millerand. De Grieken tekenden niet omdat ze het niet eens waren met de aan het toebedeelde grenzen. Het verdrag is niet in werking gesteld omdat de Ankara-regering het niet accepteerde en omdat de onafhankelijkheidsoorlog reeds bezig was.quote:Op donderdag 5 april 2012 23:02 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ja ik ben serieus, het parlement heeft het verdrag afgewezen en de koning van Engeland weigerde het te tekenen, lees je anders even in. Alleen de afgezanten van beide landen hebben het getekend, net zoals Damat Ferid Pasha, tho dat is niet voldoende om het rechtsgeldig te maken, geen van de parlementen noch koningen / presidenten op Griekenland na hebben Sevres getekend.
Samsun is wel heel wat anders dan heel Anatolie
quote:On November 13, 1918, a French brigade entered the city to begin the Occupation of Constantinople and its immediate dependencies, followed by a fleet consisting of British, French, Italian and Greek ships deploying soldiers on the ground the next day. A wave of seizures took place in the following months by the Allies. On 14 November, joint French-Greek troops occupied the town of Uzunköprü in Eastern Thrace as well as the railway axis till the train station of Hadımköy near Çatalca on the outskirts of Istanbul. On December 1, British troops based in Syria occupied Kilis. Beginning in December, French troops began successive seizures of Ottoman territory, including the towns of Antakya, Mersin, Tarsus, Ceyhan, Adana, Osmaniye and Islahiye. "The first bullet" was fired by Mehmet Çavuş[dn 2] in Dörtyol against the French in December 19, 1918.
Je gaat haast nog ontkennen dat de Turken een onafhankelijkheidsoorlog hebben gevoerd.quote:Meanwhile, Allied countries continued to lay claim to portions of the quickly crumbling Ottoman Empire. British forces based in Syria occupied Maraş, Urfa and Birecik, while French forces embarked by gunboats and sent troops to the Black Sea ports of Zonguldak and Karadeniz Ereğli commanding Turkey's coal mining region. At the Paris Peace Conference, competing claims of Western Anatolia by Greek and Italian delegations led Greek to land the flagship of the Greek Navy at Smyrna, resulting in the Italian delegation walking out of the peace talks. On April 30, Italy responded to the possible idea of Greek incorporation of Western Anatolia by also sending a warship to Smyrna (Izmir) as a show of force against the Greek campaign. A large Italian force also landed in Antalya. With the Italian delegation absent from the Paris Peace talks, Britain was able to sway France and the United States in favour of Greece′s claims and ultimately the Conference authorized the landing of Greek troops on Anatolian territory.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Söylesem, tesiri yok; sussam gönül razı değil
Desalniettemin waren ze daar als diplomaten, niet als ministers hé? Kijk naar het parlement en de leiders, hebben zij het getekend ja of nee? Nogmaals, dat maakt het rechtsgeldig, niet een prototype overeenkomst tussen afgezanten. Zelfs Lausanne werd pas rechtsgeldig nadat de Turkse en Engelse parlementen het tekenden. Niemand ontkent dat er Britse, Franse en Italiaanse, naast Griekse troepen aanwezig waren in Anatolie, enkel was niet heel Anatolie bezet, integendeel de door de geallieerde 'strategisch' en geclaimde gebieden.quote:Op donderdag 5 april 2012 23:30 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
De afgezanten waar je het over hebt waren gewoon ministers van beide staten. De Fransen stuurden zelfs hun premier, Millerand. De Grieken tekenden niet omdat ze het niet eens waren met de aan het toebedeelde grenzen. Het verdrag is niet in werking gesteld omdat de Ankara-regering het niet accepteerde en omdat de onafhankelijkheidsoorlog reeds bezig was.
http://en.wikipedia.org/w(...)8_.E2.80.93_May_1919
[..]
[..]
quote:
dat denk ik ook jaquote:Op donderdag 5 april 2012 23:34 schreef Julis het volgende:
Dan moet je volgens mij bij Turq zijn. Ik bedoel, voor de auto dus.
Söylesem, tesiri yok; sussam gönül razı değil
Ik wist niet eens dat zo'n merk bestond, tot vandaagquote:Op donderdag 5 april 2012 23:35 schreef Weissman het volgende:
Is wel een zuinige auto maar verder ben ik geen Lancia kenner. Ask Turq
Je hebt mijn uitspraak ''heel Anatolië was bezet'' denk ik wat letterlijk opgevat. Een aantal posts daarvoor zei ik al dat de Turken slechts de regio Ankara en delen van Noord-Turkije toebedeeld hadden gekregen.quote:Op donderdag 5 april 2012 23:34 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Desalniettemin waren ze daar als diplomaten, niet als ministers hé? Kijk naar het parlement en de leiders, hebben zij het getekend ja of nee? Nogmaals, dat maakt het rechtsgeldig, niet een prototype overeenkomst tussen afgezanten. Zelfs Lausanne werd pas rechtsgeldig nadat de Turkse en Engelse parlementen het tekenden. Niemand ontkent dat er Britse, Franse en Italiaanse, naast Griekse troepen aanwezig waren in Anatolie, enkel was niet heel Anatolie bezet, integendeel de door de geallieerde 'strategisch' en geclaimde gebieden.
quote:Op donderdag 5 april 2012 23:38 schreef Julis het volgende:
Je hebt ook van die Yugo's. Zijn ook lekker apart.
Ah ok, dan heb ik je eerdere nuance gemist.quote:Op donderdag 5 april 2012 23:38 schreef TheMagnificent het volgende:
Je hebt mijn uitspraak ''heel Anatolië was bezet'' denk ik wat letterlijk opgevat. Een aantal posts daarvoor zei ik al dat de Turken slechts de regio Ankara en delen van Noord-Turkije toebedeeld hadden gekregen.
Deze ziet er gaaf uit:quote:Op donderdag 5 april 2012 23:39 schreef Karzai het volgende:
Lancia's zijn wel luxe design auto's voor mensen met smaak
quote:Op donderdag 5 april 2012 23:41 schreef TheMagnificent het volgende:
Tofaş Şahin beats all!![]()
[ afbeelding ]
quote:
Vallah mi?quote:Op donderdag 5 april 2012 23:22 schreef Julis het volgende:
Leuk dat mensen op de laatste twee 'Turken op FOK!'-topics kunnen terechtkomen via Google wanneer ze homoboot opzoeken.
neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeequote:Op donderdag 5 april 2012 23:43 schreef Weissman het volgende:
Nu we t toch over lelijke autos hebben.
[ afbeelding ]
Blijft wel een van de lelijkste ja.quote:Op donderdag 5 april 2012 23:43 schreef Weissman het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 5 april 2012 23:43 schreef Weissman het volgende:
[ afbeelding ]
Gercektennn.quote:
Ik vind ze eerlijk gezegd niet mooi net Fiat's, maar ik heb blijkbaar geen smaakquote:Op donderdag 5 april 2012 23:40 schreef Eagle_99 het volgende:
[..]
Deze ziet er gaaf uit:
[ afbeelding ]
Ik heb ook geen smaak hoorquote:Op donderdag 5 april 2012 23:48 schreef Karzai het volgende:
[..]
Ik vind ze eerlijk gezegd niet mooi net Fiat's, maar ik heb blijkbaar geen smaak
Doe mij maar een maserati
Denk eerlijk gezegd dat ze het zelfs beter dan hier hebben. Ze hebben in ieder geval geen treiter marokkaantjes.quote:Op donderdag 5 april 2012 23:47 schreef TheMagnificent het volgende:
Ik wist niet eens dat er een gay pride festival was in Istanbul...
http://www.google.nl/sear(...)=qhJ-T6N1xII6peCUhA4
Dit is dan wel vreemd om te zien... Zou ze uit protest zo'n hoofddoek om hebben of... gelooft ze en is ze lesbisch.quote:
Is het niet andersom?quote:Op donderdag 5 april 2012 23:50 schreef Julis het volgende:
[..]? Okay, zie ik weer iets niet wat jij ziet?
Waarschijnlijk niet, tis om een statement te makenquote:Op donderdag 5 april 2012 23:52 schreef Ayca het volgende:
[..]
Hmm vraag me af of ze normaal ook een hoofddoek draagt.
Jaquote:Op donderdag 5 april 2012 23:55 schreef Karzai het volgende:
[..]
Waarschijnlijk niet, tis om een statement te maken
Zijn er eigenlijk gay clubs in Istanbul?
Ik weet het niet niet, maar ik denk van wel.quote:Op donderdag 5 april 2012 23:55 schreef Karzai het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 5 april 2012 23:56 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Ja
Türk Telekom Arena
1 groot gay festNigga pleaseSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Je komt er gewoon via Google in het Turkentopic, bookmark dan gewoon ofzo.quote:Op donderdag 5 april 2012 23:57 schreef Julis het volgende:
[..]
Ik bedoelde dit:
[ afbeelding ]
Lijntje iets te ver naar beneden getrokken.
quote:Op donderdag 5 april 2012 23:58 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Je komt er gewoon via Google in het Turkentopic, bookmark dan gewoon ofzo.
Welkom op FOK!, nieuweling.quote:Op donderdag 5 april 2012 22:34 schreef LazQueen61 het volgende:
[..]
nouww
ok. ben gidiyom o zaman pisliklerr.!
k vraag wel aan me vader ofso wat k wou vragen, simdi iki saat anlatirrr pffsss
http://en.wikipedia.org/wiki/Ottoman_Empire#Modernizationquote:During the Tanzimat period (from Arabic تنظيم tanẓīm, meaning "organization") (1839–1876), the government's series of constitutional reforms led to a fairly modern conscripted army, banking system reforms, the decriminalisation of homosexuality, the replacement of religious law with secular law and guilds with modern factories. In 1856, the Hatt-ı Hümayun promised equality for all Ottoman citizens regardless of their ethnicity and religious confession; which thus widened the scope of the 1839 Hatt-ı Şerif of Gülhane.
Kennelijk wel...quote:Op donderdag 5 april 2012 23:55 schreef Karzai het volgende:
[..]
Ikke niet spreek Erzincans.quote:Op vrijdag 6 april 2012 00:07 schreef Julis het volgende:
[..]
Llanfairpwllgwyngyllgogerychwyrndrobwllllantysiliogogogoch'lu.
[..]
Toen al!
Ah, ontkenningsfase.quote:Op vrijdag 6 april 2012 00:08 schreef Julis het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/w(...)lllantysiliogogogoch
Erzincans bestaat niet.
Die hebben de functie van taal zo te zien niet begrepen, namelijk het eenvoudig communiceren met elkaar.quote:Op vrijdag 6 april 2012 00:08 schreef Julis het volgende:
[..]
Erzincans bestaat niet.
Iemand heeft het zelfs uitgesprokenquote:Op vrijdag 6 april 2012 00:09 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Die hebben de functie van taal zo te zien niet begrepen, namelijk het eenvoudig communiceren met elkaar.
Lijkt me een goede topicnaamquote:Op vrijdag 6 april 2012 00:08 schreef Julis het volgende:
[..]
Erzincans bestaat niet.
http://upload.wikimedia.o(...)ntysiliogogogoch.oggquote:Op vrijdag 6 april 2012 00:12 schreef Julis het volgende:
[..]
Iemand heeft het zelfs uitgesproken. Je kunt het beluisteren op de wiki-pagina!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |