Las ik inderdaad op de website van een Turkse krant. Zij is best wel oud geworden. Op de foto staat ze trouwens best goed voor haar leeftijd; kleurig en levendig.quote:Op donderdag 5 april 2012 14:09 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Een paar dagen terug is trouwens Neslişah Sultan, kleindochter van de laatste Ottomaanse kalief, Abdülmecid II (die geen sultan was), overleden. Ze was het laatste lid van de Ottomaanse dynastie die in de Ottomaanse tijd is geboren.
[ afbeelding ]
quote:Osman Bayezid Osmanoğlu (Osmanlı Türkçesi: بایزید عثمان) (d. 23 Haziran 1924, Paris, Fransa) 1281-1922 yılları arasında Osmanlı İmparatorluğunu yönetmiş olan Osmanlı Hanedanının günümüzdeki 44. hanedan reisidir.
Osman Bayezid Osmanoğlu, Sultan Abdülmecit'in torununun oğludur. Dedesi Abdülmecit'in tahta çıkmayan oğullarından Mehmet Burhanettin Efendi, babası Şehzade İbrahim Tevfik Efendi'ydi.
Ik zou Aishwarya Rai niet lelijk willen noemen.quote:Op donderdag 5 april 2012 15:46 schreef AryaMehr het volgende:
Heeft er iemand van jullie weleens een knappe Indiase vrouw/man gezien? Ik niet. Zou het de meest onaantrekkelijkste bevolking zijn?
Ja, je hebt een paar mooie Bollywood-figuren, maar in real life zie ik ze nooit.quote:Op donderdag 5 april 2012 16:00 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Ik zou Aishwarya Rai niet lelijk willen noemen.
Wat als je voorouders de Ottomanen hebben gevochten.quote:Op donderdag 5 april 2012 15:59 schreef TheMagnificent het volgende:
Dat zou betekenen dat je ook vrij weinig met Turkije als land hebt. Turkije is namelijk een directe voortzetting van het Ottomaanse Rijk. Voor bijna alles wat Turkije vandaag de dag Turkije maakt, is er haast wel een oorzaak, directe aanleiding of invloed uit de Ottomaanse tijd aan te wijzen. Als je niks met het Ottomaanse Rijk hebt, moet je Istanbul ook haast een verschrikkelijke stad vinden.
Als je bedoelt dat je niets met de Ottomaanse dynastie, die het rijk heeft bestuurd, hebt, dan kan ik je opmerking nog enigszins begrijpen, maar dan noch begrijp ik niet hoe een Turk niets met de geschiedenis van zijn/haar land (Turkije is ouder dan 90 jaar) kan hebben, om bovengenoemde redenen.
Dat is wel mooi ja.quote:Op donderdag 5 april 2012 16:03 schreef Bortecinem het volgende:
Een Indiase vrouw in mijn straat. Ze is niet echt super mooi ofzo maar haar ogen zijn zo fel groen en in contrast met haar bruine huid is het echt wow.
Ik doelde meer op de desinteresse die ik bij haar waarnam. En het Ottomaanse Rijk is natuurlijk breder dan alleen een dynastie; het is een cultuur waarvan de sporen nog te vinden zijn in de Balkan, Noord-Irak, etc. De Serven hebben de Ottomanen ook bevochten, maar hun cultuur bevat nog steeds Ottomaanse sporen.quote:Op donderdag 5 april 2012 16:04 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Wat als je voorouders de Ottomanen hebben gevochten.
En ik kan mij best voorstellen waarom Ayca als Azeriaat weinig heeft met de Ottomanen.
Jij hebt nooit bollywood films gekeken?quote:Op donderdag 5 april 2012 15:46 schreef AryaMehr het volgende:
Heeft er iemand van jullie weleens een knappe Indiase vrouw/man gezien? Ik niet. Zou het de meest onaantrekkelijkste bevolking zijn?
Ja als je je vrouw uit mag kiezen krijg je mooie kinderen jaquote:Op donderdag 5 april 2012 14:24 schreef TheMagnificent het volgende:
De dochter van Abdülmecid II, Dürrüşehvar Sultan, was trouwens een bijzonder mooie vrouw, moet ik zeggen...
[ afbeelding ]
Het Ottomaanse Rijk wás al aan het instorten. Atatürk was een Ottomaanse generaal in dienst van de sultan door wiens toedoen het instorten van het rijk juist iets werd uitgesteld.quote:Op donderdag 5 april 2012 17:05 schreef Che_ het volgende:
Ataturk heeft trouwens wel een grote rol gespeeld bij de val van het Ottomaanse Rijk.
Jij mag je vrouw toch ook uitkiezen? Of word je met dwang uitgehuwelijkt?quote:Op donderdag 5 april 2012 17:05 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Ja als je je vrouw uit mag kiezen krijg je mooie kinderen ja
Neuh.quote:Op donderdag 5 april 2012 17:19 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Het Ottomaanse Rijk wás al aan het instorten. Atatürk was een Ottomaanse generaal in dienst van de sultan door wiens toedoen het instorten van het rijk juist iets werd uitgesteld.
http://en.wikipedia.org/wiki/Gallipoli_Campaign
Als Atatürk en een aantal andere voormalig Ottomaanse generaals niet op tijd waren uitgeweken naar Anatolië, zou Turkije vandaag slechts bestaan uit de regio Ankara en delen van het huidige Noord-Turkije. Juist doordat Atatürk en zijn maten het Verdrag van Sevrès verwierpen, bestaat Turkije in haar huidige omvang, na het Verdrag van Lausanne.
[ afbeelding ]
Kiezen is eenzijdig.quote:Op donderdag 5 april 2012 17:22 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Jij mag je vrouw toch ook uitkiezen? Of word je met dwang uitgehuwelijkt?
Maar je bedoelt natuurlijk dat je geen harem tot je beschikking hebt.![]()
Hangt meer van je locatie af dan van je huis.quote:Op donderdag 5 april 2012 17:34 schreef AryaMehr het volgende:
Voor hoeveel cash hebben je eigen een mooie villaatje in Turkije?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |