Mensen uit Trabzon mogen geen topics openen.quote:Op donderdag 5 april 2012 22:31 schreef LazQueen61 het volgende:
hoe moet je een topicc openen man sinir oldum pffs !!!
nouwwquote:Op donderdag 5 april 2012 22:32 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Mensen uit Trabzon mogen geen topics openen.
Huh, hoe bedoel je?quote:Op donderdag 5 april 2012 22:32 schreef Triggershot het volgende:
Niet echt mee eens eerlijk gezegd, Kemalisme is basis geweest voor de radicale hervormingen, niet voor de Turkse staat,
Jij dacht dat in één dag het wiel werd uitgevonden?quote:Op donderdag 5 april 2012 22:35 schreef LazQueen61 het volgende:
HAHAHHA EN WAT DOET DIE POPPETJE NOG STEEDS BOVEN LINKS ALS IK SCHRIJF.
uff doeeeiii ! fijn avond allemaal.... k snap niks van dese rare site
Hoe oud ben jij?quote:Op donderdag 5 april 2012 22:34 schreef LazQueen61 het volgende:
[..]
nouww
ok. ben gidiyom o zaman pisliklerr.!
k vraag wel aan me vader ofso wat k wou vragen, simdi iki saat anlatirrr pffsss
Ik bedoel meer in geestelijke basis. Zijn strijd tegen die mullahs heeft Turkije gered.quote:Op donderdag 5 april 2012 22:36 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Dat secularisme niet echt de basis was voor de Turkse staat.
Wat versta je onder gered?quote:Op donderdag 5 april 2012 22:37 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Ik bedoel meer in geestelijke basis. Zijn strijd tegen die mullahs heeft Turkije gered.
Met het tekenen van het Verdrag van Sevrès, door de Ottomaanse Grootvizier, is het Ottomaanse Rijk inderdaad feitelijk niet opgeheven, maar bestond het louter uit een klein stukje Istanbul en een in zijn paleis opgesloten sultan (met kanonnen van geallieerde oorlogsschepen op hem gericht), zoals je ook wel weet. Voor de rest was heel Anatolië bezet. Het is dus maar de vraag hoe je het dan wilt noemen.quote:Op donderdag 5 april 2012 22:11 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Zonder Ataturk zou het Ottomaanse rijk niet instorten.
Kijk naar Iran. Waar Ataturk extreem optrad tegen die mullahs, was Reza Khan een stuk milder. Het verschil met de Turkije is die mullah-cultuur die in alle aspecten van de Iraanse samenleving geworteld is en in Turkije niet. Kijk nu eens naar Iran en naar Turkije.quote:
ooh ok.. dankjjequote:Op donderdag 5 april 2012 22:40 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Als je reactie post kan je zelf bovenin die poppetjes kiezen.
Niemand heeft Sevres serieus genomen, zelfs Engeland en Frankrijk heeft het niet getekend, ook niet voor Lausanne, Ataturk noemde Sevres een voorstel, een project, niet een verdrag. De Britten hebben het verdrag zelfs inhumaan genoemd, de enigen die het hebben getekend waren de Grieken, zelfs aan Turks kant heeft de Sultan het niet getekend, zelfs toen de oorlogschepen op zijn paleis waren gericht. hoe kom je er in godsnaam bij dat heel Anatolië bezet was?quote:Op donderdag 5 april 2012 22:38 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Met het tekenen van het Verdrag van Sevrès, door de Ottomaanse Grootvizier, is het Ottomaanse Rijk inderdaad feitelijk niet opgeheven, maar het bestond louter uit een klein stukje Istanbul en een in zijn paleis opgesloten sultan (met kanonnen van geallieerde oorlogsschepen op hem gericht), zoals je ook wel weet. Voor de rest was heel Anatolië bezet. Het is dus maar de vraag hoe je het dan wilt noemen.
Hield Reza juist niet stand door hulp van de geestelijken? Serieus het zou mij niet verbazen als over zo een 25 jaar Turkije het nieuwe Iran is en andersom.quote:Op donderdag 5 april 2012 22:40 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Kijk naar Iran. Waar Ataturk extreem optrad tegen die mullahs, was Reza Khan een stuk milder. Het verschil met de Turkije is die mullah-cultuur die in alle aspecten van de Iraanse samenleving geworteld is en in Turkije niet. Kijk nu eens naar Iran en naar Turkije.
Ja.quote:Op donderdag 5 april 2012 22:40 schreef LazQueen61 het volgende:
[..]
ben jij dat op die foto? hahahahahha
Volgens mij niet echt. Ja, dat laatste wordt weleens voorspeld door sommigen:quote:Op donderdag 5 april 2012 22:47 schreef Triggershot het volgende:
Hield Reza juist niet stand door hulp van de geestelijken? Serieus het zou mij niet verbazen als over zo een 25 jaar Turkije het nieuwe Iran is en andersom.
Even lezenquote:Op donderdag 5 april 2012 22:49 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Volgens mij niet echt. Ja, dat laatste wordt weleens voorspeld door sommigen:
http://www.danielpipes.org/9123/islamist-turkey-secular-iran
Verdrag van Sevrès niet getekend door Frankrijk en Engeland? Ben je serieus?quote:Op donderdag 5 april 2012 22:45 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Niemand heeft Sevres serieus genomen, zelfs Engeland en Frankrijk heeft het niet getekend, ook niet voor Lausanne, Ataturk noemde Sevres een voorstel, een project, niet een verdrag. De Britten hebben het verdrag zelfs inhumaan genoemd, de enigen die het hebben getekend waren de Grieken, zelfs aan Turks kant heeft de Sultan het niet getekend, zelfs toen de oorlogschepen op zijn paleis waren gericht. hoe kom je er in godsnaam bij dat heel Anatolië bezet was?
Ja ik ben serieus, het parlement heeft het verdrag afgewezen en de koning van Engeland weigerde het te tekenen, lees je anders even in. Alleen de afgezanten van beide landen hebben het getekend, net zoals Damat Ferid Pasha, tho dat is niet voldoende om het rechtsgeldig te maken, geen van de parlementen noch koningen / presidenten op Griekenland na hebben Sevres getekend.quote:Op donderdag 5 april 2012 22:59 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Verdrag van Sevrès niet getekend door Frankrijk en Engeland? Ben je serieus?Tuurlijk is ie getekend. En aan Ottomaanse kant dus door Sadrazam Damat Ferid Pasha, geen sultan voor nodig hoor.
En ja, bezet. Toen Mustafa Kemal aankwam in Samsun, liepen daar Britse soldaten rond.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |