abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_109948084
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 17:52 schreef maurisioo het volgende:

[..]

T'is gewoon irritant om de hele tijd al dat gezeik over die boeken te horen, zoals:
"O nee! De aflevering gaat anders dan in de boeken, wat gebeurd er?!" :')
Tja, en de boekenlezers vinden het irritant om de hele tijd al dat gezeik over de boekenposts te horen. Deal with it.
  donderdag 5 april 2012 @ 18:04:57 #103
51794 Rahl
Life is just a game we play
pi_109948222
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 18:00 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Tja, en de boekenlezers vinden het irritant om de hele tijd al dat gezeik over de boekenposts te horen. Deal with it.
Verschil is dat boekenlezers een apart topic hebben. TV-kijkers hebben deze.
'Very funny Scotty, now beam down my clothes.'
Klippend door je schuur, dorp of plantsoen.
last.fm
  donderdag 5 april 2012 @ 18:06:19 #104
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_109948271
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 17:50 schreef The_Groove het volgende:
Lees die spoilers dan niet stelletje apen.

Serieus dit is het bewijs dat de mensheid te dom voor worden is...ER STAAT SPOILER - wat denk je dat er onder staat? Datgene wat je al wist?
Wie zegt dat het om spoilers lezen gaat? Ik las in het vorige topic dat iemand 'alle avonturen' van Daenerys al had gelezen. Dan weet ik dus al dat ze voorlopig niet dood gaat. Ook zit ik niet te wachten op meningen als 'het wordt nog veel spannender!' of ook maar iets waaruit blijkt dat je kennis hebt van wat er komen gaat.

Ten tweede is het gewoon irritant, dit topic gaat over de serie en niet over de boeken.
Ten percent faster with a sturdier frame
  donderdag 5 april 2012 @ 18:07:25 #105
162838 Asskimo
avoid boring people
pi_109948308
Ik vind het persoonlijk helemaal niet irritant om serie/boekspoilers tegelijk tegen te komen maar kan me bij anderen wel iets voorstellen. Eigenlijk zou er nog een topic binnen TV geopend moeten worden waarin dat wel kan (want in de boekentopic moet het ook niet steeds over de serie gaan). Eentje die qua timeline gelijk loopt.
  donderdag 5 april 2012 @ 18:08:33 #106
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_109948346
quote:
Ja, dan ga je in dat topic de aflevering en de verschillen bespreken, hoe debiel is dat? :').

Je hebt nu eenmaal met een verfilming te maken, deal with it.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  donderdag 5 april 2012 @ 18:11:12 #107
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_109948434
quote:
14s.gif Op donderdag 5 april 2012 18:08 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Ja, dan ga je in dat topic de aflevering en de verschillen bespreken, hoe debiel is dat? :').

Ook dat is onhandig.

Desalniettemin: als je 20 posts leest waarin men, zonder expliciet te spoileren, op de verschillen tussen boek en serie in gaat wordt je hoe dan ook gespoilerd omdat men tussen neus en lippen door altijd wel informatie verspreidt die je niet had geweten door gewoon enkel de serie te volgen.

Zodoende blijf ik maar gewoon weg uit dit topic.
Ten percent faster with a sturdier frame
  donderdag 5 april 2012 @ 18:11:18 #108
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_109948438
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 18:07 schreef Asskimo het volgende:
Ik vind het persoonlijk helemaal niet irritant om serie/boekspoilers tegelijk tegen te komen maar kan me bij anderen wel iets voorstellen. Eigenlijk zou er nog een topic binnen TV geopend moeten worden waarin dat wel kan (want in de boekentopic moet het ook niet steeds over de serie gaan). Eentje die qua timeline gelijk loopt.
Game of Thrones met boekspoilers

Die is er, maar daar is niemand gaan posten.
Ik kan me heel goed oorstellen dat niet-boeklezers niet zitten te wachten op opmerkingen zoals TC03 aanhaalt.
Echter een stukje verdieping op datgene wat is gebeurd (saltwives, rockwives en de introductie van Yara bijvoorbeeld) moet kunnen vind ik. Daarin kunnen boeklezers juist een nuttig stukje informatie verschaffen waarin de serie geen tijd voor is.
pi_109948502
Na E01 en E02 snap ik er helemaal niks meer van! Hoeveel partijen zijn er die aanspraak maken op de kroon?

1. De Lannisters
2. De Starks
3. Khaleesi & Co
4. Baratheon (de zoon van de overleden koning), waarom is deze geen koning geworden? Die wordt bijgestaan door Carice van Houten?
  donderdag 5 april 2012 @ 18:15:03 #110
51794 Rahl
Life is just a game we play
pi_109948542
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 18:13 schreef kort het volgende:
Na E01 en E02 snap ik er helemaal niks meer van! Hoeveel partijen zijn er die aanspraak maken op de kroon?

1. De Lannisters
2. De Starks
3. Khaleesi & Co
4. Baratheon (de zoon van de overleden koning), waarom is deze geen koning geworden? Die wordt bijgestaan door Carice van Houten?
Die laatste (Stannis) is niet z'n zoon, maar de oudere broer van de overleden koning. Z'n jongere broer (Renly) wil ook koning worden.
'Very funny Scotty, now beam down my clothes.'
Klippend door je schuur, dorp of plantsoen.
last.fm
pi_109948543
quote:

1. De Lannisters
2. De Starks
3. Khaleesi & Co
Nummer 4 is geen zoon van de koning maar de broer van de koning. In erfopvolging gaat het volgens mij eerst naar kinderen alleen is Joffrey geen kind van de overleden koning.
  donderdag 5 april 2012 @ 18:15:17 #112
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_109948550
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 16:12 schreef TC03 het volgende:
Al die boekenlezers hier vind ik heel irritant. Open je eigen topic, denk ik dan. :{
Dit was ook zo in het walking dead topic. Je moet ff een melding maken in fb topic en het is opgelost.
  donderdag 5 april 2012 @ 18:15:39 #113
162838 Asskimo
avoid boring people
pi_109948557
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 18:11 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

Die is er, maar daar is niemand gaan posten.
Ik kan me heel goed oorstellen dat niet-boeklezers niet zitten te wachten op opmerkingen zoals TC03 aanhaalt.
Echter een stukje verdieping op datgene wat is gebeurd (saltwives, rockwives en de introductie van Yara bijvoorbeeld) moet kunnen vind ik. Daarin kunnen boeklezers juist een nuttig stukje informatie verschaffen waarin de serie geen tijd voor is.
Wat hij zegt. En ik ga dat topic es proberen, thanks!
pi_109948591
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 18:15 schreef Rahl het volgende:

[..]

Die laatste (Stannis) is niet z'n zoon, maar de oudere broer van de overleden koning. Z'n jongere broer (Renly) wil ook koning worden.
Stannis heeft dus nog een leger van 100.000 man. Wat heeft Renly dan?
  donderdag 5 april 2012 @ 18:16:58 #115
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_109948601
quote:

1. De Lannisters
2. De Starks
3. Khaleesi & Co
4. Stannis Baratheon (Oudste broer van Robert Baratheon en in zijn ogen de logische troonopvolger omdat hij claimt dat Joffrey, Myrcella en Tommen verwekt zijn uit incest.)
5. Renly Baratheon (Claimt de troon omdat zijn broer Stannis volgens hem niet capabel genoeg is om tot Koning gekroond te worden, bovendien heeft Renly de achterban van Baratheon en Tyrell achter zich.)

En in E02 werd Mance Rayder genoemd, de zelf benoemde King Beyond the Wall. Hij is bezig met het verenigen van de Wildlings.

[ Bericht 0% gewijzigd door Kleffe_Dop op 05-04-2012 18:40:18 ]
pi_109948668
quote:

Serieus dit is het bewijs dat de mensheid te dom voor worden is...ER STAAT SPOILER - wat denk je dat er onder staat? Datgene wat je al wist?
Dan nog slaat het nergens op dat mensen de boekenreeks in een topic over de serie bespreken.. :)
pi_109948671
Hoe wilt Renly dit claimen dan? Hij heeft geen leger toch? Stannis had nog 100k man volgens E02.

De Starks zien Stannis ook als de enige echte opvolger begreep ik, waarom werken ze dan niet samen?

En wie is Tyrell?
  donderdag 5 april 2012 @ 18:20:10 #118
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_109948713
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 18:16 schreef kort het volgende:

[..]

Stannis heeft dus nog een leger van 100.000 man. Wat heeft Renly dan?
Ondanks zijn twijfelachtige claim is Renly degene met 100.000 man achter zich, de gecombineerde kracht van House Baratheon (Stormlands) en House Tyrell (Highgarden).
Stannis heeft veel minder manschappen en moet het stellen met mindere Lords en zoals je in E02 zag is hij zelfs gedwongen tot het inhuren van sellswords.

quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 18:18 schreef kort het volgende:

De Starks zien Stannis ook als de enige echte opvolger begreep ik, waarom werken ze dan niet samen?
Eind seizoen 1 heeft Robb Stark zich uitgeroepen tot King in The North en zweert geen trouw meer aan de troon in King's Landing. Stannis was op dat moment nog niet op het toneel aanwezig, was dat wel zo geweest, misschien was er dan wel een pact geweest tussen de twee kampen.
Nu is het echter te laat, Robb verliest de support van het Noorden als hij nu trouw zweert aan Stannis die niks te bieden heeft op het gebied van manschappen.
In plaats daarvan zoekt Robb toenadering tot Renly, die er veel sterker voor staat.

[ Bericht 3% gewijzigd door Kleffe_Dop op 05-04-2012 18:35:05 ]
pi_109948891
Stannis is niet de oudere broer van Robert. Dan was hij immers koning geweest ipv Robert.

Robert was de oudste van de drie broers, Stannis de middelste en Renly de jongste.
pi_109948992
Had misschien beter een recap/clipshow episode moeten komen denk ik, om alles uit te leggen... Wordt wel erg verwarrend voor mensen die de boeken hebben gelezen en niet met een notitieblokje de serie zitten te kijken :P
pi_109949022
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 18:18 schreef kort het volgende:
Hoe wilt Renly dit claimen dan? Hij heeft geen leger toch?
Integendeel :P
quote:
Het enige wat Stark wil is koning zijn in het noorden. Het zuiden kan wat hen betreft gestolen worden, zolang ze zich maar niet meer bemoeien met noord :)
quote:
En wie is Tyrell?
Tyrell is, net als Lannister en Stark en Baratheon, een machtige familie. Mede dankzij een huwelijk tussen Renly en Margaery staat het (grote) leger van Tyrell achter Renly. Dat, in combinatie met andere mensen die veel liever Renly op de troon zien dan Stannis, is zijn leger :)

Op die eerder geposte website zie je een mooi overzicht van de 'influence' van de verschillende families. Daar zie je ook dat Tyrell en zijn sworn houses over een flink gebied van Westeros beschikken.
Conscience do cost.
  donderdag 5 april 2012 @ 18:30:45 #122
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_109949030
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 18:26 schreef lunapuella het volgende:
Stannis is niet de oudere broer van Robert. Dan was hij immers koning geweest ipv Robert.

Robert was de oudste van de drie broers, Stannis de middelste en Renly de jongste.
Ja, mijn fout.
  donderdag 5 april 2012 @ 18:39:49 #123
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_109949297
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 18:26 schreef lunapuella het volgende:

Niet noodzakelijkerwijs aangezien Robert de opstand begon en de troon veroverde.

Stannis is inderdaad jonger dan Robert maar dat had niet gehoeven.
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
pi_109949652
quote:
14s.gif Op donderdag 5 april 2012 18:39 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Niet noodzakelijkerwijs aangezien Robert de opstand begon en de troon veroverde.

Stannis is inderdaad jonger dan Robert maar dat had niet gehoeven.
Het was wel erg moeilijk geweest voor Robert om zijn koning-zijn enige legitimiteit mee te geven als hij nog een levende oudere broer had. Zelfs (of juist!) koningen die hun troon veroveren ipv erven doen daarna veel moeite om hun claim op de troon te legitimeren.
  donderdag 5 april 2012 @ 19:03:42 #125
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_109950158
quote:
1s.gif Op donderdag 5 april 2012 18:50 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Het was wel erg moeilijk geweest voor Robert om zijn koning-zijn enige legitimiteit mee te geven als hij nog een levende oudere broer had. Zelfs (of juist!) koningen die hun troon veroveren ipv erven doen daarna veel moeite om hun claim op de troon te legitimeren.
Dat was niet zo moeilijk anders, Aerys was gestoord en gevaarlijk, Robert nam z'n troon over, niet gebaseerd op enige andere claim. Geen familieverbintenis, geen aanspraken op alleenheerschappij van voor de Targaeryans.
pi_109950435
quote:
14s.gif Op donderdag 5 april 2012 19:03 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Dat was niet zo moeilijk anders, Aerys was gestoord en gevaarlijk, Robert nam z'n troon over, niet gebaseerd op enige andere claim. Geen familieverbintenis, geen aanspraken op alleenheerschappij van voor de Targaeryans.
jawel, Roberts argument voor zijn claim op de troon was dat zijn grootmoeder een Targaeryan was. Niet een heel sterk argument, maar dit is zeker een paar keer aangehaald.
pi_109951317
Robert's voornaamste argument voor de rebellion was toch dat het kidnappen en doden van Lyanna Stark door Rhaegar?

De claim op de troon is sowieso maar een vaag gedoe natuurlijk. Je zou kunnen zeggen dat Robert's overwinning op de Targaryen's genoeg 'claim' is :P
Conscience do cost.
pi_109951729
Idd, maar hij gebruikte zijn Oma Targaeryen om zijn claim te legitimeren (immers, alle Targ's zijn nu dood of verbannen, dus hij is de eerste in lijn die nu in aanmerking komt voor de troon) en niet alleen als usurpator (wat een woord) gezien te worden. Een vergezocht argument, maar het is wel vaak gebruikt. Overigens had Robert als 'jongere' broer natuurlijk nooit zo'n hele rebellie kunnen leiden.
pi_109951864
De familieverbintenis was er wel, Aerys was volgens mij de aangetrouwde neef van Robert.
pi_109952135
Robert Baratheon was de kleinzoon van Rhaelle Targaryen, dochter van Aegon V. Tijdens de opstand werd besloten dat Robert daarom naar voren werd geschoven als "leider", gezien hij de beste claim had.
  donderdag 5 april 2012 @ 19:48:40 #131
264415 Jahr00n
Fakkelteit
pi_109952170
quote:

Rot gewoon op hier met je boeken. Ga lekker ergens anders een nerdje spelen met je boeken.
pi_109952407
quote:

Je bent het hopelijk met me eens dat een topic vol spoilertags en een paar posts over de aflevering zelf ertussen niet echt lekker leest. Het is echt enorm ergerlijk.
Amen.
  donderdag 5 april 2012 @ 19:53:18 #133
334746 The_Groove
And cricket is the winner
pi_109952418
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 19:48 schreef Jahr00n het volgende:

[..]

Rot gewoon op hier met je boeken. Ga lekker ergens anders een nerdje spelen met je boeken.
Ik heb de boeken ook niet gelezen debiel.
So confused when you're lost in the groove
pi_109952442
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 19:48 schreef Jahr00n het volgende:

[..]

Anders open je een topic voor mensen die ALLEEN MAAR de serie kijken? Nogal logisch dat de boeken veel naar voren komen, zeker in een gedeelte waarbij het lastig is voor de serie om alle verhaallijnen uit de boeken duidelijk bij elkaar te voegen.

Maargoed, haters gonna hate. Boeken zijn hier niet weg te slaan. Wen eraan of blijf lekker stampvoeten, wat jij wil :)
Conscience do cost.
  donderdag 5 april 2012 @ 19:54:22 #135
334746 The_Groove
pi_109952480
quote:
2s.gif Op donderdag 5 april 2012 19:53 schreef Jivis het volgende:

[..]

Je bent het hopelijk met me eens dat een topic vol spoilertags en een paar posts over de aflevering zelf ertussen niet echt lekker leest. Het is echt enorm ergerlijk.
Ik vind voor de beeldvorming en de beperkte informatie die de TV serie zelf geeft het helemaal niet erg dat er af en toe een spoiler voorbij komt.

Oke het liep een klein beetje uit de hand - maar opzich heb ik er niets op tegen.
pi_109952685
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 19:54 schreef The_Groove het volgende:

[..]

Ik vind voor de beeldvorming en de beperkte informatie die de TV serie zelf geeft het helemaal niet erg dat er af en toe een spoiler voorbij komt.

Oke het liep een klein beetje uit de hand - maar opzich heb ik er niets op tegen.
Als het achtergrondinformatie is hoeft het niet in spoilertags. Als er dus een spoilertag staat gaat dat over aankomende gebeurtenissen en dat wordt op dit moment een beetje too much wat mij betreft. Maar zelfs bij achtergrondinformatie bestaat het gevaar dat er toch dingen verklapt worden, vaak onbewust. Dit topic gaat niet meer over de serie, maar over de boeken en dat klopt niet.
Amen.
  donderdag 5 april 2012 @ 19:59:58 #137
334746 The_Groove
pi_109952825
quote:
2s.gif Op donderdag 5 april 2012 19:57 schreef Jivis het volgende:

[..]

Als het achtergrondinformatie is hoeft het niet in spoilertags. Als er dus een spoilertag staat gaat dat over aankomende gebeurtenissen en dat wordt op dit moment een beetje too much wat mij betreft. Maar zelfs bij achtergrondinformatie bestaat het gevaar dat er toch dingen verklapt worden, vaak onbewust. Dit topic gaat niet meer over de serie, maar over de boeken en dat klopt niet.
Dat is de schuld van de makers van de serie dan om zoveel onduidelijkheid te laten bestaan...
pi_109953016
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 19:59 schreef The_Groove het volgende:

[..]

Dat is de schuld van de makers van de serie dan om zoveel onduidelijkheid te laten bestaan...
Daar gaat het niet om. Het gaat om informatie die in dit topic verklapt wordt die ik gewoon nog niet wil weten. Ik wil wel graag over de serie kunnen lezen en praten, dus vind het jammer dat ik niet meer in dit topic terecht kan zonder overspoeld te worden met spoilers of spoilertags.
Amen.
pi_109953123
Kijk dan over de spoilers heen :? Ik snap het probleem niet zo.
Conscience do cost.
  donderdag 5 april 2012 @ 20:05:14 #140
334746 The_Groove
pi_109953139
quote:
2s.gif Op donderdag 5 april 2012 20:03 schreef Jivis het volgende:

[..]

Daar gaat het niet om. Het gaat om informatie die in dit topic verklapt wordt die ik gewoon nog niet wil weten. Ik wil wel graag over de serie kunnen lezen en praten, dus vind het jammer dat ik niet meer in dit topic terecht kan zonder overspoeld te worden met spoilers of spoilertags.
Eerlijk gezegd denk ik dat, dat gewoon het gevaar is als boeken verfilmd worden...
Kan me niet voorstellen dat in de Harry Potter/LOTR filmreeks het niet ook grotendeels over de boeken en het vervolg ging.

Nogmaals ik heb de boeken niet gelezen maar ik zat/zit wel met een hoop vragen omdat er veel onduidelijkheid is gecreëerd.
Lees gewoon over de spoilers heen.
  donderdag 5 april 2012 @ 20:08:11 #141
25889 Sitethief
Fulltime Flapdrol
pi_109953303
quote:
Al die boekenlezers hier vind ik heel irritant. Open je eigen topic, denk ik dan. :{
Quoted for truth!
Stroek: Sitethief, die is heel groot en sterk :Y.
Faat: *zucht* zoals gewoonlijk hoor Sitethief weer in de bocht >:)
  donderdag 5 april 2012 @ 20:09:27 #142
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_109953383
quote:
14s.gif Op donderdag 5 april 2012 18:08 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Zou je dat even tegen Mike willen zeggen? Die denkt er weer heel anders over. Zou fijn zijn als modjes 1 lijn trekken.
pi_109953504
Gewoon een apart topic voor huilers die -helemaal niets- met het boek te maken willen hebben en waar exclusief de serie besproken wordt lijkt me geeneens een slecht idee.
Conscience do cost.
pi_109953583
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 20:05 schreef The_Groove het volgende:

[..]

Eerlijk gezegd denk ik dat, dat gewoon het gevaar is als boeken verfilmd worden...
Kan me niet voorstellen dat in de Harry Potter/LOTR filmreeks het niet ook grotendeels over de boeken en het vervolg ging.

Nogmaals ik heb de boeken niet gelezen maar ik zat/zit wel met een hoop vragen omdat er veel onduidelijkheid is gecreëerd.
Lees gewoon over de spoilers heen.
Het probleem zijn niet alleen de spoilertags, maar ook het feit dat er soms gewoon expliciet informatie over toekomstige gebeurtenissen geplaatst wordt. Zo zag ik laatst open en bloot staan:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat zijn HUGE spoilers die gewoon in het topic worden gezet. Anyway, heb er een topic over geopend.
Amen.
  donderdag 5 april 2012 @ 20:18:06 #145
25889 Sitethief
Fulltime Flapdrol
pi_109953846
quote:

Een gedeelte wordt niet spoilers gezet. En daarnaast wordt niet alleen de serie verpest, maar ook de boeken voor mensen die die nog willen lezen. Zeker omdat er heel veel verschillen worden genoemt...
Stroek: Sitethief, die is heel groot en sterk :Y.
Faat: *zucht* zoals gewoonlijk hoor Sitethief weer in de bocht >:)
  donderdag 5 april 2012 @ 20:19:35 #146
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_109953938
quote:
2s.gif Op donderdag 5 april 2012 20:13 schreef Jivis het volgende:

[..]

Het probleem zijn niet alleen de spoilertags, maar ook het feit dat er soms gewoon expliciet informatie over toekomstige gebeurtenissen geplaatst wordt. Zo zag ik laatst open en bloot staan:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat zijn HUGE spoilers die gewoon in het topic worden gezet. Anyway, heb er een topic over geopend.
Dat soort opmerkingen moeten inderdaad niet worden gemaakt. In mijn ogen zijn moderators ervoor om daarop te letten en in te grijpen indien nodig.

Ik lees in ieder geval altijd m'n posts erop na om er zeker van te zijn dat ze alleen achtergrond informatie verschaffen en geen toekomstig beeld schetsen.
pi_109954414
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 20:11 schreef ems. het volgende:
Gewoon een apart topic voor huilers die -helemaal niets- met het boek te maken willen hebben en waar exclusief de serie besproken wordt lijkt me geeneens een slecht idee.
Daar was dit topic voor :') TV/Radio
pi_109954614
Hoe zit dat nou met die Salt en die Iron wives?
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_109954741
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 20:31 schreef DancingPhoebe het volgende:
Hoe zit dat nou met die Salt en die Iron wives?
Rock wives zijn zeg maar "officiële" vrouwen van de Iron Islands. Salt wives zijn concubines die gevangen genomen zijn bij plunderingen. Als Ironman mag je maar één rock wive maar meerdere salt wives hebben.

Basically zijn salt wives gevangen genomen vrouwen die als hoeren worden gebruikt dus :P
Conscience do cost.
pi_109954840
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 20:33 schreef ems. het volgende:

[..]

Rock wives zijn zeg maar "officiële" vrouwen van de Iron Islands. Salt wives zijn concubines die gevangen genomen zijn bij plunderingen. Als Ironman mag je maar één rock wive maar meerdere salt wives hebben.

Basically zijn salt wives gevangen genomen vrouwen die als hoeren worden gebruikt dus :P
Nomnomnom. *O*

Bedankt!
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
pi_109957337
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 20:11 schreef ems. het volgende:
In het boekentopic over de boeken praten lijkt mij eigenlijk het meest logisch, maar dat kan aan mij liggen. Waarom nog een topic?
Amen.
  donderdag 5 april 2012 @ 21:48:08 #152
148689 Muis006
Unrustle thy jimmies, wench!
pi_109959276
quote:
2s.gif Op donderdag 5 april 2012 21:18 schreef Jivis het volgende:

[..]

In het boekentopic over de boeken praten lijkt mij eigenlijk het meest logisch, maar dat kan aan mij liggen. Waarom nog een topic?
Omdat er ook behoefte is om de serie in vergelijking met het boek te bespreken. In het boekentopic is de kans groot dat mensen die nog niet alles hebben gelezen gespoiled worden (eenzelfde situatie als hier dus), dus is het misschien handig om een boekentopic, een uitsluitend tvserie-topic, en een combotopic (waar dan alleen wordt gesproken over de boeken tot waar de serie op dat moment is) naast elkaar te hebben.

Een beetje omslachtig ( :P ) maar zo krijgt denk ik iedereen wat ie wil.
Op zaterdag 4 juni 2016 21:46 schreef KaBuf het volgende:
Ik word graag nog #viezerdik voor jou.
pi_109959722
Laten we dan ook een topic openen waar de discussie welke discussie waar gevoerd moet worden kan worden gevoerd, zodat we het in dit topic gewoon lekker over Game of Thrones kunnen hebben *O*
  donderdag 5 april 2012 @ 22:28:33 #154
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_109961543
quote:
Totdat een niet-lezer iets niet snapt uit de serie, dan zijn we ineens reuze handig om uitleg aan te vragen :)
pi_109961770
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 22:28 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Totdat een niet-lezer iets niet snapt uit de serie, dan zijn we ineens reuze handig om uitleg aan te vragen :)
Haha ja het is lastig om die balans te vinden. De meeste boekenlezers houden zich keurig aan spoilers, maar ik heb hier ook al te vaak gelezen dat een bepaald karakter in de komende zoveel boeken nog een toffe rol krijgt blabla en dat is gewoon jammer..juist in een serie waarin ieder karakter zomaar de pijp uit kan gaan is het heerlijk om echt helemaal nog niets te weten over toekomstige verhalen.
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
  donderdag 5 april 2012 @ 22:32:47 #156
334746 The_Groove
pi_109961785
quote:
1s.gif Op donderdag 5 april 2012 21:48 schreef Muis006 het volgende:

[..]

Omdat er ook behoefte is om de serie in vergelijking met het boek te bespreken. In het boekentopic is de kans groot dat mensen die nog niet alles hebben gelezen gespoiled worden (eenzelfde situatie als hier dus), dus is het misschien handig om een boekentopic, een uitsluitend tvserie-topic, en een combotopic (waar dan alleen wordt gesproken over de boeken tot waar de serie op dat moment is) naast elkaar te hebben.

Een beetje omslachtig ( :P ) maar zo krijgt denk ik iedereen wat ie wil.
Geen slecht idee - al zou je dit ook gewoon in het boekentopic kunnen doen
  Moderator donderdag 5 april 2012 @ 23:49:27 #157
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_109965506
We hebben dit ook al in een ander serietopic gezien en het bespreken van de boeken is gewoon ontzettend irritant voor de mensen die alleen de serie volgen. En we zijn er in dit forum tenslotte toch voor de serie. Daarom aub alle boekopmerkingen in het boekentopic en niet meer hier. Opmerkingen hierover graag in het feedbacktopic, zodat we dit topic voor de serie kunnen houden. (Opmerkingen die in dit topic erover geplaatst worden zullen verwijderd worden).
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_109965743
^O^

quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 20:27 schreef killgeak het volgende:

[..]

Daar was dit topic voor :') TV/Radio
Echt hè...! Wat zijn sommige mensen toch blind hier (of willen het gewoon niet zien).
pi_109966573
Boekopmerkingen over afleveringen die al geweest zijn, om dingen wat beter uit te leggen die in de serie niet echt aan bod zijn gekomen zijn wel toegestaan? (bijv rock/saltwives).
pi_109966808
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 23:49 schreef Mike het volgende:
We hebben dit ook al in een ander serietopic gezien en het bespreken van de boeken is gewoon ontzettend irritant voor de mensen die alleen de serie volgen. En we zijn er in dit forum tenslotte toch voor de serie. Daarom aub alle boekopmerkingen in het boekentopic en niet meer hier. Opmerkingen hierover graag in het feedbacktopic, zodat we dit topic voor de serie kunnen houden. (Opmerkingen die in dit topic erover geplaatst worden zullen verwijderd worden).
Mooi. Kan ik eindelijk weer dit topic volgen. Stomme boeklezers :P
  vrijdag 6 april 2012 @ 00:37:24 #161
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_109967063
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 00:19 schreef MAHL het volgende:
Boekopmerkingen over afleveringen die al geweest zijn, om dingen wat beter uit te leggen die in de serie niet echt aan bod zijn gekomen zijn wel toegestaan? (bijv rock/saltwives).
^Dit dus, vraag ik me ook af.
Er worden namelijk regelmatig vragen gesteld zoals 'Hoe zit dat nou precies met Rockwives en Saltwives?'
  vrijdag 6 april 2012 @ 00:46:41 #162
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_109967263
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 00:37 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

^Dit dus, vraag ik me ook af.
Er worden namelijk regelmatig vragen gesteld zoals 'Hoe zit dat nou precies met Rockwives en Saltwives?'
Waar Mikey naar refereerd is The Walking Dead. De serie daarvan week al vanaf S1E2 af van het oorspronkelijke verhaal maar toch wordt je daar doodgespamt met toekomstige (eventuele) perspectieven.
Lijkt mij niet dat dit geldt voor de stukken die in de serie amper aan bod komen maar in het boek breder verteld worden. En kan mij goed voorstellen dat daar vragen over komen.
Dat daar dan alsnog een spoiler omheen komt is tot daar aan toe, maar ik zou het wel fijn vinden als de hindsights blijven komen met die intentie.
  vrijdag 6 april 2012 @ 01:26:25 #163
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_109968196
Dan toch maar even pluggen:
[b]Op maandag 12 december 2005 22:25 schreef MissBliss het volgende:[/b]
Ik sta in niemands sig ;(
pi_109968285
Kan iemand mij vertellen wie John Snow ziet in de laatste scene van episode 2? Snapte dat niet helemaal, maar daar gaan ze vast in episode 3 mee verder :)
Ik ben een Tukker
pi_109969209
SPOILER: Episode 2 spoiler
  vrijdag 6 april 2012 @ 02:18:08 #166
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_109969226
Zou mij nu spontaan niets verbazen als alle zonen aan de troepen van het noorden worden toevertrouwd.
  vrijdag 6 april 2012 @ 04:34:48 #167
152047 Yurithemaster
Winter is coming
  vrijdag 6 april 2012 @ 07:59:52 #168
280234 DenWauwelaar
Enkel kwaliteitsposts
pi_109970980
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 01:30 schreef Krekkelens het volgende:
Kan iemand mij vertellen wie John Snow ziet in de laatste scene van episode 2? Snapte dat niet helemaal, maar daar gaan ze vast in episode 3 mee verder :)
SPOILER
Voor vrienden is het kortweg Wauw
pi_110012573

Chick leert Khaleesi neuken in s01e02

Naam, rugnummer en plaats aub :@

Edit: http://www.imdb.com/name/nm1861467/

[ Bericht 17% gewijzigd door SwaPore op 07-04-2012 02:01:05 ]
pi_110014566
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 01:55 schreef SwaPore het volgende:
[ afbeelding ]

Goede smaak ^O^

:9
pi_110015418
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 05:34 schreef MAHL het volgende:

[..]

Goede smaak ^O^

[ afbeelding ]

:9
Een van de betere vrouwen in de serie ja.
  zaterdag 7 april 2012 @ 10:49:46 #173
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_110016495
Ik ben trouwens benieuwd wat RTL gaat doen met de speelduur van de afleveringen. Die is vaak tussen de 50 en 56 minuten.
De meeste series zijn een minuut of 10 korter waardoor ze mooi in een tijdsblok + reclame passen voor televisie stations.

Zou RTL er zelf in gaan knippen? Of biedt HBO ook ingekorte versies aan (+/-43min)?
pi_110016555
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 10:49 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Ik ben trouwens benieuwd wat RTL gaat doen met de speelduur van de afleveringen. Die is vaak tussen de 50 en 56 minuten.
De meeste series zijn een minuut of 10 korter waardoor ze mooi in een tijdsblok + reclame passen voor televisie stations.

Zou RTL er zelf in gaan knippen? Of biedt HBO ook ingekorte versies aan (+/-43min)?
Ze maken er gewoon anderhalf uur van. Ben ook wel benieuwd hoe laat ze het willen gaan uitzenden.
  Admin zaterdag 7 april 2012 @ 10:59:02 #175
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_110016680
Omroepen-met-reclame die series uitzenden van omroepen-zonder-reclame willen nog wel eens een kortere edit maken. Dat gebeurt in de VS ook waneer een netwerkzender een HBO- of BBC-serie uitzendt. Het is aan RTL of zij dit ook willen doen.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  Admin zaterdag 7 april 2012 @ 10:59:37 #176
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_110016700
Maar boeie, alsof ik RTL ga zitten kijken. :{w
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  zaterdag 7 april 2012 @ 11:03:58 #177
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_110016818
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 10:52 schreef truedestiny het volgende:

[..]

Ze maken er gewoon anderhalf uur van. Ben ook wel benieuwd hoe laat ze het willen gaan uitzenden.
Prime-time neem ik aan, half negen/negen uur/half tien op RTL5 denk ik?

quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 10:59 schreef Breuls het volgende:
Maar boeie, alsof ik RTL ga zitten kijken. :{w
True, true.

De reden dat ik het vraag is omdat Game Of Thrones als niet-boeklezer al lastig te volgen is op momenten. Ik merkte bij het kijken van seizoen 1 dat ik toch echt een brok achtergrond info mistte.
Wanneer je dan ook nog eens 12 minuten per ep. eruit zou gaan knippen...
  Admin zaterdag 7 april 2012 @ 11:09:22 #178
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_110016960
Ik miste niks hoor, tijdens het kijken. Was duidelijk genoeg. Het wordt natuurlijk veel duidelijker als je ook het boek leest, maar dat kan ook niet anders. De serie heeft voldoende de kern gevonden om een goed verhaal te kunnen vertellen. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  zaterdag 7 april 2012 @ 11:38:02 #179
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_110017631
Het is wel zo dat alles wat je moet weten wel genoemd wordt, maar waar het boek er drie pagina's voor uittrekt, wordt in de serie een zinnetje of twee voor genomen :D.
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
pi_110020367
quote:
3s.gif Op zaterdag 7 april 2012 11:38 schreef Tha_Erik het volgende:
Het is wel zo dat alles wat je moet weten wel genoemd wordt, maar waar het boek er drie pagina's voor uittrekt, wordt in de serie een zinnetje of twee voor genomen :D.
Inderdaad, nu ik het boek aan het lezen ben worden dingen me wat duidelijker, in de serie gaan dingen soms zo snel dat je het mist.
Feauteaux
You make me sick, because I adore you so...
Ik besefte de ernst van mijn kater, toen de poes stampend de kamer binnen kwam.
pi_110020494
Dat blijft gewoon HET pijnpunt bij verfilmingen van boeken. Dan heeft GoT nog de luxe dat er een serie van wordt gemaakt ipv een film (reeks).
  zaterdag 7 april 2012 @ 13:20:28 #182
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_110020751
Eigenlijk heb je na elk seizoen gewoon een film van 10 uur :7.

Gisteren ep1 weer gekeken, bij mijn ouders. Blijft leuk (mijn vader snapt er niks van :')) alleen bij de explicietere seksscenes is het soms een beetje awkward :').
Hoogachtend,
Erik.
pi_110020880
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 13:20 schreef Tha_Erik het volgende:
Eigenlijk heb je na elk seizoen gewoon een film van 10 uur :7.

Gisteren ep1 weer gekeken, bij mijn ouders. Blijft leuk (mijn vader snapt er niks van :')) alleen bij de explicietere seksscenes is het soms een beetje awkward :').
:D!! Ach allemaal volwassen mensen toch? :P Die hebben allemaal wel 'ns gesekst :P
pi_110021220
quote:
14s.gif Op zaterdag 7 april 2012 13:23 schreef muzas het volgende:

[..]

:D!! Ach allemaal volwassen mensen toch? :P Die hebben allemaal wel 'ns gesekst :P
Nee het is idd best awkward... Als ik het alleen kijk of met vrienden maakt het me allemaal geen reet uit, maar met m'n vader lijken die scenes wel 3x zo lang te duren :')
[b]Op vrijdag 27 april 2012 23:21 schreef AldoTheApache het volgende:[/b]
_O_ jij bent de grootste baas op FOK!
Aller tijden :D _O_ _O_
  zaterdag 7 april 2012 @ 13:32:39 #185
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_110021247
Mijn ouders hebben geen seks :(!
Maar we gaan zo ep2 kijken. Ben benieuwd hoe die ontvangen gaat worden _O-.
Hoogachtend,
Erik.
  zaterdag 7 april 2012 @ 13:33:25 #186
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_110021278
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 01:55 schreef SwaPore het volgende:
[ afbeelding ]

Dat was een geile scene :9 :9
  zaterdag 7 april 2012 @ 14:19:33 #187
280234 DenWauwelaar
Enkel kwaliteitsposts
pi_110022897
Wat een draak van een performance zet Carice neer zeg. Ten eerste speelt ze zonder enige overtuiging en ten tweede is dat engels van haar echt tenenkrommend. Ik heb de boeken niet gelezen, maar hoop dat ze snel tot haar eind komt... :')

Roxanne McKee :9
  zaterdag 7 april 2012 @ 14:22:01 #188
356891 Abed
hooggeleid
pi_110022978
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 14:19 schreef DenWauwelaar het volgende:
Wat een draak van een performance zet Carice neer zeg. Ten eerste speelt ze zonder enige overtuiging en ten tweede is dat engels van haar echt tenenkrommend. Ik heb de boeken niet gelezen, maar hoop dat ze snel tot haar eind komt... :')

Roxanne McKee :9
Carice is inderdaad waaardeloos.
'Als de vis gaat stinken moet je bij de kop beginnen' - Aad300
pi_110023001
Vond Carice leuk met dat vergif maar zodra ze haar mond opendeed had ik zoiets van Oei.. maar misschien horen we dat vooral omdat we zelf Nederlands zijn?
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_110023214
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 14:23 schreef DarkElf het volgende:
Vond Carice leuk met dat vergif maar zodra ze haar mond opendeed had ik zoiets van Oei.. maar misschien horen we dat vooral omdat we zelf Nederlands zijn?
Dat denk ik wel, daarnaast moet ze volgens mij haar accent aanzetten voor haar karakter die een buitenlands accent heeft.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_110023284
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 14:31 schreef Felagund het volgende:

[..]

Dat denk ik wel, daarnaast moet ze volgens mij haar accent aanzetten voor haar karakter die een buitenlands accent heeft.
Ik las ergens dat haar nadrukkelijk gevraagd is niks aan haar accent te veranderen.
  zaterdag 7 april 2012 @ 15:01:52 #192
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_110024037
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 14:19 schreef DenWauwelaar het volgende:
Leuk dat je Nederlanders niet hoort klagen over acteurs met een andere nationaliteit en hun accent.
Shae bijvoorbeeld (heel dik accent), maar ook de acteur van Jaime Lannister is niet geheel accentloos.
quote:
3s.gif Op zaterdag 7 april 2012 13:32 schreef Tha_Erik het volgende:
Mijn ouders hebben geen seks :(!
Zo is het maar net, die twee dingen gaan niet samen. :D
  zaterdag 7 april 2012 @ 15:02:35 #193
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_110024053
Ik vind Carice wel prima acteren eigenlijk. Dat accent, ach, daar zet ik me wel overheen. Over een tijdje hoort het gewoon bij het personage.
Hoogachtend,
Erik.
  zaterdag 7 april 2012 @ 15:04:39 #194
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_110024118
SPOILER: ep2
Hoogachtend,
Erik.
pi_110024130
Ik wacht al een tijdje op de NL subs van episode 2, maar nog steeds niks. ;(
Heb hem wel gezien zonder ondertiteling, maar dan heb ik altijd het gevoel dat ik wat mis. :P
  zaterdag 7 april 2012 @ 15:05:13 #196
362821 Oswald_Montecristo
Domo Arigato, Mr. Roboto
pi_110024131
quote:
3s.gif Op zaterdag 7 april 2012 15:02 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik vind Carice wel prima acteren eigenlijk. Dat accent, ach, daar zet ik me wel overheen. Over een tijdje hoort het gewoon bij het personage.
Precies dit. Ik vind haar wel passen bij de heks/waarzegster.
  zaterdag 7 april 2012 @ 15:10:10 #197
280234 DenWauwelaar
Enkel kwaliteitsposts
pi_110024245
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 15:01 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

Leuk dat je Nederlanders niet hoort klagen over acteurs met een andere nationaliteit en hun accent.
Shae bijvoorbeeld (heel dik accent), maar ook de acteur van Jaime Lannister is niet geheel accentloos.

Haar Engels is storend omdat het op geen enkele manier qua klank consequent is, dat is het bij de anderen die jij noemt wel. Als het gewoon steenkolen Engels was...
  zaterdag 7 april 2012 @ 15:31:09 #198
171161 Bellatrix
video et taceo
pi_110024966
quote:
3s.gif Op zaterdag 7 april 2012 15:04 schreef Tha_Erik het volgende:
SPOILER: ep2
Ja. _O_

En mensen die zeiken over Carice haar accent, willen jullie zeggen dat Tyrion een goed accent heeft :')?
“I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”
pi_110025887
Oh god gaat het niet over het boekengezeik, dan gaat het wel weer over Carice en haar accent :')

Waarom volg ik dit topic nog? :{
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
  zaterdag 7 april 2012 @ 16:04:27 #200
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_110025970
Eigenlijk wilde ik alles opsparen, maar ik ben na 1 week alweer gezwicht :')
En toen ik ging teruglezen hier zag ik dus dat ik gewoon ep 2 daardoor heb misgelopen want dat is nu inderdaad niet meer terug te kijken via hbo go en on demand :(

Boooh en die laatste scene's met de bastards :o arme kinders
吴 曼 迪
  zaterdag 7 april 2012 @ 16:05:55 #201
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_110026017
quote:
7s.gif Op zaterdag 7 april 2012 16:01 schreef Beach het volgende:
Oh god gaat het niet over het boekengezeik, dan gaat het wel weer over Carice en haar accent :')

Waarom volg ik dit topic nog? :{
Alsof die mensen hier allemaal accentloos Engels spreken :') daarnaast spreekt ze niet met een typisch Nederlands accent, ja ze heeft een accent maar niet Nederlands.
吴 曼 迪
pi_110026154
SPOILER
Op woensdag 30 juni 2010 20:32 schreef afcajos het volgende:
Verrassend. Een topic over het regelen van te jonge smatjes en C_N en Lakitu zijn er als de kippen bij.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')