abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_109947804
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 17:50 schreef The_Groove het volgende:
Lees die spoilers dan niet stelletje apen.

Serieus dit is het bewijs dat de mensheid te dom voor worden is...ER STAAT SPOILER - wat denk je dat er onder staat? Datgene wat je al wist?
T'is gewoon irritant om de hele tijd al dat gezeik over die boeken te horen, zoals:
"O nee! De aflevering gaat anders dan in de boeken, wat gebeurd er?!" :')
pi_109948084
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 17:52 schreef maurisioo het volgende:

[..]

T'is gewoon irritant om de hele tijd al dat gezeik over die boeken te horen, zoals:
"O nee! De aflevering gaat anders dan in de boeken, wat gebeurd er?!" :')
Tja, en de boekenlezers vinden het irritant om de hele tijd al dat gezeik over de boekenposts te horen. Deal with it.
  donderdag 5 april 2012 @ 18:04:57 #103
51794 Rahl
Life is just a game we play
pi_109948222
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 18:00 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Tja, en de boekenlezers vinden het irritant om de hele tijd al dat gezeik over de boekenposts te horen. Deal with it.
Verschil is dat boekenlezers een apart topic hebben. TV-kijkers hebben deze.
'Very funny Scotty, now beam down my clothes.'
Klippend door je schuur, dorp of plantsoen.
last.fm
  donderdag 5 april 2012 @ 18:06:19 #104
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_109948271
quote:

Serieus dit is het bewijs dat de mensheid te dom voor worden is...ER STAAT SPOILER - wat denk je dat er onder staat? Datgene wat je al wist?
Wie zegt dat het om spoilers lezen gaat? Ik las in het vorige topic dat iemand 'alle avonturen' van Daenerys al had gelezen. Dan weet ik dus al dat ze voorlopig niet dood gaat. Ook zit ik niet te wachten op meningen als 'het wordt nog veel spannender!' of ook maar iets waaruit blijkt dat je kennis hebt van wat er komen gaat.

Ten tweede is het gewoon irritant, dit topic gaat over de serie en niet over de boeken.
Ten percent faster with a sturdier frame
  donderdag 5 april 2012 @ 18:07:25 #105
162838 Asskimo
avoid boring people
pi_109948308
Ik vind het persoonlijk helemaal niet irritant om serie/boekspoilers tegelijk tegen te komen maar kan me bij anderen wel iets voorstellen. Eigenlijk zou er nog een topic binnen TV geopend moeten worden waarin dat wel kan (want in de boekentopic moet het ook niet steeds over de serie gaan). Eentje die qua timeline gelijk loopt.
  donderdag 5 april 2012 @ 18:08:33 #106
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_109948346
quote:
Ja, dan ga je in dat topic de aflevering en de verschillen bespreken, hoe debiel is dat? :').

Je hebt nu eenmaal met een verfilming te maken, deal with it.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  donderdag 5 april 2012 @ 18:11:12 #107
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_109948434
quote:
14s.gif Op donderdag 5 april 2012 18:08 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Ja, dan ga je in dat topic de aflevering en de verschillen bespreken, hoe debiel is dat? :').

Je hebt nu eenmaal met een verfilming te maken, deal with it.
Ook dat is onhandig.

Desalniettemin: als je 20 posts leest waarin men, zonder expliciet te spoileren, op de verschillen tussen boek en serie in gaat wordt je hoe dan ook gespoilerd omdat men tussen neus en lippen door altijd wel informatie verspreidt die je niet had geweten door gewoon enkel de serie te volgen.

Zodoende blijf ik maar gewoon weg uit dit topic.
Ten percent faster with a sturdier frame
  donderdag 5 april 2012 @ 18:11:18 #108
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_109948438
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 18:07 schreef Asskimo het volgende:
Ik vind het persoonlijk helemaal niet irritant om serie/boekspoilers tegelijk tegen te komen maar kan me bij anderen wel iets voorstellen. Eigenlijk zou er nog een topic binnen TV geopend moeten worden waarin dat wel kan (want in de boekentopic moet het ook niet steeds over de serie gaan). Eentje die qua timeline gelijk loopt.
Game of Thrones met boekspoilers

Die is er, maar daar is niemand gaan posten.
Ik kan me heel goed oorstellen dat niet-boeklezers niet zitten te wachten op opmerkingen zoals TC03 aanhaalt.
Echter een stukje verdieping op datgene wat is gebeurd (saltwives, rockwives en de introductie van Yara bijvoorbeeld) moet kunnen vind ik. Daarin kunnen boeklezers juist een nuttig stukje informatie verschaffen waarin de serie geen tijd voor is.
pi_109948502
Na E01 en E02 snap ik er helemaal niks meer van! Hoeveel partijen zijn er die aanspraak maken op de kroon?

1. De Lannisters
2. De Starks
3. Khaleesi & Co
4. Baratheon (de zoon van de overleden koning), waarom is deze geen koning geworden? Die wordt bijgestaan door Carice van Houten?
  donderdag 5 april 2012 @ 18:15:03 #110
51794 Rahl
Life is just a game we play
pi_109948542
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 18:13 schreef kort het volgende:
Na E01 en E02 snap ik er helemaal niks meer van! Hoeveel partijen zijn er die aanspraak maken op de kroon?

1. De Lannisters
2. De Starks
3. Khaleesi & Co
4. Baratheon (de zoon van de overleden koning), waarom is deze geen koning geworden? Die wordt bijgestaan door Carice van Houten?
Die laatste (Stannis) is niet z'n zoon, maar de oudere broer van de overleden koning. Z'n jongere broer (Renly) wil ook koning worden.
'Very funny Scotty, now beam down my clothes.'
Klippend door je schuur, dorp of plantsoen.
last.fm
pi_109948543
quote:

1. De Lannisters
2. De Starks
3. Khaleesi & Co
Nummer 4 is geen zoon van de koning maar de broer van de koning. In erfopvolging gaat het volgens mij eerst naar kinderen alleen is Joffrey geen kind van de overleden koning.
  donderdag 5 april 2012 @ 18:15:17 #112
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_109948550
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 16:12 schreef TC03 het volgende:
Al die boekenlezers hier vind ik heel irritant. Open je eigen topic, denk ik dan. :{
Dit was ook zo in het walking dead topic. Je moet ff een melding maken in fb topic en het is opgelost.
  donderdag 5 april 2012 @ 18:15:39 #113
162838 Asskimo
avoid boring people
pi_109948557
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 18:11 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

Game of Thrones met boekspoilers

Die is er, maar daar is niemand gaan posten.
Ik kan me heel goed oorstellen dat niet-boeklezers niet zitten te wachten op opmerkingen zoals TC03 aanhaalt.
Echter een stukje verdieping op datgene wat is gebeurd (saltwives, rockwives en de introductie van Yara bijvoorbeeld) moet kunnen vind ik. Daarin kunnen boeklezers juist een nuttig stukje informatie verschaffen waarin de serie geen tijd voor is.
Wat hij zegt. En ik ga dat topic es proberen, thanks!
pi_109948591
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 18:15 schreef Rahl het volgende:

[..]

Die laatste (Stannis) is niet z'n zoon, maar de oudere broer van de overleden koning. Z'n jongere broer (Renly) wil ook koning worden.
Stannis heeft dus nog een leger van 100.000 man. Wat heeft Renly dan?
  donderdag 5 april 2012 @ 18:16:58 #115
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_109948601
quote:

1. De Lannisters
2. De Starks
3. Khaleesi & Co
4. Stannis Baratheon (Oudste broer van Robert Baratheon en in zijn ogen de logische troonopvolger omdat hij claimt dat Joffrey, Myrcella en Tommen verwekt zijn uit incest.)
5. Renly Baratheon (Claimt de troon omdat zijn broer Stannis volgens hem niet capabel genoeg is om tot Koning gekroond te worden, bovendien heeft Renly de achterban van Baratheon en Tyrell achter zich.)

En in E02 werd Mance Rayder genoemd, de zelf benoemde King Beyond the Wall. Hij is bezig met het verenigen van de Wildlings.

[ Bericht 0% gewijzigd door Kleffe_Dop op 05-04-2012 18:40:18 ]
pi_109948668
quote:

Dan nog slaat het nergens op dat mensen de boekenreeks in een topic over de serie bespreken.. :)
pi_109948671
Hoe wilt Renly dit claimen dan? Hij heeft geen leger toch? Stannis had nog 100k man volgens E02.

De Starks zien Stannis ook als de enige echte opvolger begreep ik, waarom werken ze dan niet samen?

En wie is Tyrell?
  donderdag 5 april 2012 @ 18:20:10 #118
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_109948713
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 18:16 schreef kort het volgende:

[..]

Stannis heeft dus nog een leger van 100.000 man. Wat heeft Renly dan?
Ondanks zijn twijfelachtige claim is Renly degene met 100.000 man achter zich, de gecombineerde kracht van House Baratheon (Stormlands) en House Tyrell (Highgarden).
Stannis heeft veel minder manschappen en moet het stellen met mindere Lords en zoals je in E02 zag is hij zelfs gedwongen tot het inhuren van sellswords.

quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 18:18 schreef kort het volgende:

De Starks zien Stannis ook als de enige echte opvolger begreep ik, waarom werken ze dan niet samen?
Eind seizoen 1 heeft Robb Stark zich uitgeroepen tot King in The North en zweert geen trouw meer aan de troon in King's Landing. Stannis was op dat moment nog niet op het toneel aanwezig, was dat wel zo geweest, misschien was er dan wel een pact geweest tussen de twee kampen.
Nu is het echter te laat, Robb verliest de support van het Noorden als hij nu trouw zweert aan Stannis die niks te bieden heeft op het gebied van manschappen.
In plaats daarvan zoekt Robb toenadering tot Renly, die er veel sterker voor staat.

[ Bericht 3% gewijzigd door Kleffe_Dop op 05-04-2012 18:35:05 ]
pi_109948891
Stannis is niet de oudere broer van Robert. Dan was hij immers koning geweest ipv Robert.

Robert was de oudste van de drie broers, Stannis de middelste en Renly de jongste.
pi_109948992
Had misschien beter een recap/clipshow episode moeten komen denk ik, om alles uit te leggen... Wordt wel erg verwarrend voor mensen die de boeken hebben gelezen en niet met een notitieblokje de serie zitten te kijken :P
pi_109949022
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 18:18 schreef kort het volgende:
Hoe wilt Renly dit claimen dan? Hij heeft geen leger toch?
Integendeel :P
quote:
Het enige wat Stark wil is koning zijn in het noorden. Het zuiden kan wat hen betreft gestolen worden, zolang ze zich maar niet meer bemoeien met noord :)
quote:
En wie is Tyrell?
Tyrell is, net als Lannister en Stark en Baratheon, een machtige familie. Mede dankzij een huwelijk tussen Renly en Margaery staat het (grote) leger van Tyrell achter Renly. Dat, in combinatie met andere mensen die veel liever Renly op de troon zien dan Stannis, is zijn leger :)

Op die eerder geposte website zie je een mooi overzicht van de 'influence' van de verschillende families. Daar zie je ook dat Tyrell en zijn sworn houses over een flink gebied van Westeros beschikken.
Conscience do cost.
  donderdag 5 april 2012 @ 18:30:45 #122
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_109949030
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 18:26 schreef lunapuella het volgende:
Stannis is niet de oudere broer van Robert. Dan was hij immers koning geweest ipv Robert.

Robert was de oudste van de drie broers, Stannis de middelste en Renly de jongste.
Ja, mijn fout.
  donderdag 5 april 2012 @ 18:39:49 #123
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_109949297
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 18:26 schreef lunapuella het volgende:

Niet noodzakelijkerwijs aangezien Robert de opstand begon en de troon veroverde.

Stannis is inderdaad jonger dan Robert maar dat had niet gehoeven.
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
pi_109949652
quote:
14s.gif Op donderdag 5 april 2012 18:39 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Niet noodzakelijkerwijs aangezien Robert de opstand begon en de troon veroverde.

Stannis is inderdaad jonger dan Robert maar dat had niet gehoeven.
Het was wel erg moeilijk geweest voor Robert om zijn koning-zijn enige legitimiteit mee te geven als hij nog een levende oudere broer had. Zelfs (of juist!) koningen die hun troon veroveren ipv erven doen daarna veel moeite om hun claim op de troon te legitimeren.
  donderdag 5 april 2012 @ 19:03:42 #125
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_109950158
quote:
1s.gif Op donderdag 5 april 2012 18:50 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Het was wel erg moeilijk geweest voor Robert om zijn koning-zijn enige legitimiteit mee te geven als hij nog een levende oudere broer had. Zelfs (of juist!) koningen die hun troon veroveren ipv erven doen daarna veel moeite om hun claim op de troon te legitimeren.
Dat was niet zo moeilijk anders, Aerys was gestoord en gevaarlijk, Robert nam z'n troon over, niet gebaseerd op enige andere claim. Geen familieverbintenis, geen aanspraken op alleenheerschappij van voor de Targaeryans.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')