Ik heb zuurvoud alweer op negeren gezet, er komt toch niks zinnigs uit z'n zure onderbuik.quote:Op woensdag 4 april 2012 12:03 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nee, omdat Geert het ontkent klopt het natuurlijk niet.
Media gaan over het algemeen niet over een nacht glad ijs. Iets wat jij natuurlijk zal tegenspreken, omdat linkse media en kabinet, gemeen, fout, slecht enzo.
Vertelquote:
Je bent je essay aan het voorbereiden?quote:Op woensdag 4 april 2012 12:09 schreef eriksd het volgende:
Ik voorspel een jankverhaal over de allerzwaksten, de zorgindustrie, zielig, niet eerlijk!, de rijken! en alles moet anders want dat is hip!
En de PvdA zou vast de HRA aanpakken.quote:Op woensdag 4 april 2012 12:09 schreef eriksd het volgende:
Ik voorspel een jankverhaal over de allerzwaksten, de zorgindustrie, zielig, niet eerlijk!, de rijken! en alles moet anders want dat is hip!
Alle 65 plussers elimineren.quote:Op woensdag 4 april 2012 12:09 schreef eriksd het volgende:
Als je daar nu OOK eens consequent in was...quote:Op woensdag 4 april 2012 12:07 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik heb zuurvoud alweer op negeren gezet, er komt toch niks zinnigs uit z'n zure onderbuik.
Daar heeft D66 helemaal geen zin in.quote:Op woensdag 4 april 2012 12:12 schreef Friek_ het volgende:
Het zou wel grappig zijn als we hierna een snoeihard links kabinet kregen bestaande uit PvdA, SP en een verdrievoudigde D66.
Wat doet het D66 tussen die zure en conservatieve bende?quote:Op woensdag 4 april 2012 12:12 schreef Friek_ het volgende:
Het zou wel grappig zijn als we hierna een snoeihard links kabinet kregen bestaande uit PvdA, SP en een verdrievoudigde D66.
Dit zag ik ook wel aankomen.quote:Op woensdag 4 april 2012 09:14 schreef Boze_Appel het volgende:
Ik zou trouwens voor mijn eigen vermaak gewoon bijna rechts gaan stemmen. Alle 'oneerlijkheid' is gewoon humor.
Dat bestaat al voor rijk Nederland.quote:Op woensdag 4 april 2012 12:13 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Wellicht is een sterfpremie een idee. Honderdduizend euro als u even wilt doodgaan.
Goed idee. En dan de belasting over erfenissen flink opkrikken.quote:Op woensdag 4 april 2012 12:13 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Wellicht is een sterfpremie een idee. Honderdduizend euro als u even wilt doodgaan.
Maar dan gaan alle tokkies dus illegaal doodquote:Op woensdag 4 april 2012 12:16 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Goed idee. En dan de belasting over erfenis flink opkrikken.
Wat doet de VVD met de zuurste en de meest conservatieve partij van Nederland?quote:Op woensdag 4 april 2012 12:14 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Wat doet het D66 tussen die zure en conservatieve bende?
D66 is enkel bezig met Wilders aanvallen. Dat kun je overal dankzij Twitter.quote:Op woensdag 4 april 2012 12:14 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Je vergeet de SGP.quote:Op woensdag 4 april 2012 12:17 schreef 3-voud het volgende:
[..]
D66 is enkel bezig met Wilders aanvallen. Dat kun je overal dankzij Twitter.
Economisch-rechts beleid voeren.quote:Op woensdag 4 april 2012 12:16 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat doet de VVD met de zuurste en de meest conservatieve partij van Nederland?
Geen idee.quote:Op woensdag 4 april 2012 12:14 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Dat was met opzet.quote:
Mooie praatjes kabinet.quote:Op woensdag 4 april 2012 12:19 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Geen idee.
Al zou een kabinet bestaande uit GroenLinks, D66 en VVD denk ik het beste zijn.
Waar mag ik tekenen?quote:Op woensdag 4 april 2012 12:19 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Geen idee.
Al zou een kabinet bestaande uit GroenLinks, D66 en VVD denk ik het beste zijn.
Zoals de invoering van een Loonwet en de verhoging van de BTW?quote:Op woensdag 4 april 2012 12:18 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Economisch-rechts beleid voeren.
Even de woningcorporatie kijken op NED1
Nee, morrende huurders die uitgezet moeten wordenquote:Op woensdag 4 april 2012 12:21 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zoals de invoering van een Loonwet en de verhoging van de BTW?
En lagere inkomens, tot jouw 20k, zwaarder belasten. Totdat die mensen een cursus economie hebben gedaan zodat ze weten waarover ze praten. Dan mag die weer omlaag.quote:Op woensdag 4 april 2012 12:21 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zoals de invoering van een Loonwet en de verhoging van de BTW?
Uitzetten wordt wat lastig, volgens mij.quote:Op woensdag 4 april 2012 12:23 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Nee, morrende huurders die uitgezet moeten worden.
Typisch inderdaad. Ondanks dat ze werkgevers, ergo ondernemers, altijd beschermen.quote:Op woensdag 4 april 2012 12:24 schreef De_Guidance het volgende:
Werkgevers die WW moeten betalen , ook typisch rechts.
Opmerkelijke post. Dus ik heb nu een inkomen van 20k, moet binnenkort verplicht een cursus economie volgen zodat ik weet waarover ik praat, maar op het moment dat ik de verwachte draai maak, behoor ik al tot de hoogste inkomens?quote:Op woensdag 4 april 2012 12:23 schreef 3-voud het volgende:
[..]
En lagere inkomens, tot jouw 20k, zwaarder belasten. Totdat die mensen een cursus economie hebben gedaan zodat ze weten waarover ze praten. Dan mag die weer omlaag.
Maar tegen die tijd zijn die zuurtjes gedraaid en hangen ze met topinkomens bij de grotere bedrijven.
Als je een huurachterstand van 12 maanden hebt, och...quote:Op woensdag 4 april 2012 12:25 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Uitzetten wordt wat lastig, volgens mij.
De beste jongen was sarcastisch.quote:Op woensdag 4 april 2012 12:25 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Typisch inderdaad. Ondanks dat ze werkgevers, ergo ondernemers, altijd beschermen.
Daar gaat je argument.
Prima, maar hoe kom je daar zo bij?quote:Op woensdag 4 april 2012 12:26 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Als je een huurachterstand van 12 maanden hebt, och...
Zijn jullie zo zwak dat je elkaar telkens bij moet springen?quote:
Goed, jij als bijstandtrekker hebt niet veel recht van spreken dunkt mij.quote:Op woensdag 4 april 2012 12:23 schreef 3-voud het volgende:
[..]
En lagere inkomens, tot jouw 20k, zwaarder belasten. Totdat die mensen een cursus economie hebben gedaan zodat ze weten waarover ze praten. Dan mag die weer omlaag.
Maar tegen die tijd zijn die zuurtjes gedraaid en hangen ze met topinkomens bij de grotere bedrijven.
... en het werd zwakker en zwakker...quote:Op woensdag 4 april 2012 12:28 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Goed, jij als bijstandtrekker hebt niet veel recht van spreken dunkt mij.
Zijn jullie zo zwak....quote:Op woensdag 4 april 2012 12:28 schreef eriksd het volgende:
Hij wilde gisteren rechts nog verbieden 3-voud. Zo is 'ie dan ook wel weer
Klopt. Zo ben ik.quote:Op woensdag 4 april 2012 12:28 schreef eriksd het volgende:
Hij wilde gisteren rechts nog verbieden 3-voud. Zo is 'ie dan ook wel weer
Dat ziet er ingestudeerd uit.quote:
Speciaal voor Johan.quote:An Offer You Can't Refuse: Leadership Lessons From "The Godfather"
What does a real-life CEO have in common with the central figures of a fictitious Mafia crime family in The Godfather? According to Justin Moore, CEO and founder of Axcient, plenty.
Moore is a serial entrepreneur, early-stage advisor, and angel investor. He’s currently at the helm of Axcient, a company he founded that provides backup, business continuity, and disaster recovery services to the small and mid-sized business (SMB) market. Right now, Axcient is protecting more than 2 billion files and applications for businesses across North America.
Moore also happens to think that The Godfather is “one of the best movies ever made” and had a chance to watch it again when the film was aired extensively last week to mark the 40th anniversary of its premiere. Though a decade had passed since the last time Moore watched it, his recent viewing offered an unexpected reward. This time he found the film rife with teaching moments for CEOs running a business today.
“I certainly don’t endorse crime or violence, and I’m not suggesting business should operate like the Mafia,” explains Moore, “but there are some universal themes in the movie I can relate to as a CEO.” Moore says The Godfather offers valuable lessons in community and team building, making tough decisions, and playing to win while not neglecting friends and family.
Here are five essential leadership lessons Moore distilled for Fast Company.
1. Build a powerful community.
Someday, and that day may never come, I'll call upon you to do a service for me. ~Vito Corleone
Uttered in the iconic rasp of Marlon Brando, the words of Vito Corleone illustrate how he creates a loyal community among those he has helped. Moore says, “By granting these favors and helping people with their problems, Vito Corleone is building a network of influence--relationships that may or may not deliver a specific or quantifiable return, but all which serve to strengthen his power base and which have the potential to be reciprocal in the long run.”
Moore says building strategic partnerships enables companies to work through challenging markets and fast-track overall success. “As a CEO, I see it as part of my job to be a super connector, networking with the technology and investment community without an expectation of reciprocation. Partnerships forged through time, trust, and mutual benefit--such as those Axcient has built with HP, Ingram-Micro, and a vast network of service providers and resellers--are the types of community relationships that bring about the greatest returns.”
2. Hold people accountable.
What's the matter with you? I think your brain is going soft. ~Vito Corleone
The Godfather reminds us of the importance of being tough when necessary. “As soon as Vito Corleone allowed a few moments of weakness to be seen by his enemy, they attempted to assassinate him. And it was largely because of failures of his team,” Moore observes.
“In business, accountability isn’t achieved by a murderous rampage. But the lesson is this--to be successful in business you have to be tough, and you have to be extremely focused on hitting goals and getting results," says Moore. That doesn’t mean patience and understanding don’t have a place, he says, but ongoing tolerance of low-performing people or products just eats away at the success of the entire company. “You are ultimately responsible for all of your employees and shareholders, and that requires tough and swift decisions.
3. Don’t get emotional.
It’s not personal, Sonny. It’s strictly business. ~Michael Corleone
“Many people don’t like to talk about the fact that in business, there are winners and losers. When Sonny Corleone reacts impulsively and emotionally, he gets taken out. In business, if you don’t take the opportunity to out-sell, out-bid, or out-market your competitor, they’ll take you out. I’m not suggesting doing anything outside the boundaries of morality or rightness--simply pointing out that when people make emotional decisions, they start making bad decisions. To lead successfully, you have to take your emotion and ego out of the equation.”
Likewise, Moore says it’s important to play to win. In business, that translates to knowing the competition and always staying at least one step ahead. “Operate your business with integrity and have respect for competition, but you also need to seize opportunities to eliminate your competition and win.”
4. Be decisive.
Moore says that he, like most people who appreciate The Godfather, watch the movie with a combination of shock and respect. “Shock because he is so ruthless that he kills his own family member, but respect for the fact that Don Corleone knows exactly what he wants, executes decisively, and commands respect through unwavering leadership.”
While you don’t have to kill anyone to prove a point, as soon as you know what choice to make, move forward. “Know who on your team is making the right choices, and trust them to take decisive action as well. Hesitation too often leads to missed opportunities.”
5. Spend time with your family.
Do you spend time with your family? Because a man who doesn’t spend time with his family can never be a real man. ~Vito Corleone
Moore isn’t endorsing 1940s machismo, but he is decrying 100-hour workweeks that many entrepreneurs fall prey to in hot pursuit of the next big thing. Though he’s been dedicated like that in the past, Moore finds it’s not sustainable in the long run.
“A leader can’t be successful in creative problem-solving and making excellent decisions unless that person is connected to people and passions outside of work. I find that it’s often time with family and friends that gives me the perspective I need to build the relationships and make the decisive actions required for continued success in business,” says Moore.
De Peetvader was een rechtse conservatief. Zoveel is duidelijk.quote:
Dit gaat over Michael Corleone, niet over zijn vader.quote:Moore says that he, like most people who appreciate The Godfather, watch the movie with a combination of shock and respect. “Shock because he is so ruthless that he kills his own family member, but respect for the fact that Don Corleone knows exactly what he wants, executes decisively, and commands respect through unwavering leadership.”
Oh dat zou kunnen, ik kijk die suffe kutfilms nooit.quote:Op woensdag 4 april 2012 13:57 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Dit gaat over Michael Corleone, niet over zijn vader.
Toch bedankt.quote:Op woensdag 4 april 2012 14:00 schreef Monolith het volgende:
[..]
Oh dat zou kunnen, ik kijk die suffe kutfilms nooit.
Prachtige films zijn 't.quote:Op woensdag 4 april 2012 14:00 schreef Monolith het volgende:
[..]
Vertel, gaarne horen wij meer over dit heugelijke feit.quote:
Heb de hele ochtend geen mobiel internet meer.quote:
Eerste beste nieuwssite.quote:Op woensdag 4 april 2012 14:04 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Vertel, gaarne horen wij meer over dit heugelijke feit.
U ziet mij aan voor iemand die moeite doet voor nieuws uitzoeken over Roffa?quote:
Dan hoef je het ook niet weten, luie Tukker.quote:Op woensdag 4 april 2012 14:08 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
U ziet mij aan voor iemand die moeite doet voor nieuws uitzoeken over Roffa?
Probeer je maten met Vodafone eens te bellen, het halve netwerk van hun ligt plat.quote:Op woensdag 4 april 2012 14:08 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
U ziet mij aan voor iemand die moeite doet voor nieuws uitzoeken over Roffa?
Ik heb Vodafone maar niks geen last.quote:Op woensdag 4 april 2012 14:11 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Probeer je maten met Vodafone eens te bellen, het halve netwerk van hun ligt plat.
Dit zal resulteren in de eeuwigdurende wrok van Tem.quote:Op woensdag 4 april 2012 14:00 schreef Monolith het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 4 april 2012 13:57 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Dit gaat over Michael Corleone, niet over zijn vader.
Jij gebruikt dan ook rooksignalen om te communiceren.quote:Op woensdag 4 april 2012 14:12 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ik heb Vodafone maar niks geen last.
Henk!quote:Ik heb Vodafone maar niks geen last.
Kut.quote:
Ja die stond in m'n inbox vanochtend.quote:
Neu, lauwe cum voeg ik zelf wel toe.quote:
No problem.... deed zelf ook aan fraude.quote:Op woensdag 4 april 2012 14:19 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Neu, lauwe cum voeg ik zelf wel toe.
Dat zei ik niet.quote:Op woensdag 4 april 2012 14:21 schreef Drugshond het volgende:
[..]
No problem.... deed zelf ook aan fraude.
quote:Op woensdag 4 april 2012 14:19 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Neu, lauwe cum voeg ik zelf wel toe.
Iedereen geilt hier op studie en cijfers, dus ik doe gewoon gezellig mee.quote:
Als in full time en geen andere bronnen van inkomsten? Ik.quote:Op woensdag 4 april 2012 14:23 schreef Drugshond het volgende:
Wie werken hier eigenlijk nog wel 100 % voor de kost ?
quote:Op woensdag 4 april 2012 14:14 schreef Reya het volgende:
[..]
Dit zal resulteren in de eeuwigdurende wrok van Tem.
Ik heb 4 x een voetbal stadium gezien.quote:
quote:Op woensdag 4 april 2012 14:51 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Ik heb ooit 4 x een voetbal stadium gezien.
Monsters of Rock Willem II
U2 in de kuip
Metallica in Gelderdome
en een bedrijfsuitje in de Arena.
Wordt Gaza-stad weer bestookt door de Israëliërs?quote:
Met de bezuinigingen bij het concern waar u werkzaam bent valt een overplaatsing naar dergelijke regionen niet uit te sluiten, doch.quote:
Des te meer reden voor een preventieve oefening in onverzoenlijkheid.quote:Op woensdag 4 april 2012 15:13 schreef Reya het volgende:
[..]
Met de bezuinigingen bij het concern waar u werkzaam bent valt een overplaatsing naar dergelijke regionen niet uit te sluiten, doch.
Exact.quote:Op woensdag 4 april 2012 15:14 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Des te meer reden voor een preventieve oefening in onverzoenlijkheid.
Dus je kunt het Het College niet kwalijk nemen dat men de rekening naar boven heeft afgerond.quote:Op woensdag 4 april 2012 15:18 schreef eriksd het volgende:
In 2010 had 51% van de zelfstandige ondernemers een inkomen dat minder was dan 20.000 euro.
Dat komt vast door al die armzalige ZZP'ers die er bij worden gerekend.quote:Op woensdag 4 april 2012 15:18 schreef eriksd het volgende:
In 2010 had 51% van de zelfstandige ondernemers een inkomen dat minder was dan 20.000 euro.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |