Wie is "ze"? Amerikaanse en Israelische agenten die stiekem shiieten opbliezen in Irak?quote:Op maandag 28 mei 2012 19:41 schreef NorthernStar het volgende:
In Irak blies men Shia moskees op toen die zich begonnen te verzetten tegen de Amerikanen en hup ze zijn weer volledig op de Soenni gericht.
Klopt. Maar de protesten waren de eerste maanden zonder geweld en wapengekletter van de demonstranten. Ik wil best nieuwsgeving terughalen hoor, een aantal Syrische sites van de oppositie hebben een goed overzicht. Pas na circa 4/5 maanden van honderden doden inmmiddels begonnen gedeserteerde soldaten terug te vechten. Dat is ook logisch want ervoor waren ze nog niet gedeserteerd, dat kwam langzaam op gang toen soldaten hun werk (voor het regime) moreel gezien niet meer konden verenigen met het afknallen van slechts demonstranten op brute wijze. Die groepen die getraind waren waren nog niet in het spel. Op de claim na van Dounia TV (Syrisch) dat er elke dag "terroristen in de straten waren". Maar als jij de grote lijn van de Syrische overheid in deze begindagen van de revolutie volgt moet je dat zeggen, weet ik gelijk hoe laat het is.quote:Op maandag 28 mei 2012 19:41 schreef NorthernStar het volgende:
In Syri waren ze, nogmaals volgens hun eigen uitgelekte memo's, al groepen aan het trainen en bewapenen maanden voordat er sprake van protesten was.
Juist. En daarom is Iran zo slecht bezig. Die vanaf het begin gewoon crimineel Assad steunt, financieel en later militair. Terwijl Assad direct begon met het afknallen van eerst nog vreedzame demonstranten. Of bedoel je Iran niet in deze?quote:Op maandag 28 mei 2012 19:41 schreef NorthernStar het volgende:
Het misbruiken ervan om complete landen zo in chaos en geweld te storten, uitsluitend om de regimes uit te schakelen, vind ik persoonlijk van een misdadigheid die kwadraat of wat groter is.
Bewijs eens hier concreet dat het volksprotest in Syrie aangewakkert is door Amerika en co. Ben erg benieuwd. Anders is het niets meer dan een aanname.quote:Op maandag 28 mei 2012 19:41 schreef NorthernStar het volgende:
Idem wat betreft volksopstand of protesten aanwakkeren puur en alleen om te ontwrichten.
Dat is nou precies wel de bedoeling.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 14:35 schreef Slayage het volgende:
De Russische minister van Buitenlandse Zaken Sergej Lavrov heeft gezegd dat het conflict in Syri de hele regio schade kan toebrengen indien het niet opgelost raakt en dat het bovendien de politieke situatie in Libanon benvloedt.
Volgens Lavrov mag de internationale gemeenschap "geen olie op het vuur gooien" maar moet ze proberen "de brandhaard te blussen en de partijen aan de onderhandelingstafel te brengen".
Ik vraag het me af. Tot nu toe hebben de meeste regimes (die voor gewelddadige onderdrukking kozen) nog steeds dezelfde fouten gemaakt.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 18:55 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Waarom zou Assad voor de ogen van de wereld een massamoord begaan terwijl hij weet dat zijn regime aan een draadje hangt? En dan ook nog eentje die maximale verontwaardiging oproept. Kapotgesneden kinderen. Er klopt helemaal niks van het hele Houla verhaal.
Als ik bewijs zou hebben wat nog niet openbaar is zou ik het zeker niet openlijk op een forum gooien. Of je krijgt een plekje naast Bradford Manning of je wordt plotseling accuut depressief en ligt ergens in de bosjes als David Kelly.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 18:45 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Bewijs eens hier concreet dat het volksprotest in Syrie aangewakkert is door Amerika en co. Ben erg benieuwd. Anders is het niets meer dan een aanname.
De BBC ligt onder vuur nadat de Britse publieke omroep een foto uit 2003 gebruikte om een zogenaamd bloedbad in Syri te illustreren. Bovendien is de foto gemaakt in Irak. Fotograaf Marco di Lauro viel naar eigen zeggen bijna van zijn stoel toen hij zijn foto zag en is verbaasd dat de corporatie verzuimt haar bronnen te controleren.quote:BBC News uses 'Iraq photo to illustrate Syrian massacre'
The BBC is facing criticism after it accidentally used a picture taken in Iraq in 2003 to illustrate the senseless massacre of children in Syria.
Photographer Marco di Lauro said he nearly “fell off his chair” when he saw the image being used, and said he was “astonished” at the failure of the corporation to check their sources.
The picture, which was actually taken on March 27, 2003, shows a young Iraqi child jumping over dozens of white body bags containing skeletons found in a desert south of Baghdad.
It was posted on the BBC news website today under the heading “Syria massacre in Houla condemned as outrage grows”.
The caption states the photograph was provided by an activist and cannot be independently verified, but says it is “believed to show the bodies of children in Houla awaiting burial”.
A BBC spokesman said the image has now been taken down.
Mr di Lauro, who works for Getty Images picture agency and has been published by newspapers across the US and Europe, said: “I went home at 3am and I opened the BBC page which had a front page story about what happened in Syria and I almost felt off from my chair.
“One of my pictures from Iraq was used by the BBC web site as a front page illustration claiming that those were the bodies of yesterday's massacre in Syria and that the picture was sent by an activist.
“Instead the picture was taken by me and it's on my web site, on the feature section regarding a story I did In Iraq during the war called Iraq, the aftermath of Saddam.
“What I am really astonished by is that a news organization like the BBC doesn't check the sources and it's willing to publish any picture sent it by anyone: activist, citizen journalist or whatever. That's all.
He added he was less concerned about an apology or the use of image without consent, adding: “What is amazing it's that a news organization has a picture proving a massacre that happened yesterday in Syria and instead it's a picture that was taken in 2003 of a totally different massacre.
“Someone is using someone else's picture for propaganda on purpose.”
A spokesman for the BBC said: “We were aware of this image being widely circulated on the internet in the early hours of this morning following the most recent atrocities in Syria.
“We used it with a clear disclaimer saying it could not be independently verified.
“Efforts were made overnight to track down the original source of the image and when it was established the picture was inaccurate we removed it immediately.”
http://www.telegraph.co.u(...)Syrian-massacre.html
De wereldleiders? Waarom zouden 'de wereldleiders' in moeten grijpen? Nog niet zo lang geleden werden de vlaggen van westerse landen verbrand, ambassades vernield, vanwege een aantal simpele striptekeningen. En nu schreeuwt datzelfde volk om hulp van het Westen?quote:Op zondag 27 mei 2012 11:47 schreef klaaskippegaas het volgende:
Onbegrijpelijk dat de wereldleiders niet ingrijpen.
QFTquote:Op woensdag 30 mei 2012 09:19 schreef Dvm86 het volgende:
[..]
De wereldleiders? Waarom zouden 'de wereldleiders' in moeten grijpen? Nog niet zo lang geleden werden de vlaggen van westerse landen verbrand, ambassades vernield, vanwege een aantal simpele striptekeningen. En nu schreeuwt datzelfde volk om hulp van het Westen?
Laat dat maar over aan hun Arabische broeders. Maar oh, die geven kennelijk toch niet zoveel om hun als dat ze normaal gesproken voordoen. Nu is het Westen weer goed genoeg om bloed te slachtofferen.
Het is Rusland en China die tot nu toe voorkomen dat de VS en Nato Syri 500 jaar terug in de tijd bombarderen.quote:Op woensdag 30 mei 2012 12:11 schreef JaJammerJan het volgende:
Syre heeft eenzelfde situatie als Libe, alleen hier zijn de motieven voor het Westen zwakker dan bij Libe, daarom is er tot nu toe nog geen interventie denk ik. Motieven voor Libe waren onder andere:
Miljoenen mensen die bij Kazafi horen.quote:Op woensdag 30 mei 2012 12:11 schreef JaJammerJan het volgende:
Bij dit soort conflicten moet je altijd denken wie er nou profijt aan heeft om een interventie in Syri te beginnen. Denk er maar niet aan dat het gaat om humanitaire doeleinden. Zie hoe het in Libe is geindigd en kijk in hoeveel landen het er vele malen slechter aan toe gaat die niet in het nieuws komen. Je moet dus zoeken naar wiens macht er vergroot wordt en wie hier het meeste geld bij te verdienen heeft.
Ik weet dat jullie de laatste tijd vele filmpjes op onder andere nieuwszenders gezien hebben waar de president van Syre zwartgemaakt wordt. Dit is propaganda, ze laten alles maar van een kant zien, net zoals bij Libi. Dat Libe onder het bewind van Qadaffi van een van de armste en minst ontwikkelde landen van Afrika naar een van de best ontwikkelde en rijkste landen van Afrika is gegroeid, heb je nergens gehoord. Of dat er een irrigatieproject gaande is dat 30miljard dollar kost, het grootste ooit, om mensen die daar in de woestijn wonen van drinkwater en eten te voorzien.
Hetzelfde gebeurt nu in Syre. Behalve het nieuws alleen van een kant te laten zien worden er ook veel leugens verspreid.
In Libe zijn er leugens verspreid zoals:
- Dat Qadaffi met helikopters en gevechtsvliegtuigen zijn bevolking beschoot.
- Dat Qadaffi militairen aanzetten tot verkrachting.
- Dat Qadaffi bijna alleen maar onschuldige demonstranten zonder wapens vermoordde.
- En veel en veel meer.
In Syre is dit nu ook gaande. Er zijn teroristen die mensen vermoorden en dan de schuld aan de militairen geven, zoals te zien in de filmpje:
De westerse media zijn leugenaars die leugens en propagande verspreiden wat hen uitkomt.
Libe, ooit het meeste welvarende land van Afrika, is nu een grote teringzooi geworden. Fabrieken waar pijpleidingen voor irrigatie gemaakt werden zijn gebomdardeerd door NATO, scholen zijn gebombardeerd, ziekenhuizen zijn gebombardeerd. Zoveel verwoesting heeft daar plaatsgevonden. Maar dat er meer dan 1 miljoen mensen gedemonstreerd hebben VOOR qadaffi en TEGEN NATO, waar veel videomateriaal van te vinden is op youtube. Waarom hoor je hier niks van? Waarom wordt er geen rekening gehouden met deze mensen?
NATO heeft gelogen dat Qadaffi een massamoord zou gaan begaan in Benghazi, een stad die is ingenomen door met onder andere tanks bewapende rebellen die van de stad een groot fort hebben gemaakt en de bevolking daar gebruiken als schild. Wat moet Qadaffi anders doen?
Als NATO zegt dat ze de bevolking van Libe moet beschermen, bedoel ze dan dat alleen de oppositie van Qadaffi, wat een kleine minderheid is, alleen beschermd moet worden? Qadaffi voorstanders horen niet bij de bevolking?
Syre heeft eenzelfde situatie als Libe, alleen hier zijn de motieven voor het Westen zwakker dan bij Libe, daarom is er tot nu toe nog geen interventie denk ik. Motieven voor Libe waren onder andere:
Libe heeft veel olie.
Qadaffi was niet echt geliefd bij westerse politici en hij mocht hen ook niet.
Qadaffi probeerde Afrika sterker te maken en een geheel te laten vormen.
Qadaffi zorgde ervoor dat er onder andere een communicatie sataliet werd gelanceerd voor Afrika, zodat ze minder in de schulden hoefden te gaan bij westerse landen om satalieten van hen te lenen.
Qadaffi wilde een nieuwe geldeenheid invoeren.
Qadaffi sprak zich openlijk uit over zijn twijfels over de motieven van de oorlog in Afghanistan en Irak.
Er was geen international bank in Libe en Libe had amper buitenlandse schulden.
Er blijven niet veel landen over die niet in handen zijn van de westerse wereld. Noord Korea, Iran, Syrie... Libe is al weg. Syre en Iran zijn ze nu flink mee bezig.
Laat de propaganda machine maar draaien, laat internetvrijheid maar afnamen onder het motto van antipiracy. Laat RFID chips maar in zoveel mogelijk verplichte zaken (zoals nummerborden,paspoorten) invoeren, zodat ze altijd weten waar je bent.
Op youtube staat een filmpje van Mythbusters waarin ze zeggen dat ze tegengehouden werden toen ze een episode wilde maken over hoe makkelijk RFID chips te hacken zijn of te traceren etc.. Echt niet normaal hoe onze vrijheid wordt ingeperkt. Ze proberen ons bang te maken met hun praatjes over terroristen en misdadigers en hoe de vrijheid ingeperkt moet worden om misdaden te voorkomen, maar de echt misdadigers zijn zij, die ons deze angst inspreken en onze vrijheid afnemen.
Hier dat filmpje van Mythbusters:
Je wordt niet geleerd hoe je moet denken, maar wat je moet denken.
Ik hoop dat mensen wakker worden en we deze waanzin kunnen stoppen. Ik ben er ongetwijfeld zeker van dat we ooit een revolutie zullen starten. Maar ik hoop dat deze zo snel mogelijk komt, want hoe langer we wachten, hoe meer er vernietigd wordt, hoe meer mensen er lijden, en hoe minder grondstoffen we zullen hebben na de revolutie. Laat het niet tot het moment komen waar het te laat is, wordt wakker en zie in dat we niet kunnen leven in een economie die is gebasseerd op oneindige groei, terwijl er maar een eindige hoeveelheid grondstoffen zijn.
Ik vind dat er wel een groot verschil zit tussen jouw houding en die van mij. Ik zeg nergens dat Amerika geen enkele rol speelt in Syrie, of al-Qaida. Jij stelt echter - correct me if im wrong - dat dit conflict in de hoofdlijn op naam geschreven kan worden van Amerika/Israel. Zulke grote beweringen zou ik graag gestaafd zien dan. Logisch. Of dat Amerikaanse geo-politieke achter deze opstanden zit en aanwakkeren.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 20:27 schreef NorthernStar het volgende:
....Als ik bewijs zou hebben wat nog niet openbaar is zou ik het zeker niet openlijk op een forum gooien....
Het is een zinloze discussie. Nee ik kan net zo min als jij iets bewijzen en we hebben het allemaal met dezelfde info te doen.
Hier mensen die voor qadaffi zijn:quote:Op woensdag 30 mei 2012 23:38 schreef rakotto het volgende:
[..]
Miljoenen mensen die bij Kazafi horen.Hou eens op met dat gezeik. Je weet er niet eens aan toe hoe dat in werkelijkheid is daar.
Ja. Dat zijn allemaal geforceerde mensen.
Ben je zeker daarvan? Mohammad Ayman Jamil Soussan is ook de ambassadeur voor Nederland en bij de Europese instellingen. Hij is persona non grata, maar niet verplicht het land te verlaten (bij mijn weten)quote:Op dinsdag 29 mei 2012 18:23 schreef lolcat8811 het volgende:
De Syrische ambassadeur mag niet langer in Brussel blijven. Dat heeft de Belgische regering zonet beslist.
Hij mag dus dit optrekje verlaten: https://maps.google.be/ma(...)MvHOkLnr-qy9FlLVJnLg
Dat stuk hierboven is interessant, omdat het verder gaat dan de gebruikelijke collectieve verontwaardiging. De schuldige is inderdaad nogal snel aangewezen.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 14:35 schreef Slayage het volgende:
http://www.demorgen.be/dm(...)a-geexecuteerd.dhtml
[..]
Daar viel heel libie uiteindelijk Tripoli binnen en hebben de rebellen de oorlog gewonnen.quote:Op donderdag 31 mei 2012 10:17 schreef JaJammerJan het volgende:
[..]
Hier mensen die voor qadaffi zijn:
hier zie je onder andere mensen die tegen qadaffi zijn:
Heb je ander beeldmateriaal waar je meer dan 1000 mensen ziet die tegen Qadaffi zijn? Ik heb nog niks gezien.
Hier is hoe het in Libie was:
Hier worden de goede punten in vermeld, er zullen ook slechte punten zijn, maar die heb je vast en zeker allemaal op de TV gezien, dus nu kan je het ook eens van de andere kant zien.
Hier is hoe het nu in Libie is:
Het probleem ligt bij Rusland en China..... dat bij het geval Libie niet zo...quote:Op vrijdag 1 juni 2012 18:06 schreef VeX- het volgende:
Volstrekt belachelijk hoe de wereld zich opstelt.
Khadaffi was lang niet zo bloeddorstig bezig als Assad, maar in Libi werd er binnen de kortste keren ingegrepen. Assad zit onder de neus van de wereld zijn bevolking en masse af te slachten, maar de wereld kijkt ernaar en staat erbij.
quote:Op donderdag 31 mei 2012 22:20 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Het blijft me verbazen wat voor verkeerd beeld er bij velen is over zowel het nieuwe, als het oude Libi. Dat Khadaffi zijn volk redelijk voorzag in de basis zal best, maar voor de rest was het niet zo’n mooi sprookje zoals ik zo vaak wordt beweert. Met het nieuwe Libi is dat niet anders. Dat de dingen die verkeerd gaan zo goed onder de loep worden genomen is alleen maar goed natuurlijk, zo wordt de druk op verbetering door de overgangsregering ook hoog gehouden. Maar de dingen die wel goed gaan en de vooruitgang die is geboekt krijgen weer nauwelijks, of helemaal geen, aandacht. Als je zelf eens met iemand praat die er verstand van heeft, of nog beter een echte Libir begrijp je dat. Maargoed Russia Today mag natuurlijk niet toegeven dat ze fout zaten, want anders![]()
Maargoed dat je beweert dat er geen beeldmateriaal te vinden is van grote anti-Khadaffi protesten of dat je een gefotoshopte rally een bewijs vind van steun aan Khadaffi doet mij vermoeden dat je het gewoon niet wl zien. Iedereen weet hoe het werkt in een dictatuur.
Redelijk voorzag in de basis? Hij gaf de beste basis van heel Afrika.quote:Het blijft me verbazen wat voor verkeerd beeld er bij velen is over zowel het nieuwe, als het oude Libi. Dat Khadaffi zijn volk redelijk voorzag in de basis zal best, maar voor de rest was het niet zo’n mooi sprookje zoals ik zo vaak wordt beweert.
Het was vast geen sprookje nee, maar negers werden in ieder geval niet massaal uitgemoord, mensen werden niet massaal verkracht en er werden geen dode mensen aan bruggen gehangen, zoals dat nu in Libe het geval is. Ga eens kijken in andere landen in Afrika hoe slecht het daar aan toe gaat, maar nee hoor. Het land waar het nog enigszins goed gaat moet worden aangepakt.quote:maar voor de rest was het niet zo’n mooi sprookje zoals ik zo vaak wordt beweert. Met het nieuwe Libi is dat niet anders.
Wat je nu beschrijft pas eigenlijk een stuk beter bij het Libe voor de oorlog. Er werd alleen maar aandacht besteed aan de slechte kanten van Libe en niet aan de goede. Over het nieuwe Libe hoor je trouwens niets tot nauwelijks iets dus de slechte kanten verhullen ze.quote:Dat de dingen die verkeerd gaan zo goed onder de loep worden genomen is alleen maar goed natuurlijk, zo wordt de druk op verbetering door de overgangsregering ook hoog gehouden. Maar de dingen die wel goed gaan en de vooruitgang die is geboekt krijgen weer nauwelijks, of helemaal geen, aandacht
Heb je al eens met een echte Liber gepraat? Nee dacht het niet. Die 1miljoen+ mensen die protesteerden VOOR qadaffi zullen wel geen echte Libers zijn.quote:Als je zelf eens met iemand praat die er verstand van heeft, of nog beter een echte Libir begrijp je dat
gefotoshopte rally? Hoe kom je daar bij, heb je daar bewijs voor?quote:of dat je een gefotoshopte rally een bewijs vind van steun aan Khadaffi
Qadaffi heeft zelf gevraagd om waarnemers, zodat de waarheid gezien kon worden, maar die kwamen niet. In plaats van waarnemers kwamen er bommen. Ik vraag me af wie de waarheid hier niet wilt zienquote:doet mij vermoeden dat je het gewoon niet wl zien. Iedereen weet hoe het werkt in een dictatuur.
Hoe kom je daar bij? De Media zijn zo vaag als wat. "Volgens niet te controleren bronnen zijn ze gedood door het leger van Assad'. Voor de rest heb ik al een filmpje gepost waarin wordt laten zien hoe terroristen de stabiliteit in het land verwoesten. Hier nogmaals: Er waren toch herverkiezingen geweest onder toezicht van de VN in Syre. Als Assad zo slecht is, waarom is hij dan herkozen?quote:Op vrijdag 1 juni 2012 18:06 schreef VeX- het volgende:
Volstrekt belachelijk hoe de wereld zich opstelt.
Khadaffi was lang niet zo bloeddorstig bezig als Assad, maar in Libi werd er binnen de kortste keren ingegrepen. Assad zit onder de neus van de wereld zijn bevolking en masse af te slachten, maar de wereld kijkt ernaar en staat erbij.
NATO en andere landen hebben de oorlog gewonnen. Ze hebben de rebellen van wapens voorzien en 6 maanden lang Libe gebombardeerd.quote:Daar viel heel libie uiteindelijk Tripoli binnen en hebben de rebellen de oorlog gewonnen.
De enige landen die geleerd hebben van hoe het in Libe is gegaan. Het westen probeert enkel zijn macht te vergroten en zij hebben daar genoeg van. Ze doen het goed.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 19:15 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Het probleem ligt bij Rusland en China..... dat bij het geval Libie niet zo...
Omdat de verkiezingen niet eerlijk waren en omdat de oppositie die boycotten omdat de oppositie systematisch uit de politieke sfeer gehouden worden.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 22:53 schreef JaJammerJan het volgende:
Er waren toch herverkiezingen geweest onder toezicht van de VN in Syre. Als Assad zo slecht is, waarom is hij dan herkozen?
Omdat Assad de media controleert en onafhankelijke journalisten het land uit zet of vermoord.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 22:53 schreef JaJammerJan het volgende:
[..]
Hoe kom je daar bij? De Media zijn zo vaag als wat.
Maar is dat de waarheid? Dit krijg je namelijk via diezelfde media voorgeschoteld.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 09:22 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Omdat Assad de media controleert en onafhankelijke journalisten het land uit zet of vermoord.
Misschien ben jij wel ingehuurd door Assad.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 12:01 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Maar is dat de waarheid? Dit krijg je namelijk via diezelfde media voorgeschoteld.
Als ik Syri op tv zie, dan zie ik terroristen met wapens, terroristen die kinderen inzetten om te liegen, een hele hoop stemmingmakerij en ondefinieerbaar slechte beelden van schietpartijen.
Ik vind het allemaal maar dubieus.
Hoewel ik je meestal een conspiricy-nut vindt die overal de joden achter vindt zitten, moet ik je hier toch volledig gelijk in geven. Wat de neuk heeft Assad eraan om kinderen af te slachten wetende dat hij onder een vergrootglas zit?quote:Op dinsdag 29 mei 2012 18:55 schreef NorthernStar het volgende:
Waarom zou Assad voor de ogen van de wereld een massamoord begaan terwijl hij weet dat zijn regime aan een draadje hangt? En dan ook nog eentje die maximale verontwaardiging oproept. Kapotgesneden kinderen. Er klopt helemaal niks van het hele Houla verhaal.
Dat denk ik niet. Wat hebben sporen van tanks met afgesneden kelen te maken? Wat wint Assad hiermee? Je weet trouwens wiens favo stijl kelen doorsnijden is h?quote:Op zaterdag 2 juni 2012 13:04 schreef Re het volgende:
Ik denk dat aangezien die gasten niet over tanks etc beschikken er heus wel is af te leiden wie waar is en wat doet.
Iemand met een mes?quote:Op zaterdag 2 juni 2012 13:26 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Dat denk ik niet. Wat hebben sporen van tanks met afgesneden kelen te maken? Wat wint Assad hiermee? Je weet trouwens wiens favo stijl kelen doorsnijden is h?
Die vraag stel je anders niet over de Syrische staats-tv.quote:
Gelukkig komen nu de lieve opstandelingen die vechten voor vrijheid en democratie!quote:Op zaterdag 2 juni 2012 13:30 schreef Re het volgende:
Al die wijken en steden die kapotgeschoten worden zullen ook wel georchestreerd worden door de terroristen, Assad zou zoiets nooooooooit doen die lieve dictator
Die ontvang ik hier nietquote:Op zaterdag 2 juni 2012 13:41 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Die vraag stel je anders niet over de Syrische staats-tv.
Maar hoeveel krijg je nou van Assad? Het komt voor hem wel heel goed uit dat jij hier alles van de andere kant in twijfel trekt. Net iets te toevallig.quote:
Hij pijpt me wekelijks.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 15:55 schreef waht het volgende:
[..]
Maar hoeveel krijg je nou van Assad? Het komt voor hem wel heel goed uit dat jij hier alles van de andere kant in twijfel trekt. Net iets te toevallig.
De basis van mensenrechtenschendingen ja. De basis van Afrika... Nounou wat een prestatiequote:Redelijk voorzag in de basis? Hij gaf de beste basis van heel Afrika.
gelul.quote:Het was vast geen sprookje nee, maar negers werden in ieder geval niet massaal uitgemoord, mensen werden niet massaal verkracht en er werden geen dode mensen aan bruggen gehangen, zoals dat nu in Libe het geval is. Ga eens kijken in andere landen in Afrika hoe slecht het daar aan toe gaat, maar nee hoor. Het land waar het nog enigszins goed gaat moet worden aangepakt.
lol ik heb al met tientallen Libirs, mensen uit de omgeving of die er een tijd zijn geweest/gewoond etc. Ik heb ook veel rapporten gelezen van journalisten en mensenrechtenorganisaties. Ik raad je aan dat zelf ook eens te doen ipv tv te kijken.quote:Heb je al eens met een echte Liber gepraat? Nee dacht het niet.
Bekijk je eigen video eens goed.quote:gefotoshopte rally? Hoe kom je daar bij, heb je daar bewijs voor?
Oeioei, Het is allemaal een complot die Libirs zijn nep!!1, alles is opgenomen in studio's in Qatarquote:Ik heb trouwens wel bewijs voor gefotoshopte rallys TEGEN qadaffi.
http://metrogael.blogspot(...)-is-killing-his.html
Het heeft natuurlijk weinig zin om waarnemers te sturen als Khadaffi zich niet eens aan zijn eigen staakt-het-vuren wil houden. Hij had journalisten in het land ook gewoon vrij hun werk kunnen laten doen.quote:Qadaffi heeft zelf gevraagd om waarnemers, zodat de waarheid gezien kon worden, maar die kwamen niet. In plaats van waarnemers kwamen er bommen. Ik vraag me af wie de waarheid hier niet wilt zien
quote:Questions arose about whether Monitor should have registered as a foreign lobbyist under the Foreign Agents Registration Act (FARA) in connection with its work in Libya.[36][37][38] During this time details also came to public notice of the role which Monitor had played in the writing of Saif Gaddafi's thesis submitted to the LSE. This, combined with public exposure of wider connections between the LSE and Libya, resulted in the resignation of its director, Howard Davies.[39] In March 2011, Monitor announced that it had launched an internal investigation into its work for the Libyan government.[32] In May 2011, Monitor announced it would register some of its past work in Libya with the U.S. Department of Justice in accordance with FARA.[40] Around the same time, Mark Fuller, Monitor Group's founder, chairman, and CEO, announced his resignation,[41] which, according to Monitor executives, had been planned for several months.[42] The company said it would also register for work with Jordan.[43]
http://www2.ohchr.org/eng(...)sion/A-HRC-16-15.pdfquote:De basis van mensenrechtenschendingen ja. De basis van Afrika... Nounou wat een prestatie
wat een argumenten boh, ik ben meteen overtuigd.quote:gelul.
Heb ik gedaan.quote:lol ik heb al met tientallen Libirs, mensen uit de omgeving of die er een tijd zijn geweest/gewoond etc. Ik heb ook veel rapporten gelezen van journalisten en mensenrechtenorganisaties. Ik raad je aan dat zelf ook eens te doen ipv tv te kijken.
Jaja, die miljoen Libers die gedemonstreerd hebben in Tripoli zijn allemaal gefotosoept, maar wanneer bewijs duidelijk laat zien dat die demonstraties tegen qadaffi nep zijn, nope ze zijn echt. Complot complot!quote:Bekijk je eigen video eens goed.
Oeioei, Het is allemaal een complot die Libirs zijn nep!!1, alles is opgenomen in studio's in Qatar![]()
Ga maar eens naar Nigeria, kijken wat voor mooie boel het daar is, en vergelijk dan eens. Maar nee, daar is geen hulp nodig, ook nergens anders in Afrika gaat het slechter dan in Libe. Ohhh Libe heeft olie dat niet compleet weggepompt wordt door westerse bedrijven zoals Shell... laten we daar eens 'gaan helpen'.quote:Het heeft natuurlijk weinig zin om te discussiren als je steevast weigert de andere kant te zien. Maar dan wel andere mensen beschuldigen van subjectiviteitJa Libi is echt een sprookje dat kapotgemaakt is
Ga eens wat anders lezen dan Khadaffi's vakantiefolders. Daar hebben ze een goede naam voor: injectienaaldtheorie.
Dat de powers that be een dubbele agenda hebben bewijst niet dat Ghaddafi een engel is.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 17:29 schreef JaJammerJan het volgende:
Ga maar eens naar Nigeria, kijken wat voor mooie boel het daar is, en vergelijk dan eens. Maar nee, daar is geen hulp nodig, ook nergens anders in Afrika gaat het slechter dan in Libe. Ohhh Libe heeft olie dat niet compleet weggepompt wordt door westerse bedrijven zoals Shell... laten we daar eens 'gaan helpen'.
Misschien moet jij dingen eens van een andere kant gaan bekijken.
Wat ook betekent dat er zeer waarschijnlijk zoveel mogelijk is geprobeerd om Ghadaffi zwart te maken, goede zaken van Ghadaffi te verhullen en slechte zaken van de rebellen te verhullen. Om zo een interventie te rechtvaardigen.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 17:39 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat de powers that be een dubbele agenda hebben bewijst niet dat Ghaddafi een engel is.
Nee, dat is juist andersom gebeurd. Niet alleen de door Ghaddafi betaalde Monitor Group, maar ook regeringen stelden het regime positief voor omdat ze zaken wilden doen. Olie en het tegenhouden van Afrikaanse vluchtelingen. Maar na het begin van de revolutie was dat niet langer houdbaar en hebben ze zich aangepast aan de nieuwe situatie.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 17:47 schreef JaJammerJan het volgende:
[..]
Wat ook betekent dat er zeer waarschijnlijk zoveel mogelijk is geprobeerd om Ghadaffi zwart te maken, goede zaken van Ghadaffi te verhullen en slechte zaken van de rebellen te verhullen. Om zo een interventie te rechtvaardigen.
Ik vind het goed dat een bevolking die in opstand komt een handje geholpen word.quote:Dat Ghadaffi geen engel is, dat is zo. Maar wie is dat wel tegenwoordig en is wat er na Ghadaffi komt, wel beter dan ervoor was? En is de situatie ergens anders niet tientallen malen erger? En was een militaire interventie en de daarbij gepaarde vernietiging wel de beste oplossing? Vind je het berhaupt goed dat landen zich zomaar in een binnenlands conflict van een ander land mogen mengen?
Als je de filmpjes bekijkt die ik eerder heb gepost, dan krijg je zeer sterke twijfels of het wel de hele bevolking was die in opstand kwam. Als 10% van de bevolking in opstand komt, moet er dan ingegrepen worden? 20%? 60%?Moet er in de Verenigde Staten ingegrepen worden, i.v.m. de Occupy protesten? Rusland en China die ingrijpen met luchtsteun? Nope, verenigde staten zijn te sterk daarvoor en hebben het grootste deel van de informatietoevoer van de wereld in controle.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 17:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Nee, dat is juist andersom gebeurd. Niet alleen de door Ghaddafi betaalde Monitor Group, maar ook regeringen stelden het regime positief voor omdat ze zaken wilden doen. Olie en het tegenhouden van Afrikaanse vluchtelingen. Maar na het begin van de revolutie was dat niet langer houdbaar en hebben ze zich aangepast aan de nieuwe situatie.
[..]
Ik vind het goed dat een bevolking die in opstand komt een handje geholpen word.
Nee, maar als het op een massaslachting dreigt uit te draaien wel.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 18:53 schreef JaJammerJan het volgende:
[..]
Als je de filmpjes bekijkt die ik eerder heb gepost, dan krijg je zeer sterke twijfels of het wel de hele bevolking was die in opstand kwam. Als 10% van de bevolking in opstand komt, moet er dan ingegrepen worden? 20%? 60%?
Ja, graag!quote:Moet er in de Verenigde Staten ingegrepen worden, i.v.m. de Occupy protesten? Rusland en China die ingrijpen met luchtsteun?
Nee, niet meer. Alleen voor het binnenland en dan alleen nog de main stream media.quote:Nope, verenigde staten zijn te sterk daarvoor en hebben het grootste deel van de informatietoevoer van de wereld in controle.
De Ghaddafi aanhangers hadden juist zeer veel aandacht. Dat veranderde nadat de bevolking in opstand kwam.quote:Als de Ghadaffi aanhangers zeer weinig media aandacht krijgen, en de rebellen veel media aandacht krijgen, dan kan het er inderdaad snel naar uitzien dat 'de hele bevolking' in opstand komt.
Ja lol want wat schurkenstaten als N-Korea, Bahrein of Sudan zeggen over mensenrechten is echt relevant. En ik kan me niet voorstellen dat je rapporten van bijvoorbeeld Amnesty, HRW of Freedom House over het hoofd hebt gezien. Oftewel je liegt. Mooi staaltje selectiviteit!quote:Op zaterdag 2 juni 2012 17:29 schreef JaJammerJan het volgende:
[..]
http://www2.ohchr.org/eng(...)sion/A-HRC-16-15.pdf
Een onderzoek van de VN naar hoe het zit met de mensenrechten in Libe van Januarie 2011. Positief rapport.
Ik ontken dan ook niet dat er flink wat misstanden zijn in Libi. Maar dat je aan de hand van die filmpjes, waarvan je je blijkbaar geen vragen stelt bij de authenticiteit, zo'n conclusie maakt is waar het probleem ligt.quote:wat een argumenten boh, ik ben meteen overtuigd.
Hier wat materiaal om eens te bekijken hoe goed die rebellen nou echt zijn
Negers de vlag van Libe laten opeten, opgesloten in kooien, of tegenstanders ophangen. Of negers massaal uitmoorden Wat zijn die rebellen aardig zeg.
gelul! fotoshop! onzin!
Ik heb zulke journalisten ook bekeken. Net zoals Lizzie Phelan bijvoorbeeld. En als je dan even naar hun achtergrond kijkt, wat jij blijkbaar niet hebt gedaan, kom ik op andere conclusies.quote:Heb ik gedaan.
Ik heb bijvoorbeeld naar deze franse journalist gekeken:
Maar nee! Hij is niet tegen qadaffi! leugens!
Ik ben hier niet degene die beweert dat het nieuwe of het oude Libi een paradijs is.quote:Volgens mij ben jij het die alles maar van een kant wil bekijken.
Inderdaad. Misschien heb je gewoon slechte ogen.quote:Jaja, die miljoen Libers die gedemonstreerd hebben in Tripoli zijn allemaal gefotosoept,
Dat jij niet de moeite neemt om wat op te zoeken is niet mijn probleem. Ik ga de moeite niet nemen om filmpjes voor je op te zoeken want je zit er gewoon een muisklik van verwijderd.quote:maar wanneer bewijs duidelijk laat zien dat die demonstraties tegen qadaffi nep zijn, nope ze zijn echt. Complot complot!
Ah, je bent dus niet eens in staat om de verschillen of overeenkomsten in demografie en geschiedenis van beide landen te zien. Het wordt steeds leuker.quote:Ga maar eens naar Nigeria, kijken wat voor mooie boel het daar is, en vergelijk dan eens.
Jij denkt serieus dat mensen geregeerd willen worden door dictators?quote:Op zaterdag 2 juni 2012 20:05 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Jij denkt serieus dat de opstandelingen voor vrijheid en democratie vechten?
Marokko, Qatar, Bangladesh, Malta, Egypte, Oman, Venezuela, Jordani, Tunisi, Sadi Arabi, Algerije. Pfff wat veel schurkenstaten, laten we daar ook de boel plat bombarderen, dat zal alles oplossen!quote:Ja lol want wat schurkenstaten als N-Korea, Bahrein of Sudan zeggen over mensenrechten is echt relevant. En ik kan me niet voorstellen dat je rapporten van bijvoorbeeld Amnesty, HRW of Freedom House over het hoofd hebt gezien. Oftewel je liegt. Mooi staaltje selectiviteit!
Verklaar. Zijn de journalisten die informatie verspreiden tegen de rebellen geen goede journalisten omdat ze geen officieel CNN/BBC/ander propaganda kanaal- certificaat hebben?quote:Ik heb zulke journalisten ook bekeken. Net zoals Lizzie Phelan bijvoorbeeld. En als je dan even naar hun achtergrond kijkt, wat jij blijkbaar niet hebt gedaan, kom ik op andere conclusies.
Ik ook niet, maar het oude Libi was duidelijk beter.quote:Ik ben hier niet degene die beweert dat het nieuwe of het oude Libi een paradijs is.
Verklaar wat er mis is met die filmpjes, ik heb misschien slechte ogen.quote:Inderdaad. Misschien heb je gewoon slechte ogen.
niks kunnen vinden, als jij het er niet voor over hebt om een keer op je muis te klikken en dat filmpje hier neer te zetten, moet je misschien stoppen met deze discussie. Ik ben constant bronnen voor mijn argumenten neer aan het zetten, jij verwerpt alleen alles zonder ooit maar een link naar iets neer te zetten.quote:Dat jij niet de moeite neemt om wat op te zoeken is niet mijn probleem. Ik ga de moeite niet nemen om filmpjes voor je op te zoeken want je zit er gewoon een muisklik van verwijderd.
De geschiedenis van beide landen is inderdaad anders. Nigeria is van westerse bedrijven die het land uitbuiten, terwijl Qadaffi de rijkdom van Libe heeft genationaliseerd en het land vooruit heeft geholpenquote:Ah, je bent dus niet eens in staat om de verschillen of overeenkomsten in demografie en geschiedenis van beide landen te zien. Het wordt steeds leuker.
http://www.enduringameric(...)-mass-execution.htmlquote:Beyond the sheer number of protests (a record, we believe), spread over a large number of protest locations, today's protests were held during a period of escalation in violence, a factor that should have suppressed the size and scope of demonstrations. It did not. Furthermore, there have been extremely large and impressive demonstrations in Aleppo, in particular, and in Damascus.
The trend is now established and clear. The protest movement has been consistently growing in strength, and if it continues at this pace it poses a serious risk to the Assad regime. Beyond the protests, the amount of labor strikes, closed shops, sit ins, traffic disruptions, and general chaos across Syria threatens to erode the economy at an increasingly rapid pace.
The people of Syria have spoken yet again, in the clearest terms possible. Popular support for Assad is rapidly shrinking, and an ever-growing throng of voices are calling for the fall of the regime.
Will this fact collapse the regime on it's own? No. However, it severely weakens the regime, costing it both legitimacy and money, two resources that the Assad regime is running out of. Without money, Assad may not be able to carry on his crackdown much longer. Without legitimacy, Assad will continue to suffer defections of both troops and government officials. Without strength, the Assad regime will be less able to resist the military forces that threaten it, both the FSA (which, granted, is far too weak to legitimately oppose Assad right now) and any outside intervention that may be down the pike.
Als je kijkt naar wat mensen hier op dit forum posten, ja.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 20:36 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Jij denkt serieus dat mensen geregeerd willen worden door dictators?
Ik vind ook dat onze democratie weinig voorstelt, maar daar mogen we niet tegen in opstand komen?quote:Op zaterdag 2 juni 2012 20:50 schreef JaJammerJan het volgende:
[..]
Als je kijkt naar wat mensen hier op dit forum posten, ja.
Een heleboel mensen hier zeggen: Ik wil niks te zeggen hebben in Nederland, ik wil om de 4 jaar stemmen en dan beslissen zij maar alles voor me.
Dat is in principe hetzelfde wat gebeurt in een dictatuur vind ik.
Maar als mensen er tegen in opstand komen is dat propaganda en vieze plannetjes van de VS?quote:Maar goed, ik ben wel tegen een dictatuur
Het heeft niet de voorkeur. Echter, de opstandelingen zijn alles behalve voorstanders van vrijheid en democratie hoor. De regering in Afghanistan was vroeger ook een dictatuur. Het land functioneerde echter nog wel. De opstandelingen hebben daar gewonnen en er een middeleeuwse theocratie van gemaakt. Iran is ook een theocratie geworden en Egypte en Libie zijn hard onderweg. Of nee dat is niet waar, Libie is aan het afzakken naar totale anarchie waar haatbaarden alles wat neger is afslachten.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 20:36 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Jij denkt serieus dat mensen geregeerd willen worden door dictators?
De opstandelingen in de Arabische Lente waren ongewapende burgers die massaal de straat op gingen. De rest is oorzaak en gevolg, gevolg van het keihard neerslaan van demonstraties.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 21:09 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Het heeft niet de voorkeur. Echter, de opstandelingen zijn alles behalve voorstanders van vrijheid en democratie hoor. De regering in Afghanistan was vroeger ook een dictatuur. Het land functioneerde echter nog wel. De opstandelingen hebben daar gewonnen en er een middeleeuwse theocratie van gemaakt. Iran is ook een theocratie geworden en Egypte en Libie zijn hard onderweg. Of nee dat is niet waar, Libie is aan het afzakken naar totale anarchie waar haatbaarden alles wat neger is afslachten.
Ah, de Syrirs verdienen niet beter?quote:Maar wees vooral op de hand van baardapen die Syrie, met hulp van Iran en Hezbollah, 'gaan bevrijden van de dictator en vrijheid en democratie gaan installeren'.
De opstandelingen zijn al jaren aan het trainen en worden bewapend vanuit het buitenland. Doe nou niet zo naief. Een hele hoop strijders komen niet eens uit Syrie.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 21:13 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
De opstandelingen in de Arabische Lente waren ongewapende burgers die massaal de straat op gingen. De rest is oorzaak en gevolg, gevolg van het keihard neerslaan van demonstraties.
En vervuil de discussie nou niet met Afghanistan dat al 50 jaar speelbal is van afwisselend de VS en Rusland.
Wat mij betreft wel, maar jij denkt serieus dat het beter wordt als deze baardapen Assad verdrijven? Beter zoals in Libie?quote:Ah, de Syrirs verdienen niet beter?
Ze hebben geen kans tegen een regime dat legitimiteit geniet.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 21:17 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
De opstandelingen zijn al jaren aan het trainen en worden bewapend vanuit het buitenland. Doe nou niet zo naief. Een hele hoop strijders komen niet eens uit Syrie.
[..]
Het is de bevolking die ongewapend de straat op ging. De baardapen heeft Assad zelf op zijn geweten door de demonstraties neer te slaan.quote:Wat mij betreft wel, maar jij denkt serieus dat het beter wordt als deze baardapen Assad verdrijven? Beter zoals in Libie?
Doet dat iets af aan het feit dat die Hezbollah knakkers iets heel, heel anders met Syrie willen dan vrijheid en democratie?quote:Op zaterdag 2 juni 2012 21:19 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ze hebben geen kans tegen een regime dat legitimiteit geniet.
[..]
Het is de bevolking die ongewapend de straat op ging. De baardapen heeft Assad zelf op zijn geweten door de demonstraties neer te slaan.
Wat heeft dat met de bevolking te maken die steeds massaler de straat op gaat?quote:Op zaterdag 2 juni 2012 21:23 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Doet dat iets af aan het feit dat die Hezbollah knakkers iets heel, heel anders met Syrie willen dan vrijheid en democratie?
Dat dat degenen zijn die vechten en dus de macht krijgen. Is dat echt te moeilijk voor je om te snappen?quote:Op zaterdag 2 juni 2012 21:30 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Wat heeft dat met de bevolking te maken die steeds massaler de straat op gaat?
Dat is in NL ook niet meer het geval, je moet wel naar de toekomst kijken natuurlijk.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 21:37 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Dat dat degenen zijn die vechten en dus de macht krijgen. Is dat echt te moeilijk voor je om te snappen?Je hebt niets gevolgd van de vorige 'revoluties'?
Wat is in NL ook niet meer het geval?quote:Op zaterdag 2 juni 2012 21:46 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat is in NL ook niet meer het geval, je moet wel naar de toekomst kijken natuurlijk.
Wij worden niet geregeerd door degenen die vechten.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 21:52 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Wat is in NL ook niet meer het geval?Wij worden bestuurd door buitenlandse religieus extremisten?
Wat lul je nu? Je negeert volledig waar het om gaat.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 21:55 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Wij worden niet geregeerd door degenen die vechten.
Helemaal niet. Jij lult jezelf vast.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 22:01 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Wat lul je nu? Je negeert volledig waar het om gaat.
welke massaslachting? Rebellen in benghazi waren zwaar bewapend en hadden van benghazi een groot fort gemaakt. Wat moet Qadaffi doen? Oh ja, laat ze die stad maar hebben en belegeren, wij gaan het volk niet helpen hoor. Tuurlijk stuurt Qadaffi zijn leger erop af. Zou in ieder land gebeuren. Tegelijkertijd horen wij hier op TV: Jaaa Qadaffi gaat massaslaching doen, we moeten ingrijpen blah blah propaganda blah blah.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 19:26 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Nee, maar als het op een massaslachting dreigt uit te draaien wel.
[..]
Ja, graag!
[..]
Nee, niet meer. Alleen voor het binnenland en dan alleen nog de main stream media.
[..]
De Ghaddafi aanhangers hadden juist zeer veel aandacht. Dat veranderde nadat de bevolking in opstand kwam.
Wat een onzin. Benghazi was geen ford, het is en was een stad met mensen en Ghaddafi ging ze allemaal uitmoorden. Zenga Zenga!quote:Op zaterdag 2 juni 2012 22:08 schreef JaJammerJan het volgende:
[..]
welke massaslachting? Rebellen in benghazi waren zwaar bewapend en hadden van benghazi een groot fort gemaakt.
Ach gut, hij kon niet anders. Hij moord half Libi uit vanwege zijn goede bedoelingenquote:Wat moet Qadaffi doen? Oh ja, laat ze die stad maar hebben en belegeren, wij gaan het volk niet helpen hoor. Tuurlijk stuurt Qadaffi zijn leger erop af. Zou in ieder land gebeuren.
quote:Tegelijkertijd horen wij hier op TV: Jaaa Qadaffi gaat massaslaching doen, we moeten ingrijpen blah blah propaganda blah blah.
De nieuwe machthebbers zijn gelukkig veel beter!quote:Op zaterdag 2 juni 2012 22:12 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Wat een onzin. Benghazi was geen ford, het is en was een stad met mensen en Ghaddafi ging ze allemaal uitmoorden. Zenga Zenga!
[..]
Ach gut, hij kon niet anders. Hij moord half Libi uit vanwege zijn goede bedoelingen
[..]
quote:Assad spreekt tot parlement: Syri verkeert in ‘echte oorlog’
Syri verkeert momenteel in een ‘echte oorlog’ en de crisis in het land wordt aangedreven door ‘buitenlandse krachten’. Dat zei de Syrische president Bashar al-Assad vanochtend in een toespraak tot het parlement.
quote:I saw massacre of children, says defecting Syrian air force officer
As UN envoy warns of all-out war, a major has provided crucial evidence on the Houla killings
Dat word ook steeds lastiger:quote:Op zondag 3 juni 2012 14:51 schreef Aloulou het volgende:
Allemaal leugens, ook van deze gedeserteerde soldaat. Ook hier weer de mossad en CIA die ons bewust voorliegt. Snel weer Dunia TV kijken om de echte waarheid te zien in dit conflict. Of Al Manar van de Zuid-Libanese 'verzetsstrijders' en leider 'Nasr'allah.
quote:Presentator live op Syrische tv belaagd
Een presentator van de Syrische staatstelevisie is gisteravond in een straat in Aleppo tijdens een rechtstreekse uitzending door een voorbijganger belaagd. De aanvaller sloeg de presentator met een schoen en schreeuwde in de microfoon dat de Syrische media liegen.
De presentator had net de kijkers gezegd dat de Arabische nieuwszenders slecht verslag doen van de crisis in Syri, toen de voorbijganger toesloeg. De man verdween vervolgens razendsnel weer in de donkere straten.
quote:Op zaterdag 2 juni 2012 20:39 schreef JaJammerJan het volgende:
[..]
Marokko, Qatar, Bangladesh, Malta, Egypte, Oman, Venezuela, Jordani, Tunisi, Sadi Arabi, Algerije. Pfff wat veel schurkenstaten, laten we daar ook de boel plat bombarderen, dat zal alles oplossen!
Nieuws? Welk nieuws? Ik heb je al gezegd dat ik met libiers heb gesproken iets wat jij iet doet lijkt me. Ga zelf eens wat aan bronnencheck doen ipv onzin uit te kramen.quote:Misschien moet jij eens vragen stellen bij de authenticiteit van al het nieuws,
Misschien moet je zelf maar eens met een paar libiers spreken om te zien hoe goed hij voor ze wasquote:Ik weet niet waar je je slechte blik op Qadaffi vandaan hebt gehaald
Je hebt dus weer geen achtergrondinformatie opgezocht? Je bent dus niet op de hoogte dat hij lid is van een communistische partij die de opstanden in Tunesi en Egypte steunden, maar Syri en Libi al van begin af aan een complot noemen? Je bent dus ook niet op de hoogte dat hij lid is van een andere vage organisatie die goede banden heeft met Rusland en waarvan leden 9/11 een binnenlands complot noemen? Over een dubbele standaard gesproken…quote:Verklaar.
quote:Zijn de journalisten die informatie verspreiden tegen de rebellen geen goede journalisten omdat ze geen officieel CNN/BBC/ander propaganda kanaal- certificaat hebben?
Saleh kon ookal van die mooie demonstratiefilmpjes laten maken, waar vlaggen ook opeens magisch door mensen heen gaan net als hierquote:Verklaar wat er mis is met die filmpjes, ik heb misschien slechte ogen.
Jij moet misschien eens beginnen met een bronnencheck te doen en niet alles maar kopiren wat je ziet of leest.quote:niks kunnen vinden, als jij het er niet voor over hebt om een keer op je muis te klikken en dat filmpje hier neer te zetten, moet je misschien stoppen met deze discussie.
Bronnen? Welke bronnen? Bronnen die claimen dat in Libi elektriciteit gratis was, gezondheidszorg van hoge kwaliteit, goede mensenrechten had? Hoe moet ik dat serieus nemen? :’) Vooral als je zelf niet in staat bent wat uit te zoeken en allemaal maar wat filmpjes post maar dan wel mj van onwetendheid beschuldigen...quote:Ik ben constant bronnen voor mijn argumenten neer aan het zetten, jij verwerpt alleen alles zonder ooit maar een link naar iets neer te zetten.
Ik kan hier zat rapporten van de wereld gezondheidsorganisatie of de VN of van Amnesty of welke bron dan ook neerzetten; zolang de bron jouw idee over de wereld tegenspreekt is hij 'niet serieus' te nemen of klopt er niks van 'de authenticiteit' van de bron.quote:Bronnen? Welke bronnen? Bronnen die claimen dat in Libi elektriciteit gratis was, gezondheidszorg van hoge kwaliteit, goede mensenrechten had? Hoe moet ik dat serieus nemen? :’) Vooral als je zelf niet in staat bent wat uit te zoeken en allemaal maar wat filmpjes post maar dan wel mj van onwetendheid beschuldigen...
Het artikel gaat verder.quote:Rusland: Assad hoeft niet per se aan de macht te blijven
De Syrische president Bashar al-Assad hoeft niet aan de macht te blijven als het aan Rusland ligt. Het is vooral belangrijk dat er een oplossing komt voor het bloedvergieten in Syri. Dat zei de Russische plaatsvervangend minister van Buitenlandse Zaken, Gennadi Gatilov, vandaag tegen het Russische persbureau ITAR-TASS.
'We hebben nooit gezegd of erop gestaan dat het nodig is dat Assad aan de macht blijft', zei de Rus in Zwitserland. Rusland gold tot nu toe als een van de belangrijkste steunpilaren van het autoritaire regime van president Assad.
Tegen militair ingrijpen
Eerder vandaag zei de Russische president Vladimir Poetin vanuit Peking dat hij tegen militair ingrijpen in Syri is. Dat deed hij na overleg met zijn Chinese collega Hu Jintao, die dit ook vindt. Poetin is voor een 3-daags staatsbezoek in Peking.
In Syri probeert het autoritaire bewind van president Bashar al-Assad al ruim een jaar een opstand neer te slaan. Daarbij zijn duizenden doden gevallen. In april werd een staakt-het-vuren afgesproken, maar dat wordt door beide partijen geschonden. De minister van Buitenlandse Zaken van Saoedi-Arabi zei vandaag dat hij de hoop op een humanitaire oplossing in Syri begint te verliezen.
Kofi Annan
Volgens de Chinese staatstelevisie zeiden Rusland en China dat ze het belangrijk vinden dat de internationale gemeenschap achter Kofi Annan blijft staan. Hij bemiddelt namens de Verenigde Naties en de Arabische Liga tussen de strijdende partijen in Syri. Annan neemt later deze week de situatie in Syri door met de VN-Veiligheidsraad en de Amerikaanse minister Hillary Clinton (Buitenlandse Zaken).
Tijdens het staatsbezoek van Poetin staan meer onderwerpen op de agenda dan alleen Syri. Rusland en China willen ook de economische banden tussen beide landen aanhalen. Ook zal Poetin met Chinese collega's praten over het omstreden atoomprogramma van Iran.
quote:Heavy fighting erupts in Syria's Latakia province
(Reuters) - Syrian government forces backed by helicopters clashed on Tuesday with rebels in several towns in the coastal province of Latakia, the Syrian Observatory for Human Rights said.
Rebels said at least eight of the fighters were killed.
"The clashes started seven hours ago. These are the heaviest clashes so far in the area since the beginning of the revolution (in March 2011)," Rami Abdelrahman, the head of the British-based Observatory, told Reuters.
He said at least five tanks and armored personnel carriers were destroyed. Rebels have taken over police stations in the city of Haffeh in the countryside of Latakia, he added. He said "a lot of ambulances" were seen arriving in the city of Latakia carrying government forces casualties.
"Haffeh is totally surrounded right now," said an activist in the city. He said the clashes were in the villages of Bekas, Babna, Jankeel.
Latakia has been relatively calm in the uprising against the rule of President Bashar al-Assad, who is from minority Alawite sect. Anti-government demonstrations have been in the Sunni neighborhoods of Latakia, a majority Sunni area with a large Alawite population.
Bassel Salow, a spokesman of a brigade of the rebel group the Free Syrian Army (FSA) in the area, said at least eight fighters were killed during the clashes which were continuing in Haffeh.
"They have shelled at least 60 villages using helicopters, we have 15 civilians wounded and we cannot rescue any of the them," he said by telephone.
Syria imposes restrictions on foreign journalists making it difficult to verify events.
Dat is al de zoveelste keer dat je me woorden in de mond legt. Je hebt echt een serieus leesgebrek.quote:Inderdaad, de rebellen waren helemaal toppie
Tss. Deze reactie doet me vermoeden dat je het door jezelf geposte VN-rapport niet hebt gelezen. En dat je met Fox News achtige bronnen aankomt is niet mijn fout.quote:Ik kan hier zat rapporten van de wereld gezondheidsorganisatie of de VN of van Amnesty of welke bron dan ook neerzetten; zolang de bron jouw idee over de wereld tegenspreekt is hij 'niet serieus' te nemen of klopt er niks van 'de authenticiteit' van de bron.
Ah, vroeg of laat komt bij figuren als jij de aap wel uit de mouw. De Libirs verdienen dus niet beter? Het maakt niet uit wat de Libirs en Syrirs zelf vinden en willen, jij en je filmpjes hebben gelijkquote:Ik hoop dat je de mensen van Libe een leuke stammenoorlog en een leuke periode met meer armoede onder een nieuwe dictator toewenstNu ook Syre nog even.
Ik heb niks paraat, maar ik vermoed dat ze ondergronds zijn gegaan en met een Persona Management programma websites als Fok! terroriseren.quote:Op woensdag 6 juni 2012 00:57 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Zeg Papier heb jij nog meer info over hoe die Monitor Group er nu voor staat? Het klinkt namelijk niet allemaal erg positief wat wikipedia zegt. Die bestuurder is er dan wel uit, maar verder niemandZou dus goed kunnen dat er weer niks veranderd is.
En terecht.quote:Op donderdag 7 juni 2012 01:15 schreef tong80 het volgende:
President Assad ontkent verantwoordelijkheid daarvoor.
Dat zei fortyn ook tegen de politiek; ze hebben het dan wel niet zelf gedaan, maar ze hebben wel het klimaat en de mogelijkheid gecreeerd.quote:
Aangezien Assad journalisten niet toestaat hun werk te doen, ga ik er voor het gemak van uit dat het Syrische regime er een gewoonte van maakt alleen ongewapende mensen te vermoorden om de risico's van zijn troepen en milities binnen de perken te houden.quote:Op donderdag 7 juni 2012 08:59 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
En die bendes zijn niet toevallig van de opstandelingen?
Er tenminste enige twijfel, dus journalisten doen al een heel stuk beter hun werk dan tav Libi.quote:Op donderdag 7 juni 2012 10:35 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Aangezien Assad journalisten niet toestaat hun werk te doen, ga ik er voor het gemak van uit dat het Syrische regime er een gewoonte van maakt alleen ongewapende mensen te vermoorden om de risico's van zijn troepen en milities binnen de perken te houden.
Dan moet Assad journalisten hun werk laten doen.quote:Op donderdag 7 juni 2012 11:03 schreef Chooselife het volgende:
Is er dan geen enkele ruimte voor een middenweg?
Ach, we kunnen aardig zien hoe die revoluties aflopen in Egypte en Tunesi. Echt boegbeelden van de democratische ontwikkeling zijn dat geworden. Ik klikte laatst nog een verkeerde link aan om te mogen aanschouwen hoe Tunesirs omgaan met hun christelijke minderheid, die maken ze gewoon een kopje kleiner.quote:Op donderdag 7 juni 2012 14:08 schreef Aloulou het volgende:
Vertel eens Chooselife, welke plannen heeft de oppositie met vrouwen in Syrie? En waaruit blijkt dat(welke bron?). Ben benieuwd. Daarnaast nemen vrouwen vanaf het begin actief deel aan de protesten, op verschillende filmpjes te zien.
Daarnaast wordt er via de oppositie gesproken omdat Assad's kanalen aantoonbaar de waarheid verdraaien en liegen. Een ieder die dit in twijfel trekt wijs ik graag op eerdere gehackte mails van Assad die van vertrouwelingen (in hoge kringen) exact advies krijgt hoe de zaken te verdraaien zodat het Westen wordt gesteund in de oude perceptie dat 'moslimextremisten chaos zaaien'. Geen CIA/Mossad grap maar uitgelekte vertrouwelijke mails. Vervolgens mogen de heren critici op het forum mij aanwijzen waar de lokale media van de oppositie op dezelfde wijze keihard liegt en zaken verdraait.
Daarnaast zijn de Assad's niet alleen huiverig voor onafhankelijke journalistiek, maar vallen ze ze ook aan in Syrie. Journalist van Canvas Rudi Vranckx mocht als uitzondering een keer mee met de overheidseenheden naar plaatsen in Syrie waar 'terroristen chaos zaaien'. De Syrische soldaten altijd erbij en lokale mensen intimiderend zodat ze geen kritisch woord zeggen. Om 'de veiligheid te garanderen', zogezegd.
Vervolgens werd Vranckx Franse collega geraakt door een mortier. Heel toevallig net in een wijk waar het Vranckx al opviel dat vrijwel niemand op straat was, en toen met een gebouw inging toevallig ook de veiligheidsagenten op afstand waren toen de eerste mortieren insloegen.
Zo maakt men duidelijk dat men totaal niet op journalistiek te wachten zit, behalve de staatsjournalisten natuurlijk. En zo maakt nu men ook duidelijk dat de Syriers die in opstand komen zich niet veilig moeten wanen er waarnemers van de VN zijn. Men straft hen gewoon nog massaal af voor hun opstand en demonstraties. Om vervolgens weer dezelfde vermoorde onschuld te spelen. Zoals ook bij Rudi Vranckx toen zijn collega omkwam in iets te toevallige omstandigheden door zogezegd 'mortieren afgevuurd door de terroristen'.
Tja, na decennia (of eeuwen) van dictutuur worden die landen niet ineens Zwitserland. Daar zijn ook in landen als bv Turkije decennia overheengegaan.quote:Op donderdag 7 juni 2012 14:29 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Ach, we kunnen aardig zien hoe die revoluties aflopen in Egypte en Tunesi. Echt boegbeelden van de democratische ontwikkeling zijn dat geworden. Ik klikte laatst nog een verkeerde link aan om te mogen aanschouwen hoe Tunesirs omgaan met hun christelijke minderheid, die maken ze gewoon een kopje kleiner.
De revolutie in Tunesi begon 3 januari 2011. Hoe lang heeft NL er over gedaan om een vreedzame democratie te worden?quote:Op donderdag 7 juni 2012 14:29 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Ach, we kunnen aardig zien hoe die revoluties aflopen in Egypte en Tunesi.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |