zou het toch waar zijn dat mensen van een nabij gelegen dorp met steun van het leger dit heeft uitgevoerd?quote:"Iran en Hezbollah zijn daders van bloedbad in Houla"
Hoewel nog onduidelijkheid en onenigheid heerst over wie het bloedbad het voorbije weekend in het Syrische Houla heeft aangericht - regeringstroepen, regeringsgetrouwe milities, oppositiegroepen of doodseskaders - heeft de Israëlische premier Benjamin Netanyahu vandaag geheel andere daders aangeduid: Iran en de Libanese Hezbollah. Dat schrijft vandaag de Israëlische krant Haaretz.
Het communiqué dat de dienst van de premier verspreidde, was het eerste commentaar van Netanyahu in meer dan een jaar over de toestand in buurland Syrië. In dat communiqué beklemtoont de voorman van Likoed dat "Iran en Hezbollah niet gescheiden kunnen worden van de bloedbaden van (de Syrische president) Bashar al-Assad". "De wereld moet ook tegen hen actie ondernemen", luidde het.
Algemeen is men het er over eens dat de rol van Teheran in het Syrische conflict vrij beperkt is. Het regime wordt vooral bewapend door Rusland, de oppositie door Turkije, Libië, Qatar en Saoedi-Arabië.
Steun van minister
Ook minister van Defensie Ehud Barak wijst met een beschuldigende vinger naar Iran. Hij wil vooral dat de "internationale gemeenschap" een militaire invasie van Syrië onderneemt. Door maandenlang er het zwijgen toe te doen over Syrië, werd Netanyahu her en der in de Arabische wereld ervan verdacht het regime-Assad in het zadel te willen houden.
Iran is de favoriete schietschijf van Israël: het veronderstelde niet civiele nucleaire programma van Teheran wordt continu bestempeld als een "existentiële dreiging"
quote:"Merendeel slachtoffers Houla geëxecuteerd"
Het merendeel van de slachtoffers in de Syrische stad Houla is geëxecuteerd. Dat heeft de VN vandaag gemeld op basis van de bevindingen van onderzoekers van de volkerenorganisatie. Van goed geïnformeerde kringen in Turkije is bovendien vernomen dat Europese landen later vandaag het vertrek zullen eisen van de Syrische ambassadeurs op hun grondgebied.
Volgens het mensenrechtenbureau van de VN in Genève zijn de kinderen, onder de bijna 90 gedode mensen in Houla, standrechtelijk geëxecuteerd. Dat meldde de Arabische nieuwszender al-Jazeera.
Die citeerde ook woordvoerder Rupert Colville van de Hoge VN-Commissaris voor de Mensenrechten volgens wie er van de 108 dodelijke slachtoffers bijna twintig zijn omgekomen door artillerie- en tankvuur. De andere zijn standrechtelijk terechtgesteld tijdens twee aparte incidenten waarbij volgens getuigenissen regeringsgezinde milities waren betrokken.
Londen en Duitsland wijzen Syrische ambassadeurs uit
Intussen heeft Londen vandaag de Syrische zaakgelastigde uitgewezen als antwoord op het bloedbad in Houla. Dat maakte het Foreign Office bekend. De Syrische ambassadeur was in maart van zijn post in Londen teruggetrokken.
Ook Duitsland heeft besloten de Syrische ambassadeur uit te wijzen. Zo wordt ambassadeur Radwan Lutfi vandaag ontboden op het Duitse ministerie van Buitenlandse Zaken. De 52-jarige diplomaat zal er te horen krijgen dat hij de Bondsrepubliek binnen de 72 uren moet verlaten.
Belang internationale gemeenschap
De Russische minister van Buitenlandse Zaken Sergej Lavrov heeft gezegd dat het conflict in Syrië de hele regio schade kan toebrengen indien het niet opgelost raakt en dat het bovendien de politieke situatie in Libanon beïnvloedt.
Volgens Lavrov mag de internationale gemeenschap "geen olie op het vuur gooien" maar moet ze proberen "de brandhaard te blussen en de partijen aan de onderhandelingstafel te brengen".
Volgens activisten hebben Syrische regeringstroepen vandaag achttien burgers en twee deserteurs gedood.
Wie is "ze"? Amerikaanse en Israelische agenten die stiekem shiieten opbliezen in Irak?quote:Op maandag 28 mei 2012 19:41 schreef NorthernStar het volgende:
In Irak blies men Shia moskees op toen die zich begonnen te verzetten tegen de Amerikanen en hup ze zijn weer volledig op de Soenni gericht.
Klopt. Maar de protesten waren de eerste maanden zonder geweld en wapengekletter van de demonstranten. Ik wil best nieuwsgeving terughalen hoor, een aantal Syrische sites van de oppositie hebben een goed overzicht. Pas na circa 4/5 maanden van honderden doden inmmiddels begonnen gedeserteerde soldaten terug te vechten. Dat is ook logisch want ervoor waren ze nog niet gedeserteerd, dat kwam langzaam op gang toen soldaten hun werk (voor het regime) moreel gezien niet meer konden verenigen met het afknallen van slechts demonstranten op brute wijze. Die groepen die getraind waren waren nog niet in het spel. Op de claim na van Dounia TV (Syrisch) dat er elke dag "terroristen in de straten waren". Maar als jij de grote lijn van de Syrische overheid in deze begindagen van de revolutie volgt moet je dat zeggen, weet ik gelijk hoe laat het is.quote:Op maandag 28 mei 2012 19:41 schreef NorthernStar het volgende:
In Syrië waren ze, nogmaals volgens hun eigen uitgelekte memo's, al groepen aan het trainen en bewapenen maanden voordat er sprake van protesten was.
Juist. En daarom is Iran zo slecht bezig. Die vanaf het begin gewoon crimineel Assad steunt, financieel en later militair. Terwijl Assad direct begon met het afknallen van eerst nog vreedzame demonstranten. Of bedoel je Iran niet in deze?quote:Op maandag 28 mei 2012 19:41 schreef NorthernStar het volgende:
Het misbruiken ervan om complete landen zo in chaos en geweld te storten, uitsluitend om de regimes uit te schakelen, vind ik persoonlijk van een misdadigheid die kwadraat of wat groter is.
Bewijs eens hier concreet dat het volksprotest in Syrie aangewakkert is door Amerika en co. Ben erg benieuwd. Anders is het niets meer dan een aanname.quote:Op maandag 28 mei 2012 19:41 schreef NorthernStar het volgende:
Idem wat betreft volksopstand of protesten aanwakkeren puur en alleen om te ontwrichten.
Dat is nou precies wel de bedoeling.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 14:35 schreef Slayage het volgende:
De Russische minister van Buitenlandse Zaken Sergej Lavrov heeft gezegd dat het conflict in Syrië de hele regio schade kan toebrengen indien het niet opgelost raakt en dat het bovendien de politieke situatie in Libanon beïnvloedt.
Volgens Lavrov mag de internationale gemeenschap "geen olie op het vuur gooien" maar moet ze proberen "de brandhaard te blussen en de partijen aan de onderhandelingstafel te brengen".
Ik vraag het me af. Tot nu toe hebben de meeste regimes (die voor gewelddadige onderdrukking kozen) nog steeds dezelfde fouten gemaakt.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 18:55 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Waarom zou Assad voor de ogen van de wereld een massamoord begaan terwijl hij weet dat zijn regime aan een draadje hangt? En dan ook nog eentje die maximale verontwaardiging oproept. Kapotgesneden kinderen. Er klopt helemaal niks van het hele Houla verhaal.
Als ik bewijs zou hebben wat nog niet openbaar is zou ik het zeker niet openlijk op een forum gooien. Of je krijgt een plekje naast Bradford Manning of je wordt plotseling accuut depressief en ligt ergens in de bosjes als David Kelly.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 18:45 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Bewijs eens hier concreet dat het volksprotest in Syrie aangewakkert is door Amerika en co. Ben erg benieuwd. Anders is het niets meer dan een aanname.
De BBC ligt onder vuur nadat de Britse publieke omroep een foto uit 2003 gebruikte om een zogenaamd bloedbad in Syrië te illustreren. Bovendien is de foto gemaakt in Irak. Fotograaf Marco di Lauro viel naar eigen zeggen bijna van zijn stoel toen hij zijn foto zag en is verbaasd dat de corporatie verzuimt haar bronnen te controleren.quote:BBC News uses 'Iraq photo to illustrate Syrian massacre'
The BBC is facing criticism after it accidentally used a picture taken in Iraq in 2003 to illustrate the senseless massacre of children in Syria.
Photographer Marco di Lauro said he nearly “fell off his chair” when he saw the image being used, and said he was “astonished” at the failure of the corporation to check their sources.
The picture, which was actually taken on March 27, 2003, shows a young Iraqi child jumping over dozens of white body bags containing skeletons found in a desert south of Baghdad.
It was posted on the BBC news website today under the heading “Syria massacre in Houla condemned as outrage grows”.
The caption states the photograph was provided by an activist and cannot be independently verified, but says it is “believed to show the bodies of children in Houla awaiting burial”.
A BBC spokesman said the image has now been taken down.
Mr di Lauro, who works for Getty Images picture agency and has been published by newspapers across the US and Europe, said: “I went home at 3am and I opened the BBC page which had a front page story about what happened in Syria and I almost felt off from my chair.
“One of my pictures from Iraq was used by the BBC web site as a front page illustration claiming that those were the bodies of yesterday's massacre in Syria and that the picture was sent by an activist.
“Instead the picture was taken by me and it's on my web site, on the feature section regarding a story I did In Iraq during the war called Iraq, the aftermath of Saddam.
“What I am really astonished by is that a news organization like the BBC doesn't check the sources and it's willing to publish any picture sent it by anyone: activist, citizen journalist or whatever. That's all.
He added he was less concerned about an apology or the use of image without consent, adding: “What is amazing it's that a news organization has a picture proving a massacre that happened yesterday in Syria and instead it's a picture that was taken in 2003 of a totally different massacre.
“Someone is using someone else's picture for propaganda on purpose.”
A spokesman for the BBC said: “We were aware of this image being widely circulated on the internet in the early hours of this morning following the most recent atrocities in Syria.
“We used it with a clear disclaimer saying it could not be independently verified.
“Efforts were made overnight to track down the original source of the image and when it was established the picture was inaccurate we removed it immediately.”
http://www.telegraph.co.u(...)Syrian-massacre.html
De wereldleiders? Waarom zouden 'de wereldleiders' in moeten grijpen? Nog niet zo lang geleden werden de vlaggen van westerse landen verbrand, ambassades vernield, vanwege een aantal simpele striptekeningen. En nu schreeuwt datzelfde volk om hulp van het Westen?quote:Op zondag 27 mei 2012 11:47 schreef klaaskippegaas het volgende:
Onbegrijpelijk dat de wereldleiders niet ingrijpen.
QFTquote:Op woensdag 30 mei 2012 09:19 schreef Dvm86 het volgende:
[..]
De wereldleiders? Waarom zouden 'de wereldleiders' in moeten grijpen? Nog niet zo lang geleden werden de vlaggen van westerse landen verbrand, ambassades vernield, vanwege een aantal simpele striptekeningen. En nu schreeuwt datzelfde volk om hulp van het Westen?
Laat dat maar over aan hun Arabische broeders. Maar oh, die geven kennelijk toch niet zoveel om hun als dat ze normaal gesproken voordoen. Nu is het Westen weer goed genoeg om bloed te slachtofferen.
Het is Rusland en China die tot nu toe voorkomen dat de VS en Nato Syrië 500 jaar terug in de tijd bombarderen.quote:Op woensdag 30 mei 2012 12:11 schreef JaJammerJan het volgende:
Syrïe heeft eenzelfde situatie als Libïe, alleen hier zijn de motieven voor het Westen zwakker dan bij Libïe, daarom is er tot nu toe nog geen interventie denk ik. Motieven voor Libïe waren onder andere:
Miljoenen mensen die bij Kazafi horen.quote:Op woensdag 30 mei 2012 12:11 schreef JaJammerJan het volgende:
Bij dit soort conflicten moet je altijd denken wie er nou profijt aan heeft om een interventie in Syrië te beginnen. Denk er maar niet aan dat het gaat om humanitaire doeleinden. Zie hoe het in Libïe is geëindigd en kijk in hoeveel landen het er vele malen slechter aan toe gaat die niet in het nieuws komen. Je moet dus zoeken naar wiens macht er vergroot wordt en wie hier het meeste geld bij te verdienen heeft.
Ik weet dat jullie de laatste tijd vele filmpjes op onder andere nieuwszenders gezien hebben waar de president van Syrïe zwartgemaakt wordt. Dit is propaganda, ze laten alles maar van een kant zien, net zoals bij Libië. Dat Libïe onder het bewind van Qadaffi van een van de armste en minst ontwikkelde landen van Afrika naar een van de best ontwikkelde en rijkste landen van Afrika is gegroeid, heb je nergens gehoord. Of dat er een irrigatieproject gaande is dat 30miljard dollar kost, het grootste ooit, om mensen die daar in de woestijn wonen van drinkwater en eten te voorzien.
Hetzelfde gebeurt nu in Syrïe. Behalve het nieuws alleen van een kant te laten zien worden er ook veel leugens verspreid.
In Libïe zijn er leugens verspreid zoals:
- Dat Qadaffi met helikopters en gevechtsvliegtuigen zijn bevolking beschoot.
- Dat Qadaffi militairen aanzetten tot verkrachting.
- Dat Qadaffi bijna alleen maar onschuldige demonstranten zonder wapens vermoordde.
- En veel en veel meer.
In Syrïe is dit nu ook gaande. Er zijn teroristen die mensen vermoorden en dan de schuld aan de militairen geven, zoals te zien in de filmpje:
De westerse media zijn leugenaars die leugens en propagande verspreiden wat hen uitkomt.
Libïe, ooit het meeste welvarende land van Afrika, is nu een grote teringzooi geworden. Fabrieken waar pijpleidingen voor irrigatie gemaakt werden zijn gebomdardeerd door NATO, scholen zijn gebombardeerd, ziekenhuizen zijn gebombardeerd. Zoveel verwoesting heeft daar plaatsgevonden. Maar dat er meer dan 1 miljoen mensen gedemonstreerd hebben VOOR qadaffi en TEGEN NATO, waar veel videomateriaal van te vinden is op youtube. Waarom hoor je hier niks van? Waarom wordt er geen rekening gehouden met deze mensen?
NATO heeft gelogen dat Qadaffi een massamoord zou gaan begaan in Benghazi, een stad die is ingenomen door met onder andere tanks bewapende rebellen die van de stad een groot fort hebben gemaakt en de bevolking daar gebruiken als schild. Wat moet Qadaffi anders doen?
Als NATO zegt dat ze de bevolking van Libïe moet beschermen, bedoel ze dan dat alleen de oppositie van Qadaffi, wat een kleine minderheid is, alleen beschermd moet worden? Qadaffi voorstanders horen niet bij de bevolking?
Syrïe heeft eenzelfde situatie als Libïe, alleen hier zijn de motieven voor het Westen zwakker dan bij Libïe, daarom is er tot nu toe nog geen interventie denk ik. Motieven voor Libïe waren onder andere:
Libïe heeft veel olie.
Qadaffi was niet echt geliefd bij westerse politici en hij mocht hen ook niet.
Qadaffi probeerde Afrika sterker te maken en een geheel te laten vormen.
Qadaffi zorgde ervoor dat er onder andere een communicatie sataliet werd gelanceerd voor Afrika, zodat ze minder in de schulden hoefden te gaan bij westerse landen om satalieten van hen te lenen.
Qadaffi wilde een nieuwe geldeenheid invoeren.
Qadaffi sprak zich openlijk uit over zijn twijfels over de motieven van de oorlog in Afghanistan en Irak.
Er was geen international bank in Libïe en Libïe had amper buitenlandse schulden.
Er blijven niet veel landen over die niet in handen zijn van de westerse wereld. Noord Korea, Iran, Syrie... Libïe is al weg. Syrïe en Iran zijn ze nu flink mee bezig.
Laat de propaganda machine maar draaien, laat internetvrijheid maar afnamen onder het motto van antipiracy. Laat RFID chips maar in zoveel mogelijk verplichte zaken (zoals nummerborden,paspoorten) invoeren, zodat ze altijd weten waar je bent.
Op youtube staat een filmpje van Mythbusters waarin ze zeggen dat ze tegengehouden werden toen ze een episode wilde maken over hoe makkelijk RFID chips te hacken zijn of te traceren etc.. Echt niet normaal hoe onze vrijheid wordt ingeperkt. Ze proberen ons bang te maken met hun praatjes over terroristen en misdadigers en hoe de vrijheid ingeperkt moet worden om misdaden te voorkomen, maar de echt misdadigers zijn zij, die ons deze angst inspreken en onze vrijheid afnemen.
Hier dat filmpje van Mythbusters:
Je wordt niet geleerd hoe je moet denken, maar wat je moet denken.
Ik hoop dat mensen wakker worden en we deze waanzin kunnen stoppen. Ik ben er ongetwijfeld zeker van dat we ooit een revolutie zullen starten. Maar ik hoop dat deze zo snel mogelijk komt, want hoe langer we wachten, hoe meer er vernietigd wordt, hoe meer mensen er lijden, en hoe minder grondstoffen we zullen hebben na de revolutie. Laat het niet tot het moment komen waar het te laat is, wordt wakker en zie in dat we niet kunnen leven in een economie die is gebasseerd op oneindige groei, terwijl er maar een eindige hoeveelheid grondstoffen zijn.
Ik vind dat er wel een groot verschil zit tussen jouw houding en die van mij. Ik zeg nergens dat Amerika geen enkele rol speelt in Syrie, of al-Qaida. Jij stelt echter - correct me if im wrong - dat dit conflict in de hoofdlijn op naam geschreven kan worden van Amerika/Israel. Zulke grote beweringen zou ik graag gestaafd zien dan. Logisch. Of dat Amerikaanse geo-politieke achter deze opstanden zit en aanwakkeren.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 20:27 schreef NorthernStar het volgende:
....Als ik bewijs zou hebben wat nog niet openbaar is zou ik het zeker niet openlijk op een forum gooien....
Het is een zinloze discussie. Nee ik kan net zo min als jij iets bewijzen en we hebben het allemaal met dezelfde info te doen.
Hier mensen die voor qadaffi zijn:quote:Op woensdag 30 mei 2012 23:38 schreef rakotto het volgende:
[..]
Miljoenen mensen die bij Kazafi horen.Hou eens op met dat gezeik. Je weet er niet eens aan toe hoe dat in werkelijkheid is daar.
Ja. Dat zijn allemaal geforceerde mensen.
Ben je zeker daarvan? Mohammad Ayman Jamil Soussan is ook de ambassadeur voor Nederland en bij de Europese instellingen. Hij is persona non grata, maar niet verplicht het land te verlaten (bij mijn weten)quote:Op dinsdag 29 mei 2012 18:23 schreef lolcat8811 het volgende:
De Syrische ambassadeur mag niet langer in Brussel blijven. Dat heeft de Belgische regering zonet beslist.
Hij mag dus dit optrekje verlaten: https://maps.google.be/ma(...)MvHOkLnr-qy9FlLVJnLg
Dat stuk hierboven is interessant, omdat het verder gaat dan de gebruikelijke collectieve verontwaardiging. De schuldige is inderdaad nogal snel aangewezen.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 14:35 schreef Slayage het volgende:
http://www.demorgen.be/dm(...)a-geexecuteerd.dhtml
[..]
Daar viel heel libie uiteindelijk Tripoli binnen en hebben de rebellen de oorlog gewonnen.quote:Op donderdag 31 mei 2012 10:17 schreef JaJammerJan het volgende:
[..]
Hier mensen die voor qadaffi zijn:
hier zie je onder andere mensen die tegen qadaffi zijn:
Heb je ander beeldmateriaal waar je meer dan 1000 mensen ziet die tegen Qadaffi zijn? Ik heb nog niks gezien.
Hier is hoe het in Libie was:
Hier worden de goede punten in vermeld, er zullen ook slechte punten zijn, maar die heb je vast en zeker allemaal op de TV gezien, dus nu kan je het ook eens van de andere kant zien.
Hier is hoe het nu in Libie is:
Het probleem ligt bij Rusland en China..... dat bij het geval Libie niet zo...quote:Op vrijdag 1 juni 2012 18:06 schreef VeX- het volgende:
Volstrekt belachelijk hoe de wereld zich opstelt.
Khadaffi was lang niet zo bloeddorstig bezig als Assad, maar in Libië werd er binnen de kortste keren ingegrepen. Assad zit onder de neus van de wereld zijn bevolking en masse af te slachten, maar de wereld kijkt ernaar en staat erbij.
quote:Op donderdag 31 mei 2012 22:20 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Het blijft me verbazen wat voor verkeerd beeld er bij velen is over zowel het nieuwe, als het oude Libië. Dat Khadaffi zijn volk redelijk voorzag in de basis zal best, maar voor de rest was het niet zo’n mooi sprookje zoals ik zo vaak wordt beweert. Met het nieuwe Libië is dat niet anders. Dat de dingen die verkeerd gaan zo goed onder de loep worden genomen is alleen maar goed natuurlijk, zo wordt de druk op verbetering door de overgangsregering ook hoog gehouden. Maar de dingen die wel goed gaan en de vooruitgang die is geboekt krijgen weer nauwelijks, of helemaal geen, aandacht. Als je zelf eens met iemand praat die er verstand van heeft, of nog beter een echte Libiër begrijp je dat. Maargoed Russia Today mag natuurlijk niet toegeven dat ze fout zaten, want anders![]()
Maargoed dat je beweert dat er geen beeldmateriaal te vinden is van grote anti-Khadaffi protesten of dat je een gefotoshopte rally een bewijs vind van steun aan Khadaffi doet mij vermoeden dat je het gewoon niet wíl zien. Iedereen weet hoe het werkt in een dictatuur.
Redelijk voorzag in de basis? Hij gaf de beste basis van heel Afrika.quote:Het blijft me verbazen wat voor verkeerd beeld er bij velen is over zowel het nieuwe, als het oude Libië. Dat Khadaffi zijn volk redelijk voorzag in de basis zal best, maar voor de rest was het niet zo’n mooi sprookje zoals ik zo vaak wordt beweert.
Het was vast geen sprookje nee, maar negers werden in ieder geval niet massaal uitgemoord, mensen werden niet massaal verkracht en er werden geen dode mensen aan bruggen gehangen, zoals dat nu in Libïe het geval is. Ga eens kijken in andere landen in Afrika hoe slecht het daar aan toe gaat, maar nee hoor. Het land waar het nog enigszins goed gaat moet worden aangepakt.quote:maar voor de rest was het niet zo’n mooi sprookje zoals ik zo vaak wordt beweert. Met het nieuwe Libië is dat niet anders.
Wat je nu beschrijft pas eigenlijk een stuk beter bij het Libïe voor de oorlog. Er werd alleen maar aandacht besteed aan de slechte kanten van Libïe en niet aan de goede. Over het nieuwe Libïe hoor je trouwens niets tot nauwelijks iets dus de slechte kanten verhullen ze.quote:Dat de dingen die verkeerd gaan zo goed onder de loep worden genomen is alleen maar goed natuurlijk, zo wordt de druk op verbetering door de overgangsregering ook hoog gehouden. Maar de dingen die wel goed gaan en de vooruitgang die is geboekt krijgen weer nauwelijks, of helemaal geen, aandacht
Heb je al eens met een echte Libïer gepraat? Nee dacht het niet. Die 1miljoen+ mensen die protesteerden VOOR qadaffi zullen wel geen echte Libïers zijn.quote:Als je zelf eens met iemand praat die er verstand van heeft, of nog beter een echte Libiër begrijp je dat
gefotoshopte rally? Hoe kom je daar bij, heb je daar bewijs voor?quote:of dat je een gefotoshopte rally een bewijs vind van steun aan Khadaffi
Qadaffi heeft zelf gevraagd om waarnemers, zodat de waarheid gezien kon worden, maar die kwamen niet. In plaats van waarnemers kwamen er bommen. Ik vraag me af wie de waarheid hier niet wilt zienquote:doet mij vermoeden dat je het gewoon niet wíl zien. Iedereen weet hoe het werkt in een dictatuur.
Hoe kom je daar bij? De Media zijn zo vaag als wat. "Volgens niet te controleren bronnen zijn ze gedood door het leger van Assad'. Voor de rest heb ik al een filmpje gepost waarin wordt laten zien hoe terroristen de stabiliteit in het land verwoesten. Hier nogmaals: Er waren toch herverkiezingen geweest onder toezicht van de VN in Syrïe. Als Assad zo slecht is, waarom is hij dan herkozen?quote:Op vrijdag 1 juni 2012 18:06 schreef VeX- het volgende:
Volstrekt belachelijk hoe de wereld zich opstelt.
Khadaffi was lang niet zo bloeddorstig bezig als Assad, maar in Libië werd er binnen de kortste keren ingegrepen. Assad zit onder de neus van de wereld zijn bevolking en masse af te slachten, maar de wereld kijkt ernaar en staat erbij.
NATO en andere landen hebben de oorlog gewonnen. Ze hebben de rebellen van wapens voorzien en 6 maanden lang Libïe gebombardeerd.quote:Daar viel heel libie uiteindelijk Tripoli binnen en hebben de rebellen de oorlog gewonnen.
De enige landen die geleerd hebben van hoe het in Libïe is gegaan. Het westen probeert enkel zijn macht te vergroten en zij hebben daar genoeg van. Ze doen het goed.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 19:15 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Het probleem ligt bij Rusland en China..... dat bij het geval Libie niet zo...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |