Nee, maar als het op een massaslachting dreigt uit te draaien wel.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 18:53 schreef JaJammerJan het volgende:
[..]
Als je de filmpjes bekijkt die ik eerder heb gepost, dan krijg je zeer sterke twijfels of het wel de hele bevolking was die in opstand kwam. Als 10% van de bevolking in opstand komt, moet er dan ingegrepen worden? 20%? 60%?
Ja, graag!quote:Moet er in de Verenigde Staten ingegrepen worden, i.v.m. de Occupy protesten? Rusland en China die ingrijpen met luchtsteun?
Nee, niet meer. Alleen voor het binnenland en dan alleen nog de main stream media.quote:Nope, verenigde staten zijn te sterk daarvoor en hebben het grootste deel van de informatietoevoer van de wereld in controle.
De Ghaddafi aanhangers hadden juist zeer veel aandacht. Dat veranderde nadat de bevolking in opstand kwam.quote:Als de Ghadaffi aanhangers zeer weinig media aandacht krijgen, en de rebellen veel media aandacht krijgen, dan kan het er inderdaad snel naar uitzien dat 'de hele bevolking' in opstand komt.
Ja lol want wat schurkenstaten als N-Korea, Bahrein of Sudan zeggen over mensenrechten is echt relevant. En ik kan me niet voorstellen dat je rapporten van bijvoorbeeld Amnesty, HRW of Freedom House over het hoofd hebt gezien. Oftewel je liegt. Mooi staaltje selectiviteit!quote:Op zaterdag 2 juni 2012 17:29 schreef JaJammerJan het volgende:
[..]
http://www2.ohchr.org/eng(...)sion/A-HRC-16-15.pdf
Een onderzoek van de VN naar hoe het zit met de mensenrechten in Libe van Januarie 2011. Positief rapport.
Ik ontken dan ook niet dat er flink wat misstanden zijn in Libi. Maar dat je aan de hand van die filmpjes, waarvan je je blijkbaar geen vragen stelt bij de authenticiteit, zo'n conclusie maakt is waar het probleem ligt.quote:wat een argumenten boh, ik ben meteen overtuigd.
Hier wat materiaal om eens te bekijken hoe goed die rebellen nou echt zijn
Negers de vlag van Libe laten opeten, opgesloten in kooien, of tegenstanders ophangen. Of negers massaal uitmoorden Wat zijn die rebellen aardig zeg.
gelul! fotoshop! onzin!
Ik heb zulke journalisten ook bekeken. Net zoals Lizzie Phelan bijvoorbeeld. En als je dan even naar hun achtergrond kijkt, wat jij blijkbaar niet hebt gedaan, kom ik op andere conclusies.quote:Heb ik gedaan.
Ik heb bijvoorbeeld naar deze franse journalist gekeken:
Maar nee! Hij is niet tegen qadaffi! leugens!
Ik ben hier niet degene die beweert dat het nieuwe of het oude Libi een paradijs is.quote:Volgens mij ben jij het die alles maar van een kant wil bekijken.
Inderdaad. Misschien heb je gewoon slechte ogen.quote:Jaja, die miljoen Libers die gedemonstreerd hebben in Tripoli zijn allemaal gefotosoept,
Dat jij niet de moeite neemt om wat op te zoeken is niet mijn probleem. Ik ga de moeite niet nemen om filmpjes voor je op te zoeken want je zit er gewoon een muisklik van verwijderd.quote:maar wanneer bewijs duidelijk laat zien dat die demonstraties tegen qadaffi nep zijn, nope ze zijn echt. Complot complot!
Ah, je bent dus niet eens in staat om de verschillen of overeenkomsten in demografie en geschiedenis van beide landen te zien. Het wordt steeds leuker.quote:Ga maar eens naar Nigeria, kijken wat voor mooie boel het daar is, en vergelijk dan eens.
Jij denkt serieus dat mensen geregeerd willen worden door dictators?quote:Op zaterdag 2 juni 2012 20:05 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Jij denkt serieus dat de opstandelingen voor vrijheid en democratie vechten?
Marokko, Qatar, Bangladesh, Malta, Egypte, Oman, Venezuela, Jordani, Tunisi, Sadi Arabi, Algerije. Pfff wat veel schurkenstaten, laten we daar ook de boel plat bombarderen, dat zal alles oplossen!quote:Ja lol want wat schurkenstaten als N-Korea, Bahrein of Sudan zeggen over mensenrechten is echt relevant. En ik kan me niet voorstellen dat je rapporten van bijvoorbeeld Amnesty, HRW of Freedom House over het hoofd hebt gezien. Oftewel je liegt. Mooi staaltje selectiviteit!
Verklaar. Zijn de journalisten die informatie verspreiden tegen de rebellen geen goede journalisten omdat ze geen officieel CNN/BBC/ander propaganda kanaal- certificaat hebben?quote:Ik heb zulke journalisten ook bekeken. Net zoals Lizzie Phelan bijvoorbeeld. En als je dan even naar hun achtergrond kijkt, wat jij blijkbaar niet hebt gedaan, kom ik op andere conclusies.
Ik ook niet, maar het oude Libi was duidelijk beter.quote:Ik ben hier niet degene die beweert dat het nieuwe of het oude Libi een paradijs is.
Verklaar wat er mis is met die filmpjes, ik heb misschien slechte ogen.quote:Inderdaad. Misschien heb je gewoon slechte ogen.
niks kunnen vinden, als jij het er niet voor over hebt om een keer op je muis te klikken en dat filmpje hier neer te zetten, moet je misschien stoppen met deze discussie. Ik ben constant bronnen voor mijn argumenten neer aan het zetten, jij verwerpt alleen alles zonder ooit maar een link naar iets neer te zetten.quote:Dat jij niet de moeite neemt om wat op te zoeken is niet mijn probleem. Ik ga de moeite niet nemen om filmpjes voor je op te zoeken want je zit er gewoon een muisklik van verwijderd.
De geschiedenis van beide landen is inderdaad anders. Nigeria is van westerse bedrijven die het land uitbuiten, terwijl Qadaffi de rijkdom van Libe heeft genationaliseerd en het land vooruit heeft geholpenquote:Ah, je bent dus niet eens in staat om de verschillen of overeenkomsten in demografie en geschiedenis van beide landen te zien. Het wordt steeds leuker.
http://www.enduringameric(...)-mass-execution.htmlquote:Beyond the sheer number of protests (a record, we believe), spread over a large number of protest locations, today's protests were held during a period of escalation in violence, a factor that should have suppressed the size and scope of demonstrations. It did not. Furthermore, there have been extremely large and impressive demonstrations in Aleppo, in particular, and in Damascus.
The trend is now established and clear. The protest movement has been consistently growing in strength, and if it continues at this pace it poses a serious risk to the Assad regime. Beyond the protests, the amount of labor strikes, closed shops, sit ins, traffic disruptions, and general chaos across Syria threatens to erode the economy at an increasingly rapid pace.
The people of Syria have spoken yet again, in the clearest terms possible. Popular support for Assad is rapidly shrinking, and an ever-growing throng of voices are calling for the fall of the regime.
Will this fact collapse the regime on it's own? No. However, it severely weakens the regime, costing it both legitimacy and money, two resources that the Assad regime is running out of. Without money, Assad may not be able to carry on his crackdown much longer. Without legitimacy, Assad will continue to suffer defections of both troops and government officials. Without strength, the Assad regime will be less able to resist the military forces that threaten it, both the FSA (which, granted, is far too weak to legitimately oppose Assad right now) and any outside intervention that may be down the pike.
Als je kijkt naar wat mensen hier op dit forum posten, ja.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 20:36 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Jij denkt serieus dat mensen geregeerd willen worden door dictators?
Ik vind ook dat onze democratie weinig voorstelt, maar daar mogen we niet tegen in opstand komen?quote:Op zaterdag 2 juni 2012 20:50 schreef JaJammerJan het volgende:
[..]
Als je kijkt naar wat mensen hier op dit forum posten, ja.
Een heleboel mensen hier zeggen: Ik wil niks te zeggen hebben in Nederland, ik wil om de 4 jaar stemmen en dan beslissen zij maar alles voor me.
Dat is in principe hetzelfde wat gebeurt in een dictatuur vind ik.
Maar als mensen er tegen in opstand komen is dat propaganda en vieze plannetjes van de VS?quote:Maar goed, ik ben wel tegen een dictatuur
Het heeft niet de voorkeur. Echter, de opstandelingen zijn alles behalve voorstanders van vrijheid en democratie hoor. De regering in Afghanistan was vroeger ook een dictatuur. Het land functioneerde echter nog wel. De opstandelingen hebben daar gewonnen en er een middeleeuwse theocratie van gemaakt. Iran is ook een theocratie geworden en Egypte en Libie zijn hard onderweg. Of nee dat is niet waar, Libie is aan het afzakken naar totale anarchie waar haatbaarden alles wat neger is afslachten.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 20:36 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Jij denkt serieus dat mensen geregeerd willen worden door dictators?
De opstandelingen in de Arabische Lente waren ongewapende burgers die massaal de straat op gingen. De rest is oorzaak en gevolg, gevolg van het keihard neerslaan van demonstraties.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 21:09 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Het heeft niet de voorkeur. Echter, de opstandelingen zijn alles behalve voorstanders van vrijheid en democratie hoor. De regering in Afghanistan was vroeger ook een dictatuur. Het land functioneerde echter nog wel. De opstandelingen hebben daar gewonnen en er een middeleeuwse theocratie van gemaakt. Iran is ook een theocratie geworden en Egypte en Libie zijn hard onderweg. Of nee dat is niet waar, Libie is aan het afzakken naar totale anarchie waar haatbaarden alles wat neger is afslachten.
Ah, de Syrirs verdienen niet beter?quote:Maar wees vooral op de hand van baardapen die Syrie, met hulp van Iran en Hezbollah, 'gaan bevrijden van de dictator en vrijheid en democratie gaan installeren'.
De opstandelingen zijn al jaren aan het trainen en worden bewapend vanuit het buitenland. Doe nou niet zo naief. Een hele hoop strijders komen niet eens uit Syrie.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 21:13 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
De opstandelingen in de Arabische Lente waren ongewapende burgers die massaal de straat op gingen. De rest is oorzaak en gevolg, gevolg van het keihard neerslaan van demonstraties.
En vervuil de discussie nou niet met Afghanistan dat al 50 jaar speelbal is van afwisselend de VS en Rusland.
Wat mij betreft wel, maar jij denkt serieus dat het beter wordt als deze baardapen Assad verdrijven? Beter zoals in Libie?quote:Ah, de Syrirs verdienen niet beter?
Ze hebben geen kans tegen een regime dat legitimiteit geniet.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 21:17 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
De opstandelingen zijn al jaren aan het trainen en worden bewapend vanuit het buitenland. Doe nou niet zo naief. Een hele hoop strijders komen niet eens uit Syrie.
[..]
Het is de bevolking die ongewapend de straat op ging. De baardapen heeft Assad zelf op zijn geweten door de demonstraties neer te slaan.quote:Wat mij betreft wel, maar jij denkt serieus dat het beter wordt als deze baardapen Assad verdrijven? Beter zoals in Libie?
Doet dat iets af aan het feit dat die Hezbollah knakkers iets heel, heel anders met Syrie willen dan vrijheid en democratie?quote:Op zaterdag 2 juni 2012 21:19 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ze hebben geen kans tegen een regime dat legitimiteit geniet.
[..]
Het is de bevolking die ongewapend de straat op ging. De baardapen heeft Assad zelf op zijn geweten door de demonstraties neer te slaan.
Wat heeft dat met de bevolking te maken die steeds massaler de straat op gaat?quote:Op zaterdag 2 juni 2012 21:23 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Doet dat iets af aan het feit dat die Hezbollah knakkers iets heel, heel anders met Syrie willen dan vrijheid en democratie?
Dat dat degenen zijn die vechten en dus de macht krijgen. Is dat echt te moeilijk voor je om te snappen?quote:Op zaterdag 2 juni 2012 21:30 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Wat heeft dat met de bevolking te maken die steeds massaler de straat op gaat?
Dat is in NL ook niet meer het geval, je moet wel naar de toekomst kijken natuurlijk.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 21:37 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Dat dat degenen zijn die vechten en dus de macht krijgen. Is dat echt te moeilijk voor je om te snappen?Je hebt niets gevolgd van de vorige 'revoluties'?
Wat is in NL ook niet meer het geval?quote:Op zaterdag 2 juni 2012 21:46 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat is in NL ook niet meer het geval, je moet wel naar de toekomst kijken natuurlijk.
Wij worden niet geregeerd door degenen die vechten.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 21:52 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Wat is in NL ook niet meer het geval?Wij worden bestuurd door buitenlandse religieus extremisten?
Wat lul je nu? Je negeert volledig waar het om gaat.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 21:55 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Wij worden niet geregeerd door degenen die vechten.
Helemaal niet. Jij lult jezelf vast.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 22:01 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Wat lul je nu? Je negeert volledig waar het om gaat.
welke massaslachting? Rebellen in benghazi waren zwaar bewapend en hadden van benghazi een groot fort gemaakt. Wat moet Qadaffi doen? Oh ja, laat ze die stad maar hebben en belegeren, wij gaan het volk niet helpen hoor. Tuurlijk stuurt Qadaffi zijn leger erop af. Zou in ieder land gebeuren. Tegelijkertijd horen wij hier op TV: Jaaa Qadaffi gaat massaslaching doen, we moeten ingrijpen blah blah propaganda blah blah.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 19:26 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Nee, maar als het op een massaslachting dreigt uit te draaien wel.
[..]
Ja, graag!
[..]
Nee, niet meer. Alleen voor het binnenland en dan alleen nog de main stream media.
[..]
De Ghaddafi aanhangers hadden juist zeer veel aandacht. Dat veranderde nadat de bevolking in opstand kwam.
Wat een onzin. Benghazi was geen ford, het is en was een stad met mensen en Ghaddafi ging ze allemaal uitmoorden. Zenga Zenga!quote:Op zaterdag 2 juni 2012 22:08 schreef JaJammerJan het volgende:
[..]
welke massaslachting? Rebellen in benghazi waren zwaar bewapend en hadden van benghazi een groot fort gemaakt.
Ach gut, hij kon niet anders. Hij moord half Libi uit vanwege zijn goede bedoelingenquote:Wat moet Qadaffi doen? Oh ja, laat ze die stad maar hebben en belegeren, wij gaan het volk niet helpen hoor. Tuurlijk stuurt Qadaffi zijn leger erop af. Zou in ieder land gebeuren.
quote:Tegelijkertijd horen wij hier op TV: Jaaa Qadaffi gaat massaslaching doen, we moeten ingrijpen blah blah propaganda blah blah.
De nieuwe machthebbers zijn gelukkig veel beter!quote:Op zaterdag 2 juni 2012 22:12 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Wat een onzin. Benghazi was geen ford, het is en was een stad met mensen en Ghaddafi ging ze allemaal uitmoorden. Zenga Zenga!
[..]
Ach gut, hij kon niet anders. Hij moord half Libi uit vanwege zijn goede bedoelingen
[..]
quote:Assad spreekt tot parlement: Syri verkeert in ‘echte oorlog’
Syri verkeert momenteel in een ‘echte oorlog’ en de crisis in het land wordt aangedreven door ‘buitenlandse krachten’. Dat zei de Syrische president Bashar al-Assad vanochtend in een toespraak tot het parlement.
quote:I saw massacre of children, says defecting Syrian air force officer
As UN envoy warns of all-out war, a major has provided crucial evidence on the Houla killings
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |