abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_109729312
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 14:04 schreef DS4 het volgende:

[..]

En terecht natuurlijk...
Waarom? Er komen op precies dezelfde wijze zoveel adoptiekinderen binnen (ouders die afstand doen van hun kind)
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_109729317
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 14:02 schreef DS4 het volgende:

[..]

I stand corrected. Ik dank jou bij deze namens de gehele beroepsgroep voor jouw bijdrage. Weet je wat? Ik draag gewoon mijn eerste rondje op de Nordschleife dit weekend aan jou op. ^O^ Heb je tenminste waar voor je geld!
Nou als je daar dit weekend nog wilt zijn wordt het wel eens tijd te vertrekken en dus niet meer constant hier te posten :')
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_109729318
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 13:57 schreef DS4 het volgende:

[..]

Het gaat om het gerechtvaardigd vertrouwen dat hij hier zou mogen blijven.

[..]

Een termijnsoverschrijding is niet zo ernstig in het nadeel van degene die onterecht asiel vraagt dat hij daardoor die verblijfstitel maar moet krijgen.

Ik vind het prima als er gewoon een geldelijke tegemoetkoming komt. Zeg 1.000 euro extra mee bij vertrek.
Een overschrijding van een termijn heeft dus wel die consequentie want het opent de deur voor een reguliere aanvraag. Tevens betekent een overschrijding van een termijn in de orde waar wij het over hebben wel degelijk dat iemand jaren langer in onzekerheid zit en hier wortelt. Dat koop je niet af met 1.000 euro. In die jaren had iemand bijvoorbeeld 20.000 euro salaris kunnen ontvangen, twee kinderen kunnen produceren, een HBO-opleiding kunnen doen, trouwen, een huis bouwen. In plaats daarvan zit zo iemand 4 jaar langer in een asielzoekerscentrum passief te wezen. Dan vind ik 1000 euro geen reële schadevergoeding.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_109729334
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 14:02 schreef paddy het volgende:

[..]

Moeder kon toch afstand doen van haar kind? Wanneer ze het kind op een vliegtuig zet om in een ander land een beter leven op te kunnen bouwen, moet ze er tch ook geen problemen mee hebben officieel afstand te doen? Dus hoezo is geprobeerd en hoe geprobeerd?
Dat weet ik niet, ik weet bijkans niks van adoptie.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_109729342
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 14:05 schreef paddy het volgende:

Waarom? Er komen op precies dezelfde wijze zoveel adoptiekinderen binnen (ouders die afstand doen van hun kind)
Om hele andere redenen.

Het is in dezen toch het omzeilen van de regelgeving.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  zaterdag 31 maart 2012 @ 14:08:51 #81
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_109729381
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 13:26 schreef DS4 het volgende:

[..]

Opschieten dan, want die moet vandaag verzonden zijn!

En verder vind ik het dan wat sneu voor je dat ik je niet gerust kan stellen... ;)
Is het veranderd? Je mag toch ook later inzenden? Alleen krijg je dan later bericht...
Life is what you make it.
pi_109729386
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 14:05 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

Nou als je daar dit weekend nog wilt zijn wordt het wel eens tijd te vertrekken en dus niet meer constant hier te posten :')
Wees gerust, ik vertrek straks. Is pas vanaf 17.30u open en het schijnt ook nog te (gaan) regenen, dus waarschijnlijk pas morgenochtend 8.00u dat ik mijn rondjes ga draaien.
pi_109729416
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 14:05 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Is dit iets voor dit topic? (ik zie dat niet nl) Of meer iets voor PM of SC naar elkaar? :)
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 14:06 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Dat weet ik niet, ik weet bijkans niks van adoptie.
Vrienden van mij hebben drie kinderen geadopteerd omdat moeder afstand deed en ze naar een weeshuis bracht. Dus weet niet of het alleen via een weeshuis kan, maar na afstand van je kind doen kan je het dus wel adopteren. Snap dus niet waarom ze die mogelijkheid niet hebben overwogen als ze toch echt haar kind hier wil houden en niet meer terug wil hebben daar.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_109729444
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 14:05 schreef Mwanatabu het volgende:

Een overschrijding van een termijn heeft dus wel die consequentie want het opent de deur voor een reguliere aanvraag.
Nogmaals, ik redeneer vanuit wat ik gerechtvaardigd vind.

quote:
Tevens betekent een overschrijding van een termijn in de orde waar wij het over hebben wel degelijk dat iemand jaren langer in onzekerheid zit en hier wortelt. Dat koop je niet af met 1.000 euro. In die jaren had iemand bijvoorbeeld 20.000 euro salaris kunnen ontvangen, twee kinderen kunnen produceren, een HBO-opleiding kunnen doen, trouwen, een huis bouwen. In plaats daarvan zit zo iemand 4 jaar langer in een asielzoekerscentrum passief te wezen. Dan vind ik 1000 euro geen reële schadevergoeding.
Iemand weet van zichzelf donders goed of hij al dan niet een vluchteling is of een gelukszoeker. Onzekerheid is niet meer dan dezelfde onzekerheid die je hebt als je meespeelt in de loterij.
pi_109729506
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 14:08 schreef Schanulleke het volgende:

Is het veranderd? Je mag toch ook later inzenden? Alleen krijg je dan later bericht...
Het was 1 juli geloof ik, maar thans 1 april. Het vreemde is dat jaaroverzichten vroeger eind januari verstrekt moesten zijn en nu eind februari. De termijn is dus extreem kort geworden voor particulieren.

Gelukkig doe ik dit soort flauwekul alleen voor mijn vrouw en mijzelf.
pi_109729509
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 14:10 schreef paddy het volgende:

[..]

Is dit iets voor dit topic? (ik zie dat niet nl) Of meer iets voor PM naar elkaar? :)

[..]

Vrienden van mij hebben drie kinderen geadopteerd omdat moeder afstand deed en ze naar een weeshuis bracht. Dus weet niet of het alleen via een weeshuis kan, maar na afstand van je kind doen kan je het dus wel adopteren. Snap dus niet waarom ze die mogelijkheid niet hebben overwogen als ze toch echt haar kind hier wil houden en niet meer terug wil hebben daar.
Op Wikipedia staat dat het papierwerk niet in orde was en derhalve niet vastgesteld kon worden dat de moeder echt afstand wilde doen van haar kind. Dat is nogal oppervlakkig. Er staat niet wat er niet in orde was.

Gezien mijn ervaringen met papierwerk uit derdewereldlanden als Angola betekent sluitend papierwerk eigenlijk alleen dat de juiste ambtenaren om zijn gekocht en hun stempeltjes hebben gezet, en niet dat wat op papier staat waar is. Ik zou mijzelf bij wijze van spreken zo een Kazachstaans paspoort kunnen regelen waardoor ik eeuwig 29 blijf en Oksana heet met een paar duizend dollar.
pi_109729539
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 14:10 schreef paddy het volgende:

Het lijkt mij dat het feit dat het via weeshuis gaat doorslaggevend is. Dat is ook wel logisch eigenlijk, want anders maak je handel in kinderen gewoon mogelijk!
pi_109729591
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 14:13 schreef Mwanatabu het volgende:

Ik zou mijzelf bij wijze van spreken zo een Kazachstaans paspoort kunnen regelen waardoor ik eeuwig 29 blijf (...) met een paar duizend dollar.
Oei... met een winstopslag van 100%, wil jij voor mij regelen dat ik 29 blijf (althans, niet meer ouder wordt, want 29 ben ik niet meer echt)?
pi_109729743
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 14:11 schreef DS4 het volgende:

[..]

Nogmaals, ik redeneer vanuit wat ik gerechtvaardigd vind.

[..]

Iemand weet van zichzelf donders goed of hij al dan niet een vluchteling is of een gelukszoeker. Onzekerheid is niet meer dan dezelfde onzekerheid die je hebt als je meespeelt in de loterij.
Nu leg je weer iets neer bij de asielzoeker wat irrelevant is. Iemand weet zelf inderdaad wat zijn beweegredenen zijn en zijn grond om asiel aan te vragen. Het is aan de IND om die rechtsgrond te toetsen aan de criteria die de Asielwet geeft. Dat wil zeggen dat zij moeten beslissen op grond van het vluchtverhaal en de documenten die een vluchteling overlegt. Feiten dus. Daarbij is niet relevant of iemand hier asiel wil omdat hij meteen de bijstand in wil, wil werken, studeren, zijn DNA verspreiden of zijn kont blauw wil verven. Als de IND het niet lukt die feiten binnen de termijn te verwerken tot een definitieve afwijzing, gáát zo iemand dus de bijstand in, werken, studeren, zijn DNA verspreiden of zijn kont blauw wil verven. Dat is een gevolg van, niet een reden om iemand te vertellen dat hij bij voorbaat had moeten weten dat hij niet in aanmerking kwam voor een vergunning.
pi_109729767
quote:
12s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 14:16 schreef DS4 het volgende:

[..]

Oei... met een winstopslag van 100%, wil jij voor mij regelen dat ik 29 blijf (althans, niet meer ouder wordt, want 29 ben ik niet meer echt)?
Alleen als je dan ook Oksana gaat heten ;)
pi_109729924
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 14:22 schreef Mwanatabu het volgende:

Nu leg je weer iets neer bij de asielzoeker wat irrelevant is.
Nee, ik vind dat heel erg de kern van de zaak.

Juist door al die mensen die ten onrechte asiel aanvragen is ons systeem van opvang voor diegenen die het echt nodig hebben verstopt, is de procedure tegen het onmenselijke aan en duurt het veel te lang voordat de echte vluchtelingen krijgen wat ze nodig hebben.

Je moet je eens voorstellen dat je als vluchteling hier komt en je wordt meteen met wantrouwen benaderd... Dat is verschikkelijk en dat is het gevolg van de industrie die achter de Mauro's van deze wereld zit.

Door steeds maar weer naar het snoetje van een Mauro te kijken vergeten we waar het echt om draait.
pi_109729960
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 14:22 schreef Mwanatabu het volgende:

Alleen als je dan ook Oksana gaat heten ;)
Dan wil ik ook gewoon weer terug naar de fitheid die ik had toen ik 29 was. Dan noem ik mijzelf met liefde en plezier Oksana...

Prima naam overigens, maar ik denk niet dat ik een geloofwaardige Oksana zal zijn... O well...
pi_109730146
quote:

[..]

Gezien mijn ervaringen met papierwerk uit derdewereldlanden als Angola betekent sluitend papierwerk eigenlijk alleen dat de juiste ambtenaren om zijn gekocht en hun stempeltjes hebben gezet, en niet dat wat op papier staat waar is. Ik zou mijzelf bij wijze van spreken zo een Kazachstaans paspoort kunnen regelen waardoor ik eeuwig 29 blijf en Oksana heet met een paar duizend dollar.
Dat is hun probleem, niet ons probleem.
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_109730372
quote:

[..]

Op Wikipedia staat dat het papierwerk niet in orde was en derhalve niet vastgesteld kon worden dat de moeder echt afstand wilde doen van haar kind. Dat is nogal oppervlakkig. Er staat niet wat er niet in orde was.

Daarom zou je eigenlijk al deze mensen moeten weigeren. Je weet nooit wat je in huis haalt en vaak zullen het juist de mensen zijn die we hier helemaal niet moeten hebben (criminelen, oorlogsmisdadigers ed)
pi_109730417
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 14:43 schreef macca728 het volgende:

Daarom zou je eigenlijk al deze mensen moeten weigeren. Je weet nooit wat je in huis haalt en vaak zullen het juist de mensen zijn die we hier helemaal niet moeten hebben (criminelen, oorlogsmisdadigers ed)
Nee, je zou ze eigenlijk allemaal moeten accepteren en dan met een zakje geld transporteren naar een arm land waar het wel duurzaam veilig is.
pi_109730841
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 14:45 schreef DS4 het volgende:

[..]

Nee, je zou ze eigenlijk allemaal moeten accepteren en dan met een zakje geld transporteren naar een arm land waar het wel duurzaam veilig is.
Die zijn er niet haha.
Angola is toch weer relatief veilig ?
pi_109731088
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 14:27 schreef DS4 het volgende:

[..]

Nee, ik vind dat heel erg de kern van de zaak.

Juist door al die mensen die ten onrechte asiel aanvragen is ons systeem van opvang voor diegenen die het echt nodig hebben verstopt, is de procedure tegen het onmenselijke aan en duurt het veel te lang voordat de echte vluchtelingen krijgen wat ze nodig hebben.

Je moet je eens voorstellen dat je als vluchteling hier komt en je wordt meteen met wantrouwen benaderd... Dat is verschikkelijk en dat is het gevolg van de industrie die achter de Mauro's van deze wereld zit.

Door steeds maar weer naar het snoetje van een Mauro te kijken vergeten we waar het echt om draait.
Oh wat dat betreft ben ik het met je eens: het stelsel van vergunningenmoet op de schop, in de eerste plaats door de vervuiling in de asielprocedures die komt doordat het de enige manier is voor laagopgeleide mensen om hier naar binnen te komen van buiten de EU. Voor hoogopgeleide mensen zijn er werkvisa, voor vluchtelingen de asielstatus en voor gezinshereniging de reguliere vergunning. Wat nu gebeurt is dat gelukszoekers schijnhuwelijken aangaan en in de asielprocedure gaan zitten (en vluchtelingen schijnhuwelijken aangaan) omdat mensen hun recht of doel niet halen. En dan hebben we het nog niet eens over de illegalen die niet eens de moeite nemen die procedures aan te gaan.
pi_109731139
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 14:35 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Dat is hun probleem, niet ons probleem.
Als je afhankelijk bent van bewijsvoering zoals deze papieren in je procedures, dan wordt het ook ons probleem.
pi_109731297
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 15:13 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Als je afhankelijk bent van bewijsvoering zoals deze papieren in je procedures, dan wordt het ook ons probleem.
Nee. Gewoon raus. Klaar.
  zaterdag 31 maart 2012 @ 15:28:56 #100
104871 remlof
Europees federalist
pi_109731575
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 15:18 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Nee. Gewoon raus. Klaar.
Nee, er is al genoeg gesold met die jongen. En nu stopt Leers ook nog eens zijn arm in de aars van Wilders over de rug van die jongen heen.
pi_109731598
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 13:56 schreef Big-Ern het volgende:
Zijn die ellenlange procedures inmiddels ingekort en aangepast zodat die jarenlange procedures nu eens kunnen stoppen?
  zaterdag 31 maart 2012 @ 15:45:48 #102
3542 Gia
User under construction
pi_109731955
September, he? Ben benieuwd.
  Moderator zaterdag 31 maart 2012 @ 16:06:31 #103
249559 crew  Lavenderr
pi_109732454
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 15:45 schreef Gia het volgende:
September, he? Ben benieuwd.
Die blijft wel hoor. Gewoon weer wat gepruttel voor de bühne.
pi_109732991
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 16:06 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Die blijft wel hoor. Gewoon weer wat gepruttel voor de bühne.
Laten we inderdaad hopen dat het kabinet tegen die tijd is gevallen en er een menselijker bewind is aangesteld, en dat Gerd 'Eichmann' Leers is opgedonderd.
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
  zaterdag 31 maart 2012 @ 16:32:28 #105
241662 Jian
Well, well, well
pi_109733013
De politiek die zich zo intensief en lang met individuele gevallen gaat bezig houden, zucht! De regels zijn gevolgd de uitzondering is niet gemaakt. Klaar, dag Mauro, het ga je goed!
pi_109733088
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 16:31 schreef Sicstus het volgende:

[..]

Laten we inderdaad hopen dat het kabinet tegen die tijd is gevallen en er een menselijker bewind is aangesteld, en dat Gerd 'Eichmann' Leers is opgedonderd.
weet je wel wat de nazi's deden man ?
pi_109733144
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 16:35 schreef macca728 het volgende:

[..]

weet je wel wat de nazi's deden man ?
Ja, mensen deporteren waarvan ze vonden dat die niet in hun land thuishoorden.
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
pi_109733204
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 16:37 schreef Sicstus het volgende:

[..]

wel iets meer
pi_109733293
quote:

[..]

Ja de nazis stonden bekend om nieuwe binnenkomers te deporteren....
pi_109733747
quote:
14s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 12:59 schreef Schanulleke het volgende:

[..]

Je geeft hem dus puur op basis van emotie het voordeel van de twijfel. Duidelijk.
Nee. Het is een feit dat je iemand van 9 niet kan vragen een asielaanvrag goed in te vullen en de verantwoordelijkheid daarvoor te laten dragen. Heeft helemaal niets met oordeel of emotie te maken.
pi_109733883
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 17:02 schreef MilaNL het volgende:

[..]

Nee. Het is een feit dat je iemand van 9 niet kan vragen een asielaanvrag goed in te vullen en de verantwoordelijkheid daarvoor te laten dragen. Heeft helemaal niets met oordeel of emotie te maken.
hij wordt wel geholpen hier hoor.

Maar waarom heeft die moeder hem hier naar toe gestuurd ? Waarom is ze niet meegegaan ?
  zaterdag 31 maart 2012 @ 17:20:14 #112
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_109734201
Leers probeert wat damage-control:

quote:
Minister Gerd Leers (Asiel en Immigratie) heeft zaterdag een verklaring laten uitgeven over de opnieuw ontstane commotie over de toekomst van de jonge Angolese asielzoeker Mauro. Die mag zijn opleiding in Nederland gewoon afmaken met zijn studievisum, stelt Leers.

'Dat Mauro eerder had gejokt over zijn precieze geboortedatum, achternaam en paspoort, was al bekend en is hem voor zijn visum niet aangerekend gezien zijn leeftijd toen. De suggestie in Trouw dat minister Leers het studievisum van Mauro voortijdig zou beëindigen, is geheel onjuist. Leers heeft daarover niets gezegd in een gesprek met een freelance luchtvaartverslaggever van Trouw, afgelopen woensdag in Angola.'

Van een suggestie over het voortijdig beëindigen van het visum is overigens geen sprake. In het artikel in Trouw schrijven de verslaggevers: 'De jonge Angolese asielzoeker moet na het aflopen van zijn studievisum, mogelijk dus al dit jaar, terug naar zijn geboorteland'.

In een toelichting stelt Leers' woordvoerder dat de bekende leugens over achternaam en geboortedatum Mauro ook in de toekomst niet zullen worden aangerekend. Wel is het zo dat als een studievisum afloopt, de asielzoeker terugkeert naar het land van herkomst. Mauro heeft daar ook een verklaring voor getekend. Of Mauro na zijn studievisum echt terugmoet naar Angola, zal beoordeeld worden als hij op zo'n moment een nieuwe aanvraag zou indienen.

Over Leers' uitspraken in Trouw onstond commotie; GroenLinks-Kamerlid Tofik Dibi noemde de minister 'onbetrouwbaar'. Volgens Dibi probeert Leers 'te paaien over de rug van Mauro en diens pleeggezin. Leers kiest ervoor om Mauro weer midden in de mediastorm te zetten. Je ziet de wil om zijn gelijk te halen in deze hele affaire.'
http://www.volkskrant.nl/(...)jdig-beeindigd.dhtml
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_109734523
quote:
9s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 16:43 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

Ja de nazis stonden bekend om nieuwe binnenkomers te deporteren....
Gelet op deze opmerking...

quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 15:18 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

Nee. Gewoon raus. Klaar.
Zou jij niet moeten klagen over de Eichman opmerking. Ook al is die zeer misplaatst.
pi_109735377
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 17:32 schreef DS4 het volgende:

[..]

[..]

Zou jij niet moeten klagen over de Eichman opmerking. Ook al is die zeer misplaatst.
alleen de eerste user refereerde al 3x eerder aan racisme en nazi's, dan krijg je reacties ja.
pi_109736272
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 17:32 schreef DS4 het volgende:

[..]

[..]

Ga huilen of zo.
Of op z'n minst richting Duitsland karren. Of ben je alweer betrapt op een lulverhaal?
  zaterdag 31 maart 2012 @ 18:43:25 #116
8372 Bastard
Persona non grata
pi_109736384
Nog steeds die haat uitingen richting die jongen? Man man :')
The truth was in here.
pi_109736509
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 18:43 schreef Bastard het volgende:
haat
Ahh.. :'(

Misschien moet je een kaarsje aansteken en gewoon lief doen, dan komt vast alles weer goed. Knuffie knuffie.
  zaterdag 31 maart 2012 @ 18:59:13 #118
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_109736807
quote:

[..]

Deden de amerikanen ook, what else is new?
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  zaterdag 31 maart 2012 @ 19:25:39 #119
8372 Bastard
Persona non grata
pi_109737513
quote:
17s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 18:48 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Ahh.. :'(

Misschien moet je een kaarsje aansteken en gewoon lief doen, dan komt vast alles weer goed. Knuffie knuffie.
Nee joh, gewoon met pek en veren op laten rotten want stel je voor dat hij je ook maar een cent zou kosten.
Echt, je bent een hardvochtige boerenlul, als je een jongen die hier zijn leven aan het opbouwen is zonder gevoel terug kan sturen. Hij spreekt niet eens meer de taal daar, heeft er niks te zoeken maar hee eigen schuld dikke bult toch, had je maar niet daar geboren moeten worden.
:)
The truth was in here.
pi_109737591
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 19:25 schreef Bastard het volgende:

[..]

Nee joh, gewoon met pek en veren op laten rotten want stel je voor dat hij je ook maar een cent zou kosten.
Echt, je bent een hardvochtige boerenlul, als je een jongen die hier zijn leven aan het opbouwen is zonder gevoel terug kan sturen. Hij spreekt niet eens meer de taal daar, heeft er niks te zoeken maar hee eigen schuld dikke bult toch, had je maar niet daar geboren moeten worden.
ach zielige jongen.

Maar waarom kwam hij nou hier helemaal alleen in de steek gelaten door zijn moeder ? (wat niemand erg vindt blijkbaar)

Heeft hij zelf een ticket gekocht en het vliegtuig genomen ?
pi_109737961
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 19:25 schreef Bastard het volgende:

[..]

Ahhh arme Angolezen :'(

http://weblogs.nrc.nl/wer(...)tugezen-naar-angola/
pi_109738625
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 18:40 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

Ga huilen of zo.
Of op z'n minst richting Duitsland karren. Of ben je alweer betrapt op een lulverhaal?
Ik zit gewoon in het Lindner naast het F1 circuit.

Zoals de waard is... enz.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zaterdag 31 maart 2012 @ 21:17:51 #123
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_109742400
Leers :')

De man die als minister zijn eigen brieven moest verscheuren die hij als burgemeester gestuurd had :')
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_109753390
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 17:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Leers probeert wat damage-control:

[..]

http://www.volkskrant.nl/(...)jdig-beeindigd.dhtml
Waar zie jij 'damage control'? Ik zie alleen feiten.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  zondag 1 april 2012 @ 09:22:46 #125
3542 Gia
User under construction
pi_109754903
Leers zou het nu weer in de publiciteit hebben getrokken? Dat heeft toch die journalist gedaan!!

Daarbij heeft Leers helemaal niks verkeerds gezegd in dat vliegtuig. Er is nooit beloofd dat Mauro na zijn studie zou mogen blijven. Sterker, er was zelfs toen al sprake van dat hij na het aflopen van zijn studie terug zou moeten. En dat is alles was Leers heeft gezegd.

Weer een hoop heisa van Groen links om niks. En dan die Tofu Dibi met de opmerking: Dat er ernstigere zaken zijn om je mee bezig te houden. Boehoe, huilbaby!!

Ja, dat klopt, maar dan moeten alle partijen NU gaan kiezen wat het ernstigst is en zich alleen DAAR mee bezig houden!

Dus geen gezeur over megastallen en CO2 meer, de crisis, DAT is het ergste.
  zondag 1 april 2012 @ 15:20:03 #126
87106 Oud_student
Lux Aeterna
pi_109765108
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 11:56 schreef ouderejongere het volgende:
Het enige wat Mauro nog kan doen is vluchten naar Portugal. Hij heeft een Portugees paspoort, zijn (pleeg)ouders en broertje hebben als Europeanen het recht is overal binnen de EU te vestigen. Waarom zou hij nog in dit vreselijke land vol met racisme en onverdraagzaamheid willen leven? Overal om mij heen zie ik medelanders die hier weg willen.
Portugezen (die iets kunnen en willen) vluchten nu al naar Angola voor werk !
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  zondag 1 april 2012 @ 15:23:25 #127
87106 Oud_student
Lux Aeterna
pi_109765223
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 12:23 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Jij beweert dat de asielzoekers die advocaten uit eigen zak betalen?
Als dat zo zou zijn, dan kunnen het niet anders dan criminelen zijn, wie hebben anders zo veel geld.
En als je al zoveel geld zou hebben waarom wil je dan per sé in Nederland zijn ?
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  zondag 1 april 2012 @ 15:35:40 #128
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_109765715
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 11:56 schreef ouderejongere het volgende:
Het enige wat Mauro nog kan doen is vluchten naar Portugal. Hij heeft een Portugees paspoort, zijn (pleeg)ouders en broertje hebben als Europeanen het recht is overal binnen de EU te vestigen. Waarom zou hij nog in dit vreselijke land vol met racisme en onverdraagzaamheid willen leven? Overal om mij heen zie ik medelanders die hier weg willen.
Als hij een Portugees paspoort heeft kan Nederland hem helemaal niet uitzetten.
pi_109766634
quote:
1s.gif Op zondag 1 april 2012 15:35 schreef TweeGrolsch het volgende:

[..]

Als hij een Portugees paspoort heeft kan Nederland hem helemaal niet uitzetten.
Waarom vluchtte hij uberhaupt niet naar Portugal ? Lijkt me logischer dan naar een land waar hij de taal en gewoonten niet kent, of was het voor het geld ???
  zondag 1 april 2012 @ 16:17:26 #130
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_109767676
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 15:55 schreef macca728 het volgende:

[..]

Waarom vluchtte hij uberhaupt niet naar Portugal ? Lijkt me logischer dan naar een land waar hij de taal en gewoonten niet kent, of was het voor het geld ???
Als je een paspoort hebt van dat land kun je het niet eens meer vluchten noemen.
  maandag 2 april 2012 @ 17:48:04 #131
123170 alors
zlata1234
pi_109812047
quote:
Mauro moet op zoek naar nieuw verblijfsdoel
Laatste update: 2 april 2012 17:10 info

DEN HAAG - Een studievisum is per definitie tijdelijk en Mauro kan daarom alleen blijven als hij op andere gronden een verblijfsvergunning kan krijgen.

Dat laat een woordvoerder van minister Leers (Immigratie en Asiel) maandag weten.
Mauro kan na zijn studie aan de slag als kennismigrant. Voorwaarde is dan wel dat hij een baan vindt waarbij hij minstens 37.575 euro per jaar verdient.
Aangezien hij mbo'er is komt hij niet in aanmerking voor een zoekjaar om te kijken of hij in dat jaar werk kan vinden als kennismigrant. Een andere optie om te kunnen blijven, is trouwen.

Oproer
Afgelopen weekend ontstond opnieuw oproer rond de jonge Angolese asielzoeker Mauro. Leers zei tegen een journalist van dagblad Trouw dat Mauro weg moet als hij zijn studie heeft afgemaakt.
Leers' woordvoerder laat weten dat de minister bedoelde te zeggen dat Mauro weg moet als zijn 'verblijfsdoel', de studie, vervalt. Hij kan dan wel op zoek naar een ander verblijfsdoel.

Koppejan
CDA-Kamerlid Ad Koppejan liet een paar maanden terug weten dat hij zich niet kon voorstellen dat zijn fractie zou instemmen met uitzetting van Mauro.
Zijn fractiegenoot en woordvoerder op dit terrein Raymond Knops laat echter weten dat hij met alles rekening houdt, dus ook met het scenario dat Mauro weg moet.
"Er is geen definitieve zekerheid", aldus Knops tegen NU.nl. "Maar we willen wel dat er serieus gekeken wordt of hij kan blijven."

Onzinnig
Knops zegt de discussie nu 'onzinnig' te vinden. "Dit is een herhaling van het debat van vorig jaar. Er zijn na zijn studie een aantal mogelijkheden, maar dat is dan ter beoordeling van de minister."
GroenLinks-Kamerlid Tofik Dibi wil dat er, gezien alle commotie om zijn persoon, een permanente verblijfsvergunning aan Mauro wordt gegeven.
Hij en diverse andere oppositiepartijen willen deze week uitleg van Leers in de Tweede Kamer.

Jokken
Volgens Dibi gebruikt Leers het 'jokken' van Mauro bij zijn aankomst in Nederland als tienjarige jongen, opnieuw om hem uit te kunnen zetten.
De woordvoerder van Leers zegt dat de minister altijd heeft opengelaten wat er na zijn studie met Mauro moet gebeuren, maar het jokken zal daarbij geen afweging zijn.
ChristenUnie-Kamerlid Joel Voordewind steunt het verzoek tot dit debat niet. Hij betreurt de opnieuw opgelaaide ophef. "Mauro is bezig met zijn examens, we moeten hem met rust laten. Minister Leers, maar ook Tofik Dibi."

Ophef
De Mauro-kwestie zorgde vorig jaar al voor grote politiek ophef. CDA-Kamerleden Kathleen Ferrier en Ad Koppejan hadden grote moeite met de dreigende uitzetting. Het studievisum werd gevonden als politiek compromis.
Leers zegt in het vraaggesprek met de Trouw-journalist dat Angola economisch enorm in opkomst is, maar dat je wel goed geschoold moet zijn om een kans te maken. Die kans krijgt hij nu via het studievisum.

İ NU.nl/Lucas Benschop
Dus.
know'm sayin?
word? word.
pi_109819421
quote:
15s.gif Op maandag 2 april 2012 17:48 schreef alors het volgende:

[..]

Dus.
Ach gewoon wat liegen en bedriegen en je mag blijven van de burgemeester.
pi_109819743
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 20:24 schreef macca728 het volgende:

[..]

Ach gewoon wat liegen en bedriegen en je mag blijven van de burgemeester.
Als jochie van 9 of 10 drie dagen ernaast zitten als je je geboortedatum moet noemen liegen en bedriegen noemen ...
pi_109821034
quote:
1s.gif Op maandag 2 april 2012 20:29 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Als jochie van 9 of 10 drie dagen ernaast zitten als je je geboortedatum moet noemen liegen en bedriegen noemen ...
En dan ook nog van de stress je achternaam foutief opgeven, het kan de beste gebeuren!
pi_109821123
Ik heb geen idee hoe dat in Angola werkt, maar er zijn genoeg landen op de wereld waar niemand zijn exacte geboortedatum kent. Die worden simpelweg nooit geregistreerd. In dergelijke landen spreekt men dan ook altijd over een "geschatte leeftijd". Dat zelfde geldt daaruit volgend ook voor de familienaam. De kans zit er dik in dat hij de familienaam van zijn moeder heeft opgegeven, gewoon omdat hij niet beter wist.

Zelf is hij niet gevlucht, zijn familie heeft hem gewoon maar op het vliegtuig gezet. Als je dan als jong kind hier aankomt en de informatie geeft zoals jij die kent (ook al blijkt deze later onjuist te zijn), kun je moeilijk praten over jokken.

Ik begrijp daarom ook niet waarom een minister een jongere (die vlak voor zijn schoolexamens staat) ongevraagd en persoonlijk op een zo negatieve wijze weer in het nieuws wil brengen. Helemaal niet, als hij stelt dat het behalen van een diploma toch wel noodzakelijk is om een kans te krijgen om een goed leven op te kunnen bouwen in Angola.
pi_109821149
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 20:48 schreef Wokkel het volgende:

[..]

En dan ook nog van de stress je achternaam foutief opgeven, het kan de beste gebeuren!
De achternaam van je vader opgeven als je formeel de achternaam van je moeder draagt of andersom.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 02-04-2012 20:50:20 ]
  dinsdag 3 april 2012 @ 06:39:55 #137
366229 Oldie57
Neoliberalisme Macht Frei
pi_109836663
Mauro kwam helemaal niet naar Nederland, hij ging naar Portugal. En van daaruit verder naar Nederland. Zou die tienjarige dat zelf hebben bedacht? Of zou zijn familie hem die aanwijzing hebben gegeven, met het oog op latere familie-hereniging en de over de hele wereld bekende Nederlandse gouden uitkeringen? De vraag stellen is hem beantwoorden.
pi_109836719
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 06:39 schreef Oldie57 het volgende:
Mauro kwam helemaal niet naar Nederland, hij ging naar Portugal. En van daaruit verder naar Nederland. Zou die tienjarige dat zelf hebben bedacht? Of zou zijn familie hem die aanwijzing hebben gegeven, met het oog op latere familie-hereniging en de over de hele wereld bekende Nederlandse gouden uitkeringen? De vraag stellen is hem beantwoorden.
Die vette zin zegt meer over jou en je vooroordeel dan over Mauro.
  † In Memoriam † dinsdag 3 april 2012 @ 08:03:52 #139
230491 Zith
pls tip
pi_109837269
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 06:39 schreef Oldie57 het volgende:
Of zou zijn familie hem die aanwijzing hebben gegeven, met het oog op latere familie-hereniging en de over de hele wereld bekende Nederlandse gouden uitkeringen?
Relevantie?
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_109837445
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 08:03 schreef Zith het volgende:

[..]

Relevantie?
Asiel is niet bedoeld voor uitkeringtoerisme.
pi_109838317
Pff, wat is dit een vermoeiende discussie geworden zeg. Herhaling op herhaling. Op naar deel 10 dan maar.... :')
  dinsdag 3 april 2012 @ 09:17:40 #142
3542 Gia
User under construction
pi_109838381
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 20:49 schreef Tayu het volgende:
Ik begrijp daarom ook niet waarom een minister een jongere (die vlak voor zijn schoolexamens staat) ongevraagd en persoonlijk op een zo negatieve wijze weer in het nieuws wil brengen.
Euh, dat heeft die journalist gedaan die Leers in het vliegtuig geïnterviewd heeft.
Daardoor was Leers gedwongen hierop te reageren.
pi_109838418
Tijd dat Mauro in Angola eens een leuke baan gaat zoeken. Zijn wij van dit gezeur af.
pi_109838627
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 09:17 schreef Gia het volgende:

[..]

Euh, dat heeft die journalist gedaan die Leers in het vliegtuig geïnterviewd heeft.
Daardoor was Leers gedwongen hierop te reageren.
Hij had ook gewoon "geen commentaar" kunnen zeggen.
  dinsdag 3 april 2012 @ 09:29:05 #145
3542 Gia
User under construction
pi_109838648
Of trouwen. Kan ook!
pi_109838666
De Nederlandse versie van uithuwelijken.
  dinsdag 3 april 2012 @ 22:19:12 #147
366229 Oldie57
Neoliberalisme Macht Frei
pi_109872746
Mauro is een leugenaar dus hij hoort niet in Nederland.
pi_109876905
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 09:19 schreef Den_Haag het volgende:
Tijd dat Mauro in Angola eens een leuke baan gaat zoeken. Zijn wij van dit gezeur af.
Het is net een hond, je kan blijven schoppen maar hij blijft terugkomen.
pi_109877321
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 23:27 schreef klipper het volgende:

[..]

Het is net een hond, je kan blijven schoppen maar hij blijft terugkomen.
Ja als hij weet waar hij gratis geld kan krijgen.
En na en par jaar noet zijn moeder zeker ook overkomen.
pi_109880252
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 20:49 schreef Tayu het volgende:
Ik heb geen idee hoe dat in Angola werkt, maar er zijn genoeg landen op de wereld waar niemand zijn exacte geboortedatum kent. Die worden simpelweg nooit geregistreerd. In dergelijke landen spreekt men dan ook altijd over een "geschatte leeftijd".
Achterlijke landen dus.
Er is nog een boekenplank actief op ons mooie forum, dat is boekenplank. jawel deze creatieve geest jat mijn naam en zet er een punt achter. Deed hij dat laatste maar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')