Checkquote:Op vrijdag 30 maart 2012 23:11 schreef HaJee het volgende:
In de OP staat electronica nog als onderwerp. Verder prima. Hopelijk weer veel leuke inzendingen komende maand.
Puur toevalquote:
Iedereen die mee doet mag stemmen, dit doen zij door punten te geven voor de foto die zij het beste vinden. Dat kan zijn vanwege de kwaliteit of omdat het zo goed bij het onderwerp past, of om wat voor reden dan ook.quote:Op dinsdag 3 april 2012 01:08 schreef mrblow het volgende:
ben nieuw met dit maar ik ga me best doen
wordt de winner gekozen door de foto met de beste kwaliteit
of om de originele foto/geluk en het duidelijkst herkenbaarheid
foto bewerken ben ik geen held in dus daar val ik bij af
maar ik ga me best doen met me nikon AW100
Leuk! Hoe meer er mee doen hoe leuker vind ik zelfquote:Op dinsdag 3 april 2012 01:08 schreef mrblow het volgende:
ben nieuw met dit maar ik ga me best doen
wordt de winner gekozen door de foto met de beste kwaliteit
of om de originele foto/geluk en het duidelijkst herkenbaarheid
foto bewerken ben ik geen held in dus daar val ik bij af
maar ik ga me best doen met me nikon AW100
Zie de OPquote:Op dinsdag 17 april 2012 07:39 schreef whosvegas het volgende:
Wat een rot onderwerp, doe volgende maand wel mee
Tot wanneer heb je de tijd om je inzending te doen?
quote:Regels
De foto dient door deelnemer die hem post gemaakt en nabewerkt te zijn
De foto dient tussen dag 1 van de maand en dag 21 van de maand genomen en gepost te zijn.
De winnaar dient voor dag 1 van de volgende maand het volgende onderwerp te posten.
Maximaal 1 foto per deelnemer.
Alleen deelnemers van deze maand mogen op de foto's van deze maand stemmen.
Dat dacht ik ook alquote:Op dinsdag 17 april 2012 14:39 schreef Mirjam het volgende:
jammer, ik heb nog wel toffe archieffoto's liggen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat maakte juist ook wel weer leuk.. 20 dagen om iets te verzinnen en uit te werken.. in zo weinig beschikbare tijd..quote:Op dinsdag 17 april 2012 14:39 schreef Mirjam het volgende:
jammer, ik heb nog wel toffe archieffoto's liggen
O jammer, er begon een idee in me op te komen, maar geen tijd meer.quote:
Daar mag je heel erg blij om wezen!quote:Op woensdag 18 april 2012 10:18 schreef Mirel het volgende:
Ik ben nooit in een situatie waarbij ik dit soort foto's kan maken.
Dat je zomaar je camera mocht opstellen... Genereert dat ding niet een enorm magnetisch veld?quote:Op woensdag 18 april 2012 10:40 schreef CompuMess het volgende:
[..]
En ik ben er gelukkig bijna klaar mee!
Met het meenemen van een camera hebben ze geen probleem, (bijna) alles kan en mag. Ze hadden alleen nog nooit iemand gehad die tijdens de behandeling zelf z'n foto's maakt (leve de remote controlquote:Op woensdag 18 april 2012 11:21 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Dat je zomaar je camera mocht opstellen... Genereert dat ding niet een enorm magnetisch veld?
En hopelijk ben je er snel klaar mee. Tenminste, ik neem aan dat dit beterschap betekent?
Je gebruikte een remote dus. Ik dacht al, als jij daar lag dan was je foto niet geldigquote:Op woensdag 18 april 2012 14:58 schreef CompuMess het volgende:
[..]
Met het meenemen van een camera hebben ze geen probleem, (bijna) alles kan en mag. Ze hadden alleen nog nooit iemand gehad die tijdens de behandeling zelf z'n foto's maakt (leve de remote control)
Maar goed, nog vijf te gaan en dan is m'n 25-stralenkaart vol
Zag em al voorbij komen op flickr en trok gelijk mijn aandacht, werk immers op Radiotherapie in een ander ziekenhuis (daarvan is al wel een serie langs gekomen eerder). Had echter niet door dat het een zelfportret betrof. Niet heel goed om je camera daar te hebben staan tijdens het stralenquote:Op woensdag 18 april 2012 14:58 schreef CompuMess het volgende:
[..]
Met het meenemen van een camera hebben ze geen probleem, (bijna) alles kan en mag. Ze hadden alleen nog nooit iemand gehad die tijdens de behandeling zelf z'n foto's maakt (leve de remote control)
Maar goed, nog vijf te gaan en dan is m'n 25-stralenkaart vol
Aparte kleurbalans!quote:Op zaterdag 21 april 2012 19:34 schreef HaJee het volgende:
Hier op de valreep nog een inzending van mij. Het is een beetje een dertien-in-een-dozijn-foto geworden. Had zelf gedacht wel iets meer met dit onderwerp te kunnen maar echt tijdens m'n werk foto's maken is niet echt handig. Hier dus een enigszins bewerkte foto van onze mobiele werkplekken die rustig staan te wachten tot ze in actie mogen komen.
[ afbeelding ]
?quote:Op zondag 22 april 2012 10:09 schreef obolos het volgende:
Met vijf inzendingen mag ik 10 punten verdelen.
Jij mag helemaal niet stemmenquote:Op donderdag 26 april 2012 08:01 schreef whosvegas het volgende:
Vanavond ga ik ook maar eens stemmen
Stemmen mag altijd, alleen tellen de punten niet mee.quote:
Je kan nog 2 dagen verder dubben... ik hoop op ...quote:Op zaterdag 28 april 2012 17:41 schreef Schanulleke het volgende:
Dat was close inderdaad.
Ik vind het heel erg moeilijk om een onderwerp te kiezen. Niet omdat ik geen idee heb, integendeel, ik weet niet wat ik moet kiezen.
Ik dub nog over:
1 Geel
2 In het donker
3 Zelfportret
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Life is what you make it.
Het laat denk ik voldoende ruimte om de fantasie vrijheid te bieden.quote:Op maandag 30 april 2012 08:08 schreef CompuMess het volgende:
Ah, duistere zaken vastleggen...
fff laten bezinken maar.
Hij lijkt aan het criterium te voldoen. Het plaatje prikkelt de fantasie ook. Interessant!quote:Op woensdag 2 mei 2012 23:23 schreef CompuMess het volgende:
[ afbeelding ]
Hmmm.... concept moet nog even iets verder worden uitgewerkt denk ik.
quote:Op woensdag 2 mei 2012 23:23 schreef CompuMess het volgende:
[ afbeelding ]
Hmmm.... concept moet nog even iets verder worden uitgewerkt denk ik.
Die foto net in Lightroom geïmporteerd en met de belichting wat geschoven. Wat je dan allemaal te zien krijgt. Ik durf het hier niet eens neer te zetten. Kijk zelf maar!quote:Op donderdag 3 mei 2012 00:48 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Hij lijkt aan het criterium te voldoen. Het plaatje prikkelt de fantasie ook. Interessant!
Zó erg is het nu ook weer niet hoor....quote:Op donderdag 3 mei 2012 01:29 schreef HaJee het volgende:
[..]
[..]
Die foto net in Lightroom geïmporteerd en met de belichting wat geschoven. Wat je dan allemaal te zien krijgt. Ik durf het hier niet eens neer te zetten. Kijk zelf maar!
Toevallig heb ik ook het idee gehad om een foto te maken op een kermis.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 23:57 schreef Schanulleke het volgende:
Ik ben vanavond nog op de valreep naar de kermis geweest voor een paar foto's. Doordat het superrustig was viel het helaas wat tegen, er draaide niet veel. Toch een plaatje dat misschien wel mijn inzending wordt.
[ link | afbeelding ]
In the dark by Gilles 1972, on Flickr
Dat blauwquote:Op dinsdag 8 mei 2012 23:57 schreef Schanulleke het volgende:
Ik ben vanavond nog op de valreep naar de kermis geweest voor een paar foto's. Doordat het superrustig was viel het helaas wat tegen, er draaide niet veel. Toch een plaatje dat misschien wel mijn inzending wordt.
[ link | afbeelding ]
In the dark by Gilles 1972, on Flickr
Daarom pleur ik altijd meteen foto's in het wedstrijdtopic, ook al ben ik niet zeker of het mijn inzending wordt. Op die manier plas je toch alvast over je plaatje.quote:Op woensdag 9 mei 2012 00:55 schreef MrManuel het volgende:
[..]
Toevallig heb ik ook het idee gehad om een foto te maken op een kermis.
Twijfel echter nog tussen 2 foto's.. Nu ik jou foto zie weet ik voor welke ik niet ga, want wil niet een soort gelijke foto van jou nemen.
ik ook hoor!quote:Op donderdag 10 mei 2012 23:15 schreef Rebubbled het volgende:
En hierbij mijn toevoeging. Be nice, ik ben maar een beginner.![]()
[ afbeelding ]
Ik kan jouw foto ook niet zien, behalve als ik de afbeeldings URL open in een nieuw venster.quote:
Mooie invulling, keurig belicht. Prima foto!quote:Op donderdag 10 mei 2012 23:15 schreef Rebubbled het volgende:
[ afbeelding ]
Is trouwens een zelfportret. Ik had niemand die mee wilde werken.
Ik vind et een geslaagde pogingquote:Op donderdag 10 mei 2012 23:15 schreef Rebubbled het volgende:
[ afbeelding ]
Is trouwens een zelfportret. Ik had niemand die mee wilde werken.
Oh super mooi!quote:Op vrijdag 11 mei 2012 01:01 schreef HaJee het volgende:
Mijn voorlopige inzending. Mijn garage waar het zonnetje maar beperkt schijnt en het dus overdag ook best donker is.
[ afbeelding ]
Lekker lijnenspel!quote:Op vrijdag 11 mei 2012 01:01 schreef HaJee het volgende:
Mijn voorlopige inzending. Mijn garage waar het zonnetje maar beperkt schijnt en het dus overdag ook best donker is.
[ afbeelding ]
Ook?quote:
Heb nog niet echt een idee. Maar ik ga deze keer wel wat insturen ja.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 21:28 schreef Rebubbled het volgende:
Zijn er nog mensen bezig met projectjes?
mss ligt het aan mij, maar ik zie nietsquote:Op zondag 20 mei 2012 21:05 schreef the_critic het volgende:
nou, mijn mega saaie, maar eerste bijdrage. Hopenlijk de volgende keer meer inspiratie. Spreekt me wel aan dit topic, dus mijn eerste voorzichtige stap is gezet![]()
[ afbeelding ]
Ik heb het gefixed voor je. Truuk was: op de foto rechtermuisknop: view all sizes (gekozen voor medium 640) dan opent de pic opnieuw, toen op de pic weer rechtermuisknop, en toen kon ik de link naar de afbeelding zelf kopieren.quote:Op zondag 20 mei 2012 21:12 schreef the_critic het volgende:
heb de foto op flickr staan, maar krijg hem hier niet op... :S
Vind je foto wel iets hebben, mooi lijnen spelquote:Op zondag 20 mei 2012 21:05 schreef the_critic het volgende:
nou, mijn mega saaie, maar eerste bijdrage. Hopenlijk de volgende keer meer inspiratie. Spreekt me wel aan dit topic, dus mijn eerste voorzichtige stap is gezet![]()
[ afbeelding ]
Mooi, dat lijkt me exact de bedoeling van dit topic. Jezelf en anderen een beetje speels prikkelen en al doende nog iets leren ook.quote:Op zondag 20 mei 2012 21:05 schreef the_critic het volgende:
[ afbeelding ]
Het is nu eigenlijk tot te laat licht om doordeweeks wat te doen voor mij. En vrijdag+zaterdag is meestal al vol. Dus dan wordt 't lastig op een gegeven moment.quote:Op zondag 20 mei 2012 20:40 schreef Schanulleke het volgende:
Een aantal met mooi lijnenspel. Wordt nog lastig. Toch had ik verwacht dat dit onderwerp meer mensen uit zou dagen.
Mazzeltje, dat je vuurwerk tegenkwam in mei.quote:Op maandag 21 mei 2012 13:12 schreef jappy-b het volgende:
toch maar een inzending deze maand
[ afbeelding ]
1 | [flickr][/flickr] |
1 | [img][/img] |
Ik ben ook op Pinkpop!quote:Op vrijdag 25 mei 2012 06:27 schreef kanovinnie het volgende:
Ik heb de stemlijstjes aangepast en Mirel weggehaald.
Ik ben vanaf vanavond tot maandag/dinsdag weg. Dus mocht iedereen opeens gestemd hebben, kan iemand anders dan even de stemmen tellen?
Orgineel is het niet, maar had dit idee (nav een foto les over sluitertijden) al een tijd in mijn hoofd. En moeilijk was het ook niet, gewoon je camera op een statief plaatsen en de sluiter 30 sec open laten staan.quote:Een mooie foto maar weinig origineel (hoewel het wel een moeilijkheidsgraad heeft denk ik ?) Wat hem nog interessant maakt is dat het een strakke foto is met rechte lijnen.
quote:Op zondag 27 mei 2012 11:01 schreef whosvegas het volgende:
Wanneer is de bedoeling dat de punten geteld worden en heeft iedereen al gestemd?
De winnaar moet volgens de regels in de OP vòòr de eerste van de nieuwe maand een nieuw onderwerp posten. De stemmen moeten dus op de 30e wel binnen zijn zodat de winnaar nog een dagje heeft om wat te bedenken.quote:Op zondag 27 mei 2012 11:30 schreef Rebubbled het volgende:
MrManuel en Yvess dienen nog te stemmen. MrManuel zit nu te feesten op Pinkpop, dus ik denk dat hij na het weekend stemt. Er is geen uiterlijke stemdatum.
quote:Op zondag 27 mei 2012 11:30 schreef Rebubbled het volgende:
MrManuel en Yvess dienen nog te stemmen. MrManuel zit nu te feesten op Pinkpop, dus ik denk dat hij na het weekend stemt. Er is geen uiterlijke stemdatum.
Morgen ga ik ff de stemmen tellen.quote:Op zondag 27 mei 2012 13:31 schreef HaJee het volgende:
[..]
[..]
De winnaar moet volgens de regels in de OP vòòr de eerste van de nieuwe maand een nieuw onderwerp posten. De stemmen moeten dus op de 30e wel binnen zijn zodat de winnaar nog een dagje heeft om wat te bedenken.
Schannuleke wint.quote:
Zo vluchtig dat je twee deelnemers bent vergeten (waaronder mijquote:Op dinsdag 29 mei 2012 23:04 schreef Yvesss het volgende:
ok dan. uno momento, por favor....
1.Schanulleke
2.Cockwhale
3.Jappyb1
4.Rebubbled
5.Mr.Manuel
6.The Critic
7.Whosvegas
8.BrandX
9.Obolos
Zeer vluchtig bekenen, rating op basis van eerste indruk.
Dit. Ik ben al te bekend geworden hier op Fok!, maar dit gaat echt heul ver.quote:Op donderdag 31 mei 2012 09:50 schreef HaJee het volgende:
Ik wil eigenlijk enigszins anoniem blijven op FOK!
Mooie incentive om er creatief mee om te gaan dus!quote:Op donderdag 31 mei 2012 10:02 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Dit. Ik ben al te bekend geworden hier op Fok!, maar dit gaat echt heul ver.
Jij kan je vorige foto ook deze maand mee laten doenquote:Op donderdag 31 mei 2012 10:47 schreef Rebubbled het volgende:
Euhm. Volgens mij heeft HaJee gewonnen..
Wacht even..
Jup, nevermind.
Oh ik heb al honderd andere ideeen. Alleen wat ik een beetje tricky vind is hoe ik moet scherpstellen als ik niet zelf door de zoeker kijk.. Beginnersproblemen.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 07:27 schreef whosvegas het volgende:
[..]
Jij kan je vorige foto ook deze maand mee laten doen
was mij bekend, dus was ook grapje.. vandaar dequote:Op vrijdag 1 juni 2012 09:22 schreef Schanulleke het volgende:
Foto's dienen in de maand zelf genomen te zijn.
Is er trouwens niemand die het rijtje compleet heeft?
Oja, lijstje postenquote:Op vrijdag 1 juni 2012 13:54 schreef HaJee het volgende:
Ik had wat tijd over en heb even de punten van de vorige opgeteld. Twee mensen hebben de foto van Divinephoto niet beoordeeld. Daar heb ik haar één punt gegeven en bij de rest één punt erbij geteld. Verder ben ik er maar van uit gegaan dat Yvesss geen punten maar posities gepost heeft en dat MrManuel het tegenovergestelde gedaan heeft. Divinephoto heeft niet gestemd. Als dat allemaal klopt is dit de uitslag met slechts één puntje verschil aan de kop.
1 Schanulleke 90 punten
2 HaJee 89
3 Rebubbled 86
4 Cockwhale 72
5 BrandX 65
""MrManuel 65
7 jappy-b 60
8 Yvesss 54
9 whosvegas 49
10 the_critic 40
11 obolos 37
12 Divinephoto 19
Thanks!quote:Op vrijdag 1 juni 2012 13:54 schreef HaJee het volgende:
Ik had wat tijd over en heb even de punten van de vorige opgeteld. Twee mensen hebben de foto van Divinephoto niet beoordeeld. Daar heb ik haar één punt gegeven en bij de rest één punt erbij geteld. Verder ben ik er maar van uit gegaan dat Yvesss geen punten maar posities gepost heeft en dat MrManuel het tegenovergestelde gedaan heeft. Divinephoto heeft niet gestemd. Als dat allemaal klopt is dit de uitslag met slechts één puntje verschil aan de kop.
1 Schanulleke 90 punten
2 HaJee 89
3 Rebubbled 86
4 Cockwhale 72
5 BrandX 65
""MrManuel 65
7 jappy-b 60
8 Yvesss 54
9 whosvegas 49
10 the_critic 40
11 obolos 37
12 Divinephoto 19
Welkom!quote:Op donderdag 31 mei 2012 14:13 schreef Casimirk het volgende:
Foto's zien er leuk uit! Ben benieuwd naar de volgende wedstrijd.
Wie weet kan ik me in de strijd mengen.
Ik had inderdaad punten gegeven!quote:Op vrijdag 1 juni 2012 13:54 schreef HaJee het volgende:
1 Schanulleke 90 punten
2 HaJee 89
3 Rebubbled 86
4 Cockwhale 72
5 BrandX 65
""MrManuel 65
7 jappy-b 60
8 Yvesss 54
9 whosvegas 49
10 the_critic 40
11 obolos 37
12 Divinephoto 19
quote:
Dat ligt véél closer dan ik dacht, op basis van de 'tussenstand'. Leuk om te zien dat véél mensen tevreden zijn met hun resultaat.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 13:54 schreef HaJee het volgende:
1 Schanulleke 90 punten
2 HaJee 89
3 Rebubbled 86
4 Cockwhale 72
5 BrandX 65
""MrManuel 65
7 jappy-b 60
8 Yvesss 54
9 whosvegas 49
10 the_critic 40
11 obolos 37
12 Divinephoto 19
Hij was door de wedstrijdleider dan ook niet opgenomen.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 22:02 schreef Yvesss het volgende:
Er was trouwens nog een foto. Op pagina 2 van Compumess. Dat is nu niet bepaald de minste in het gezelschap. Staat in niemands lijstje.
Stemmen hoeft niet, maar ga er dan niet van uit dat je nog een keer mee doet.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 22:41 schreef Schanulleke het volgende:
Gewoon de criteria uit de OP. Dus deze maand gemaakt, voor de 21ste gepost en door insturen verplicht je jezelf ook om te stemmen.
De foto van Devinefoto is voor mij niet zichtbaar en heeft daarom van mij geen punten gekregen. Ik kan er eenvoudigweg niet over oordelen.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 13:54 schreef HaJee het volgende:
Twee mensen hebben de foto van Divinephoto niet beoordeeld. Daar heb ik haar één punt gegeven en bij de rest één punt erbij geteld.
Waarom zo principieel?quote:Op zaterdag 2 juni 2012 06:09 schreef obolos het volgende:
[..]
De foto van Devinefoto is voor mij niet zichtbaar en heeft daarom van mij geen punten gekregen. Ik kan er eenvoudigweg niet over oordelen.
Dit wil dus niet zeggen dat er vervolgens 1 punt door een ander namens mij mag worden gegeven.
Als ik verplicht punten moet geven voor een niet zichtbare foto dan heb ik maar een mogelijkheid en dat is een gemiddelde score, oftewel 6 punten. De kans dat ik te veel of te weinig punten geef is dan 50%.
quote:Op zaterdag 2 juni 2012 06:09 schreef obolos het volgende:
[..]
De foto van Devinefoto is voor mij niet zichtbaar en heeft daarom van mij geen punten gekregen. Ik kan er eenvoudigweg niet over oordelen.
Dit wil dus niet zeggen dat er vervolgens 1 punt door een ander namens mij mag worden gegeven.
Als ik verplicht punten moet geven voor een niet zichtbare foto dan heb ik maar een mogelijkheid en dat is een gemiddelde score, oftewel 6 punten. De kans dat ik te veel of te weinig punten geef is dan 50%.
Het leek mij goed zo. De beste foto hoort 11 punten te krijgen en zoals ik het nu gedaan heb maakt voor de uitslag niets uit. Jij gaf 0 t/m 10 punten en ik gaf iedereen een puntje meer. Was aan het eind voor het controleren van de telling ook handiger.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 08:33 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Waarom zo principieel?
Het is toch gewoon ieders eigen verantwoordelijkheid om te zorgen dat zijn fotolink in orde blijft? Als je zelf al niet je foto wilt presenteren voor de wedstrijd, dan verdien je de punten ook niet imo.
Als je de link in je browser had gekopieerd had je 'm gezien.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 06:09 schreef obolos het volgende:
[..]
Precies. Is een regel dat foto's danwel bij Flickr danwel imgur worden geupload in een bepaald formaat? Want de foto van divinephoto was ook maar iets van 300x300 pixels.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 08:33 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Waarom zo principieel?
Het is toch gewoon ieders eigen verantwoordelijkheid om te zorgen dat zijn fotolink in orde blijft? Als je zelf al niet je foto wilt presenteren voor de wedstrijd, dan verdien je de punten ook niet imo.
het formaat ligt aan jezelf.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 10:38 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Als je de link in je browser had gekopieerd had je 'm gezien.
[..]
Precies. Is een regel dat foto's danwel bij Flickr danwel imgur worden geupload in een bepaald formaat? Want de foto van divinephoto was ook maar iets van 300x300 pixels.
Een minimale eis dan? Sowieso niet groter dan 1024 want dat mag niet, minimaal 800 px over de langste zijde?quote:Op zaterdag 2 juni 2012 11:45 schreef BrandX het volgende:
[..]
het formaat ligt aan jezelf.
En het is imo ook je eigen verantwoording dat je de foto groot genoeg post hier zodat hij goed beoordeeld kan worden toch?
grootte qua pixels maakt niet zoveel uit, wel bestandsgrootte voor het laden.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 11:58 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Een minimale eis dan? Sowieso niet groter dan 1024 want dat mag niet, minimaal 800 px over de langste zijde?
Ik ben er alleen nog in gedachten mee bezig geweest, maar ik ben er nog niet helemaal uit. Het basisconcept heb ik wel in mijn hoofd, maar de exacte uitvoering stoei ik nog mee.quote:Op woensdag 6 juni 2012 11:03 schreef Rebubbled het volgende:
Het moet even mooier weer worden voor mijn foto. Hoe gaat het bij jullie?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Roger als" - Roger als de Son of Man (1964) van Magritte.
Het origineel: http://i45.tinypic.com/fjnt6s.jpg
Er zijn geen regels voor wat betreft de (hoeveelheid) nabewerking.quote:Op zaterdag 9 juni 2012 11:31 schreef Myraela het volgende:
Is dat ook niet een beetje erg veel photoshop voor een fotowedstrijd?
Inderdaad, gepost op 8 juni met de tekst erbij 'een tijdje geleden'. Tijdjes geleden zijn bij mij twee of meer weken. Hoe zit dat?quote:Op zaterdag 9 juni 2012 09:47 schreef Schanulleke het volgende:
De voorwaarde is wel dat hij deze maand gemaakt is. Is dat het geval?
Nabewerking vind ik iets anders dan er een totaal nieuwe achtergrond ingooien.quote:Op zaterdag 9 juni 2012 13:31 schreef HaJee het volgende:
[..]
Er zijn geen regels voor wat betreft de (hoeveelheid) nabewerking.
Hier ben ik het op zich wel eens..quote:Op zondag 10 juni 2012 13:13 schreef Myraela het volgende:
[..]
Nabewerking vind ik iets anders dan er een totaal nieuwe achtergrond ingooien.
Mee eens. Echter zijn er geen regels voor. En als iedereen vind dat het 'te nep' is, dan zal dat ook terug te zien zijn in de punten die worden gegeven. Dus het is een afweging die ieder voor zich moet maken. Ik denk dat dat de gedachte erachter is. Liever creatieve vrijheid, dan een regel. Zoiets.quote:Op zondag 10 juni 2012 13:13 schreef Myraela het volgende:
[..]
Nabewerking vind ik iets anders dan er een totaal nieuwe achtergrond ingooien.
Hier ben ik het helemaal mee eens.quote:Op zondag 10 juni 2012 16:04 schreef Rebubbled het volgende:
[..]
Mee eens. Echter zijn er geen regels voor. En als iedereen vind dat het 'te nep' is, dan zal dat ook terug te zien zijn in de punten die worden gegeven. Dus het is een afweging die ieder voor zich moet maken. Ik denk dat dat de gedachte erachter is. Liever creatieve vrijheid, dan een regel. Zoiets.
Ben nog bezig met mijn foto, maak je geen zorgenquote:Op zondag 10 juni 2012 19:44 schreef Rebubbled het volgende:
Als jij het bent op de foto, absoluut!
Waar blijven de foto's van zweterige, harige, 50+ mannen die licht kalend zijn en een voorkeur voor Thaise vrouwtjes hebben eigenlijk? Of willen jullie mij vertellen dat fokkers heul niet zo eruit zien, maar eigenlijk heel erg leuke jongens zijn? Nee toch?!Mijn vooroordeel, wat doen jullie?
quote:Op zondag 10 juni 2012 19:47 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ben nog bezig met mijn foto, maak je geen zorgen
En als ik in jouw fobo kijk zie ik een lange slungel met lang haar. Dat ben jij dus?quote:Op zondag 10 juni 2012 20:04 schreef Rebubbled het volgende:
[..]Ik weet door jouw flickr account al dat jij geen harige 50+er bent, maar in de tweede categorie valt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jup. En dat vrouwtje ernaast heb ik gekocht in Thailand. Beetje witjes alleen, niemand wilde haar daarom, dus was ze extra cheap. Zo, nu even naar de koelkast voor mijn bier en daarna een zweterige foto maken.quote:Op zondag 10 juni 2012 20:07 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
En als ik in jouw fobo kijk zie ik een lange slungel met lang haar. Dat ben jij dus?
Ik neem aan dat het na de kappersbeurt beter is geworden toch?quote:
Meningen verschillen daarover hierzoquote:Op zondag 10 juni 2012 20:28 schreef Rebubbled het volgende:
[..]
Ik neem aan dat het na de kappersbeurt beter is geworden toch?Ik zie alleen maar positieven!
Welkom! Ik vind dat je een hele toffe foto inzendt!quote:Op maandag 11 juni 2012 19:40 schreef KoningRobin het volgende:
HOI mijn eerste post op fok, aangemeld voor deze thread eigenlijk. Leuke plaatjes kan ik nog wat van leren!
Bij deze gelijk een inzending, zat wat te spelen met het fisheye opzet stuk.
[ afbeelding ]
Ben benieuwd wat jullie er van vinden!
Dankjewel!quote:Op maandag 11 juni 2012 22:45 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Welkom! Ik vind dat je een hele toffe foto inzendt!
quote:Op zaterdag 9 juni 2012 09:47 schreef Schanulleke het volgende:
De voorwaarde is wel dat hij deze maand gemaakt is. Is dat het geval?
quote:Op zondag 10 juni 2012 09:10 schreef Rebubbled het volgende:
[..]
Inderdaad, gepost op 8 juni met de tekst erbij 'een tijdje geleden'. Tijdjes geleden zijn bij mij twee of meer weken. Hoe zit dat?
Wel erg leuke foto's.
Ik heb zelf gisteravond het één en ander in elkaar gezet, maar mijn buurjongen vond ze te porno.Dus vandaag maar even opnieuw kijken.
Thanks voor de input, maar de foto is inderdaad in mei gemaakt, dus hij diskwalificeert dan sowiesoquote:Op zondag 10 juni 2012 16:04 schreef Rebubbled het volgende:
[..]
Mee eens. Echter zijn er geen regels voor. En als iedereen vind dat het 'te nep' is, dan zal dat ook terug te zien zijn in de punten die worden gegeven. Dus het is een afweging die ieder voor zich moet maken. Ik denk dat dat de gedachte erachter is. Liever creatieve vrijheid, dan een regel. Zoiets.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
quote:Op dinsdag 12 juni 2012 11:41 schreef Rebubbled het volgende:
Ik heb hetzelfde. Het komt niet helemaal uit de verf. Lastig.De ideeën zijn echt leuk! Maar je cropt te erg. Als je de foto's iets ruimer houd spreken ze veel meer. En je blik matcht niet helemaal met wat je doetSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Nou wou eigenlijk iets doen met me gitaar..quote:Op donderdag 14 juni 2012 09:42 schreef Rebubbled het volgende:
Je ging iets doen met de snaren van je gitaar right?
Heel tof! doet me een beetje aan Blade Runner denkenquote:Op woensdag 13 juni 2012 23:11 schreef Rebubbled het volgende:
Goed, ik ben er klaar mee.Bijgaand mijn inzending:
[ afbeelding ]
Huh, hij wordt heel erg korrelig in vergelijking met op mijn pc.Hoe kan dat nou weer? en hoe fix ik dit?
Hmm, volgens mij is het omdat flickr hem verkleint, kan dat?
De hele gitaar?quote:Op donderdag 14 juni 2012 09:50 schreef MrManuel het volgende:
[..]
Nou wou eigenlijk iets doen met me gitaar..
Maar hij ging kaput!
quote:Op woensdag 13 juni 2012 23:11 schreef Rebubbled het volgende:
[ afbeelding ]
Huh, hij wordt heel erg korrelig in vergelijking met op mijn pc.Hoe kan dat nou weer? en hoe fix ik dit?
Moet steeds aan een porseleinen pop denken als ik je foto zie.quote:Op woensdag 13 juni 2012 23:11 schreef Rebubbled het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 12 juni 2012 11:41 schreef Rebubbled het volgende:
Ik heb hetzelfde. Het komt niet helemaal uit de verf. Lastig.Die met de lolly zou al beter werken met een felle kleur op je lippen denk ikSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
Once in a while, I just wanna dance and feel good
Haha nee de snaar..quote:Op donderdag 14 juni 2012 10:30 schreef Rebubbled het volgende:
[..]
De hele gitaar?Wtf heb je gedaan?
Thnx voor alle lof en liefde! Ik ben benieuwd naar de andere foto's die nog gaan komen!
quote:Op donderdag 14 juni 2012 22:31 schreef Rebubbled het volgende:
! Ik ben zo benieuwd! Stiekem hoop ik ook een beetje dat het niet lukt.
Minder concurrentie..
Ik kom er net achter dat woensdag ook niet gaat lukken. Nieuw plan. Paniek!!!quote:Op donderdag 14 juni 2012 22:31 schreef Rebubbled het volgende:
! Ik ben zo benieuwd! Stiekem hoop ik ook een beetje dat het niet lukt.
Minder concurrentie..
Paniek is altijd een goed plan.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 16:05 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Ik kom er net achter dat woensdag ook niet gaat lukken. Nieuw plan. Paniek!!!
quote:Op zaterdag 16 juni 2012 02:00 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Ja, wrijf je handjes maar in elkaar :p
Hoe meer zielen, hoe meer vreugd!quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Life is what you make it.
Ah! Dus toch!quote:Op zondag 17 juni 2012 23:25 schreef Schanulleke het volgende:
Ik ben naar de pier gegaan en wou een foto maken met mijn ND10 filter erop, waardoor er veel beweging in het water zat. Ik wou een contrast tussen rust en beweging, maar ik kreeg niet de tijd en de rust om het op te zetten.
Een variatie op dit idee is plan A, maar daar moet ik tijd voor vinden.
In het ergste geval maak ik donderdagavond een remake van de B&W foto's
Al wedstrijdend leert men.quote:Op woensdag 20 juni 2012 12:52 schreef Schanulleke het volgende:
Dank. Ik had het heel graag drukker gezien. Achteraf bleek dit trouwens helemaal niet te werken met mijn ND10 filter. Ik kreeg mezelf niet scherp en van de voorbijgangers was al helemaal niets te zien. Uiteindelijk dus gewoon zonder het filter het diafragma dichtgeknepen en een veel kortere belichtingstijd dan ik tevoren had ingeschat.
Grappig wel, want daar liep ik vorige maand op de kermis ook al tegenaan.
Hoe bedoel je?quote:Op woensdag 20 juni 2012 12:54 schreef Mirel het volgende:
Dat moest dan een gigantische ND filter geweest zijn.
Het ND filter was zo groot, dat ik er tegenaan liep...quote:
Oh.. Ja.. Nou.. Ok.quote:Op woensdag 20 juni 2012 16:59 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Het ND filter was zo groot, dat ik er tegenaan liep...
Omdat ik zei dat ik er vorige maand tegenaan liep...
Ik kan er ook niks aan doen
Whehehe.quote:
Gewoon doen!quote:Op woensdag 20 juni 2012 18:11 schreef MrManuel het volgende:
Gaat hem deze week toch niet worden denk ik..
Of ik moet morgen foto maken.. Misschien wel.. Zal proberen..
Ze zijn niet allemaal deze maand genomen, dat staat er ook bij. Drie stuks.quote:
Schizofreen much?quote:Op vrijdag 22 juni 2012 11:44 schreef Mirel het volgende:
5 punten - Rebubbled
Toffe sfeer, doet denken aan rare arthouse films. Ik vind kort haar altijd supermooi en dat met het vergrootglas bij het oog is een tof idee. Het voelt ook minimalistisch en strak aan, precies in het midden. Dat mooie kapsel past daar precies bij vind ik
4 punten - KoningRobin
Gave in-your-face. De kleurbewerking is cool. Het vignette effect verschilt een beetje links en rechts en da's een kleeeeeeein beetje jammer
3 punten - Splackavellie02
Ik hou van de synchroniteit netzoals bij Rebubbled. De spiegeling met een zwart-wit versie is ook een tof idee. Maar Rebubbled krijgt meer punten omdat ze net iets meer extra's had toevoegd.
2 punten - Cockwhale
Lekker wild en spooky. Ogen zijn niet te zien en dat voegt iets toe. 3x je gezicht erop is een leuk effect. Maar al deze dingen zie ik in 1 oogopslag en dan scroll ik toch weer verder
1 punten - Schanulleke
Tof idee en leuke pose, maar jammer genoeg niet goed uitgewerktJe zou dichterbij het beeld moeten komen, als de mensen iets sneller zouden doorlopen dan zou je als enige stilstaande meer opvallen. Zonder jou erin is de foto ook tof, je voegt alleen iets toe als je meer opvalt, en naar mijn mening is dat het beste door dichterbij de camera te staan.
Je zou 'Amsterdam Centraal' kunnen photoshoppen naar 'Schanulleke'
0 punten en een pak rammel - Mirel
Leuk idee van de spiegels, verder niet interessant. Zwart-wit voegt niks toe. Je zou langer met de spiegels moeten spelen om je hoofd van meer kanten te laten zien, 15 minuten was niet genoeg.
Je zou zoiets moeten proberen:
[ afbeelding ]
Zelfontspanner.quote:Op zondag 24 juni 2012 15:55 schreef Schanulleke het volgende:
Dank je! Om de 'kennis' te delen: het is gewoon een kwestie van de sluiter wat langer open laten en zorgen dat je zelf stil staat. Iedereen die beweegt vervaagt dan. Als er meer mensen hadden staan wachten op het perron, dan waren zij ook duidelijk zichtbaar geweest.
Aanvankelijk wou ik dat bereiken met behulp van mijn ND10 filter, dat heel weinig licht doorlaat, maar daardoor had ik sluitertijden nodig van +30 sec. en daardoor was ik zelf ook telkens bewogen.
Uiteindelijk heb ik het filter er weer afgehaald en toen kwam ik tot de conclusie dat ik, door het diafragma flink te knijpen naar f/22, al het effect kon bereiken in een veel kortere tijd.
Dit scheelde, want nu hoefde ik maar 1,6 sec. stil te staan, wat uiteraard veel gemakkelijker is. Daarbij kon ik nu bij een arriverende/ vertrekkende trein meerdere pogingen doen, in plaats van slechts één.
Ik moet alleen nog uitvogelen hoe ik de afstandsbediening kan gebruiken met een vertraging, want het maskeren van dat ding in mijn hand was niet zo handig.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |