Paniek is altijd een goed plan.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 16:05 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Ik kom er net achter dat woensdag ook niet gaat lukken. Nieuw plan. Paniek!!!
quote:Op zaterdag 16 juni 2012 02:00 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Ja, wrijf je handjes maar in elkaar :p
Hoe meer zielen, hoe meer vreugd!quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Life is what you make it.
Ah! Dus toch!quote:Op zondag 17 juni 2012 23:25 schreef Schanulleke het volgende:
Ik ben naar de pier gegaan en wou een foto maken met mijn ND10 filter erop, waardoor er veel beweging in het water zat. Ik wou een contrast tussen rust en beweging, maar ik kreeg niet de tijd en de rust om het op te zetten.
Een variatie op dit idee is plan A, maar daar moet ik tijd voor vinden.
In het ergste geval maak ik donderdagavond een remake van de B&W foto's
Al wedstrijdend leert men.quote:Op woensdag 20 juni 2012 12:52 schreef Schanulleke het volgende:
Dank. Ik had het heel graag drukker gezien. Achteraf bleek dit trouwens helemaal niet te werken met mijn ND10 filter. Ik kreeg mezelf niet scherp en van de voorbijgangers was al helemaal niets te zien. Uiteindelijk dus gewoon zonder het filter het diafragma dichtgeknepen en een veel kortere belichtingstijd dan ik tevoren had ingeschat.
Grappig wel, want daar liep ik vorige maand op de kermis ook al tegenaan.
Hoe bedoel je?quote:Op woensdag 20 juni 2012 12:54 schreef Mirel het volgende:
Dat moest dan een gigantische ND filter geweest zijn.
Het ND filter was zo groot, dat ik er tegenaan liep...quote:
Oh.. Ja.. Nou.. Ok.quote:Op woensdag 20 juni 2012 16:59 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Het ND filter was zo groot, dat ik er tegenaan liep...
Omdat ik zei dat ik er vorige maand tegenaan liep...
Ik kan er ook niks aan doen
Whehehe.quote:
Gewoon doen!quote:Op woensdag 20 juni 2012 18:11 schreef MrManuel het volgende:
Gaat hem deze week toch niet worden denk ik..
Of ik moet morgen foto maken.. Misschien wel.. Zal proberen..
Ze zijn niet allemaal deze maand genomen, dat staat er ook bij. Drie stuks.quote:
Schizofreen much?quote:Op vrijdag 22 juni 2012 11:44 schreef Mirel het volgende:
5 punten - Rebubbled
Toffe sfeer, doet denken aan rare arthouse films. Ik vind kort haar altijd supermooi en dat met het vergrootglas bij het oog is een tof idee. Het voelt ook minimalistisch en strak aan, precies in het midden. Dat mooie kapsel past daar precies bij vind ik
4 punten - KoningRobin
Gave in-your-face. De kleurbewerking is cool. Het vignette effect verschilt een beetje links en rechts en da's een kleeeeeeein beetje jammer
3 punten - Splackavellie02
Ik hou van de synchroniteit netzoals bij Rebubbled. De spiegeling met een zwart-wit versie is ook een tof idee. Maar Rebubbled krijgt meer punten omdat ze net iets meer extra's had toevoegd.
2 punten - Cockwhale
Lekker wild en spooky. Ogen zijn niet te zien en dat voegt iets toe. 3x je gezicht erop is een leuk effect. Maar al deze dingen zie ik in 1 oogopslag en dan scroll ik toch weer verder
1 punten - Schanulleke
Tof idee en leuke pose, maar jammer genoeg niet goed uitgewerktJe zou dichterbij het beeld moeten komen, als de mensen iets sneller zouden doorlopen dan zou je als enige stilstaande meer opvallen. Zonder jou erin is de foto ook tof, je voegt alleen iets toe als je meer opvalt, en naar mijn mening is dat het beste door dichterbij de camera te staan.
Je zou 'Amsterdam Centraal' kunnen photoshoppen naar 'Schanulleke'
0 punten en een pak rammel - Mirel
Leuk idee van de spiegels, verder niet interessant. Zwart-wit voegt niks toe. Je zou langer met de spiegels moeten spelen om je hoofd van meer kanten te laten zien, 15 minuten was niet genoeg.
Je zou zoiets moeten proberen:
[ afbeelding ]
Zelfontspanner.quote:Op zondag 24 juni 2012 15:55 schreef Schanulleke het volgende:
Dank je! Om de 'kennis' te delen: het is gewoon een kwestie van de sluiter wat langer open laten en zorgen dat je zelf stil staat. Iedereen die beweegt vervaagt dan. Als er meer mensen hadden staan wachten op het perron, dan waren zij ook duidelijk zichtbaar geweest.
Aanvankelijk wou ik dat bereiken met behulp van mijn ND10 filter, dat heel weinig licht doorlaat, maar daardoor had ik sluitertijden nodig van +30 sec. en daardoor was ik zelf ook telkens bewogen.
Uiteindelijk heb ik het filter er weer afgehaald en toen kwam ik tot de conclusie dat ik, door het diafragma flink te knijpen naar f/22, al het effect kon bereiken in een veel kortere tijd.
Dit scheelde, want nu hoefde ik maar 1,6 sec. stil te staan, wat uiteraard veel gemakkelijker is. Daarbij kon ik nu bij een arriverende/ vertrekkende trein meerdere pogingen doen, in plaats van slechts één.
Ik moet alleen nog uitvogelen hoe ik de afstandsbediening kan gebruiken met een vertraging, want het maskeren van dat ding in mijn hand was niet zo handig.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |