Dat doe ik niet?, ik geef aan hoe en wat, niet meer en niet minder, ik geef aan hoe en wat, lul me nergens onderuit.quote:Op donderdag 29 maart 2012 16:38 schreef brother52 het volgende:
Godverdomme, probeer je toch niet steeds in allemaal bochten te wringen om je er onderuit te lullen. Man the fuck up.
Nou goed je snapt het allemaal niet zo goed dus laat ik je dan een wijze les mee geven:quote:Op donderdag 29 maart 2012 16:35 schreef Braddie het volgende:
[..]
Kwaliteit van mijn vingers is crap op dit moment.
Voor de standaarden van dit forum ja, maar dat wilt niet zeggen dat ik het daadwerkelijk echt slecht heb ingespeeld, niet gelijk conclusies trekken.
En de kwaliteit is wel okè, maar het is niet zo dat het een hoogwaardige opname is.
Print dit uit, plak het naast je beeldscherm en als je dan weer wat wilt posten lees even het bovenstaande, adem even diep in, post het niet en voorkom een hoop traantjes.quote:NIEMAND maar dan ook echt NIEMAND!!!!!!! zit op filmpjes van jou te wachten met hoe je nieuwe pick up klinkt, zelfs niet als ze het vragen. Zeker niet als er al duizenden filmpjes/samples van op het internet te vinden zijn. Zelfde geldt voor de volgende gitaar die je impulsief gaat kopen en week later weer te koop zet, daar hoeven we ook geen samples van! Ook mislukte Queen cover/solo/improvisaties: doe maar gewoon niet. Gewoon niet... Niet.... n-i-e-t!
Man, lees je eigen posts eens terug. Je doet niet anders.quote:Op donderdag 29 maart 2012 16:44 schreef Braddie het volgende:
[..]
Dat doe ik niet?, ik geef aan hoe en wat, niet meer en niet minder, ik geef aan hoe en wat, lul me nergens onderuit.
en waarom zou ik dat moeten doen dan?quote:Man jij maar ff *The Fuck Up*
Nee, ik ben 25.quote:Kom op man hoe oud ben je 35-40?....
Je bent triest menno, triest... in en in triest.quote:Op donderdag 29 maart 2012 16:45 schreef -Menn0- het volgende:
[..]
Nou goed je snapt het allemaal niet zo goed dus laat ik je dan een wijze les mee geven:
[..]
Print dit uit, plak het naast je beeldscherm en als je dan weer wat wilt posten lees even het bovenstaande, adem even diep in, post het niet en voorkom een hoop traantjes.
En niemand zit op jou te wachten hoe jij braddie de les leest. Het is al vaak aangegeven dat de reactie net zo storend is als uitlokking van braddies kant.quote:Op donderdag 29 maart 2012 16:45 schreef -Menn0- het volgende:
[..]
Nou goed je snapt het allemaal niet zo goed dus laat ik je dan een wijze les mee geven:
[..]
Print dit uit, plak het naast je beeldscherm en als je dan weer wat wilt posten lees even het bovenstaande, adem even diep in, post het niet en voorkom een hoop traantjes.
Ah wat lief!quote:Op donderdag 29 maart 2012 16:50 schreef Braddie het volgende:
[..]
Je bent triest menno, triest... in en in triest.
Je sarcasme meter is denk ik stuk.. Ik zou een nieuwe halen!quote:DIt is toch een gitaristen topic?, wat speel ik?... oohja, gitaar.
En er vroeg iemand of ik wat wilde laten horen als hij in de strat zit, dan doe ik dat..
Nee we zitten inderdaad de hele middag al vol spanning te wachten hoe het klinkt in een stuk brandhout!quote:Aangezien deze pick-up totaal anders klinkt in een Les Paul of in een dure Fender, snap ik het best.
Je kan niet uitgaan van een soundsample van een website, of dat nou beter is opgenomen, of met een dure gitaar of whatever.
Laat het dan een keer in dat hoofd van hem doordringen!quote:Op donderdag 29 maart 2012 16:54 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
En niemand zit op jou te wachten hoe jij braddie de les leest. Het is al vaak aangegeven dat de reactie net zo storend is als uitlokking van braddies kant.
Ja, best wel toch?quote:
Sarcasme is voor mij lastig soms, en het is geen brandhout, dat terzijde.quote:Op donderdag 29 maart 2012 16:56 schreef -Menn0- het volgende:
[..]
Ah wat lief!![]()
Neuken?
[..]
Je sarcasme meter is denk ik stuk.. Ik zou een nieuwe halen!
[..]
Nee we zitten inderdaad de hele middag al vol spanning te wachten hoe het klinkt in een stuk brandhout!
Voor het geval je hebt gemist BB:quote:Op donderdag 29 maart 2012 16:35 schreef Braddie het volgende:
[..]
Kwaliteit van mijn vingers is crap op dit moment.
Voor de standaarden van dit forum ja, maar dat wilt niet zeggen dat ik het daadwerkelijk echt slecht heb ingespeeld, niet gelijk conclusies trekken.
En de kwaliteit is wel okè, maar het is niet zo dat het een hoogwaardige opname is.
quote:Op woensdag 28 maart 2012 18:42 schreef Trollscience het volgende:
Jezus hij kan dan ook zo verschrikkelijk dom overkomenen steeds dezelfde smoesjes, "mijn versterker was verkouden", "mijn effectenbord had kuren", "mijn plectrum was kapot", "mijn snaren waren oud"...
Wanneer je hier een sampletje post dan kan iedereen opbouwende kritiek verwachten, maar Braddie heeft het gewoon verspeeld. Hij aast alleen maar naar complimenten en wanneer hij uberhaupt kritiek krijgt, opbouwend of niet, gaat hij gelijk in de verdediging en schuift hij alles op de gear af. Wanneer hij dáárop wordt aangesproken, is het gelijk "ja ik zal er op letten en ik zal het niet meer doen", soms doet hij dat dan ook een keer maar dan is het weer klaar, een vicieuze cirkel. Kan ik me wel voorstellen dat iedereen een beetje trollend gaat reageren
Dat heeft hier niets mee te maken eigenlijk, maar dit is weer een voorbeeld van zo'n typisch Braddie momentje: "Ik heb er wel verstand van" maar wanneer hij erop wordt gewezen dat wat hij heeft gekocht eigenlijk niet zo geweldig is is het van "ja maar de verkoper dit en dat", "ik heb er (ineens) niet zoveel verstand van" etc. etc.
Altijd weer de schuld op andere dingen (gear) of mensen (verkopers) afschuiven en daarna verwondert zijn dat iedereen fel reageert. Ik en (als ik zo vrij mag zijn) met mij een hoop anderen zijn het beu.
Tot zover mijn betoog.
Misschien met je je vinger recht houdenquote:Op donderdag 29 maart 2012 17:06 schreef Braddie het volgende:
Vinden julie dit niet een hèèl klein beetje overdreven?
Als ik al met m`n vingers knip word ik al afgezeken dat ik verkeerd knip, bijwijze van.
Ik heb wel een vinger voor je.quote:Op donderdag 29 maart 2012 17:06 schreef Braddie het volgende:
Als ik al met m`n vingers knip word ik al afgezeken dat ik verkeerd knip, bijwijze van.
Tip: Knip niet MET je vingers maar IN je vingers! Of nog beter: als je dan toch zo graag knipt, knip ze dan af! Scheelt een heleboel!quote:Op donderdag 29 maart 2012 17:06 schreef Braddie het volgende:
Ha-Ha-Ha-Ha-Ha-Ha-Haquote:Op donderdag 29 maart 2012 17:11 schreef -Menn0- het volgende:
[..]
Tip: Knip niet MET je vingers maar IN je vingers! Of nog beter: als je dan toch zo graag knipt, knip ze dan af! Scheelt een heleboel!
Dat valt nog wel mee vind ik. Dribbel had met zijn vragen over waar je nou feedback op wilde hebben gelijk.quote:Op donderdag 29 maart 2012 17:06 schreef Braddie het volgende:
Ja, ik kan me best vinden in de irritatie van mensen hier, maar het word ook wel uitgelokt vind ik, er vraagt iemand om advies, ik heb 2,5 jaar in een gitaarzaak gewerkt dus mijn mening is daar op ook gebaseerd.quote:Op donderdag 29 maart 2012 17:12 schreef CoiLive het volgende:
[..]
Dat valt nog wel mee vind ik. Dribbel had met zijn vragen over waar je nou feedback op wilde hebben gelijk.
Ik draai het liever om: Kun jij je enig sinds vinden in de irritatie van de mensen hier? (en dat zijn niet maar 2 mensen, dus er lijkt echt iets mis te gaan).
Kijk, nu doe je het weer. Je zegt het te snappen en dan komt er meteen een MAAR achter aan met allemaal redenen waarom iets terecht of onterecht zou zijn.quote:Op donderdag 29 maart 2012 17:14 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ja, ik kan me best vinden in de irritatie van mensen hier, maar het word ook wel uitgelokt vind ik, er vraagt iemand om advies, ik heb 2,5 jaar in een gitaarzaak gewerkt dus mijn mening is daar op ook gebaseerd.
[...]
Trek daar dan ook lering uit...quote:Op donderdag 29 maart 2012 17:14 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ja, ik kan me best vinden in de irritatie van mensen hier, maar het word ook wel uitgelokt vind ik, er vraagt iemand om advies, ik heb 2,5 jaar in een gitaarzaak gewerkt dus mijn mening is daar op ook gebaseerd.
Dan word ik vervolgens tot de grond afgezeken, speel gitaar, iemand wilt de pick-ups horen, word vervolgens afgeblaft, iemand vraagt om foto`s van een gitaar, word vervolgens afgezeken.
Ik leer een nieuwe solo, post hem online, word afgezeken.
Tuurlijk snap ik het wel, maar het is wel enigzins overdreven, ik word zo geen normale gebruiker, maar een Basher, een soort van Stuntpop waar iedereen mee kan doen wat ie wilt, omdat ie het Toch Niet Snapt of begrijpt of zo
Maar vraag je je dan niet af hoe dat komt? En wat je er aan kunt doen om dat in de toekomst te voorkomen?quote:Op donderdag 29 maart 2012 17:14 schreef Braddie het volgende:
[..]
Dan word ik vervolgens tot de grond afgezeken, speel gitaar, iemand wilt de pick-ups horen, word vervolgens afgeblaft, iemand vraagt om foto`s van een gitaar, word vervolgens afgezeken.
Ik leer een nieuwe solo, post hem online, word afgezeken.
Tuurlijk snap ik het wel, maar het is wel enigzins overdreven, ik word zo geen normale gebruiker, maar een Basher, een soort van Stuntpop waar iedereen mee kan doen wat ie wilt, omdat ie het Toch Niet Snapt of begrijpt of zo
Ik weet natuurlijk niet of wat ik daar geleerd heb puur verkoop truukjes waren, of dat die gitaren wel degelijk goed zijn om mee te beginnen..quote:Op donderdag 29 maart 2012 17:19 schreef CoiLive het volgende:
[..]
Kijk, nu doe je het weer. Je zegt het te snappen en dan komt er meteen een MAAR achter aan met allemaal redenen waarom iets terecht of onterecht zou zijn.
Zoals veel mensen ook al hebben aangegeven, waaronder ik een tijd geleden, zijn de adviezen die jij (onwetende) mensen geeft vaak niet goed. Dat je 2,5 jaar in een gitaarwinkel hebt gewerkt doet er niet toe. Blijkbaar heb je daar veel verkeerde dingen geleerd.
Ik ben gewoon enorm hardleers, en wat mij *persoonlijk* het slimst lijkt (Maar ik ben vrij impulsief soms) is gewoon eerst ff iets goed leren, en zorgen dat het allemaal goed staat en dan posten.quote:Op donderdag 29 maart 2012 17:20 schreef brother52 het volgende:
[..]
Maar vraag je je dan niet af hoe dat komt? En wat je er aan kunt doen om dat in de toekomst te voorkomen?
Mag ik even ?quote:Op donderdag 29 maart 2012 17:22 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ik ben gewoon enorm hardleers, en wat mij *persoonlijk* het slimst lijkt (Maar ik ben vrij impulsief soms) is gewoon eerst ff iets goed leren, en zorgen dat het allemaal goed staat en dan posten.
En niet te veel prive dingen online gooien, EN die V&A shit hoort in V&A..
A zeggen, B beloven en C doen.quote:Op donderdag 29 maart 2012 12:16 schreef Braddie het volgende:
Nieuwe pick-up getest, kwaliteit van m`n vingers is crap op dit momenten sorry voor de geluidskwaliteit(Ingebouwde microfoon van de webcam is mèh)
Ja, dat roep je nu. En heb je al eerder geroepen.quote:Op donderdag 29 maart 2012 17:22 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ik ben gewoon enorm hardleers, en wat mij *persoonlijk* het slimst lijkt (Maar ik ben vrij impulsief soms) is gewoon eerst ff iets goed leren, en zorgen dat het allemaal goed staat en dan posten.
En niet te veel prive dingen online gooien, EN die V&A shit hoort in V&A..
Je spreekt jezelf weer een beetje tegen. Ook een riff die je zelf bedacht hebt kun je eerst beter uitwerken tot die beter klinkt. Die moet je dus ook niet meteen posten.quote:Op donderdag 29 maart 2012 17:22 schreef Braddie het volgende:
[..]
En als ik enthousiast ben omdat ik een riffje heb bedacht, dat ik dat ook wel mag posten.
ik heb nee gestemd, wat moet ik anders nog doorlezen om in slaap te kunnen vallen?quote:Op donderdag 29 maart 2012 17:05 schreef genakt het volgende:
Na dit is geen modden meer. Gaat alleen nog maar over kutzooi in dit topic. Ik ben de slechtste niet op gegeven moment houd het ook op.
Ik vind dat we dit democratisch moeten oplossen.
Poll: Moet braddie weg uit dit topic!
• Ja
• nee
Tussenstand:
[ afbeelding ]
Ook een poll maken? Klik hier
Iemand kan toch niet echt zo dom zijn of wel?quote:Op donderdag 29 maart 2012 17:21 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ik weet natuurlijk niet of wat ik daar geleerd heb puur verkoop truukjes waren, of dat die gitaren wel degelijk goed zijn om mee te beginnen..
Jawel...quote:Op donderdag 29 maart 2012 19:17 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Iemand kan toch niet echt zo dom zijn of wel?
Denk jij überhaupt wel eens zelf na?
Ik maak er hier geen 'kutzooi' van hè dat doen jullie zelf!quote:Op donderdag 29 maart 2012 17:05 schreef genakt het volgende:
Na dit is geen modden meer. Gaat alleen nog maar over kutzooi in dit topic. Ik ben de slechtste niet op gegeven moment houd het ook op.
Er was een tijdje terug in de vorstin een bandje(Metal avond) en die Bassist was ècht zo dik als op die fotoquote:Op donderdag 29 maart 2012 20:41 schreef genakt het volgende:
haha witcchieeebasspelers
![]()
[ afbeelding ]
Ok maar als ie weer iets doms zegt![]()
( ik geef het tot nog voor het einde van dit topic )
Geef het nog ff, we zijn al teveel kwijtgeraakt.quote:Op donderdag 29 maart 2012 22:34 schreef Svyatagor het volgende:
Ik ga geloof ik maar eens dit topic ontvolgen.
Was een toffe avondquote:
Nee was er niet bijquote:Op donderdag 29 maart 2012 23:28 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
Volgens mij heb ik Braddie in het echt gezien![]()
Was je toevallig bij dr Epiphone?
Of was het iemand die op je leek ?![]()
Het was daar wel gezellig trouwens![]()
Leuke show gaf die kerel heb ook nog twee shirts en polsbanden gekregen![]()
* Helaas niet de Les Pauldaar is een ander blij mee gemaakt
quote:
Wat een prachtige gitaar Dean!quote:Op donderdag 29 maart 2012 23:43 schreef The_Dean het volgende:
Heb de Ibanez ook verkocht
Ligt nu een set .010-.049 op in DGCFAD, en dat gaat jonge, wat monster
Twijfelde natuurlijk heel even over de verkoop, maar gaat toch maar weg, doorsparen voor een LTD
Doei
[ afbeelding ]
Dat is echt een mooie gitaarquote:Op donderdag 29 maart 2012 23:45 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
Trouwens wel GAS over gehouden eraan...
Maar dat was te verwachten natuurlijk![]()
Ik GAS nu wederom op deze![]()
[ afbeelding ]
Ja, dat is ook zo. Mijn LP staat nu ook al een poos roerloos in de oefenruimte, samen met nog een gitaar [die Volkswagen First Act], maar die twee gaan nooit meer weg, ook al zou ik er nooit meer op spelen. Dat ga ik nog wel doen natuurlijk, als ik thuis de boel weer wat op orde heb kan ik er thuis lekker op oefenen.quote:Op donderdag 29 maart 2012 23:44 schreef Braddie het volgende:
[..]
Wat een prachtige gitaar Dean!
Zonde dat hij weg is.
Ze verklaren mij ook voor gek dat ik die LP verkoop, maar doe er niks mee, sja, wat is dan wijsheid he, ding laten rotten, of er een ander mee blij maken?
Heb hetzelfde met die Strat hoor, veel mensen zeggen tegen me dat ik hem JUIST moet weg doen, en dat het zo`n bagger ding is.quote:Op donderdag 29 maart 2012 23:49 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Ja, dat is ook zo. Mijn LP staat nu ook al een poos roerloos in de oefenruimte, samen met nog een gitaar [die Volkswagen First Act], maar die twee gaan nooit meer weg, ook al zou ik er nooit meer op spelen. Dat ga ik nog wel doen natuurlijk, als ik thuis de boel weer wat op orde hem kan ik er thuis lekker op oefenen.
Nog wat projecten die met de tijd ook weg gaan, maar die moeten eerst af. Eentje daarvan blijft trouwens, dat is een Dean ML met Floyd die ik vanaf de grond af aan opnieuw opbouw. Body schuren en nieuwe verf/lak en dan afbouwen met volledig nieuwe hardware.
Phoenix maakt wel weer ok westerns, althans... die ik in m`n handen heb gehad voelde best redelijk aan.quote:Op donderdag 29 maart 2012 23:55 schreef The_Dean het volgende:
Heb mijn eerste gitaar ook nog hoor, die gaat ook niet weg. Die is dan wel echt crap. Echt serieus crap.
Wel een setje nieuwe tuners en brugzadels op gezet, is het tenminste nog iets bespeelbaar.
Kan mijn vriendin lekker op omrammelen.
Een Amuse STC-33. Tegenwoordig Phoenix STC-33. Nieuwe naam, maar zeker net zo bagger, heb ze beide wel in handen gehad, mijn god wat een ellende.
Er zijn wel erg veel overeenkomsten jaquote:Op donderdag 29 maart 2012 23:49 schreef Braddie het volgende:
[..]
Dat is echt een mooie gitaar
Ik blijf er bij dat het eigenlijk een Coronet 2.0 is.
Hahahaquote:Op vrijdag 30 maart 2012 00:02 schreef The_Dean het volgende:
Ja, die ken ik niet van ze, dat neem ik maar van je aan. Heb bijzonder weinig ervaring met die dingen eigenlijk
Heb zelf een western, een Nashville, voor 55 euro nieuw. Niet super, maar wel leuk. En blauw
Nu een Dean Vcoustic. Zou eerst een Performer E halen, maar vond deze V en die wou ik al sinds ik van het bestaan wist, dus die maar gekocht!
Misschien komt er nog wel eens een Performer E, want unplugged blijft de V een stuk achter de rest vanwege de kleinere, plattere body.
Had een electische, zo'n STC-33, voor 30 euro verkocht
En ik voelde me alsnog een afzetter
Zo'n gitaar wil ik ook nog eens hebben, jammer dat die weg is, maar heb op het moment toch geen geld. Niet dat ik zo van de erg ruige muziek ben, maar af en toe hardere muziek kunnen maken lijkt me wel leuk.quote:Op donderdag 29 maart 2012 23:43 schreef The_Dean het volgende:
Heb de Ibanez ook verkocht
Ligt nu een set .010-.049 op in DGCFAD, en dat gaat jonge, wat monster
Twijfelde natuurlijk heel even over de verkoop, maar gaat toch maar weg, doorsparen voor een LTD
Doei
[ afbeelding ]
Jaquote:Op vrijdag 30 maart 2012 00:28 schreef Braddie het volgende:
[..]
Hahaha
Vcoustic?, is dat een soort van Fender Stratacoustic?...
Wat voor enen?quote:Op vrijdag 30 maart 2012 00:33 schreef CoiLive het volgende:
[..]
Zo'n gitaar wil ik ook nog eens hebben, jammer dat die weg is, maar heb op het moment toch geen geld. Niet dat ik zo van de erg ruige muziek ben, maar af en toe hardere muziek kunnen maken lijkt me wel leuk.
Zaterdag heb ik er een nieuwe gitaar bij! Foto's komen als ik zaterdag nog tijd heb om foto's te maken, want ik moet er eerst natuurlijk lekker mee gaan spelen en rammen. Kan niet wachen!
dit jaquote:Op vrijdag 30 maart 2012 10:39 schreef guitarist het volgende:
Druk dagje gehad, het bijlezen was weer een plezier! Menno!
Is tweedehands niet een optie? Kan je net een iets duurder segment in gaan.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 10:15 schreef xSouL het volgende:
Ik heb jullie advies nodig, aangezien ik geen Elektrisch gitaar speel. Maar het wel heel enorm graag wil.
Ik was gisteren dus naar mijn lokale gitaar-boer gegaan en heb daar even rond zitten zoeken. Aangezien ik wil beginnen en niet meteen enorm veel geld wil gaan uitgeven aan een dikke Fender of iets. Wat is een goede gitaar om mee te beginnen, beetje all-round. Ook qua pickups.
Ik weet eerlijk gezegd niet wat ik wil gaan spelen aangezien mijn muzieksmaak zelf ook enorm breed is. Ik zou graag wel Blues willen spelen maar Funk en ook Hard-rock/Metal lijken me strak. Af en toe Punk is ook niet verkeerd, maar Hard-rock/metal/Punk is niet noodzakelijk. Als het moet koop ik desnoods een half jaar later wel een alternatieve gitaar met Humbuckers erin. Ik wil eerst een mooie clean guitar hebben, iets richting John Mayer qua sound (natuurlijk niet haalbaar met een laag budget).
Anyway, heb wat rond zitten spelen aangezien ik al Akoestisch gitaar speel kon ik hier en daar wat nummers spelen, maar dat terzijde. Ik zelf vond een Stratocaster van het merk "Doodad Guitars". Het merk klonk mij niet echt bekend in de oren, maar de gitaar klonk zeker wel (naar mijn mening, ben ofcourse geen kenner). Ook voelde hij vrij goed aan, hals was wel vrij oke om mee te spelen.
Dus, iemand eventueel een alternatief voor mij als eerste Elektrische gitaar? Prijs maximaal rond de 400 euro, mag iets meer, mag iets minder en dit graag Inclusief een versterker.
Sorry for the long post
Die gitaartjes van Doodad zijn niet verkeerd nee, verkochten ze zelf ook enige tijd bij Kick Music, verwacht geen top spul, maar het is zeker niet slecht.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 10:15 schreef xSouL het volgende:
Ik heb jullie advies nodig, aangezien ik geen Elektrisch gitaar speel. Maar het wel heel enorm graag wil.
Ik was gisteren dus naar mijn lokale gitaar-boer gegaan en heb daar even rond zitten zoeken. Aangezien ik wil beginnen en niet meteen enorm veel geld wil gaan uitgeven aan een dikke Fender of iets. Wat is een goede gitaar om mee te beginnen, beetje all-round. Ook qua pickups.
Ik weet eerlijk gezegd niet wat ik wil gaan spelen aangezien mijn muzieksmaak zelf ook enorm breed is. Ik zou graag wel Blues willen spelen maar Funk en ook Hard-rock/Metal lijken me strak. Af en toe Punk is ook niet verkeerd, maar Hard-rock/metal/Punk is niet noodzakelijk. Als het moet koop ik desnoods een half jaar later wel een alternatieve gitaar met Humbuckers erin. Ik wil eerst een mooie clean guitar hebben, iets richting John Mayer qua sound (natuurlijk niet haalbaar met een laag budget).
Anyway, heb wat rond zitten spelen aangezien ik al Akoestisch gitaar speel kon ik hier en daar wat nummers spelen, maar dat terzijde. Ik zelf vond een Stratocaster van het merk "Doodad Guitars". Het merk klonk mij niet echt bekend in de oren, maar de gitaar klonk zeker wel (naar mijn mening, ben ofcourse geen kenner). Ook voelde hij vrij goed aan, hals was wel vrij oke om mee te spelen.
Dus, iemand eventueel een alternatief voor mij als eerste Elektrische gitaar? Prijs maximaal rond de 400 euro, mag iets meer, mag iets minder en dit graag Inclusief een versterker.
Sorry for the long post
Een Yamaha Pacifica (of een andere Yamaha) is misschien wel een optie? Makkelijke hals en een erg veelzijdige gitaar en staat erom bekend dat je erg veel waar voor je geld krijgt. In een test van de Total Guitar werd al een keer afgevraagd waarom je meer uit zou geven voor een gitaar in die klasse.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 10:15 schreef xSouL het volgende:
Sorry for the long post
Haha, die is leuk gevondenquote:Op vrijdag 30 maart 2012 12:42 schreef Godtje het volgende:
Comment bij een BB King youtube filmpje
![]()
[..]
quote:Op vrijdag 30 maart 2012 12:42 schreef Godtje het volgende:
Comment bij een BB King youtube filmpje
![]()
[..]
Zo'n Roland Cube is wat veelzIjdiger dan een Fender. Qua versterkers is er in elk geval veel te koop en moet je een beetje kijken wat je persoonlijke voorkeur is.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 12:55 schreef xSouL het volgende:
Ja het is gewoon puur voor thuisgebruik, heb ook geen plannen om in een band of iets te spelen, gewoon puur lekker thuis wat nummers spelen zo af en toe.
Anyway, tijdens mijn bezoek bij American Guitar Store in Enschede heb ik dus ook wat versterkers uitgeprobeerd. De verkoper zei zelf, dat als je een beginner bent en niet al teveel aan een versterker wilt uitgeven ben je wel goed bij een Roland Cube 20XL, zaten veel leuke dingen op, zoals effects wat ook erg vet klonk.
Maar die Fender Mustang heb ik net even opgezocht, en aangezien Fender mij een beter/kwalitatief merk lijkt (correct me if I'm wrong?!), ga ik voor de Fender Mustang II. Wil hem uiteraard wel eerst even proberen. De prijs ligt precies goed voor wat ik wil betalen voor mijn eerste set.
Kent iemand goede gitaarwinkels (omstreeks Twente/Overijssel) of een online shop die die Yamaha Pacifica verkopen. Want je hebt ze in verschillende modellen en www.rockpalace.com, ik neem aan dat het de 120H model is en die heeft niet echt de kleur die ik wil, vind ze nog al saai.
Deze kleur in die 120H model zou ideaal zijn (die Whammy bar-ding of iets is geen must voor mij)
http://www.performing-mus(...)YamahaPacifica_1.jpg
Thanks voor advies nog, ben er al deels uit en kan ik lekker jammen op mijn eerste gitaar
Ik ben nog al kieskeurig, aangezien ik niet die fout wil gaan maken toen ik mijn eerste akoestische gitaar kocht, waarna ik na een half jaar alweer een nieuwe moest kopen.
Persoonlijk, zou ik ook even kijken naar die Valvetronix van Vox, 200euro heb je een 60watter buizen versterkertje.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 13:52 schreef BurnaBoy het volgende:
Ik heb zelf een cube 40xl en ik vind het clean channel niet zo heel lekker klinken. Over verschillende gitaren heen. Dat kan aan mij liggen maar probeer ze gewoon ff uit.
Distortion is die cube donders goed in. Effecten durf ik niks over te zeggen, die gebruik ik nml niet zoveel, ze voldoen zegmaar.
Clean van een cube 30 (oudere serie) is dan wel weer heel lekker. Tis vaag ik weet het maar probeer een ouder model cube op te snuffelen als je toch een cube wil.
Cube is ook prima inderdaad, leuke van de fender is dat je wel veel kan customizen (via je pc) hoewel ik niet weet in hoeverre die functionaliteit op de cube geregeld is (nieuwe versies). Je kunt presets downloaden van internet, ik geloof een 20 custom presets onthouden (naast 10 factory presets), etc.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 13:20 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Zo'n Roland Cube is wat veelzIjdiger dan een Fender. Qua versterkers is er in elk geval veel te koop en moet je een beetje kijken wat je persoonlijke voorkeur is.
Online winkels: www.thomann.de en www.musicstore.de. Beide Duitse winkels, maar goede prijzen en snelle levering. Maar zou je niet eerst eens zelf even op zo'n ding spelen? Iets dat ik fijn vind, hoef jij nog niet fijn te vinden. Yamaha is in elk geval wel een merk met een zeer goede prijs-kwaliteit verhouding.
Klopt, maar het viel me op dat de hals er scheef op zat, dus die zit nu weer recht, heb gelijk de backplate omgedraaidquote:Op vrijdag 30 maart 2012 15:48 schreef genakt het volgende:
Waarom zou je de hals losmaken ? Lijk mt persoonlijk heel onhandig aangezien hij ook weer helemaal afgesteld moet worden daarna
Marktplaats?quote:Op vrijdag 30 maart 2012 18:00 schreef Cynic het volgende:
Vanmiddag eens een beetje rondgekeken wat je hier in de buurt aan gitaarles kan volgen, ben nog niet veel wijzer geworden. De officiële muziekschool heeft altijd een wachtlijst en ik weet niet of dat wel wat voor me is, en van wat ik verder vind weet ik niet of je daar wel echt iets leert. Maar goed, de zoektocht was in eerste instantie op internet, best kans dat je een goede leraar daar ook niet moet gaan zoeken.
Naar de dichtstbijzijnde pop/rock acedemy, conservatorium, oefenruimtes, pop podium en daar flyers ophangen dat je gitaar les wilt, hoeveel je ervoor over hebt en wat je ongeveer wilt lerenquote:Op vrijdag 30 maart 2012 18:00 schreef Cynic het volgende:
Vanmiddag eens een beetje rondgekeken wat je hier in de buurt aan gitaarles kan volgen, ben nog niet veel wijzer geworden. De officiële muziekschool heeft altijd een wachtlijst en ik weet niet of dat wel wat voor me is, en van wat ik verder vind weet ik niet of je daar wel echt iets leert. Maar goed, de zoektocht was in eerste instantie op internet, best kans dat je een goede leraar daar ook niet moet gaan zoeken.
Ik duim voor julliequote:Op vrijdag 30 maart 2012 19:47 schreef The_Dean het volgende:
Zometeen voorronde Kleine Prijs van Fryslân spelen
Waar is de live stream?quote:Op vrijdag 30 maart 2012 19:47 schreef The_Dean het volgende:
De leraren die zich op internet aanbieden zijn in het algemeen goedwillende amateurs. Het is ook maar de vraag of je daar iets van op zou steken. Je komt dan al snel uit bij een muziekschool.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 18:00 schreef Cynic het volgende:
Sterkte met al die singer/songwritersquote:Op vrijdag 30 maart 2012 19:47 schreef The_Dean het volgende:
Oh is dat die opleiding waar pioneers of love enzo ook op zitten..quote:Op vrijdag 30 maart 2012 21:32 schreef The_Dean het volgende:
Ging goed, maar wordt niks. Nu een band van een muziekopleiding. Superstrak
koken is ook zoiets stoms om een wedstrijd van te makenquote:Op vrijdag 30 maart 2012 22:09 schreef brother52 het volgende:
Tja, je kunt het zo gek niet bedenken of ze verzinnen er wel een wedstrijd voor.
Ik vind het altijd heel erg knap dat ze kunnen bepalen hoeveel beter of slechter een hiphop act is dan een grindcore band.
Zeker wanneer je het publiek wat nergens van geproefd heeft laat bepalen wie de winnaar is.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 22:11 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
koken is ook zoiets stoms om een wedstrijd van te maken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |