quote:Op vrijdag 30 maart 2012 12:42 schreef Godtje het volgende:
Comment bij een BB King youtube filmpje
![]()
[..]
Zo'n Roland Cube is wat veelzIjdiger dan een Fender. Qua versterkers is er in elk geval veel te koop en moet je een beetje kijken wat je persoonlijke voorkeur is.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 12:55 schreef xSouL het volgende:
Ja het is gewoon puur voor thuisgebruik, heb ook geen plannen om in een band of iets te spelen, gewoon puur lekker thuis wat nummers spelen zo af en toe.
Anyway, tijdens mijn bezoek bij American Guitar Store in Enschede heb ik dus ook wat versterkers uitgeprobeerd. De verkoper zei zelf, dat als je een beginner bent en niet al teveel aan een versterker wilt uitgeven ben je wel goed bij een Roland Cube 20XL, zaten veel leuke dingen op, zoals effects wat ook erg vet klonk.
Maar die Fender Mustang heb ik net even opgezocht, en aangezien Fender mij een beter/kwalitatief merk lijkt (correct me if I'm wrong?!), ga ik voor de Fender Mustang II. Wil hem uiteraard wel eerst even proberen. De prijs ligt precies goed voor wat ik wil betalen voor mijn eerste set.
Kent iemand goede gitaarwinkels (omstreeks Twente/Overijssel) of een online shop die die Yamaha Pacifica verkopen. Want je hebt ze in verschillende modellen en www.rockpalace.com, ik neem aan dat het de 120H model is en die heeft niet echt de kleur die ik wil, vind ze nog al saai.
Deze kleur in die 120H model zou ideaal zijn (die Whammy bar-ding of iets is geen must voor mij)
http://www.performing-mus(...)YamahaPacifica_1.jpg
Thanks voor advies nog, ben er al deels uit en kan ik lekker jammen op mijn eerste gitaar
Ik ben nog al kieskeurig, aangezien ik niet die fout wil gaan maken toen ik mijn eerste akoestische gitaar kocht, waarna ik na een half jaar alweer een nieuwe moest kopen.
Persoonlijk, zou ik ook even kijken naar die Valvetronix van Vox, 200euro heb je een 60watter buizen versterkertje.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 13:52 schreef BurnaBoy het volgende:
Ik heb zelf een cube 40xl en ik vind het clean channel niet zo heel lekker klinken. Over verschillende gitaren heen. Dat kan aan mij liggen maar probeer ze gewoon ff uit.
Distortion is die cube donders goed in. Effecten durf ik niks over te zeggen, die gebruik ik nml niet zoveel, ze voldoen zegmaar.
Clean van een cube 30 (oudere serie) is dan wel weer heel lekker. Tis vaag ik weet het maar probeer een ouder model cube op te snuffelen als je toch een cube wil.
Cube is ook prima inderdaad, leuke van de fender is dat je wel veel kan customizen (via je pc) hoewel ik niet weet in hoeverre die functionaliteit op de cube geregeld is (nieuwe versies). Je kunt presets downloaden van internet, ik geloof een 20 custom presets onthouden (naast 10 factory presets), etc.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 13:20 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Zo'n Roland Cube is wat veelzIjdiger dan een Fender. Qua versterkers is er in elk geval veel te koop en moet je een beetje kijken wat je persoonlijke voorkeur is.
Online winkels: www.thomann.de en www.musicstore.de. Beide Duitse winkels, maar goede prijzen en snelle levering. Maar zou je niet eerst eens zelf even op zo'n ding spelen? Iets dat ik fijn vind, hoef jij nog niet fijn te vinden. Yamaha is in elk geval wel een merk met een zeer goede prijs-kwaliteit verhouding.
Klopt, maar het viel me op dat de hals er scheef op zat, dus die zit nu weer recht, heb gelijk de backplate omgedraaidquote:Op vrijdag 30 maart 2012 15:48 schreef genakt het volgende:
Waarom zou je de hals losmaken ? Lijk mt persoonlijk heel onhandig aangezien hij ook weer helemaal afgesteld moet worden daarna
Marktplaats?quote:Op vrijdag 30 maart 2012 18:00 schreef Cynic het volgende:
Vanmiddag eens een beetje rondgekeken wat je hier in de buurt aan gitaarles kan volgen, ben nog niet veel wijzer geworden. De officiële muziekschool heeft altijd een wachtlijst en ik weet niet of dat wel wat voor me is, en van wat ik verder vind weet ik niet of je daar wel echt iets leert. Maar goed, de zoektocht was in eerste instantie op internet, best kans dat je een goede leraar daar ook niet moet gaan zoeken.
Naar de dichtstbijzijnde pop/rock acedemy, conservatorium, oefenruimtes, pop podium en daar flyers ophangen dat je gitaar les wilt, hoeveel je ervoor over hebt en wat je ongeveer wilt lerenquote:Op vrijdag 30 maart 2012 18:00 schreef Cynic het volgende:
Vanmiddag eens een beetje rondgekeken wat je hier in de buurt aan gitaarles kan volgen, ben nog niet veel wijzer geworden. De officiële muziekschool heeft altijd een wachtlijst en ik weet niet of dat wel wat voor me is, en van wat ik verder vind weet ik niet of je daar wel echt iets leert. Maar goed, de zoektocht was in eerste instantie op internet, best kans dat je een goede leraar daar ook niet moet gaan zoeken.
Ik duim voor julliequote:Op vrijdag 30 maart 2012 19:47 schreef The_Dean het volgende:
Zometeen voorronde Kleine Prijs van Fryslân spelen
Waar is de live stream?quote:Op vrijdag 30 maart 2012 19:47 schreef The_Dean het volgende:
De leraren die zich op internet aanbieden zijn in het algemeen goedwillende amateurs. Het is ook maar de vraag of je daar iets van op zou steken. Je komt dan al snel uit bij een muziekschool.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 18:00 schreef Cynic het volgende:
Sterkte met al die singer/songwritersquote:Op vrijdag 30 maart 2012 19:47 schreef The_Dean het volgende:
Oh is dat die opleiding waar pioneers of love enzo ook op zitten..quote:Op vrijdag 30 maart 2012 21:32 schreef The_Dean het volgende:
Ging goed, maar wordt niks. Nu een band van een muziekopleiding. Superstrak
koken is ook zoiets stoms om een wedstrijd van te makenquote:Op vrijdag 30 maart 2012 22:09 schreef brother52 het volgende:
Tja, je kunt het zo gek niet bedenken of ze verzinnen er wel een wedstrijd voor.
Ik vind het altijd heel erg knap dat ze kunnen bepalen hoeveel beter of slechter een hiphop act is dan een grindcore band.
Zeker wanneer je het publiek wat nergens van geproefd heeft laat bepalen wie de winnaar is.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 22:11 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
koken is ook zoiets stoms om een wedstrijd van te maken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |