abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_109690888
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 12:42 schreef Godtje het volgende:
Comment bij een BB King youtube filmpje

O+ O+

[..]

:D :D!
  vrijdag 30 maart 2012 @ 12:55:02 #177
371602 xSouL
kaak dicht
pi_109691236
Ja het is gewoon puur voor thuisgebruik, heb ook geen plannen om in een band of iets te spelen, gewoon puur lekker thuis wat nummers spelen zo af en toe. :)

Anyway, tijdens mijn bezoek bij American Guitar Store in Enschede heb ik dus ook wat versterkers uitgeprobeerd. De verkoper zei zelf, dat als je een beginner bent en niet al teveel aan een versterker wilt uitgeven ben je wel goed bij een Roland Cube 20XL, zaten veel leuke dingen op, zoals effects wat ook erg vet klonk.

Maar die Fender Mustang heb ik net even opgezocht, en aangezien Fender mij een beter/kwalitatief merk lijkt (correct me if I'm wrong?!), ga ik voor de Fender Mustang II. Wil hem uiteraard wel eerst even proberen. De prijs ligt precies goed voor wat ik wil betalen voor mijn eerste set.

Kent iemand goede gitaarwinkels (omstreeks Twente/Overijssel) of een online shop die die Yamaha Pacifica verkopen. Want je hebt ze in verschillende modellen en www.rockpalace.com, ik neem aan dat het de 120H model is en die heeft niet echt de kleur die ik wil, vind ze nog al saai.

Deze kleur in die 120H model zou ideaal zijn (die Whammy bar-ding of iets is geen must voor mij)
http://www.performing-mus(...)YamahaPacifica_1.jpg

Thanks voor advies nog, ben er al deels uit en kan ik lekker jammen op mijn eerste gitaar :D
Ik ben nog al kieskeurig, aangezien ik niet die fout wil gaan maken toen ik mijn eerste akoestische gitaar kocht, waarna ik na een half jaar alweer een nieuwe moest kopen.
  vrijdag 30 maart 2012 @ 13:20:50 #178
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_109691945
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 12:55 schreef xSouL het volgende:
Ja het is gewoon puur voor thuisgebruik, heb ook geen plannen om in een band of iets te spelen, gewoon puur lekker thuis wat nummers spelen zo af en toe. :)

Anyway, tijdens mijn bezoek bij American Guitar Store in Enschede heb ik dus ook wat versterkers uitgeprobeerd. De verkoper zei zelf, dat als je een beginner bent en niet al teveel aan een versterker wilt uitgeven ben je wel goed bij een Roland Cube 20XL, zaten veel leuke dingen op, zoals effects wat ook erg vet klonk.

Maar die Fender Mustang heb ik net even opgezocht, en aangezien Fender mij een beter/kwalitatief merk lijkt (correct me if I'm wrong?!), ga ik voor de Fender Mustang II. Wil hem uiteraard wel eerst even proberen. De prijs ligt precies goed voor wat ik wil betalen voor mijn eerste set.

Kent iemand goede gitaarwinkels (omstreeks Twente/Overijssel) of een online shop die die Yamaha Pacifica verkopen. Want je hebt ze in verschillende modellen en www.rockpalace.com, ik neem aan dat het de 120H model is en die heeft niet echt de kleur die ik wil, vind ze nog al saai.

Deze kleur in die 120H model zou ideaal zijn (die Whammy bar-ding of iets is geen must voor mij)
http://www.performing-mus(...)YamahaPacifica_1.jpg

Thanks voor advies nog, ben er al deels uit en kan ik lekker jammen op mijn eerste gitaar :D
Ik ben nog al kieskeurig, aangezien ik niet die fout wil gaan maken toen ik mijn eerste akoestische gitaar kocht, waarna ik na een half jaar alweer een nieuwe moest kopen.
Zo'n Roland Cube is wat veelzIjdiger dan een Fender. Qua versterkers is er in elk geval veel te koop en moet je een beetje kijken wat je persoonlijke voorkeur is.

Online winkels: www.thomann.de en www.musicstore.de. Beide Duitse winkels, maar goede prijzen en snelle levering. Maar zou je niet eerst eens zelf even op zo'n ding spelen? Iets dat ik fijn vind, hoef jij nog niet fijn te vinden. Yamaha is in elk geval wel een merk met een zeer goede prijs-kwaliteit verhouding.
Don't let my username fool you...
  vrijdag 30 maart 2012 @ 13:52:10 #179
240966 BurnaBoy
Ignorance is Bliss
pi_109692968
Ik heb zelf een cube 40xl en ik vind het clean channel niet zo heel lekker klinken. Over verschillende gitaren heen. Dat kan aan mij liggen maar probeer ze gewoon ff uit.

Distortion is die cube donders goed in. Effecten durf ik niks over te zeggen, die gebruik ik nml niet zoveel, ze voldoen zegmaar.

Clean van een cube 30 (oudere serie) is dan wel weer heel lekker. Tis vaag ik weet het maar probeer een ouder model cube op te snuffelen als je toch een cube wil.
We'll see each other again in another life. When we're both cats.
^inteel²
&nbsp
Vi Veri Veniversum Vivus Vici
pi_109694675
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 13:52 schreef BurnaBoy het volgende:
Ik heb zelf een cube 40xl en ik vind het clean channel niet zo heel lekker klinken. Over verschillende gitaren heen. Dat kan aan mij liggen maar probeer ze gewoon ff uit.

Distortion is die cube donders goed in. Effecten durf ik niks over te zeggen, die gebruik ik nml niet zoveel, ze voldoen zegmaar.

Clean van een cube 30 (oudere serie) is dan wel weer heel lekker. Tis vaag ik weet het maar probeer een ouder model cube op te snuffelen als je toch een cube wil.
Persoonlijk, zou ik ook even kijken naar die Valvetronix van Vox, 200euro heb je een 60watter buizen versterkertje.
En voor uit m`n hoofd 159 of 169 de 30 watt, zijn goede versterkers(Heb er zelf 1 tje vandaar)

Die Cubes zijn heel erg goed inderdaad, maar wat BurnaBoy aangaf klopt wel vanuit mijn ervaring, Clean is de 40 te rommelig, de effecten(Voornamelijk de Looper in de 80 :D) en de Reverbs en de Chorus zijn hartstikke goed, de Spring reverb is heel goed nagebootst.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-03-2012 14:41:22 ]
pi_109694961
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 13:20 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Zo'n Roland Cube is wat veelzIjdiger dan een Fender. Qua versterkers is er in elk geval veel te koop en moet je een beetje kijken wat je persoonlijke voorkeur is.

Online winkels: www.thomann.de en www.musicstore.de. Beide Duitse winkels, maar goede prijzen en snelle levering. Maar zou je niet eerst eens zelf even op zo'n ding spelen? Iets dat ik fijn vind, hoef jij nog niet fijn te vinden. Yamaha is in elk geval wel een merk met een zeer goede prijs-kwaliteit verhouding.
Cube is ook prima inderdaad, leuke van de fender is dat je wel veel kan customizen (via je pc) hoewel ik niet weet in hoeverre die functionaliteit op de cube geregeld is (nieuwe versies). Je kunt presets downloaden van internet, ik geloof een 20 custom presets onthouden (naast 10 factory presets), etc.

Heb zelf ook nog een cube 30x en een cube micro en dat zijn inderdaad ook prima dingen. Kijk wel uit dat je niet 'teveel vermogen' koopt voor thuisgebruik. De cube30 was eigenlijk al complete overkill voor me, heh... Volume moest steeds net iets boven de 1 bij wijze van spreken om het acceptabel te houden 's avonds. Maar je zult je met allebei prima vermaken :)

Btw, de cube heeft idd een heerlijke clean channel welke de fender mist (die modelt puur adnere versterkers, het is op de fender prima op te lossen door een 'clean' model te kiezen en de effecten uit te schakelen trouwens).
pi_109696299
Prettig .... Gitaar hals van de Ibanez aan het loshalen, krijg ik de laatste schroef er niet uit, maar ik wil hem er toch ècht weer recht op hebben. vervelend..
  vrijdag 30 maart 2012 @ 15:48:01 #183
243445 genakt
Alea Iacta Est
pi_109696856
Waarom zou je de hals losmaken ? Lijk mt persoonlijk heel onhandig aangezien hij ook weer helemaal afgesteld moet worden daarna
Op woensdag 26 mei 2010 18:00 schreef Darkestrah het volgende:
Ik heb van horen zeggen dat genakt een behoorlijk goede keus is. Wat heb je te verliezen?
pi_109697131
quote:
8s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 15:48 schreef genakt het volgende:
Waarom zou je de hals losmaken ? Lijk mt persoonlijk heel onhandig aangezien hij ook weer helemaal afgesteld moet worden daarna
Klopt, maar het viel me op dat de hals er scheef op zat, dus die zit nu weer recht, heb gelijk de backplate omgedraaid :') en de topkam recht er op gezet(Zodat m`n hoge E niet meer constant naast de hals zit bij het fretten)
pi_109701622
Vanmiddag eens een beetje rondgekeken wat je hier in de buurt aan gitaarles kan volgen, ben nog niet veel wijzer geworden. De officiële muziekschool heeft altijd een wachtlijst en ik weet niet of dat wel wat voor me is, en van wat ik verder vind weet ik niet of je daar wel echt iets leert. Maar goed, de zoektocht was in eerste instantie op internet, best kans dat je een goede leraar daar ook niet moet gaan zoeken.
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
  vrijdag 30 maart 2012 @ 18:14:34 #186
258349 mr-green
gewoonomdathetkan
pi_109702149
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 18:00 schreef Cynic het volgende:
Vanmiddag eens een beetje rondgekeken wat je hier in de buurt aan gitaarles kan volgen, ben nog niet veel wijzer geworden. De officiële muziekschool heeft altijd een wachtlijst en ik weet niet of dat wel wat voor me is, en van wat ik verder vind weet ik niet of je daar wel echt iets leert. Maar goed, de zoektocht was in eerste instantie op internet, best kans dat je een goede leraar daar ook niet moet gaan zoeken.
Marktplaats?
pi_109703284
quote:
Naar de dichtstbijzijnde pop/rock acedemy, conservatorium, oefenruimtes, pop podium en daar flyers ophangen dat je gitaar les wilt, hoeveel je ervoor over hebt en wat je ongeveer wilt leren :)
Ow en op Gitaarnet heb je ook onderaan ergens daar een sectie voor dacht ik :)

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 30-03-2012 19:38:34 ]
  vrijdag 30 maart 2012 @ 19:47:45 #188
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_109705455
Zometeen voorronde Kleine Prijs van Fryslân spelen *O*
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
pi_109705587
quote:
6s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 19:47 schreef The_Dean het volgende:
Ik duim voor jullie ^O^

Met twee duimen zoals je ziet :P
[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Soort mix tussen Hawkwind, Immortal en een Nespresso reclame.[/quote]
pi_109705726
quote:
Waar is de live stream?
  vrijdag 30 maart 2012 @ 20:13:54 #191
20720 brother52
Dus..........
pi_109706518
quote:
De leraren die zich op internet aanbieden zijn in het algemeen goedwillende amateurs. Het is ook maar de vraag of je daar iets van op zou steken. Je komt dan al snel uit bij een muziekschool.
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
  vrijdag 30 maart 2012 @ 20:14:25 #192
20720 brother52
Dus..........
pi_109706533
quote:
Sterkte met al die singer/songwriters
  vrijdag 30 maart 2012 @ 21:32:35 #193
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_109710584
Ging goed, maar wordt niks. Nu een band van een muziekopleiding. Superstrak ;(
  Moderator vrijdag 30 maart 2012 @ 21:33:58 #194
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_109710671
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 21:32 schreef The_Dean het volgende:
Ging goed, maar wordt niks. Nu een band van een muziekopleiding. Superstrak ;(
Oh is dat die opleiding waar pioneers of love enzo ook op zitten..
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_109712084
Dan leer je om muzikant te worden en dan moet je het hebben van wedstrijden waar hard werkende hobbyisten een beetje lol uit willen halen, ik weet niet zo goed wat ik daar van moet vinden.
Persoonlijk heb ik het helemaal gehad met band wedstrijden...
PS4 online: micro_nl
  Moderator vrijdag 30 maart 2012 @ 22:01:15 #196
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_109712156
tja ik vind muziek ook geen wedstrijd zijn er zat die dat wel zo zien
  vrijdag 30 maart 2012 @ 22:09:40 #197
20720 brother52
Dus..........
pi_109712623
Tja, je kunt het zo gek niet bedenken of ze verzinnen er wel een wedstrijd voor.
Ik vind het altijd heel erg knap dat ze kunnen bepalen hoeveel beter of slechter een hiphop act is dan een grindcore band.
  Moderator vrijdag 30 maart 2012 @ 22:11:14 #198
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_109712696
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 22:09 schreef brother52 het volgende:
Tja, je kunt het zo gek niet bedenken of ze verzinnen er wel een wedstrijd voor.
Ik vind het altijd heel erg knap dat ze kunnen bepalen hoeveel beter of slechter een hiphop act is dan een grindcore band.
koken is ook zoiets stoms om een wedstrijd van te maken :P
  vrijdag 30 maart 2012 @ 22:16:31 #199
20720 brother52
Dus..........
pi_109712975
quote:
2s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 22:11 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

koken is ook zoiets stoms om een wedstrijd van te maken :P
Zeker wanneer je het publiek wat nergens van geproefd heeft laat bepalen wie de winnaar is.
  vrijdag 30 maart 2012 @ 22:22:35 #200
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_109713300
Nee, we hebben een jury! Met o.a Klaas de Straweltebaas. En Jankobus Seunnenga presenteert het en doet wat nummers tijdens het ombouwen.

En het is natuurlijk erg gezellig!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')