quote:
Wat een prachtige gitaar Dean!quote:Op donderdag 29 maart 2012 23:43 schreef The_Dean het volgende:
Heb de Ibanez ook verkocht
Ligt nu een set .010-.049 op in DGCFAD, en dat gaat jonge, wat monster
Twijfelde natuurlijk heel even over de verkoop, maar gaat toch maar weg, doorsparen voor een LTD
Doei
[ afbeelding ]
Dat is echt een mooie gitaarquote:Op donderdag 29 maart 2012 23:45 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
Trouwens wel GAS over gehouden eraan...
Maar dat was te verwachten natuurlijk![]()
Ik GAS nu wederom op deze![]()
[ afbeelding ]
Ja, dat is ook zo. Mijn LP staat nu ook al een poos roerloos in de oefenruimte, samen met nog een gitaar [die Volkswagen First Act], maar die twee gaan nooit meer weg, ook al zou ik er nooit meer op spelen. Dat ga ik nog wel doen natuurlijk, als ik thuis de boel weer wat op orde heb kan ik er thuis lekker op oefenen.quote:Op donderdag 29 maart 2012 23:44 schreef Braddie het volgende:
[..]
Wat een prachtige gitaar Dean!
Zonde dat hij weg is.
Ze verklaren mij ook voor gek dat ik die LP verkoop, maar doe er niks mee, sja, wat is dan wijsheid he, ding laten rotten, of er een ander mee blij maken?
Heb hetzelfde met die Strat hoor, veel mensen zeggen tegen me dat ik hem JUIST moet weg doen, en dat het zo`n bagger ding is.quote:Op donderdag 29 maart 2012 23:49 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Ja, dat is ook zo. Mijn LP staat nu ook al een poos roerloos in de oefenruimte, samen met nog een gitaar [die Volkswagen First Act], maar die twee gaan nooit meer weg, ook al zou ik er nooit meer op spelen. Dat ga ik nog wel doen natuurlijk, als ik thuis de boel weer wat op orde hem kan ik er thuis lekker op oefenen.
Nog wat projecten die met de tijd ook weg gaan, maar die moeten eerst af. Eentje daarvan blijft trouwens, dat is een Dean ML met Floyd die ik vanaf de grond af aan opnieuw opbouw. Body schuren en nieuwe verf/lak en dan afbouwen met volledig nieuwe hardware.
Phoenix maakt wel weer ok westerns, althans... die ik in m`n handen heb gehad voelde best redelijk aan.quote:Op donderdag 29 maart 2012 23:55 schreef The_Dean het volgende:
Heb mijn eerste gitaar ook nog hoor, die gaat ook niet weg. Die is dan wel echt crap. Echt serieus crap.
Wel een setje nieuwe tuners en brugzadels op gezet, is het tenminste nog iets bespeelbaar.
Kan mijn vriendin lekker op omrammelen.
Een Amuse STC-33. Tegenwoordig Phoenix STC-33. Nieuwe naam, maar zeker net zo bagger, heb ze beide wel in handen gehad, mijn god wat een ellende.
Er zijn wel erg veel overeenkomsten jaquote:Op donderdag 29 maart 2012 23:49 schreef Braddie het volgende:
[..]
Dat is echt een mooie gitaar
Ik blijf er bij dat het eigenlijk een Coronet 2.0 is.
Hahahaquote:Op vrijdag 30 maart 2012 00:02 schreef The_Dean het volgende:
Ja, die ken ik niet van ze, dat neem ik maar van je aan. Heb bijzonder weinig ervaring met die dingen eigenlijk
Heb zelf een western, een Nashville, voor 55 euro nieuw. Niet super, maar wel leuk. En blauw
Nu een Dean Vcoustic. Zou eerst een Performer E halen, maar vond deze V en die wou ik al sinds ik van het bestaan wist, dus die maar gekocht!
Misschien komt er nog wel eens een Performer E, want unplugged blijft de V een stuk achter de rest vanwege de kleinere, plattere body.
Had een electische, zo'n STC-33, voor 30 euro verkocht
En ik voelde me alsnog een afzetter
Zo'n gitaar wil ik ook nog eens hebben, jammer dat die weg is, maar heb op het moment toch geen geld. Niet dat ik zo van de erg ruige muziek ben, maar af en toe hardere muziek kunnen maken lijkt me wel leuk.quote:Op donderdag 29 maart 2012 23:43 schreef The_Dean het volgende:
Heb de Ibanez ook verkocht
Ligt nu een set .010-.049 op in DGCFAD, en dat gaat jonge, wat monster
Twijfelde natuurlijk heel even over de verkoop, maar gaat toch maar weg, doorsparen voor een LTD
Doei
[ afbeelding ]
Jaquote:Op vrijdag 30 maart 2012 00:28 schreef Braddie het volgende:
[..]
Hahaha
Vcoustic?, is dat een soort van Fender Stratacoustic?...
Wat voor enen?quote:Op vrijdag 30 maart 2012 00:33 schreef CoiLive het volgende:
[..]
Zo'n gitaar wil ik ook nog eens hebben, jammer dat die weg is, maar heb op het moment toch geen geld. Niet dat ik zo van de erg ruige muziek ben, maar af en toe hardere muziek kunnen maken lijkt me wel leuk.
Zaterdag heb ik er een nieuwe gitaar bij! Foto's komen als ik zaterdag nog tijd heb om foto's te maken, want ik moet er eerst natuurlijk lekker mee gaan spelen en rammen. Kan niet wachen!
dit jaquote:Op vrijdag 30 maart 2012 10:39 schreef guitarist het volgende:
Druk dagje gehad, het bijlezen was weer een plezier! Menno!
Is tweedehands niet een optie? Kan je net een iets duurder segment in gaan.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 10:15 schreef xSouL het volgende:
Ik heb jullie advies nodig, aangezien ik geen Elektrisch gitaar speel. Maar het wel heel enorm graag wil.
Ik was gisteren dus naar mijn lokale gitaar-boer gegaan en heb daar even rond zitten zoeken. Aangezien ik wil beginnen en niet meteen enorm veel geld wil gaan uitgeven aan een dikke Fender of iets. Wat is een goede gitaar om mee te beginnen, beetje all-round. Ook qua pickups.
Ik weet eerlijk gezegd niet wat ik wil gaan spelen aangezien mijn muzieksmaak zelf ook enorm breed is. Ik zou graag wel Blues willen spelen maar Funk en ook Hard-rock/Metal lijken me strak. Af en toe Punk is ook niet verkeerd, maar Hard-rock/metal/Punk is niet noodzakelijk. Als het moet koop ik desnoods een half jaar later wel een alternatieve gitaar met Humbuckers erin. Ik wil eerst een mooie clean guitar hebben, iets richting John Mayer qua sound (natuurlijk niet haalbaar met een laag budget).
Anyway, heb wat rond zitten spelen aangezien ik al Akoestisch gitaar speel kon ik hier en daar wat nummers spelen, maar dat terzijde. Ik zelf vond een Stratocaster van het merk "Doodad Guitars". Het merk klonk mij niet echt bekend in de oren, maar de gitaar klonk zeker wel (naar mijn mening, ben ofcourse geen kenner). Ook voelde hij vrij goed aan, hals was wel vrij oke om mee te spelen.
Dus, iemand eventueel een alternatief voor mij als eerste Elektrische gitaar? Prijs maximaal rond de 400 euro, mag iets meer, mag iets minder en dit graag Inclusief een versterker.
Sorry for the long post
Die gitaartjes van Doodad zijn niet verkeerd nee, verkochten ze zelf ook enige tijd bij Kick Music, verwacht geen top spul, maar het is zeker niet slecht.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 10:15 schreef xSouL het volgende:
Ik heb jullie advies nodig, aangezien ik geen Elektrisch gitaar speel. Maar het wel heel enorm graag wil.
Ik was gisteren dus naar mijn lokale gitaar-boer gegaan en heb daar even rond zitten zoeken. Aangezien ik wil beginnen en niet meteen enorm veel geld wil gaan uitgeven aan een dikke Fender of iets. Wat is een goede gitaar om mee te beginnen, beetje all-round. Ook qua pickups.
Ik weet eerlijk gezegd niet wat ik wil gaan spelen aangezien mijn muzieksmaak zelf ook enorm breed is. Ik zou graag wel Blues willen spelen maar Funk en ook Hard-rock/Metal lijken me strak. Af en toe Punk is ook niet verkeerd, maar Hard-rock/metal/Punk is niet noodzakelijk. Als het moet koop ik desnoods een half jaar later wel een alternatieve gitaar met Humbuckers erin. Ik wil eerst een mooie clean guitar hebben, iets richting John Mayer qua sound (natuurlijk niet haalbaar met een laag budget).
Anyway, heb wat rond zitten spelen aangezien ik al Akoestisch gitaar speel kon ik hier en daar wat nummers spelen, maar dat terzijde. Ik zelf vond een Stratocaster van het merk "Doodad Guitars". Het merk klonk mij niet echt bekend in de oren, maar de gitaar klonk zeker wel (naar mijn mening, ben ofcourse geen kenner). Ook voelde hij vrij goed aan, hals was wel vrij oke om mee te spelen.
Dus, iemand eventueel een alternatief voor mij als eerste Elektrische gitaar? Prijs maximaal rond de 400 euro, mag iets meer, mag iets minder en dit graag Inclusief een versterker.
Sorry for the long post
Een Yamaha Pacifica (of een andere Yamaha) is misschien wel een optie? Makkelijke hals en een erg veelzijdige gitaar en staat erom bekend dat je erg veel waar voor je geld krijgt. In een test van de Total Guitar werd al een keer afgevraagd waarom je meer uit zou geven voor een gitaar in die klasse.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 10:15 schreef xSouL het volgende:
Sorry for the long post
Haha, die is leuk gevondenquote:Op vrijdag 30 maart 2012 12:42 schreef Godtje het volgende:
Comment bij een BB King youtube filmpje
![]()
[..]
quote:Op vrijdag 30 maart 2012 12:42 schreef Godtje het volgende:
Comment bij een BB King youtube filmpje
![]()
[..]
Zo'n Roland Cube is wat veelzIjdiger dan een Fender. Qua versterkers is er in elk geval veel te koop en moet je een beetje kijken wat je persoonlijke voorkeur is.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 12:55 schreef xSouL het volgende:
Ja het is gewoon puur voor thuisgebruik, heb ook geen plannen om in een band of iets te spelen, gewoon puur lekker thuis wat nummers spelen zo af en toe.
Anyway, tijdens mijn bezoek bij American Guitar Store in Enschede heb ik dus ook wat versterkers uitgeprobeerd. De verkoper zei zelf, dat als je een beginner bent en niet al teveel aan een versterker wilt uitgeven ben je wel goed bij een Roland Cube 20XL, zaten veel leuke dingen op, zoals effects wat ook erg vet klonk.
Maar die Fender Mustang heb ik net even opgezocht, en aangezien Fender mij een beter/kwalitatief merk lijkt (correct me if I'm wrong?!), ga ik voor de Fender Mustang II. Wil hem uiteraard wel eerst even proberen. De prijs ligt precies goed voor wat ik wil betalen voor mijn eerste set.
Kent iemand goede gitaarwinkels (omstreeks Twente/Overijssel) of een online shop die die Yamaha Pacifica verkopen. Want je hebt ze in verschillende modellen en www.rockpalace.com, ik neem aan dat het de 120H model is en die heeft niet echt de kleur die ik wil, vind ze nog al saai.
Deze kleur in die 120H model zou ideaal zijn (die Whammy bar-ding of iets is geen must voor mij)
http://www.performing-mus(...)YamahaPacifica_1.jpg
Thanks voor advies nog, ben er al deels uit en kan ik lekker jammen op mijn eerste gitaar
Ik ben nog al kieskeurig, aangezien ik niet die fout wil gaan maken toen ik mijn eerste akoestische gitaar kocht, waarna ik na een half jaar alweer een nieuwe moest kopen.
Persoonlijk, zou ik ook even kijken naar die Valvetronix van Vox, 200euro heb je een 60watter buizen versterkertje.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 13:52 schreef BurnaBoy het volgende:
Ik heb zelf een cube 40xl en ik vind het clean channel niet zo heel lekker klinken. Over verschillende gitaren heen. Dat kan aan mij liggen maar probeer ze gewoon ff uit.
Distortion is die cube donders goed in. Effecten durf ik niks over te zeggen, die gebruik ik nml niet zoveel, ze voldoen zegmaar.
Clean van een cube 30 (oudere serie) is dan wel weer heel lekker. Tis vaag ik weet het maar probeer een ouder model cube op te snuffelen als je toch een cube wil.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |