Dan moet ik maar zorgen dat ik er een uurtje eerder ben dan de rest. Hij heeft dat ding pas deze week gekocht, wordt dus even aanklooien.quote:Op woensdag 28 maart 2012 23:38 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Die had ik even over het hoofd gezien. Die pod haal je leuke geluiden uit hoor. Dit is bijvoorbeeld direct uit die pod gehaald. Maar het kost even tijd voor je al je geluiden op een rijtje hebt.
Klinkt lekker.quote:
is die makkelijk aan te sluiten op je amp dan? want had even op YouTube gekeken en zag dat je hem met de 4 cable method op je versterker aan kon sluiten.quote:Op woensdag 28 maart 2012 23:56 schreef Dribbel_ het volgende:
Yep, en als het nodig is kan het ook direct naar de PA door. Maar dat nog nooit hoeven doen.
Een Tele zal je eerder meer hoog dan laag opleveren. Maar de vraag is: wil je nu juist vet, laag, grommend (kijk dan naar humbuckers zoals je die nu ook hebt) of helderder en gedefinieerder en wat dunner? Dan kom je sneller uit bij single coils. Maar je kunt ook gewoon even wat combi's proberen in de muziekwinkel.quote:Op donderdag 29 maart 2012 01:59 schreef zephyro666 het volgende:
Nu ben ik al 2 jaar gitaar aan het spelen op een mix van een Epiphone G-400 en een Line 6 Spider 4 amp en dacht ik er aan om eens een nieuw speeltje te kopen.
Ik speel voornamelijk Stoner rock/Doom Metal/Sludge en alles in die richting met mijn G400 en ik moet zeggen dat hij een heerlijk grommend geluid heeft.
Alleen bij de hoge tonen komt het vaak, hoe ik de gitaar en amp ook afstel, vaak erg schel over. Nu weet ik dat SG gitaren meer voor het zware grommende werk zijn en had ik mij daar bij aankoop dus ook al op ingesteld.
Nu wil ik echter graag meer muziek spelen in de psychedelische sfeer, met bands als Colour Haze, Causa Sui en Sungrazer in het achterhoofd. Ik speel ook (op het moment) alleen maar zelf en heb dus niet een amp nodig voor optredens o.i.d. maar doe het puur voor het plezier.
Mijn vraag is dus wat jullie mij zouden aanraden te halen. Een nieuwe gitaar of een nieuwe amp? Ik had zelf het idee dat een telecaster wel voor een wat warmer geluid zou kunnen zorgen maar lees ook vaak dat een beter amp meer invloed heeft op je geluid dan een nieuwe gitaar.
Als ik het zo op de site van line6 lees, is zo'n Pod HD wel zo'n beetje waarnaar je op zoek bent.quote:Op donderdag 29 maart 2012 11:11 schreef stefanhaan het volgende:
[..]
is die makkelijk aan te sluiten op je amp dan? want had even op YouTube gekeken en zag dat je hem met de 4 cable method op je versterker aan kon sluiten.
Want Ik Ben eigenlijk op zoek naar zoiets waar Ik makkelijker mee op kan nemen. En ter vervanging.van mijn huidige multi.pedaal. want die geeft gewoon geen lekker geluid.
Ben het wel met Brother eens hier, Pod HD (en dan vooral de 500quote:Op donderdag 29 maart 2012 11:18 schreef brother52 het volgende:
[..]
Als ik het zo op de site van line6 lees, is zo'n Pod HD wel zo'n beetje waarnaar je op zoek bent.
Ik zit ook al een tijdje te twijfelen of ik er eentje zal kopen. Misschien dat ik zaterdag om ben
Bah, nog meer gas....
inderdaadquote:Op donderdag 29 maart 2012 11:18 schreef brother52 het volgende:
[..]
Als ik het zo op de site van line6 lees, is zo'n Pod HD wel zo'n beetje waarnaar je op zoek bent.
Ik zit ook al een tijdje te twijfelen of ik er eentje zal kopen. Misschien dat ik zaterdag om ben
Bah, nog meer gas....
Ah, dat is een handige tip want dat is iets waar ik vergeet naar te kijken.quote:Op donderdag 29 maart 2012 11:34 schreef Dribbel_ het volgende:
Pod sluit je gewoon met 1 kabel aan. Output naar de input van je amp. Kan natuurlijk op meer manieren maart dit werkt goed.
Ohja brother op de achterkant zitten een aantal schuifjes die ook. eel met je geluid doen.
Ja, die software schijnt wel heel erg handig te zijn.quote:Zorg dqt je een laptop erbij hebt om je geluiden mee te editten dat gaat veel sneller en overzichtelijker dan VIA dat ding zelf.
Klopt. Voor een paar tientjes extra heb je dan een HD400.quote:Op donderdag 29 maart 2012 11:38 schreef stefanhaan het volgende:
[..]
inderdaad![]()
Maar het geluk is Ik heb nog wel een oude versterker staan die ik kan verkopen en die multi-fx samen zo'n. 350-400 euro. Dus dan is het niet meer zoveel bijleggen
dan leg Ik liever 100 bij voor de 500. Maar dan ga ik ze wel eerst beiden een middag uitgebreid uittesten bij de feedbackquote:Op donderdag 29 maart 2012 11:40 schreef brother52 het volgende:
[..]
Klopt. Voor een paar tientjes extra heb je dan een HD400.
ligt eraan wat beter klinkt mijn amp geeft wel een mooi karakter mee aan het geluid maar van wat Ik gehoord heb klinkt die 500 direct ook erg lekkerquote:Op donderdag 29 maart 2012 11:45 schreef Dribbel_ het volgende:
HD400 is het net niet. Heeft niet echt de voordelen boven de 300 maar mist wel de (eventuele) pluspunten van de 500. De 300 volstaat prima.
Ga je direct met dat ding opnemen of VIA een amp ? Zonde dat ik hem nieth thuis heb staan anders had ik je wat patcfhes door kunnen mailen.
Inderdaad, zoveel extra's heeft die 400 niet.quote:Op donderdag 29 maart 2012 11:45 schreef Dribbel_ het volgende:
HD400 is het net niet. Heeft niet echt de voordelen boven de 300 maar mist wel de (eventuele) pluspunten van de 500. De 300 volstaat prima.
Als ik uitga van Youtube filmpjes, dan vind ik de 500 het *Prettigst*quote:Op donderdag 29 maart 2012 11:34 schreef Dribbel_ het volgende:
Pod sluit je gewoon met 1 kabel aan. Output naar de input van je amp. Kan natuurlijk op meer manieren maart dit werkt goed.
Ohja brother op de achterkant zitten een aantal schuifjes die ook. eel met je geluid doen.
Zorg dqt je een laptop erbij hebt om je geluiden mee te editten dat gaat veel sneller en overzichtelijker dan VIA dat ding zelf.
En Braddie hoeveel ervaring heb jij dan met die Pod en vooral waarom zou vooral die 500 beter zijn tegenover de 4-300 want volgens mij zit je weer te praten over iets wat je nooit uitgebreid getest kon hebben.
Oftewel, je weet weer eens helemaal niet waar je het over hebt.quote:Op donderdag 29 maart 2012 12:15 schreef Braddie het volgende:
[..]
Als ik uitga van Youtube filmpjes, dan vind ik de 500 het *Prettigst*
Heb hem nooit getest, maar gewoon puur op basis van filmpjes.
300-400 zijn ook erg goed, maar de 500 is *beter*
Omdat je 2 versterkers kan combineren, kan je toch hele aparte sounds maken.
Ik zei toch dat ik uitging van Youtube filmpjes?...... Ok ik heb hem niet in m`n handen gehad, nog niet mee gespeeld, maar Youtube is opzich wel een goede referentie, right? er staan zòòveel tutorials van dat ding online, en zoveel verschillende reviews dat het wel enigzins kan helpen, toch?quote:Op donderdag 29 maart 2012 12:19 schreef brother52 het volgende:
[..]
Oftewel, je weet weer eens helemaal niet waar je het over hebt.
Wat hij zegt dus. Het enige wat jij doet is het napraten van subjectieve meningen daar heeft niemand wat aan.quote:Op donderdag 29 maart 2012 12:22 schreef brother52 het volgende:
Nee, je kunt zoveel youtube filmpjes kijken wat je wilt. Als je er zelf niet mee gespeeld hebt en aan de knopjes gedraaid hebt, kun je nooit een goed waardeoordeel over iets geven. Maakt niet uit of jij het nou zegt of iemand anders.
Maar waar wil je nou reactie op ?quote:Op donderdag 29 maart 2012 12:16 schreef Braddie het volgende:
Nieuwe pick-up getest, kwaliteit van m`n vingers is crap op dit momenten sorry voor de geluidskwaliteit(Ingebouwde microfoon van de webcam is mèh)
Op zich wel mooi dat hij dat er bij zet.quote:Op donderdag 29 maart 2012 12:30 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Maar waar wil je nou reactie op ?
Op je spel niet want dat is kut zeg je zelf
Op je sound niet want die is kut zeg je zelf
Het geluid van je nieuwe pickup niet want dat is kut zeg je zelf
Dan blijft er niks over
Goede vraag welquote:Op donderdag 29 maart 2012 12:30 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Dan blijft er niks over
quote:Op donderdag 29 maart 2012 12:16 schreef Braddie het volgende:
Nieuwe pick-up getest, kwaliteit van m`n vingers is crap op dit momenten sorry voor de geluidskwaliteit(Ingebouwde microfoon van de webcam is mèh)
Hey, er was hier toch echt iemand die wilde horen hoe de pick-up klonk, anders had ik geen filmpje geupload.quote:
quote:Op donderdag 29 maart 2012 13:11 schreef Braddie het volgende:
[..]
Hey, er was hier toch echt iemand die wilde horen hoe de pick-up klonk, anders had ik geen filmpje geupload.
Iemand vroeg er toch om dribbelquote:
Nouja... op julie mening over de pick-up in de strat, geluidskwaliteit is niet top, maar je hoort wel enigzins hoe de pickup klinkt toch?, mijn spel is crap, maar je hoort enigzins hoe het klinkt.quote:Op donderdag 29 maart 2012 12:30 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Dan blijft er niks over
Nee hoorquote:
quote:Op donderdag 29 maart 2012 13:11 schreef Braddie het volgende:
[..]
Hey, er was hier toch echt iemand die wilde horen hoe de pick-up klonk, anders had ik geen filmpje geupload.
Dan kunnen ze toch ook gewoon YouTube checkenquote:Op donderdag 29 maart 2012 16:08 schreef Braddie het volgende:
[..]
Nouja... op julie mening over de pick-up in de strat, geluidskwaliteit is niet top, maar je hoort wel enigzins hoe de pickup klinkt toch?, mijn spel is crap, maar je hoort enigzins hoe het klinkt.
Je gaat me toch niet vertellen dat je serieus denkt dat we op filmpjes of geluidsfragmenten zitten te wachten die hoogstwaarschijnlijk dramatisch slecht ingespeeld zijn en hoogstwaarschijnlijk worden opgenomen met een koptelefoonquote:Op donderdag 29 maart 2012 16:19 schreef Bosbeetle het volgende:
Die naald waggelt bij mij altijd van links naar rechts en terug.
Of gewoon de site van Seymour Duncan.quote:Op donderdag 29 maart 2012 16:25 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Dan kunnen ze toch ook gewoon YouTube checken![]()
![]()
![]()
No offense
Ik weet niet waar jullie op zitten te wachtenquote:Op donderdag 29 maart 2012 16:29 schreef -Menn0- het volgende:
[..]
Je gaat me toch niet vertellen dat je serieus denkt dat we op filmpjes of geluidsfragmenten zitten te wachten die hoogstwaarschijnlijk dramatisch slecht ingespeeld zijn en hoogstwaarschijnlijk worden opgenomen met een koptelefoon
Daar hebben we Basher 2.0 weer.quote:Op donderdag 29 maart 2012 16:29 schreef -Menn0- het volgende:
[..]
Je gaat me toch niet vertellen dat je serieus denkt dat we op filmpjes of geluidsfragmenten zitten te wachten die hoogstwaarschijnlijk dramatisch slecht ingespeeld zijn en hoogstwaarschijnlijk worden opgenomen met een koptelefoon
Nee dat blijktquote:Op donderdag 29 maart 2012 16:30 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik weet niet waar jullie op zitten te wachten
quote:Op donderdag 29 maart 2012 16:31 schreef Braddie het volgende:
[..]
Daar hebben we Basher 2.0 weer.
Je kan ook overdrijven nattuurlijk.
quote:Op donderdag 29 maart 2012 16:29 schreef -Menn0- het volgende:
[..]
Gast je zegt het zelf ook! Alleen ipv koptelefoon heb je een crappy webcam gebruikt...quote:Op donderdag 29 maart 2012 12:16 schreef Braddie het volgende:
Kwaliteit van mijn vingers is crap op dit moment.quote:Op donderdag 29 maart 2012 16:34 schreef -Menn0- het volgende:
[..]
[..]
[..]
Gast je zegt het zelf ook! Alleen ipv koptelefoon heb je een crappy webcam gebruikt...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |