Hmm op die website zeggen ze ook bij 250k perfect voor de tone positie en 500k perfect voor de volume. Dan van allebei eenquote:Op woensdag 28 maart 2012 22:40 schreef brother52 het volgende:
[..]
Ik heb er een 250k volume en een 500k tone pot in zitten (of andersom).
Heb alleen geen idee meer waarom ik daar voor gekozen heb.
Ah, dat zal het zijn geweest.quote:Op woensdag 28 maart 2012 22:42 schreef stefanhaan het volgende:
[..]
Hmm op die website zeggen ze ook bij 250k perfect voor de tone positie en 500k perfect voor de volume. Dan van allebei een
Niks mis met de Lidlquote:Op woensdag 28 maart 2012 22:04 schreef BurnaBoy het volgende:
[..]
Waarom doen mensen boodschappen bij de Aldi/Lidl ?
Omdat ze dus geen geld hebben/overhebben voor meer/goede kwaliteit.
Omdat het redelijk verkoopt maakt het geen goede gitaar.
Dat jij er tevreden mee bent is toch goed, maar je moet niet gaan verkondigen dat het goede gitaren zijn.
Ja, genoeg, maar die doen het stock wel prima. En anders heb ik nog wel meer pickups liggenquote:Op woensdag 28 maart 2012 22:04 schreef Braddie het volgende:
[..]
Geen SSH gitaar? of iets met 2 humbuckers?
Voor 125 euro ben je de manquote:
Losschroeven,omdraaien en weer vast schroeven.quote:Op woensdag 28 maart 2012 22:29 schreef Braddie het volgende:
Pick-up zit dus verkeerd om, bah... wat klinkt ie vies schel, enig idee hoe ik hem om kan draaien?
Niet met een SH2? Laat dan maarquote:Op woensdag 28 maart 2012 22:47 schreef The_Dean het volgende:
Voor 125 euro ben je de man
SH4 en SH1n.
Met dat schema kom ik er ook wel uitquote:Op woensdag 28 maart 2012 22:50 schreef The_Dean het volgende:
Je weet zeker dat je er een 180 naast wil eh, niet een andere 90?
En dat schema wat je postte klopt trouwens, die setup heeft jouw tele ook.
Wacht, die dream 90 neck pups zijn reverse wound. Doe dan deze maar...quote:Op woensdag 28 maart 2012 22:50 schreef The_Dean het volgende:
Je weet zeker dat je er een 180 naast wil eh, niet een andere 90?
Niet helemaal. Er is iets omgedraaid bij mijn telequote:En dat schema wat je postte klopt trouwens, die setup heeft jouw tele ook.
Gewoon draadjes aan oogjes vast solderen. Dan komt het helemaal goed.quote:Op woensdag 28 maart 2012 22:53 schreef stefanhaan het volgende:
[..]
Met dat schema kom ik er ook wel uit. Ik ben gelukkig gezegend met redelijke soldeer skills
Ik moet alleen altijd weten wat waaraan vast gesoldeerd moet worden
quote:
Die had ik even over het hoofd gezien. Die pod haal je leuke geluiden uit hoor. Dit is bijvoorbeeld direct uit die pod gehaald. Maar het kost even tijd voor je al je geluiden op een rijtje hebt.quote:Op woensdag 28 maart 2012 22:36 schreef brother52 het volgende:
Voor het geval Dribbel niet alles terugleest:
[..]
Der komt wel lekker geluid uit die pod zegquote:Op woensdag 28 maart 2012 23:38 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Die had ik even over het hoofd gezien. Die pod haal je leuke geluiden uit hoor. Dit is bijvoorbeeld direct uit die pod gehaald. Maar het kost even tijd voor je al je geluiden op een rijtje hebt.
http://picosong.com/ahf/
Schroefjes eruit en omdraaien ?quote:Op woensdag 28 maart 2012 22:29 schreef Braddie het volgende:
Pick-up zit dus verkeerd om, bah... wat klinkt ie vies schel, enig idee hoe ik hem om kan draaien?
Sluit je hem live aan op je amp dan?quote:Op woensdag 28 maart 2012 23:43 schreef Dribbel_ het volgende:
Dat is dan nog m'n standaard "live" setting dus nog neit eens afgemixt, was puur een idee voor een nieuw nummer
Ik denk dat je beter eerst heel veel met je instellingen kunt klooien. De basis is namelijk gewoon goed.quote:Op donderdag 29 maart 2012 01:59 schreef zephyro666 het volgende:
Nu ben ik al 2 jaar gitaar aan het spelen op een mix van een Epiphone G-400 en een Line 6 Spider 4 amp en dacht ik er aan om eens een nieuw speeltje te kopen.
Ik speel voornamelijk Stoner rock/Doom Metal/Sludge en alles in die richting met mijn G400 en ik moet zeggen dat hij een heerlijk grommend geluid heeft.
Alleen bij de hoge tonen komt het vaak, hoe ik de gitaar en amp ook afstel, vaak erg schel over. Nu weet ik dat SG gitaren meer voor het zware grommende werk zijn en had ik mij daar bij aankoop dus ook al op ingesteld.
Nu wil ik echter graag meer muziek spelen in de psychedelische sfeer, met bands als Colour Haze, Causa Sui en Sungrazer in het achterhoofd. Ik speel ook (op het moment) alleen maar zelf en heb dus niet een amp nodig voor optredens o.i.d. maar doe het puur voor het plezier.
Mijn vraag is dus wat jullie mij zouden aanraden te halen. Een nieuwe gitaar of een nieuwe amp? Ik had zelf het idee dat een telecaster wel voor een wat warmer geluid zou kunnen zorgen maar lees ook vaak dat een beter amp meer invloed heeft op je geluid dan een nieuwe gitaar.
Pick-up is gister om gedraaid, klinkt tof in dat stratje!.quote:Op woensdag 28 maart 2012 22:49 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Losschroeven,omdraaien en weer vast schroeven.
En je weet zeker dat het een brugelement is?
Schroefjes bovenop je pickup moeten aan de kant van de brug.
Heb het laten doen door een vriend van me, gast is er serieus 30 minuten mee bezig geweest, omdat hij de slagplaat niet meer goed op z`n plek kreeg.quote:
quote:Op woensdag 28 maart 2012 22:49 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Losschroeven,omdraaien en weer vast schroeven.
Wat zou je zonder de briljante tips op dit forum toch moeten he?quote:Op donderdag 29 maart 2012 10:54 schreef Braddie het volgende:
[..]
Pick-up is gister om gedraaid, klinkt tof in dat stratje!.
Wil die gitaar sowieso flink onder handen nemen, en als het even meezit (Dus schuld afgelost etc) koop ik volgende maand 2x Burns Tri-Sonic pick-ups, hèèrlijke pick-ups zijn dat.
Ja..... inderdaadquote:Op donderdag 29 maart 2012 10:57 schreef Zorro het volgende:
[..]
[..]
Wat zou je zonder de briljante tips op dit forum toch moeten he?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |