Ohhquote:Op dinsdag 27 maart 2012 20:14 schreef maffemuts het volgende:
[..]
Volgens de VK en Visboer mag je alleen verse eten, en niet de vacuumverpakte
Tis niet dat ik er 10 van in een week op vreet, alhoewel ik t wel zou kunnen
Zwanger zekerquote:Op dinsdag 27 maart 2012 20:48 schreef Sorbootje het volgende:
Mijn guacemole (schreef ik het net écht met een q?) is de bom. Deze week nog maar een keer maken.
Morgen brandnetelrisotto. Ook zo'n verslaving, risotto.... En brandnetels genoeg hier
Succes SWJ en SWJ-Vrouw, en gelijk heeft ze wel natuurlijkquote:Op dinsdag 27 maart 2012 20:49 schreef SuperwormJim het volgende:
En ik ben weer thuis van het ziekenhuis.
Ik heb m'n vrouw achter gelaten daar. Ik moest naar huis van d'r: 'Een nacht goed slapen heb je nodig. Je moet er (over)morgen voor me zijn!'. Daar heeft ze gelijk in ook.![]()
Pfffff .... zo ga je smorgens zonder zorgen naar je werk, en aan het eind van de dag blijkt dat alles sneller gaat dan verwacht en kan ik morgen of overmorgen die kleine al in mn armen hebben
Van harte! Ik heb de OP aangevuld met jouw 3,4cm grote wonderquote:Op dinsdag 27 maart 2012 22:21 schreef Spockjuh_ het volgende:
vanavond eerste keer naar de verloskundige geweest. alles zit erop en eraan, 3,4 cm groot en nu 10 weken en 1 dag onderweg aldus de expert..uitgerekend zijn we op 22 oktober, op naar de 20 weken echo!
Ja hoor, dat is ook een keuze. Maar dan nog vind ik het een vreemd onderzoek. Op het moment dat je beslist mee te doen, is het een soort van Russisch roulette geworden.quote:Op woensdag 28 maart 2012 08:53 schreef Asyniur het volgende:
SWJ, je kan toch ook gewoon níet deelnemen aan het onderzoek?
I know. Mijn tweede is dmv IUI verwekt... daarvoor heb ik ook Pregnyl gebruikt en toen ik zwanger was geplast voor MvM.quote:Op woensdag 28 maart 2012 08:55 schreef Twinkle20 het volgende:
Nou daar zou ik dus ook niet aan mee gaan werken dan.
Diaan ik ben twee weken terug ook begonnen met MvM. Kleine moeite en je doet er een hoop anderen een hoop plezier mee
Het is gewoon een (dubbel)blind onderzoek. Niks vreemds aan.quote:Op woensdag 28 maart 2012 08:53 schreef SuperwormJim het volgende:
[..]
Ja hoor, dat is ook een keuze. Maar dan nog vind ik het een vreemd onderzoek. Op het moment dat je beslist mee te doen, is het een soort van Russisch roulette geworden.
-ruimte in de vriezer voor ijsjes en aardappelkroketjesquote:Op woensdag 28 maart 2012 09:06 schreef Regenboogjes het volgende:
Uhm, wat zijn ook alweer de praktische dingen die je moet regelen als zwangere? Ik kwam op dit lijstje:
- Aanmelden bij verloskundige / ziekenhuis
- Melding doen bij de huisarts
- Kraamzorg aanvragen
- Kraampakket aanvragen
- Kinderdagverblijf regelen (mits gewenst natuurlijk)
- Werkgever inlichten
- Zwangerschapsverlof regelen
- Zwangerschapsgym/yoga/whatever bekijken en eventueel aanmelden
Mis ik iets?
En ja, ik weet dat er ook spullen voor de baby etc. nodig zijn, het gaat me echt even om de regeldingen.
Zou ik doen jaquote:Op woensdag 28 maart 2012 09:07 schreef Sorbootje het volgende:
Die ijsjes at/eet ik altijd op vakantie in Italië. Toen AH ze een paar jaar geleden ineens ook in NL ging verkopen heb ik met mezelf afgesproken dat ik ze niet ga kopen. Ze horen voor mij bij Italië. Nu kom ik daar doorgaans zeker twee keer per jaar, dus het is te doen(nog zes weekjes...het is zo fijn om zwanger te zijn in Italië, mensen reageren daar zo leuk op een zwangere buik én op kleine kinderen. Ik denk alleen dat ik het draagmoederschapverhaal maar een beetje voor me ga houden zo tussen de katholieken
)
Even voor mijn begrip: wat is daar erg aan?quote:Op woensdag 28 maart 2012 09:07 schreef nijnepijn het volgende:
Ik doe deze keer (net als vorige keer) niet mee aan mvm. Ik woon in een flat, en zag een paar jaar terug dat de flessen worden opgehaald bij de buitendeur van de flat. Dat is niet heel erg praktisch. Toen heb ik zo'n krat met flessen best een tijd bij die deur zien staan.
Dat een van die flessen in de bosjes lag na verloop van tijd. Ik woon niet in de meest nette buurt van de stad.quote:Op woensdag 28 maart 2012 09:09 schreef Sorbootje het volgende:
[..]
Even voor mijn begrip: wat is daar erg aan?
Onze kraam bij Lennon is verhuisd naar Amsterdamquote:Op woensdag 28 maart 2012 09:08 schreef nijnepijn het volgende:
Dat lijstje heb ik ook in mijn hoofd regenboogjes. Vanaf wanneer eigenlijk kraamzorg aanvragen? Na de echo? Ik wil graag weer dezelfde kraam als de vorige keer.
Ik ook niet. Volgens mij gaat dat automatisch bij mijn uitvaartverzekering! Wij hebben Dela.quote:Op woensdag 28 maart 2012 09:16 schreef Kersjes het volgende:
een begrafenisverzekering regelen? Dat heb ik nog nooit bedacht, bij geen van de zwangerschappen.
Erkenning tijdens de zwangerschapquote:Op woensdag 28 maart 2012 09:08 schreef Gerberaatje het volgende:
Als je niet getrouwd bent gezag regelen?? (geen idee wanneer je dat moet doen, ik ben getrouwd dus niet aan hoeven denken...)
Ik moet sowieso huilen van die stem. En da's niet positiefquote:Op woensdag 28 maart 2012 09:17 schreef Kyara het volgende:
Kleertjes kopen Regenboogjes, heel veel kleertjes en spuugdoekjes en hydrofielen en luiers en nou ja, you get the picture.
Wie trouwens nog even lekker wil janken: even het nummer for the first time van Rod Stewart downloaden luisteren.
heb je nu al een ijsje op?quote:Op woensdag 28 maart 2012 09:26 schreef Gerberaatje het volgende:
Oké, ik ben weer helemaal om... goddelijk! Alleen het dropstaafje is wat taaiig, maar daar wennen we wel weer aan![]()
Ik ga maar eens wat doen geloof ik
Dat is juist zo lekker!quote:Op woensdag 28 maart 2012 09:26 schreef Gerberaatje het volgende:
Alleen het dropstaafje is wat taaiig
Is het niet mogelijk het naar een depot te brengen?quote:Op woensdag 28 maart 2012 09:12 schreef nijnepijn het volgende:
[..]
Dat een van die flessen in de bosjes lag na verloop van tijd. Ik woon niet in de meest nette buurt van de stad.
Dat!quote:Op woensdag 28 maart 2012 09:07 schreef Sorbootje het volgende:
Die ijsjes at/eet ik altijd op vakantie in Italië. Toen AH ze een paar jaar geleden ineens ook in NL ging verkopen heb ik met mezelf afgesproken dat ik ze niet ga kopen. Ze horen voor mij bij Italië. Nu kom ik daar doorgaans zeker twee keer per jaar, dus het is te doen(nog zes weekjes...het is zo fijn om zwanger te zijn in Italië, mensen reageren daar zo leuk op een zwangere buik én op kleine kinderen. Ik denk alleen dat ik het draagmoederschapverhaal maar een beetje voor me ga houden zo tussen de katholieken
)
Dank je!quote:Op woensdag 28 maart 2012 09:50 schreef Gerberaatje het volgende:
Ja je kunt gewoon zelf bellen... het ligt aan de pijntjes wat voor fysio, anders gewoon even bellen en voorleggen?
Volgens mij niet... maar die slaapt dan denk ik wel uitquote:
Dit is Dela in elk geval... Yarden was ik ten tijde van muppets zwangerschap verzekerd en die deden het ook.quote:Kinderen zijn vanaf 24 weken zwangerschap tot twee maanden na de geboorte automatisch meeverzekerd voor de Basisverzekering van het UitvaartPlan. Meldt na de geboorte uw zoon of dochter zo snel mogelijk aan voor het DELA UitvaartPlan. Geef de geboorte door:
Ook de test van MvM was duidelijk positief, fijn om het nog een keer bevestigd te zien.quote:Is mijn baby tijdens de zwangerschap verzekerd?
Kinderen zijn vanaf 24 weken zwangerschap tot twee maanden na de geboorte automatisch meeverzekerd voor de Basisverzekering van het UitvaartPlan. Meldt na de geboorte uw zoon of dochter zo snel mogelijk aan voor het DELA UitvaartPlan. Geef de geboorte door:
via ons wijzigingenformulier
telefonisch op werkdagen van 08.00 tot 20.00 uur via tel. 040 260 16 36
schriftelijk via een brief naar DELA, Postbus 522, 5600 AM Eindhoven
Jeetje, daar sta je eigenlijk helemaal niet bij stil. Er komt inderdaad wel het een en ander bij kijken zeg.quote:Op woensdag 28 maart 2012 10:37 schreef Sorbootje het volgende:
Wij hebben ook allemaal gezellige verzekeringen moeten regelen. Een overlijdensrisico verzekering voor de wensouders (in dit geval een dubbele op naam van de wensvader, omdat K. kanker heeft gehad en die verzekering gewoon niet krijgt), een overlijdensrisicoverzekering voor mij en een maandlastbeschermer. Je hoopt het niet nodig te hebben, maar als K. en J. nu tegelijk iets overkomt dan blijft het kindje bij ons en hebben we genoeg geld om het op te voeden.
En dan moeten we binnenkort nog naar de kinderbescherming en de FIOM. Het houdt ons van de straat zullen we maar zeggen.
Ik ken het verschil nietquote:
Sorbo is uw hulp in huisquote:Op woensdag 28 maart 2012 11:44 schreef Sopho het volgende:
Sorbootje, ik had geen idee hoe het in Nederland geregeld is omtrent draagmoeder zijn. Ik vind het wel fijn dat je er zo open over bent. Je leert nog eens wat op de woensdag.
hahaha, inderdaad!quote:Op woensdag 28 maart 2012 11:47 schreef Sorbootje het volgende:
[..]
Sorbo is uw hulp in huis![]()
18 weken, joehoe! Dat begint erop te lijken!
ik was mijn wachtwoord vanochtend al vergeten. Na 1 nacht slapen.quote:Op woensdag 28 maart 2012 11:54 schreef Sopho het volgende:
96 weken in ZwedenHolysmokes! Dan ben ik echt mijn wachtwoord op werk vergeten
![]()
Ik weet het Mangostine, het gaat erg snel hier!
Nee, omdat ze bij de kinderbescherming natuurlijk ook wel weten waarom ik dat verklaar, kan ik dat verklaren puur voor dit kindje. Het staat dus volledig los van mijn zorg voor Isabeau.quote:Op woensdag 28 maart 2012 11:53 schreef bijtje84 het volgende:
Jeetje Sorbo wat ingewikkeld allemaal! En heeft die verklaring dat je niet voor dit kindje kunt zorgen dan geen invloed op je eigen gezinssituatie met Isabeau zeg maar? Maar waarschijnlijk is dat 1 van de redenen dat jullie naar de kinderbescherming moeten?
Het punt is dat je dat hiermee niet voorkomt. Men roept ook altijd dat commercieel draagmoederschap in Nederland verboden is, maar dat is helemaal niet waar. Je mag jezelf niet actief aanbieden als (commercieel) draagmoeder en je mag niet actief adverteren om er een te vinden, maar geld krijgen voor het dragen van een kind is niet verboden.quote:Op woensdag 28 maart 2012 12:34 schreef Troeta het volgende:
Wat een gedoe Sorbootje!!! Lijkt me echt vervelend allemaal.
Maar aan de andere kant snap ik wel dat ze dit soort dingen niet te makkelijk maken vanwege baby's die dan verkocht worden. Heb ooit eens zo'n documentaire gezien van draagmoeders uit een arm land en dat was echt heel triest.
Wel een extreem voorbeeld, maar toch, het gebeurt.
Maar die verklaring lijkt me idd erg naar om dat zo ff op papier te zetten.
Dit dus. Midas heeft dus een week in het ziekenhuis gelegen door een infectie en we namen gewoon een kerngezonde baby mee naar huis maar ook hier geen kraamzorg meer. In het ziekenhuis hebben we wel leren verschonen en flesje geven maar hij kan maar 1 keer in bad door het infuus. Thuis alles uitvinden ging wel maar ideaal was het niet. En wij hadden dan nog een gezonde baby van 3,5 kilo.quote:Op woensdag 28 maart 2012 12:14 schreef covie het volgende:
Wat ik sowieso raar vind is dat als je baby(s) te vroeg wordt geboren je niet of nauwelijks nog recht hebt op kraamzorg als je thuis bent. Tuurlijk leer je ook in het ziekenhuis luiers verschonen en de baby(s) in bad doen. Maar ik denk dat het fijn is om thuis hulp te krijgen bij het opstarten. Ook omdat juist die kindjes vaak extra zorg nodig hebben/omdat je er 2 hebt.
Stomme vraag misschien, maar dit heeft geen consequenties voor Isabeau? Omdat je 'formeel' aangeeft niet in staat bent voor dit kindje te zorgen, gaan ze daar dan niet verder op in? Of is het echt alleen de formaliteit?quote:Op woensdag 28 maart 2012 11:33 schreef Sorbootje het volgende:
Zij mogen het kindje na de geboorte meenemen op grond van pleegzorg, maar daarvoor moet ik eerst verklaren dat ik niet in stáát ben om voor dit kind te zorgen. Iets wat heel naar voelt als je zelf moeder bent.
Succes SWJ!!!quote:Op woensdag 28 maart 2012 13:28 schreef SuperwormJim het volgende:
Sorry dat ik er zo tussendoor kom .... maar heel even een korte update vanuit het ziekenhuis. Er is nog geen ontsluiting volgens de dokter, wel volgen de weeën elkaar snel op en worden ze ook heftiger.
Nee, heeft geen consequenties voor Isabeau. De raad weet waarom je dit verklaart en daarvoor is de mogelijkheid er om dit over specifiek dít kind te verklaren.quote:Op woensdag 28 maart 2012 14:38 schreef Gerberaatje het volgende:
[..]
Stomme vraag misschien, maar dit heeft geen consequenties voor Isabeau? Omdat je 'formeel' aangeeft niet in staat bent voor dit kindje te zorgen, gaan ze daar dan niet verder op in? Of is het echt alleen de formaliteit?
Als ik nog potdicht zit gaat ze niet strippen nee, maar dan toucheert ze in elk geval wat heftiger... Alles om te proberen de verweking in gang te zetten...quote:Op woensdag 28 maart 2012 15:06 schreef octopussy het volgende:
Goed gesprek geweest FluugNaar mijn weten kunnen ze alleen niet strippen als je nog potdicht zit, maar misschien dat het toucheren wel wat helpt om het op gang te helpen.
Ik snap eigenlijk niet waarom ze tegen strippen zouden kunnen zijn
Voor je het weet begin je wéér te squirtenquote:Op woensdag 28 maart 2012 15:11 schreef flugeltje het volgende:
[..]
maar dan toucheert ze in elk geval wat heftiger...
Wij hebben bij thuiskomst uit het ziekenhuis ook verminderd kraamzorg gehad, maar via verzekering nog extra dagen wegens de situatie. Voor de verzekerden bij VGZ pakket Gezin iets om te onthouden!quote:Op woensdag 28 maart 2012 12:47 schreef Kyara het volgende:
[..]
Dit dus. Midas heeft dus een week in het ziekenhuis gelegen door een infectie en we namen gewoon een kerngezonde baby mee naar huis maar ook hier geen kraamzorg meer. In het ziekenhuis hebben we wel leren verschonen en flesje geven maar hij kan maar 1 keer in bad door het infuus. Thuis alles uitvinden ging wel maar ideaal was het niet. En wij hadden dan nog een gezonde baby van 3,5 kilo.
ik merk af en toe ook nog wel dat ik de handigheidjes en weetjes mis die je normaal van de kraamzorg leert.
Nooooooooquote:
Dat zou Martijn niet erg vinden, hij vind deze VK erg tofquote:Op woensdag 28 maart 2012 15:20 schreef Sorbootje het volgende:
[..]
Voor je het weet begin je wéér te squirten
Jeutje! Dat meen je!quote:Op woensdag 28 maart 2012 20:06 schreef JDude het volgende:
Kuuks is flauwgevallen en terug in zkh. Ijzergehalte is niet verbeterd sinds zaterdag. Waarschijnlijk transfusie straks, en morgen weer naar huis.
Met Billie alles goed, die ligt bij mij te slapen op m'n borst.
Ach gos, wat naar.... De transfusie zal vast een hoop helpen. Succes met Billie vannachtquote:Op woensdag 28 maart 2012 20:06 schreef JDude het volgende:
Kuuks is flauwgevallen en terug in zkh. Ijzergehalte is niet verbeterd sinds zaterdag. Waarschijnlijk transfusie straks, en morgen weer naar huis.
Die mag bij Kuuks in zkh blijven. Ook maar beter. Gezien mijn huidige staat van wrak.quote:
Het wordt echt beter...quote:Op woensdag 28 maart 2012 20:17 schreef JDude het volgende:
[..]
Die mag bij Kuuks in zkh blijven. Ook maar beter. Gezien mijn huidige staat van wrak.
Ja, als het even kan wel. Gelukkig werk ik dankzij de crisis momenteel op basis van twee nulurencontracten, die liggen allebei tot nader order stil.quote:Op woensdag 28 maart 2012 20:19 schreef flugeltje het volgende:
Het wordt echt beter...
Heftige kraamtijd zo, neem jij ook je rust?
quote:Op woensdag 28 maart 2012 20:06 schreef JDude het volgende:
Verstandig... Niemand heeft er wat aan als jij ook nog in de lappenmand terecht komt, ga vannacht in elk geval lekker op tijd naar bed en probeer wat uit te slapen. Fluugs ordersquote:Op woensdag 28 maart 2012 20:23 schreef JDude het volgende:
[..]
Ja, als het even kan wel. Gelukkig werk ik dankzij de crisis momenteel op basis van twee nulurencontracten, die liggen allebei tot nader order stil.
Ook als je hem eerst op pauze zet en dan een printscreen maakt?quote:Op woensdag 28 maart 2012 20:40 schreef Marjolijntje het volgende:
Jeetje, hoop dat Kuuks snel opknapt! Dat is schrikken zo!
Pretecho was leuk! Alleen ben ik nu enorm sjaggo omdat ik dus niks 'kan' met de DVD. Ja, kan em afkijken, maar een printscreen maken lukt niet want dan krijg ik alleen maar blokjes.
quote:Op woensdag 28 maart 2012 20:47 schreef flugeltje het volgende:
Pietje ligt trouwens klemvast en kijkt daar niet al te blij bij
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 28 maart 2012 20:36 schreef clauwheee het volgende:
Jeetje JD en Kuuks, wat een schrik. Hopelijk knapt ze nu snel op! Fijn dat Billie goed gaat.
SJ wachten duurt lang hè! Succes!
Fluug dat klinkt alsof ze goed met je meedenken!
Son, waar is die van? Ikwillumookwel
Marjolijntje, hoe was de pretecho?
Heb je geen foto`s meegekregen dan?quote:Op woensdag 28 maart 2012 20:45 schreef Marjolijntje het volgende:
Mja, achteraf had ik het beter niet kunnen doen. Ben echt enorm sjaggo. En boos op mn vriend, want die wil geen cd-rom speler in zn pc want dat staat lelijk. Ik heb er dus een mooie onderzetter bij nukutzooi.
quote:Op woensdag 28 maart 2012 21:26 schreef clauwheee het volgende:
LeNeHe,Wat een k--zooi. Kan ik me wel voorstellen hoor, dat dat binnen komt
Nou beetje, Son. Groningen
Ja zo ver is dat nietquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
Nee dan is mijn vrouw uitgerekend.quote:Op woensdag 28 maart 2012 16:58 schreef Mangostine het volgende:
want vanaf dat moment is je vriendin zwanger?
Dat staat in ieder geval wel in de planning. Het is gelukkig een stuk prettiger, nu ze de ruggenprik heeft gekregen.quote:Op donderdag 29 maart 2012 08:45 schreef Twinkle20 het volgende:
SWJ fijn dat er een beetje vaart in zit .. wellicht dat je vandaag nog papa wordt![]()
Dan mag je hier gelijk blijven hoor, zodra je vrouw bevallen is mag je door naar het babietjestopic.quote:Op donderdag 29 maart 2012 08:48 schreef avw1982 het volgende:
[..]
Nee dan is mijn vrouw uitgerekend.
Ik heb weinig last van gênequote:Op donderdag 29 maart 2012 10:32 schreef Asyniur het volgende:
Ik 'yay' even met je mee Coco!
jij ranzigerd!
Bij onze 20-wekenecho was het écht niet te missen. Nou wilden wij het wel weten, maar het geslacht is zeker 3x voluit in beeld geweestquote:Op donderdag 29 maart 2012 10:51 schreef covie het volgende:
Oooh even nog een snel vraagje: hoe groot is de kans dat je het per ongelijk toch ziet wat het is nu?
Want ik wil het echt niet weten!!
Nog maar even voor de zekerheid zeggen dan... (maar ik zie die foto op babybytes bij 32 wk, nou daar kan je dan niet omheen als de echo zo begint.)
Nouhou, een ex-collegaatje van mij heeft iets voor de 20 weken een echo gehad (België, daar doen ze dat al eerder, geslacht bepalen, zeg maar), en toen dachten ze dat het een jongetje was. Bleek het na een maand ofzo een meisje te zijnquote:Op donderdag 29 maart 2012 10:55 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Bij onze 20-wekenecho was het écht niet te missen. Nou wilden wij het wel weten, maar het geslacht is zeker 3x voluit in beeld geweest. Ik denk dat een leek het dan ook wel doorheeft.
Veel plezier iig!
Als je het van te voren aangeeft, zullen ze proberen het niet in beeld te brengenquote:Op donderdag 29 maart 2012 10:51 schreef covie het volgende:
Oooh even nog een snel vraagje: hoe groot is de kans dat je het per ongelijk toch ziet wat het is nu?
Want ik wil het echt niet weten!!
Nog maar even voor de zekerheid zeggen dan... (maar ik zie die foto op babybytes bij 32 wk, nou daar kan je dan niet omheen als de echo zo begint.)
Wacht, ik pak er even de foto bijquote:Op donderdag 29 maart 2012 10:59 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Nouhou, een ex-collegaatje van mij heeft iets voor de 20 weken een echo gehad (België, daar doen ze dat al eerder, geslacht bepalen, zeg maar), en toen dachten ze dat het een jongetje was. Bleek het na een maand ofzo een meisje te zijnHet piemeltje was/waren nogal grote/opgezette schaamlippen
Bij onze praktijk is het tegenwoordig standaard, zo rond de 30 weken. De gewone controles duren bij mij ook maar 5 min.quote:Op donderdag 29 maart 2012 11:09 schreef Xanteh het volgende:
Krijgt iedereen hier nou een groei echo aan het einde of lijkt het alleen maar zo?![]()
Bij mij wordt gevraagd hoe het met me gaat, hartje wordt beluisterd, buik wordt opgemeten en dat was het. En aangezien ik (gelukkig) nooit ergens last van heb sta ik binnen 5 minuten alweer buiten het ziekenhuis,
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |