Het punt is dat je dat hiermee niet voorkomt. Men roept ook altijd dat commercieel draagmoederschap in Nederland verboden is, maar dat is helemaal niet waar. Je mag jezelf niet actief aanbieden als (commercieel) draagmoeder en je mag niet actief adverteren om er een te vinden, maar geld krijgen voor het dragen van een kind is niet verboden.quote:Op woensdag 28 maart 2012 12:34 schreef Troeta het volgende:
Wat een gedoe Sorbootje!!! Lijkt me echt vervelend allemaal.
Maar aan de andere kant snap ik wel dat ze dit soort dingen niet te makkelijk maken vanwege baby's die dan verkocht worden. Heb ooit eens zo'n documentaire gezien van draagmoeders uit een arm land en dat was echt heel triest.
Wel een extreem voorbeeld, maar toch, het gebeurt.
Maar die verklaring lijkt me idd erg naar om dat zo ff op papier te zetten.
Dit dus. Midas heeft dus een week in het ziekenhuis gelegen door een infectie en we namen gewoon een kerngezonde baby mee naar huis maar ook hier geen kraamzorg meer. In het ziekenhuis hebben we wel leren verschonen en flesje geven maar hij kan maar 1 keer in bad door het infuus. Thuis alles uitvinden ging wel maar ideaal was het niet. En wij hadden dan nog een gezonde baby van 3,5 kilo.quote:Op woensdag 28 maart 2012 12:14 schreef covie het volgende:
Wat ik sowieso raar vind is dat als je baby(s) te vroeg wordt geboren je niet of nauwelijks nog recht hebt op kraamzorg als je thuis bent. Tuurlijk leer je ook in het ziekenhuis luiers verschonen en de baby(s) in bad doen. Maar ik denk dat het fijn is om thuis hulp te krijgen bij het opstarten. Ook omdat juist die kindjes vaak extra zorg nodig hebben/omdat je er 2 hebt.
Stomme vraag misschien, maar dit heeft geen consequenties voor Isabeau? Omdat je 'formeel' aangeeft niet in staat bent voor dit kindje te zorgen, gaan ze daar dan niet verder op in? Of is het echt alleen de formaliteit?quote:Op woensdag 28 maart 2012 11:33 schreef Sorbootje het volgende:
Zij mogen het kindje na de geboorte meenemen op grond van pleegzorg, maar daarvoor moet ik eerst verklaren dat ik niet in stáát ben om voor dit kind te zorgen. Iets wat heel naar voelt als je zelf moeder bent.
Succes SWJ!!!quote:Op woensdag 28 maart 2012 13:28 schreef SuperwormJim het volgende:
Sorry dat ik er zo tussendoor kom .... maar heel even een korte update vanuit het ziekenhuis. Er is nog geen ontsluiting volgens de dokter, wel volgen de weeën elkaar snel op en worden ze ook heftiger.
Nee, heeft geen consequenties voor Isabeau. De raad weet waarom je dit verklaart en daarvoor is de mogelijkheid er om dit over specifiek dít kind te verklaren.quote:Op woensdag 28 maart 2012 14:38 schreef Gerberaatje het volgende:
[..]
Stomme vraag misschien, maar dit heeft geen consequenties voor Isabeau? Omdat je 'formeel' aangeeft niet in staat bent voor dit kindje te zorgen, gaan ze daar dan niet verder op in? Of is het echt alleen de formaliteit?
Als ik nog potdicht zit gaat ze niet strippen nee, maar dan toucheert ze in elk geval wat heftiger... Alles om te proberen de verweking in gang te zetten...quote:Op woensdag 28 maart 2012 15:06 schreef octopussy het volgende:
Goed gesprek geweest FluugNaar mijn weten kunnen ze alleen niet strippen als je nog potdicht zit, maar misschien dat het toucheren wel wat helpt om het op gang te helpen.
Ik snap eigenlijk niet waarom ze tegen strippen zouden kunnen zijn
Voor je het weet begin je wéér te squirtenquote:Op woensdag 28 maart 2012 15:11 schreef flugeltje het volgende:
[..]
maar dan toucheert ze in elk geval wat heftiger...
Wij hebben bij thuiskomst uit het ziekenhuis ook verminderd kraamzorg gehad, maar via verzekering nog extra dagen wegens de situatie. Voor de verzekerden bij VGZ pakket Gezin iets om te onthouden!quote:Op woensdag 28 maart 2012 12:47 schreef Kyara het volgende:
[..]
Dit dus. Midas heeft dus een week in het ziekenhuis gelegen door een infectie en we namen gewoon een kerngezonde baby mee naar huis maar ook hier geen kraamzorg meer. In het ziekenhuis hebben we wel leren verschonen en flesje geven maar hij kan maar 1 keer in bad door het infuus. Thuis alles uitvinden ging wel maar ideaal was het niet. En wij hadden dan nog een gezonde baby van 3,5 kilo.
ik merk af en toe ook nog wel dat ik de handigheidjes en weetjes mis die je normaal van de kraamzorg leert.
Nooooooooquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |