abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_109603289
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 12:34 schreef Troeta het volgende:
Wat een gedoe Sorbootje!!! Lijkt me echt vervelend allemaal.
Maar aan de andere kant snap ik wel dat ze dit soort dingen niet te makkelijk maken vanwege baby's die dan verkocht worden. Heb ooit eens zo'n documentaire gezien van draagmoeders uit een arm land en dat was echt heel triest.
Wel een extreem voorbeeld, maar toch, het gebeurt.
Maar die verklaring lijkt me idd erg naar om dat zo ff op papier te zetten.
Het punt is dat je dat hiermee niet voorkomt. Men roept ook altijd dat commercieel draagmoederschap in Nederland verboden is, maar dat is helemaal niet waar. Je mag jezelf niet actief aanbieden als (commercieel) draagmoeder en je mag niet actief adverteren om er een te vinden, maar geld krijgen voor het dragen van een kind is niet verboden.

Juist omdat het in NL zo slecht geregeld is gaan steeds meer stellen naar het buitenland voor een (commerciele) draagmoeder.
  woensdag 28 maart 2012 @ 12:47:40 #152
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_109603438
quote:
2s.gif Op woensdag 28 maart 2012 12:14 schreef covie het volgende:
Wat ik sowieso raar vind is dat als je baby(s) te vroeg wordt geboren je niet of nauwelijks nog recht hebt op kraamzorg als je thuis bent. Tuurlijk leer je ook in het ziekenhuis luiers verschonen en de baby(s) in bad doen. Maar ik denk dat het fijn is om thuis hulp te krijgen bij het opstarten. Ook omdat juist die kindjes vaak extra zorg nodig hebben/omdat je er 2 hebt.
Dit dus. Midas heeft dus een week in het ziekenhuis gelegen door een infectie en we namen gewoon een kerngezonde baby mee naar huis maar ook hier geen kraamzorg meer. In het ziekenhuis hebben we wel leren verschonen en flesje geven maar hij kan maar 1 keer in bad door het infuus. Thuis alles uitvinden ging wel maar ideaal was het niet. En wij hadden dan nog een gezonde baby van 3,5 kilo.

ik merk af en toe ook nog wel dat ik de handigheidjes en weetjes mis die je normaal van de kraamzorg leert.
pi_109603543
Ik kreeg nog wel couveuse nazorg maar dat stelde echt niks voor. Ik vind dat ze daar wel iets in kunnen verbeteren.
pi_109603599
Troeta dat klopt inderdaad. Het overgrote deel van de werkgevers zal bij een meerlingzwangerschap en een daarmee gerelateerde ziekmelding niet moeilijk doen. Het UWV keert in dat geval gewoon uit.
Ik zit ook vanaf afgelopen maandag officieel voor 50% in de ziektewet.
Maar inderdaad, wat meer kraamzorg zou ook niet verkeerd zijn denk ik.
Maar in het geval van kraamzorg zijn wij weer het enige land dat dat aanbied. In de rest van Europa kennen ze dat niet. Je bevalt dan sowieso altijd in het ziekenhuis, thuis bevallen doen ze echt niet aan. En kraamzorg dus ook niet. Je ligt gewoon een volle week in het ziekenhuis, en daarna wordt er verwacht dat je zelf voor eventuele benodige mantelzorgers gezorgd hebt.
pi_109603777
Ah, dat is een slechte zaak dan. Dan is het idd hopen dat er een keer iemand in de regering komt die dit soort zaken wel goed wil regelen voor draagmoeders en wensouders.

Kyara, ik heb helemaal geen handigheid en weetjes geleerd van de kraamzorg hoor. Als je niet aanvullend verzekerd bent en minimale kraamzorg afneemt stelt het sowieso niet veel voor.

Fijn dat je nu 50% mag werken bijtje. Scheelt een hoop energie,maar ben je toch nog lekker bezig.
pi_109604046
Troeta, ik heb wel heel veel aan mijn kraamhulp gehad en was ook niet aanvullend verzekerd. Ik denk dat het ook heel erg afhangt van de persoon die je krijgt.
  Jubileum moderator woensdag 28 maart 2012 @ 13:11:16 #157
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_109604119
Ik wist echt niet dat er zoveel geregeld moest worden Sorbo, wel goed natuurlijk maar er zitten meer kanten aan dan ik als leek had bedacht :o
Interessant wel :Y
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  woensdag 28 maart 2012 @ 13:11:24 #158
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_109604125
Bijtje, hoe zit dat eigenlijk met bevallen? Is dat hetzelfde als bij een eenling, in principe standaard natuurlijk bevallen?
pi_109604211
Marrije dat is wel wat de gynaecoloog het liefste wil, of naar streeft. Een natuurlijke bevalling. Ik mag niet op voorhand kiezen voor een ks ofzo.
Wel moet dan het kindje wat het dichtst bij de 'uitgang' ligt niet in stuit liggen. Als het tweede kindje in stuit ligt is dat geen probleem. Mijn jongens liggen allebei met hun koppie naar beneden, en ik zie het niet meer veranderen nu hihi (ruimtegebrek).
Dus als er op de echo's geen bijzonderheden gevonden worden waardoor een natuurlijke bevalling een risico zou kunnen vormen doen ze dat het liefst.
pi_109604335
Ik wil me trouwens ook ziek melden,maar weet niet zo goed hoe en wat ik moet doen.
Ik heb 2 banen, ene werk ik op zaterdag en doordeweeks mijn nieuwe baan.
Maar het werk van zaterdag word me te zwaar. Ik moet veel bukken,tillen en staan en ik haal mijn norm niet.
Dus wat ik niet haal moet ik maar in mijn eigen tijd,onbetaald doen.
Ik heb het al aangegeven en dat leverde een hoop gezeik op en ik zit me dan elke keer weer druk en boos te maken, maar ze doen er niks mee, vandaar dat ik me ziek wil melden.

Maar kan ik me dan gewoon ziek melden met de reden dat het te zwaar is en moeten hun het dan maar uitzoeken met de bedrijfsarts ofzo? Of moet ik gelijk al een verklaring van de verloskundige hebben?

En is het mogelijk om bij 1 baan ziek te zijn en de andere niet?
Mijn nieuwe baan is minder zwaar en die houden goed rekening met me.

Ik heb gegoogled, maar kan niet echt duidelijke antwoorden vinden.
  woensdag 28 maart 2012 @ 13:19:35 #161
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_109604403
Duidelijk. Vriendinnetje van mij is ook zwanger van een tweeling en zij ziet enorm op tegen natuurlijk bevallen. De gyn wil wel dat ze dat eerst probeert. Nou weet ik dat de ene gyn de andere niet is dus ik dacht ff kijken hoe dat bij jou zit.
  woensdag 28 maart 2012 @ 13:22:35 #162
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_109604521
Troeta, in principe moeten ze jou vervangende werkzaamheden aanbieden dacht ik? Als dat niet mogelijk is dan zou je denken dat ziek melden de oplossing is. Maar ik weet niet hoe het zit met de combi van 2 banen.
  Moderator woensdag 28 maart 2012 @ 13:28:33 #163
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_109604758
Sorry dat ik er zo tussendoor kom .... maar heel even een korte update vanuit het ziekenhuis. Er is nog geen ontsluiting volgens de dokter, wel volgen de weeën elkaar snel op en worden ze ook heftiger.
F.K.A. SuperwormJim
pi_109604943
Wow, spannend SwJ *O*
  woensdag 28 maart 2012 @ 13:36:13 #165
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_109605102
Zeker spannend swj *O*

En nog welkom nieuwe zwangere (beetje laat, maar beter laat. . .) *O*
pi_109605489
Troeta als dat werk veel zwaarder is en ze hebben geen vervangende werkzaamheden dan kan ik me best voorstellen dat je je voor 1 baan ziekmeld.

Ik zou vragen naar de arboarts en het daarmee overleggen.
Je norm moeten halen in je eigen tijd vind ik sowieso not-done (helemaal als je zwanger bent) :o

Ik hoop dat je baas niet gaat eikelen dat je het bij hem niet aankunt omdat je doordeweeks die andere baan hebt. Geen idee of ze daar wat mee kunnen.
pi_109605571
Oooh en SWJ wat spannend! Wel hopen dat de ontsluiting op gang komt! *duimduimduim*
  woensdag 28 maart 2012 @ 13:54:48 #168
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_109605932
SWJ spannend! *O* Succes! *O*
pi_109606447
*O* SWJ
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_109607816
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 11:33 schreef Sorbootje het volgende:
Zij mogen het kindje na de geboorte meenemen op grond van pleegzorg, maar daarvoor moet ik eerst verklaren dat ik niet in stáát ben om voor dit kind te zorgen. Iets wat heel naar voelt als je zelf moeder bent.

Stomme vraag misschien, maar dit heeft geen consequenties voor Isabeau? Omdat je 'formeel' aangeeft niet in staat bent voor dit kindje te zorgen, gaan ze daar dan niet verder op in? Of is het echt alleen de formaliteit?
pi_109608092
SWJ *O*

Top 5 komt zo wel erg dichtbij :9

Ben ook benieuwd hoe t met fluug gaat :* & hoe de check up ging.
  woensdag 28 maart 2012 @ 14:49:53 #172
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_109608255
quote:
7s.gif Op woensdag 28 maart 2012 13:28 schreef SuperwormJim het volgende:
Sorry dat ik er zo tussendoor kom .... maar heel even een korte update vanuit het ziekenhuis. Er is nog geen ontsluiting volgens de dokter, wel volgen de weeën elkaar snel op en worden ze ook heftiger.
Succes SWJ!!! *O* *O*

Hier weer helemaal goedgekeurd en afspraken gemaakt over een eventuele inleiding aangezien ik er eigenlijk wel vanuit ga dat 't weer inleiden gaat worden. Ze laten de regie voor een heel stuk bij Tijn en mij liggen en we hebben ook nog even de vorige keer doorgesproken. We kwamen vrij snel tot de conclusie dat eigenlijk alle bezwaren die ik nu heb vorige keer ontstaan zijn door samenloop van omstandigheden die nu eigenlijk niet meer voor zouden mogen komen. Ik hoef in elk geval ook geen 42 weken vol te maken nu, als ik eerder wil kan ik vanaf 41 weken ingeleid worden. Gaan Tijn en ik het dus nog heel even over hebben samen, maar ik denk wel dat voor die max gaan... Wat zou betekenen dat ik uiterlijk volgend weekend zou gaan bevallen.

En ze heeft me gezegd dat ze me volgende week eventueel stiekem wil toucheren en indien mogelijk strippen, doen ze eik niet op ons ziekenhuis, maar ze snapt heel goed dat ik in elk geval al heel graag iets wil doen om te voorkomen dat ik weer potdicht aan een inleiding moet beginnen
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_109608439
Klinkt goed fluug :)
pi_109608446
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 14:38 schreef Gerberaatje het volgende:

[..]

Stomme vraag misschien, maar dit heeft geen consequenties voor Isabeau? Omdat je 'formeel' aangeeft niet in staat bent voor dit kindje te zorgen, gaan ze daar dan niet verder op in? Of is het echt alleen de formaliteit?
Nee, heeft geen consequenties voor Isabeau. De raad weet waarom je dit verklaart en daarvoor is de mogelijkheid er om dit over specifiek dít kind te verklaren.
pi_109608469
Fluugs het eind is echt in zicht! En wel fijn dat ze een beetje om het protocol heen wil fietsen. :)
pi_109608872
Goed gesprek geweest Fluug ^O^ Naar mijn weten kunnen ze alleen niet strippen als je nog potdicht zit, maar misschien dat het toucheren wel wat helpt om het op gang te helpen.
Ik snap eigenlijk niet waarom ze tegen strippen zouden kunnen zijn :?
  woensdag 28 maart 2012 @ 15:11:15 #177
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_109609070
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 15:06 schreef octopussy het volgende:
Goed gesprek geweest Fluug ^O^ Naar mijn weten kunnen ze alleen niet strippen als je nog potdicht zit, maar misschien dat het toucheren wel wat helpt om het op gang te helpen.
Ik snap eigenlijk niet waarom ze tegen strippen zouden kunnen zijn :?
Als ik nog potdicht zit gaat ze niet strippen nee, maar dan toucheert ze in elk geval wat heftiger... Alles om te proberen de verweking in gang te zetten...
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_109609380
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 15:11 schreef flugeltje het volgende:

[..]

maar dan toucheert ze in elk geval wat heftiger...
Voor je het weet begin je wéér te squirten :P
pi_109609495
quote:
17s.gif Op woensdag 28 maart 2012 12:47 schreef Kyara het volgende:

[..]

Dit dus. Midas heeft dus een week in het ziekenhuis gelegen door een infectie en we namen gewoon een kerngezonde baby mee naar huis maar ook hier geen kraamzorg meer. In het ziekenhuis hebben we wel leren verschonen en flesje geven maar hij kan maar 1 keer in bad door het infuus. Thuis alles uitvinden ging wel maar ideaal was het niet. En wij hadden dan nog een gezonde baby van 3,5 kilo.

ik merk af en toe ook nog wel dat ik de handigheidjes en weetjes mis die je normaal van de kraamzorg leert.
Wij hebben bij thuiskomst uit het ziekenhuis ook verminderd kraamzorg gehad, maar via verzekering nog extra dagen wegens de situatie. Voor de verzekerden bij VGZ pakket Gezin iets om te onthouden!
pi_109609934
Go SWJ en vrouw!! *O*

Goed verhaal Fluug! Fijn om zelf iets meer de regie in handen te krijgen op deze manier. Wauw eigenlijk zouden jullie dus nu zelf de geboortedag/verjaardagsdatum kunnen kiezen! ;)

Zoe lekker dat je vent zo vlak voor het einde nog een poosje vrij is!

Poeh, middagdutje gedaan. Zit nu even in de zon. Ga nog maar een ijsje pakken denk ik hihi.
pi_109612065
Zo even bijgelezen..

SWJ succes met je vrouwtje en aanstaande kindje! Hoop dat het een beetje wil doorzetten!

Zoe mijlpaal *O* .. en alle andere mijlpalen *O* *O*

Sorbo jezus wist echt niet dat er zoveel op je af kwam als je draagmoeder bent .. Petje af hoor.

Hier verder niet veel boeiends.

Fijne dag gehad qua zwanger zijn ... bijna niet misselijk, beetje moe maar heb veel gedaan vandaag.
En mijn buik begint door de dag heen echt te bollen.. 's morgens valt nog wel mee, smiddags is ie echt HUGE. Darmen ja.. kweet het :') ... Maar toch. Moet er wel even aan wennen! Ik met een dikke buik haha.
  woensdag 28 maart 2012 @ 16:43:39 #182
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_109612661
Bwuhhh, na een paar goede dagen gaat het hier vandaag weer beroerd. Ik baal er zo van, had echt gehoopt dat het nu over zou zijn met die ellende :(
.... met gevoel voor drama....
pi_109612916
Och Kers :( je krijgt het wel weer voor je kiezen hč? Sterkte. :*
pi_109613082
Denk dat ik na 17 augustus vaker in dit voor mij onbekende gedeelte van het forum te vinden ben. O-)
pi_109613382
want vanaf dat moment is je vriendin zwanger?
pi_109614276
Nog een kwartiertje en dan in de auto richting pretecho. Ik ben zo enorm benieuwd naar ons meisje en hoe ze er nu uit ziet!
Mama van F. (2012) en M. (2016)
  † In Memoriam † woensdag 28 maart 2012 @ 17:21:14 #187
309370 Nanadu
pi_109614529
Jeetje sorbo wat een gedoe eromheen allemaal, maar het blijft echt super dat je het doet ^O^

*O* mijlpaal sopho *O* .

Ik ben vandaag ook alweer 22 weken *O* Het gaat zo snel bij de tweede. Wij hebben nog steeds niks gekocht voor ons jongetje :@ De tijd vliegt voorbij en zo druk steeds.
pi_109615088
Buhh Kersjes wat klote voorj e .. herken het wel. ene moment heb je nog een goeie dag.. andere moment slaat dat 180 graden om .. echt klote voor je :{
pi_109615165
Ik sta al in de top 5 *begint peentjes te zweten* :o
pi_109615380
Even een egopost;

Vanmiddag te horen gekregen dat ik vanaf eind mei geen baan meer heb :'(
Het gaat slecht met het bedrijf en er komt een reorganisatie en aangezien het mijn 3e jaarcontract was houdt het hier op voor mij.
Kakzooi :{
I found myself alone,
Alone above the raging sea
That stole the only boy I loved
And drowned him deep inside of me
pi_109616884
Ohh jij ook al. Jeetje wat een gedoe bij ons allemaal zeg.
Zag je het aankomen of was het een grote verrassing?
pi_109616934
LeNeHe ook al -O-
Het zou mij ook gerust kunnen gaan gebeuren, ik probeer maar zo lang mogelijk mijn mond te houden.
  woensdag 28 maart 2012 @ 18:50:27 #193
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_109617936
Wij zijn weer goedgekeurd bij de vlos *O*

LeNeHe, wat balen zeg!
  woensdag 28 maart 2012 @ 19:02:39 #194
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_109618404
Spockjuh, wat gaaf! Gefeliciteerd!! :D Dan zitten we zowat gelijk, jij loopt dan 1 dag voor op mij :P :+ Wat gaaf *G*

SWJ, ja, zo gaat gerandomiseerd onderzoek :) Er zijn ontzettend veel ethische voorwaarden waaraan zo'n onderzoek moet voldoen, en het is ALTIJD zo dat je tussendoor, als je wilt, gewoon kunt stoppen :) Als het goed is legt je arts dat allemaal uit en krijg je ook een formulier wat je moet tekenen (en een folder!) waarin je rechten staan als je deelneemt aan een onderzoek :)

Gerandomiseerd onderzoek is juist heel waardevol, omdat mensen geen behandeling kiezen maar deze wordt toegewezen, daarmee kijken ze wat de beste manier is. Je wordt juist extra in de gaten gehouden als je meedoet aan onderzoek :)
Wat zijn jullie er allemaal negatief over! Ja, er gaat veel geld in om, maar het is juist ook enorm waardevol voor de wetenschap :)

Als jullie meer willen weten moeten jullie het maar vragen, ik heb in die sector gewerkt :)

quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 09:28 schreef Mangostine het volgende:
Ditte.

[ afbeelding ]

nomnom.
Noooooooo :o SUBWAY! OMFG :9 :9~ ME WANTZ!

Kut ja, kraamzorg. :') Dat moet ik nu ECHT gaan regelen _O- Nouja, van het weekend :+

Bizar idd Sorbo. Het ligt idd heel gevoelig, net als bijv. abortus, maar het is toch jammer dat er niet enigzins wetgeving voor wordt gemaakt om ouders en draagmoeders daarin tegemoet te komen..

Spannend SWJ en succes!! :D *G*

LeNeHe; he jeetje.. wat klote!!! -O- Bah! Sterkte meis :*
I never look back, darling. It distracts from the now.
  woensdag 28 maart 2012 @ 19:07:21 #195
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_109618630
Flugel, dat is goed nieuws, gelukkig nemen ze je serieus en komen ze met wat suggesties. Ik hoop voor je dat het het zover niet komt :)

Xanteh, krijg jij eigenlijk een jongen of een meisje?

Lenehe, :*
  woensdag 28 maart 2012 @ 19:08:06 #196
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_109618656
Ohja, en wat wel minder was vandaag.... stond in een (grote) kamer terwijl er een röntgenfoto gemaakt werd. -O- Had het te laat door, anders had ik achter een muur kunnen gaan staan. Heb me nog omgedraaid en ben een stukje verder weggelopen maar weet niet hoeveel zin dat had :') Las ff op internet maar volgens mij is het vooral belangrijk dat je niet in de straling zelf loopt zeg maar... Dus ik neem aan dat het wel mee zal vallen. Kan er nu iig weinig meer aan doen, behalve volgende keer opletten en ff onopvallend weglopen :+
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_109619826
Stom werk ook allemaal!
Balen zeg Lenehe!
Ben blij dat ik t dit keer niet heb.

Oh ja en ben ik vandaag helemaal vergeten de fysio te bellen...altijd handig :P

Vandaag nog.zo'n leuk jurkje en broekje gekocht voor mn meisje O+ (en een tshirt en spijkerbroek voor dr broer. Gelijk 73 euro lichter... :'))
En ik MOET dit jumpsuitje hebben...maar vind t nergens voor normale verzendkosten...irritant...wil m in 56. Drama's van een zwangere :P

Swj spannend allemaal!
Hopelijk gaat t opschieten allemaal!

Flugel, fijn dat er iets van een plan is
pi_109619962
Wat balen LeNeHe :(
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_109621074
Mijn eten (gnocchi O+ ) blijft een beetje zo halverwege m'n slokdarm hangen. Is het nou zo moeilijk om even door te zakken naar m'n maag?
  woensdag 28 maart 2012 @ 20:06:06 #200
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_109621726
Kuuks is flauwgevallen en terug in zkh. Ijzergehalte is niet verbeterd sinds zaterdag. Waarschijnlijk transfusie straks, en morgen weer naar huis.
Met Billie alles goed, die ligt bij mij te slapen op m'n borst.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')