abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_109601067
Spannend SWJ + vrouw!

oh! *O*
mn lief heeft als ik 37&38wkn zwanger ben 2wkn vrij *O*
en na de bevalling nogmaals 2weken *O* helemaal blij!
pi_109601163
Dat lijkt me een hele angstige tijd, mocht je een draagmoeder hebben die wat verder van je af staat.
Het kindje kan dus nog een heel jaar van je afgenomen worden?

In jouw geval zul je het kindje van heel dichtbij gaan zien opgroeien. Dat is dan ook weer anders bij sommigen waarschijnlijk. Alhoewel je daar dan ook wel weer regelingen voor hebt wss.
Pff ingewikkelde stof. :) Maar het blijft prachtig dat mensen dit voor een ander doen! O+

Goed dat er mensen met ervaring voor je zijn!

SWJ :o :D
pi_109601232
Allejezus Sorbo, ik denk dat bijna niemand zich vooraf realiseert wat er allemaal bij komt kijken. Kan me nog best voorstellen dat mensen afhaken als duidelijk wordt hoe eea werkt.
Respect hoor. ^O^
  Moderator woensdag 28 maart 2012 @ 11:41:36 #129
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_109601265
Haha, ik kan de klok er op gelijk zetten :D

'Wil je even een broodje voor me pakken, lieverd?'
'Wacht nog even, er komt een hard buik aan in 3, 2, 1 .... '
'Godvrdddmmm, wat een klote-gevoel!'
F.K.A. SuperwormJim
pi_109601306
Bij mij hoeven ze daar in elk geval niet bang voor te zijn. Ik wil ECHT geen kind meer. Zo'n toffe bakken als Isabeau lukt me toch geen tweede keer.
pi_109601315
Succes swj en vrouw :*
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_109601343
Dat zijn gewoon dikke vette weeën SWJ! :D
pi_109601371
Heftig Bijtje! 24 weken is wel heel jong natuurlijk, maar leuk is anders. Kindje is kindje natuurlijk.

SWJ en vrouw, wat spannend allemaal! :o

Sorbootje, ik had geen idee hoe het in Nederland geregeld is omtrent draagmoeder zijn. Ik vind het wel fijn dat je er zo open over bent. Je leert nog eens wat op de woensdag.

Wat lekker Zoe dat je lief heerlijk lang thuis is. Samen in je wereldje verdwijnen als de kleine er is.

Voor de mijlpalen woensdag *O* 18 weken *O*
pi_109601398
SWJ en vrouw wat spannend! Succes samen :*
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_109601405
*O* voor sopho! 18 weken!
pi_109601507
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 11:44 schreef Sopho het volgende:
Sorbootje, ik had geen idee hoe het in Nederland geregeld is omtrent draagmoeder zijn. Ik vind het wel fijn dat je er zo open over bent. Je leert nog eens wat op de woensdag.
Sorbo is uw hulp in huis :P

18 weken, joehoe! Dat begint erop te lijken!
pi_109601581
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 11:47 schreef Sorbootje het volgende:

[..]

Sorbo is uw hulp in huis :P

18 weken, joehoe! Dat begint erop te lijken!
hahaha, inderdaad! :Y
pi_109601680
SWJ spannend joh!! Klinkt als het begin nu. Zet m op!

Dizzy in bijna alle andere europese landen zijn er regelingen getroffen omtrent meerlingzwangerschap. En dan vooral in zwangerschapsverlof.
Frankrijk geeft 18 weken extra bij een tweeling (totaal 34). Duitsland 4 extra weken (totaal 18), België 4 extra weken (totaal 19), Finland 9 extra weken, Polen 10 weken extra (totaal 28), Slovenië 13 extra weken per extra kind (totaal 65). In Groot Brittannië krijg je 26 weken, Italië 47, Zweden 96, Denemarken 50 en Noorwegen 52.
Ook zijn er in deze landen soms financiële tegemoetkomingen geregeld.
Het is nou niet dat ik perse dat nodig heb ofzo, of op 96 weken zwangerschapsverlof zit te wachten. Maar ik vind het wel frappant dat een land als Nederland hier niets in geregeld heeft.
pi_109601695
Sopho 18 weken al? :o

Onwaarschijnlijk, het lijkt zo kort geleden dat we samen in het 2e streepje topic zaten.
pi_109601734
Jeetje Sorbo wat ingewikkeld allemaal! En heeft die verklaring dat je niet voor dit kindje kunt zorgen dan geen invloed op je eigen gezinssituatie met Isabeau zeg maar? Maar waarschijnlijk is dat 1 van de redenen dat jullie naar de kinderbescherming moeten?
pi_109601752
96 weken in Zweden :o Holysmokes! Dan ben ik echt mijn wachtwoord op werk vergeten :P

Ik weet het Mangostine, het gaat erg snel hier!
pi_109601811
Wat een verschillen bijtje. Bizar hoor, want ik kan me goed voorstellen dat je bij een meerling echt wel behoefte hebt aan een langere verlofperiode.
Je hebt dan lijkt me èn een fysiek zwaardere zwangerschap en bevalling, en daarna een intensievere kraamperiode. (props voor de moeders met HG, zwangerschapsvergiftiging, totaalrupturen, huilbaby's en PND :* )

edit: dit is geen uitputtende pijst

[ Bericht 4% gewijzigd door Mangostine op 28-03-2012 12:04:42 ]
pi_109601842
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 11:54 schreef Sopho het volgende:
96 weken in Zweden :o Holysmokes! Dan ben ik echt mijn wachtwoord op werk vergeten :P

Ik weet het Mangostine, het gaat erg snel hier!
ik was mijn wachtwoord vanochtend al vergeten. Na 1 nacht slapen. ;(
pi_109602079
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 11:53 schreef bijtje84 het volgende:
Jeetje Sorbo wat ingewikkeld allemaal! En heeft die verklaring dat je niet voor dit kindje kunt zorgen dan geen invloed op je eigen gezinssituatie met Isabeau zeg maar? Maar waarschijnlijk is dat 1 van de redenen dat jullie naar de kinderbescherming moeten?
Nee, omdat ze bij de kinderbescherming natuurlijk ook wel weten waarom ik dat verklaar, kan ik dat verklaren puur voor dit kindje. Het staat dus volledig los van mijn zorg voor Isabeau.
pi_109602469
Val ff binnen over die verzekering; ik ben nog door/ via ouders verzekerd en 'vroeger' had je nog geen polis waarbij ongeboren kindjes werden verzekerd. Ook nooit bij stil gestaan om dit te regelen. Gelukkig konden we het allemaal financieel bolwerken.
En nu moet ik het nog steeds regelen :@
I found myself alone,
Alone above the raging sea
That stole the only boy I loved
And drowned him deep inside of me
pi_109602565
Jeetje Sorbo ik wist niet dat dat allemaal zo ingewikkeld lag.
Had inderdaad verwacht dat daar wel een normale procedure voor zou zijn... nu lijkt het meer alsof draagmoederschap alleen gedoogd is.

En wat bijtje zegt, ik vind het ook raar dat je niet meer weken krijgt bij een tweeling.
Ook zou je bij een tweeling bijv. standaard met 30 weken op zwangerschapsverlof moeten kunnen gaan.
Natuurlijk gaan de meesten wel eerder de ziektewet in, maar die stap is gewoon heel anders.

Wat ik sowieso raar vind is dat als je baby(s) te vroeg wordt geboren je niet of nauwelijks nog recht hebt op kraamzorg als je thuis bent. Tuurlijk leer je ook in het ziekenhuis luiers verschonen en de baby(s) in bad doen. Maar ik denk dat het fijn is om thuis hulp te krijgen bij het opstarten. Ook omdat juist die kindjes vaak extra zorg nodig hebben/omdat je er 2 hebt.
pi_109602603
even nog over uitvaartverzekeringen: elke maatschappij heeft daar eigen regels voor. bij ons (dela) was het zo dat de kinderen de eerste 3 maanden automatisch bij de moeder bijgeschreven staan. na die 3 maanden moeten ze een eigen stukje op de polis zeg maar. waarom ik dit schrijf: omdat als je je kind(eren) binnen die 3 maanden grens bijschrijft op je eigen polis onder hun eigen stukje, je geen medische vragen hoeft te beantwoorden en na die 3 maanden wel! dat kan soms dus tot een hele nare situatie leiden, zijnde dat de verzekering weigert om het kind te verzekeren. kijk dus goed je polis na!
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_109602759
aanvullend verzekeren mbt kraamzorg kan ook zinvol zijn. wij kregen.......... helemaal geen kraamzorg toen ravi thuiskwam. kindje van net aan 2100 gram, moest extra ijzerdrankje (op zaterdag, fijn. 3 apotheken af). het zal je eerste maar geweest zijn :X ik vond het iig echt heel slecht geregeld. ook dat we 3 dagen lang elke dag standby stonden, of hij nou wel of niet naar huis mocht.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_109603065
Wat een gedoe Sorbootje!!! Lijkt me echt vervelend allemaal.
Maar aan de andere kant snap ik wel dat ze dit soort dingen niet te makkelijk maken vanwege baby's die dan verkocht worden. Heb ooit eens zo'n documentaire gezien van draagmoeders uit een arm land en dat was echt heel triest.
Wel een extreem voorbeeld, maar toch, het gebeurt.
Maar die verklaring lijkt me idd erg naar om dat zo ff op papier te zetten.

Bijtje, het verlof is misschien niet langer, maar ziek melden vanwege zwangerschap is zo gedaan en dat is gelukkig wel allemaal goed geregeld.
Als je het niet meer trekt zou ik dat gewoon doen. Bij mijn schoonzusje die ook een tweeling kreeg deed echt helemaal niemand daar moeilijk over.
pi_109603115
Covie, het is wel toegestaan, maar men wil het niet aanmoedigen. Dus het lijkt een gedoogbeleid, maar dat is het nu ook weer net niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')