hahaha, misschien zit hier iets voor je tussenquote:Op woensdag 28 maart 2012 04:58 schreef Jumparound het volgende:
Ja dit vind ik ook. veels te vroeg! ;-)
Dat wordt sowieso het eerste strevenquote:Op dinsdag 27 maart 2012 23:40 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
ff naar de vuurtoren op en neer Klonterpot!!
ligt er natuurlijk wel aan waar je woon, de Kadijken is vals spelenquote:Op woensdag 28 maart 2012 07:09 schreef Klonterpot het volgende:
[..]
Dat wordt sowieso het eerste streven
Boerenhoek, rechtstreeks over de vesting en door de nieuwbouw is 8,5 km. in totaalquote:Op woensdag 28 maart 2012 07:29 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
ligt er natuurlijk wel aan waar je woon, de Kadijken is vals spelen
+1quote:Op woensdag 28 maart 2012 08:21 schreef kezmaster9 het volgende:
Mensen, bedankt voor jullie reacties... Conclusie; een schema is niet heilig, maar wel een rode draad en je moet goed luisteren naar het lichaam..
quote:Op vrijdag 23 maart 2012 19:13 schreef Bram_van_Loon het volgende:
De meeste hardlopers zijn verre van agressief en asociaal en die lopers die het wel zijn zijn meestal prutsertjes die totaal geen talent hebben en die zonder enige basis voor hen doen al hijgende veel te hard lopen (met een lullige 11 km/uur of iets dergelijks).
Ochja het is natuurlijk wel welke sport je mee bezig bent. Echte hitte met hardlopen is niet ideaal, met fietsen minder erg en bijvoorbeeld met tennis moet je er van houdenquote:Op woensdag 28 maart 2012 10:34 schreef motorbloempje het volgende:
![]()
Ik heb het het liefst tussen de 10 en de 15 met lopen hoor!
Warmte is prima zolang ik stil zit, in de tuin ofzo. Of op de motor met nog wat rijwind, maar anders..
Uit de wind was het erg lekker jaquote:Op woensdag 28 maart 2012 10:38 schreef motorbloempje het volgende:
Ja, ik loop ook met weinig kleren aan, maar dan nog.. boh, vond 't gisteren in de namiddag al te warm hier!
Op dit niveau met een normale voeding niet nodig.quote:Op woensdag 28 maart 2012 11:30 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
Net even een intervaltraining gedaan. Eerst 1,2 km inlopen. Daarna 400 meter in een hoog tempo en daarna 400 meter op een rustig tempo. En dat een aantal keer achter elkaar. Ging voor het eerst weer eens goed. Nu nog even mijn klokje hiervoor programmeren dat ik niet elke keer er op hoef te kijken voor de afstanden.
Zijn er hier mensen die eiwit shakes of creatine gebruiken. Zit te twijfelen om het te gaan gebruiken.
ik gebruik whey shake's, maar ik doe ook aan krachttraining naast het hardlopen.quote:Op woensdag 28 maart 2012 11:30 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
Net even een intervaltraining gedaan. Eerst 1,2 km inlopen. Daarna 400 meter in een hoog tempo en daarna 400 meter op een rustig tempo. En dat een aantal keer achter elkaar. Ging voor het eerst weer eens goed. Nu nog even mijn klokje hiervoor programmeren dat ik niet elke keer er op hoef te kijken voor de afstanden.
Zijn er hier mensen die eiwit shakes of creatine gebruiken. Zit te twijfelen om het te gaan gebruiken.
Eiwitshakes, doen! Zo snel mogelijk na je workout 10 g eiwitten nemen icm dextrose.quote:Op woensdag 28 maart 2012 11:30 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
Vanaf welke afstanden of tijden heeft het zin om dit te gaan doen?quote:Op woensdag 28 maart 2012 12:07 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Eiwitshakes, doen! Zo snel mogelijk na je workout 10 g eiwitten nemen icm dextrose.
Creatine, ik ben daar nu zelf mee bezig, vnml voor krachttraining. Creatine levert voordelen bij korte krachtinspanning en dat doe je niet met een duurloop. Tevens wordt je zwaarder (omdat je water vasthoudt) en dat moet je ook weer meezeulen.
Ik zou dan eerder glutamine nemen als ik jou was.
persoonlijk ben ik van mening dat whey shake's nooit kwaad kunnen.quote:Op woensdag 28 maart 2012 13:30 schreef Klonterpot het volgende:
[..]
Vanaf welke afstanden of tijden heeft het zin om dit te gaan doen?
Neem dan gewoon een glas chocomelk of vruchtenkwark nadat je gelopen hebt en neem wat vaker magere kalkoenfilet als beleg. Werkt net zo goed. Als je dat doet heeft extra eiwit geen positief effect, zeker niet als je 2x per week een uurtje loopt. Als je veel zware krachttraining gaat doen kun je er eens aan denken. Al die supplementen moeten dienen als additie, niet als vervanging.quote:Op woensdag 28 maart 2012 12:07 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Eiwitshakes, doen! Zo snel mogelijk na je workout 10 g eiwitten nemen icm dextrose.
Creatine, ik ben daar nu zelf mee bezig, vnml voor krachttraining. Creatine levert voordelen bij korte krachtinspanning en dat doe je niet met een duurloop. Tevens wordt je zwaarder (omdat je water vasthoudt) en dat moet je ook weer meezeulen.
Ik zou dan eerder glutamine nemen als ik jou was.
joh wat maakt snelheid nu uit?quote:Op woensdag 28 maart 2012 10:41 schreef motorbloempje het volgende:
Vraag me al af hoe ik de zomer door ga komen straks, rennend en wel! Maargoed, ben nog steeds *klopt af* blessurevrij! Dus we gaan gewoon door! Met een microslakkengang van 10km/h...
Oh, mij niet hoorquote:Op woensdag 28 maart 2012 13:44 schreef DarkElf het volgende:
[..]
joh wat maakt snelheid nu uit?
of je nou 8,5 p uur loopt of 11 of van alles er tussen in of wat da ook: je loopt, je beweegt, je verbrandt, je geniet. Dáár gaat het toch om?
Ik begin er niet meer aan, ik stap overquote:Op woensdag 28 maart 2012 13:52 schreef amaranta het volgende:
Gisteren weer problemen met runkeeper. Alleen de laatste km getrackt, dus dat wordt handmatig invoeren.
Naar Endemondo?quote:Op woensdag 28 maart 2012 13:53 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ik begin er niet meer aan, ik stap over
even teruggescrolled en idd: dikkequote:Op woensdag 28 maart 2012 13:46 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Oh, mij niet hoormaar zie mijn quote van Bram_van_Loon uit een ander topic hierboven
Ga je nog een run doen in de omgeving? De beekloop in april ofzo? Is voor mij altjid wel een goede motivatie.quote:Op woensdag 28 maart 2012 13:52 schreef SEMTEX het volgende:
Het zal wel een mannendingetje zijn, dat competatieve. Ik ren ook gewoon omdat ik het lekker vind. Ik ren op een slakkentempo, maar dat boeit me niet, want het gaat me om het behalen van mijn eigen doelen. Ik ga zo weer
Die hele jongen vind ik een beetje 'quote:Op woensdag 28 maart 2012 13:54 schreef DarkElf het volgende:
[..]
even teruggescrolled en idd: dikkezo'n opmerking zeg.
Hmmm.. dankjewel. Ik ga er eens even op lettenquote:Op woensdag 28 maart 2012 13:40 schreef AntiChrist het volgende:
[..]
persoonlijk ben ik van mening dat whey shake's nooit kwaad kunnen.
eiwitten zijn handig voor het spierherstel en of je nou na 15km last van je spieren hebt of als beginnend loper na 5 km. herstel = herstel en alle dingen die daarbij helpen zijn mooi meegenomen
je hoeft overigens niet persee aan de shake's je kan ook bijvoorbeeld voor het slapen aan de kwark.
en overdag wat meer eiwitrijk voedsel eten
Waar wordt die gehouden? Ik heb er pas een staan in september, maar da's nog erg ver weg.quote:Op woensdag 28 maart 2012 13:54 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ga je nog een run doen in de omgeving? De beekloop in april ofzo? Is voor mij altjid wel een goede motivatie.
Dat jij 10 km p/u een slakkengang noemt!quote:Op woensdag 28 maart 2012 13:46 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Oh, mij niet hoormaar zie mijn quote van Bram_van_Loon uit een ander topic hierboven
Ik heb vorig jaar de 4 gelopen en ga me in ieder geval zeker inschrjiven voor de 4, maar ik zou eigenlijk de 8 willen, maar ik weet dat dat gewoon net een brug te ver is nog...quote:Op woensdag 28 maart 2012 14:01 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Waar wordt die gehouden? Ik heb er pas een staan in september, maar da's nog erg ver weg.
oh, eindhovenff kijken
Nogmaals, IK vind het geen slakkengang.quote:Op woensdag 28 maart 2012 14:07 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Dat jij 10 km p/u een slakkengang noemt!Ik zou dat heel wat vinden. Ik ben zelf blijf als ik 8 km p/u gemiddeld haal. Maar ik loop wel 6 km en ga dat eerst uitbouwen tot 8 km of zo en dan ga ik wel eens een keer aan de snelheid werken met intervallen of zo.
Is volgens mij altijd op een woensdag. Volgens mij begint het ook pas savonds. Uur of zes/zeven.quote:Op woensdag 28 maart 2012 14:12 schreef SEMTEX het volgende:
Het is wel kut dat hij op een werkdag gehouden wordt.
Niet gaan dan. Nu overbelasten/doorgaan is vragen om grotere blessureproblemen.quote:Op woensdag 28 maart 2012 15:12 schreef charmed_angel het volgende:
Vanavond les 2
Na les 1 vorige week niks gedaan, ja op zaterdag gevoetbald.
Maandag avond wilde ik lopen, maar door me enkel gegaan.
Vanavond een poging wagen... Hoewel me enkel nog niet helemaal 100% is
hmm ja dat is ook wel weer zo.quote:Op woensdag 28 maart 2012 15:16 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Niet gaan dan. Nu overbelasten/doorgaan is vragen om grotere blessureproblemen.
Gewoon even in google maps je rondje opmeten?quote:Op woensdag 28 maart 2012 16:53 schreef SEMTEX het volgende:
Wel, dit was nog veel triester dan Runkeeper. Endomondo heeft helemaal niks bijgehouden. of ja, de eerste 700 meter en toen was het klaar. Ik herinner me dat ik toen het volume op mijn iPhone harder heb gezet. Blijkbaar is-ie er toen mee genokt. Dus ik heb het wel ff gehad met de niet werkende iPhone apps. GRRBij Imapmyrun kon ik niet vinden hoe ik tegelijkertijd kon hardlopen en een playlist mee kon laten draaien.
Nu maar gaan gokken hoe lang ik gelopen heb en hoeveel km![]()
ben er ff goed klaar mee
Ik snap je frustratie hoor. Had ik gisteren ookquote:Op woensdag 28 maart 2012 16:59 schreef SEMTEX het volgende:
Is ook zo, maar ik wil gewoon exacte tijden weten.
En direct na het hardlopen posten is ook niet slimquote:Op woensdag 28 maart 2012 17:15 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ik snap je frustratie hoor. Had ik gisteren ook
Misschien kun je Sports Tracker proberen.quote:Op woensdag 28 maart 2012 16:53 schreef SEMTEX het volgende:
Wel, dit was nog veel triester dan Runkeeper. Endomondo heeft helemaal niks bijgehouden. of ja, de eerste 700 meter en toen was het klaar. Ik herinner me dat ik toen het volume op mijn iPhone harder heb gezet. Blijkbaar is-ie er toen mee genokt. Dus ik heb het wel ff gehad met de niet werkende iPhone apps. GRRBij Imapmyrun kon ik niet vinden hoe ik tegelijkertijd kon hardlopen en een playlist mee kon laten draaien.
Nu maar gaan gokken hoe lang ik gelopen heb en hoeveel km![]()
ben er ff goed klaar mee
Ik heb er een gezien bij een collega, hij had ook een prachtig, kloppend overzicht met al zijn routes. Maar ja, een horloge van 250 euroquote:Op woensdag 28 maart 2012 17:49 schreef Viking84 het volgende:
Of een Garmin kopen. Die telefoonapps zijn niet betrouwbaar want hardloopsnelheden bijhouden is niet de hoofdfunctie vd foon.
Ik overwoog dat ook, omdat mijn schoenen er al zo'n ingebouwd plekje voor hebben, maar daar schijnt de calibratie soms weer problemen op te leveren.quote:Op woensdag 28 maart 2012 17:51 schreef linebear het volgende:
Ik gebruik Nike+ GPS... maar ja dan moetje ook nike+ hebben natuurlijk
Precies, best wel duur geintje als je telefoon bijna hetzelfde doet. Misschien niet zo precies, maar wel goedkoper en de telefoon dient ook als muziekspelerquote:Op woensdag 28 maart 2012 17:56 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ik heb er een gezien bij een collega, hij had ook een prachtig, kloppend overzicht met al zijn routes. Maar ja, een horloge van 250 euro
Als je naar het plaatje hierboven kijkt, lijkt het alsof ik waggelend mijn weg heb afgelegd, maar ik liep hier gewoon overal op de stoep, fietspad en langs de weg.quote:Op woensdag 28 maart 2012 18:09 schreef Bisamrat het volgende:
[..]
Precies, best wel duur geintje als je telefoon bijna hetzelfde doet. Misschien niet zo precies, maar wel goedkoper en de telefoon dient ook als muziekspeler
Omdat ik onderweg altijd van de route raak. Óf ik kan de weg niet vinden of ik besluit hem ergens langer of korter te makenquote:Op woensdag 28 maart 2012 18:40 schreef jcdragon het volgende:
Waarom niet een route lopen waarvan je de afstand al weet en dan met je foon lopen?
Bij mij is dit ook bij Runkeeper. Hoewel ik wel altijd duidelijk kan zien waar ik ben overgestoken etc. Heeft te maken met de precisie van de gps gok ik ;-)quote:Op woensdag 28 maart 2012 18:53 schreef Re.active het volgende:
[..]
Als je naar het plaatje hierboven kijkt, lijkt het alsof ik waggelend mijn weg heb afgelegd, maar ik liep hier gewoon overal op de stoep, fietspad en langs de weg.
Ik dacht eerst ook dat doordat Endomondo er een zooitje van maakt ik er meéééééters naast zat qua totaal, maar dat valt echt te verwaarlozen, blijkt.
quote:Op woensdag 28 maart 2012 17:49 schreef Viking84 het volgende:
Of een Garmin kopen. Die telefoonapps zijn niet betrouwbaar want hardloopsnelheden bijhouden is niet de hoofdfunctie vd foon.
inderdaad gelul, mijn runkeeper op m'n iphone 4s doet eigenlijk altijd wat ik wil. geen gezeik niks.quote:
Maar als SEMTEX met een telefoon nu geen goed bereik heeft, zal het met een horloge dan beter gaan? Krijg je dan niet hetzelfde probleem?quote:Op woensdag 28 maart 2012 20:30 schreef Slickk het volgende:
Runkeeper werkte prima op m'n HTC Hero en nu ook op iPhone 4S. Het ligt er gewoon aan of je GPS goed bereik heeft, niet zo zeer aan de telefoon of welke app je gebruikt.
Doordeweeks zou ik nu ongeveer op z'n laatst moeten gaan lopen (ik ga me nu dan ook omkleden). Op vrijdag kan ik ook wel tegen half twaalf gaan.quote:Op woensdag 28 maart 2012 21:41 schreef Governo het volgende:
Even een vraag. Tot hoe laat s'avonds lopen jullie ongeveer maximaal? Ik heb namelijk vaak dat ik pas rond 8 à 9 uur klaar ben met werken, en dan eigenlijk nog met douchen eten etc.
Dat is best laat.. Ik prefereer altijd de ochtend. Als ik in de avond ga, dan op z'n laatst rond 20u 20.30u. Maar wat dieper in het zomerseizoen ligt het misschien wat anders.quote:Op woensdag 28 maart 2012 21:44 schreef wyccie het volgende:
[..]
Doordeweeks zou ik nu ongeveer op z'n laatst moeten gaan lopen (ik ga me nu dan ook omkleden). Op vrijdag kan ik ook wel tegen half twaalf gaan.
Maar als jij zo laat klaar bent met werken, neem ik aan dat je in de ochtend dan wel tijd hebt om te lopen.
Ik heb in het begin op mijn HTC oa. Sportypal,Runkeeper en Endomondo gebruikt. Heb toen voor Sportypal gekozen. Mijn ervaring is dat er nogal wat variatie zit in opgegeven snelheid en afstand.quote:Op woensdag 28 maart 2012 21:28 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Maar als SEMTEX met een telefoon nu geen goed bereik heeft, zal het met een horloge dan beter gaan? Krijg je dan niet hetzelfde probleem?
Ik ben nog scholier. Moet om 8 uur op school zijn. 3 uur klaar. Half 4 werken tot ongeveer 8 à 9 uur. En ipv werk ook 2x per week trainen.quote:Op woensdag 28 maart 2012 21:44 schreef wyccie het volgende:
[..]
Doordeweeks zou ik nu ongeveer op z'n laatst moeten gaan lopen (ik ga me nu dan ook omkleden). Op vrijdag kan ik ook wel tegen half twaalf gaan.
Maar als jij zo laat klaar bent met werken, neem ik aan dat je in de ochtend dan wel tijd hebt om te lopen.
Tot nu toe, ben pas bij les 3, maar heb eerst een maand aangeklooid, moet het eigenlijk wel zowat licht zijn als ik begin...quote:Op woensdag 28 maart 2012 21:47 schreef kezmaster9 het volgende:
[..]
Dat is best laat.. Ik prefereer altijd de ochtend. Als ik in de avond ga, dan op z'n laatst rond 20u 20.30u. Maar wat dieper in het zomerseizoen ligt het misschien wat anders.
Laat ik die nou binnenkort ook gaan halen. Wie weet zijn we dan van de ellende af.quote:Op woensdag 28 maart 2012 20:22 schreef AntiChrist het volgende:
[..]
inderdaad gelul, mijn runkeeper op m'n iphone 4s doet eigenlijk altijd wat ik wil. geen gezeik niks.
Je werkt als scholier doordeweeks na je school (minimaal) 3 avonden in de week? Hoef je geen huiswerk te maken? Tijd voor ontspanning na een dag school?quote:Op woensdag 28 maart 2012 22:24 schreef Governo het volgende:
Ik ben nog scholier. Moet om 8 uur op school zijn. 3 uur klaar. Half 4 werken tot ongeveer 8 à 9 uur. En ipv werk ook 2x per week trainen.
Heb dit ook tijden volgehouden op de middelbare school hoorquote:Op woensdag 28 maart 2012 23:11 schreef wyccie het volgende:
[..]
Je werkt als scholier doordeweeks na je school (minimaal) 3 avonden in de week? Hoef je geen huiswerk te maken? Tijd voor ontspanning na een dag school?![]()
Let je er wel op dat je je niet kapotwerkt en traint/loopt?
Je zou bijvoorbeeld op vrijdag en zondag kunnen lopen, heb je niet zo'n volle werk/schoolweek, maar ik weet niet hoe je met je trainingen zit.
Ja. Maandag werk. Dinsdag werk. Woensdag volleybaltraining. Donderdag werk. Vrijdag werk + volleybaltraining. Zaterdag werk + wedstrijd. Zondag als het koopzondag is werk.quote:Op woensdag 28 maart 2012 23:11 schreef wyccie het volgende:
[..]
Je werkt als scholier doordeweeks na je school (minimaal) 3 avonden in de week? Hoef je geen huiswerk te maken? Tijd voor ontspanning na een dag school?![]()
Let je er wel op dat je je niet kapotwerkt en traint/loopt?
Je zou bijvoorbeeld op vrijdag en zondag kunnen lopen, heb je niet zo'n volle werk/schoolweek, maar ik weet niet hoe je met je trainingen zit.
Cool 20km :-)quote:Op donderdag 29 maart 2012 11:49 schreef Niara het volgende:
Ik heb vandaag weer eens 's ochtends ipv 's middags gelopen. Het ging best goed, niet veel wind en niet te warm. Ik heb alleen wel een wondje op m'n hiel gekregen.
Oh! En ik ga meelopen met de 20 km van Brussel
Doen! Ik ga mezelf ook inschrijven voor wat korte loopjes hier in de buurt, lijkt me een goed begin. Ik wil naar de Dam tot Dam proberen te trainen.quote:Op donderdag 29 maart 2012 13:07 schreef kezmaster9 het volgende:
[..]
Cool 20km :-)
Ik zit te denken om me in te schrijven voor mn allereerste loop 'wedstrijd'.. De 3km van de Heideloop in Landgraaf.. Is over 2 maandjes en misschien een mooi streven voor mij als beginneling..
Ik wil ook naar de Dam tot Damquote:Op donderdag 29 maart 2012 13:54 schreef Klonterpot het volgende:
[..]
Doen! Ik ga mezelf ook inschrijven voor wat korte loopjes hier in de buurt, lijkt me een goed begin. Ik wil naar de Dam tot Dam proberen te trainen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |