Grappig dat je er over begint, mijn eerste voornemen ligt bij de Rotterdam Marathon, omdat ik geboren en getogen Rotterdamse ben. Vanmiddag had ik het er met iemand over, en toen zei ik dat als ik dit haal, ik doorga voor die van New York.quote:Op donderdag 29 maart 2012 21:41 schreef Adelante het volgende:
Succes!
Voor mijn 40e wil ik ook eens de NYC marathon lopen, dus ik volg je topic met interesse
you will getquote:
Tuurlijk, gewoon inzetten op 2 marathons als je nog geen meter hebt hardgelopen.quote:Op donderdag 29 maart 2012 21:44 schreef DJMO het volgende:
[..]
Grappig dat je er over begint, mijn eerste voornemen ligt bij de Rotterdam Marathon, omdat ik geboren en getogen Rotterdamse ben. Vanmiddag had ik het er met iemand over, en toen zei ik dat als ik dit haal, ik doorga voor die van New York.
ik zet alleen in op die van Rotterdam.quote:Op donderdag 29 maart 2012 21:46 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Tuurlijk, gewoon inzetten op 2 marathons als je nog geen meter hebt hardgelopen.
Ik hoor Evy in je adviesquote:Op donderdag 29 maart 2012 21:47 schreef GotC het volgende:
SuccesAlle dingen die gelijk door m'n hoofd schoten (vooral schoenen!!) zijn al gezegd. Al is het misschien veel geld, beknibbel hier niet op. Je pezen en gewrichten zullen het je namelijk dankbaar zijn.
Mede rugklachten eigenaar hier
Ik wil je alleen nog meegeven dat rust even belangrijk is als het lopen. Vooral als beginner. Om de dag lopen is echt een max. Ga niet direct jezelf pushen om zo hard mogelijk en zo ver mogelijk te gaan. Zorg dat je nog kan praten tijdens het lopen.
Nogmaals, we praten verder als je de 5KM haalt in 30 minuten.quote:Op donderdag 29 maart 2012 21:47 schreef DJMO het volgende:
[..]
ik zet alleen in op die van Rotterdam.
Als je 'n vent bent, loop je 'm samen met me
quote:Op donderdag 29 maart 2012 21:51 schreef jcdragon het volgende:
Goede hardloopschoenen zijn een goedenoodzakelijke investering.
Prachtige afwijzing.quote:Op donderdag 29 maart 2012 21:51 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nogmaals, we praten verder als je de 5KM haalt in 30 minuten.
Nee dat zei ik niet. Ik zei dat tussen 100 en 160 euro een realistisch bedrag is voor schoenen, en nog een keer zoiets voor twee setjes kleding. Dat heb ik later verduidelijkt als twee functionele shirts, een korte en een lange tight, een dun jack, twee paar sokken en een hesje plus lampje voor in het donker. Maar als dat keer op keer zo kinderachtig en lacherig wordt versimpeld tot "schoenen van 160 euro en kleding van 160 euro" dan zakt mijn broek af. Ik loop meer dan 25 jaar en vind het hardstikke leuk als anderen ook enthousiast over lopen zijn. Bedenk wel dat een marathon een serieus te nemen belasting voor je lichaam is. Als je dat op gympen van de Action wil doen ben je m.i. onverstandig bezig.quote:Op donderdag 29 maart 2012 21:00 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Jawel, diezelfde die 160 voor schoenen zei.
Maar dit is wel genoeg daarover me dunkt.
Wanneer is Rotterdam, in april toch? Bergh, in de wintermaanden moeten lopenquote:Op donderdag 29 maart 2012 21:47 schreef DJMO het volgende:
[..]
ik zet alleen in op die van Rotterdam.
Als je 'n vent bent, loop je 'm samen met me
je hebt mij sowieso nooit gehoord over schoenen van de action. Ik heb nu nog nikes run staan en ja, m'n kleding komt wel bij de action vandaan. Zeker voor het begin zie ik het niet zitten om honderden euro's uit te geven als het ook goedkoper kan.quote:Op donderdag 29 maart 2012 22:03 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Nee dat zei ik niet. Ik zei dat tussen 100 en 160 euro een realistisch bedrag is voor schoenen, en nog een keer zoiets voor twee setjes kleding. Dat heb ik later verduidelijkt als twee functionele shirts, een korte en een lange tight, een dun jack, twee paar sokken en een hesje plus lampje voor in het donker. Maar als dat keer op keer zo kinderachtig en lacherig wordt versimpeld tot "schoenen van 160 euro en kleding van 160 euro" dan zakt mijn broek af. Ik loop meer dan 25 jaar en vind het hardstikke leuk als anderen ook enthousiast over lopen zijn. Bedenk wel dat een marathon een serieus te nemen belasting voor je lichaam is. Als je dat op gympen van de Action wil doen ben je m.i. onverstandig bezig.
liever in wat kouder weer lopen dan in een bloedverzengende hitte.quote:Op donderdag 29 maart 2012 22:04 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Wanneer is Rotterdam, in april toch? Bergh, in de wintermaanden moeten lopen
je kunt de flinke uitgave aan bijv.schoenen en kleding in het begin ook zien als een stok achter de deur om het vol te houdenquote:Op donderdag 29 maart 2012 22:16 schreef DJMO het volgende:
[..]
je hebt mij sowieso nooit gehoord over schoenen van de action. Ik heb nu nog nikes run staan en ja, m'n kleding komt wel bij de action vandaan. Zeker voor het begin zie ik het niet zitten om honderden euro's uit te geven als het ook goedkoper kan.
Maar waarom accepteer je niet dat het verschil tussen "lekker ongestoord lopen" en "een grotere kans op blessures" je uiteindelijk maar een paar tientjes meer kost? Dat moet toch niet zo'n grote invstering zijn voor een avontuur als dit?quote:Op donderdag 29 maart 2012 22:16 schreef DJMO het volgende:
[..]
je hebt mij sowieso nooit gehoord over schoenen van de action. Ik heb nu nog nikes run staan en ja, m'n kleding komt wel bij de action vandaan. Zeker voor het begin zie ik het niet zitten om honderden euro's uit te geven als het ook goedkoper kan.
Goed, m'n man liet me net wat beenspieroefeningen zien die hij moest doen bij 't amateur voetballen. Blijkt dat hij er zeer veel moeite mee had en ik ze moeiteloos nadeed.
Nou, als je bezig bent met je voorbereiding van een marathon en der komt sneeuw dan kan ik je vertellen dat het best leuk kan zijn in de eerste dagen, maar daarna het echt drama is. Nu zal een weekje niet uitmaken, maar als het een beetje aanhoud.. Mij niet gezien.quote:Op donderdag 29 maart 2012 22:17 schreef DJMO het volgende:
[..]
liever in wat kouder weer lopen dan in een bloedverzengende hitte.
Er zit een kleine kans in dat ik het lichamelijk gewooneweg niet aankan. Dan zou het verspilling zijn. Als na morgen blijkt dat het goed gaat, en m'n lichaam het aankan dan ga ik op zeker voor goede schoenen. ik heb idd al mensen genoeg gezien die me anders kunnen vertellen. Maar voor dat eerste rondje morgen moeten m'n nikes gewoon nog maar even voldoen.quote:Op donderdag 29 maart 2012 22:23 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
je kunt de flinke uitgave aan bijv.schoenen en kleding in het begin ook zien als een stok achter de deur om het vol te houden
Je kan niet in de portemonnee van een ander kijken, maar autorijden zonder banden kan je ook niet. Hardloopschoenen zijn gewoon een must. Vooral als je meer dan 20 km denkt te gaan lopen.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 10:38 schreef YskaFredriksson het volgende:
Damn, denken jullie met dat gezeur over schoenen dat het punt inmiddels niet al 10x gemaakt. En dat goede schoenen van belang zijn maar dat jullie niet in de portemonnee van een ander kunnen kijken?
DJMO ik geloof in je dat het helemaal goed gaat komen met de Rotterdamse Marathon volgend jaar!
Dat dus. Ik begon ook op verkeerde schoenen, de eerste blessure was binnen een maand. En dan heb je tijd nodig om te herstellen en dan moet je het weer kunnen oppakken.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 11:00 schreef dogtagz het volgende:
[..]
Je kan niet in de portemonnee van een ander kijken, maar autorijden zonder banden kan je ook niet. Hardloopschoenen zijn gewoon een must. Vooral als je meer dan 20 km denkt te gaan lopen.
mag wel ff zoeken naar mn tight.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 10:58 schreef Ticootje het volgende:
Dit topic moet ik volgen.
Zondag ga ik ook de schoenen weer onderbinden. Hè Joene? Vergeet je ze niet?!
Op je halve schoenen of heb je nog even goed schoeisel gekocht ?quote:
Goed zeg! Hoe vond je het gaan ?quote:
Overigens beste training gelijk bijna 7 km voor iemand die nog nooit heeft gelopen ?quote:
Serieus ga nou schoenen kopen , binnen 2/3 weken heb je issues.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 20:18 schreef DJMO het volgende:
We gingen eigenlijk voor vijf kilometer, maar met afwisselend lopen en rennen ging het bijna ongemerkt wat verder. Ik heb deze gewoon op m´n nikes gelopen. Heb verder geen last van m´n kuiten, schenen of voeten, het enige wat ik voel zijn m´n liezen
komt goed.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 20:21 schreef Joene het volgende:
[..]
Serieus ga nou schoenen kopen , binnen 2/3 weken heb je issues.
Met de motivatie die DJMO heeft zijn teenslippers zelfs voldoende.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 20:22 schreef kanovinnie het volgende:
Nou ff nokken met dat gezeur om schoenen, het punt is duidelijk.
En hoe hard dan?quote:Op vrijdag 30 maart 2012 20:26 schreef Harajuku. het volgende:
Afwisselend lopen en rennen, hoe veel heb je achter elkaar gerend dan?
Denk dat jullie eerder een rondje gaan rennen dan je dacht.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 20:28 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
En hoe hard dan?
Ongetraind meer dan 10KM/uur rennen
volgende tip: blessureaanwijzer.nl
Ik vind het ook wel humorquote:Op vrijdag 30 maart 2012 20:28 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
En hoe hard dan?
Ongetraind meer dan 10KM/uur rennen
volgende tip: blessureaanwijzer.nl
Denk eerder dat DJMO binnenkort een maand niet kan lopen.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 20:29 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Denk dat jullie eerder een rondje gaan rennen dan je dacht.
ik ga komende maandag weer, dan wel alleen. Dan woensdag weer samen, een langer rondje, vrijdag weer alleen.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 20:53 schreef computergirl het volgende:
Djmo snap ik het nou goed dat je in het begin maar 1x per week gaat lopen?
ik kon gewoon pratenquote:Op vrijdag 30 maart 2012 20:53 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
Zo je data bekijkend loop je eigenlijk veel te snel. Zelf zou ik wat rustiger tempo aanhouden. Dit tempo kan je dan langer aanhouden. Het lijkt er op dat je nu meer aan het intervaltrainen bent voor snelheid.
Als je tijdens het lopen nog gewoon nog kan praten dan is dat een mmoi tempo. Zo niet dan ga je te hard.
Voor de rest zeker niet slecht.
Niet slecht?? Ongetrained minuten lang snelheden boven 20KM/u! Das ongekend! Ze gaat die marathon niet alleen lopen, ze gata 'm winnen!quote:Op vrijdag 30 maart 2012 20:53 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
Zo je data bekijkend loop je eigenlijk veel te snel. Zelf zou ik wat rustiger tempo aanhouden. Dit tempo kan je dan langer aanhouden. Het lijkt er op dat je nu meer aan het intervaltrainen bent voor snelheid.
Als je tijdens het lopen nog gewoon nog kan praten dan is dat een mmoi tempo. Zo niet dan ga je te hard.
Voor de rest zeker niet slecht.
inderdaad Swets, er zitten een paar rare pieken in de grafiekquote:Op vrijdag 30 maart 2012 21:03 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Niet slecht?? Ongetrained minuten lang snelheden boven 20KM/u! Das ongekend! Ze gaat die marathon niet alleen lopen, ze gata 'm winnen!
quote:Op vrijdag 30 maart 2012 21:03 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Niet slecht?? Ongetrained minuten lang snelheden boven 20KM/u! Das ongekend! Ze gaat die marathon niet alleen lopen, ze gata 'm winnen!
Overigens trainen met een loopmaatje is niet ideaal omdat je dus vaak langzamer of sneller loopt dan je eigenlijk kan / wil.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 21:02 schreef DJMO het volgende:
[..]
ik ga komende maandag weer, dan wel alleen. Dan woensdag weer samen, een langer rondje, vrijdag weer alleen.
[..]
ik kon gewoon pratenm'n loopmaatje had daar iets meer moeite mee op 't eind.
De pieken van 20km/h zijn wel ultiem snelquote:Op vrijdag 30 maart 2012 21:07 schreef Laysa het volgende:
Dus jullie geloven niet dat ze dit gelopen heeft, of wat?
ik heb zelf echt nul verstand ervan, maar vind het wel knap
Als het nou nog een piek was... maar er zijn stukken bij van een halve kilometer of meer met >20KM/uquote:Op vrijdag 30 maart 2012 21:09 schreef Joene het volgende:
[..]
De pieken van 20km/h zijn wel ultiem snelen volgens mij heet ze geen kiplagat
dat geloof ik idd ook wel. Ik merkte het ook wel op 't laatst hoor ... ik zal overigens eens vragen of ik zijn grafiek mag hebben, ik zie idd ook dat de route aardig wat rare plekken vertoont. wel strange want we liepen naast elkaar en hebben runkeeper op 't zelfde moment ingeschakeld.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 21:05 schreef Joene het volgende:
[..]
Overigens trainen met een loopmaatje is niet ideaal omdat je dus vaak langzamer of sneller loopt dan je eigenlijk kan / wil.
Ik dacht dat dat maatje verstand had van hardlopen en zelf liep?quote:Op vrijdag 30 maart 2012 21:05 schreef Joene het volgende:
[..]
Overigens trainen met een loopmaatje is niet ideaal omdat je dus vaak langzamer of sneller loopt dan je eigenlijk kan / wil.
ah keek naar de verkeerde lijnquote:Op vrijdag 30 maart 2012 21:11 schreef gomi het volgende:
ligt t aan mij of zie ik alleen pieken van 10km/h?
Had ook al een poos niet buiten getraind.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 21:12 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Ik dacht dat dat maatje verstand had van hardlopen en zelf liep?
Respect ?quote:Op vrijdag 30 maart 2012 21:11 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Als het nou nog een piek was... maar er zijn stukken bij van een halve kilometer of meer met >20KM/u
Dan nog, als jij niet sport en je loopt hem eruitquote:Op vrijdag 30 maart 2012 21:13 schreef DJMO het volgende:
[..]
Had ook al een poos niet buiten getraind.
Android phone ? jij ?quote:Op vrijdag 30 maart 2012 21:11 schreef DJMO het volgende:
[..]
dat geloof ik idd ook wel. Ik merkte het ook wel op 't laatst hoor ... ik zal overigens eens vragen of ik zijn grafiek mag hebben, ik zie idd ook dat de route aardig wat rare plekken vertoont. wel strange want we liepen naast elkaar en hebben runkeeper op 't zelfde moment ingeschakeld.
D: is dat zo erg? Ik wilde eigenlijk nog wel één halen maar ik wist niet dat het ook echt nodig isquote:Op vrijdag 30 maart 2012 21:14 schreef Ticootje het volgende:
Oh ik zat nog te denken, koop ook ff een knappe sportbh. De beschadigd je borstweefsel als je geen goede ondersteuning draagt.
ja.quote:
Ja. Dat is zo.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 21:15 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
D: is dat zo erg? Ik wilde eigenlijk nog wel één halen maar ik wist niet dat het ook echt nodig is
Meer realistisch in elk gevalquote:Op vrijdag 30 maart 2012 21:15 schreef DJMO het volgende:
[..]
ja.
ik zie dat zijn grafiek behoorlijk afwijkt van de mijne![]()
[ afbeelding ]
als ik naar die grafieken bij mezelf kijk, valt 't me op dat als hij in 't armtasje zit wat ik heb (die fietsroute, en deze route) flink afwijkt. Als ik 'm gewoon in de hand heb (de wandelroutes) dan pakt hij 'm wel goed.quote:
Klopt , maar in elk geval als ik kijk naar 7:25 als pace , denk ik ja dat kanquote:Op vrijdag 30 maart 2012 21:18 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
En zelfs die is nog opportunistisch voor een eerste keer.
En vergeet die kilometer afstand niet die het minder isquote:Op vrijdag 30 maart 2012 21:18 schreef Joene het volgende:
[..]
Klopt , maar in elk geval als ik kijk naar 7:25 als pace , denk ik ja dat kan
Wat heb ik ze aan gedaan.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 21:16 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ja. Dat is zo.
Je lijf vangt behoorlijke klappen, en je memmen dus ook.
Dat , dus dit lijkt er een stuk beter op.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 21:20 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
En vergeet die kilometer afstand niet die het minder is
Hangtieten. <3quote:
Net als zondag ?quote:Op vrijdag 30 maart 2012 21:20 schreef Ticootje het volgende:
Nou ja, ik vind het best knap om meteen 5 km te lopen. Ik kwam de eerste keer lopen niet verder dan 2. Toen stierf ik.
Post ze ff , dan bekijk ik het ff ?quote:
Ja, maar later bleek dus dat ze tussendoor heeft gelopen. 5km ineens als beginner die nooit gesport heeft, dat geloof ik niet. Maar het is verder zeker niet slecht, ik hoop voor haar dat haar lichaam het daar mee eens is.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 21:20 schreef Ticootje het volgende:
Nou ja, ik vind het best knap om meteen 5 km te lopen. Ik kwam de eerste keer lopen niet verder dan 2. Toen stierf ik.
Ah jij hier! leuk!quote:Op vrijdag 30 maart 2012 21:21 schreef Jarno het volgende:
Wat een raar topic.. Ga zo door! Ik weer niet wie wie trollt maar het leest geweldig!
.
Nog steeds heb ik serieuze twijfels J...quote:Op vrijdag 30 maart 2012 21:20 schreef Joene het volgende:
[..]
Dat , dus dit lijkt er een stuk beter op.
Ik gok op 2x 2,5 ja. Na bijna een jaar niet lopen.quote:
Mwah 7:25 , 5km inclusief wandelen , in 40 minz , zoiets liep ik denk ook , weet alleen dat mijn eerste afstanden niet veel verder waren dan 3 km ofzo.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 21:22 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nog steeds heb ik serieuze twijfels J...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |